Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Moses_Zuckerkandl
profiilit
Moses_Zuckerkandl
Moses_Zuckerkandl
Vapaa kuvaus
Aloituksia
101
Kommenttia
2754
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Alunperin+Korkein+[ʼĒl+ʻElyōn,+ʻElyōn,+El+Shaddai]+oli+kyllä+kanaanilaisen+jumalperheen+pääjumala,+ei+siis+Herra+[Jahve].+Mooseksen+laulussa+(Deuteronomy+32)+tulee+varsin+selkeästi+esille+se,+että+Jahve+on+vain+ʻElyōnin+poika.
8+Kun+Korkein+[`Elyôn]+jakoi+kansoille+maat,+kun+hän+levitti+ihmiset+yli+maan+piirin,+hän+määräsi+kansojen+asuinsijat+Jumalan+poikien+luvun+mukaan.
9+Herran+[Jahve]+osuus+on+hänen+kansansa+Israel,+ja+Jaakob+hänen+perintömaansa.
Tässä+Raamatun+kohdassa+(Exodus+6)+jahvistiset+vuohipaimenkirjurit+yhdistävät+Jahven+ja+El+Shaddain+yhdeksi+jumalaksi.
2+Jumala+sanoi+Moosekselle:+»Minä+olen+Jahve,+Herra.+
3+Abrahamille,+Iisakille+ja+Jaakobille+minä+olen+ilmestynyt+Jumalan,+Kaikkivaltiaan+[El+Shaddai]+nimisenä,+mutta+nimeäni+Jahve+minä+en+heille+ilmoittanut.
22.05.2022 12:38
Olen+itsenäinen+ajattelija+enkä+makuasioissa+pidä+esimerkiksi+Stefan's+Steakhousea+minään+erityisenä+auktoriteettina.+Kantarelli+on+arvokas+ja+herkullinen+ruokasieni,+jossa+on+hienostunut+aromi+enkä+siksi+käyttäisi+toista+vielä+arvokkaampaa+ja+voimakasaromisempaa+sientä+peittämään+kantarellin+makua.+Maistamatta+voisin+jo+nimen+perusteella+todeta,+että+maku+on+amerikkalaistyylisesti+yli+vedetty+ja+kohtuuton.+Vähän+sama+kuin+tarjoaisit+aterialla+riekon+rintaa+ja+wagyu+A5+ulkofilettä.+Mutta+mikä+minä+olen+tuomitsemaan+sinua+tai+Stefan's+Steakhousea,+makuasioissa+ei+voi+kiistellä.+Itse+pidän+yksinkertaisista+annoksista,+joissa+hieno+(yleensä+yksi+kerrallaan)+raaka-aine+on+pääosassa+eikä+tehdä+useista+harvinaisista+luksusraaka-ainesta+yletöntä+sotkua.
22.05.2022 12:27
Miksi+kaikilla+eläimillä+(joilla+on+pää+ja+päässä+sijaitsevat+silmät)+on+täsmälleen+samanlainen+PAX6+isäntägeeni,+joka+ohjaa+mm.+silmän+kehitystä?+Ihmisen+ja+hiiren+PAX6+on+samanlainen.+Banaanikärpäsen+PAX6+proteiini+pystyy+ohjaamaan+hiiren+alkion+silmien+kehitystä.+
PAX6+osoittaa+vastaansanomattomasti,+että+kaikilla+eläimillä+on+yhteinen+alkuperä.+Niitä+ei+ole+luotu+erillisinä+lajeina.+Lisäksi+PAX6+osoittaa+vastaansanomattomasti,+että+kun+hyödyllinen+geeni+ilmestyy+genomiin,+se+säilyy+muuttumattomana+ja+saa+uusia+funktiota.+Enää+siihen+ei+vaikuta+sattuma+tai+rappeutuminen.+Eläinalkiot,+joilla+on+haitallisia+mutaatioita+PAX6+geenissä,+karsiutuvat+pois+jo+ennen+syntymää+ja+geeni+pysyy+siksi+puhtaana+ja+muuttumattomana.+Geeni+on+käytännössä+kaikilla+kaksikylkisymmetrisillä+eläimillä+(madoista+ihmisiin)+ja+se+on+noin+400+miljoonaa+vuotta+vanha.+
https://en.wikipedia.org/wiki/PAX6
21.05.2022 23:11
Vaimo+kertoi,+että+olit+tarjonnut+sukukartanossasi+tuoretta+ulkofilettä+tryffelikantarellimuhennoksen+kera.
21.05.2022 22:46
"Miksi+Jumalaa+ei+saisi+harmittaa+se,+että+joku+ääliö+palvoo+Saunatonttua+jumalanaan?"
Eikö+sinua+harmita+se,+että+uskot+alunperin+pienen+vuohipaimenheimon+paikalliseen+jumalaan,+joka+oli+tarkka+siitä,+ettei+se+vuohipaimenheimo+hairahtunut+palvomaan+naapurissa+asuvan+vuohipaimenheimon+omaa+paikallista+heimojumalaa?+Koko+Raamattu+on+vain+tuota+pronssikautisten+vuohipaimenheimojen+välistä+taistelua+ja+politiikkaa.
21.05.2022 22:42
"Ei+siinä+mitään+outoa+ole.+Outoa+olisi,+jos+ei+sitä+mahtia+osoittaisi?"
No+kyllähän+se+kertoo+vakavista+itsetunto-ongelmista.+Jahve+oli+hyvin+tarkka+siitä,+että+nimenomaan+häntä+palvotaan+eikä+muita+jumalia+saanut+palvoa.+Todellinen+universumin+jumala+ei+olisi+tällaisista+pikku+hairahduksista+välittänyt+mitään.+Siinä+mielessä+Lentävä+Spagettihirviö+on+paljon+sopivampi+koko+universumin+jumalaksi+kun+hän+on+niin+suvaitsevainen+ja+avarakatseinen.
5+Älä+kumarra+äläkä+palvele+niitä,+sillä+minä,+Herra,+sinun+Jumalasi,+olen+kiivas+Jumala.+Aina+kolmanteen+ja+neljänteen+polveen+minä+panen+lapset+vastaamaan+isiensä+pahoista+teoista,+vaadin+tilille+ne,+jotka+vihaavat+minua.
21.05.2022 21:24
"Ateisti-pösö+on+uskonut+tuonkin+valheen."
Muslimit+sanovat,+että+kaikki+ihmiset+syntyvät+Allahin+lapsiksi,+mutta+jotkut+valitsevat+tien+Allahista+poispäin.+Kristityt+sanovat+samaa+omasta+Jumalastaan.+Kumpi+nyt+sitten+on+totta?+Eipä+kyllä+ole+ikinä+syntynyt+yhtään+kristittyä+vauvaa+muslimivanhemmille,+muslimikylään+ja+muslimimaahan.+Miksiköhän+ei?
21.05.2022 19:33
Taisteltavaa+ja+tapettavaa+teillä+tosiaan+riittää+kun+ateisteja+syntyy+koko+ajan+lisää+(ihminen+on+synnynnäisesti+ateisti).+Toinen+haaste+teillä+on+se,+ettei+ole+olemassa+yhtä+teististä+doktriinia+vaan+pahimpia+vihollisia+ovat+eri+tavalla+uskovat+lahkot.+Kolmas+haaste+on+se,+ettei+ateismia+tarvitse+levittää.+Riittää,+että+tarjotaan+lapsille+parasta+mahdollista+tietoa+ikäkauteen+sopivasti+hyvässä+peruskoulujärjestelmässä.
21.05.2022 18:40
"Liekö+tuo+Moseksen+tarina+kokonaan+fiktiota,+kun+siitä+ei+löydy+aikalaisten+mainintaa+Suomen+historian+kirjoituksessa?"
On+se+nyt+saata+kun+pari+tuhatta+vuotta+sitten+eläneiden+vuohipaimenten+höpötyksiin+ja+hopeaveden+lipittämiseen+uskovat+hölmöt+eivät+usko+1970+-luvun+ohjeisiin+ja+minun+henkilökohtaisiin+kokemuksiin.+Tästä+löyty+yhdestä+blogista+maininta+tuosta+1970+-luvun+ohjeesta.
"Vielä+1970-luvulla+suositeltiin+korvasienten+kuivattamista+myrkyn+poistamiseksi.+Kuivattua+korvasientä+saattoi+syödä+sellaisenaan.+Ryöppäämiseksi+riitti+1–1,5+minuutin+kiehautus."
https://www.tuomas.salste.net/doc/korvasieni/korvasieni.html
Kun+tuota+Jaakko+Kolmosen+tallennetta+katsoo+niin+en+kyllä+luottaisi+korvasienten+kuivattamiseen+pelkässä+huoneilmassa.+Se+vaatii+tehokkaan+kasvikuivurin.+Sitä+paitsi+emme+syö+jatkuvasti+korvasientä,+kerta-annoksen+paino+jää+aivan+kirkkaasti+alle+tappavan+annoksen+(0,4-1,0+kg+tuoreita+sieniä),+gyromitriini+on+vesiliukoinen+ja+kuivattu+sieni+on+lähes+täysin+vedetön+ja+keitämme+kuivattuja+sieniä+kuitenkin+muutaman+minuutin+ennen+ruuanlaittoa+ja+keitinvettä+ei+käytetä+ruokaan.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/07/20/kesakeittio-korvasieni
21.05.2022 18:31
"Satunnaiset+muutokset+eivät+selitä+ohjaamatonta+evoluutiota.+"
No+ei+riitä,+mutta+evoluution+selittää+satunnaiset+muutokset+geenisekvenssissä+ja+luonnonvalinta.
"Sopivimman+selviytyminen+eli+niin+sanottu+elämän+ja+kuoleman+kamppailu+eivät+ole+luomista+vastaan.+Miksi+olisi?"
No+on+se+siinä+mielessä,+että+se+on+ihan+valtavaa+tuhlausta.+Eliöyksilöt+kuolevat+tuskaisesti+kun+päätyvät+toisten+ruuaksi,+kuolevat+tuskaisesti+nälkään+kun+eivät+ole+riittävän+kelpoisia+hankkimaan+ruokaa+tai+kuolevat+muista+ympäristön+olosuhteista+kun+eivät+ole+riittävän+kelpoisia,+esimerkiksi+kasvi+paleltuu+kuoliaaksi+kun+ei+kestä+ihan+riittävästi+pakkasta.+Lisäksi+lukematon+määrä+yksilöitä+abortoituu+kehitysvaiheessa+kun+jotain+menee+vikaan+satunnaisissa+sekvenssimuutoksissa,+jotka+ovat+niin+huonoja,+ettei+yksilö+ehdi+edes+valmiiksi+kun+kuolee+pois.
"Valaat+pärjäävät+hyvin+vedessä,+mutta+eivät+maalla.+"
Mutta+niillä+ei+ole+vesieläinten+hengitysmoduulia,+vaikka+sellainen+olisi+tarjolla.
"Lepakot+menestyvät+hyvin,+vaikka+niillä+ei+ole+läpivirtauskeuhkoja."
Mutta+niillä+ei+ole+lentoeläinten+hengitysmoduulia,+vaikka+sellainen+olisi+tarjolla.
"Krokotiilin+keuhkot+eivät+ole+täysin+samanlaiset+kuin+linnuilla,+ja+ne+pärjäävät+tosi+hyvin."
Lepakot+olisivat+tosi+tyytyväisiä+tästä+hengitysmoduulista.
"Kirahvi+pärjää+hyvin,+joten+mitä+vikaa+sen+suunnittelussa+on?"
Hyvässä+suunnittelussa+letkut+ja+johdot+vedetään+lyhintä+mahdollista+reittiä.+Eläinten+sisuskalut+ovat+aivan+hämmentävää+sekasotkua+niin,+ettei+insinööri+ota+siitä+mitään+selvää+vaan+tarvitaan+monivuotiset+lääkäriopinnot,+että+sekasotkusta+saa+mitään+selvää.
"Vaikka+rakenteet+ja+toiminnot+olisivat+evoluution+tulosta,+niin+sehän+todistaisi+vain+ohjatusta+evoluutiosta,+jonka+takana+olisi+Luoja!+:)"
Luojaa+ei+tarvita+mukaan+selittämään+mitään,+joten+Occam+leikkaa+sen+pois+tarpeettomana.
21.05.2022 18:23
"Eihän+tuo+ole+ristiriidassa+sen+kanssa,+että+farao+ensin+kolme+kertaa+kovetti+ja+paadutti+itsensä..."
On+se+sen+verran,+että+ennen+taikatemppujen+tekemistä+Jahve+itse+aikoi+paaduttaa+Faaraon,+ei+Faarao:+"MINÄ+KOVETAN".++Saman+vahvistaa+Paavalikin+tuhansia+vuosia+myöhemmin.+Paavali+siis+tunsi+hyvin+nämä+vuohipaimenten+sepitelmät.
"Mistä+sait+päähäsi,+että+Jumala+pakotti+faraon+vastustamaan+Israelia+tai+vaikutti+tämän+hänessä?"
Mitä+vittua+Hessu+taas?+Sinulle+pitää+kaikki+vääntää+rautalangasta+🤣🤣🤣+Jahve+teki+tämän+tietysti+turhamaisuuttaan+eli+saadakseen+pöyhkeillä+ja+osoittaa+maailmalle+oman+mahtinsa.+Tämänhän+toteaa+Paavali+hyvin+selvästi+Roomalaiskirjeessään.
17+Kirjoituksissa+sanotaan+faraolle:+»Sen+vuoksi+minä+korotin+sinut,+että+sinun+kohtalossasi+osoittaisin+voimani+ja+että+minun+nimeäni+julistettaisiin+koko+maailmassa.»
21.05.2022 18:14
"Faarao+itse+päätti,+että+ei+päästäisi+Israelia,+ja+paadutti+itse+ensin+sydämensä...Farao+paaduttaa+sydämensä+2Moos+5+ja+7..."
Miksi+olet+epärehellinen+ja+hyppäät+nelosluvun+yli?+Siinä+Mooses+ja+Jahve+juonivat+taikatemppuja+ja+Jahve+lupaa+paaduttaa+Faaraon+sydämen.+Avainsanat+boldattuna+tuosta+jakeesta.
21+Herra+sanoi+Moosekselle:+»Kun+nyt+palaat+Egyptiin,+tee+faraon+edessä+kaikki+ne+ihmeteot,+joihin+minä+olen+antanut+sinulle+vallan.+Mutta+MINÄ+KOVETAN+hänen+sydämensä,+niin+ettei+hän+päästä+kansaa+lähtemään.
Älä+vastaa+enää+mitään,+jos+et+parempaan+pysty.+En+jaksa+jatkuvasti+oikoa+tietämättömyyttäsi+ja+valheitasi.
21.05.2022 16:02
Totta+kai+näyttää+suunnitellulta,+eihän+sitä+ole+kukaan+kieltänyt.+Eliöt+ovat+sopeutuneet+ympäristöönsä.+Mutta+kun+katsotaan+tarkemmin+niin+asiat+vaikuttavat+älyttömiltä+niin,+ettei+taustalla+ole+mitään+suunnittelua,+mieti+vaikkapa+seuraavia:
-aivan+valtavaa+elämän+tuhlausta,+joka+kertoo+siitä,+että+taustalla+on+satunnaiset+muutokset+DNA+-jaksoissa+sekä+jatkuva+kamppailu+sopivimman+selviytymisestä
-Valaalla+on+vesielämään+vaaralliset+keuhkot+eikä+kiduksia
-Lepakolla+on+lentäväksi+eläimeksi+tehottomat+paljekeuhkot+(kuten+nisäkkäillä)+eikä+tehokkaita+läpivirtauskeuhkoja+(kuten+linnuilla)
-Vedessä+elävällä+krokotiililla+on+lintujen+tehokkaat+läpivirtauskeuhkot,+vaikka+ne+pitäisi+olla+ennemmin+lepakolla.+Krokotiilille+riittäisi+keuhkot+ja+kidukset+olisivat+sopivimmat
-Kaulan+omaavilla+eläimillä+kurkunpäähermo+reitittyy+aivoista+alas+sydämeen,+kiertää+aortan+ja+palaa+takaisin+kurkunpäähän.+Kirahvilla+tämä+tietää+monta+metriä+turhaa+hermokudosta.+Täysin+älytöntä+suunnittelua
Tässä+vain+muutama+esimerkki+siitä,+miten+suunnitellulta+näyttävä+onkin+evoluution+tulosta.+evoluutio+joutuu+rakentamaan+aina+olemassa+olevan+bodyplanin+päälle.+Kalalla+kurkunpäähermo+meni+lyhintä+reittiä+aivoista+sydämen+ohittaen+kiduksiin.+Kun+kalojen+esi-isän+jälkeläiset+muuntuivat+muiksi+lajeiksi+ja+alkoivat+kasvattaa+kaulaa+ja+sydän+siirtyi+alemmas+rintakehän+suojaan+(kaulan+suoma+mahdollisuus+kääntää+päätä+oli+valtava+evolutiivinen+etu)+niin+kurkunpään+hermo+kulki+edelleen+samaa+reittiä.+Insinööri+olisi+napsaissut+hermon+poikki+ja+reitittänyt+sen+uudelleen.
21.05.2022 16:00
"Raamattu+ei+tunne+perisyntiä..."
Sitähän+minä+olen+yrittänyt+sanoa,+mutta+kristityt+näin+väittävät.+Ja+muuten+hei,+jos+ei+ole+perisyntiä+niin+Jeesuksen+ristinkuolemakin+oli+sitten+aivan+turha.
"Raamatun+kertomuksessa+farao+paadutti+oman+sydämensä+ensin+kolme+kertaa+ennen+kuin+Jumala+paadutti+hänet."
Höpslöps,+ennen+Egyptiin+palaamista+Jahve+lupasi,+että+paaduttaa+Faaraon+sydämen,+niin+ettei+hän+päästä+lähtemään+vaikka+Mooses+tekee+taikatemppujaan+Faaraolle.
21+Herra+sanoi+Moosekselle:+»Kun+nyt+palaat+Egyptiin,+tee+faraon+edessä+kaikki+ne+ihmeteot,+joihin+minä+olen+antanut+sinulle+vallan.+Mutta+minä+kovetan+hänen+sydämensä,+niin+ettei+hän+päästä+kansaa+lähtemään.+
"Jaakobin+ja+Eesaun+teot+ja+valinnat+olivat+Jumalan+tiedossa+jo+ennalta."
Mutta+mutta,+missä+on+nyt+se+"rajoitetusti+vapaa+tahto"?
Ei+saatana,+sinähän+olet+ihan+kölin+alta+vedettävissä.+Joka+ikinen+väitteesi+voidaan+kumota+Raamatun+jakeilla.+Et+ilmeisesti+tunne+kirjaa+tai+sitten+vain+röyhkeästi+valehtelet+🤣🤣🤣
21.05.2022 15:16
"Zuckerkandl+viettää+vaimonsa+kanssa+kevätpäivää+ihmetellen+Jumalan+ihmeitä+luonnossa."
Höpslöps,+ihailimme+sitä,+miten+niin+yksinkertaisella+muutamalla+säännöllä+saa+aikaan+monimutkaiselta+ja+suunnitellulta+vaikuttavaa,+mutta+kun+tutustuu+lähemmin+niin+löytyy+lukemattomia+ratkaisuja,+jotka+ovat+älyttömiä+mutta+silti+riittävän+toimivia.
21.05.2022 15:11
"Eikös+ne+korvasienet+pidä+ryöpätä?+:-0"
Juuri+niin+ja+varmuuden+vuoksi+suosittelen+heittämään+ryöppäysvedet+ja+sienet+ongelmajätteisiin+sen+jälkeen.+Gyromitriini+on+tosiaan+vesiliukoinen+myrkky+ja+tehokkaalla+kasvikuivurilla+rutikuivaksi+kuivattuihin+sieniin+jää+vähemmän+myrkkyä+kuin+ryöppäämällä.+Ryöppäyksessä+sienen+vesi+ei+poistu+tai+vaihdu+kokonaan+vaan+myrkkypitoisuus+vain+laimenee+kun+se+kuivauksessa+poistuu+lähes+täysin.+Toki+yleisohjeena+ryöppäys+on+turvallisempi+kun+aina+olisi+niitä,+joilla+välineet+ja+taito+ei+riitä+asianmukaiseen+kuivattamiseen.
Kesäkeittiön+1970-luvun+korvasieniohjeet+olivat+hövelit,+mutta+onnettomuuksilta+onneksi+vältyttiin
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/07/20/kesakeittio-korvasieni
21.05.2022 14:40
"Jos+maailman+valtiaat+olisivat+tunteneet+kirkkauden+Herran,+niin+he+eivät+olisi+Jeesusta+tappaneet,+mutta+koska+he+eivät+tunteneet+Häntä,+niin+siksi+tappoivat."
Mutta+jos+olisivat+tunteneet+niin+sitten+perisynti+olisi+jäänyt+voittamatta.
"Maailman+valtiaat+eivät+ole+näin+tehneet+ja+siksi+heiltä+puuttui+Jumalan+viisaus."
Mutta+eikö+Jumala+kaikkivaltiaana+olisi+saanut+heitä+nöyrtymään?+Sai+kuitenkin+paadutettua+Faaraon+sydämen+niin,+että+ei+päästänyt+israelilaisia+Egyptistä+vaikka+olisi+varmasti+päästänyt,+jos+olisi+ollut+vapaa+tahto+eikä+Jahve+pelannut+kieroja+pelejään+hänen+kanssaan.
17+Kirjoituksissa+sanotaan+faraolle:+»Sen+vuoksi+minä+korotin+sinut,+että+sinun+kohtalossasi+osoittaisin+voimani+ja+että+minun+nimeäni+julistettaisiin+koko+maailmassa.»+
18+Jumala+siis+armahtaa+kenet+tahtoo+ja+paaduttaa+kenet+tahtoo.
"Jumala+antaa+ihmisten+valita+sen,+mitä+he+tekevät+ja+mitä+totena+pitävät."
Höpslöps.
11-12+Jo+ennen+kaksospoikien+syntymää,+ennen+kuin+he+vielä+olivat+tehneet+mitään+hyvää+tai+pahaa,+Jumala+sanoi+Rebekalle:+»Vanhempi+on+palveleva+nuorempaa.»+Näin+Jumala+osoitti,+että+hänen+suunnitelmansa+perustui+hänen+omaan+valintaansa,+ei+ihmisen+tekoihin+vaan+kutsujan+tahtoon.+
18+Jumala+siis+armahtaa+kenet+tahtoo+ja+paaduttaa+kenet+tahtoo.
"Jumala+sallii+ihmisten+tehdä,+mitä+nämä+tahtovat,+puuttumatta+siihen+(vain+harvoin+on+puuttunut+ja+sekin+on+Raamatussa)."
Höpslöps,+katso+edelliset+kohdat,+miten+hän+pelasi+saatanallisia+pelejään+Faaraon+ja+Eesaun+kanssa.+
"Vähänpä+sinä+Raamattua+tunnet...+:)"
Minähän+vedin+sinut+taas+kölin+ali+parin+minuutin+etsimisellä.+Osaan+Raamatun+lähes+ulkoa+näiden+kiusallisten+uskon+doktriinien+osalta+ja+siksi+olen+niin+ylivoimainen+kristinuskon+vastaisessa+taistelussani.
21.05.2022 14:34
Kuulostaa+mukavalta.+Minunkin+pitäisi+pestä+mökin+ikkunat+tänään+vielä.+Viestisi+lopussa+tulee+vaikutelma,+että+verenpaine+on+koholla+ja+olet+taas+altistunut+uskonnolliseen+kinasteluun.+Kannattaa+vetää+vähän+henkeä+ja+keskustella+rauhallisesti+ja+sivistyneesti+😉
21.05.2022 14:21
"Ei+se+sitä+tarkoita,+että+synnit+olisivat+jääneet+sovittamatta."
No+ainakin+Paavali+näin+väittää,+että+kuoli+syntien+sovitukseksi.
3+Ennen+muuta+annoin+teille+tiedoksi+tämän,+minkä+itse+olin+saanut+vastaanottaa:
–+Kristus+kuoli+meidän+syntiemme+vuoksi,+niin+kuin+oli+kirjoitettu,
"Jumala+tiesi+jo+etukäteen,+että+Jeesus+tapetaan..."
Mutta+jos+olisi+ollut+Jumalan+viisautta+hallitsijoilla+niin+ei+olisi+tapettu.+Mitä+ihmettä+sellaisella+etukäteen+valmistellulla+ja+tiedetyllä+"pelastuksella"+on,+jos+se+edellyttää,+että+ihmisiltä+puuttuu+hyve+"Jumalan+viisaus"?+Miksi+ihmeessä+hyvä+Jumala+ei+alunperin+antanut+sitä+viisauttaan+ihmisille?
"...+Jumala+käytti+sallimusta..."
Mikä+on+sallimus?+Jokin+Jumalasta+riippumaton+entiteetti?+Sattuma,+kohtalo?
21.05.2022 14:19
"Jumala+ei+ole+missään+vaiheessa+kuollut,+sillä+ei+hän+voi+kuolla.
Älä+nyt+taas+tekeydy+hölmöksi.+Apostolinen+uskontunnustus+on+yksi+virke,+joten+sen+kaikki+lauseet+pätevät+kolmiyhteiseen+Jumalaan:+"...ristiinnaulittiin,+kuoli+ja+haudattiin,
astui+alas+tuonelaan,+nousi+kolmantena+päivänä+kuolleista..."
21.05.2022 14:14
85 / 138