Eikö+edes+noin+yksinkertaista+asiaa+voi+sanoa+ilman,+että+leimaa+virheellisellä+tavalla+toisia+kirjoittajia+nimimerkillä+mainiten?Tietääkseni+kukaan+ei+ole+täällä+ollut+sitä+mieltä,+että+kaikki+paha+tulee+Amerikasta.+Myöskään+sodan+kannattamista+en+ole+havainnut.Jos+sanoo,+että+jonkin+uskontunnustuksen+sisältö+on+omasta+mielestä+hölynpölyä,+se+on+erittäin+paljon+eri+asia+kuin+sotiminen+jotakin+uskonnollista+ryhmää+vastaan.
Matteuksen+evankeliumissa+kerrotaan+tosiaan,+että+Juudas+teki+itsemurhan+hirttäytymällä.+Sen+lisäksi+kerrotaan,+että+hän+sitä+ennen+palautti+saamansa+kolmenkymmentä+hopearahaa+ylipapeille,+jotka+ostivat+niillä+pellon,+jota+ruvettiin+sanomaan+veripelloksi.Apostolien+teoissa+sen+sijaan+Pietari+kertoo+tarinan+eri+tavalla.+Sen+mukaan+Juudas+itse+osti+tuon+"veripellon",+ja+sen+jälkeen+"syöksyi+alas"+niin,+että+hänen+vatsansa+halkesi.Mitä+tuo+alas+syöksyminen+sitten+tarkoittaakin,+kertomukset+ovat+toivottomasti+ristiriidassa+keskenään.+Molemmat+eivät+voi+olla+todenmukaisia+tapahtuman+kuvauksia.+Itse+olen+sillä+kannalla,+että+molemmat+ovat+keksittyjä+juttuja.+Vanhimmassa+eli+Markuksen+evankeliumissa+tuosta+ei+kerrota+mitään.Matt+27:3-5Kun+Juudas,+Jeesuksen+kavaltaja,+näki+että+Jeesus+oli+tuomittu+kuolemaan,+hän+katui+tekoaan.+Hän+vei+saamansa+kolmekymmentä+hopearahaa+takaisin+ylipapeille+ja+vanhimmille++ja+sanoi:+"Tein+väärin,+kun+kavalsin+viattoman+veren."+Mutta+he+vastasivat:+"Mitä+se+meitä+liikuttaa?+Omapa+on+asiasi."+Silloin+Juudas+paiskasi+rahat+temppeliin,+meni+pois+ja+hirttäytyi.Apt+1:15-19Eräänä+päivänä,+kun+opetuslapsia+oli+koolla+noin+satakaksikymmentä,+Pietari+nousi+puhumaan.+Hän+sanoi:+"Veljet!+Sen+kirjoitusten+sanan+oli+käytävä+toteen,+jonka+Pyhä+Henki+Daavidin+suulla+oli+ennalta+Juudaksesta+lausunut+–+tuosta+miehestä,+joka+ryhtyi+oppaaksi+Jeesuksen+vangitsijoille.+Hän+kuului+meidän+joukkoomme+ja+oli+saanut+osalleen+palvelutehtävän+niin+kuin+mekin.+Petoksensa+palkalla+hän+hankki+itselleen+kappaleen+maata,+mutta+sitten+hän+syöksyi+päistikkaa+alas,+niin+että+hänen+vatsansa+halkesi+ja+sisälmykset+pursuivat+ulos."