Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mar44u
mar44u
mar44u
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Koulut: On käyty Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 22v sitten
97
aloitusta ·
5292
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kääntää tuon suomeksi?
Ja kerro myös, mitä olivat muut kilpailijat ja miten menestyivät.
Kyllähän noita kritiikittömiä mainoslauseita aina löytyy...
02.05.2005 18:43
ei ole kierroslukumittaria autossasi ollenkaan.
Kierroslukumittari ei näytä yksikköä rpm vaan r.
Opettele erottamaan itsestäänselvyydet äläkä sotke niitä keskenään.
02.05.2005 11:45
se ei ole Skype, millä ystäväsi juttelee. Skypellä nimittäin ei kuvat kulje, väittävät.
Skypeen voi kyllä panna yhden pienen kuvan, mutta tiettävästi ei liikkuvaa kuvaa. Pitäisikin oikeastaan kokeilla, mutta nettikamera puuttuu vielä...
01.05.2005 16:21
vappuni vietän kuten aina ennenkin. En ole juhlistanut sitä koskaan paitsi viime vuosina pidin Maolakkia kommunistien pilkalla. Niin työmatkalla kuin vapaalla.
Nuorena maalla vappu oli yleinen sonnanajopäivä meilläkin päin.
30.04.2005 11:41
ponimaju po Angliski ili Svetski jesik!
Nje toze Russki jesik.
Patom gavarjum po Finskij?
30.04.2005 11:28
suojauksesta vielä.
Kaikki sukunimet ovat olleet jo kauan automaattisesti suojattuja. Ei ole mitään tarvetta eikä järkeä maksaa jollekin firmalle muka siitä. Se on pelkkää huijausta ja rahastusta.
Saat helposti ottaa sukunimeksesi sen nimen, joka jollakin esivanhemmallasi on ollut muistaaksesi korkeintaan neljä sukupolvea sitten. Muut nimet ovat sitten työläämpiä tai mahdottomia tapauksesta riippuen.
Tämän sukututkijana halusin kertoa, koska väärää tietoa on vielä paljon.
30.04.2005 11:20
(?) naisten neljänkympin kriisiltä vaikuttaa. Eli tuntuu siltä, että elämä menee hukkaan jos ei nyt repäise. Alkaa normaalielo tympiä, ravintolasta pitää uusia suhteita etsiä ja eri sänkyjä testata. Ero tulee, se on selvä, tutusta ja turvallisesta suhteesta uuteen, villiin elämään.
Hauskaa ja vauhdikasta on, vähän aikaa.
Sitten herää miettimään, mitä tulikaan tehtyä. Kaduttaa, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.
Näitä kertomuksia on keskustelupalstat täynnä. Kukaan vain ei voi mitään oppia toisten kokemuksista, kaikki pitää kantapään ja vaikeimman kautta oppia.
Miehillä saman tapainen tulee viidenkympin villityksenä, kun paukut alkaa loppua. Ne viimeiset pitää tuhlata mahdollisimman äkkiä.
Sananlaskun mukaan vahingosta viisastuu. Toisen mukaan viisas viisastuu toisen vahingosta. Ja älykäs pystyy selviytymään tilanteesta, johon viisas ei joudu ollenkaan.
Kukin tehköön minun puolestani tyylillään ja maksakoon itse laskunsa.
30.04.2005 11:14
on riittävän paljon liikaa, sen sekaan vatkaantuu ilmaa ja ilmahan ei voitele auton moottorin laakereita ollenkaan.
Vie auto huoltoon ja huollata se kuntoon. Tai tee se itse jos osaat.
29.04.2005 22:54
ymmärtääkseni sitä rengasta, joka autotehtaassa autoon asennetaan.
29.04.2005 18:56
tuossa sitten kävi, kuin odottaa sopikin.
Eli fysiikan lait toimivat edelleen.
Ja kauppiaitten puheisiin pitää aina suhtautua kuin kauppiaitten puheisiin.
29.04.2005 18:53
et ostaisi käteisellä? Eivät vaatisi sitä kaskoakaan ottamaan. Säästäisit siinäkin.
29.04.2005 18:14
tekaiset itse. Saat taatusti sopivat ja muutenkin mieluiset. Ompelukone jokaisesta kodista löytynee, kankaan saannin kanssa pienemmillä paikkakunnilla saattaa tulla ongelmia.
28.04.2005 18:04
liikaa eli polttaa huonosti. Lienee vielä kaasutinkone tuossa vuosimallissa? Ja analyysi tehdään tyhjäkäynnillä?
Jos näin on, kokeilisin ensin kiertää tyhjäkäynnin seosruuvia kiinnipäin eli säätää tyhjäkäyntiseosta laihemmalle.
Onhan ilmanpuhdistin suhtkoht puhdas eli ei ihan tukossa? Eikä kaasuttimen ilmasuuttimissa roskia - mistäpä niitä sinne pääsisikään?
28.04.2005 17:59
muista koskaan käyttäneeni, mutta tuskinpa ohuesta Permatex-sivelystä haittaakaan on. Tiivisteet ovat sen verran pehmeää ainetta, ettei tahnoja tarvita.
28.04.2005 17:11
hyötysuhde lienee parhaimmillaan bensakoneella jopa se 35 % ja auton dieselkoneella noin 43 %. Puristussuhteen nostaminen parantaa termistä hyötysuhdetta, mutta paineitten kasvaessa suurentuvat kitkavoimat syövät hyötyä pois. Joskus aiemmin optimipiste oli puristussuhteen noin 14 - 16 paikkeilla; en tunne nykytilannetta.
28.04.2005 17:08
se kalliimpi kotimainenkin koukku. Ainakin jauhemaalattu. Maali jää huokoiseksi ja siitähän vesi pääsee vaikuttamaan rautaan.
Rosvoliittimiä älkää hyvät ihmiset laittako! Niistä ei tule kuin harmia sitten myöhemmin.
28.04.2005 16:54
joskus jostain nähneeni polttomoottorin mekaaniseksi hyötysuhteeksi 85 %. En muista tarkempaa jaottelua kuten en tietolähdettäkään.
Suurimmaksi häviöksi olettaisin männän ja sylinterin välistä kitkaa. Myös venttiilikoneisto kuluttanee tehoa kohtuullisesti. Kaikki tämä siis vain oletusta.
28.04.2005 12:59
se säätö vanhaankin niin kauan kuin kärjissä on hiomakelpoista pintaa eikä "meidän isä itse" ole yrittänyt polarisoida laturin kenttiä painamalla latausreleen kärjet käsin kiinni. Silloin nimittäin rele vioittuu ja menee uusiksi.
Hätätilassa releen ja kummankin säätimen säätöarvoja voi muuttaa sopivan kokoisella ruuvimeisselilläkin, mutta vaikeaa on ja oikea työkalu on käytännössä välttämätön.
28.04.2005 09:13
kultansa ja korunsa itse omalla työllään hankkineet ja säästäneet? Ettei vain olisi meidän työtätekevien ja tehneitten verorahoista lähtöisin? Tai huijattu muuten?
Tunteeko joku ansiotyötä tekevän heimolaisen? Minä en, ja vähän muitakaan. Joku ns. laulaja taitaa olla, mutta hänkin vain ns.
Törkeää rasismia on, jos mustalaisnaiselle sosiaalihuolto maksaa kansallispuvut, mutta ei valkolaisnaiselle.
27.04.2005 23:51
suosiolla sellaisen säätää, joka homman osaa.
Jos virta ei riitä ohjearvoihin säädettynä, hanki tehokkaampi laturi. Esimerkiksi vaihtovirtalaturi.
Jos säädät säätimen suuremmille arvoille kuin ohjearvot ovat, saat sen laturin kuitenkin ostaa uuden, kun nykyinen kärvähtää. Ei ne säätimen arvot ole turhan takia sellaiset kuin ne ovat.
Muutamia tuhansia olen joskus säätänyt minäkin ja tiedän, mistä kirjoitan.
27.04.2005 20:46
252 / 265