Vapaa kuvaus

Aloituksia

146

Kommenttia

2512

  1. Kirjoitin edellisen vastauksen Skillanille kirjautuneena, mutta meni näköjään anonyyminä.
    MdK
  2. Hei Skillan! Kiva kuulla, että olet ollut reippaasti lenkillä! - Sama täällä. Päiväni alkaa aina aamulenkillä, sen jälkeen vasta aamiainen. Liike antaa energiaa. Minä löysin salasanani ja tulin katsomaan Suomi 24:lle, onko tuttuja nimimerkkejä. Laitoin nimimerkkisi hakuun, mutta tyhjää vedin. Anonyymejä kirjoittelijoita, mutta saatiin ketjuun aika paljon osallistujia ja ruodittiin mitä palstalla on tapahtunut viime aikoina. Minulle oli yllätys, että palstan henki oli muuttunut niin vihamieliseksi ja pilkalliseksi.
    Mutta jos päätettäisiin niinkuin meidän kunkkumme: käännetään lehteä ja jatketaan eteenpäin uudella innolla. Yksinäisille ihmisille nämä ikäihmisten palstat ovat kuitenkin kontakti toisiin vanhuksiin ja toisiltamme voisimme saada neuvoja ja vihjeitä tämän vanhana olon kestämiseen.

    Tuosta lenkkeilystä vielä:
    Aloitin säännöllisen lenkkeilyn kun koronapandemia alkoi. Ajattelin, että jos eristäydyn asuntooni pidemmän aikaa, niin sitten en pääse liikkeelle ollenkaan. Niinpä päätin, etten anna laiskuudelle ja mukavuudenhalulle valtaa, vaan lähden lenkille jokaikinen aamu, ensin aivan lyhkäisille lenkeille vointini mukaan ja sitten pitemmälle. Kunto kasvaa nopeasti, kun ei anna periksi ensimmäisten treenikipujen takia. - Onhan minulla tietysti salaisia aseita, että pystyn nivelrikkoisilla polvilla ja kintuilla puolen tunnin lenkin vetämään. :)
    Olen leikannut tuki-polvisukista terät pois ja vedän ne ensin säärien suojaksi, siihen sitten nilkkasukat (joista olen leikannut kiristävät resorit pois). Polvien yli vedän elastiset polvisuojat, eli laitan luut nippuun. - Johan kelpaa kävellä kuin nuori tyttö! - Kun nämä varusteet otan pois ja istun vähän aikaa paikoillaan, niin liikun "hiihtämällä" paikasta toiseen. Leikkauksiin en ole vielä suostunut, koska toipumiseen menee mielestäni liikaa aikaa. Katsotaan, kuinka pitkälle kotikonstit tepsii. - Hyvää päivän jatkoa!
  3. Samaa mieltä kanssasi.
  4. Aloitin Suomi24:llä 2001. Muistan palstan Ellinpoksi, jonka oli aloittanut nim. Mopomies. Palstalla kirjoitettiin murteella. Savon- ja pohjoiskarjalanmurteella kirjoittelu oli tavallisinta. Minä olin iki-ihastunut palstaan, missä sain kirjoittaa murteella, joka oli "isänkieli", äitini oli pohjanmaalainen, joten opimme sujuvasti kaksi murretta jo lapsena. Olin ehtinyt asua Ruotsissa melkein 40 vuotta, kun sain taas tilaisuuden kokeilla miten savonmurre toimisi. Se oli ratkiriemukasta aikaa. Ikäryhmät eivät olleet silloin alussa niin tarkat kuin nyt ja sitä tuli kirjoiteltua vanhasta tottumuksesta samalla ryhmäpalstalla, kunnes eräs nimeltä mainitsematon palstahäirikkö teki kaikkensa hajoittaakseen porukan.

    Suomi 24:ltä lähdettiin ja perustettiin om senioriryhmä, jonne oli pakko ilmoittaa oma nimensä päästäkseen mukaan ja häiriköinnin estämiseksi. Hyvin toimi ja oli ihanaa kirjoittaa mistä aiheesta tahansa.

    Suomi24:llä olen käynyt silloin tällöin lukemassa ja katsomassa, ketä tuttuja vielä on mukana. mukana ja minkälaista ryöpytystä täällä toisillensa annetaan. Valitettavasti näyttää siltä että palstan hyväntahtoisin, kiltein ja sopuisin vetäjä, Skillan on väsynyt.
    En voi käsittää, miksi niin harmiton palsta ei saa olla rauhassa.
    Jos ei aiheet miellytä, niin miksi ei voi aloittaa omaa palstaa tai ketjua ja purkaa kiukkunsa
    aiheet vahingoittamatta toisia?

    Minä ainakin toivoisin, että Skillan tulisi takaisin ja asettaa uuden Kahvipirtin tai Nojatuolin käyttöön!
  5. Minäkin muistelen aikoja kun olin nuori, täytin 20 mutta silloin oltiin vielä lapsia, 21-vuotiaana oltiin täysi-ikäisiä. Mutta sen maagisen luvun jälkeen alkoi tapahtua, enkä aina ole selvillä mitä tapahtui 30-, 40-, 50-, 60-70- ja 80 kohdalla. Päämääränä on 100. Sitten ei enää ole väliä!
    Parhaat vuosikymmenet taisivat olla 40-60. Mutta ei vielä mitään valittamista, jos tässä kunnossa vielä joitakin tulevia vuosia menee. Mutta nauran jo itsekseni etukäteen, kun kuvittelen aikaa, kun joudun vanhustentalolle ja pistän vähän liikettä kalosseihin! :D
  6. Mikä tuo Suomi44 on?