Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
aito-arska
profiilit
aito-arska
aito-arska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
341
Kommenttia
1289
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
..historiapalstalle. Meitä historiaan perehtyneitä pidetään myös muiden alojen asiantuntijoina. Vastaan siis tähän aloitukseen kaiken sen tietämyksen nojalla mitä minulla aloittajan esille tuomasta aiheesta on.
1:"Miten saan tallennettua XP:ssä esim "pohjoissuomen alueuutiset", kun tavanomaisilla keinoilla ei näytä onnistuvan? Ylen sivulta!"
Vastaus: XP ei toimi Kajaanin pohjoispuolella. Johtuu pohjoisnavan magnetismista. Millenium-versio on kuulemma tuotu Jyväskylään, yritä sitä jos omistaja suostuu lainamaan. Yritä epätavanomaisia keinoja, vaikkapa nauhoitusta VHS-nauhurille, jos ei onnistu voin lainata vm.-83 betamax-nauhuria (muistaako historiantuntijat).
2."Onko jokin erikoinen ohjelma tälläiseen"
Vastaus: On on. Katso vastaus 1.
Olikohan aloitus aivan todella tarkoitettu historia-palstalle?
06.01.2005 11:38
...miljoona muurahaista ei voi olla väärässä, paska on hyvää. Hitler kielsi heti valtaan noustuaan muut poliittiset puolueet. NSDAP sai yksinvallan Saksassa. Ammattiyhdistysjärjestöt kiellettiin. 30-luvulla jokaisen eurooppalaisen maan elintaso nousi. Kuinka elintason nousu Saksassa olisi ollut aatun ansiota? Työllisyyttä Saksassa nosti huomattavasti kehittyvä aseteollisuus jolle aatu ohjasi kansakuntansa voimavaroja tulevaa sotaansa ajatellen. Valta turmelee ja ehdoton valta turmelee ehdottomasti.
03.01.2005 10:18
..itke sinä vain siellä. Nimiasian olen sopinut itseni kanssa jo vuosi sitten. Joten suotta rukoilet armoa siitä asiasta.
31.12.2004 00:04
..olet vuoden hokenut. Oletkos muuten saanut kotiasiasi kuntoon? Oli se niin surullinen tuo vuoden takainen valituksesi:
"Ottaen huomioon sen että minä olen täysin yksin. Minulla ei ole mitään seurakunta yhteyttä ei ole ystäviä ja sukulaiset ovat minut jättäneet oman onnen varaan. Minulla ei ole perhettä ym. Ainut yhteys muuhun maailmaan on tämä netti ja sitäkin ollaan minulta viemässä pois. Ei hyvältä näytä."
30.12.2004 16:56
..ei ole olemassa mitään ratkaisematonta nimimerkkikysymystä. Jos sinä et nimimerkkiäsi hyväksy niin se on kokonaan oma ongelmasi josta sinun tulee vain päästä yli. Sillä sinä olet sa(ar)namies nimeltäsi ja sillä nimellä kaikki sinut täällä tuntevat.
Et ole muuten vielä vastannut kysymykseeni jossa tiedustelin oletko saanut jo kotiasiasi kuntoon?
Oli niin surullinen tuo vuoden takainen vuodatuksesi:
"Ottaen huomioon sen että minä olen täysin yksin. Minulla ei ole mitään seurakunta yhteyttä ei ole ystäviä ja sukulaiset ovat minut jättäneet oman onnen varaan. Minulla ei ole perhettä ym. Ainut yhteys muuhun maailmaan on tämä netti ja sitäkin ollaan minulta viemässä pois. Ei hyvältä näytä."
30.12.2004 16:51
..Saksalaisten voitonparaati järjestettiin 14.4.1918:
Voitonparaati Helsingissä
Saksalaiset järjestivät voitonparaatin Helsingissä. Seuraavan päivän Helsingin Sanomat kuvaili paraatia. Kello 12 päivällä marssivat saksalaiset joukot kaupunkiin mukanaan kenraalimajuri von der Goltz. Eri aselajit valmistautuivat marssivalmiiksi Töölön sokeritehtaan luona. Ensimmäisenä tuli osasto ratsuväkeä, sen jälkeen sotilassoittokunta ja noin 20 hevosmiehen ympäröimä auto. Autossa olivat kenraalimajuri von der Goltz ja hänen esikuntaupseerinsa sekä maaherra Jalander ja pormestari von Haartman. Näiden jälkeen tulivat muut joukot järjestäytyneinä aselajeittain. Paraatia seurasi sankat joukot yleisöä, naiset ja lapset ojensivat saksalaisille kukkia. Senaatintorilla senaattorit Onni Talas ja Otto Stenroth pitivät kiitospuheen saksalaisille. Puheiden jälkeen Helsingin torvisoittokunta soitti Saksan kansallislaulun. Von der Goltzin puheen jälkeen soittokunta soitti Maamme-laulun. Varsinaisen paraatin kenraalimajuri von der Goltz otti vastaan Esplanadilla yhdessä suomalaisten kanssa. Sotajoukon marssittua ohi saksalaisten päällystö siirtyi Kämppiin yleisön hurratessa.
Mannerheimin mielestä saksalaisten ei olisi pitänyt järjestää voitonparaatia. Valkoisten joukot järjestivätkin oman paraatinsa myöhemmin.
Olisiko sa(ar)namiehen ryhdyttävä tutkimaan historiaa? Ja äidinkieltä? Yhteisen isänmaamme oikeaoppinen kirjoitusasu on mielestäni tärkeää.
29.12.2004 23:01
..vielä silloinkin kun suomi juhlii 90-vuotista itsenäisyyttään. Ja sehän tapahtuu 6.12.2007. Joten sopiiko sa(ar)namiehelle, että lopetat valehtelusi vai johtuuko se tietämättömyydestä?
29.12.2004 19:03
..idiootista oikeaa nimeään joka on sa(ar)namies.
29.12.2004 09:19
..ole hyvä, että alueen asukkaat saavat vaaleissa valita edustajansa?
28.12.2004 17:27
65 / 65