Paavali, ja laajemmin ottaen kristityt yleensäkään eivät ole mitään penaalin terävimpiä kyniä ja logiikan mestareita. Ensimmäisessä korinttolaiskirjeessä Paavali väittää, että jos tämän maailman valtiailla olisi ollut Jumalan viisautta, he eivät olisi ristiinnaulinneet kirkkauden Herraa. Eli jos olisi ollut Jumalan viisautta, synnit olisi jääneet sovittamatta ja maailma pelastumatta. Ihanan ristiriitaista. Miten palstalla väijyvät kristityt tämän selittävät?
Miten tämä liittyy ateismiin? No ei juuri mitenkään, mutta osoittaapahan taas, että maailman suurimman uskonnon doktriinissa on fataaleja ristiriitoja ja vikoja eli ateismi on ihan oikea valinta eikä uskoa tuollaista vuohipaimenten epäloogista ja ristiriitaista höpötystä.
7 Me julistamme Jumalan salaista, kätkettyä viisautta, jonka hän jo ennen aikojen alkua on määrännyt meidän kirkkaudeksemme.
8 Sitä ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut, sillä jos he olisivat sen tunteneet, he eivät olisi ristiinnaulinneet kirkkauden Herraa.
Jos tämän maailman hallitsijoilla olisi ollut viisautta, maailma olisi jäänyt pelastumatta
24
51
Vastaukset
- Anonyymi
"Eli jos olisi ollut Jumalan viisautta, synnit olisi jääneet sovittamatta ja maailma pelastumatta"
Mitkä synnit? Hän, jolla on jumalan viisaus, ei tienkään syntiä tee.Älä nyt tekeydy hölmöksi taas 😂 Raamattu toteaa varsin selvästi, että kaikki tekevät syntiä ja Jumala joutui tappamaan itsensä, jotta tyydyttäisi oman vihansa syntisiä ihmisiä kohtaan ja antaisi ihmisille synnit anteeksi. Ja tämä helvetin nerokas pelastussuunnitelma nojasi siihen, että Jumala oli tehnyt ihmiset tyhmiksi, jotta nämä naulaisivat hänet ristille. Eräs palstan edesmennyt suuri ajattelija totesikin, että tämä oli Jumalalta nerokas juoni, jolla hän sai Saatanan naulaamaan Jumala ristille 😂😂😂
- Anonyymi
Moses_Zuckerkandl kirjoitti:
Älä nyt tekeydy hölmöksi taas 😂 Raamattu toteaa varsin selvästi, että kaikki tekevät syntiä ja Jumala joutui tappamaan itsensä, jotta tyydyttäisi oman vihansa syntisiä ihmisiä kohtaan ja antaisi ihmisille synnit anteeksi. Ja tämä helvetin nerokas pelastussuunnitelma nojasi siihen, että Jumala oli tehnyt ihmiset tyhmiksi, jotta nämä naulaisivat hänet ristille. Eräs palstan edesmennyt suuri ajattelija totesikin, että tämä oli Jumalalta nerokas juoni, jolla hän sai Saatanan naulaamaan Jumala ristille 😂😂😂
Jumala ei ole missään vaiheessa kuollut, sillä ei hän voi kuolla. Jeesus on ihminen ja kuoli ihmisenä. Et parka edes tätä asiaa Raamatusta tajua ja esiinnyt täällä toisten opettajana kritisoidessasi sen kirjoituksia.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole missään vaiheessa kuollut, sillä ei hän voi kuolla. Jeesus on ihminen ja kuoli ihmisenä. Et parka edes tätä asiaa Raamatusta tajua ja esiinnyt täällä toisten opettajana kritisoidessasi sen kirjoituksia.
"Jumala ei ole missään vaiheessa kuollut, sillä ei hän voi kuolla.
Älä nyt taas tekeydy hölmöksi. Apostolinen uskontunnustus on yksi virke, joten sen kaikki lauseet pätevät kolmiyhteiseen Jumalaan: "...ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista..."- Anonyymi
"Jumala ei ole missään vaiheessa kuollut, sillä ei hän voi kuolla.
Älä nyt taas tekeydy hölmöksi. Apostolinen uskontunnustus on yksi virke, joten sen kaikki lauseet pätevät kolmiyhteiseen Jumalaan: "...ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista..."Jopa trinitaarien mukaan Jeesus kuoli ihmisenä sen sijaan, että Jumala olisi kuollut.
Vähänpä sinä kristinuskoa ja Raamattua tunnet! :)
- Anonyymi
> Eli jos olisi ollut Jumalan viisautta, synnit olisi jääneet sovittamatta ja maailma pelastumatta. Ihanan ristiriitaista. Miten palstalla väijyvät kristityt tämän selittävät?
Jeesus anto syntejä anteeksi jo ennen kuin kuoli, ei hänen kuolema siis ollut vaatimus pelastumiselle.
"Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?" Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne? Kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut', vai sanoa: 'Nouse ja käy'? Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," – hän sanoi halvatulle - "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi." Ja kohta hän nousi heidän nähtensä, otti vuoteen, jolla oli maannut, ja lähti kotiinsa ylistäen Jumalaa."
Luuk. 5:21-25” Jeesus anto syntejä anteeksi jo ennen kuin kuoli, ei hänen kuolema siis ollut vaatimus pelastumiselle.”
No miksi Jumala sitten houkutteli Saatanan tappamaan itsensä, jos se ei ollut edes välttämätöntä? Ei saatana tätä vajakkien logiikkaa 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Täysin ääliömäinen,pronssikautisten vuohipaimenten maailmanselitys,on minulle Pyhä ja Rakas!Minun ei tarvitse ajatella itse,sillä pronssikautiset vuohipaimenet ajattelivat puolestani!
Surpur televatsik olot mgenommia yylis vegat tukutu kutsia bre farttin! - Anonyymi
Ei siinä mitään ristiriitaa ole. Lestadiolaisena et ole perehtynyt Raamattuun ja tutkinut sitä tavalla, joka avaisi ymmärryksen käsittämään kirjoitukset.
Jeesuksen vangitseminen, pahoinpitely, ristiinnaulitseminen ja tappaminen oli paha teko, syntiä. Jos maailman valtiaat olisivat tunteneet kirkkauden Herran, eivät he olisi Jeesusta tappaneet. Ei se sitä tarkoita, että synnit olisivat jääneet sovittamatta.
Jumala tiesi jo etukäteen, että Jeesus tapetaan ja käytti tätä synnin tekoa syntien sovituksena, kristillisen teologian mukaan. Mutta eivät kaikki uskonnolliset johtajat kannattaneet Jeesuksen tappamista. Nikodeemus ei sitä hyväksynyt ja välttyi näin synniltä, mutta ne juutalaiset, jotka vaativat Herraa ristiinnaulittavaksi tekivät suuren synnin, Raamatun mukaan.
Et lestadiolaisena vähä-älyisenä ja Raamatusta tietämättömänä idioottina ymmärrä sitä, että Jumala käytti sallimusta ja ihmisten pahaa tekoa sovittaakseen maailman synnit. Ei se ollut oikeutta ja hyvän tekemistä, että Jeesus tapettiin, mutta Jumala käänsi ihmisten pahan teon palvelemaan hyvää, ja näin Jeesus voitti kuolemallaan kuoleman, ja toi valoon elämän evankeliumin tuntemisen kautta (jota sinä tollo et lainkaan ymmärrä)."Ei se sitä tarkoita, että synnit olisivat jääneet sovittamatta."
No ainakin Paavali näin väittää, että kuoli syntien sovitukseksi.
3 Ennen muuta annoin teille tiedoksi tämän, minkä itse olin saanut vastaanottaa:
– Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu,
"Jumala tiesi jo etukäteen, että Jeesus tapetaan..."
Mutta jos olisi ollut Jumalan viisautta hallitsijoilla niin ei olisi tapettu. Mitä ihmettä sellaisella etukäteen valmistellulla ja tiedetyllä "pelastuksella" on, jos se edellyttää, että ihmisiltä puuttuu hyve "Jumalan viisaus"? Miksi ihmeessä hyvä Jumala ei alunperin antanut sitä viisauttaan ihmisille?
"... Jumala käytti sallimusta..."
Mikä on sallimus? Jokin Jumalasta riippumaton entiteetti? Sattuma, kohtalo?- Anonyymi
"Ei se sitä tarkoita, että synnit olisivat jääneet sovittamatta."
No ainakin Paavali näin väittää, että kuoli syntien sovitukseksi.
3 Ennen muuta annoin teille tiedoksi tämän, minkä itse olin saanut vastaanottaa:
– Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu,
"Jumala tiesi jo etukäteen, että Jeesus tapetaan..."
Mutta jos olisi ollut Jumalan viisautta hallitsijoilla niin ei olisi tapettu. Mitä ihmettä sellaisella etukäteen valmistellulla ja tiedetyllä "pelastuksella" on, jos se edellyttää, että ihmisiltä puuttuu hyve "Jumalan viisaus"? Miksi ihmeessä hyvä Jumala ei alunperin antanut sitä viisauttaan ihmisille?
"... Jumala käytti sallimusta..."
Mikä on sallimus? Jokin Jumalasta riippumaton entiteetti? Sattuma, kohtalo?Synnit tulivat sovitetuksi, koska ihmiset pahuudessaan tappoivat Jeesuksen ristillä. Jos maailman valtiaat olisivat tunteneet kirkkauden Herran, niin he eivät olisi Jeesusta tappaneet, mutta koska he eivät tunteneet Häntä, niin siksi tappoivat.
Ei tässä ole mitään ristiriitaa. Ristiriita on vain sinun päässäsi, ei missään muualla.
Jumalan viisaus tulee vain niille, jotka uskovat häneen ja nöyrtyvät hänen valtansa alle. Maailman valtiaat eivät ole näin tehneet ja siksi heiltä puuttui Jumalan viisaus. Jumalan viisaus tuli vain harvoille ja valituille pyhille, niin kuin evankeliumi ja kirjeet kertovat.
Jumala antaa ihmisten valita sen, mitä he tekevät ja mitä totena pitävät. Tämän maailman valtiaat eivät uskoneet Jeesuksen sanoja ja niin he surmasivat hänet. Se ei ole Jumalan syy, että heiltä puuttui Jumalan viisaus, ja että he torjuivat Jeesuksen sanat.
Jumala sallii ihmisten tehdä, mitä nämä tahtovat, puuttumatta siihen (vain harvoin on puuttunut ja sekin on Raamatussa). Se ei ole Jumalan tahto, että ihmiset tekevät pahaa, mutta ihmiset voivat tehdä sitä, koska Jumala ei estä sitä.
Vähänpä sinä Raamattua tunnet... :)
Ja vielä vähemmän sitä ymmärrät. Anonyymi kirjoitti:
Synnit tulivat sovitetuksi, koska ihmiset pahuudessaan tappoivat Jeesuksen ristillä. Jos maailman valtiaat olisivat tunteneet kirkkauden Herran, niin he eivät olisi Jeesusta tappaneet, mutta koska he eivät tunteneet Häntä, niin siksi tappoivat.
Ei tässä ole mitään ristiriitaa. Ristiriita on vain sinun päässäsi, ei missään muualla.
Jumalan viisaus tulee vain niille, jotka uskovat häneen ja nöyrtyvät hänen valtansa alle. Maailman valtiaat eivät ole näin tehneet ja siksi heiltä puuttui Jumalan viisaus. Jumalan viisaus tuli vain harvoille ja valituille pyhille, niin kuin evankeliumi ja kirjeet kertovat.
Jumala antaa ihmisten valita sen, mitä he tekevät ja mitä totena pitävät. Tämän maailman valtiaat eivät uskoneet Jeesuksen sanoja ja niin he surmasivat hänet. Se ei ole Jumalan syy, että heiltä puuttui Jumalan viisaus, ja että he torjuivat Jeesuksen sanat.
Jumala sallii ihmisten tehdä, mitä nämä tahtovat, puuttumatta siihen (vain harvoin on puuttunut ja sekin on Raamatussa). Se ei ole Jumalan tahto, että ihmiset tekevät pahaa, mutta ihmiset voivat tehdä sitä, koska Jumala ei estä sitä.
Vähänpä sinä Raamattua tunnet... :)
Ja vielä vähemmän sitä ymmärrät."Jos maailman valtiaat olisivat tunteneet kirkkauden Herran, niin he eivät olisi Jeesusta tappaneet, mutta koska he eivät tunteneet Häntä, niin siksi tappoivat."
Mutta jos olisivat tunteneet niin sitten perisynti olisi jäänyt voittamatta.
"Maailman valtiaat eivät ole näin tehneet ja siksi heiltä puuttui Jumalan viisaus."
Mutta eikö Jumala kaikkivaltiaana olisi saanut heitä nöyrtymään? Sai kuitenkin paadutettua Faaraon sydämen niin, että ei päästänyt israelilaisia Egyptistä vaikka olisi varmasti päästänyt, jos olisi ollut vapaa tahto eikä Jahve pelannut kieroja pelejään hänen kanssaan.
17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: »Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa.»
18 Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.
"Jumala antaa ihmisten valita sen, mitä he tekevät ja mitä totena pitävät."
Höpslöps.
11-12 Jo ennen kaksospoikien syntymää, ennen kuin he vielä olivat tehneet mitään hyvää tai pahaa, Jumala sanoi Rebekalle: »Vanhempi on palveleva nuorempaa.» Näin Jumala osoitti, että hänen suunnitelmansa perustui hänen omaan valintaansa, ei ihmisen tekoihin vaan kutsujan tahtoon.
"Jumala sallii ihmisten tehdä, mitä nämä tahtovat, puuttumatta siihen (vain harvoin on puuttunut ja sekin on Raamatussa)."
Höpslöps, katso edelliset kohdat, miten hän pelasi saatanallisia pelejään Faaraon ja Eesaun kanssa.
"Vähänpä sinä Raamattua tunnet... :)"
Minähän vedin sinut taas kölin ali parin minuutin etsimisellä. Osaan Raamatun lähes ulkoa näiden kiusallisten uskon doktriinien osalta ja siksi olen niin ylivoimainen kristinuskon vastaisessa taistelussani.- Anonyymi
"Jos maailman valtiaat olisivat tunteneet kirkkauden Herran, niin he eivät olisi Jeesusta tappaneet, mutta koska he eivät tunteneet Häntä, niin siksi tappoivat."
"Maailman valtiaat eivät ole näin tehneet ja siksi heiltä puuttui Jumalan viisaus."
Mutta eikö Jumala kaikkivaltiaana olisi saanut heitä nöyrtymään? Sai kuitenkin paadutettua Faaraon sydämen niin, että ei päästänyt israelilaisia Egyptistä vaikka olisi varmasti päästänyt, jos olisi ollut vapaa tahto eikä Jahve pelannut kieroja pelejään hänen kanssaan.
17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: »Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa.»
Höpslöps.
11-12 Jo ennen kaksospoikien syntymää, ennen kuin he vielä olivat tehneet mitään hyvää tai pahaa, Jumala sanoi Rebekalle: »Vanhempi on palveleva nuorempaa.» Näin Jumala osoitti, että hänen suunnitelmansa perustui hänen omaan valintaansa, ei ihmisen tekoihin vaan kutsujan tahtoon.
"Jumala sallii ihmisten tehdä, mitä nämä tahtovat, puuttumatta siihen (vain harvoin on puuttunut ja sekin on Raamatussa)."
Höpslöps, katso edelliset kohdat, miten hän pelasi saatanallisia pelejään Faaraon ja Eesaun kanssa.
Minähän vedin sinut taas kölin ali parin minuutin etsimisellä. Osaan Raamatun lähes ulkoa näiden kiusallisten uskon doktriinien osalta ja siksi olen niin ylivoimainen kristinuskon vastaisessa taistelussani.<<Mutta jos olisivat tunteneet niin sitten perisynti olisi jäänyt voittamatta.>>
Raamattu ei tunne perisyntiä... Ei ollut mahdollista, että synnit olisivat jääneet sovittamatta, sillä Jumala tiesi edeltä, että pahat ihmiset tappaisivat Jeesuksen, ja tämän maailman valtiaat olivat niitä pahoja ihmisiä Paavalin mukaan.
Jumalan kaikkivaltius on Raamatussa sellaista, että hän ei käytä kaikkea valtaansa, vaan antaa ihmisten toimia rajoitetusti vapaalla tavalla (rajoitetusti vapaa tahto).
Et ole pätevä ihminen opettamaan viiden pisteen kalvinismia, koska et tunne Raamattua. Miksi yrität?
Raamatun kertomuksessa farao paadutti oman sydämensä ensin kolme kertaa ennen kuin Jumala paadutti hänet. Farao olisi voinut toimia toisin, mutta valitsi Jumalan tahdon ja kansan vastustamisen, mikä johti kärsimyksiin vitsausten kautta.
Jaakobin ja Eesaun teot ja valinnat olivat Jumalan tiedossa jo ennalta. Ei Jumala käskenyt Eesaun myydä esikoisuuttaan Jaakobille ja mitä jälkimmäisen synteihin tulee, niin ne eivät estäneet Jumalaa olemasta hänelle armollinen, ja niin hänestä tuli Israelin 12 sukukunnan kantaisä. - Anonyymi
"Jos maailman valtiaat olisivat tunteneet kirkkauden Herran, niin he eivät olisi Jeesusta tappaneet, mutta koska he eivät tunteneet Häntä, niin siksi tappoivat."
Höpslöps.
Minähän vedin sinut taas kölin ali parin minuutin etsimisellä. Osaan Raamatun lähes ulkoa näiden kiusallisten uskon doktriinien osalta ja siksi olen niin ylivoimainen kristinuskon vastaisessa taistelussani.Olet lapsellinen, kun taistelet kristinuskoa ja kristittyjä vastaan.
Eikö sinulla todellakaan ole parempaa tekemistä?
Sinulla on lisäksi kovat luulot itsestäsi, mitkä ovat deluusiota... Anonyymi kirjoitti:
<<Mutta jos olisivat tunteneet niin sitten perisynti olisi jäänyt voittamatta.>>
Raamattu ei tunne perisyntiä... Ei ollut mahdollista, että synnit olisivat jääneet sovittamatta, sillä Jumala tiesi edeltä, että pahat ihmiset tappaisivat Jeesuksen, ja tämän maailman valtiaat olivat niitä pahoja ihmisiä Paavalin mukaan.
Jumalan kaikkivaltius on Raamatussa sellaista, että hän ei käytä kaikkea valtaansa, vaan antaa ihmisten toimia rajoitetusti vapaalla tavalla (rajoitetusti vapaa tahto).
Et ole pätevä ihminen opettamaan viiden pisteen kalvinismia, koska et tunne Raamattua. Miksi yrität?
Raamatun kertomuksessa farao paadutti oman sydämensä ensin kolme kertaa ennen kuin Jumala paadutti hänet. Farao olisi voinut toimia toisin, mutta valitsi Jumalan tahdon ja kansan vastustamisen, mikä johti kärsimyksiin vitsausten kautta.
Jaakobin ja Eesaun teot ja valinnat olivat Jumalan tiedossa jo ennalta. Ei Jumala käskenyt Eesaun myydä esikoisuuttaan Jaakobille ja mitä jälkimmäisen synteihin tulee, niin ne eivät estäneet Jumalaa olemasta hänelle armollinen, ja niin hänestä tuli Israelin 12 sukukunnan kantaisä."Raamattu ei tunne perisyntiä..."
Sitähän minä olen yrittänyt sanoa, mutta kristityt näin väittävät. Ja muuten hei, jos ei ole perisyntiä niin Jeesuksen ristinkuolemakin oli sitten aivan turha.
"Raamatun kertomuksessa farao paadutti oman sydämensä ensin kolme kertaa ennen kuin Jumala paadutti hänet."
Höpslöps, ennen Egyptiin palaamista Jahve lupasi, että paaduttaa Faaraon sydämen, niin ettei hän päästä lähtemään vaikka Mooses tekee taikatemppujaan Faaraolle.
21 Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.
"Jaakobin ja Eesaun teot ja valinnat olivat Jumalan tiedossa jo ennalta."
Mutta mutta, missä on nyt se "rajoitetusti vapaa tahto"?
Ei saatana, sinähän olet ihan kölin alta vedettävissä. Joka ikinen väitteesi voidaan kumota Raamatun jakeilla. Et ilmeisesti tunne kirjaa tai sitten vain röyhkeästi valehtelet 🤣🤣🤣- Anonyymi
"Raamattu ei tunne perisyntiä..."
Sitähän minä olen yrittänyt sanoa, mutta kristityt näin väittävät. Ja muuten hei, jos ei ole perisyntiä niin Jeesuksen ristinkuolemakin oli sitten aivan turha.
"Raamatun kertomuksessa farao paadutti oman sydämensä ensin kolme kertaa ennen kuin Jumala paadutti hänet."
Höpslöps, ennen Egyptiin palaamista Jahve lupasi, että paaduttaa Faaraon sydämen, niin ettei hän päästä lähtemään vaikka Mooses tekee taikatemppujaan Faaraolle.
21 Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.
"Jaakobin ja Eesaun teot ja valinnat olivat Jumalan tiedossa jo ennalta."
Mutta mutta, missä on nyt se "rajoitetusti vapaa tahto"?
Ei saatana, sinähän olet ihan kölin alta vedettävissä. Joka ikinen väitteesi voidaan kumota Raamatun jakeilla. Et ilmeisesti tunne kirjaa tai sitten vain röyhkeästi valehtelet 🤣🤣🤣"Sitähän minä olen yrittänyt sanoa, mutta kristityt näin väittävät. Ja muuten hei, jos ei ole perisyntiä niin Jeesuksen ristinkuolemakin oli sitten aivan turha."
Eivät ne ole tosi uskovia kristittyjä, jotka väittävät perisynnin olevan Raamatusta, sen sijaan, että se on varhaisen ja katolisen kirkon isiltä.
Jeesuksen ristinkuolema ei ole turha, vaikka perisyntiä ei ole. Ilman kuolleistä heräämistä ei kukaan heräisi kuolleista ja eläisi ikuisesti. Tämä on Paavalin sanoman ydin.
2.Mooseksen kirja:
3:19 Mutta minä tiedän, että Egyptin kuningas ei päästä teitä menemään, ei edes väkevän käden pakolla.
3:20 Mutta minä ojennan käteni ja lyön Egyptiä kaikenkaltaisilla ihmeilläni, joita minä olen siellä tekevä, ja sitten hän päästää teidät.
Faarao itse päätti, että ei päästäisi Israelia, ja paadutti itse ensin sydämensä, minkä jälkeen Herra paadutti hänet, niin että enää ei ollut aikaa armolle vaan ainoastaan vitsauksille ja ankaralle rangaistukselle.
Farao paaduttaa sydämensä 2Moos 5 ja
7:22 Mutta Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa. Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
8:32 Mutta farao kovensi sydämensä tälläkin kerralla eikä päästänyt kansaa.
Kun farao oli näin kolme kertaa paaduttanut oman sydämensä, niin sitten Herra neljännellä kerralla paadutti hänet (sulki armon ja jätti jäljelle kirouksen).
9:12 Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin Moosekselle.
Et tosiaankaan tunne Raamattua, joten ei kannattaisi elvistellä... :) Anonyymi kirjoitti:
"Sitähän minä olen yrittänyt sanoa, mutta kristityt näin väittävät. Ja muuten hei, jos ei ole perisyntiä niin Jeesuksen ristinkuolemakin oli sitten aivan turha."
Eivät ne ole tosi uskovia kristittyjä, jotka väittävät perisynnin olevan Raamatusta, sen sijaan, että se on varhaisen ja katolisen kirkon isiltä.
Jeesuksen ristinkuolema ei ole turha, vaikka perisyntiä ei ole. Ilman kuolleistä heräämistä ei kukaan heräisi kuolleista ja eläisi ikuisesti. Tämä on Paavalin sanoman ydin.
2.Mooseksen kirja:
3:19 Mutta minä tiedän, että Egyptin kuningas ei päästä teitä menemään, ei edes väkevän käden pakolla.
3:20 Mutta minä ojennan käteni ja lyön Egyptiä kaikenkaltaisilla ihmeilläni, joita minä olen siellä tekevä, ja sitten hän päästää teidät.
Faarao itse päätti, että ei päästäisi Israelia, ja paadutti itse ensin sydämensä, minkä jälkeen Herra paadutti hänet, niin että enää ei ollut aikaa armolle vaan ainoastaan vitsauksille ja ankaralle rangaistukselle.
Farao paaduttaa sydämensä 2Moos 5 ja
7:22 Mutta Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa. Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
8:32 Mutta farao kovensi sydämensä tälläkin kerralla eikä päästänyt kansaa.
Kun farao oli näin kolme kertaa paaduttanut oman sydämensä, niin sitten Herra neljännellä kerralla paadutti hänet (sulki armon ja jätti jäljelle kirouksen).
9:12 Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin Moosekselle.
Et tosiaankaan tunne Raamattua, joten ei kannattaisi elvistellä... :)"Faarao itse päätti, että ei päästäisi Israelia, ja paadutti itse ensin sydämensä...Farao paaduttaa sydämensä 2Moos 5 ja 7..."
Miksi olet epärehellinen ja hyppäät nelosluvun yli? Siinä Mooses ja Jahve juonivat taikatemppuja ja Jahve lupaa paaduttaa Faaraon sydämen. Avainsanat boldattuna tuosta jakeesta.
21 Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta MINÄ KOVETAN hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.
Älä vastaa enää mitään, jos et parempaan pysty. En jaksa jatkuvasti oikoa tietämättömyyttäsi ja valheitasi.- Anonyymi
"Faarao itse päätti, että ei päästäisi Israelia, ja paadutti itse ensin sydämensä...Farao paaduttaa sydämensä 2Moos 5 ja 7..."
Miksi olet epärehellinen ja hyppäät nelosluvun yli? Siinä Mooses ja Jahve juonivat taikatemppuja ja Jahve lupaa paaduttaa Faaraon sydämen. Avainsanat boldattuna tuosta jakeesta.
21 Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta MINÄ KOVETAN hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.
Älä vastaa enää mitään, jos et parempaan pysty. En jaksa jatkuvasti oikoa tietämättömyyttäsi ja valheitasi.Eihän tuo ole ristiriidassa sen kanssa, että farao ensin kolme kertaa kovetti ja paadutti itsensä, ennen kuin Herra sitten lopulta kovetti ja paadutti hänet? :)
Mistä sait päähäsi, että Jumala pakotti faraon vastustamaan Israelia tai vaikutti tämän hänessä?
Älä esiinny Raamatun tuntijana, kun et sitä ole. :) Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo ole ristiriidassa sen kanssa, että farao ensin kolme kertaa kovetti ja paadutti itsensä, ennen kuin Herra sitten lopulta kovetti ja paadutti hänet? :)
Mistä sait päähäsi, että Jumala pakotti faraon vastustamaan Israelia tai vaikutti tämän hänessä?
Älä esiinny Raamatun tuntijana, kun et sitä ole. :)"Eihän tuo ole ristiriidassa sen kanssa, että farao ensin kolme kertaa kovetti ja paadutti itsensä..."
On se sen verran, että ennen taikatemppujen tekemistä Jahve itse aikoi paaduttaa Faaraon, ei Faarao: "MINÄ KOVETAN". Saman vahvistaa Paavalikin tuhansia vuosia myöhemmin. Paavali siis tunsi hyvin nämä vuohipaimenten sepitelmät.
"Mistä sait päähäsi, että Jumala pakotti faraon vastustamaan Israelia tai vaikutti tämän hänessä?"
Mitä vittua Hessu taas? Sinulle pitää kaikki vääntää rautalangasta 🤣🤣🤣 Jahve teki tämän tietysti turhamaisuuttaan eli saadakseen pöyhkeillä ja osoittaa maailmalle oman mahtinsa. Tämänhän toteaa Paavali hyvin selvästi Roomalaiskirjeessään.
17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: »Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa.»- Anonyymi
"Eihän tuo ole ristiriidassa sen kanssa, että farao ensin kolme kertaa kovetti ja paadutti itsensä..."
On se sen verran, että ennen taikatemppujen tekemistä Jahve itse aikoi paaduttaa Faaraon, ei Faarao: "MINÄ KOVETAN". Saman vahvistaa Paavalikin tuhansia vuosia myöhemmin. Paavali siis tunsi hyvin nämä vuohipaimenten sepitelmät.
"Mistä sait päähäsi, että Jumala pakotti faraon vastustamaan Israelia tai vaikutti tämän hänessä?"
Mitä vittua Hessu taas? Sinulle pitää kaikki vääntää rautalangasta 🤣🤣🤣 Jahve teki tämän tietysti turhamaisuuttaan eli saadakseen pöyhkeillä ja osoittaa maailmalle oman mahtinsa. Tämänhän toteaa Paavali hyvin selvästi Roomalaiskirjeessään.
17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: »Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa.»En ole Hessu. Jumala nyt osoittaa mahtinsa milloin mitenkin. Ei siinä mitään outoa ole. Outoa olisi, jos ei sitä mahtia osoittaisi? On se melko mahtava, kun on melkein koko maailman Jumala nyt?
Anonyymi kirjoitti:
En ole Hessu. Jumala nyt osoittaa mahtinsa milloin mitenkin. Ei siinä mitään outoa ole. Outoa olisi, jos ei sitä mahtia osoittaisi? On se melko mahtava, kun on melkein koko maailman Jumala nyt?
"Ei siinä mitään outoa ole. Outoa olisi, jos ei sitä mahtia osoittaisi?"
No kyllähän se kertoo vakavista itsetunto-ongelmista. Jahve oli hyvin tarkka siitä, että nimenomaan häntä palvotaan eikä muita jumalia saanut palvoa. Todellinen universumin jumala ei olisi tällaisista pikku hairahduksista välittänyt mitään. Siinä mielessä Lentävä Spagettihirviö on paljon sopivampi koko universumin jumalaksi kun hän on niin suvaitsevainen ja avarakatseinen.
5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.- Anonyymi
"Ei siinä mitään outoa ole. Outoa olisi, jos ei sitä mahtia osoittaisi?"
No kyllähän se kertoo vakavista itsetunto-ongelmista. Jahve oli hyvin tarkka siitä, että nimenomaan häntä palvotaan eikä muita jumalia saanut palvoa. Todellinen universumin jumala ei olisi tällaisista pikku hairahduksista välittänyt mitään. Siinä mielessä Lentävä Spagettihirviö on paljon sopivampi koko universumin jumalaksi kun hän on niin suvaitsevainen ja avarakatseinen.
5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.Eikö sinua harmita se, että juutalaiset, kristityt ja muslimit uskovat Jumalaan?
Miksi Jumalaa ei saisi harmittaa se, että joku ääliö palvoo Saunatonttua jumalanaan? Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinua harmita se, että juutalaiset, kristityt ja muslimit uskovat Jumalaan?
Miksi Jumalaa ei saisi harmittaa se, että joku ääliö palvoo Saunatonttua jumalanaan?"Miksi Jumalaa ei saisi harmittaa se, että joku ääliö palvoo Saunatonttua jumalanaan?"
Eikö sinua harmita se, että uskot alunperin pienen vuohipaimenheimon paikalliseen jumalaan, joka oli tarkka siitä, ettei se vuohipaimenheimo hairahtunut palvomaan naapurissa asuvan vuohipaimenheimon omaa paikallista heimojumalaa? Koko Raamattu on vain tuota pronssikautisten vuohipaimenheimojen välistä taistelua ja politiikkaa.- Anonyymi
"Miksi Jumalaa ei saisi harmittaa se, että joku ääliö palvoo Saunatonttua jumalanaan?"
Eikö sinua harmita se, että uskot alunperin pienen vuohipaimenheimon paikalliseen jumalaan, joka oli tarkka siitä, ettei se vuohipaimenheimo hairahtunut palvomaan naapurissa asuvan vuohipaimenheimon omaa paikallista heimojumalaa? Koko Raamattu on vain tuota pronssikautisten vuohipaimenheimojen välistä taistelua ja politiikkaa.Olen kanssasi samaa mieltä tuosta Israelin heimojumalasta, mutta en ole siihen ikinä uskonut. Olen ateisti syntymästäni saakka.
~Hessu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1151897Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541372Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551307- 531059
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126982Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75946Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36847- 52844
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62822- 56801