Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
v.aari
v.aari
v.aari
Liittynyt 15v sitten
96
aloitusta ·
5326
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yksi-usko,
väistät+avauksen+kysymyksen.
1+Moos+2:18+"Herra+Jumala+sanoi:+'Ei+ole+hyvä+ihmisen+olla+yksinään.+Minä+teen+hänelle+kumppanin,+joka+sopii+hänen+avukseen.'"+
Mutta+minäpä+autan.
Se,+että+Jumala+katsoi+kaikkea+luomaansa+ja+sanoi+sen+olevan+hyvä,+on+luvussa+1.+Vaimon+luominen+siksi,+että+Adamilla+ei+muuten+ollut+hyvä+olla,+on+luvussa+2.
Nämä+kaksi+lukua+ovat+kotoisin+aivan+eri+lähteistä+(Pappiskirja+ja+Jahvisti)+ja+onkin+helppo+huomata+niiden+keskinäinen+ristiriitaisuus.+Sen+vuoksi+ei+ole+johdonmukaista+vaatia+perusteluita+toisessa+luvussa+esitetylle+asialle+lähtien+ensimmäisen+luvun+kuvaamasta+tilanteesta.
Vielä+korostan+varmuuden+vuoksi,+että+Pappiskirjalla+ei+ole+mitään+tekemistä+Polvijärven+kunnan+kanssa.
21.04.2017 10:03
Eikö+edes+noin+yksinkertaista+asiaa+voi+sanoa+ilman,+että+leimaa+virheellisellä+tavalla+toisia+kirjoittajia+nimimerkillä+mainiten?
Tietääkseni+kukaan+ei+ole+täällä+ollut+sitä+mieltä,+että+kaikki+paha+tulee+Amerikasta.+Myöskään+sodan+kannattamista+en+ole+havainnut.
Jos+sanoo,+että+jonkin+uskontunnustuksen+sisältö+on+omasta+mielestä+hölynpölyä,+se+on+erittäin+paljon+eri+asia+kuin+sotiminen+jotakin+uskonnollista+ryhmää+vastaan.
21.04.2017 09:56
Muun+maailman+epätäydellisyydet+eivät+millään+tavoin+kelpaa+puolustukseksi+Pohjois-Korean+johdon+harjoittamalle+oman+kansan+törkeälle+riistämiselle.
21.04.2017 09:53
Sen+unohdin+mainita,+että+varsinkin+lapsiin+kohdistuvana+verensiirron+kieltäminen+ja+hyvin+monenlainen+elämän+rajoittaminen+voidaan+katsoa+lain+rikkomiseksi.
Mutta+siihenkään+ei+tarvita+mitään+erillistä+lakia+äärijärjestöistä.
21.04.2017 09:15
Suunnattoman+typerä+liike+Venäjän+oikeuslaitokselta.
Ja++törppö+on+myös+laki,+joka+kieltää+"äärijärjestöt"+erittäin+huonolla+määrittelyllä.
Sen+pitäisi+riittää,+että+vaaditaan+kaikilta+muuten+vain+lakien+noudattamista.
Jehovan+todistajat+kyllä+käyttäytyvät+ärsyttävästi,+kun+määrittelevät+ympäröivän+yhteiskunnan+"saatanan+valtakunnaksi"+ja+kieltäytyvät+toimimasta+sen+hyväksi.+Samalla+he+kuitenkin+käyttävät+yhteiskunnan+palveluksia.
Vaikka+60-luvulla+Vartiotornista+annettiinkin+ohje+noudattaa+maan+lakeja+(elleivät+ne+ole+ristiriidassa+Jumalan+sanan+kanssa),+kaikkinainen+passiivisuus+yhteisissä+asioissa+voi+olla+ärsyttävää.
Jehovan+todistajat+on+ainutlaatuisesti+vapautettu+kokonaan+armeijasta+ja+kaikista+sitä+korvaavista+palvelusmuodoista.+He+eivät+laula+kansallislaulua.
Vaikka+saatan+jotenkin+ymmärtää+tuon+Venäjän+päätöksen+taustoja,+pidän+sitä+silti+tosi+epäonnistuneena.+On+paljon+parempi+antaa+uskonnollisten+liikkeiden+toimia+ja+näyttää+todellinen+luontonsa.+Nyt+jehovalaisista+tehtiin+marttyyreja+ja+edistettiin+heidän+liikkeensä+kasvua+maanalaisena.
21.04.2017 09:04
Suomessa+on+väestörekisterin+tietojen+mukaan+"alle+356"+henkilöä,+jonka+etunimi+on+Armo+ja+heistä+"alle+20"+on+naisia.
Sen+sijaan+Lahja+on+paljon+suositumpi+nimi:+"alle+13686",+joista+"alle+541"+miehiä.
Nimeä+Armolahja+ei+esiinny+lainkaan,+ei+väliviivan+kanssa+eikä+ilman+sitä.
Nämä+olivat+esimerkkejä+asioista,+joista+voi+olla+oikeasti+tietoa.+Sen+sijaan+yksittäisten+nimettyjen+henkilöiden+hengellisistä+armolahjoista+ei+ole+tietoja+vaan+pelkästään+mielipiteitä.
20.04.2017 10:14
Ehkä+asiayhteys+löytyy+sekopäisyydestä.+White+ja+Kellogg+arvelivat,+että+masturbointi+aiheuttaa+aivovaurioita.+
Nykyisen+parhaan+tiedon+mukaan+he+olivat+väärässä.+Pikemminkin+näyttäisi+olevan+päinvastoin.
Kuitenkin+on+luultavasti+olemassa+jokin+kohtuullisen+ja+kohtuuttoman+määrän+raja,+jonka+ylittävä+itsensä+tyydyttäminen+alkaa+mennä+sairaalloisen+puolelle.+En+usko,+että+sellainen+on+kovin+yleinen+ilmiö.
19.04.2017 11:48
Näemmä+haluat+meidän+arvailevan,+kuka+olet+nimimerkkisi+takana.
8-D
Tyydyn+arvailemaan+täällä+itsekseni+enkä+kirjoita+yhtään+nimeä.
19.04.2017 11:41
Siis+että+muotouskonnollisuus+ja+ateismi+olisivat+jotenkin+lähellä+toisiaan?+Tuolta+voi+näyttää+vain+aktiiviuskovan+suunnalta+katsoen,+koska+ainoa+yhdistävä+tekijä+on,+että+kumpikaan+ei+ole+aktiivista+uskonnon+harjoittamista+ja+vilpitöntä+uskonkappaleisiin+uskomista.
Muotouskonnollisuus+on+jonkin+uskonnollisen+tapakulttuurin+noudattamista.
Ateismi+ei+ole+sitä,+ei+ollenkaan.+Niin+että+se+vähäinenkin+asiasisältö+näyttäisi+olevan+huti.
19.04.2017 11:30
Matteuksen+evankeliumissa+kerrotaan+tosiaan,+että+Juudas+teki+itsemurhan+hirttäytymällä.+Sen+lisäksi+kerrotaan,+että+hän+sitä+ennen+palautti+saamansa+kolmenkymmentä+hopearahaa+ylipapeille,+jotka+ostivat+niillä+pellon,+jota+ruvettiin+sanomaan+veripelloksi.
Apostolien+teoissa+sen+sijaan+Pietari+kertoo+tarinan+eri+tavalla.+Sen+mukaan+Juudas+itse+osti+tuon+"veripellon",+ja+sen+jälkeen+"syöksyi+alas"+niin,+että+hänen+vatsansa+halkesi.
Mitä+tuo+alas+syöksyminen+sitten+tarkoittaakin,+kertomukset+ovat+toivottomasti+ristiriidassa+keskenään.+Molemmat+eivät+voi+olla+todenmukaisia+tapahtuman+kuvauksia.+Itse+olen+sillä+kannalla,+että+molemmat+ovat+keksittyjä+juttuja.+Vanhimmassa+eli+Markuksen+evankeliumissa+tuosta+ei+kerrota+mitään.
Matt+27:3-5
Kun+Juudas,+Jeesuksen+kavaltaja,+näki+että+Jeesus+oli+tuomittu+kuolemaan,+hän+katui+tekoaan.+Hän+vei+saamansa+kolmekymmentä+hopearahaa+takaisin+ylipapeille+ja+vanhimmille++ja+sanoi:+"Tein+väärin,+kun+kavalsin+viattoman+veren."+Mutta+he+vastasivat:+"Mitä+se+meitä+liikuttaa?+Omapa+on+asiasi."+Silloin+Juudas+paiskasi+rahat+temppeliin,+meni+pois+ja+hirttäytyi.
Apt+1:15-19
Eräänä+päivänä,+kun+opetuslapsia+oli+koolla+noin+satakaksikymmentä,+Pietari+nousi+puhumaan.+Hän+sanoi:+"Veljet!+Sen+kirjoitusten+sanan+oli+käytävä+toteen,+jonka+Pyhä+Henki+Daavidin+suulla+oli+ennalta+Juudaksesta+lausunut+–+tuosta+miehestä,+joka+ryhtyi+oppaaksi+Jeesuksen+vangitsijoille.+Hän+kuului+meidän+joukkoomme+ja+oli+saanut+osalleen+palvelutehtävän+niin+kuin+mekin.+Petoksensa+palkalla+hän+hankki+itselleen+kappaleen+maata,+mutta+sitten+hän+syöksyi+päistikkaa+alas,+niin+että+hänen+vatsansa+halkesi+ja+sisälmykset+pursuivat+ulos."
18.04.2017 14:18
Kiitos.+Olet+varmaankin+oikeassa,+että+täällä+eivät+kaikki+osaa+saksaa.
Minusta+nuo+pari+viestiä+olivat+sillä+tavalla+kaoottisia,+että+jos+niissä+jokin+viestitettävä+ajatus+oli,+sen+olisi+voinut+kirjoittaa+yhdelle+tai+ainakin+kahdelle+riville.
18.04.2017 14:06
Pikkuveli+Will+Keith+Kellogg+voitti+tuon+kaupallisen+kilpailun+kirkkaasti.+Hänen+salaisuutensa+oli+ennen+kaikkea+lisätty+sokeri+ja+suola.+Aatteellisempi+velipoika+ei+hyväksynyt+sellaisia+kiihottavia+ainesosia.
Itse+asiassa+John+Harvey+Kellogg+ei+edes+ruvennut+varsinaiseen+teolliseen+tuotantoon,+vaan+hänen+keksimiään+hiutaleita+tarjottiin+lähinnä+hänen+sairaalassaan.
Hän+luotti+suuresti+veden+parantavaan+voimaan.+Tuota+samaa+kulttuuriperintöä+oli+muun+muassa+aikoinaan+Toivonlinnassa+kesäisin+toiminut+kylpyparantola.
Hän+kannatti+myös+rotuerottelua+ja+rodunjalostusta.+Tosin+hänellä+oli+useampia+tummaihoisia+kasvattilapsia.+En+tiedä,+oliko+tämä+hänelle+ristiriitainen+ja+selittelyä+kaipaava+asia.
John+Harvey+muuttui+uskonnollisessa+katsannossaan+vähitellen+panteistiseen+suuntaan,+siinä+määrin,+että+lopulta+hänet+erotettiin+adventtiseurakunnasta.
Hauskoja+veitikoita+nämä+muromiehet.
18.04.2017 14:04
tässäpä.kahvini.jälkeen+kirjoitti:+«Mutta,+mentäisiinkö+sitten+siihen+asiaan.»
Mene+toki.+Mikset+mennyt+jo?
18.04.2017 09:11
Nimimerkeille+fipoja.maailmastaja+harhaiset.askeleet:
Määrä+ei+korvaa+laatua+sanallisessa+viestinnässä.+Rekka-autollinen+hölynpölyä+ei+muutu+edes+teelusikalliseksi+viisautta.
"Was+sich+überhaupt+sagen+lässt,+lässt+sich+klar+sagen;+und+wovon+man+nicht+reden+kann,+darüber+muss+man+schweigen."+(Ludwig+Wittgenstein)
18.04.2017 09:09
Kysymys+oli+itse+asiassa+vain+kourallisesta+yliaktiivisia+kouhottajia.
Passiivimuoto+yleistää+helposti+vähän+yli+totuuden.
17.04.2017 22:06
EiTopilalle+kirjoitti:+«Minä+kävin+Toivonlinnassa+kouluni.+Maanpäällinen+helvetti.+Kukaan+ei+uskalla+sanoa+mitä+suljettujen+ovien+takana+tapahtuu.»
Kaipa+sinä+uskaltaisit+täällä+nimimerkin+suojassa+edes+yleisellä+tasolla+kertoa,+mität+tarkoitat+tuolla+suljettujen+ovien+takana+tapahtumisella.
Kyllähän+siihen+laitokseen+ongelmia+liittyi.+Kun+vain+katsotaan+sisäoppilaiden+lukumäärää+suhteessa+valvojien+lukumäärään,+tilanne+on+ollut+kohtuuton.+Tiukat+ilta-aikataulut+ja+muu+valvonta+on+tästä+kulmasta+katsoen+ymmärrettävää.+Niistä+huolimatta+pääsi+aika+paljon+kaikenlaista+tapahtumaan+valvojien+huomaamatta.
Henkilöstön+yksilökohtaiset+luonteenpiirteet+ovat+sitten+vielä+oma+lukunsa.+Valitettavasti+täydellisiä+ihmisiä+on+kovin+harvakseltaan+ja+on+jouduttu+tyytymään+usein+jossakin+suhteessa+törppöihin+työntekijöihin.
17.04.2017 15:01
Kyllä+yksi+pitkään+jatkunut+pedofiilitapaus+löydettiin.+Kävi+vain+niin,+että+tekijä+oli+jo+kuollut+siinä+vaiheessa.
Miksi+asiaan+ei+sitten+puututtu?+Ei+siihen+aikaan+ymmärretty+ja+sen+vuoksi+myöskään+huomattu+homoseksuaalisuutta+tai+pedofiliaa.+Se+ei+vain+tullut+johtohenkilöiden+mieleen.+Jälkeenpäin+on+helppo+olla+viisas.
Ne+kaksi+muuta+tutkittua+pedofiiliehdokasta+olivat+sellaisia+rajatapauksia,+että+niistä+ei+luultavasti+olisi+tullut+seuraamuksia+muutenkaan,+mutta+tutkimukset+lopetettiin,+kun+teot+arvioitiin+vähintäänkin+lieviksi+ja+sen+takia+mahdollisina+rikoksina+vanhentuneiksi.
Monet+puhuvat+tässä+yhteydessä+nollatoleranssista.+Tosielämässä+se+on+kuitenkin+aika+hämärä+käsite.+Kysymys+on+siitä,+mihin+raja+vedetään.
Esimerkiksi+minä+olen+tuntenut+oloni+kiusaantuneeksi+lapsena+sellaisen+henkilön+läsnäollessa,+joka+myöhemmin+paljastui+pedofiiliksi.+Mutta+minun+kiusaantumiseni+ei+riitä+täyttämään+rikoksen+tunnusmerkkejä.
Onneksi+maassa+on+riippumaton+oikeuslaitos,+jonka+tehtävänä+on+tulkita+lakia+samalla+tavoin+kaikille+ja+yleisen+oikeustajun+mukaisesti.
17.04.2017 14:54
Huomasitko,+että+minä+olen+myös+sinulle+eräs+muu,+joka+kirjoittaa,+mitä+kirjoittaa.
Haluat+näköjään+määritellä+tänne+aivan+omat+sääntösi.
12.04.2017 14:57
Puuttumatta+muuhun+ihmettelen+vain,+mikä+on+vuoden+1934+raamatunkäännös.
1930-luvun+käännöksestä+Vanha+testamentti+hyväksyttiin+vuonna+1933+ja+Uusi+testamentti+1938.+Noista+muodostui+se+suomenkielinen+Raamattu,+joka+on+minulle+tutuin.
12.04.2017 14:54
Jumalasta+kerrotaan+aika+monenlaisia+juttuja.+Ja+siitä,+mikä+tarkemmin+ottaen+oli+Jeesuksen+olemus+ja+merkitys,+on+monia+käsityksiä+kristittyjenkin+keskuudessa.
Kosketuksella+aineelliseen+todellisuuteen+tarkoitin+tätä+aikaa,+jossa+me+itse+elämme.+Tarinat+ja+jorinat+ovat+jotain+aivan+muuta.
Sillä,+oliko+Jeesus+enemmän+tai+vähemmän+erityisesti+jokin+Jumala,+ei+ole+minun+käytännön+elämääni+yhtään+mitään+vaikutusta.
Sen+voin+kyllä+selvästi+rajata,+että+en+usko+Raamatun+ihmekertomusten+todenperäisyyteen.
Siis+jos+jokin+Jumala+on+olemassa,+eipä+hän+ainakaan+sellaisia+paranormaaleja+temppuja+ole+tehnyt,+mitä+kuvataan+Vanhassa+ja+hiukan+Uudessakin+testamentissa.
Mutta+tuo+ei+vielä+tee+minusta+ateistia.+Ja+se+johtuu+nimenomaan+siitä,+että+Jumala+on+huonosti+määritelty+ja+jokaiselle+vähän+eri+asia.
12.04.2017 14:48
104 / 267