Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kun saa 100 kruunulla 6 pakettia, niin minä kuljen edestakaisin auton ja kaupan välillä :-) Menen vaan eri kassan läpi...
13.11.2004 15:14
johon vastasin, on tässä yläpuolella (Poisto) :-)
13.11.2004 15:03
Sisareni ei alentuisi puhumaan savon murretta, ei ikinä! Mutta hän kyllä osaa piikitellä että huono suomenkielentaitoni on teeskentelyä, olenhan asunut naapurimaassa vaan n 40 vuotta, itseltään hävisi savon murre muutamassa kuukaudessa!
13.11.2004 14:57
niin samanlaiset siskot? :-)
Minun siskoni kulkee perässä oikomassa sohvan pintaa, jos siihen jää kuoppa, pöyhii tyynyt, oikoo maton rimpsut... ;-D
13.11.2004 13:38
kun olen ollut huomaavinani että joittenkin tekisi mieli aloittaa riitely, mutta se ei nyt vaan onnistu näillä näkymillä.
Viime vuonna asetin Roskakorin pystyyn. Tarkoitus oli, että sen otsakkeen alle voisi kirjoittaa mikä milloinkin pännii. Ja kun kori tulisi täyteen roskaa niin pyytäisimme Ylläpitoa tyhjentämään sen.
Mutta silloin leviteltiin roskat ympäriinsä, niinkuin todellisuudessakin näkee.
Olisikohan nyt kokeilun arvoinen juttu jos avattaisiin sellainen ketju, mihin saisi purkaa sydäntään, kirjoittaa mikä ottaa kupoliin, ehkä se helpottaisi jos saisi vapaasti vuodattaa sappeansa, mutta "kiltit" ketjut saisivat olla rauhassa?
Mikä lapselle nimeksi? Valitusvirret? Ottaa pannuun? Voi itku -!
13.11.2004 13:35
Tuolla lenkilläni katselin taas samaa maisemaa, jonka joka päivä näen.
Ihailuni kohde on aina järvi, jonka ilme muuttuu päivittäin. On kuin maisemalla olisi kasvot.
Välillä tyyni, rauhallinen ja lempeä. Joskus pieni iloinen vire pinnassa, joskus vihainen jopa raivokas valkoisine vaahtopääaaltoineen, välillä usvan peitossa kuin hämyisessä saunassa. Erilaiset valaistusolosuhteet antavat taas oman sävynsä maisemani kasvoille.
Tänään oli maisemani virkeä ja iloinen, myöhäissyksyisessä auringonpaisteessa.
13.11.2004 12:49
kuin että olisi rivi pulloja ja joutuisi niitä
virittelemään että saisi noin puhtaan "halijallaa lallal lein" ilmoille!
13.11.2004 12:39
punaviiniglögi 15 % Systembolagetista (ruots. Alko) on parasta valmista glögiä.
Lämmitetty glögi ja siinä rusinoita, aah - miten lämmittävää! Piparkakkuja lisäksi, että tulee kiltimmäksi.
13.11.2004 11:23
kaikki ovat tervetulleita! Tietääkseni minulla ei ole ollut muita kuin yksi "kiistakumppani", sillä varauksella että nimettömänä esiintyneet rakit eivät ole saaneet pelkkää päänsilitystä. :-)
13.11.2004 11:19
on netillä.
Siellä on myös Nyyssiväittelyn opas, jonka soveltaminen on parin vuoden aikana saanut täydellisen kaaoksen aikaan.
Olet oikeassa että Nyyssiväittelyn opas ei ole hyvä tekele. Se mitä olen kirjoittanut siitä, on satiiria. Toivottavasti myös mennyt perille.
Meitä on muutama palstalainen, jotka otimme yhteiseksi asiaksi, että palstoille uskaltaisivat kaikki tulla, ei riitelemään vaan kaikessa sovussa keskustelemaan, hulluttelemaan, viihtymään. Tästä tavoitteesta tietää myös Ylläpito.
Asioista voi olla eri mieltä, mutta ei sen takia tarvitse haukkua toisia tolloiksi ja tyhmiksi.
Tilaa täällä on varmasti kaikille. Sinullekin.
Niillekin, jotka rakastavat riitelyä, löytyy varmasti sopivia palstoja että voi päästellä paineita ja aggressioitaan. Uskoisin että vanhenevat ihmiset eivät kovin paljon sellaista "keskustelua" kaipaa.
Jos minun kirjoituksiani ei ole poistettu, niin ei ilmeisesti ole ollut aihetta poistaa.
13.11.2004 10:52
Olin kuntosalilla. Välineitä pitkin seinän vierustoja, käytävä välillä. Istuin penkissä, missä vahvistetaan torsoa kiertoliikkeen ja painojen avulla.
Vastapäätä, käytävän toisella puolella, oli mies mahallaan penkin päällä, paino kinttumutkassa, potkaisi painon taaksepäin tasaisin väliajoin.
Joka kerta kun hän potkaisi niin hänen shortsinlahkeestaan pulpahti "pallerot" esille :-)
Mihinkäs minä silmäni pistin, pallerot oli siinä kuin tarjottimella silmieni korkeudella puolentoista metrin päässä!
Mies nousi penkiltä hikisenä, pyyhki hikeä otsaltaan ja sanoi: - Huh, huh!
- Huh, huh! vastasin ja huiskutin kädelläni kasvojani ja suu oli varmaankin korvasta toiseen.
Mitä tästä pitäisi miesten oppia? Joo, että eivät ratko verkkohousuja shortseistaan pois, sipulitkin pidetään pussissa!
13.11.2004 10:31
tuohon yksitoikkoiseen nikkilistaan liitettäisiin Miiruska?
Jos olet seurannut palstoja niin olet ehkä huomannut että Ylläpito on alkanut pitää huudinpitäjiä aisoissa. Siitä olemme kiitollisia ja toivomme enemmän rauhallisissa ja ystävällisissä merkeissä käytyjä keskusteluja. Aikaisemmin se oli täysin mahdotonta.
13.11.2004 00:05
enkä tule olemaan palstan sheriffi.
13.11.2004 00:00
niin kovaa alakerrassa että luulisi istuvansa kirkon penkillä...
Etsin nimittäin joululevyjä. Löysin mm Tapiolan Yhteiskoulun kuoron levyn, jonka sain heidän johtajaltaan Erkki Pohjolalta kuoron ollessa vierailemassa Ruotsissa ja olin tulkkina kun he esiintyivät seurakuntamme kirkossa.
Tuikkikaa oi joulun tähtöset...
12.11.2004 17:19
Joskus nuorempana olin turistina Marokossa. Mieleen on jäänyt vaan kova säpinä kauppakadulla ja kaikissa basaareissa. Tilasin nahkapusakan mittojeni mukaan ja sain sen seuraavana päivänä.
Muutama vuosi sitten olin menossa Kanarian saarille ja jouduimme tekemään hätälaskun Marokossa sen takia että eräs lentomatkustaja sai sydänkohtauksen ja hänet oli saatava sairaalaan mahdollisimman nopeasti.
12.11.2004 17:10
vuodatukseen ja tulen joukon jatkoksi minäkin.
Vielä puuttuu esim. vihje siitä mitä joulupaketti saa maksaa.
Illan aikana voisimme antaa jonkun tehtäväksi katsoa ketä on paikalla. Jokainen saisi numeron
siinä järjestyksessä kuin on tupaan (palstalle) tullut kl 20 jälkeen. Sitten joku suorittaa arvonnan, kuka saa kenenkin lahjan ja lahjan antaja lukee mitä paketissa on.
Ai että on jännää!
12.11.2004 16:54
olen hyvissä suhteissa Ylläpidon kanssa.
Käy läpi viestit esim. Nyyssikoulu IV:ssä, niin näet mistä on kysymys.
12.11.2004 16:23
Ja se ensimmäinen oli aivan selvästi riitahakuinen aloitus ja jouti poistoon.
Jos olet seurannut viimeaikojen rähinöitä niin olet ehkä myös huomannut että vihdoinkin palstat ovat olleet suht. koht. rauhallisia.
Se on onnistunut Ylläpidon suosiollisella avustuksella. Hyvä että osaavat ennakoida mitkä ketjut kehittyvät vikasuuntaan ja poistavat sellaiset heti alkuunsa.
Asioista voi olla eri mieltä mutta turhanpäiväinen provosointi on puuduttavaa.
12.11.2004 14:37
Hyvät huomenentoivotukset kaikille tupalaisille!
Täällä rannikolla tuulee niin että nurkissa vinkuu, mutta aion tehdä saman tempun kuin Maalaismies, lähden lenkille, en tosin pyörällä, vaan menen kylki vääränä vastatuuleen.
Mitä keljumpi ilma, sen parempi! Palkintona on punaiset posket ja upea olo kun tulee taas sisälle lämpimään!
12.11.2004 10:19
nuo tulevaisuuden muuttuvuudet, jos nyt mainitsemastani kirjasta vielä puhun.
Esim. tänä päivänä puhutaan ihmisten loppuunpalamisesta, joka tuntuu kuin kohta olisi vaan tuhkat jäljellä.
Siitä tuo Toffler kirjoittaa, mitä ihmisille tapahtuu kun heidät pakotetaan muuttumaan yhä uudestaan ja uudestaan. Ja että tulevaisuusshokki ei ole pelkästään ruumiillinen sairaus, se hyökkää myös psyyken kimppuun.
Näitä uusia ruumiillisia ja psyykkisiä sairauksia ei vaan osata vielä yhdistää tulevaisuusshokkiin,
emmekä ole oppineet sopeutumaan tässä kiihtyvässä aikakaudessa.
Tuo ajatuksen voimalla toimiminen on jo alulla.
Katsoin pari viikkoa sitten tieteisohjelmaa, missä englantilainen (vai oliko se amerikkalainen) tutkija oli koekaniinina. Hänen ranteeseensa, ihon alle, leikattiin pienen pieni "lähetin", jonka tarkoituksena oli antaa komentoja hänen sormilleen kouristua kun hän ajatteli kouristusliikettä.
Ehkä tulevaisuudessa voitaisiin saada halvaantuneitten jäseniin eloa leikkaamalla hermoihin tuommoisia pieniä apulaitteita.
Onhan pacemakerkin sellainen apuväline, sydämen lyöntien tahdistaja.
Jännittävää, jos elää vielä 30 vuoden päästä, nähdä mitä kaikkea on keksitty.
11.11.2004 15:59
144 / 150