Pitkän linjan kokemuksia adventismista

miksioletadventisti

Entinen adventisti tietää mitä todellisuudessa on adventismi.
Eipä nuo Laurilan ja Kytinkään kokemukset todellisesta adventismista kovin hääviä ole.
http://kyti.mbnet.fi/aiheet.htm

Mutta millaisia positiivisia ja negatiivisia kokemuksia Sinulla on adventismista?

92

2111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adventisti

Paremman puutteessa olen adventisti.

• yksi-uskova

En osaa sanoa negatiivisia asioita adventismista. Auringonlaskuja tai nousuja en seuraa siten, että vuorokausi vaihtuisi keskellä päivää esim. klo 13:00. Sapatti ei vaihdu minulla milloinkaan keskellä päivää arjeksi. Illasta iltaan menee rytmi. Muuten on auringonlaskuja ja nousuja mukava seurata, kun valo värjää taivaanrannan...

En jouduttele Jeesuksen tuloa. Jeesus tulee juuri oikeaan aikaan Jumalan tahdon mukaan ja hän on lyhentänyt tulemisen aikaa, että pelastettuja olisi.

Ihmisissä löytyy negatiivista sanomista, jos sitä vaan haluaa etsiä, niin jokaisesta tapaamastani ihmisestä löytyy negatiivisia asoita, kuten myös itsessäni. Uskovat ovat keskeneräisiä ihmisiä ja etenevät kasvunsa mukaan Kristuksessa.
      Yksi on hyvä ja hän Jeesus Kristus, joka on vuodotatanut verensä omiensa puolesta. Hänessä on rakkaus täydellistä.

Usko on valtava voiman lähde. Antaa sisältöä elämään, se on siis jotain sisällä, jota ei mistään muusta saa; ei viina, ei biletys, ei ihmsiltä...

Posiitivista on adventismissa se, että sieltä voi löytää raamatun opetusta halutessaan. Monet adventistit tutkivat raamattua ja voi syntyä mielenkiintoisiakin keskusteluja, jos raamatun asiat kiinnostavat.

• aktivoitukaajarinkanssa

Eipä nuo raamatulliset keskustelut kiinnosta ketään Jari Laurilan kanssa mutta MIKSI EI?
        - pelkkää yksinpuhelua, copypastea ja "adventtitotuuden" pakkosyöttöä sekä oman egon korostusta?

• kerettiläinen-

Ehdottomasti huonoin kokemukseni adventismista on ilmaistu juuri tuossa nimimerkin "älymystö" omahyväisessä kirjoituksessa http://keskustelu.suomi24.fi/t/14806078/adventismi-ja-jehovalaisuus

9.4.2017 14:58

>> Adventtikirkossa on älyä enemmän kuin pienessä pitäjässä yhteensä. Jäsenmäärään nähden ei missään uskonnollisessa yhteisössä ole niin tiheässä ihmisiä, joilla on tohtorin hattu tai useampiakin päässään. Ei tälläinen älymystö mitä tahansa tarua usko, vaan usko pohjautuu puhtaasti Raamattuun ja Jeesuksen opetukseen. (Eikä tätä tajuntaa ole laajennettu vesipiipulla, kuten joku tällä palstalla kehuu tekevänsä) <<

Jos jotain hyvää pitää löytää, niin Adventtikirkostakin löytyy joitakin mukavia ihmisiä, jotka kykenevät rehellisesti näkemään ja tunnustamaan sen rakkaudettomuuden (= laittomuus), mikä johtuu juuri tuosta omahyväisestä "meillä on totuus"-asenteesta.

• en.usko.usko

Höpöhöpö.

• KorjatkaaHyvätIhmiset

Teoreettista, ripaus sielullista ja sapattia sekä tärkeintähän on olla lopunajan jäännösseurakunnan jäsenenä odottaen Jeeuksen paluuta (vihan päivä).

• hyvät.kokemukset

Kokemukseni adventismista on erittäin positiivinen.
      Ateistinen äiti - Vapaa-ajattelijana elänyt, hän todella tuli uskoon Adventtikirkossa.
      Meitä on suvussa Kansanlähetykseen kuuluvia - isänpuolelta - serkkuja - helluntaihin jne. Kaikki ovat yllättyneitä äitini todellisesta uskoontulosta - ilosta - onnesta ja rauhasta, sekä rakkaudesta.

Siis meillä on positiivinen näkemys adventismista.

Eli se uudestisyntyminen Kristuksessa elävään uskoon, toi jälleennäkemisen odotuksen sinne iankaikkisuuteen.

• Hei!

Minä en tee suinkaan mitään protestia hengellistä organisaatiota kohtaan!
      Tiedän nykyajan seurakuntien ongelmat, ja seurakunta-elämässä yksilöllisesti ollaan onnellisia, ja yksilöllisesti onnistutaan, tai epäonnistutaan.

Olen tehnyt sen selväksi, että ole solminut sopimusta autoritaarisesta itsenäisestä hallinnosta yksilöön, jossa minulle ei kuuluisi mitään informaatiota minua koskevista henkilökohtaisia asioitani koskevista päätöksistä.- -Myös että yhdistys-seurakunta-etujärjestö- toiminnoissa ei voi ajatella että olisi alaisia!- Yhtä paappaa ei voi yhtäkkiä nostaa toisen johtajaksi. Ihmiset kun ovat tänään oman perhepiirinstä etujen ajajia, oma mukavuuttaan etsiviä, ja omaa kunniaansa pyytäviä.__ >>>> Että kaikki yhdistys-toiminnan päätökset pitää tehdä toimielimessä aina (johtukunta/hallitus) ja kaikki yhdistyksen -etujärjestön demokratian vastuuhenkilöt ovat aina toimielimen alaisia.
      Luonnolliseen henkilöön ei saa valta-asemaa. Vuorovaikutus- sopimukset on aina oltava, ja jos jollakin esimies, niin alaiselta on pakko löytyä työsopimus, mistä hän näkee alaistaitovelvoitteensa. Kirkot ja järjestöt eivät voi pitää rangaistusvaltaa, jossa luonnolliselle henkilölle määrättäisiin sanktioita. Jäsenyydestä voi neuvotella, ollako jäsen vai ei, -ei muuta. Adventtikirkon rakenteet ovat kunnossa mahdollistaen tasa-arvoisen demokratian. Yksilöillä on 1920 luvun metodit joskus arvonaan. Eli kyse on harvojen yksilöiden asenteista. En suinkaan kirkolle enkä kenellekään henkilökohtaisesti tee protestia. Olen vain neuvonut yleisissä integriteetti- legitiimiys- asioissa. Vastuuhenkilöillä ei tavallisesti usein ole mitään ymmärrystä hyvän hallinnon ja hyvän johtajuustapojen asioista. Johtajan ensimmäinen taitovatimus ja asia työssään on vuorovaikutustaidot. Taivutaan hyvin paskalle vielä, mutta ei rahvaaseen vuorovaikutukseen. Monien usko on perhekeskeinen, mutta yhdistystoiminta ei ole kenenkään perheasia koskaan. Yhdistyksellä on aina demokratian tasa-arvon säännöt -ei kenenkään perhekeskeinen asia siis. Ei perheleiri, eikä avioliittoleiri. Uskonnollisessa maailmassa on aina niitä yksilöitä jotka luulevat itselleen autoritaarista oikeutettua valta-asemaa, ja ryhtyvät tekemään itsenäisiä ratkaisuja mm. luonnollisen henkilön naimista tai naimattomuutta koskevissa asioissa.

>>>>>>>>>> Minä olen ollut kymmenen vuotta erossa kaikesta uskonnollisten yhdistystoimintojen säänöistä ja maallikko-tehtävistä.
      Olen saanut aikoinaan jotakin tietenkin- Matt 28:18-20, ja ollut itsekin ahkera evankeliumin palvelija. Ihmiset saavat viettää onnellista perhe-elämää, ja uskonelämää rauhassa, mutta ei pitää minuun johtajan paikkaa, esimiehen tai tuomarin virkaa, koska tuollaisiin virkoihin ei ole laillista oikeutta.
      - Ei myöskään ottaa toisen naapurustoista itselleen luottomiestä, ja nimittää "alaiselleen tai ex- alamaiselleen" toisen naapurista johtajan, josta nimityksestä ei kuulu mitään ilmoitusta, ja luonnollisella henkilöllä ole koskaan harmaata hajuakaan niistä henkilöistä jotka esiintyvät johtajana ja esimiehenä. Alamaista itsellensä ei saa laillisin keinoin edes rahalla eikä sopimuksilla. Vain yhteistyöhön orientoituneita kumppaneita voi saada, ja siitä pitää olla joku sopimuspaperi olemassa minkälaiseen alaistaitoon ihmisen pitää orientoitua, ja miksi, -yleensä tuo peruste on siis vastike-suotriteperusteinen, eli miksi joku maksaa rahaa jostakin asiasta, eli perustehtävänsä näksisi sopimuspaperista.

Olen vain neuvonut näissä asioissa. Niitäkin kaiketi on jotka ovat halunneet velvoittaa 30 vuotta sitten edesmenneen sukulaisen uskoon.
      Että jostakin sukulaisesta pitäisi sitten tulla 1987 edesmenneen (30- vuotta) sukulaisen uskon mukainen henkilö?!
      On niitäkin röyhkeitä, joilla ei mitään nöyryyttä ole evankeliumin asioissa, sellaisessa tavassa, etteivät ottaisi henkilökohtaisena loukkauksena sitä jos ihmiset kotiovillaan eivät käänny jonkun ovikelloja soittelevan uskoon. Silloin kun ovilla liikkuminen on käytännöllisesti katsoen pakollinen asia, ollaksensa ryhymässään hyvä uskovainen, niin ovilla liikkuu tällaisia ihmisiä; 2 Tim 3:1-9.
      Kaikista piireistä löytyy todellisia omassa ymmärryksessään vilpittömiä uskovaisia, enkä ole koskaan elämässäni kenenkään henkilökohtaista uskoa Jumalaan arvostellut sanallakaan.

Adventtikirkon teologia on turvallisesti Kristus-kalliolla.

Yksilöt kokevat ja kulkevat omia henkilökohtaisia polkujaan aina kaikessa.

t, jarinhotelli

• Minua on turhaa vetää "Kytin" kumppaniksi mitenkään, -en tunne ko. henkilöä missään aikajaksossa.

Minä en ole Adventtikirkon teologian protesti-kirjoittaja suinkaan.

Olen neuvonut vain yleisissä integriteetti- legitiimiys- asioissa, joka siis kuuluu nykymaailman yhdistystoiminnan metodiin 1920 luvun pappis-isien metodiikan sijasta,.
      Ihmiset ovat tänään koulutettuja ja yhteistyökykyisiä, joille ei vetikaalinen autoritaarinen missio-metodiikka-normistot sovi millään keinolla.
      Olen vain neuvonut.__ On puulitereissä, ompelimoissa, sorvaamoissa, pohjalaisissa ihmishieromoissa kasvatettuja ja koulutettuja ihmisiä, jotka sitten ovat niin kuin norsuja posliinikaupassa kun liikahtavat, hämäläisistä teologian kandidaateista
      puhumattaakaan.

t. jarinhotelli

• Minä vietän eläkepäiväni, enkä orientoidu työelämän kaltaisiin alaistaitoihin.
      Minun seurakunta-yhdistystoiminnan aktiivinen palvelus päättyi liikarasitus-syihin, joiden en sano olevan kotoisin hengellisestä palvelusta, pitkäkestoista stressiä aiheuttaneet- vaan aivan jostakin muusta kuitenkin pääasiassa.

Kun ihminen kahmii liikaa itselleen kaikkea mukavaa mitä tykkää tehdä, myönteisestäkin pitkäkestoisesta stressistä seuraa uupumus aikanaan usein.

Poikamiehillä on sitten aina omat ongelmasa, varsinkin naiset joihin rakastuu, jäävät saamatta. Minulla on tuollaisessa tapauksessa aina kuuden vuoden toipumisaika ollut niin voimakkaista sydänsuruista.
      Keski-ikäiset poikamiehet jäävät yksin usein toisten perheleireissä, ja eivät voi olla perheellisten sydänkäpynä.

Monenlaiseen liialliseen arvosteluun ihminen joutuu uskonsa vuoksi.
      Jatkuvan laittoman kielenkäytön uhriksi uskonsa vuoksi -sellaisen josta saisi aina yhdestä sanasta 1000 euroa korvauksia tuomioistuimessa, jos syytteen nostaisi.

Uskossa katsotaan aina Jeesukseen. Synnissä katsotaan aina Jeesukseen -ei koskaan toiseen ihmiseen.

Minä vietän eläkepäiviäni- >>> en suorita maallikkotehtäviä Adventtikirkolle kymmeneen vuoteen historiassa. En pidä ainokaistakaan esimiestä eläkepäivilläni koskaan.
      Yhdistystoiminnoissa ollaan sääntöjen mukaan, jos ollaan jäsen, tai ei olla sitten jäsen. Kaikki päätöksenteko kuuluu aina johtokunnalle, -ei toisen henkilökohtaisilla asioilla voi itsenäisesti hypätä, ja jättää ilmoittamatta subjektille toimistaan.
      Toimielimen päätöksistä pitää aina tehdä ilmoitus subjektille.
      Yhdistytoiminnoissa /kirkossa/ uskonnollisissa järjestöissä -ei näiden tehtävä ole suorittaa tuomioprosessia, ja tavoitella valtaa kansalaiseen.
      Matt 7:1, Jes 1:18.

t. jarinhotelli

• pyhpyhjapyh

Kyti valehtelee minkä ehtii.

• Pyhiltäjotainjärkevää

Millaisia kokemuksia sinulla on adventismista ja adventtikirkosta?

• Vielä;

Adventtikirkossa on paljon uskossaan onnellisia ihmisiä ,pyhittyneenä Jeesus Kristus uskonnon evankeliumin missioon.

Ne jotka jostakin syystä joutuvat vaikeuksiin, eivät välttämättä ole kokonaan itse syyllisiä, mutta syyllisyys helposti siirretään toiselle, eikä nähdä omaa osuutta epäonnistumiseen.
      - Minä olen viisas ihminen tietysti, joka ymmärtää johtajuuden ja esimiestyöskentelynkin perusasiat hyvin, nykyaikaisen hallinto-palvelukulttuurin,- hyvien hallintotapojen,-
      lain käytön yhteiskunnassa, oikeusmoraalieettisen juridisen oikeusmoraalietiikan,-
      maajussin ja tavallisen taviksen jätkän elämän asioista -asiat hyvillä perustiedoilla.
      Minulla on kokemusta yhdistystoiminnan luottamustehtävistä, muistakin luottamustehtävistä, esimiestyöskentelystä, ja alaistaitoja vaativista tehtävistä elämäni varrelta. Jätkän elämää, on nähty omaa ja toistenkin.

>>>>>>>>>> Halusin kuitenkin sanoa että kirjoitan Raamattu aiheisia kirjoituksia sen mukaan miten itse näen Raamatun valossa. En kirjoita Adventtikirkon teologiaa, eikä koskaan yksittäinen teologikaan kirjoita yksin kirkon teologiaa.
      Täällä ei kukaan anna koskaan kirkon lausuntoja. Kirkon lausunnot annetaan aina kirkosta tietyn metodiikka-normiston mukaan.
      >>>> Minä en suorita maallikkotehtäviä, enkä suorita sellaista protestia, missä hyökkäisin kirkon opetuksia vastaan. -- Sellaisissa on syynä oma tyhmyys.
      Minulla on niin hyvät perustiedot maallikkona Raamatun asioista, että ei ole koskaan ollut vaikeuksia minulla ymmärtää teologien Raamatun tutkimuksen kirjoituksia.
      Tiedän hyvin kuinka kovan työn takana isojen teologioiden ymmärtäminen on, että osaa ne itse selittää. Tiedän hyvin sen että jotkut protestikirjoittajat eivät ole halunneet tuota vaivaa nähdä, että olisivat selvittäneet asiat itselleen kirkkaiksi.
      Ovat turhautuneet, ja vihassaan etsivät kaikenlaista mahdollista, että saisivat kirkon teologian näyttämään väärältä. Adventtikirkon teologien kanssa jää jokainen jätkä toiseksi aina, -siitä ei pääse mihinkään, että vika pitää etsiä omasta navasta, jos ei teologiaa ymmärrä, tai sitten tyytyä siihen kristinuskon perusasioiden linnun maitoon, ja jättää ottamatta "vahvempi ruoka" -kun ei siihen taju riitä.
      Vain uskossa ihmiselle kirkastuu asioita, ja se usko pitää olla parannuksen mission uskoa, missä ihminen saa yksilöllisesti lisää.

t. jarinhotelli

• kerettiläinen-

>> Adventtikirkon teologien kanssa jää jokainen jätkä toiseksi aina, -siitä ei pääse mihinkään, että vika pitää etsiä omasta navasta, jos ei teologiaa ymmärrä, tai sitten tyytyä siihen kristinuskon perusasioiden linnun maitoon, ja jättää ottamatta "vahvempi ruoka" -kun ei siihen taju riitä.
        Vain uskossa ihmiselle kirkastuu asioita, ja se usko pitää olla parannuksen mission uskoa, missä ihminen saa yksilöllisesti lisää. <<

Tuossa tuota oksetusta tuli taas lisää... :-(

Ilm.3
        17 Sillä sinä sanot: MINÄ olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; ETKÄ TIEDÄ, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus

>>> 22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä HENKI seurakunnille sanoo.'"

• kerettiläinen- kirjoitti:

>> Adventtikirkon teologien kanssa jää jokainen jätkä toiseksi aina, -siitä ei pääse mihinkään, että vika pitää etsiä omasta navasta, jos ei teologiaa ymmärrä, tai sitten tyytyä siihen kristinuskon perusasioiden linnun maitoon, ja jättää ottamatta "vahvempi ruoka" -kun ei siihen taju riitä.
        Vain uskossa ihmiselle kirkastuu asioita, ja se usko pitää olla parannuksen mission uskoa, missä ihminen saa yksilöllisesti lisää. <<

Tuossa tuota oksetusta tuli taas lisää... :-(

Ilm.3
        17 Sillä sinä sanot: MINÄ olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; ETKÄ TIEDÄ, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus

>>> 22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä HENKI seurakunnille sanoo.'"

Pitääkö saivarrella ja tärkeillä? __Asiayhteys kuuluu; jätkä jää kirkon teologin kanssa toiseksi Raamatun tutkimuksessa. __ Tämä kanta sellaiseen asiaan että jokainen jätkä tahtoo tehdä omaa teoligiaa, sen mukaan miten itse ymmärtää, ja ei kykene ymmärtämään sitä määrää mitä asiaan vihkiytyneet teologit tietävät.

Ei tämä tämän kummempi asia ole että minulkle pitäisi nyt tuota opettaa mitä tärkeilet.

Hyvin Raamatun tunteva maallikko ei kuitenkaan saa paskankaan arvoa teologeilta, näinkin tietysti on. Ovat mustasukkaisia avankeliumista toisinaan.

Kuka tässä paskankaan arvoa hakee asiayhteydessä -en minä ainakaan ole kilpailussa mukana. Minä en yhdellekään organisaatiolle kirjoita mitään, enkä åidä ainuttakaan johtajaa, enkä minkään sortin esimiestä- henkilökohtaisen elämäni tuomaria en etujärjestö, yhdistys-seurakuntatoiminnoissa.

t. jarinhotelli

• kerettiläinen-
        jarinhotelli1 kirjoitti:

Pitääkö saivarrella ja tärkeillä? __Asiayhteys kuuluu; jätkä jää kirkon teologin kanssa toiseksi Raamatun tutkimuksessa. __ Tämä kanta sellaiseen asiaan että jokainen jätkä tahtoo tehdä omaa teoligiaa, sen mukaan miten itse ymmärtää, ja ei kykene ymmärtämään sitä määrää mitä asiaan vihkiytyneet teologit tietävät.

Ei tämä tämän kummempi asia ole että minulkle pitäisi nyt tuota opettaa mitä tärkeilet.

Hyvin Raamatun tunteva maallikko ei kuitenkaan saa paskankaan arvoa teologeilta, näinkin tietysti on. Ovat mustasukkaisia avankeliumista toisinaan.

Kuka tässä paskankaan arvoa hakee asiayhteydessä -en minä ainakaan ole kilpailussa mukana. Minä en yhdellekään organisaatiolle kirjoita mitään, enkä åidä ainuttakaan johtajaa, enkä minkään sortin esimiestä- henkilökohtaisen elämäni tuomaria en etujärjestö, yhdistys-seurakuntatoiminnoissa.

t. jarinhotelli

>> Pitääkö saivarrella ja tärkeillä? __Asiayhteys kuuluu; jätkä jää kirkon teologin kanssa toiseksi Raamatun tutkimuksessa. <<

Ai minä tärkeilen...

Meinaatko, että se HENKI puhuu vain teologien kautta...vain heille...että he ovat ikään kuin "välimiehinä" Jumalan ja ihmisen välillä ja Pyhän Hengen/totuuden kanavina seurakunnalle?

Sanoisin, että tuo on katolisuudesta perittyä hapatusta, mutta tietenkin voit olla eri mieltä...

Mutta ei silläkään ole mitään merkitystä, mitä mieltä sinä tai minä olemme tästä asiasta, sillä emmehän me kumpikaan voi todella ymmärtää tätäkään asiaa ennen kuin Pyhä Henki avaa ja kertoo sen adventistiteologeille ja sitten meille, koska emme kumpikaan ole teologeja...

Jäämme siis odottamaan Pääkonferenssin kantaa asiasta...

• näinminäkoen

Adventisteilla on puhtain Raamatun oppi mutta ihmisinä ovat ihan tavallisia tai tavallista mukavampia.

• ___ Lapsen elämän kokemuksella varustetuista hengellisistä johtajista puhumattakaan.

Minulla on omaa itsenäistä Raamattu harrastusta, -en ole jäsen minkäänlaisissa uskonnollisissa tai hengellisissä yhdistys-etujärjestö- -kirkko- seurakunta- toiminnoissa.

Minun yksityiseen missioon ei pääse ainokaistakaan esimies-johtaja-tuomaria.
      Tuollasia virkoja, - ei minuun ole. Tuomarin viran minuun saa vain maan perustuslain mukaisen tuomio-istuimen puheenjohtaja. Muualla ei oikeuden päätöksiä synny vaikka kuinka hakkaisi juijalla kirjoituspöytäänsä, eikä äänestyslappua isompaa tuomarin valtaa saa missään edes oikeustalolla.

Esimieheksi ollaksensa pitää huolehtia minulle minun osa/ kappale työsopumuksesta, mistä näen alaistaitovelvoitteeni, ja mistä syystä joku maksaa palkkaa minulle, -perustehtäväni siis ja alaistaitovelvoitteni.

Olen vuodesta toiseen joutunut kuulemaan "esimiesjuttuja" joissa jotkut esiintyvät esimiehenä, joiden henkilöllisyyksistä ei minulla ole harmaata hajua.
      - Laitonta. -Esimiesasemastaan pitää tehdä sopimus hänen kanssa jota luulee alaisekseen. Solmia vuorovaikutus, ja informaalisuus, ja kaikesta päätöksestä ilmoitus subjektille. Sama kaikenlaisesta hallinnosta, eli viranhaltija ilmoittaa kirjallisesti aina päätöksestään. Sellaista virkaa missä mennään ohi subjektin subjektia koskevassa asiassa, ei sellaista virkaa ole missään olemassa.

Mutta laittomat esimiesleikkijät eivät ole olleet kirkon ihmisiäkään-

Ottakaa tuo vakavasti mitä sanon päätöksenteosta yhdistys- etujärjestö- toiminnoissa.

t. jarinhotelli

• Adventistiesimiehistä

En tainnut lukea aloittajan kysymystä tai ymmärsitkö edes?
        On sulla karmeat kokemukset adventistiesimiehistä.

• Adventistiesimiehistä kirjoitti:

En tainnut lukea aloittajan kysymystä tai ymmärsitkö edes?
        On sulla karmeat kokemukset adventistiesimiehistä.

Minä olen lukenut aloituksen niin hyvä että tajuan, ja vastaan etten ole protesti-kirjoittaja.
        Kirkossa on pyhittyneitä ihmisiä, ja kirkon teologia on turvallisesti Kristus kalliolla.

Pitää lukea mitä kirjoitan.

t. jarinhotellin -iso itsenäinen ja yksityinen pomo itsellensä

• Jarinsanahelinää

Onko pyhpyh pyhittynyt adventisti?
        Mitä tarkoitat pyhittyneellä?

• Käytännössä sitten käy toisinaan niin että yksilö-persoona voi joutua joidenkin mielivallan armoille- ihmisten- jotka eivät ymmärrä johtajuudesta ja hyvän hallinnon tavoista mitään.__ Uskonnollinen ympäristö on sitten joillekin jatkuvan arvostelun kohteena olemista, joissa on aina kyse joidenkin henkilökohtaisista näkemyksistä ja ihanteista -jotka ko-. henk. koht. ihanteet ja intuitiivinen näkemys olisi sitten toisen persoonan velvoite!? -Ei lapsukaiset- Pitää tajuta toimielimen merkitys- sillä toimielin kantaa juridisen vastuun toimielimen pätöksien vaikuttavuuden tuloksista.
      Kun "autorisoidut" ihmiset esittävät intuitiivisia näkemyksiään, on sitten valvonta ja filtteri, -toimielimen alaisuus- Ettei mummojen ja paappojen mielivalta/intuitio, jossa henkilökohtaisten ihanteiden arvot mittarina olisi sitten toisen persoonen velvoita alistua mielivallan alle, jossa ihmisessä on sitten aina jotakin henkilökohtaista vikaa jonkun intuition mielestä.__Toimielin on vastuunkantaja ja pomo- ja filtteri puuliiterissä tai pohjalaisessa ihmishieromossa kasvaneiden paappojen johtamisen intuitiivisille näkemyksille.

Ketään jäsentä ei voi velvoittaa eläkepäivillään, tai/ja yhdistystoiminnoissa toisen alaiseksi.

Aamen. >>> Olen tarkoittanut hyvää-. Kirkon rakenteet ovat kunnossa- -toimielimet ovat avoinna tasa-arvoisesti niin maallikoille kuin kirkon työntekijöille.
      Pitää vaan ymmärtää toimielimen rooli, ja luottamustehtävien eli toimielimen jäsenien henkilökohtainen- sekä ryhmävastuu joka on myös juridinen. Toimielimessä ei ole esimiestä toiselle.

t. jarinhotelli

• Adventisti

Negatiivisena koen adventismissa seurakunnan rakkaudettomuuden ja sen, että keskitytään liikaa opinkohtiin. Yli 90% adventisteista ei ole rakastunut Jumalaan eikä Jeesukseen. Se näkyy siinä, ettei oikein millään meinaa saada seuraa vapaaehtoistyöhön eikä evankeliointiin eikä edes pienryhmiin. Minulle Jumala on kaikki kaikessa ja toivoisin niin, että löytäisin kaltaisiani mutta harvassapa tuntuvat olevan, erityisesti omassa ikäryhmässäni.

Ellen Whiten voisi laskea pois kiillotetulta jalustaltaan. Kun keskitytään White henkilöön ja hänen tulkintoihinsa Raamatusta, niin monilla näyttää unohtuvan, että kyseessä oli vain tavallinen ihminen, ei äiti Maria tai Jeesus, joita monet palvovat. NYKYAIKA-lehtikin toitottaa joka numerossa Whiteä ja opinkohtia. Minulle riittää vain yksin Jeesus.

Positiivisena pidän sitä, että jos ei kirkossa käynti tai seurakunta-aktiviteetit kiinnosta, niin kukaan ei tule painostamaan takaisin seurakunnan pariin. Käyn seurakunnassa silloin kun siltä tuntuu ja osallistun niihin asioihin kuin itseä haluttaa.

Myös se on positiivista, että kirkolla on oma kirjapaino, josta välillä tulee ulos ihan kelpo luettavaa.

Lisäksi se on positiivista, että tarvittaessa seurakunnasta saa apua arkiaskareiden hoitoon, jos ei yksin pärjää. Myös ruoka-apu on hyvä juttu.

Itselleni on tärkeää, että omat uskomukseni perustuvat Raamattuun ja niillä on siellä vankka perusta. Negatiivisena puolena koen sen, että adventtikirkon opinkohdissa on minusta toisarvoisia kohtia, joilla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa. Miten jotkut kuntoilu ja ravitsemusasiat voidaan edes laittaa samaan listaan Kristuksen sovitustyön kanssa. Ja muutenkin joitakin virheellisiä opinkohtia joukosta löytyy. Kun tällaisten opinkohtien perustelut eivät ole vakuuttavia, niin niiden kohdalta on pitänyt etsiä vastauksia muualta.

Negatiivisena pidän sitä, että Adventtikirkon Raamatun tutkiminen ei tunnu johtavan kirkkoa uusiin Pyhän hengen johdatuksiin ja opinkohtaluettelo täyttyykin turhista opinkohdista, joilla ei ole merkitystä kristityn vaelluksen kannalta. Ilmeisestikin kirkko on kasvanut niin suureksi, että sen suuntaa on mahdotonta muuttaa ja uudet Pyhän hengen oivallukset syntyvätkin pienryhmissä erossa kirkosta.

Oma henkilökohtainen vakaumukseni ja uskoni Jumalaan on minulle tärkeämpi kuin yksikään kirkkokunta. Kirkkokunnat antavat minulle raamit, joiden puitteissa voin toimia mutta henkilökohtainen suhde Jumalaan ei näyttäydy minussa adventtikirkon kautta vaan suuremmassa mittakaavassa: yhteisessä kristittyjen yhteydessä. Adventtikirkko on minulle silti tuttu ja turvallinen paikka palvella Jumalaa ja tavata tuttuja uskovia ja ystäviä.

• Yksi-usko

Adventisti kirjoitti: >>Negatiivisena koen adventismissa seurakunnan rakkaudettomuuden ja sen, että keskitytään liikaa opinkohtiin. Yli 90% adventisteista ei ole rakastunut Jumalaan eikä Jeesukseen. Se näkyy siinä, ettei oikein millään meinaa saada seuraa vapaaehtoistyöhön eikä evankeliointiin eikä edes pienryhmiin. Minulle Jumala on kaikki kaikessa ja toivoisin niin, että löytäisin kaltaisiani mutta harvassapa tuntuvat olevan, erityisesti omassa ikäryhmässäni.>>

Minun vahva käsitykseni ja kokemukseni on, että yli 90% adventisteista ON rakastunut Jumalaan ja Jeesukseen. Adventistit eivät ole luonteeltaan niin kuin helluntailaiset, aina todistamassa. Adventistit ovat paremminkin Raamatun tutkijoita kuin todistajia. Aktiivisuus EI tee toista paremmaksi kuin toinen. Olen sitä mieltä, että eri seurakunnissa on eri luonteisia ihmisiä.

Esim. minä en ole koskaan pitänyt omana juttuna evankelioimisen. Mieluummin rukoilen ja olen ihan hissukseen kuin lähden todistamaan. Se ei ole vain minun juttuni. Helluntaiseurakunta on paljon isompi seurakunta, varmaankin juuri sen vuoksi, että siellä todistetaan. Adventtiseurakunta on taas pieni, koska siellä ei niin aktiivisesti todisteta. Jumala kyllä armossaan joskus on minullekin antanut tilanteita, joissa voin todistaa vähäsen, mutta ei niitä kertoja ole tullut paljoa. En kuitenkaan pidä itseäni sen huonompana uskovaisena. Varmaan se johtuu siitä, että harjoitan uskontoa niin kuin ennen luterilaisena uskovaisena ollessani, eikä siihen kuulu todistaminen niin kuin vapaissa suunnissa.

>>Ellen Whiten voisi laskea pois kiillotetulta jalustaltaan. Kun keskitytään White henkilöön ja hänen tulkintoihinsa Raamatusta, niin monilla näyttää unohtuvan, että kyseessä oli vain tavallinen ihminen, ei äiti Maria tai Jeesus, joita monet palvovat. NYKYAIKA-lehtikin toitottaa joka numerossa Whiteä ja opinkohtia. Minulle riittää vain yksin Jeesus.>>

En ymmärrä tuota Whiten morkkaamista jatkuvasti. Minulle White on mielenkiintoinen uskova, jolle on profeetallisia näkyjä. On mielenkiintoista, että miten ne toteutuvat. Whitellä ei kuitenkaan ole minun uskooni mitään merkitystä, sillä olin uskossa jo ennen adventtiseurakuntaan liittymistä, enkä silloin ollut edes kuullut Whitestä (en edes adventisteista).

>>Itselleni on tärkeää, että omat uskomukseni perustuvat Raamattuun ja niillä on siellä vankka perusta. Negatiivisena puolena koen sen, että adventtikirkon opinkohdissa on minusta toisarvoisia kohtia, joilla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa. Miten jotkut kuntoilu ja ravitsemusasiat voidaan edes laittaa samaan listaan Kristuksen sovitustyön kanssa. Ja muutenkin joitakin virheellisiä opinkohtia joukosta löytyy. Kun tällaisten opinkohtien perustelut eivät ole vakuuttavia, niin niiden kohdalta on pitänyt etsiä vastauksia muualta.>>

Raamatussa Jumala on antanut terveysneuvot, joten kyllä nekin kuuluvat Jumalanpalvelukseen aina silloin tällöin. Tietenkään niillä ei ole pelastumisen kannalta mitään merkitystä, mutta Raamattua on tutkittava monipuolisesti.

>>Negatiivisena pidän sitä, että Adventtikirkon Raamatun tutkiminen ei tunnu johtavan kirkkoa uusiin Pyhän hengen johdatuksiin ja opinkohtaluettelo täyttyykin turhista opinkohdista, joilla ei ole merkitystä kristityn vaelluksen kannalta. Ilmeisestikin kirkko on kasvanut niin suureksi, että sen suuntaa on mahdotonta muuttaa ja uudet Pyhän hengen oivallukset syntyvätkin pienryhmissä erossa kirkosta.>>

Ei mielestäni tuo adventtikirkon opinkohtaluettelo ole kovin suuren suuri. Kaikki perustuu kuitenkin Raamattuun ja yhdessä kohtaan on mainittu Whiten saamasta profetoimisen lahjasta. Tietenkin vertaan sitäkin luterilaiseen kirkkoon.

>>Oma henkilökohtainen vakaumukseni ja uskoni Jumalaan on minulle tärkeämpi kuin yksikään kirkkokunta. Kirkkokunnat antavat minulle raamit, joiden puitteissa voin toimia mutta henkilökohtainen suhde Jumalaan ei näyttäydy minussa adventtikirkon kautta vaan suuremmassa mittakaavassa: yhteisessä kristittyjen yhteydessä. Adventtikirkko on minulle silti tuttu ja turvallinen paikka palvella Jumalaa ja tavata tuttuja uskovia ja ystäviä. >>

Adventtikirkko kyllä opettaa, että yksikään kirkkokunta ei pelasta, vaan henkilökohtainen usko Jeesukseen.

• keski-ikäinen_adventisti
        Yksi-usko kirjoitti:

Adventisti kirjoitti: >>Negatiivisena koen adventismissa seurakunnan rakkaudettomuuden ja sen, että keskitytään liikaa opinkohtiin. Yli 90% adventisteista ei ole rakastunut Jumalaan eikä Jeesukseen. Se näkyy siinä, ettei oikein millään meinaa saada seuraa vapaaehtoistyöhön eikä evankeliointiin eikä edes pienryhmiin. Minulle Jumala on kaikki kaikessa ja toivoisin niin, että löytäisin kaltaisiani mutta harvassapa tuntuvat olevan, erityisesti omassa ikäryhmässäni.>>

Minun vahva käsitykseni ja kokemukseni on, että yli 90% adventisteista ON rakastunut Jumalaan ja Jeesukseen. Adventistit eivät ole luonteeltaan niin kuin helluntailaiset, aina todistamassa. Adventistit ovat paremminkin Raamatun tutkijoita kuin todistajia. Aktiivisuus EI tee toista paremmaksi kuin toinen. Olen sitä mieltä, että eri seurakunnissa on eri luonteisia ihmisiä.

Esim. minä en ole koskaan pitänyt omana juttuna evankelioimisen. Mieluummin rukoilen ja olen ihan hissukseen kuin lähden todistamaan. Se ei ole vain minun juttuni. Helluntaiseurakunta on paljon isompi seurakunta, varmaankin juuri sen vuoksi, että siellä todistetaan. Adventtiseurakunta on taas pieni, koska siellä ei niin aktiivisesti todisteta. Jumala kyllä armossaan joskus on minullekin antanut tilanteita, joissa voin todistaa vähäsen, mutta ei niitä kertoja ole tullut paljoa. En kuitenkaan pidä itseäni sen huonompana uskovaisena. Varmaan se johtuu siitä, että harjoitan uskontoa niin kuin ennen luterilaisena uskovaisena ollessani, eikä siihen kuulu todistaminen niin kuin vapaissa suunnissa.

>>Ellen Whiten voisi laskea pois kiillotetulta jalustaltaan. Kun keskitytään White henkilöön ja hänen tulkintoihinsa Raamatusta, niin monilla näyttää unohtuvan, että kyseessä oli vain tavallinen ihminen, ei äiti Maria tai Jeesus, joita monet palvovat. NYKYAIKA-lehtikin toitottaa joka numerossa Whiteä ja opinkohtia. Minulle riittää vain yksin Jeesus.>>

En ymmärrä tuota Whiten morkkaamista jatkuvasti. Minulle White on mielenkiintoinen uskova, jolle on profeetallisia näkyjä. On mielenkiintoista, että miten ne toteutuvat. Whitellä ei kuitenkaan ole minun uskooni mitään merkitystä, sillä olin uskossa jo ennen adventtiseurakuntaan liittymistä, enkä silloin ollut edes kuullut Whitestä (en edes adventisteista).

>>Itselleni on tärkeää, että omat uskomukseni perustuvat Raamattuun ja niillä on siellä vankka perusta. Negatiivisena puolena koen sen, että adventtikirkon opinkohdissa on minusta toisarvoisia kohtia, joilla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa. Miten jotkut kuntoilu ja ravitsemusasiat voidaan edes laittaa samaan listaan Kristuksen sovitustyön kanssa. Ja muutenkin joitakin virheellisiä opinkohtia joukosta löytyy. Kun tällaisten opinkohtien perustelut eivät ole vakuuttavia, niin niiden kohdalta on pitänyt etsiä vastauksia muualta.>>

Raamatussa Jumala on antanut terveysneuvot, joten kyllä nekin kuuluvat Jumalanpalvelukseen aina silloin tällöin. Tietenkään niillä ei ole pelastumisen kannalta mitään merkitystä, mutta Raamattua on tutkittava monipuolisesti.

>>Negatiivisena pidän sitä, että Adventtikirkon Raamatun tutkiminen ei tunnu johtavan kirkkoa uusiin Pyhän hengen johdatuksiin ja opinkohtaluettelo täyttyykin turhista opinkohdista, joilla ei ole merkitystä kristityn vaelluksen kannalta. Ilmeisestikin kirkko on kasvanut niin suureksi, että sen suuntaa on mahdotonta muuttaa ja uudet Pyhän hengen oivallukset syntyvätkin pienryhmissä erossa kirkosta.>>

Ei mielestäni tuo adventtikirkon opinkohtaluettelo ole kovin suuren suuri. Kaikki perustuu kuitenkin Raamattuun ja yhdessä kohtaan on mainittu Whiten saamasta profetoimisen lahjasta. Tietenkin vertaan sitäkin luterilaiseen kirkkoon.

>>Oma henkilökohtainen vakaumukseni ja uskoni Jumalaan on minulle tärkeämpi kuin yksikään kirkkokunta. Kirkkokunnat antavat minulle raamit, joiden puitteissa voin toimia mutta henkilökohtainen suhde Jumalaan ei näyttäydy minussa adventtikirkon kautta vaan suuremmassa mittakaavassa: yhteisessä kristittyjen yhteydessä. Adventtikirkko on minulle silti tuttu ja turvallinen paikka palvella Jumalaa ja tavata tuttuja uskovia ja ystäviä. >>

Adventtikirkko kyllä opettaa, että yksikään kirkkokunta ei pelasta, vaan henkilökohtainen usko Jeesukseen.

Minä en adventistina tarvitse Whiteä mihinkään mutta tämä kirkko ei tule ilman sitä toimeen. Opinkohtia on kyllä pahuksen paljon. Minulle opinkohtina riittäisi noin viitisen tärkeintä opinkohtaa mutta olen kuitenkin päättänyt jättää opinkohta-ajattelun kokonaan ja keskittyä vain Raamattuun. Minulla taitaa siis olla yksi opinkohta kuitenkin. ;)

Väitteesi siitä, että adventtikirkkoon jäisi vain tietyn luonteen omaavat uskovat kuulostaa tuulesta temmatulta. Jos näin olisi, niin mitä minä ja se noin 3-4% todistavista evankelioijista, jotka ovat ilolla mukana kirkon toiminnoissa edes tekisivät tässä kirkkokunnassa? Olemme enemmän kuin poikkeus, joka vahvistaa säännön. Kyllä adventtikirkkoon kuuluu kaikenlaisia suomalaisia, jotka edustavat kaikenlaisia luonteenpiirteitä. Uskon, että avainsana tässä onkin nimen omaan tuo suomalainen luonteenlaatu. Ja ehkä kuitenkin vielä tärkeämpänä tekijänä se, miten läheiseksi kokee suhteensa Jumalaan.

• enymmärräollenkaan
        keski-ikäinen_adventisti kirjoitti:

Minä en adventistina tarvitse Whiteä mihinkään mutta tämä kirkko ei tule ilman sitä toimeen. Opinkohtia on kyllä pahuksen paljon. Minulle opinkohtina riittäisi noin viitisen tärkeintä opinkohtaa mutta olen kuitenkin päättänyt jättää opinkohta-ajattelun kokonaan ja keskittyä vain Raamattuun. Minulla taitaa siis olla yksi opinkohta kuitenkin. ;)

Väitteesi siitä, että adventtikirkkoon jäisi vain tietyn luonteen omaavat uskovat kuulostaa tuulesta temmatulta. Jos näin olisi, niin mitä minä ja se noin 3-4% todistavista evankelioijista, jotka ovat ilolla mukana kirkon toiminnoissa edes tekisivät tässä kirkkokunnassa? Olemme enemmän kuin poikkeus, joka vahvistaa säännön. Kyllä adventtikirkkoon kuuluu kaikenlaisia suomalaisia, jotka edustavat kaikenlaisia luonteenpiirteitä. Uskon, että avainsana tässä onkin nimen omaan tuo suomalainen luonteenlaatu. Ja ehkä kuitenkin vielä tärkeämpänä tekijänä se, miten läheiseksi kokee suhteensa Jumalaan.

Mikä sinulla on oikein noita Adventtikirkon opinkohtia vastaan, kun ne ovat RAAMATUN selitystä? Eivätkä ole edes mitenkään pitkiäkään tekstejä.

• Yksi-usko

>>Väitteesi siitä, että adventtikirkkoon jäisi vain tietyn luonteen omaavat uskovat kuulostaa tuulesta temmatulta>>

Niin varmaan onkin, kommentoin vain "omasta vinkkelistä päin". Uskoisin, että jos adventtikirkossa olisi yhtä paljon jäseniä kuin helluntaiseurakunnassa, niin enemmän myös todistettaisiin ja oltaisiin esillä. Jokaisella meillä on oma luonteemme ja kyllä adventtikirkossa on myös sellaisia, jotka todistavat, vaikka minä en heihin lukeudukaan. Koska seurakunnassa on niin vähän jäseniä, niin siitä johtuu, ettei olla niin esillä kuin jotkut toiset seurakunnat.

• kerettiläinen-
        Yksi-usko kirjoitti:

>>Väitteesi siitä, että adventtikirkkoon jäisi vain tietyn luonteen omaavat uskovat kuulostaa tuulesta temmatulta>>

Niin varmaan onkin, kommentoin vain "omasta vinkkelistä päin". Uskoisin, että jos adventtikirkossa olisi yhtä paljon jäseniä kuin helluntaiseurakunnassa, niin enemmän myös todistettaisiin ja oltaisiin esillä. Jokaisella meillä on oma luonteemme ja kyllä adventtikirkossa on myös sellaisia, jotka todistavat, vaikka minä en heihin lukeudukaan. Koska seurakunnassa on niin vähän jäseniä, niin siitä johtuu, ettei olla niin esillä kuin jotkut toiset seurakunnat.

Kyseessä on siis saatanallinen noidankehä, johon paholainen on saanut jäännöskansan juuttumaan.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Noidankehä

• kerettiläinen-

• kerettiläinen-
        kerettiläinen- kirjoitti:

Linkki ei suostu antamaan oikeata osoitetta, joten lisäsin itse a:n tuon "noidankehän" loppuun. Saa nähdä auttaako vai onko kyse paholaisen metkuista...

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Noidankehaä

Ei onnistunut. Mistäköhän se tuon ä:n siihen loppuun lisäsi, kun ei sitä alunperin siinä ollut?

• keski-ikäinen_adventisti
        enymmärräollenkaan kirjoitti:

Mikä sinulla on oikein noita Adventtikirkon opinkohtia vastaan, kun ne ovat RAAMATUN selitystä? Eivätkä ole edes mitenkään pitkiäkään tekstejä.

Sinä jostakin syystä väität, että opinkohdat ovat raamatunselitystä mutta kerropa missä kohtaa Raamatussa lukee, että Ellen White on korotettava opinkohtien joukkoon. Raamattu ei sitä tee. Tai missä kohden Raamatussa annetaan ohjeeksi, että uskovan on harrastettava liikuntaa? Taisit jo huomata, että opinkohdat eivät olekaan raamatunselitystä. Miten siis niiden lukija voisi luottaa, että mikä sana tulee Raamatusta ja mikä ei. Tulkitsen suurenkin osan noista opinkohdista lähinnä farisealaiseksi sääntöviidakoksi. Adventtikirkolla pitäisi olla erikseen pelastukseen liittyvät opinkohdat ja lisäksi niille, jotka haluavat tutustua sääntöviidakkoon, niin niille saisi olla kirkon suositukset siitä, miten voisi elää, jotta olisi hyvä adventisti. Johan nyt kirkon teologitkin ovat sitä mieltä, että Raamatun teologia ja adventtikirkon opinkohdat eroavat toisistaan joiltakin osin oleellisesti.

On siis täysin eri asia olla hyvä adventisti kuin olla pelastettu uskova.

Ja kuten Yksi-usko sanoo, meitä on luonteeltaan monenlaisia ihmisiä kirkossa. Minä tulen kirjaimellisesti sairaaksi jos joudun suorittamaan uskoani opinkohtia seuraten. Minulle toden totta riittää pelkkä Raamattu.

Vai ei ole pitkiä tekstejä?

https://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa

Tuon kun lukee läpi ajatuksella ja kaikki raamatunkohdat mukaanlukien niin siinä menee niin pitkään, että kun pääsee loppuun, niin ei muista enää alkua.

• Yksi-usko

Sinä jostakin syystä väität, että opinkohdat ovat raamatunselitystä mutta kerropa missä kohtaa Raamatussa lukee, että Ellen White on korotettava opinkohtien joukkoon. Raamattu ei sitä tee. Tai missä kohden Raamatussa annetaan ohjeeksi, että uskovan on harrastettava liikuntaa? Taisit jo huomata, että opinkohdat eivät olekaan raamatunselitystä. Miten siis niiden lukija voisi luottaa, että mikä sana tulee Raamatusta ja mikä ei. Tulkitsen suurenkin osan noista opinkohdista lähinnä farisealaiseksi sääntöviidakoksi. Adventtikirkolla pitäisi olla erikseen pelastukseen liittyvät opinkohdat ja lisäksi niille, jotka haluavat tutustua sääntöviidakkoon, niin niille saisi olla kirkon suositukset siitä, miten voisi elää, jotta olisi hyvä adventisti. Johan nyt kirkon teologitkin ovat sitä mieltä, että Raamatun teologia ja adventtikirkon opinkohdat eroavat toisistaan joiltakin osin oleellisesti.

Ja kuten Yksi-usko sanoo, meitä on luonteeltaan monenlaisia ihmisiä kirkossa. Minä tulen kirjaimellisesti sairaaksi jos joudun suorittamaan uskoani opinkohtia seuraten. Minulle toden totta riittää pelkkä Raamattu.

Tuon kun lukee läpi ajatuksella ja kaikki raamatunkohdat mukaanlukien niin siinä menee niin pitkään, että kun pääsee loppuun, niin ei muista enää alkua.

>>Minä tulen kirjaimellisesti sairaaksi jos joudun suorittamaan uskoani opinkohtia seuraten. Minulle toden totta riittää pelkkä Raamattu.>>

Raamattu on itsellänikin se ainoa. Adventtikirkon opinkohdat, jotka ovat esim. Piikkiön adventtiseurakunnan sivuilla, ovat suoraan Raamatusta. Ei ole "omia katekismuksia", niin kuin luterilaisessa kirkossa. Se on vain hyvä asia. Ei niitä opinkohtia tule koskaan mietittyä. Ainoastaan Raamattu merkitsee.

• siis.mitä.häh

Mitä sinä höpäjät??

https://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa -linkki EI OLE LINKKI OPINKOHTIIN.

Se on linkki kirjaan, joka selittää niitä opinkohtia. Ihan eri asia siis.

• PastoriKertoo

Seurakuntapastori Toivo Hillberg ja vaimonsa Raili kertovat kokemuksiaan.Hän ja hänen Toivonlinnassa palvellut vaimonsa kertovat rehellisesti miksi jättivät Adventismin harhat?
      Monia samoja syitä on täälläkin valotettu...?

Sitaatteja; sivulta 96. Hänen vaimoltaan:
      "Yritin viimeiseen asti uskoa, etä adventtisanoma on pyhä ja loukkaamaton. Kun kypsyminen oli tapahtunut, oli kaikki aivan selvää ja kirkasta; Juuri sanomassa , adventismissa, oli vika, ei ihmisissä."

• toivo-ei-ole-toivo

Toivo on harhaoppinen ja katkera siitä, että huonojen tapojensa vuoksi häntä ei vihitty pastoriksi. Adventismin morkkaaminen on vain todellisten syiden peittelyä.

• Outo.yhteisö

""""Myös se on positiivista, että kirkolla on oma kirjapaino, josta välillä tulee ulos ihan kelpo luettavaa."""""

Käsittääkseni adventtikirkolla Suomessa ei ole enää kirjapainotoimintaa lainkaan, vaan kirjojen painatus on ulkoistettu ja Kirjatoimen entisiä tiloja käyttää nykyään adventtikirkon ylläpitämä koulu.

Adventtikirkko on mielenkiintoinen yhteisä siksi, että se ei elä nykypäivää, eikä ole 2000 vuoden takaisen kritillisyydenkään seuraajakaan. Adventtikirkko elää todeksi pitkälle 1800 lukua ja sen ajan kummallisia ja outoja uskonkäsityksiä.

• Yksi-usko

>>Adventtikirkko on mielenkiintoinen yhteisä siksi, että se ei elä nykypäivää, eikä ole 2000 vuoden takaisen kritillisyydenkään seuraajakaan. Adventtikirkko elää todeksi pitkälle 1800 lukua ja sen ajan kummallisia ja outoja uskonkäsityksiä. >>

Kysymys on kyllä siitä miten sinä ja minä näemme oman uskomme, mihin sitten kuulummekaan. Ei adventistiuskovat elä 1800-lukua vaan tätä päivää. Adventtikirkko korostaa Raamattua ja yksin Raamattua, mikä on hyvä asia. Adventistit tarkkailevat Raamatussa annettuja ajan merkkejä, että missä ollaan menossa. Se tekee adventismista kyllä erittäin ajankohtaisen uskonnon.

• pyhpyhjapyh

Valheesi ei hetkauta.

• Yksi_usko
        Yksi-usko kirjoitti:

>>Adventtikirkko on mielenkiintoinen yhteisä siksi, että se ei elä nykypäivää, eikä ole 2000 vuoden takaisen kritillisyydenkään seuraajakaan. Adventtikirkko elää todeksi pitkälle 1800 lukua ja sen ajan kummallisia ja outoja uskonkäsityksiä. >>

Kysymys on kyllä siitä miten sinä ja minä näemme oman uskomme, mihin sitten kuulummekaan. Ei adventistiuskovat elä 1800-lukua vaan tätä päivää. Adventtikirkko korostaa Raamattua ja yksin Raamattua, mikä on hyvä asia. Adventistit tarkkailevat Raamatussa annettuja ajan merkkejä, että missä ollaan menossa. Se tekee adventismista kyllä erittäin ajankohtaisen uskonnon.

Tähän vielä lisäisin, että kunhan Suomen adventtikirkoissakin kerrottaisiin Luojan omista juhlista, niin sitten adventtikirkossa olisi jo melko täydellistä. On liian monia adventisteja, jotka eivät tiedä Luojan juhlista hölkäsen pöläystä. On suorastaan häpeä täällä adventtikirkolle, että jäsenet joutuvat katsomaan messiaanisten luentoja, jotta tietäisi mitä Herran juhla-ajat ovat. Tämä siis isona miinuksena nyt.

• Raamatun Jeesus Kristus mission metodiikka tarkoittaa että ihminen saa uskossa syntinsä anteeksi. Jes 1:18. -Ei tarkoita sitä että ihmisen 30-40 vuotta vanhat nuoruuden harkitsemattomuudet vahvistetaan uudelleen 30- vuoden jälkeen ihmisen synniksi.
      Suomen oikeusmoraalietiikka ei tunne syyllisyyttä 30 vuoden takaisiin kenenkään harkitsemattomiin nuoruuden temppuihin.

Minun nuoruuteni päivissä syntyi syntyi juridinen syyllisyys vain rattijuopumukseeni 1986. 1986.
      Nuoruuteni 1980 luvun päivissä minun tai muidenkaan nuoruuden harkitsemattomat temput, erilaisista syistä johtuneet sekavuustilat, äkilliset mielenhäiriöt- --- Näihin ei ole syntynyt juridista syyllisyyttä, ja kaikenlainen moraalinenkin syyllisyys on päättynyt neljännesvuosisata- 25- vuotta sitten.
      Olen ollut luterilaisten kirjoilla tai kirkosta eronneena 1980 luvulla maksimissaan 30- vuotiaana 1980 luvulla.

Vankiloissa istuu tai ovat istuneet ne jotka ovat rikkoneet harkitusti Suomen rikoslakia, ja pyrkineet salaamaan tekonsa.

Ihmisen kunnian loukkaaminen on rangaistava teko riippumatta toisen tavoista.
      Vankiloissa istuvilla ihmisillä on lain suoja kunnian loukkauksia vastaan.

Joku "saatanan adventti" joka ei seiso hämäläiselle telogian kandidaatille uskossa, tai ei seuraa sorvaustaitoista paappaa uskossa, -ei laki ole sen kummempi.

Minä en ole tämän maan lainrikkoja. Olen kymmenien vuosien ajan noudattanut tämän maan lakisäädöksiä korkeamoraalisena miehenä.

Suksikaaa vittuun moralisoimasta minun 1980 luvun nuoruuteni päiviä.,

t. jarinhotelli

• kerettiläinen-

>> Minun nuoruuteni päivissä syntyi syntyi juridinen syyllisyys vain rattijuopumukseeni 1986. 1986.
        Nuoruuteni 1980 luvun päivissä minun tai muidenkaan nuoruuden harkitsemattomat temput, erilaisista syistä johtuneet sekavuustilat, äkilliset mielenhäiriöt- --- Näihin ei ole syntynyt juridista syyllisyyttä, ja kaikenlainen moraalinenkin syyllisyys on päättynyt neljännesvuosisata- 25- vuotta sitten. <<

No tuo nyt ei pidä paikkaansa tuon moraalisen syyllisyyden suhteen, ellet sitten ole syyntakeeton...

Sinä itse jauhat jatkuvasti tällä palstalla noita nuoruutesi temppuja, jotka eivät juurikaan ketään enää edes kiinnosta, sillä ne on kuultu jo niin tuhanteen kertaan.

Eli sekavuustilat ja äkilliset mielenhäiriöt eivät ole vieläkään mennyttä aikaa kohdallasi...

Auttaisiko terapia ja/tai lääkitys, että pääsisit vihdoinkin noiden asioiden yli?

>> Minun nuoruuteni päivissä syntyi syntyi juridinen syyllisyys vain rattijuopumukseeni 1986. 1986.
        Nuoruuteni 1980 luvun päivissä minun tai muidenkaan nuoruuden harkitsemattomat temput, erilaisista syistä johtuneet sekavuustilat, äkilliset mielenhäiriöt- --- Näihin ei ole syntynyt juridista syyllisyyttä, ja kaikenlainen moraalinenkin syyllisyys on päättynyt neljännesvuosisata- 25- vuotta sitten. <<

No tuo nyt ei pidä paikkaansa tuon moraalisen syyllisyyden suhteen, ellet sitten ole syyntakeeton...

Sinä itse jauhat jatkuvasti tällä palstalla noita nuoruutesi temppuja, jotka eivät juurikaan ketään enää edes kiinnosta, sillä ne on kuultu jo niin tuhanteen kertaan.

Eli sekavuustilat ja äkilliset mielenhäiriöt eivät ole vieläkään mennyttä aikaa kohdallasi...

Auttaisiko terapia ja/tai lääkitys, että pääsisit vihdoinkin noiden asioiden yli?

Sinun pitää nyt ottaa se terapia tai lääkitys, ei kai siinä muukaan auta, Itse osaan kiertää ja valikoida mitä luen. Sinulla kalahtaa kalikka, selvästi tuon kriittisyytesi vuoksi ymmärrän.

Sinun kannattaa varmaan unohtaa mahdolliset luulotellut johtajaluulot eläkeläisiä kohtaan, eli olet jostakin johtajataudista kärsivä ihminen, joka ei pääse pätemään tarpeeksi ja saa laillista johtaja-tuomari-esimiesvirkaa eläkeläiseen.

Mee vaikka vittuun inisemään.

t. jarinhotelli

• kerettiläinen-
        jarinhotelli1 kirjoitti:

Sinun pitää nyt ottaa se terapia tai lääkitys, ei kai siinä muukaan auta, Itse osaan kiertää ja valikoida mitä luen. Sinulla kalahtaa kalikka, selvästi tuon kriittisyytesi vuoksi ymmärrän.

Sinun kannattaa varmaan unohtaa mahdolliset luulotellut johtajaluulot eläkeläisiä kohtaan, eli olet jostakin johtajataudista kärsivä ihminen, joka ei pääse pätemään tarpeeksi ja saa laillista johtaja-tuomari-esimiesvirkaa eläkeläiseen.

t. jarinhotelli

>> Sinun pitää nyt ottaa se terapia tai lääkitys, ei kai siinä muukaan auta, <<

Miksi?

En minä ole juuttunut loputtomasti jauhamaan menneen elämäni asioista tällä palstalla?

Jos on ongelmia menneiden tai nykyisten kanssa, niin menen juttelemaan niistä jonkun ammatti-ihmisen kanssa.

Ja jos ihan överiksi menee, niin aloitan lääkityksen.

Entäs sinä?

>> Sinun pitää nyt ottaa se terapia tai lääkitys, ei kai siinä muukaan auta, <<

Miksi?

En minä ole juuttunut loputtomasti jauhamaan menneen elämäni asioista tällä palstalla?

Jos on ongelmia menneiden tai nykyisten kanssa, niin menen juttelemaan niistä jonkun ammatti-ihmisen kanssa.

Ja jos ihan överiksi menee, niin aloitan lääkityksen.

Entäs sinä?

Painu vittuun vihjailemaan tuollaisia.

t. jarinhotelli

• tympeää
        jarinhotelli1 kirjoitti:

t. jarinhotelli

Jari, jos et kestä tämän palstan keskusteluja, niin eikö olisi parempi, jos et kävisi palstalla lainkaan. Turhaan vain saastutat maailmaa kielenkäytölläsi.

• tympeää kirjoitti:

Jari, jos et kestä tämän palstan keskusteluja, niin eikö olisi parempi, jos et kävisi palstalla lainkaan. Turhaan vain saastutat maailmaa kielenkäytölläsi.

Kuule idiootti. Eikö järkesi riitä sen vertaa, että minä en kirjoita täällä kenestäkään henkilökohtaisuuksia! Vedä idiootti vittu päähäsi.

t. jarinhotelli

• tympeää
        jarinhotelli1 kirjoitti:

Kuule idiootti. Eikö järkesi riitä sen vertaa, että minä en kirjoita täällä kenestäkään henkilökohtaisuuksia! Vedä idiootti vittu päähäsi.

t. jarinhotelli

Tuoko ei ollut henkilökohtaisuus? HAH! Tuntuu siltä, että joku on varastanut Jarin nimimerkin, sillä tuo kielenkäyttö paljastaa, että tuollaisen tekstin kirjoittaja ei kuulosta Jeesuksen seuraaja. Äitee kehotti tuollaisten puhujaa pesemään suunsa saippualla.

• tympeää kirjoitti:

Tuoko ei ollut henkilökohtaisuus? HAH! Tuntuu siltä, että joku on varastanut Jarin nimimerkin, sillä tuo kielenkäyttö paljastaa, että tuollaisen tekstin kirjoittaja ei kuulosta Jeesuksen seuraaja. Äitee kehotti tuollaisten puhujaa pesemään suunsa saippualla.

Kyllä se ihan oikea Jari on. Hän tässä vain kirkastaa Kristusta. Samalla hän luo uskottavuutta itselleen.

Tässä kohdassa on ollut tapana vedota siihen temppelin puhdistamiseen.

• v.aari kirjoitti:

Kyllä se ihan oikea Jari on. Hän tässä vain kirkastaa Kristusta. Samalla hän luo uskottavuutta itselleen.

Tässä kohdassa on ollut tapana vedota siihen temppelin puhdistamiseen.

Ime persettä! Minä en kirjoittele kenestäkään henkilökohtaisuuksia, enkä luule itseäni Jeesukseksi että minua pitäisi kirkastaa.
        Uskossa katsotaan uskon alkuunpanijaan; Jeesukseen Kristukseen, ja synnissä katsotaan Jeesukseen. -Ei koskaan toiseen ihmiseen, -minuunkaan.

Vietän eläkepäiviäni, enkä ole arvosteltavissa henkilökohtaisella tavalla.

En muutu Jeesukseksi vaikka kuinka tuijottaisi. Mutta minulla on hyvin asiat, - sillä on niitäkin jotka luulevat itseänsä Jeesukseksi.

t. jarinhotelli

• jarinhotelli1 kirjoitti:

Ime persettä! Minä en kirjoittele kenestäkään henkilökohtaisuuksia, enkä luule itseäni Jeesukseksi että minua pitäisi kirkastaa.
        Uskossa katsotaan uskon alkuunpanijaan; Jeesukseen Kristukseen, ja synnissä katsotaan Jeesukseen. -Ei koskaan toiseen ihmiseen, -minuunkaan.

En muutu Jeesukseksi vaikka kuinka tuijottaisi. Mutta minulla on hyvin asiat, - sillä on niitäkin jotka luulevat itseänsä Jeesukseksi.

t. jarinhotelli

Anna palaa vain.

Halusit tai et, sinä edustat täällä kristinuskoa ja erityisesti sen adventismia muistuttavaa versiota. Ei sinun tarvitse olla Jeesus, jotta kirjoituksillasi olisi seurauksensa.

Aina kun kirjoittelet rivouksiasi, tuotat sen vaikutelman, että innokkaat kristityt käyttäytyvät huonosti.

Ihmettelen, etteivät muut uskovat laita sinua järjestykseen tai ainakin sanoudu irti siitä, mitä edustat.

• kerettiläinen-
        jarinhotelli1 kirjoitti:

t. jarinhotelli

>> Vietän eläkepäiviäni, enkä ole arvosteltavissa henkilökohtaisella tavalla. <<

Tämä olikin minulle aivan uutta, että eläkeläisyys nostaa ihmisen kaiken kritiikin yläpuolelle ja että joskus olisi niin valmis ja viisas, ettei mitään uutta tarvitsisi oppia, esim. hyviä käytöstapoja.

Itse kuitenkin ajattelen, että ihminen on oppija loppuun asti ja sosiaalinen vuorovaikutus on se, joka kasvattaa meitä ihmisinä kaikkein eniten. Kerrotaanhan tämä viisaus Raamatussakin.

Sananl.27
        17 Rauta rautaa hioo, ja ihminen toistansa hioo.

Jos joku tai jotkut kritisoisivat minua jatkuvasti jostakin asiasta, niin miettisen kyllä aivan vakavasti, onko siinä kritiikissä jotain perää. Pitäisin sitä itse asiassa hyvänä asiana, koska ihminen helposti sokeutuu itsensä suhteen.

Sen vuoksi nämä lahkotkin helposti sokeutuvat itsensä ja toimintatapojensa suhteen, koska pyrkivät seurustelemaan vain kaltaistensa kanssa ja kritiikin esittäjät ovat yleensä aina väärässä, mitä tulee heidän omaan lahkoonsa.

Sen sijaan toisten lahkoja kohtaan osoitettu kritiikki on aivan oikeutettua ja kuten bushmanni hyvin totesikin, niin niiden kohdalla ex-jäsenet ovat kaikkein luotettavimpia todistajia lahkon mädännäisyydestä, kun taas oman lahkon kohdalla ex-jäsenet ovat vain valehtelevia luopioita.

Tässä olisi lisää muutama viisaus Raamatun sananlaskuista.

1 Älä huomispäivästä kersku, sillä et tiedä, mitä mikin päivä synnyttää.
        2 Kehukoon sinua toinen, ei oma suusi; vieras, eikä omat huulesi.
        3 Raskas on kivi ja painava hiekka, mutta molempia raskaampi hullun suuttumus.
        4 Kiukku on julma, viha on niinkuin tulva; mutta kuka voi kestää luulevaisuutta?
        5 Parempi julkinen nuhde kuin salattu rakkaus.
        6 Ystävän lyönnit ovat luotettavat, mutta vihamiehen suutelot ylenpalttiset.
        7 Kylläinen polkee hunajaakin, nälkäiselle on kaikki karvaskin makeata.

• v.aari kirjoitti:

Anna palaa vain.

Halusit tai et, sinä edustat täällä kristinuskoa ja erityisesti sen adventismia muistuttavaa versiota. Ei sinun tarvitse olla Jeesus, jotta kirjoituksillasi olisi seurauksensa.

Aina kun kirjoittelet rivouksiasi, tuotat sen vaikutelman, että innokkaat kristityt käyttäytyvät huonosti.

Ihmettelen, etteivät muut uskovat laita sinua järjestykseen tai ainakin sanoudu irti siitä, mitä edustat.

Tämä on julkinen foorumi. Minulla ei ole jäsenyyksiä minkään sortin uskonnollisissa tai hengellisissä liikkeissä. Minä en eläkepäivillä ryhdy Sinunkaan alaiseksi, enkä arvostelun kohteeksi. Olet ventovieras, eikä ole mitään vaikuttimia loukata ventovieraita ihmisiä.- Minusta jos arvostelee henkilökohtaisella tavalla, on tehtävä se omalla nimellään. Siitä johtuu tuo että vastaan tuollaista. Henkilökohtainen arvostelu ei kuulu tänne. Asia on näin.
        >Jos jossakin olisi minun esimies, pitää aina pakosta olla minulla työsopimus minulla piirongin laatikossani, josta näen alaistaitovelvoitteeni!
        Olen ikäänkuin saanut tarpeekseni eläkepäivilläni ihmsistä jotka eivät tajua että heidän itsenäinen toimivaöta on äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa.

Ihan vaan omaa napaa tuijotat ja Jeesusta taivaaseen asti! Niin on oikein, etkä yhtään kiinnitä minuun huomioitasi.-

t. jarinhotelli

>> Vietän eläkepäiviäni, enkä ole arvosteltavissa henkilökohtaisella tavalla. <<

Tämä olikin minulle aivan uutta, että eläkeläisyys nostaa ihmisen kaiken kritiikin yläpuolelle ja että joskus olisi niin valmis ja viisas, ettei mitään uutta tarvitsisi oppia, esim. hyviä käytöstapoja.

Itse kuitenkin ajattelen, että ihminen on oppija loppuun asti ja sosiaalinen vuorovaikutus on se, joka kasvattaa meitä ihmisinä kaikkein eniten. Kerrotaanhan tämä viisaus Raamatussakin.

Sananl.27

Jos joku tai jotkut kritisoisivat minua jatkuvasti jostakin asiasta, niin miettisen kyllä aivan vakavasti, onko siinä kritiikissä jotain perää. Pitäisin sitä itse asiassa hyvänä asiana, koska ihminen helposti sokeutuu itsensä suhteen.

Sen vuoksi nämä lahkotkin helposti sokeutuvat itsensä ja toimintatapojensa suhteen, koska pyrkivät seurustelemaan vain kaltaistensa kanssa ja kritiikin esittäjät ovat yleensä aina väärässä, mitä tulee heidän omaan lahkoonsa.

Sen sijaan toisten lahkoja kohtaan osoitettu kritiikki on aivan oikeutettua ja kuten bushmanni hyvin totesikin, niin niiden kohdalla ex-jäsenet ovat kaikkein luotettavimpia todistajia lahkon mädännäisyydestä, kun taas oman lahkon kohdalla ex-jäsenet ovat vain valehtelevia luopioita.

4 Kiukku on julma, viha on niinkuin tulva; mutta kuka voi kestää luulevaisuutta?

Kuule ukko. Ime persettä niin kauan kunnes tajuat olla omalla nimelläsi!

Tämä on julkinen foorumi. Minulla ei ole jäsenyyksiä minkään sortin uskonnollisissa tai hengellisissä liikkeissä. Minä en eläkepäivillä ryhdy Sinunkaan alaiseksi, enkä arvostelun kohteeksi. Olet ventovieras, eikä ole mitään vaikuttimia loukata ventovieraita ihmisiä.- Minusta jos arvostelee henkilökohtaisella tavalla, on tehtävä se omalla nimellään. Siitä johtuu tuo että vastaan tuollaista. Henkilökohtainen arvostelu ei kuulu tänne. Asia on näin.
        >Jos jossakin olisi minun esimies, pitää aina pakosta olla minulla työsopimus minulla piirongin laatikossani, josta näen alaistaitovelvoitteeni!
        Olen ikäänkuin saanut tarpeekseni eläkepäivilläni ihmsistä jotka eivät tajua että heidän itsenäinen toimivaöta on äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa.

Ihan vaan omaa napaa tuijotat ja Jeesusta taivaaseen asti! Niin on oikein, etkä yhtään kiinnitä minuun huomioitasi.-

Sananl.27

Minä en ole julkinen henkilö. Jos joku haluaa esittää jotakin arvostelua, on se tehtävä omalla nimellä.

Korjaan kirjoitusvirheeni; Näin siis on oikein;
        - "Olen ikäänkuin saanut tarpeekseni eläkepäivilläni ihmsistä jotka eivät tajua että heidän itsenäinen toimivalta on äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa.
        Jos jossakin olisi minun esimies, pitää aina pakosta olla minulla työsopimus minulla piirongin laatikossani, josta näen alaistaitovelvoitteeni!"

Tämä on keskustelu foorumi.

t. jarinhotelli

t. jarinhotelli

Tämä on julkinen foorumi. Jos pidän kirjoitteluasi rivona ja edustamiasi asioita lokaan vetävänä, minulla on täysi oikeus kirjoittaa se tänne, nimellä tai nimimerkillä.

Perse- ja vittumies tietysti kirjoittaa perseistä ja vituista. Ihan vapaasti. Ja aivan yhtä vapaasti lukijat ällöävät niitä juttuja.

Eikä joka asiasta tarvitse aloittaa tätä iankaikkista esimieslässytystä, joka tuskin koskaan sivuaa aihetta millään tavalla.

Et ole tainnut huomata, että nimimerkki kerettiläinen on toistuvasti paljastanut, kumpaa sukupuolta hän edustaa.

Jos et halua, että sinuun kiinnitetään huomiota, olisi paljon fiksumpaa lopettaa kirjoittelu muun muassa tälle palstalle nyt heti ja lopullisesti.

Katsohan jos kirjoitat, voi käydä niin onnettomasti, että joku lukee.

Yritän vähentää tätä huonoa tapaa. Tarkoitan siis sinun kuvottavien sekoilujesi lukemista.

• v.aari kirjoitti:

Et ole tainnut huomata, että nimimerkki kerettiläinen on toistuvasti paljastanut, kumpaa sukupuolta hän edustaa.

Jos et halua, että sinuun kiinnitetään huomiota, olisi paljon fiksumpaa lopettaa kirjoittelu muun muassa tälle palstalle nyt heti ja lopullisesti.

Katsohan jos kirjoitat, voi käydä niin onnettomasti, että joku lukee.

Yritän vähentää tätä huonoa tapaa. Tarkoitan siis sinun kuvottavien sekoilujesi lukemista.

Kuule idiootti. Elä omaa elämääsi. Moralisoi ja haukukin vain ihan ittesi.

t. jarinhotelli

• v.aari kirjoitti:

Tämä on julkinen foorumi. Jos pidän kirjoitteluasi rivona ja edustamiasi asioita lokaan vetävänä, minulla on täysi oikeus kirjoittaa se tänne, nimellä tai nimimerkillä.

Perse- ja vittumies tietysti kirjoittaa perseistä ja vituista. Ihan vapaasti. Ja aivan yhtä vapaasti lukijat ällöävät niitä juttuja.

Eikä joka asiasta tarvitse aloittaa tätä iankaikkista esimieslässytystä, joka tuskin koskaan sivuaa aihetta millään tavalla.

Kuule sika, elä omaa elämääsi.

Muut kirjoittavat mitä kirjoittavat eivätkä pidä Sinua suurena johtajana eikä Jeesuksena.

Opi jo.

't. jarinhotelli

Muut kirjoittavat mitä kirjoittavat eivätkä pidä Sinua suurena johtajana eikä Jeesuksena.

Opi jo.

't. jarinhotelli

Huomasitko, että minä olen myös sinulle eräs muu, joka kirjoittaa, mitä kirjoittaa.

Haluat näköjään määritellä tänne aivan omat sääntösi.

• v.aari kirjoitti:

Huomasitko, että minä olen myös sinulle eräs muu, joka kirjoittaa, mitä kirjoittaa.

Haluat näköjään määritellä tänne aivan omat sääntösi.

Kirjoita mitä kirjoitat, mutta en ota Sinun krittiikkiäsi vastaan, jossa on henkilökohtaisen minua koskevan arvostelun missio. Usko tämä.

Kerää omaa kunniaasi vaikka omasta perheestäsi, ja kasvata omia lapsia.

Ei minua!

Minulle olet ventovieras, ja en vihaa ventovieraita ihmisiä, mutta henkilökohtaista arvostelua en ota vastaan.

t. jarinhotelli

• v.aari kirjoitti:

Anna palaa vain.

>>> Halusit tai et, sinä edustat täällä kristinuskoa ja erityisesti sen adventismia muistuttavaa versiota. Ei sinun tarvitse olla Jeesus, jotta kirjoituksillasi olisi seurauksensa.

Ihmettelen, etteivät muut uskovat laita sinua järjestykseen tai ainakin sanoudu irti siitä, mitä edustat. >>>

Kas, Jarlau on ollut taas vauhdissa.

Kannattaa muistaa, että kyseistä sankaria monet kehuvat täällä palstan parhaimmaksi ja asiallisimmaksi kirjoittajaksi, kuten sirkka-iita, Alex-kasi jne.

Pistetäänpä tähän vielä tosiuskovaisen parhainta tykitystä, joka on ehdottoman varman todistuksen mukaan laadittu Pyhän Hengen voimallisella avustuksella, hallelujaa:

Kuule idiootti. Elä omaa elämääsi.
        Ime persettä!
        Vedä idiootti vittu päähäsi.

Siinäpä sitä vahvaa todistusta, että miten nämä jumalat, pyhät henget, tontut ja maahiset ihmisessä vaikuttavat ja tekevät hänestä uudestisyntyneen.

• bushmanni kirjoitti:

>>> Halusit tai et, sinä edustat täällä kristinuskoa ja erityisesti sen adventismia muistuttavaa versiota. Ei sinun tarvitse olla Jeesus, jotta kirjoituksillasi olisi seurauksensa.

Ihmettelen, etteivät muut uskovat laita sinua järjestykseen tai ainakin sanoudu irti siitä, mitä edustat. >>>

Kas, Jarlau on ollut taas vauhdissa.

Kannattaa muistaa, että kyseistä sankaria monet kehuvat täällä palstan parhaimmaksi ja asiallisimmaksi kirjoittajaksi, kuten sirkka-iita, Alex-kasi jne.

Pistetäänpä tähän vielä tosiuskovaisen parhainta tykitystä, joka on ehdottoman varman todistuksen mukaan laadittu Pyhän Hengen voimallisella avustuksella, hallelujaa:

Kuule idiootti. Elä omaa elämääsi.
        Ime persettä!
        Vedä idiootti vittu päähäsi.

Siinäpä sitä vahvaa todistusta, että miten nämä jumalat, pyhät henget, tontut ja maahiset ihmisessä vaikuttavat ja tekevät hänestä uudestisyntyneen.

Ooksä vähä tärähtäny?__ Heräät tasan tällaiseen tekstiin, kun tässä satun leikkimään sellaisella asialla, että olen hiukan huvittunut aloitusviestistä, mutta en todellakaan pidä henkilökohtaisesta arvostelusta.

Miten ihmeessä mr.Bushmanni herää tähän yhtäkkiä?

Olen jo 58- vuotias paappa, ja en pidä vanhempaa, enkä esimies-johtaja-tuomareita missään. Maan lakisäädöksiä olen korkeamoraalisena miehenä noudattanut useiden kymmenien vuosien ajan.

Minä en ole kiinnostunut propaganda-kirjoittelusta.
        Olen havainnut Bushmannin kirjoituksien olevan etevimmästä päästä "propagandaa," ja päättelen tämän yliopistolla jossakin filosfiassa sivistyneeksi ihmiseksi, mutta en lue koskaan ainuttakaan Bushmannin kirjoitusta, ja tiedän ettei ne ainuttakaan "adventisia" heilauta.

Minulla ei ole mitään syytä kirjoittaa kirkon teologiasta mitään pahaa, sillä tiedän varsin hyvin miten kovan työn takana sen tutkiminen on, ja että monet kompastuvat sitten liian vaikeaan uskonsakin kanssa, ja ryhtyvät "propaganda-kirjoittajiksi."
        - On hyvä tyytyä siihen määrään mitä ymmärtää, ellei halua tai/ja ole aikaa tutkia kaikkea teologiaa, eikä yksikään teologi ehdi hyvin opettamaan koko Raamattua elämänsä aikana.

Adventtikirkon jäsenyysvaatimus on usko Jeesukseen ja tahallisen syntielämän kiertäminen pitkällä juoksulla. >> Tuossa on kaikki teologia mitä pitää osata.

Minä olen neuvonut vain yleisiä integriteetti-legitiimiys- asioita, ja kompastunut omaan liikarasitukseen aikoinaan.
        Oma rasite on niillä joilla on 1920- luvun pappis-isien metodit ja normit käytössä.
        Olen neuvonut nykyaikaiseen yhdistystoiminnan päätöksenteko- missioon, eikä se ole vaikea asia ne perusasiat, että mielivallalle ei tarvitsisi kenenkään ryhtyä mieluisaksi, vaan että jäsentä koskeva päätöksenteko kulkee niin kuin pitää toimielimen alaisuudessa -eikä mielivallalle mieluisessa missiossa.
        >>> Kaikki mikä ei ole toimielimen päätöstä, on mielivaltaa.
        Palkatuilla on tietty toimintavastuu, mutta ei esimiesasemaa rivijäseneen ole kenelläkään, ja äänestyslappu on jäsenien itsenäinen toimivalta.
        Päätökset kaikki toimielimessä pitää tehdä. Tässä on se asia mitä olen koettanut neuvoa.__ Seurakunnan tilaisuudet ovat julkisia tilaisuuksia, ja jäseniä koskeva "vanhemmisto" asia on pakostakin tarkoitettava aina johtokuntaa/hallitusta!
        - Ei rivijäsenien mielivaltaa henkilökohtaisissa asioissa julkisissa tilaisuuksissa.
        Päätöksenteosta on aina tehtävä kirjallinen ilmoitus, mikä koskee subjektia subjektia koskettavissa henkilökohtaisissa asioissa.
        Auktorisoitujen ihmisten alamaiseksi ei nykyajan ihminen ryhdy- en minäkään, hyvän perustieton omaavana henkilönä, mitä tulee hallinnon ja johtamisen, ja hyvien hallinnon ja johtamisen tapoihin, sekä lain käyttöönkin yhteiskunnassa.

Vankiloissa istuvat ne jotka ovat harkitusti rikkoneet Suomen rikoslakia, ja pyrkineet salaamaan tekonsa. Minä en ole istunut vankilassa, eikä minulla ole elämän arvona rikoksenteko koskaan ollut arvo. __
        Vankilassa istuvilla on lain suoja kunnian loukkauksia vastaan, ja minä katson ettei minun 1980 luvun nuoruuteni temput ole keskusteltavissa 30-40 vuoden jälkeen, eikä niissä ole ollut rikoksenteosta koskaan kyse minun kohdallani 30 vuoden takaisessa.- Olen ikäänkuin saanyt tarpeekseni, minuun kohdistuvista kunnian loukkauksista, joihin minulla ei ole laillista velvollisuutta olla moralisoitavana 30-40 vuoden vanhoista alapääsuuseksi missioistani. > 30-40 vuotta vanhoista 1980 luvulle tuoreimmillaan ajoittuvista-. Olen ollut nuori aikoinaan.
        - Että imeä vaikka persettä pääesikunnassakin, mutta ei moralisoida minun 30-40 vuotta vanhoja nuoruuspäiviä, joissa ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä asia on rattijuopumukseni 1986, 1986.
        Minä en pidä esimies-johtaja-tuomareita eläkepäivilläni, eikä nuo raukat ymmärrä johtamisesta mitään, joilla on ainoastaan teologisen tiedekunnan koulutus.
        Minulla on hallinnollisten tieteiden julkisen johtamisen opintokokonaisuus yliopisto-opintoja 2010 luvulla kahden vuoden täydet yliopistovuodet työmäärältään, eli kymmenen isoa kurssia a) 5 opintopistettä.
        Minä en ole solminut seksisuhdetta kenenkään poikaan koskaan, enkä ole ehdotellut mitään seksuaalista nuorille miehille koskaan. Minulla ei ainokaistakaan homoseksuaalista rakkaus-suhdetta ole elämässäni koskaan ollut. Perseestäni olen neitsyt eikä minulla ole minkäänlaista suhdetta kenenkään peräsuoleen ollut kummankaan sukupuolen- kaikki ystäväni koko elämäni aikana ovat säilyneet persiestään neitsyeinä minun seurassani. Minulla ei mitään oraalista missiota ole sen kummemmin ollut kummankaan sukupuolen peräsuoleen koskaan. Ainuttakaan sanaa en ole elämäni aikana puhunut kenenkän haarojen väleistä, enkä ainokaistakaan miestä sanallakaan homoksi nimittänyt elämäni aikana -tavallisimmin sellainen korvike-yliseksuaalisuus menee miehillä itsekseen ohitse.

jatkan alla >>

Ooksä vähä tärähtäny?__ Heräät tasan tällaiseen tekstiin, kun tässä satun leikkimään sellaisella asialla, että olen hiukan huvittunut aloitusviestistä, mutta en todellakaan pidä henkilökohtaisesta arvostelusta.

Miten ihmeessä mr.Bushmanni herää tähän yhtäkkiä?

Olen jo 58- vuotias paappa, ja en pidä vanhempaa, enkä esimies-johtaja-tuomareita missään. Maan lakisäädöksiä olen korkeamoraalisena miehenä noudattanut useiden kymmenien vuosien ajan.

Minä en ole kiinnostunut propaganda-kirjoittelusta.
        Olen havainnut Bushmannin kirjoituksien olevan etevimmästä päästä "propagandaa," ja päättelen tämän yliopistolla jossakin filosfiassa sivistyneeksi ihmiseksi, mutta en lue koskaan ainuttakaan Bushmannin kirjoitusta, ja tiedän ettei ne ainuttakaan "adventisia" heilauta.

Minulla ei ole mitään syytä kirjoittaa kirkon teologiasta mitään pahaa, sillä tiedän varsin hyvin miten kovan työn takana sen tutkiminen on, ja että monet kompastuvat sitten liian vaikeaan uskonsakin kanssa, ja ryhtyvät "propaganda-kirjoittajiksi."
        - On hyvä tyytyä siihen määrään mitä ymmärtää, ellei halua tai/ja ole aikaa tutkia kaikkea teologiaa, eikä yksikään teologi ehdi hyvin opettamaan koko Raamattua elämänsä aikana.

Adventtikirkon jäsenyysvaatimus on usko Jeesukseen ja tahallisen syntielämän kiertäminen pitkällä juoksulla. >> Tuossa on kaikki teologia mitä pitää osata.

Minä olen neuvonut vain yleisiä integriteetti-legitiimiys- asioita, ja kompastunut omaan liikarasitukseen aikoinaan.
        Oma rasite on niillä joilla on 1920- luvun pappis-isien metodit ja normit käytössä.
        Olen neuvonut nykyaikaiseen yhdistystoiminnan päätöksenteko- missioon, eikä se ole vaikea asia ne perusasiat, että mielivallalle ei tarvitsisi kenenkään ryhtyä mieluisaksi, vaan että jäsentä koskeva päätöksenteko kulkee niin kuin pitää toimielimen alaisuudessa -eikä mielivallalle mieluisessa missiossa.
        >>> Kaikki mikä ei ole toimielimen päätöstä, on mielivaltaa.
        Palkatuilla on tietty toimintavastuu, mutta ei esimiesasemaa rivijäseneen ole kenelläkään, ja äänestyslappu on jäsenien itsenäinen toimivalta.
        Päätökset kaikki toimielimessä pitää tehdä. Tässä on se asia mitä olen koettanut neuvoa.__ Seurakunnan tilaisuudet ovat julkisia tilaisuuksia, ja jäseniä koskeva "vanhemmisto" asia on pakostakin tarkoitettava aina johtokuntaa/hallitusta!
        - Ei rivijäsenien mielivaltaa henkilökohtaisissa asioissa julkisissa tilaisuuksissa.
        Päätöksenteosta on aina tehtävä kirjallinen ilmoitus, mikä koskee subjektia subjektia koskettavissa henkilökohtaisissa asioissa.
        Auktorisoitujen ihmisten alamaiseksi ei nykyajan ihminen ryhdy- en minäkään, hyvän perustieton omaavana henkilönä, mitä tulee hallinnon ja johtamisen, ja hyvien hallinnon ja johtamisen tapoihin, sekä lain käyttöönkin yhteiskunnassa.

Vankiloissa istuvat ne jotka ovat harkitusti rikkoneet Suomen rikoslakia, ja pyrkineet salaamaan tekonsa. Minä en ole istunut vankilassa, eikä minulla ole elämän arvona rikoksenteko koskaan ollut arvo. __
        Vankilassa istuvilla on lain suoja kunnian loukkauksia vastaan, ja minä katson ettei minun 1980 luvun nuoruuteni temput ole keskusteltavissa 30-40 vuoden jälkeen, eikä niissä ole ollut rikoksenteosta koskaan kyse minun kohdallani 30 vuoden takaisessa.- Olen ikäänkuin saanyt tarpeekseni, minuun kohdistuvista kunnian loukkauksista, joihin minulla ei ole laillista velvollisuutta olla moralisoitavana 30-40 vuoden vanhoista alapääsuuseksi missioistani. > 30-40 vuotta vanhoista 1980 luvulle tuoreimmillaan ajoittuvista-. Olen ollut nuori aikoinaan.
        - Että imeä vaikka persettä pääesikunnassakin, mutta ei moralisoida minun 30-40 vuotta vanhoja nuoruuspäiviä, joissa ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä asia on rattijuopumukseni 1986, 1986.
        Minä en pidä esimies-johtaja-tuomareita eläkepäivilläni, eikä nuo raukat ymmärrä johtamisesta mitään, joilla on ainoastaan teologisen tiedekunnan koulutus.
        Minulla on hallinnollisten tieteiden julkisen johtamisen opintokokonaisuus yliopisto-opintoja 2010 luvulla kahden vuoden täydet yliopistovuodet työmäärältään, eli kymmenen isoa kurssia a) 5 opintopistettä.
        Minä en ole solminut seksisuhdetta kenenkään poikaan koskaan, enkä ole ehdotellut mitään seksuaalista nuorille miehille koskaan. Minulla ei ainokaistakaan homoseksuaalista rakkaus-suhdetta ole elämässäni koskaan ollut. Perseestäni olen neitsyt eikä minulla ole minkäänlaista suhdetta kenenkään peräsuoleen ollut kummankaan sukupuolen- kaikki ystäväni koko elämäni aikana ovat säilyneet persiestään neitsyeinä minun seurassani. Minulla ei mitään oraalista missiota ole sen kummemmin ollut kummankaan sukupuolen peräsuoleen koskaan. Ainuttakaan sanaa en ole elämäni aikana puhunut kenenkän haarojen väleistä, enkä ainokaistakaan miestä sanallakaan homoksi nimittänyt elämäni aikana -tavallisimmin sellainen korvike-yliseksuaalisuus menee miehillä itsekseen ohitse.

jatkan alla >>

jatkoa edelliseeni >>>>

Minä en ole hämäräkauko-naitettavissa, eikä minun henkilökohtaiset asiani hämärä-etä-harmaa-kauko-päätettävissä. Johtamisen ja esimiestyöskentelyn ensimmäinen osattava asia on vuorovaikutus-taidot. _Olisi pitänyt istua minun näköetäisyydelleni minun pöytääni neuvottelemaan minua koskevasta mahdollisesta siviilisäätyäni koskevasta muutosasiasta.
        Olen kärsinyt esimiesjutuista eläkepäivilläni, ja minusta minun on 20 eläkevuotenani saatav jo rauha noiden taitamattomien esimiesjutuilta, joissa ei ole minuun mitään vuorovaikutusta, ei mitään informaatiota, eikä mitään ilmoitusta minulle jos/ kun minulle on nimitetty (laiton) esimies-johtaja-tuomari esim. naapuriini, ja joku idiootti menee ottamaan luottomiehen toisen naapurista. (laitonta)
        - Uskokaa tämä. Ottakaa ihka omille eläkepäivillenne ihka oma esimies-johtaja-tuomari, ihka omille eläkepäivillenne, joka perustaa laittoman hallinnon, -ottaa itselleen luottomiehet toisen harrastus-yhdistyksistä, ja tekee mielivaltaiset esimies-tuomari-johtaja nimitykset vielä toisen naapuriin.
        Ihmiset solmivat itse sopimuksensa!__ Vietän eläkepäiviäni harrastuksieni parissa.
        - En suinkaan väitä että tuollaisia idiootteja on Adventtikirkossa.
        Kyllä maailmaan idiootteja mahtuu.

Minä en ole enoon uskonto, enkä pidä laittomia johtajiakaan, joiden henkilöllisyydestä ei harmaata hajua, eikä mitään sopimusta piirongin laatikossani.

Ihmisiä ei voi laittomasti hallita autoritaarisessa hallinnossa, jossa ei mitään vuorovaikutus- ja sopimuksellisuutta, ei mitän informaatiota koskaan ole eikä kuulu.

Hienojen perheiden kersojen naittajaisissa ei voi käyttää vuosikymmeniä vanhoja temppuja vakiintuneina elämäntapoina.
        Niin että 2010 luvulla 1980 luku olisi vallitseva aika.

Kannattaa nyt uskoa tämä.
        Minä en ole puhunut kenenkään yksityis- henkilökohtaisia, intiimi, perhe- asioita missään. En keskustele kenenkään ko. asioita kokouspöydissä, en kaupungin yleisissä tiloissa, en maitokaupoissa, en kerrostalopihoilla, en naapuristoissa.

t. jarinhotelli

• outo_juttu
        jarinhotelli1 kirjoitti:

Kirjoita mitä kirjoitat, mutta en ota Sinun krittiikkiäsi vastaan, jossa on henkilökohtaisen minua koskevan arvostelun missio. Usko tämä.

Kerää omaa kunniaasi vaikka omasta perheestäsi, ja kasvata omia lapsia.

Ei minua!

Minulle olet ventovieras, ja en vihaa ventovieraita ihmisiä, mutta henkilökohtaista arvostelua en ota vastaan.

t. jarinhotelli

Jarilla hullunkurisia lauseita.

Jari ei ole arvosteltavissa henkilökohtaisella tavalla. Ihan niin kuin Jari sinä pystyisit päättämään kuka sinua arvostelee ja kuka ei.

Jari sanoo että ei ota kritiikkiä vastaan mutta suuttuu silmittömästi rumia puhuen juuri tuosta kritiikistä, jota hänelle on annettu. Mies ei tiedä itsekkään mitä puhuu.

• outo_juttu kirjoitti:

Jari ei ole arvosteltavissa henkilökohtaisella tavalla. Ihan niin kuin Jari sinä pystyisit päättämään kuka sinua arvostelee ja kuka ei.

Jari sanoo että ei ota kritiikkiä vastaan mutta suuttuu silmittömästi rumia puhuen juuri tuosta kritiikistä, jota hänelle on annettu. Mies ei tiedä itsekkään mitä puhuu.

Älä ihme kuule. Oletpa Sinä viisas. Voi valtavaa Sinun suurta viisautta.

Lue aloitusviesti. saatko Sinä tuolalisia julkisille foorumeille? Ole vasta sitten viisas.

Olen neuvonut yleississä integriteetti- ja legitiimiys- asiossa. Hyvän hallintotavan,
        yhdistystoiminnan, yms. asioissa.
        Katsos lapsukainen uskovaisilla ihmisillä on usein luulo, että toisen henkilökohtaisilla asioilla hypätään itsenäisesti ilman mitään tili- ja informaatiovelvollisuutta. Taivutaan paskalle hyvin vielä kun ollaan niin korkeita ihmisiä ja pidetään muita ihmisiä alamaisina ittellensä.

Pitää vaan käsittää että ottaa ihan ittellensä esimies-johtaja-tuomari-pappi- ihka omille eläkepäivillensä. -Ei minulle.
        Ja pyytää vielä naapuriinsa ihka oman esimies-johtaja-pappi-tuomarin viran ihan ittellensä.
        - Minä en ole ottanut itselleni vahempaa, enkä minkään sortin esimies-johtaja-tuomari-pappia ittelleni ihmisistä joilla ei mitään käsitystä ole hyvän hallinnon tavoista ja johtajuudesta ole.

Ymmärrätkö lapsukainen?

t. jarinhotelli

• outo_juttu kirjoitti:

Minä en ole ottanut itselleni vahempaa, enkä minkään sortin esimies-johtaja-tuomari-pappia itselleni ihmisistä, joilla ei mitään käsitystä ole hyvän hallinnon tavoista ja johtajuudesta ole.
        Olen 58- vuotias paappa.

Naapurustoon ei nimitetä myöskään ketään toisen esimies-johtaja-tuomari-papiksi koskaan. Pitää oppia tajuamaa päätöksenteko toimielimessä, ja olla toimielimen alaisuudessa.
        Yhdistys- etujärjestö- seurakunatoiminnassa on jäsenien itsenäinen toimivalta =äänestyslappu ryhmien/toimielimen päätöksenteossa.

En voi pitää sorvaus- putkimies- hieroma- ompelu- taitoisia paappoja ja mummoja esimies-johtaja-tuomareina. Näillä ei ole ymmärrystä johtamisesta eikä hyvän hallinnon tavoista. Yhdistys- etujärjestö- seurakuntatoiminnoissa ei pääse johtajaksi toiselle. Ei koskaan naapurustoissakaan esimies-johtaja-tuomariksi toiselle. Itsenäinen toimivalta on se äänestyslappu toimielinten päätöksenteossa.
        Taloyhtiöissä asuu vain tasa-arvoisia ihmisiä, -päätökse tehdään toimielimissä niin kuin yhdistys-seurakuntatoiminnassakin.
        Esimiesaseman saa kun ittellensä alaiseksi oletetulla henkilöllä on työsopimus, mistä alainen näkee alaistaitovelvoitteenssa ja perustehtävänsä.
        - Ei siis yhdistys- etujärjestö- seurakunta- toiminnoissa pääse toisen esimieheksi.
        Luottamustehtävissä on 100% vastuu itsellä toimielimen alaisuudessa -ei esimiestä toiselle.

t. jarinhotelli

• outo_juttu kirjoitti:

Uskonnollisissa piireissä ihminen joutuu jatkuvamn arvostelun kohteeksi, jossa mielivaltaa käyttävät ihmiset ottavat metodikseen omat henkilökohtaiset ihanteensa, ja arvostelevat toisen oman henkilökohtaisen silmälasiensä läpi.
        'Silloin ihminen joutuu mielivaltaisiin vaatimuksiin, ja ihmisessä arvioidaan jatkuvasti vikaa, vikaa, vikaa, vikaa, -jossa mielivalta käytössä, ja ei mitään informaation-vuorovaikutus-velvollisuutta sitten laittomasta vallanpidosta koeta yksilötasolla. Uskonnollinen maailma on tästä syystä kamala. Ihmistä luullaan Jeesukseksi, kun Jeesusta pitää katsoa aina synnissä ja uskossa. Naapurustoon ilmestyy yhtäkkiä joku hiippari, jolle pitäisi olla pappina, mutta ei mitään kiinnostusta Jumalaan, vaan henkilökohtaisen arvostelun halu, on se ainoa syy.
        Kaiken lisäksi mitään aikatajua ei ole. Ihmiset joutuvat jopa rikollisten asemaan vaikka ei voida sakkolappua kirjoitaa mistään?!
        Oikeusvaltiossa hän jolle "ei oikeudessa voida mitään" on menetellyt oikein, eli on ollut rikkomatta lakiin kirjattua. Ne persoonat joille "voidaan oikeudessa" ovat menetelleet virheellisesti. Näin on oikeusvaltiossa moraalietiikka tänään vielä.
        Oikeusmoraalietiikka osaa katsoa allakkaankin, onko jollain asialla olevaista olevaisuutta, ettei ihminen joutuisi syytetyksi esim. 30-40 vuotta vanhoista nuoruuden sänky- tms seikkailuista, tai nuorten harkitsemattomista tempuista.
        *Uskovainen ihminen hullun kiilto silmissään ei sitten tajua Matt 7:1, Jes 1:18, yms. sellaista missiota mikä kuuluu Raamatun uskontoon Jeesuksessa syntien armahtamiseksi. Nirppanokkaiselta arvostelijalta ei heru myötätuntoa esim. jonkun tuollaiseen, mistä ei voi edes sakkolappua kirjoittaa.

Olen vain kertonut ongelmia mihin ihmiset yleisesti joutuvat toisinaan, jos eivät osaa tai halua olla jonkun mielivallalle mieluisina, tai osaa elää vuosikymmeniä puhtaasti menneessä elämässään.

Kuusikymppisen ukon 20-30 vuotiaana suoritetut 30-40 vuotta vanhat seikkailut ovat sitten valokiilassa tuollaisten idioottien vuoksi.

Jokaisen läskikasankin pitäisi saada jonkunlaista tyydytystä aina ihmiseltä jota luullaan Jeesukseksi, johon siis pitäisi synnissä ja uskossa katsoa.
        Jokaisen naimaspekulaatio pitäisi toteutua, vaikka ei pöytään näköetäisyydelle istu neuvottelemaan naimisesta ja siviilisäätyä koskevasta muutosasiasta.
        Jokaisen naisen emotionaalinen tarve omassa ihanne-mies-arvo-maailmassaan pitäisi toteutua, tai puoli kylää joutuu ns. homon, tai nk. hintin kirjoihin rehevien rouvien suussa.

t. jarinhotelli

• outo_juttu kirjoitti:

Sinulla on sama ongelma kuin monella muullakin;
        - Et osaa muuta kuin tarkastella ja tärkeillä saivarrella jokaista rahvaanomaista sanaa.

Minä en suinkaan tee mitään protestia ja valita ja purkaa Adventtikirkkoa täällä.
        Kerron yleisistä uskonnollista maailmaa koskevasta integriteetti- legitiimiys- ongelmista.

Kerron uskonnollisesta maailma riskeineen, integriteetti- legitiimiys- asioissa.

Ihminen saattaa joutua "auktorisoitujen" ihmisten alamaisjärjestelmään, jossa on käytössä mielivalta.
        Säännöt on pakko olla tasa-arvonkin vuoksi, mutta säännöt saattavat olla paksu monimutkainen teos,
        josta mukaan tulijoilla ei ole harmaata hajuakaan.

Joku sitten ottaa itselleen henkilökohtaisia pettureitakin, jos ei ole mielivallalle mieluisena jonkun henkilökohtaisten arvojen mukaan, joita ei pysty määrittelemään millään säännöllä, tai/ja normistolla.
        Ottaa henkilökohtasien petturin, vaikka toinen on laillisesti liittynyt, laillisesti kantanut vastuunsa joka päivä, ja laillisesti eronnut, jos on esim. liikarasituksen vuoksi esteellinen.

Ihmiset ja vastuuhenkilöt ajavat omia perhe-etujaan, pyytävät omaa kunniaansa, ja etsivät omaa mukavuuttaan, ja pitävät alamaisia itsellänsä.

>>>>>>>>>>>>>>>> Pitää oppia olemaan toimielimen alaisuudessa, ja tekemään kaikki päätökset toimielimessä!
        Kenelläkään ei ole velvollisuuksia olla kenenkään mielivallalle mieluisena.

Aamen.

t. jarinhotelli

• Niin_fiksua
        jarinhotelli1 kirjoitti:

t. jarinhotelli

Tässä jarin arvostus naisia kohtaan!
        Ja missä tilassa hän sen ilmaisee!

• Putkimiehen, tai ompelimo-työntekijän ammattitaidolla ei pääse yhdistystoiminnassa toisen esimies-johtajaksi, eikä itsenäiseksi autorotaariseksi hallitsijaksi.

>>>>>>>>>>>>> Pitää uskoa mitä sanon, että legitiimejä- (oikeutettuja) päätöksiä voi tehdä vain toimielin (johtokunta/ hallitus) ja ottaa juridisen vastuun, sekä toimielimen jäsenet henkilökohtaisen juridisen vastuun toimielimen päätöksien vaikuttavuuden tuloksista.
      Toimielin vastaa siitäkin jos pitää sorvaus- putkimies- ompelu- lapsen elämänkokemuksella varustettuja johtajia -vastaa näidenkin valtuuttamisesta juridisesti.

Ei työsuhteessa koskaan käydä yhdistys- etujärjestöjen jäseninä siis!

Ymmärtäkää tämä että päätöksenteko on aina toimielimelle kuuluva asia.

Olen neuvonut asian, en ole varsinaisti syyttänyt- eikä minua kohtaan ole Adventtikirkosta esitetty suoria syytöksiä koskaan.
      Minä olen kantanut aikoinani hengelliset maallikkovastuuni 100% joka päivä, ja jättänyt vastuunkantoni 1.6.2006, 2006.
      Minä en ole ollut Adventtikirkon seurakunta-yhdistys-etujärjestö toiminnan sääntöjen alainen kymmeneen vuoteen.

En ole moraalisesti velvollinen 1987 edesmenneen sukulaiseni uskonnollekaan.
      En koskaan keskustellut sanaakaan uskonnosta ja uskosta ko. sukulaiseni kanssa.
      Minä en ole edesmenneiden sukulaisten uskontojen ihmistenkään moralisoitavissa.

Minä olen saanut runsaasti tietoa Raamatun asioista, ja osaan pitää uskoni tai olla pitämättä uskoani yksityisesti omassa himassakin. Jumalan Henki pääsee oven raoista ja savupiipustakin sisään.

Seurakuntatoiminta on asianmukainen, oikein ja hyvin ja suositeltava aina.
      Evankeliumin työ tehdään tämän toiminnan kautta.

Olen laillisesti aikoinani liittynyt, laillisesti kantanut vastuuni 100% joka päivä luottamustehtävissäni, ja laillisesti eronnut.
      >> En ole kenenkään henkilökohtainen petturi siitä syystä että olen liikarasituksen syistä jättänyt seurakunta-etujärjestö-yhdistystoiminnan 1.6.2006, 2006.

t. jarinhotellista iso pomo ittellensä

• ei-kiinnosta-esimieheys

Miten ihmeessä niitä esimiehiä syntyy, jos ei toisista ammattinsa osaavista kolleegoista?

• ei-kiinnosta-esimieheys kirjoitti:

Miten ihmeessä niitä esimiehiä syntyy, jos ei toisista ammattinsa osaavista kolleegoista?

Hei!

Esimies syntyy aina kun solmitaan työsopimus. Työsopimuksesta näkee perustehtävänsä ja alaistaitovelvoitteensa. Ei oikein muuta tietä ole esimieheksi.
        Ollaksensa esimies jollekin on sillä henkilöllä jota pitää alaisenaan oltava työsopimus.
        Minulla on leadershpip- esimiestyöskentelystä hyvät perustiedot yliopistolta 2010 luvulta. Hallintotieteellisenen opintokokonaisuuskin on suoritettu, joka on kahden vuoden täysi yliopistovuosien työmäärä; =kymmenen isoa kurssia a) 5-
        opintopistettä. Johtamistaitojen yliopistotasoisia kursseja luin jo 1980 luvulla Instituutissa.
        Vastaan tällä hyvien perustietojen yliopistokurssituksen tiedon pohjalta. Myös työkokemuksien kautta. Työssä gollegoilta tuskin kukaan voi oppia. Olin joskus itse myyntityössä, jossa harvalla oli yleensä mitään kaupallista koulutusta 1980 luvun myynnin maailmassa. Luin Instituutissa myynnin ammattikoulutuksen ja kaupallisen perustutkinnon MKT tutkintoa.

t. jarinhotelli

• ikuinen_oppija

Minulla on aivan toisenlainen kokemus kuin Jarilla. Jari sanoi, että työssätuskin kukaan oppii kollegoilta.

Tein ylemmän korkeakoulututkinnon päättötyön organisaation oppimisesta. Jos oppisopimuskoulutus ja kisälli-oppiminen jätetään nyt pois laskuista, koska edellä mainittiin kolleegoilta oppiminen, niin minulla on kahdessa työpaikassa nimen omaan kollegat opettaneet minut uuteen työhön.

Asiantuntijatyössä opitaan kokemuksen kautta ja oppikirjat voivat parhaimmillaankin antaa vain perusteet ja pohja uuden oppimiseen. Hiljaisen tiedon siirtäminen tapahtuu nimen omaan toisen työntekijön opettamana, oli sitten kyseessä kollega tai joku muu.

Yliopistosairaaloiden lääkärit oppivat toisiltaan paitsi sairaaloiden sisäisen vermoston kautta, niin myös yliopistosairaaloiden välisten moniosaamisverkostojen kautta. Usein lääkärit konsultoivat toisiaan. Laivan- ja autonrakennusteollisuuden verkostoituminen on ihan omaa luokkaansa. Siellä kollegoilta oppimista tapahtuu organisaation useimmilla tasoilla duunarista johtoportaaseen. Erityisesti sitä tapahtuu suunnittelijatasolla.

On varmasti aloja, joilla kolleegoilta oppimista ei paljoa tapahdu mutta monissa organisaatioissa se on ainoa tapa oppia kun perehdytys tuntuu muilla tavoilla olevan melko useassa yrityksessä retuperällä.

• ikuinen_oppija kirjoitti:

Minulla on aivan toisenlainen kokemus kuin Jarilla. Jari sanoi, että työssätuskin kukaan oppii kollegoilta.

Tein ylemmän korkeakoulututkinnon päättötyön organisaation oppimisesta. Jos oppisopimuskoulutus ja kisälli-oppiminen jätetään nyt pois laskuista, koska edellä mainittiin kolleegoilta oppiminen, niin minulla on kahdessa työpaikassa nimen omaan kollegat opettaneet minut uuteen työhön.

Asiantuntijatyössä opitaan kokemuksen kautta ja oppikirjat voivat parhaimmillaankin antaa vain perusteet ja pohja uuden oppimiseen. Hiljaisen tiedon siirtäminen tapahtuu nimen omaan toisen työntekijön opettamana, oli sitten kyseessä kollega tai joku muu.

Yliopistosairaaloiden lääkärit oppivat toisiltaan paitsi sairaaloiden sisäisen vermoston kautta, niin myös yliopistosairaaloiden välisten moniosaamisverkostojen kautta. Usein lääkärit konsultoivat toisiaan. Laivan- ja autonrakennusteollisuuden verkostoituminen on ihan omaa luokkaansa. Siellä kollegoilta oppimista tapahtuu organisaation useimmilla tasoilla duunarista johtoportaaseen. Erityisesti sitä tapahtuu suunnittelijatasolla.

On varmasti aloja, joilla kolleegoilta oppimista ei paljoa tapahdu mutta monissa organisaatioissa se on ainoa tapa oppia kun perehdytys tuntuu muilla tavoilla olevan melko useassa yrityksessä retuperällä.

Hei_

En ole aivan kirjaimellisesti asiaa tarkoittanut.

t. jarinhotelli

• myös.ikuinen.oppija
        ikuinen_oppija kirjoitti:

Mukavaa, että joku kirjoittaa tästäkin aiheesta välillä jotain järkevääkin, eikä mitään sekavaa höpötystä. Tätä jaksaa lukeakin, vaikka se ei suoranaisesti adventismiin liittykään.

Elämä on jatkuvaa oppimista, vaikka jotkut kokevatkin olevansa kaiken kritiikin yläpuolella ja valmiita toisten opettajia, kun ovat muutaman kurssin yliopistossa suorittaneet.

• Rakentavaa kritiikkiä pitäisi aina välillä antaa ja Pyhä Henki voi tehdä asioihin muutoksia, jos me annamme hänelle vapaat kädet siihen, joten siksipä muutaman ajatuksen laitan näkyville.

Plussat:

Raamatuntulkinta on selkeä, vaikka enemmistö toisin ajatteleekin.

Raamattutunnit ovat yleensä rakentavia. Etenkin viime neljänneksessä oli Pyhä Henki aiheena, niin kyllähän sitä toivoi, että Hengen vaikutus rupeaisi enemmän näkymään seurakunnissamme.

Omalla tavallaan on helppoa olla samoin ajattelevien kanssa, vaikka omat ystäväni ovatkin adventtikirkon ulkopuolelta.

Tietyt avustustapahtumat, kuten Iloinen mieli tapahtumat.

Terveysasiat tiettyyn pisteeseen saakka ja niiden esillä pitäminen.

Miinukset:

Vaikka ajattelemme opetuksestamme suunnilleen samalla tavalla, jännitteet ns. Kristus vastaan oppikeskeisten adventistien välillä ovat joskus käsinkosketeltavia ja joskus esim. srk:n facebook sivuilla, jonne jäseniä tulee viikottain lisää, ei viitsi liian usein pyörähtää.

Liian moneen asiaan vastaukset pitäisi löytyä Ellen Whiten kirjoituksista, vaikka jokaisessa meissä pitäisi asua Pyhä Henki, jonka suoraan johdatukseen meidän pitäisi elämässämme luottaa. Aikanaan sain itsekin kysymiksiini vastaukseksi: "Lue sisar Whiten kirjoituksista".

Monesti negatiivinen ja vähättelevä ajattelu muista Jeesuksen seuraajista, vaikka monet seurakunnat tekevät paljon käytännönläheistä työtä, esim. leipäkirkkojen muodossa. Kuka niitäkin asioita sitten tekisi? Jeesus tuomitsee sen mukaan, miten kohtelemme lähimmäisiämme täällä maanpäällä.

Rakkaudettomuutta, Hengettömyyttä ja nöyryyden puutetta, joka monesti korostuu tällä palstalla.

• mie_ittee

Olen samaa mieltä kanssasi, tosin en tiedä mistään facebook-sivuista mitään.

• Omilla fb-sivuilla voi laittaa haun "Suomen Adventtikirkko" ja pyytää liittymistään fb-ryhmään. Suurin osa on adventisteja, mutta eivät kaikki.

• Jäsenehdoista

Lahkolaisten sosiaalimedia naamakirja. Liittyminen edellyttää tutkivaa tuomiota ja jäsenyys ehdotonta lahkohenkistä samanmielisyyttä.

Kuka päättää jäsenvalinnasta?

• >> Miinukset:

Monesti negatiivinen ja vähättelevä ajattelu muista Jeesuksen seuraajista, vaikka monet seurakunnat tekevät paljon käytännönläheistä työtä, esim. leipäkirkkojen muodossa. >>>

Storkia lohduttanee se tieto, että kaikki te vähättelette toinen toisianne, ettekä pidä muita kuin itseä yhtään minään. Näin se vain on.

Palataanpa päivän Hesariin:

http://www.hs.fi/paivanlehti/12042017/art-2000005166641.html

>> ”Toisaalta elämä oli helppoa. Meillä oli kaikki asiat sataprosenttisen hyvin, koska olimme oikeassa uskossa. Kun taas naapureilla, jotka eivät uskoneet samoin, oli kuulemma kaikki päin mäntyä.” >>

Ajatellaanpa, että kristinusko on firma, suuri firma, jossa on useita erilaisia osastoja, joita ovat tietenkin adventistit, luterilaiset, katoliset, baptistit, anglikaanit, helluntailaiset jne.

Eli kun meillä on vaikkapa Stora Enso, niin siellä on monenlaista väkeä ja osastoa. Yksi tekee jotain, toinen toista, mutta saman katon alla ovat, kuten kristinuskon osastojenkin pitäisi olla.

Ajatellaanpa sitten, että Stora Enson johto tietää, että kaikki osastot halveksivat toisiaan, eivätkä tule toistensa kanssa toimeen ja jokainen osasto julistaa olevansa Stora Enson johdon ainoa ja oikea silmäterä, jota vain Stora Enson johto rakastaa.

Ajatellaanpa, että Stora Enson johto ei puutu siihen millään tavalla, niin millainen Stora Enson johto sinusta olisi ja millainen Stora Enso olisi työpaikkana ja millaista olisi olla työssä jollakin lukuisista osastoista?

Herättääkö ajatuksia sinun jumalastasi, jos me siirrämme sinun uskontosi käytännöt johonkin konkreettiseen esimerkkiin, eli ajattelemme, että jossain firmassa asiat olisivat niin kuten sinun uskonnossasi ja sen firman johtajat antaisivat kaiken tapahtua firmassaan samoin kuin sinun jumalasi antaa kaiken tapahtua uskontosi sisällä.

Ja mitä se kertoo meille, etenkin jumalastasi?

• Exap
        bushmanni kirjoitti:

>> Miinukset:

Monesti negatiivinen ja vähättelevä ajattelu muista Jeesuksen seuraajista, vaikka monet seurakunnat tekevät paljon käytännönläheistä työtä, esim. leipäkirkkojen muodossa. >>>

Storkia lohduttanee se tieto, että kaikki te vähättelette toinen toisianne, ettekä pidä muita kuin itseä yhtään minään. Näin se vain on.

Palataanpa päivän Hesariin:

http://www.hs.fi/paivanlehti/12042017/art-2000005166641.html

>> ”Toisaalta elämä oli helppoa. Meillä oli kaikki asiat sataprosenttisen hyvin, koska olimme oikeassa uskossa. Kun taas naapureilla, jotka eivät uskoneet samoin, oli kuulemma kaikki päin mäntyä.” >>

Ajatellaanpa, että kristinusko on firma, suuri firma, jossa on useita erilaisia osastoja, joita ovat tietenkin adventistit, luterilaiset, katoliset, baptistit, anglikaanit, helluntailaiset jne.

Eli kun meillä on vaikkapa Stora Enso, niin siellä on monenlaista väkeä ja osastoa. Yksi tekee jotain, toinen toista, mutta saman katon alla ovat, kuten kristinuskon osastojenkin pitäisi olla.

Ajatellaanpa sitten, että Stora Enson johto tietää, että kaikki osastot halveksivat toisiaan, eivätkä tule toistensa kanssa toimeen ja jokainen osasto julistaa olevansa Stora Enson johdon ainoa ja oikea silmäterä, jota vain Stora Enson johto rakastaa.

Ajatellaanpa, että Stora Enson johto ei puutu siihen millään tavalla, niin millainen Stora Enson johto sinusta olisi ja millainen Stora Enso olisi työpaikkana ja millaista olisi olla työssä jollakin lukuisista osastoista?

Herättääkö ajatuksia sinun jumalastasi, jos me siirrämme sinun uskontosi käytännöt johonkin konkreettiseen esimerkkiin, eli ajattelemme, että jossain firmassa asiat olisivat niin kuten sinun uskonnossasi ja sen firman johtajat antaisivat kaiken tapahtua firmassaan samoin kuin sinun jumalasi antaa kaiken tapahtua uskontosi sisällä.

Ja mitä se kertoo meille, etenkin jumalastasi?

"Eli kun meillä on vaikkapa Stora Enso, niin siellä on monenlaista väkeä ja osastoa..."

Niin, oikein hyvä vertaus ja kommentti juuri siitä asiasta josta itsekin olen halunnut nostaa kissaa pöydälle jo niin monet kerrat.

Mutta toisaalta, nythän on kuitenkin niin, ettei Stora Enson pomoa voi asiasta oikein syytellä, vaan kyllä se sormi pitää osoittaa niihin osastoihin, jos ylipäätään jonnekin.

Valitettavastihan tuo sama tapahtuu vähän jokaisessa isossa yrityksessä, samoin kuin seurakunnissakin... eikä syynä ole se, että pomo on huono vaan se, että me ihmiset olemme hieman "tällaisia".

• Exap kirjoitti:

"Eli kun meillä on vaikkapa Stora Enso, niin siellä on monenlaista väkeä ja osastoa..."

Niin, oikein hyvä vertaus ja kommentti juuri siitä asiasta josta itsekin olen halunnut nostaa kissaa pöydälle jo niin monet kerrat.

Mutta toisaalta, nythän on kuitenkin niin, ettei Stora Enson pomoa voi asiasta oikein syytellä, vaan kyllä se sormi pitää osoittaa niihin osastoihin, jos ylipäätään jonnekin.

Valitettavastihan tuo sama tapahtuu vähän jokaisessa isossa yrityksessä, samoin kuin seurakunnissakin... eikä syynä ole se, että pomo on huono vaan se, että me ihmiset olemme hieman "tällaisia".

>>> Mutta toisaalta, nythän on kuitenkin niin, ettei Stora Enson pomoa voi asiasta oikein syytellä, vaan kyllä se sormi pitää osoittaa niihin osastoihin, jos ylipäätään jonnekin. >>>

Ei suinkaan. Jos yhtään seuraat ajatteluun kykeneväisesti uutisia aiheesta, niin se on kyllä toimitusjohtaja, joka lähtee ja ottaa vastuun tapahtuneesta. Niin toimii hyvä yritysjohtaja. Jos hän ei kykene pitämään "lampaitaan" kurissa, hän lähtee ja se tapahtuu joko vapaaehtoisesti tai erottamalla.

Aivan samoin kuin urheilujoukkue ei pärjää, niin heidän valmentajansa pistetään pihalle jne jne jne.

Mutta sinun uskontosi "toimitusjohtaja" ei ole hyvä johtaja, vaan täysi pelle, kykenemätön tohelo, joka on antanut jo 2000 vuotta tilanteen firmansa sisällä mennä joka päivä ja jopa joka tunti huonompaan suuntaan.

Otetaan esimerkki:

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005166641.html

>> Ja nyt tilaisuus oli revennyt irvokkaaksi manausistunnoksi. Koivisto oli tuonut paikalle omia seuraajiaan, ja vainajalle oli järjestetty jopa ulkovaatteet, jottei tämä herättyään palelisi talvisäässä.

Henkiinherätysmekkalaan sekoittui siansaksaa: ”Va-va-va-va-va-va-va....”

Joku siis puhui kielillä, tai niin helluntailaiset uskoivat.

Vainajaa virvoitettiin noin tunnin ajan. Kun ruumis ei värähtänytkään, yksi miehistä suorastaan aneli: ”Tule takas. Eiks vaan, tule nyt.”

Eihän tässä ole mitään tolkkua, Miettinen ajatteli. Vainajan silmät pysyivät kiinni, mutta Miettisen aukesivat. >>

Jopa tällaista sinun firmasi toimitusjohtaja antaa tapahtua nimissään vuosi vuoden jälkeen ja yhä uudet idiootit saapuvat firmasi työntekijöiksi tekemään tätä samaa kun edellisestä kohusta on hieman pöly laskeutunut ja sinun firmasi toimitusjohtaja vain katselee, katselee ja hiljaisesti hyväksyy kaiken.

• Minä en ole Adventtikirkon protestikirjoittaja.

Adventtikirkolla on teologia Kristus kalliolla, ja yksilöt onnistuvat yksilöllisesti uskonelämässään kirkon- seurakunnan piirissä ja parissa, niin kuin kaikessa muussakin elämässä, on onnistuminen kovin yksilöllistä.

Adventtikirkon organisaatiorakenne on myös kunnossa ollaksensa olemassa, ja teoreettinen tasa-arvon missio, koska toimielimiin valitaan sekä maallikoita että palkattuja ihmisiä. Kirkon teologia on vastuullisten ja hengellisten, sekä tiedollisten ihmisten käsissä kirkon ylimmässä toimielimessä. Niin on hyvä.

> Asennekyysmyksiä on yksilötasolla tietenkin.
      laodikean seurakunnan vaiva vaivaa kaikkia uskonnollisia- hengellisiä piirejä nykyaikana; Ilm 3:14-

Minä en ole Adventtikirkon, enkä minkään muunkaan uskonnollisen tai hengellisen organisaation -kirkon jäsen.
      Minulla on oma missio harrastuspohjalla Raamattuni parissa.

En pidä ainokaistakaan esimiesjohtajatuomaria eläkepäivilläni missään.
      - On aivan turhaa kritisoida minua, ja pyrkiä nostamaan leukaansa ylemmäksi.
      Esimiesasemaan suhteessa minuun pitää olla työsopimus minulla, josta näen perustehtäväni, ja alaistaitovaatimukseni. Minä en ainuttakaan sorvaus, putkikimies, hieroma, ompelu- taitoista paappaa tai mummoa pitä esimiesasemassa minuun nähden, enkä ainokaistakaan organisaation rakenteen orgaania. Vietän eläkepäiviäni jo pitkän aikajakson historiassa. Äänestyslappua saa jäsenet käyttää itsenäisenä toimivaltanaan, -muuta itsenäistä toimivaltaa ei kenelläkään ole ilman "alaisensa" työsuhdetta.
      Minua koskee vain maan lakisäädökset, joita olen noudattanut useiden vuosikymmenien ajan korkeamoraalisena miehenä.

Tunnen ja osaan Adventtikirkon teologian vallan mainiosti, enkä kirjoita koskaan kirkon teologiaa missään, enkä koe mitään aihetta protestoida kirkon teologiaa vastaan.

Itseänsä jonkun sortin johtajaksi, ja minulle jonkunlaiseen hallitsevaan asemaan pyrkiviä on tietenkin aina, mutta kannattaa uskoa mitä tässä sanon.
      Jos jollakin on jotakin asiaa minulle, niin pitää ottaa lakki käteen, kumartaa kohteliaasti ja puhutella "herra Laurilaksi."
      Katsokaas kun minä en esitä koskaan mitään henkiöökohtaista kritiikkiä henkilökohtaisella tavalla. Kommentoin vain Raamatun kysymyksiä, mutta minulta saattaa saada sitten palautteen, jossa ei ole kaunista kieltä, jos ryhtyy minua henkilökohtaisella tavalla arvostelemaan. Tämä on keskustelupalsta, jossa ei virkoja eikä johtajan paikkoja ole.

t. jarinhotelli

• Hulluja kaikki.

• Uskonlahkojen.orjuus

"Hulluja kaikki."

Kristinuskon nimeen vannovat uskovaiset?
        Itseasiassa he ovat kusetettuja ja papiston aivopesun uhreja, joka aivopesu tekee ihmisestä tahdottoman sätkynuken, joka nukke vain toistelee rahanahneen papiston ja lahkon eliitin mantroja.

• violaluna17

Ohoh! Taitaa ollakin jokaisella palstall oma häirikkönsä tai paljonkirjoittajansa! Raamattupalstalla on Teuvo,profetiapalstalla Jarmo,helluntailaisten palstalla markku Lievonen,täällä joku jari! On kiva,kun nettimaailmasta löytyy persoonallisuuksia! Niin. Olisin vain kysynyt,että onko tuo Ellen White kirjoittanut paljonkin kirjoja? Utelias kun olen. Minä olen lukenut tuon Suuri taistelu,se on minulla ja nuorempana kirjan,jossa kerrottiin Israelin kun7nkaista. En muista nimeä. Aikakausien toivo olen nähnyt ja kirja Suuri lääkäri oli lapsuudenkotona. Niitä myytiin ennen 60luvulla ovelta ovelle,kuten Jehovantodistajat yhä tuo omia lehtiään.

• Cycl0ne

Ellen White on tuottanut paljon kirjoja. Patriarkat ja Profeetat voisi olla ehdottamasti kirja. Hyviä kirjoja nämä joka tapauksessa ovat.

• Paskalahko

Adventismi on perseestä ja syvältä ja kaikki, jotka ovat olleet tai ovat adventisteja, ovat perseeseen nussittuja. Jari Laurila myös.

• Neitsyys-mennyttä

Laurila ei siis enää olekaan perseneitsyt?

• pyhpyhjapyh5616

Paskapuheesi ei merkitse meille mitään.

• Ei.ole.ollut
        Neitsyys-mennyttä kirjoitti:

Laurila ei siis enää olekaan perseneitsyt?

Ei ole koskaan ollutkaan. Isä on käyttänyt häntä hyväksi lapsuudessa ja nyt mielikuvitus isä taivaan temppelistä panee perseeseen sen kuin ehtii. Savu vain nousee hanurista suloisena tuoksuna isälle.

• Käsimerkki
        Ei.ole.ollut kirjoitti:

Ei ole koskaan ollutkaan. Isä on käyttänyt häntä hyväksi lapsuudessa ja nyt mielikuvitus isä taivaan temppelistä panee perseeseen sen kuin ehtii. Savu vain nousee hanurista suloisena tuoksuna isälle.

Isän käsi on hyvä. Keskisormi varsinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7860
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2029
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1970
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe