Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
piho
profiilit
piho
piho
Vapaa kuvaus
Aloituksia
588
Kommenttia
837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yäk kirjoitti: "Millan jälkeenhän sekä KD. Yakov, Piho ym. itseään tosiprofeettana pitäneet ovat olleet hyvin hissukseen palstalla, oikein kiinnitti huomiota, joten kyllä se kuollut ruumis sieltä löytyy, missä mätäkin haisee."
En nähnyt aiheelliseksi vastata Millan moniin minuun kohdistuneisiin syytöksiin ja väitteisiin.
Miksi en halunnut?
Minulla on siihen hyvät ja perustellut syyt, joita en halua kuitenkaan kertoa täällä.
On aika puhua ja on aika olla vaiti.
Sinä vedit minun vaitiolostani täysin väärät johtopäätökset.
10.09.2010 23:47
En asetu jumalaksi Jumalan paikalle. Miten edes vihjaat sellaista?
Raamatussa ei ole kerrottu lopunajoista kuin pääsuuntaviivat. Eli ei Raamatusta löydy mitään tarkkoja päivämääriä millekään lopunajan tapahtumalle.
Mutta lopunajan profeetoille Jumala voi ilmoittaa tarkempiakin päivämääriä, kuten Joonalle, jos hän niin haluaa. Eli ei voi sanoa ehdottomasti, että Jumala ei ilmoita tarkkoja aikoja, koska Jumala on tehnyt niin ennenkin ja voi tehdä nytkin, jos hän valitsee tehdä niin.
Useimmissa lopunajan sanomissa ei ole kuitenkaan mitään tarkkoja aikoja. On vain kuvausta siitä, mitä tulee tapahtumaan, mutta aika on Jumalan kädessä.
Näin on myös Venäjä-profetioiden kanssa. Venäjän osittainen Suomen miehittäminen tulee tapahtumaan, mutta me emme tiedä, milloin se tapahtuu.
10.09.2010 23:40
"Jumala kun ei anna päiväyksiä", väitti rofetiitinkäinen.
Väite ei pidä paikkaansa.
Raamatussa on mainintoja Jumalan antamista tarkoista ajoista. Sanon tässä nyt kuitenkin vain sen tunnetuimman.
Joona sai nimittäin seuraavanlaisen sanoman julistettavaksi Niniven asukkaille: "Enää neljäkymmentä päivää, sitten Ninive hävitetään. "
Jumala antoi siis päiväyksen.
Sillä kertaa kansa uskoi profeetan sanomaa, teki parannuksen, jonka jälkeen Jumalalla ei ollut enää syytä tuhota Niniveä, vaan tuho peruttiin.
10.09.2010 23:03
Minä en vouhota Venäjän invaasiosta, vaan tuon esille sitä, että hyvin monet uskovat ovat saaneet toisistaan riippumatta samansuuntaisia sanomia.
Jos Jumala suo, niin uskon olevani elossa, kun se tapahtuu. Eikä siihen mene 60 vuotta. Venäjän miehityksen loputtua Suomella alkaa voimakas kukoistusaika, jolloin kaikki menetetyt alueet palautetaan Suomelle ja bonuksena vielä Itä-Karjalakin eli Aunuksen ja Vienan Karjala.
On muuten kumma käsitys tuo, että jos tuo esille Venäjä-profetioita, niin silloin ei voisi elää täysillä.
Minä elän täysillä, vaikka tuonkin esiin erilaisia profetioita. Minulla on myös profetioiden ulkopuolista elämää. Olen käynyt Kreikassakin maistelemassa hyviä ruokia ja viinejä ja ottanut aurinkoa, joskus liikaakin, neljä eri kertaa, Ateenassa, Kosilla, Rodoksella ja Kreetalla.
10.09.2010 22:56
Huhahhhei kirjoitti: "Sinä poimit Lutherin ajatuksistakin vain ne, jotka sinua miellyttävät. Ihan sama raamatunkin kanssa."
Mitä tulee Lutheriin, niin minun ei ole pakko uskoa kaikkea mitä hän kirjoittaa, koska Lutherkin oli vajaasti asioita ymmärtävä ihminen kuten me kaikki muutkin. On silloin aivan oikeutettua sanoa, että joistakin asioista olen samaa mieltä ja joistakin asioista olen eri mieltä.
Mitä tulee Raamattuun, niin sieltä en poimi mitään, vaan hyväksyn kaiken. Raamatun kanssa on vain se ongelma, että me joudumme kohtaamaan käännösongelmia ja käännösvirheitä sekä sen tosiasian, että Raamattua on kirjoitettu niin eri aikoina ja niin eri olosuhteissa, että Raamatun oikeasta ymmärtämisestä tämän päivän tilanteisiin on uskovienkin kesken syntynyt eri koulukuntia ja tulkintoja.
Yritän tässä eri käsitysten sekamelskassa löytää kuitenkin sen, mikä olisi totta ja oikeaa Raamatun alkuperäisen ajatuksen ja ilmoituksen ymmärtämistä. Olen sillä tiellä vasta matkalla. En ole saanut koko totuutta haltuuni ja tuskin koskaan saankaan.
09.09.2010 20:38
Lutherin kolmesta tänne laittamastasi lausahduksesta olen samaa mieltä viimeisestä, kuten sinäkin, mutta en kahdesta ensimmäisestä.
Lutherkin oli vajavainen ja lisäksi aikansa lapsi, kuten me kaikki.
09.09.2010 18:06
Huhahhhei kirjoitti: "Eikös Suomi nyt enää olekaan se äärimmäisen synnin likainen pesä, kuten Suomalaiset profeetat ovat jo pitkään kiljuneet? Toivottavasti säpinä alkaisi pian, minä kyllä haluaisin nähdä miten Pihon sotajoukot tappelevat koko muuta maailmaa vastaan. Mitähän muuten kaikkein muiden maiden profeetat tuumaavat Suomen erityisasemasta? Enää ei riitä Venäjä, pitää koko maailma vallata."
Suomi on sekä synnin pesä, minkä takia tulee tuomiot, että myös tulevan herätyksen maa.
Suomi ei valtaa koko maailmaa, vaan uskon ja toivon, että Suomi voisi olla Antikristuksen valta-aikana irti Pedon vallasta eli täysin itsenäinen. Luther kirjoitti jo 1500-luvulla, että kun muu Eurooppa on pimeyden vallassa, pohjimmaisesta pohjolasta loistaa Jumalan kirkas valo.
Mitä tulee muiden maiden profeettoihin, niin he ovat saaneet myös sanomia Suomen erityisasemasta ja tehtävästä.
Mitä tulee Venäjään, niin koko Venäjää ei vallata. Vain Suomelle kuuluva Itä-Karjala liitetään vihdoinkin Suomeen ja tietenkin viime sodissa meiltä ryöstetyt alueet.
09.09.2010 14:23
Nimimerkki "!!!" kirjoitti: "Jouko Piho kirjoitti: "Mikä maata kohtaa, voin vain aavistella muiden profetioiden pohjalta." Pihon keräämät muut profetiat kertovat siitä, miten Venäjä miehittää Suomen, joten Jouko Piho haluaa tässä vihjaista, että nimimerkin "Reiska" saama profetia puhuu Venäjän miehitysvallasta."
Minä en vihjannut mitään, vaan julkaisin Reiskan vihjailevan aavistelun, joka oli Reiskan omaa pohdintaa, ei Jumalan ilmoitusta.
08.09.2010 16:53
Nimimerkki "että.." innostui ylisanoihin: "Ylistetty olkoon Herra Piho!!"
Hei, eihän tuollainen ole soveliasta.
Ainoa ylistetty olkoon Herra, jonka nimi ei ole Piho vaan Jahve, Herra Sebaot.
08.09.2010 13:31
Nimimerkki "uteliaisuudestako" kirjoitti: "Eikös raamatussa sanota, että Jumalalle päivä voi merkitä vaikka tuhatta vuotta? Muistanko väärin?"
Muistat oikein.
Juuri noin.
Ilmoitettujen 10 päivän ei tarvitse välttämättä olla kirjaimellisesti 10 päivää.
08.09.2010 13:28
Mistä me tiedämme, ettei mitään ole tapahtunut?
Vain Jumala tietää sen.
Monesti asioita tapahtuu ensin hengen maailmassa ja vasta viiveellä fyysisessä maailmassa.
En tunne Reiskaa henkilökohtaisesti, joten mistään välien ylläpitämisestä ei ole kysymys.
07.09.2010 23:54
"Ihmettelen vaan" kirjoitti: "Miksi ihmeessä evankeliumia edes saarnataan jos joka tapauksessa kaikki pelastuu? Miksei Jeesus tai apostolit suoraan sanoneet että lopuksi kaikki pelastuu, uskoitte tai ette?"
Evankeliumia saarnataan, jotta kenenkään ei tarvtsisi mennä edes miksikään aikaa helvettiin, vaan pääsisi suoraan taivaaseen.
Raamatussa on monia viittauksia kaikkien pelastumiseen, mutta asiaa ei ole sanottu aivan suoraan, koska asia on ollut Jumalan salaisuus eikä sitä ole voitu tuoda julki ennen aikaansa täysin avoimesti, koska ihmiset eivät ymmärrä sitä tai ymmärtävät kaiken väärin.
07.09.2010 20:33
Merihukka kysyi: "Miehittääkö Suomi joskus Venäjän?"
Vastaan: "Ei miehitä. Mutta Suomeen tullaan Kolmannen maailmansodan jälkeen liittämään kaikki menetetyt alueet sekä Aunuksen ja Vienan Karjala, mahdollisesti myös Kuolan niemimaa. Mutta se ei ole miehitystä, vaan noiden alueiden lopullista anneksoimista Suomeen."
07.09.2010 20:29
"Enäänestä suaikinä" kysyi: "Miksi ihmeessä julkaiset jonkun Reiskan aavistuksia??"
Reiskan aavistukset olivat sivuseikka. Tärkein oli se varsinainen sanoma, että Suomella on 10 päivää aikaa.
En kuitenkaan poistanut niitä lopussa olevia Reiskan aavistuksia, vaan otin nekin mukaan hänen pohdintoinaan. Mitä niihin nyt tarttua ja takertua niin hirmuisesti? Saahan sitä olla ihmisyyttäkin ja epävarmaa pohtimista välillä mukana.
07.09.2010 20:21
Aivan niin.
Kyseessä oli Reiskan ääneen ajattelu ja omat aavistelut, ei Jumalalta saatu sanoma. Pitäisi erottaa ihmiset omat pohdiskelut siitä, että on tullut nimenomaan sanoma Jumalalta.
07.09.2010 17:37
Hepreassa on kreikan "aionia" vastaava sana "olam", joka tarkoittaa epämääräistä aikaa.
Monissa muissa kielissä, kuten suomessa, ei ole vastaavaa sanaa, joka voisi tarkoittaa sekä ikuista että tiettyä aikakautta.
Taivaan ikuisuuskaan ei ole absoluuttinen, koska siitäkin käytetään aionios-sanaa. Vain Jumalalla on ikuinen elämä itsessään. Uskovat saavat ikuisen elämän Jumalan armosta ja lahjana aioonisesti eli aikakausi toisensa jälkeen eli käytännössä aina ja ikuisesti.
Helvetti on myös aiooninen. Helvettikin voisi jatkuva aina vain ja ikuisen päättymättömästi, jos Jumala haluaisi niin. Jumala haluaa kuitenkin, että kaikki ihmiset pelastuvat, toiset ensin ja nyt, toiset myöhemmin ikään kuin kiertokoulun eli helvetin kautta, mutta kaikki vain Jeesuksen uhriveren ansion kautta. Se että pahiksetkin pelastuvat lopulta, vain korostaa Jeesuksen ristintyön voimaa ja merkitystä, kun se ulottuu helvettiinkin asti. Jos niin ei olisi, niin Jumalan pelastava halu ja kyky olisi kovin rajallinen.
Jumala voi, haluaa ja pystyy pelastamaan lopulta kaikki ja asettamaan kaikki ennalleen niin, että kaikkien polvet notkistuvat Jumalan edessä tunnustamaan (=ylistäen, ei pakotetusti), että Jeesus Kristus on Herra.
07.09.2010 17:27
Nimimerkki !!! otsikoi kirjoituksensa "Todellakin alkaa usko tähän profetiasaastaan heikkenemään".
Oletko siis tähän asti uskonut profetiasaastaan, kun nyt uskosi alkaa heiketä?
07.09.2010 16:14
Olette ymmärtäneet koko tämän 10 päivän profetian väärin.
Siinä ei sanottu mitään, että 10 päivän jälkeen Suomessa tapahtuisi jotain näyttävää. Ei profetoitu myöskään Venäjän miehitystä.
Sanottiin vain, että Suomella on aikaa 10 päivää.
Mihin aikaa ja mitä se tarkoittaa, Herra yksin tietää.
Voi olla, että sanoma on saaanut kuitenkin jotkut ihmiset parannuksen paikalle.
07.09.2010 16:11
Vastaan nimimerkille "Saapi tännekin", että uskon kyllä helvetin olemassaoloon, mutta en usko, että helvetti on ajallisesti loppumaton ja koskaan päättymätön.
Mitä tule mainittuihin profetioihin, niin minulla ei ole sivuillani tahitilaisen miehen eikä 16-vuotiaan pojan ilmestystä.
07.09.2010 11:14
Dasvinajia kirjoitti: "Eli profetia siitä, että Suomella on 10 päivää aikaa oli huti ainakin sellaisena ennustuksena, että tapahtuu jotain näkyvää."
Sellaista ennustusta ei ollutkaan, että 10 päivän kuluttua tapahtuisi jotakin näkyvää.
Sanottiin vain, että Suomella on aikaa 10 päivää, mutta ei sanottu mihin eikä sanottu, mitä sitten tapahtuu.
Sanomaan ei pidä lisätä sellaista, mitä siinä ei ollut.
07.09.2010 10:56
34 / 42