sa4ru5

sa4ru5 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Liittynyt 21v sitten
225 aloitusta · 5833 kommenttia
Uusimmat aloituksetSuosituimmat aloituksetUusimmat kommentit
koiramme sain saatella eläinlääkärin luona rajalle. En halunnut jättää rakasta nelijalkaista ystäväämme yksin lääkärin kanssa, vaan silittelin sitä rauhallisesti ja hyvästelin sen levolliseen uneen matkalle kohti autuaampia metsästysmaita.

Vanhempani kuolema nouti yllättäen yöllä, mutta levollisesti olivat molemmat lähteneet.

Kun minulle soitettiin sairaalasta äitini kuoltua, en ollut ehtinyt ajatella asiaa yhtään eteenpäin valmiiksi. Sanoin haluavani tulla hyvästelemään hänet, vaikkei minulla ollut vähäisintäkään tietoa, miten sen tekisin. Matkalla ostin äitini lempikukkia ja onnistuin tavoittamaan tyttäreni puhelimella. Hän lupasi tulla mukaan. (Miesystävääni kielsin lähtemästä tuekseni, koska hän ei ollut äidilleni läheinen, ja asia tuntui minusta hyvin intiimiltä.)

Äitini hyvästeleminen kuoleman jälkeen osoittautui myöhemmin ajatellen viimeiseksi "opastustehtäväkseni" vanhempana omalle tyttärelleni. Koin olevani täysin valmistautumaton ensimmäistä kertaan vastuullisena, tapahtumasta vastaavana henkilönä äitini ruumiin ääressä. Aina oli ollut joku muu vanhempi ja vastuullisempi niitä asioita hoitamassa tai ne oli jätetty ammatti-ihmisten hoidettavaksi. Myöhemmin kuulin, että virsikirjan takanakin on joitain ohjeita, virsiä tai rukouksia viimeiselle matkalle lähtijöitä saattaville. Silloin en niistä mitään tiennyt. Kunnioituksella ja oman vaistoni ohjaamana toimin niin, että tapahtumasta jäi kaunis muisto meille kaikille. Koska pelkäsin sisareni alkavan puhua perinnöistä tai touhuta muita arkisia asioita heti paikalle tultuaan, halusin ensin itsekkäästi hyvästellä äidin rauhassa, ennen kuin kutsuin muita paikalle. Varhaisena aamuna odottaminen oli muutenkin paikallaan, varsinkin kun kuulin, ettei ruumiin siirtämisellä ei ollut mitään kiirettä.

Tiesin, että äiti itse oli kammoksunut kuolleen kohtaamista, ja hän oli kieltänyt jopa isän arkun avaamisen sukulaisille ennen hautausta. Tiesin myös, että äiti kunnioitti minun oikeuttani tehdä toisenlaisia valintoja. Jälkikäteen tuntui hyvältä, etten jättänyt hyvästelemättä äitiäni, vaikka jätinkin hänen pesemisensä ja pukemisensa vieraiden tehtäväksi toisin kuin olin häntä hyvästellessäni ajatellut.
Eagle Dates:

Compiled by Doug Carrick from his observations on Hornby Island

Eagles Doing It (ne tekevät sitä): January 27 to February 13 (Procreational?)
February 25, March 1,2,4,7,11, & 17 (Recreational?)

Working on Nests (pesäpuuhia): January 29, 30, 31. More often February 17 to 23.

Carrying branches to nest (lisää oksia): March 7, 8, 11, 12, 13, 14

Laying Eggs (muninta): Starting March 25 for two weeks plus

Chicks Hatching (kuoriutuminen): Starting May 1 plus (35 days after eggs laid)

Eaglets (poikaset):
Sitting on edge of nest (istuvat pesän reunalla): June 20 plus
Flapping wings (räpyttelevät siipiään): June 25 plus
Flapping and jumping (räpyttelevät ja hyppivät): July 12 plus

First Flight (ensilento): July 15, 18, 21, 22, 24, 27 (75 days after hatching)

Migration off Island (lähtö): August 11, 17, 20, 21, 22 plus (last year (2000) our eagles were late at everything, they migrated September 2)

Adult Eagles (only) Returing to Island (aikuisten paluu): September 29, 30, October 1, 2, 3, 4, 5

Immatures Straggle back to Island (nuorten paluu): November 8, 9, 12, 17, December 1, 15, 17 (several)