Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>+He+ovat+valinneet+ne+sinne,+mutta+eivät+ole+kirjoittaneet+niitä.+>>
No+satua+ne+ovat+silti.+En+pidä+uskottavana+sitä,+että+UT:n+sadut+Jeesuksesta+olisivat+yhtään+mitään+todellisuudessa+tapahtunutta+tai+sanottua+nähneetkään.+Ottaen+huomioon+ajan+ja+paikan,+niin+pelkkää+sepitettä,+vaikka+kyseinen+puusepän+maankiertäjäpoika+on+saattanut+jopa+olla+oikeasti+olemassa.
>>>+Kyllä+Raamattukin+sisältää+dramaattista+aineistoa+heidän+kannaltaan+ja+jokainen+voi+sen+todeta,+jos+vain+haluaa+>>>
No+ei+todellakaan.+Pitää+muistaa,+että+tekstit+ovat+keksineet+uskoonsa+pettyneet+juutalaiset,+oman+uskontonsa+luopiot.+He+kritisoivat+juutalaisuutta+ja+sen+siirtäminen+toiseen+kontekstiin+on+itsensä+pettämistä.+Eivät+he+voineet+kritisoida+mitään+sellaista,+jota+he+eivät+tienneet+olevan+olemassakaan+kuin+vasta+satoja+vuosia+heidän+jälkeensä.+He+kritisoivat+uskontoa,+johon+he+olivat+pettyneet+ja+se+pitää+lukea+oikeassa+kontekstissä.+Kaikki+muu+on+hevonpaskaa.
MIllainen+on+ihminen,+joka+antaa+pettää+itseään,+eikä+hyväksy+tosiasioita?
Sama+asia,+kuin+että+minä+nyt+kirjoittaisin+älykästä+krittiikkiä+ydinvoimaa+vastaan+ja+parin+sadan+vuoden+päästä+joku+kaivaisi+krittiikkini+"haudasta"+ja+siirtäisi+sen+aivan+toiseen+kontekstiin,+kritisoimaan+jotain+energiamuotoa,+jota+minä+en+olisi+voinut+mitenkään+tietää+tulevan+olemaan+ja+sanoisi,+että+katsokaas+nyt+että+mitä+se+Bushmanni+sanoi+vuonna+2016.+Paholaisen+juonia+on+tämä+uusi+energiamuoto+jne+jne+jne.+No+ei+ole+tosiaankaan,+joka+minä+kritisoin+ydinvoimaa,+enkä+suinkaan+jotain+energiamuota+sadan+vuoden+päästä,+josta+en+olisi+koskaan+nähnyt+edes+unta.
>>>+Ongelma+onkin+vain+siinä,+että+ihmiset+eivät+halua.++>>>
Ongelma+on+siinä,+että+suurin+osa+ihmisistä+on+fiksuja+ja+he+ymmärtävät,+että+ne+ovat+vain+surkeita+satuja,+jotka+on+laadittu+uskoonsa+pettyneiden+taikauskoisten+pölvästien+toimesta,+eikä+mistään+muusta.
Sitten+on+heitä,+jotka+haluavat+elää+itsepetoksessa+ja+he+tekevät+mitä+tahansa+pitääkseen+uskonsa+elossa.+He+siirtelevät+asioita+konteksista+toiseen+ilman+omantunnon+tuskia+yms+yms+ym.
>>>+Ja+onkin+suoranainen+ihme,+>>>
Ei+ole.+Kun+pelataan+taikauskolla+ja+typerillä+saduilla,+mikään+ei+ole+ihmeellistä,+vaan+ihan+luonnollista.
Sadut+eivät+ole+totta,+satumaailmat+eivät+ole+totta,+joten+ei+ole+mitään+ihmeellistä,+vaan+on+ihan+luonnollista,+että+satuihin+mieltynyt+idiootti+uskoo+ihan+mitä+tahansa.
25.11.2016 22:30
>>>+Rukoillaan+Herralta,+että+sydänoperaatiosi+menee+hyvin.+Kaikki+on+Hänen+kädessään...+>>>
Tätä+ei+olisi+kannattanut+kirjoittaa+mikäli+ajattelet+lähimmäisesi+parasta,+sillä+asiasta+tehdyn+tieteellisen+tutkimuksen+mukaan+ne,+jotka+tiesivät,+että+heidän+puolestaan+rukoillaan,+saivat+enemmän+leikkauksen+jälkeisiä+komplikaatioita+kuin+ne,+joiden+puolesta+ei+rukoiltu.
http://laaketiedetta.blogspot.com.tr/2014/07/parantaako-rukous.html
>>>+Vakavien+komplikaatioiden+ja+30+päivän+kuolleisuuden+summa+ryhmässä+yksi+oli+51%,+ryhmässä+kaksi+52%+ja+ryhmässä+kolme+59%.+Rukoilulla+ei+siis+näyttänyt+olevan+vaikutusta+leikkauksen+onnistumiseen+ja+paranemiseen,+paitsi+selvästi+negatiivinen+vaikutus+sillä+ryhmällä,+joka+tiesi+olevansa+rukoilun+kohteena.+Tutkijat+ovat+arvelleet+tämän+mahdollisesti+johtuvat+ylimääräisestä+stressistä,+joka+koituu,+kun+tuntee+olevansa+niin+huonossa+jamassa,+että+tarvitsee+rukousta.+>>>
Tietenkin+ensin+pitää+kysyä,+että+miten+saatana+tyhmä+ja+tietämätön+on+kerettiäisen+jumala,+että+sille+idiootille+pitää+erikseen+mainita,+että+jos+nyt+mitenkään+mahdollista,+että+voisit+huomioida+sen+ja+sen+kiireiltäsi,+jos+nyt+et+muuten+sattunut+huomaamaan....+Siis+että+tämä+turjake+on+jokin+Kaikkivaltias,+vai+olisiko+Kakkivaltias?
>>>+Toivotan+sinulle+Jumalan+rauhaa+ja+siunausta+!++>>>
Minä+toivotan+Zeuksen+rauhaa+ja+siunasta!+Jos+kaikki+menee+hyvin,+on+se+uskoni+mukaan+Zeuksen+ansiota+ja+jos+menee+huonosti,+niin+se+on+kerettiläisen+epäpätevän+jumalan+ansiota+ja+tämänkin+minulle+kertoo+uskoni!+Koska+oma+usko+on+aina+oikeassa!
Mutta+luultavasti+asiat+menevät+omalla+painollaan+jumalista+huolimatta+ja+jokainen+selväpäinen+ihminen+toivottaa+hyvää,+olipa+tykästynyt+mihin+mielikuvituskaveriin+tahansa,+koska+niistä+ei+ole+kuin+haittaa,+kuten+tiede+kertoo.+Johtunee+siitä,+että+jumalat+pettävät+aina.
25.11.2016 22:12
>>>+Pieleen+meni.+Minä+en+hyväksy+sinun+tulkintoja+sen+vuoksi,+koska+en+pidä+niitä+oikeina.++>>>
Niinpä+et+pidä+ja+minä+en+pidä+sinun.+Ja+suurin+osa+täällä+kirjoittavista+ei+hyväksy+sinun+tulkintojasi,+etkä+sinä+heidän.+Selllaista+on+elämä+uskon+hiekkalaatikolla+kun+ainoa+määräävä+asia+on+henkilökohtainen+mielipide.
Kun+pistämme+sata+kristittyä+riviin+kertomaan+tulkintojaan+beduiinien+saduista,+niin+jokaisen+kertoessa+omaa+versiotaan,+muut+pyörittelevät+päätään+ja+silmiään+epäuskoisen+näköisenä,+että+voi+v**tu+miten+tyhmä+ihminen.
Sinä+taas+et+edes+lukisi+UT:tä,+jos+syvästi+inhoamasi+erään+instituution+kirkkoisät+eivät+olisi+korottaneet+niitä+käskyllään+auktoriteetin+asemaan.
>>Sinä+saat+olla+minun+puolestani+vaikka+Iisebel+ja+minä+hyväksyn+sinun+tulkintasi+siltä+osin+kuin+pidän+niitä+oikeina.+>>
Juuri+näin.+Henkilökohtainen+mielipide+on+ainoa+oikea+uskon+mittari.+Uskonnot+vievät+itsekkyyden+ihan+omiin+sfääreihin.+Siksi+uskonnot+enemmän+repivät+rikki+kuin+saavat+yhtenäisyyttä+aikaan.
>>>+Totuus+on+totta+riippumatta+siitä,+kuka+sen+sanoo+ja+valhe+on+valhetta+riippumatta+siitä,+kuka+sen+sanoo.++>>>
No+et+kuitenkaan+itse+seiso+väitteesi+takana,+koska+tieteellinen+raamatun+tutkimus+on+osoittanut+VT:n+ja+UT:n+lähinnä+saduiksi,+mutta+uskot+mieluummin+valheita,+jotka+uskottelevat+että+näin+ei+ole.
http://www.helsinki.fi/teol/pro/emo/hakemisto/hakemisto1.html
http://www.helsinki.fi/teol/kurssit/ekse/print4.html
Jne.
Esimerkkinä+voisi+sanoa,+että+jo+alkuseurakunta+oli+niin+toivottoman+jakaantunut,+että+ns.+raamatullisen+uskontunnustuksen+tekeminen+on+mahdotonta.+Jokainen+uskontunnustus+on+säälittävä+kompromissi,+jossa+on+pakko+jättää+asioita+huomiotta,+jotta+siinä+edes+jokin+järki+ja+logiikka+säilyisi.
Mutta+onneksi+silmänsä+voi+sulkea+ja+hokea+"minä,+minä+ja+minun+uskoni".+Minun+uskoni+on+oikea,+minun+tulkintani+on+oikea+ja+minun+jumalani+on+oikea.
24.11.2016 15:51
>>>+Uudessa+Testamentissa+ei+puhuta+kuin+YHDESTÄ+todellisesta+Jumalan+kansasta+eli+>>>+h+e+n+g+e+l+l+i+s+e+s+t+ä+Israelista.+>>>
Miksi?
Koska+se+olisi+ollut+hyvin+hankalaa,+ottaen+huomioon+sen,+että+nämä+kirjoittajat+olivat+luopiojuutalaisia,+jotka+eivät+vielä+ymmärtäneet+keksineensä+kokonaan+uutta+uskontoa,+vaan+he+vain+kitisivät+entisen+uskontonsa+suuntaan,+kun+heidät+heitettiin+sieltä+kerettiläisyytensä+johdosta+pihalle,+eikä+kotiin+ollut+enää+menemistä.
Koska+heidät+oli+heitetty+pihalle+erään+kuppaisen+heimojumalan+ainoasta+oikeasta+ja+omasta+kansasta,+heidän+piti+koettaa+satuilla+kirjoituksia,+että+he+ovat+oikeassa+ja+heidät+pihalle+heittäneet+ovat+väärässä.
Sellaista+ne+näissä+uskontojen+hiekkalaatikkoleikeissä+vain+on.
>>>+Ei+ole+olemassa+mitään+lihallisista+juutalaisista+koostuvaa+"ykkösluokan"+Jumalan+kansaa+ja+TOISTA+pakanoista+koostuvaa+"kakkosluokan"+Jumalan+kansaa.+>>>
Juutalaiset+ovat+eri+mieltä.+Luopiojuutalaiset+toista+mieltä.+Ota+tästä+nyt+selkoa,+mutta+itse+en+kovin+suurta+painoarvoa+laittaisi+uskostaan+luopuneiden+juutalaisten+uusiin+selityksiin,+kuten+yhä+kristityinä+olevat+harvoin+panevat+painoa+kristinuskon+hylänneiden+arvosteluun+entistä+uskoaan+kohtaan.
En+ymmärrä,+että+miksi+kristityt+palvovat+ex-juutalaisten+naurettavia+selityksiä+ja+marinaa+entistä+uskoaan+kohtaan?+Etenkin+kun+niissä+ei+ole+päätä+eikä+häntää,+koska+ne+on+kuitenkin+tiiviisti+kiedottu+ex-juutalaisten+vanhaan+uskontoon+ja+sen+pyhiin+kirjoituksiin.
>>>+Kaikista+USKOVISTA...+sekä+lihallisista+juutalaisista+että+pakanoista,+jotka+siis+>+u+s+k+o+v+a+t+<...koostuu+se+"KAIKKI+Israel",+joka+pelastuu.+>>>
Juutalaiset+ovat+täydellisesti+eri+mieltä+ja+kyseessä+on+kuitenkin+juutalaisten+jumala,+joka+tästä+asiasta+sitten+päättää,+ei+suinkaan+kristittyjen.
Sinulla+on+vain+uskoonsa+pettyneiden+ex-juutalaisten+sekavia+kirjoituksia+nippu,+joilla+sinä+puolustelet+omaa+uskoasi,+jotka+epäloogisissa+kirjoituksissaan+muuttivat+juutalaisten+jumalan+uusilla+selityksillä+omaksi+jumalakseen.
Ei+se+peli+noin+oikein+mene.+Ihan+kuin+sinä+nyt+keksisit+että+Buddha+onkin+sinun+uusi+kerettiläis-uskontosi+jumalasi+ja+alkaisit+väkivaltaisesti+raiskata+buddhalaisia+kirjoituksia+uudelleen+tämän+todistaaksesi.+Buddhalaiset+närkästyisivät+taatusti,+eivätkä+he+koskaan+hyväksyisi+sinun+näkemystäsi,+kuten+juutalaiset+eivät+hyväksy+ex-juutalaisten+outoja+näkemyksiä,+joista+sitten+jostain+syystä+tuli+sinun+uskontosi.
>>>+Minun+"hiekkalaatikkoni"+ei+ole+>organisoitunut<+vääntämään+Kirjoituksia+kieroon,+kun+joku+hurlumhei+"profeetta"+saa+jonkun+"loistavan+näyn"+jonkin+jakeen+perusteella+ottamatta+huomioon+kokonaisuutta.+>>>
No+jos+tarkkoja+ollaan+niin+on,+koska+koko+uskosi+perustuu+näiden+ex-juutalaisten+kieroihin+tulkintoihin+vanhasta+uskostaan+ja+oikeiden+juutalaisten+pyhien+kirjoitusten+vääristelyyn+ja+uudelleentulkintaan.
Sinäkin+vääntelet+ja+raiskaat+VT:tä,+koska+sehän+on+oikeasti+Tanak,+juutalaisten+raamattu,+jota+tulisi+tietenkin+tulkita+sen+mukaan,+minkä+uskonnon+pyhä+kirja+se+on,+eikä+suinkaan+ex-juutalaisten+luopioiden+valhetulkinnan+mukaan.
Et+sinä+hyväksy+minun+tulkintojani+UT:stä,+koska+olen+ex-kristitty,+luopiokristitty,+mutta+jostain+syystä+sinua+ei+häiritse+ollenkaan+palvoa+ex-juutalaisten+kieroja+ja+valheellisia+tulkintoja+Tanakista.
>>>+Katsoiko+Paavali+henkilöön?+>>>
Toki+ja+Paavali+oli+todellisuudessa+pahimman+luokan+fariseus,+joka+toi+vanhuuden+päivinään+lakijuutalaisuuden+takaisin+omituiseen+esoteeriseen+lahkoonsa.+Paavali+ohjeistaa+hyvin+pikkutarkasti+että+mitä+saa+tehdä+ja+mitä+ei+eli+että+nainen+olkoon+vaiti+seurakunnassa+ja+niin+edelleen.+
Paavalin+horinat+ovat+täyttä+sisäisesti+ristiriitaista+sekasotkua+alusta+loppuun+asti+kuten+fariseusten+pääteos+Talmud,+mutta+Paavalin+kirjoituksia+palvotaan+kristinuskossa+pyhinä,+koska+ne+kuuluvat+kirjaan,+joka+on+kirkkoisien+päätöksellä+kohotettu+auktoriteetin+asemaan.
>>>+Katsoiko+Jeesus+henkilöön?+>>>
Jeesuksen+kaikki+kirjoitukset+on+keksitty+vuosikymmeniä+hänen+kuolemansa+jälkeen,+joten+me+emme+voi+tietää,+että+mitä+Jeesus+on+horissut+ja+mitä+ei,+koska+yhtä+ainoaa+viitettä+raamatun+ulkopuolella+Jeesuksen+sanomisista+ei+ole,+joten+minuun+ne+eivät+tee+mitään+vaikutusta.+On+aivan+yhdentekevää,+että+mitä+sanoja+Jeesuksen+suuhun+on+keksitty.
>>+Kansana+Israel+ei+ole+enää+Jumalan+kansa,+vaan+he+ovat+samalla+lähtöviivalla+pakanoiden+kanssa.+>>>
Juutalaiset+ja+heidän+pyhät+kirjoituksensa+ovat+kanssasi+eri+mieltä.
Luopiojuutalaisten+vääristelyt+entisestä+uskostaan+ja+entisen+uskontonsa+pyhistä+teksteistä+ovat+luultavasti+kanssasi+samaa+mieltä.
>>>+Ja+jos+Jumala+ei+ole+aiemminkaan+katsonut+sormiensa+läpi+heidän+veritekojaan+>>>
Heh.+Mihin+tuo+perustuu?+Vanhaan+testamenttiinkö?
Jahve+kylläkin+oikein+kannusti+heitä+veritekoihin+ja+jopa+palkitsi+heitä+siitä.
24.11.2016 08:14
>>>+Kumpiko+hän+nyt+sitten+mielestäsi+oikeastaan+oli...++>>>
Kuten+tuosta+kirjoituksesta+kävi+ilmi,+hän+oli+molempia.
Taikauskoinen+typerys+hän+oli+siksi,+että+hän+luuli+kykenevänsä+ennustamaan+tulevaisuutta.+Tosin+voi+olla,+että+hän+ei+edes+oikeasti+uskonut+profetoimisen+olevan+mahdollista,+mutta+koska+hän+oli+leimaantunut+tuon+taikauskoisen+ammattin+harjoittajaksi,+hänen+oli+jotain+keksittävä+pitääkseen+raajansa+kiinni+kehossaan.
Profetiaa+satuillessaan+hän+oli+fiksu,+koska+hän+profetoi+jotain+sellaista,+jota+kuningas+ei+voisi+koskaan+osoittaa+huuhaaksi,+koska+ne+toteutuisivat+vasta+hänen+kuolemansa+jälkeen+tai+sen+jälkeen,+kun+hänellä+ei+ole+enää+mahdollisuutta+vaikuttaa+asioihin.
Ihminen+voi+olla+sekä+siksu+että+typerys+samaan+aikaan,+etenkin+tällaisessa+kontekstissa.
Jos+minä+haluaisin+viedä+hölmöiltä+rahat,+niin+toki+tulevaisuuden+ennustaminen+olisi+mainio+tapa+siihen,+koska+me+tiedämme,+että+osa+ihmisistä+on+edelleen+niin+typeriä,+että+uskoo+sellaisen+olevan+mahdollista.
Jos+minä+haluaisin+olla+siinä+bisneksessä+mukana+pitkään,+toki+minun+kannattaa+profetoida+sellaista,+jota+asiakas+ei+tule+huomaamaan+kusetukseksi,+eli+jotain+ympäripyöreää+kukkua+tai+sitten+sellaista,+joka+tulee+tapahtumaan+silloin,+kun+asiakas+ei+ole+täällä+sitä+enää+huomioimassa.
24.11.2016 07:50
Niinpä!+
Kummallisesti+uskovaiset+unohtavat+Nebukadnessarin+oivallisen+motivaatiolähteen+keksiä+kuninkaalle+jotain+mieluista+sanottavaa:
>>>+5+Kuningas+sanoi+kaldealaisille:+"Tämä+on+minun+päätökseni:+Jos+ette+itse+kerro+minulle+unta+ja+sen+selitystä,+teidän+jäsenenne+hakataan+irti+ja+talonne+revitään+soraläjiksi.++Mutta+jos+kerrotte+unen+ja+selitätte+sen,+minä+lupaan+teille+lahjoja+ja+palkintoja+ja+suuren+kunnian.+Esittäkää+siis+minulle+uni+ja+sen+selitys."++>>>
Satuile+minulle+mitä+satuilet,+kunhan+se+miellyttää+minua+ja+jos+tämä+ei+onnistu,+revin+raajasi+irti+torilla+yksitellen+ja+kotisi+revitään+maan+tasalle,+jotta+lapsesi+ja+vaimosikin+joutuvat+kokemaan+tuskallisen+lopun.
Olipas+ihme,+että+joku+päätti+kokeilla+kepillä+jäätä,+että+minulla+voisi+olla+jokin+mukava+satu+kuninkaalle+kerrottavana,+joka+on+vieläpä+sellainen,+että+kuningas+ei+omana+elinaikanaan+tule+huomaamaan,+kuinka+metsään+se+meni.
Ensin+Daniel+nuoleskeli+kuningasta,+kuten+asiaan+kuuluu+ja+sitten+se+tärkein+kohta+alkoikin+tästä:
39+Mutta+sinun+jälkeesi+nousee+....+ja+niin+edelleen,+eli+Daniel+sai+satuilla+kuninkaalle+ihan+mitä+tahansa,+koska+kuningas+ei+olisi+enää+elossa+näkemässä,+että+miten+ne+höpinät+toteutuivat.
Surullisinta+tässä+on+tietenkin+se,+että+jotkut+oikeasti+opiskelevat+tällaista+kuraa+joissain+sapattipiireissä+ja+miettivät,+että+mitähän+suurta+ja+mahtavaa+ideaa+tämän+takaa+löytyykään.
Ei+mitään.+Daniel+oli+fiksu+ja+ensin+mielisteli+kuningasta+ja+sen+jälkeen+kertoi+hänelle+puutaheinää+ajasta,+jota+kuningas+ei+olisi+enää+näkemässä,+joten+tuon+ennustuksen+avulla+kenenkään+raajoja+ei+hakattu+torilla+irti+yksitellen,+eikä+Daniellillakaan+ollut+sitä+vaaraa,+koska+Nebukadnessar+olisi+kuollut+siinä+vaiheessa,+kun+Danielin+satuilu+osoittautuu+satuiluksi.
23.11.2016 11:45
>>>+Täytyy+hattua+nostaa+sille+rabbille,+joka+keksi+laittaa+oppiin+kohdat:
1.+Maailmanloppu+tulee+pian,+elämme+lopunaikoja.
2.+Lopunaikoina+tulee+epäilys+ja+näitä+väitteitä+tullaan+kyseenalaistamaan.+>>>
NÄin+voisi+sanoa,+että+tuo+oli+nerokas+psykologinen+oivallus,+joka+pitää+korttitaloa+kauan+pystyssä.
Ehkäpä+uskontojen+evoluutiossa+aina+välillä+tulee+hieman+välkympiä+yksilöitä,+jotka+älyävät+tutkia+muita+uskontoja,+uskontojen+historiaa+ja+he+miettivät,+että+mikäs+tuon+uskonnon+ja+jumalan+kohdalla+meni+pieleen+ja+miksi+se+kuoli,+jotta+oma+uskonto+ei+kokisi+samaa+kohtaloa.
>>>+Kaikki+sukupolvet+ovat+pitäneet+juuri+omaa+aikaansa+lopunaikoina.++>>>
Kyllä!+Tämän+pitäisi+aiheuttaa+jokaiselle+tänään+asiaan+uskovalle+edes+pieni+väristys+siellä+korvien+välissä,+mutta+kun+ei+aiheuta.
>>>+Uudet+sukupolvet+menevät+tähän+samaan+huijaukseen,+koska+kokevat+olevansa+se+merkityksellinen,+tärkeä+sukupolvi.+>>>
Tämä+tarkoittaa,+että+jokaisesta+sukupolvesta+uskonto+saa+kokoon+ne+itsekkäät+yksilöt,+jotka+luulevat+harhassaan+olevansa+jonkin+merkittävän+historiallisen+käänteen+mahdollistava+porukka+ja+että+juuri+minun+tai+meidän+aikamme+on+se+tärkein.
Itsekkyys+on+uskontojen+tärkeä+voima.
Kristinusko+pysyy+hengissä+koska+aina+löytyy+uusi+itsekkäiden+sukupolvi,+joka+uskoo+itsellään+ja+omalla+ajallaan+olevan+käsissään+ne+tärkeät+avaimet,+jotka+muilta+ovat+puuttuneet.
23.11.2016 11:37
>>>>Eiköhän+tuo+paavi,+joka+asuu+omassa+"apostolisessa"+palatsissaan+omassa+"apostolisessa"+valtiossaan+ja+pyörittää+"apostolista"+pankkitoimintaa+ole+aika+selvä+VASTAKOHTA+"esikuvalleen",+jota+"sijaistaa"...++>>>
Omassa+uskossaan+hän+tosin+on+vahvasti+kanssasi+eri+mieltä.
23.11.2016 11:31
Tässä+pitää+nyt+muistaa+sellainen+asia,+että+mr.+Antikristus+ja+maailmanloppu+kulkevat+käsi+kädessä.
Luther+luuli,+että+hänen+aikana+istuva+paavi+oli+Antikristus,+mutta+valitettavasti+maailmanloppua+ei+tullut,+joka+Antikristuksen+mukana+pitäisi+tulla,+niin+tyhmempikin+huomasi,+että+Lutherin+päähänpinttymä+ja+kuvitelma+oli+täydellisen+väärin.
Tästä+tuli+Lutherin+kannattajille+melkoinen+taakka,+joka+piti+sitten+kaikessa+hiljaisuudessa+lakaista+maton+alle,+eli+unohdettiin+kollektiivisesti+se,+mitä+Luther+oli+ääneen+erehtynyt+ajattelemaan+ja+jopa+vähän+kovempaankin+ääneen.
Tästä+todisteena+Melanchtonin+johdolla+laaditussa+Augsburgin+tunnustuksessa+vaiettiin+jo+aivan+täysin+Antikristus-näkemyksestä+ja+maailmanlopusta+ja+esitettiin+reformaatio+raamatun+ja+vanhan+kirkon+uskon+vaatimana+puhdistuksena.
Asiaa+mutkisti+se,+että+Luther+oli+yhä+hengissä+ja+jatkoi+harhansa+kanssa+elämistä+ja+sen+ääneen+ajattelua.
Luther+ja+Melanchton+päätyivät+lopulta+asiasta+kompromissiin,+eli+arvelemaan,+että+maailmanloppu+saattaisikin+tulla+sukupolven+tai+pari+heidän+jälkeensä,+kun+sitä+ei+vain+näkynyt+ja+kuulunut,+vaikka+Luther+oli+täydellisen+varma+maailmanlopusta+hänen+vielä+eläessä.
Vielä+muutama+sukupolvi+Lutherin+jälkeen+hänen+keksimänsä+tulkinta+vaikutti+osaan+luterilaisista+voimakkaasti,+mutta+luterilaisen+puhdasoppisuuden+aikana+teologit+joutuivat+jo+keksimään+selityksiä+ilmiselvälle+ongelmalle,+jonka+siis+yksinkertaisimmatkin+jo+selkeästi+joutuivat+huomaamaan,+eli+maailmanloppu+ei+ollut+tullut,+eikä+sen+koommin+varsinainen+Antikristuskaan.+
Johdonmukaisen+luterilaisen+ratkaisu+olisi+edelleen+uskoa+paavin+olevan+Antikristus,+mutta+tämä+olisi+räikeässä+ristiriidassa+raamatun+kanssa,+jonka+mukaan+Antikristus+on+juuri+ennen+Jeesuksen+paluuta+ilmestyvä+yksittäinen+hahmo+eikä+vuosisatoja+tai+jopa+vuosituhansia+kestävä+instituutio,+johon+kuuluu+sekä+hyviä+että+pahoja.+Antikristus+ei+voi+olla+Lutherin+aikainen+paavi,+koska+maailmanloppua+ei+vieläkään+ole+tullut,+eikä+nykyinen+paavimme,+koska+silloin+luterilainen+tunnustus+olisi+väärässä.+
Tällaista+sekoilua+tämä+uskonhommeli+on+ja+sen+kanssa+on+uskovaisten+elettävä,+eli+lähinnä+lakattava+ajattelemasta.
23.11.2016 11:00
>>>+Jumalan+olemassaolo+on+siis+mukamas+riippuvainen+Israelista+>>>
Kirjoittaja+on+tavallaan+oikeassa.+Raamatun+Jahve+on+heinojumala,+israelilaisten+heimojumala,+ei+kenenkään+muun,+joka+tulee+kyllä+raamattua+lukiessa+harvinaisen+selväksi,+niin+ei+hänen+tulkintansa+ole+mitenkään+pielessä,+vaikka+luullakseni+hän+ei+itse+usko+noin,+vaikka+siltähän+tuo+viesti+toki+näyttää.
>>>+Tässä+tulkinnassa+vääristyy+aivan+KAIKKI.++>>>
Tämä+on+sinun+mielipiteesi+toisen+uskosta+ja+viitaten+aiempaan+keskusteluumme+toisaalla,+miten+voit+olla+tuollaista+mieltä?
Uskoja+itse+on+täysin+varma+omassa+uskossaan+ja+omasta+suunnasta+katsottuna+sinun+tulkinnassasi+vääristyy+aivan+kaikki.+Tällaista+se+usko+vain+on+ja+sen+kanssa+siellä+hiekkalaatikolla+hiekkaa+toisten+silmiin+viskoessa+on+elettävä.
>>>+Jumala+onkin+riippuvainen+ihmisistä++>>>
Tulkintasi+kirjoittajan+viestin+sisällöstä+on+aivan+oikea+ja+siitä+on+todisteena+sangen+suuri+jumalien+hautausmaan+osanottajaluettelo.
Jokainen+haudassaan+pötköttelevä+jumala,+aikoinaan+niin+mahtava,+suuri+ja+palvottu,+makaa+yksin+hylättynä+kuopassaan,+koska+kannattajat+kuolivat+sukupuuttoon+ja+samalla+hetkellä+jumala+kuoli.
Nyt+haudassaan+pötköttävä+jumala+oli+kannattajilleen+aikoinaan+yhtä+todellinen+kuin+nyt+on+sinun+jumalasi+sinulle,+mutta+niin+katoaa+mainen+kunnia+ja+kun+uskovainen,+syystä+jos+toisestakin,+lakkaa+yksi+toisensa+perään+uskomasta+jumalaansa,+se+jumala+kuolee+samalla+hetkellä+kuin+viimeinen+uskoja+menettää+joko+uskonsa+tai+henkensä.
Jumalat+ovat+siis+täydellisen+riippuvaisia+ihmisistä+ja+heidän+suosiostaan,+sillä+ilman+suosiota+ja+palvojia,+eipä+ole+jumaliakaan.
>>>>Tämä+nykyinen+Israelin+valtio+EI+ole+mikään+Jumalan+kansa,+vaan+EKSYTYS,+jonka+voi+hyvin+todeta,+jos+tutkii+Raamattua+tarkemmin.+>>>
Tietenkin,+koska+UT+on+kirjoitettu+uskoonsa+pettyneiden,+uskosta+irtaantuneiden+ja+täten+siis+luopiojuutalaisten+toimesta.
Voisi+ajatella,+että+heidän+sanomisensa+juutalaisuudesta+on+yhtä+luotettavaa+kuin+on+entisen+uskovaisen+ja+nykyisen+ateistin+sanomiset+kristinuskosta,+jos+seuraisimme+uskovaisen+logiikkaa,+mutta+tässä+tapauksessa+kristitty+ei+noudata+omaa+logiikkaansa,+vaan+luopiojuutalaisten+versio+juutalaisuudesta+kelpaa+vallan+mainiosti.
Kristinusko+syntyi+erään+juutalaisuudesta+irronneen+esoteerisen,+oudon+lahkon+tulkitetessa+uudelleen+entisen+uskontonsa+pyhiä+tekstejä+ja+jos+kysymme+asiaa+niiltä,+jotka+tänä+päivänä+uskovat+siihen+alkuperäiseen,+niin+heidän+mielstään+Paavali+ja+kumppanit+olivat+jokaisessa+asiassa+väärässä,+eli+heidän+luomansa+uusi+uskonto+on+pötyä.
Eli+jos+minä+olisin+kristitty,+pettynyt+uskooni,+mutta+haluaisin+yhä+uskoa+edes+johonkin,+alkaisin+vain+tulkita+uudelleen+raamattua+ja+kokoaisin+ympärilleni+hörhöjä,+joita+uusi+kummallinen+tulkintani+miellyttäisi,+niin+toimisin+juuri+sanoin+kuin+nämä+uuden+oudon+lahkon+muodostaneet+herrat+aikoinaan.
23.11.2016 10:47
Yksi+todiste+siitä,+että+olemme+menossa+kohti+parempaa+tulevaisuutta+ovat+vaikkapa+lainat+ja+luotot,+joita+meistä+lähes+jokainen+saa,+jos+ei+ole+sössinyt+itse+jotenkin+luottotietojaan.
Sekä+luoton+ottaja+että+myöntäjä+pitävät+varmana+sitä,+että+luotonhakijan+talous+on+tulevaisuudessa+paremmalla+tolalla+kuin+tällä+hetkellä,+niin+siksi+se+homma+toimii.
Tästä+ei+ole+kovin+pitkä+aika,+kun+luottoja+oli+hyvin+vaikea+saada,+jollei+mahdoton++ilman+hyviä+suhteita+ja+silloinkin+piti+maksaa+aikamoista+korkoa+saadulle+luotolle+ja+se+johtui+siitä,+että+luotonantaja+ei+uskonut+siihen,+että+olemme+menossa+hyvästä+kohti+parempaa,+vaan+että+olemme+menossa+kohti+samanlaista+tilaa+kuin+tänään+on,+tai+jopa+kohti+huonompaa+tilaa.
Raamatunkin+aikaan+tunnettiin+jo+luottojärjestelmä,+mutta+silloin+se+ei+toiminut+kunnolla+ja+luotot+olivat+hyvin+vaatimattomia,+koska+kaikki+uskoivat+että+huominen+on+aina+huonompi+kuin+tänään+on.+Menneisyys+oli+aina+tulevaisuutta+parempaa.
Jos+kuulut+lahkoon,+jonka+pastorit+ennustavat+sinulle,+että+olemme+menossa+kohti+kurjempaa+tulevaisuutta+ja+samaan+aikaan+pastori+kävelee+pankkiin+hakemaan+uutta+asuntolainaa+tai+autolainaa,+tiedät+hänen+valehtelevan.
Se,+että+hän+hakee+lainaa,+kertoo+meille+kaikille,+että+hän+uskoo+esimerkiksi+oman+taloudellisen+tilanteensa+olevan+tulevaisuudessa+parempi+kuin+tänään,+joten+hän+saarnaa+täysin+vastoin+sitä+tilannetta,+mihin+hän+oikeasti+uskoo.
Adam+Smith+(+1723-1790)+on+syyllinen+tähän.+Hän+talousopeissaan+toi+esiin+tuolloin+käsittämättömän+asian,+eli+että+yksilön+itsekäs+halu+lisätä+varallisuuttaan+lisää+koko+yhteisön+varallisuutta.
Aiemmin+oli+mahdollista+rikastua+vain+ryöstämällä+muilta.+Vaurauden+kakku+oli+koko+ajan+yhtä+suuri,+joten+jos+joku+otti+suuremman+palan,+se+oli+joltain+toiselta+pois.+Englannin+kuningas+saattoi+rikastua+vain+ryöstämällä+omalta+kansaltaan+tai+Ranskan+kuninkaalta.
Adam+Smith+opetti+että+itsekkyys+onkin+epäitsekkyyttä.+Jos+minä+olen+köyhä,+sinäkin+olet+köyhä,+mutta+jos+minä+rikastun,+sinäkin+rikastut,+koska+voit+myydä+minulle+jotain.
23.11.2016 10:29
>>>+Minusta+oli+huippu,+kun+nyt+on+ollut+tämä+kirkosta+eroamisbuumi,+niin+hallitus+teki+lain+antaa+kirkolle+ylimääräistä+kompensaatiota+eronneiden+osuus+rahana.+Tietävätköhän+kirkosta+eronneet,+että+edelleen+hän+maksavat+kieronväärän+kautta+nyt+ev.lut.kirkolle?+>>>
Asialla+ei+ole+mitään+tekemistä+kirkosta+eronneiden+kanssa.
Kyseinen+budjettimuutos+johtuu+yhteisöveron+muuttumisesta,+eli+seurakuntien+osuus+yhteisöveron+tuottoon+on+poistunut,+joten+sitä+kompensoitiin+sillä+perusteella,+että+että+kirkko+huolehtii+lakisääteisistä+tehtävistä,+jotka+liittyvät+hautaustoimeen,+väestökirjanpitoon+ja+kulttuurihistoriallisesti+arvokkaiden+rakennusten+ja+irtaimiston+ylläpitoon.
Vaikka+en+jumaliin+uskokaan,+niin+minusta+esimerkiksi+kirkot+rakennuksina+liittyvät+historiaamme+ja+on+hyvä,+että+kulttuurisesti+arvokkaista+asioista+pidetään+huolta,+kuten+kulttuurillisesti+arvokkaista+kirkkorakennuksista.
23.11.2016 09:29
>>>+Itse+asiassa+pitäisi+tarkkaan+ottaen+puhua+Danielin+kirjan+kirjoittajasta+eikä+siitä,+mitä+Daniel+sanoi.+Koko+tarinahan+on+sepitteellinen+ja+tehty+paljon+Nebukadnessarin+aikojen+jälkeen.++>>>
No+näin+asia+on+oikeasti,+eli+olet+toki+oikeassa.+Mutta+osa+palstalaisista+luulee,+että+kyseinen+sanailu+on+tapahtunut+oikeasti+ja+se+on+täsmällinen+kuvaus+tapahtumasta+juuri+sillä+hetkellä,+kun+Daniel+ja+kuningas+ovat+sanansa+vaihtaneet.
Joten+tietenkin+minun+pitää+eläytyä+asiaan+niin,+että+käsittelen+sitä+sellaisena+tapahtumana,+jona+uskovaisten+suuri+yleisö+sitä+käsittelee,+eli+tapahtuneena+tosiasiana.
Se+on+helppo+osoittaa+vääräksi+jo+sillä+perusteella,+että+Nebukadnessar+ei+ollut+kuningasten+kuningas,+eikä+kultainen+pää,+eikä+hänen+hallintaansa+ollut+annettu+kaikkia+eläimiä+yms,+koska+todellisuudessa+hänen+valtakuntansa+ja+hallitsemansa+alue+oli+surkea+pieni+läntti+verrattuna+sinne,+jossa+maailman+loistavimmat+palatsit+ja+mahtavimmat+valtakunnat+olivat+oikeasti.
Hän+sai+siis+jumalaltaan+Danielin+välityksellä+huuhaa-tietoa+ja+se+tietenkin+johtuu+siitä,+että+edes+heidän+jumalansa+ei+ollut+tietoinen+ihmisistä+ja+valtakunnista+tuon+pienen+Lähi-idän+alueen+ulkopuolella.
23.11.2016 09:22
>>>+Sinä+lähdet+tässä+liikkeelle+taas+siitä,+että+nämä+uskonnot+ja+niiden+"ainoat+oikeaoppiset"+uskontunnustukset+tulisivat+Raamatusta.++>>>
No+mistä+ihmeestä+ne+sitten+tulevat?+Jokaisen+villistä+mielikuvituksesta?+No+toki+siltähän+se+näyttääkin,+jos+rehellisiä+ollaan.
Todelllisuudessa+ne+taitavat+tulla+raamatusta,+mutta+ongelma+on+sitten+tulkinnassa,+eli+jos+laitetaan+10+uskovaa+lukemaan+sama+jae,+löytyy+sen+jakeen+tarkoittamisesta+10+eri+versiota+ja+se+taivaallinen+pilliin+puhaltaja+seuraa+leikkiä+kiltisti+piilopaikastaan.
>>>+Sen+jälkeen,+kun+minä+hylkäsin+nämä+valmiiksi+pureskellut+käsitykset+ja+aloin+itse+tutkia,+mitä+Raamattu+oikeasti+opettaa,+niin+"näkymä"+aukeni+aivan+toisenlaiseksi+kuin+mitä+nämä+uskonnot+meille+tarjoilevat.+>>>
Eli+loit+itse+pureksimasi+käsityksen.+Se+minua+ihmetyttää,+että+millä+lihaksilla+voit+kertoa+että+itse+pureksimasi+on+millään+tasolla+parempi+kuin+jokin+toisen+pureksima,+jos+se+toinen+uskoo+kuitenkin+vakaasti+jonkun+muun+kuin+itsensä+pureksimaan+vaihtoehtoon?+Eihän+uskoa+voi+osoittaa+vääräksi.
Toinen+pureskelee+käsityksen,+että+UT+lakkautti+VT:n+ohjeet+ja+taas+toinen+pureskelee+käsityksen,+että+näin+ei+ole+ja+samalla+virittelee+jumalansa+nimissä+pommia+aborttiklinikan+johtajan+auton+alle.+Kummatkin+ovat+uskossaan+taatusti+oikeassa+omasta+mielestään.
Oikeastaan+tämä+sinun+versiosi+on+kammottavampi,+koska+sen+avulla+jokainen+voi+olla+omassa+uskossaan+oikeassa+ja+voi+tehdä+uskonsa+nimissä+ja+pureskelemansa+käsityksen+nimissä+mitä+hirveyksiä+tahansa,+kun+taas+nämä+valmiiksi+pureskellut+näkemykset+kuitenkin+edustavat+edes+jollain+tasolla+yleisiä+hyväksyttyjä+normeja.
Koska+kuten+jokainen+on+huomannut+viimeisen+parin+tuhannen+vuoden+aikana,+jumalaa+ei+ole+hirveästi+kiinnostanut+kenenkään+pureksimat+versiot,+eli+uskoitpa+mitä+tahansa,+niin+se+on+varmaa,+että+Jahve+ei+edes+pieraise+suuntaasi.
>>>+Se+"näkymä"+on+kuvattu+tässä.+Ja+tässä.+>>>
Minulle+nuo+jakeet+kuvaavat+vain+pientä+ja+säälittävää+heimojumalaa+rähisemässä+kansalleen+jonkin+hiekkalaatikon+kulmassa,+ei+mitään+muuta.+En+saa+tuosta+yhtään+mitään+irti,+olen+pahoillani.+Säälittävä+jumala+rähisemässä,+muuta+en+saa+irti.+Säälittävä+jumala+uhkailemassa+tekevänsä+taikatemppuja+viisaitten+kiusaksi,+jotta+muut+alkaisivat+pitää+heitä+tyhminä,+niin+en+ymmärrä,+että+miten+kukaan+voi+palvoa+tuollaista+jumalaa.
>>+No+jos+sinä+luit+tuon+edellisen+ajatuksen+kanssa,+niin+ymmärrät+varmaan,+että+minä+en+todellakaan+halua+noihin+"porukoihin".+>>>
No+viitaten+ylempään+kommenttiini,+niin+ne+aborttiklinikan+johtajan+auton+alle+pommia+virittelevät+kristitytkään+eivät+yleensä+kuulu+porukoihin,+koska+he+haluavat+olla+uskossaan+oikeassa+ja+että+kukaan+ei+heitä+kritisoisi,+niin+parempi+pysyä+porukoista+kaukana.
>>>+Sitä+uskotaan+sen+verran+kuin+itse+ymmärtää+oikeaksi.+Et+kai+sinäkään+voi+pakottaa+itseäsi+uskomaan+jotain+sellaista,+mitä+et+oikeasti+usko+tai+hyväksy...+>>>
Eikös+se+kuitenkin+juuri+näin+ole.+Jokainen+uskoo+juuri+kuten+parhaaksi+näkee+ja+siksi+meillä+on+tuhansia+ja+taas+tuhansia+lahkoja,+seurakuntia,+pieniä+kinkeripiirejä+jne+jne+ja+niitä+yksilöitä,+joiden+mukaan+vääräuskoisia+saa+vielä+tappaa+kristinuskonkin+nimissä,+jos+oikein+laveasti+ymmärtää+raamattua.
Ja+jos+omia+sääntöjäsi+noudatat,+kukaan+ei+voi+mennä+kenellekään+sanomaan,+että+mitenkäs+se+tämän+sinun+uskosi+kanssa+nyt+on,+että+oletkos+nyt+varmasti+miettinyt+kaiken+oikein,+kun+minusta+ei+siltä+oikein+näytä.
Ja+ihminen+kyllä+voi+suggestoida+itsensä+uskomaan+mitä+tahansa,+jos+niikseen+tulee,+että+jos+minäkin+oikein+yrittäisin+tai+saisin+jonkin,+vaikkapa+harhanäyn+tai+oikein+traumaattisen+kokemuksen,+niin+mikä+tahansa+olisi+mahdollista.
>>>+Tässäkin+on+taas+mielestäni+se+virheellinen+ajatusmalli,+joka+on+periytynyt+juuri+näistä+uskonnoista+eli+että+olisi+olemassa+muka+jokin+"ainoa+oikea"+tapa+uskoa.++>>>
Muuttuuko+tilanne+mitenkään,+jos+mittaria+siirretään+suuresta+joukosta+yksilöön?+
Suuri+joukko+uskoo+valmiiksi+pureksitun+version+vs.+yksilö+pureksii+itselleen+oman+version?
Minusta+mikään+ei+muutu,+vaan+se+olennainen+säilyy,+eli+he/hän+uskoo,+että+uskoo+oikein+ja+piste.
Yksilö+uskoo,+että+hänen+uskonsa+on+ainoa+oikea+vs.+joukko+ihmisiä+uskoo,+että+heidän+versionsa+on+ainoa+oikea.
>>>+Jehovan+todistajat+ovat+tästä+ihan+ääriesimerkki+eli+"kaikkea+kaikille+samalla+tavoin".++>>>
Mutta+jos+se+JT+on+siellä+ryhmässä+tyytyväinen+ja+hän+saa+uskonnolliset+tarpeensa+tyydytettyä+ja+uskoo+mielestään+oikein,+niin+miten+toinen+uskova+voi+kristisoida+hänen+uskoaan+millään+tavalla/tasolla?
>>+Ei+Jumala+ole+tehnyt+ihmisistä+jotain+toistensa+klooneja,+vaan+Hän+puhuu+jokaiselle+yksilöllisesti+>>>
Hyvin+pelotttavaa.+Eli+hra+Bush+ei+valehdellut+kun+hänen+kertoi,+että+Jahve+antoi+hänelle+yksilöllisen+viestin,+jossa+kehotti+hyökkäämään+Irakiin+ja+pistämään+sen+maan+sileäksi?
https://www.theguardian.com/world/2005/oct/07/iraq.usa
And+then+God+would+tell+me+'George,+go+and+end+the+tyranny+in+Iraq'.+And+I+did.
23.11.2016 08:25
<<<+Jos+yhdysvalloissa+vakiinnutetaan+se+periaate,että+kirkko+voi+käyttää+ja+valvoa+valtiovaltaa+ja+että+uskonnollisten+menojen+noudattaminen+voidaan+tehdä+pakolliseksi+maallisten+lakien+avulla-lyhyesti,että+kirkko+ja+valtio+voivat+hallita+omaatuntoa,silloin+Rooman+voitto+tässä+maassa+on+varma.+>>>
Kuinka+kukaan+voi+uskoa+tai+edes+pohtia+tuollaista+aivotonta+kuraa?
USA+on+sellainen+uskontojen+sulatusuuni+nykyään+että+miten+ihmeessä+kukaan+järkevä+ihminen+voi+pitää+tuollaista+ajatusta+millään+tavalla+relevanttina?
Katolinen+kirkko+alkaa+valvoa+ja+käyttää+valtiovaltaa+USA:ssa+pakottamalla+ihmiset+uskonnollisiin+menoihin+maallisten+lakien+avulla?
Millaista+porukkaa+siellä+adventtikirkossa+on+tänä+päivänä?
22.11.2016 20:01
<<<Siksi+sopii+kysyä,+että+miksi+ateismin+rivissä+uskonto+tuntuu+pahemmalle,+kuin+tämä+maailman+huumeinen+meno??>>>
Ei+pahemmalta+vaan+samalta.
Metamfetamiini+korvaa+todellisuuden.+Uskonto+korvaa+todellisuuden.+Sekä+uskonto+että+huumeet+ovat+sellaisille,+jotka+eivät+pidä+todellisuudesta.+
Tai+ne+ovat+kuoleman+pelkoon.+Jota+uskonnot+kylläkin+levittävät+enemmän+kuin+parantavat.
Minä+olen+ollut+nelisen+miljardia+vuotta+ennen+syntymääni+samassa++tilassa+kuin+tulen+olemaan+elämäni+päättyessä+ja+minulla+ei+ole+mitään+pahaa+sanottavaa+niistä+neljästä+miljardista+vuodesta,+joten+en+usko+että+kuolemassa+on+mitään+ihmeellistä.+Palaan+vain+tuttuun+ja+turvalliseen+tilaan.
22.11.2016 19:52
<<<Mitä+mieltä+sitten+olet+siitä,+että+onko+valittava+joko+ateismi+tai+jokin+uskonto?+>>>
Tässä+minua+kiinnostaa+se,+että+miten+ollaan+uskonnon+"kohtuukäyttäjä"?
Uskotaan+vain+vähän,+eli+vaikka+kristinuskosta+vain+osa.+Ei+usko+kolminaisuusoppiin,+ei+neitseestä+syntymiseen,+ei+luomiseen,+ei+persoonalliseen+jumalaan,+jne+jne+jne+mutta+muuten+sillai+kivasti+vähän.
Tässä+taitanee+olla+se+ongelma+että+kukaan+ei+hyväksyisi+tällaista+kohtuukäyttäjää+oikeaksi+uskovaiseksi+vaan+on+oltava+nk.+pönttö+täysin+sekaisin,+tai+et+pääse+porukoihin.
Alkoholia+voi+nauttia+kohtuudella,+oman+maun+mukaan+tai+voi+olla+raitis+tai+vetää+pään+pimeäksi+joka+perjantai,+mutta+miten+uskotaan+sopivasti?+Vähän?+Kohtuudella?+
Mitenpä+sitten+uskonnoton?+On+uskonnoton+niin+kauan+kuin+uskovaiset+pääsevät+oikeasta+uskonnosta,+jumalasta+ja+oikeasta+tavasta+uskoa+yksimielisyyteen,+eli+on+välinpitämätön+uskontoja+kohtaan+kunnes+oikea+tapa+uskoa+on+selkeä.+Tai+kunnes+edes+yksi+jumala+innostautuu+tulemaan+piilopaikastaan+esille.
Päättää+odottaa+niin+kauan+että+esim.+kristityt+pääsevät+uskostaan+yksimielisyyteen+että+miten+ollaan+kristitty+yhdellä+ainoalla+oikealla+kohtuuden+tavalla.+Se+tosin+ei+liene+mahdollista,+kuten+on+mahdollista+nauttia+alkoholia+kohtuudella,+vain+sopivasti.
22.11.2016 19:34
Olen+valitettavasti+lukenut+kyseisen+huuhaa-teoksen.
Se+on+niin+täynnä+asiavirheitä+ja+1800-luvun+tietämystä+historiasta,+että+minua+hävettää+niiden+typerysten+puolesta,+jotka+säilyttävät+kyseistä+roskakirjaa+näkyvällä+paikalla,+puhumattakaan+siitä,+että+opiskelevat+sen+sisältöä.
22.11.2016 16:16
>>>+Ei+Daniel+mistään+ming+dynastioista+ennustanut++>>>
No+tuo+oli+varsinaisesti+koko+kirjoitukseni+pointti.
Sillä+tuo+taikauskoinen+typerys,+Daniel,+hänen+sivistymätön+kuninkaansa+Nebukadnessar+ja+kaiken+kruununa+heidän+palvomansa+ääliömäinen+jumala+eivät+edes+tienneet+kiinalaisten+olevan+olemassa.
22.11.2016 11:30
>>>+Haittaako+se+jotenkin+sinua...tai+jotakuta+muuta...?+>>>
Ei+suinkaan.+EI+minua+häiritse,+että+ihmiset+uskovat+hölmöjä+satuja+tai+hölmöjä+tarinoita,+mutta+sinua+luulisi+häiritsevän,+etenkin+kun+kerron+syyn+kommentoidessani+seuraavaa+kommenttiasi.
>>>+Onko+se+"vaarallista"+kenellekään....siis+kenellekään+muulle+kuin+kirkoille/lahkoille+ja+niiden+"jumalankuville",+jotka+menettäisivät+valtansa,+elättäjänsä+ja+tulonsa?++>>>
Sinä+unohdat+yhden+hyvin+tärkeän+asian.
Kun+sinä+uskot+tarinoita+Jeesuksesta,+niin+sinä+autuaasti+unohdat+sen,+että+ne+tarinat+ovat+valinneet+sinne+raamattuna+tunnettuun+satukokoelmaan+ne+tahot,+joita+sinä+inhoat+sydämesi+pohjasta,+pitkällisen+poliittisen+ja+muun+kähminnän+seurauksena.+Ne+hyväksytyt+tarinat+edustavat+inhoamaasi+tahoa+ja+ne+ovat+likaisen+poliittisen+pelin+tulosta.
Jokainen+niistä+tarinoista+ja+jakeista+on+valittu+silloista+poliittista+peliä+silmällä+pitäen,+alkaen+siitä,+että+kansalaisen+pitää+kunnioittaa+esivaltaa+ja+antaa+keisarille+se,+mikä+keisarille+kuuluu.
Sinun+pitää+muistaa,+että+kun+sinä+tulkitset+noita+typeriä+satuja,+niin+sinä+tulkitset+niitä+aivan+vääristä+löhtökohdista,+joten+tulkintasi+eivät+voi+pitää+paikkaansa,+koska+ne+on+valittu+siten,+että+ne+toimivat+niiden+tahojen+hyväksi,+jotka+hallitsivat+kristinuskoa+ja+mitä+se+oli+tuossa+300-400-luvuilla.
Jokainen+UT:n+jae+on+hyväksytty+silloisten+poliittisen+ja+uskonnollisen+pelin+huipulla+olevien+päättäjien+toimesta.
Hyvin+moni+jae+ja+uskonnollinen+tuon+ajan+varhaiskristittyjen+kirjoittama+kirja+on+revitty,+hylätty+ja+ikuisesti+tuhottu+niiden+samaisten+poliittisen+ja+uskollisen+pelin+pelaajien+toimesta,+koska+ne+olisivat+sisältäneet+oikeasti+dramaattista+aineistoa+heidän+kannaltaan+katsottuna.
22.11.2016 10:45
80 / 416