Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jjeeves
profiilit
jjeeves
jjeeves
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
7144
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuskin+tuolla+joulurauhan+julistuksella+paljon+vaikutusta+on+ollutkaan.
Sitäpaitsi+se+on+vääräoppinen+katolilainen+perinne,+jota+ei+luulisi+puhtaan+luterilaisuuden+kannattajien+vaalivan.++Kohta+jo+joku+alkaa+erehtyä+pyhimyksiä+palvomaan+ja+sakramentteja+lisäämään.+Uskonpuhdistus+jäi+puolitiehen.
10.11.2019 11:04
En+harjoita+mitään+uskontoa.
10.11.2019 11:00
Kinkuissa+on+niin+paljon+suolaa,+etteivät+ne+yhdessä+yössä+pilaannu+ilmavassa+huoneenlämmössä.++Jos+niin+olisi,+kai+tämä+tapa+olisi+lopetettu+monia+sukupolvia+sitten.
+++Jos+paljosta+kinkunsyönnistä+jotain+tulee,+niin+sappivaivoja+ja+tukala+olo,+vaikka+se+olisi+kuinka+nopeasti+jäähdytettyä.
10.11.2019 10:10
Ei+ihme,+että+olet+kiukkuinen,+kun+olet+joutunut+tuollaisen+kohtelun+kohteeksi.++Miten+teilläpäin+muut+ovat+reagoineet,+kun+kaikki+on+pakotettu+pyllistelemään?++
++Täälläpäin+vallitsee+uskonnonvapaus,+joten+tunnen+myötätuntoa+paikkakuntaanne+kohtaan.
10.11.2019 10:06
Olen+ajatellut,+että+kun+tunnen+kuoleman+lähestyvän,+menen+metsään+puun+juurelle+odottamaan+voimien+hiipumista.++Kenenkään+en+soisi+löytävän+minua+ja+vievän+pakastimeen.++Hyi+olkoon.+
++Olen+syntynyt+luomumenetelmillä,+ja+olen+valmis+siirtymään+luonnon+kiertokulkuun+ilman+pakastimia+ja+peijaisia.
10.11.2019 10:02
Riippuu+ruuasta.++Ja+riippuu+ns.+maalaisjärjestä.++
Itse+koen,+että+on+hyödyllisempää+olla+survivalisti+kuin+elämänpelkääjä.++Jos+esi-isät+pärjäsivät+ilman+jääkaappia,+niin+miksei+nykyihminenkin+aika+pitkälle?++Kalat+ja+kanat+tosin+syödään+heti,+senhän+sanoo+järkikin.++Kun+lihan+tai+kalan+kuivattaa+oikeoppisesti,+se+säilyy+hyvin.
+++Tarvitseeko+ruuan+aina+olla+hyvää+ja+nautinto?++Kun+on+tarpeeksi+nälkä,+kelpaa+mikä+vain,+ja+se+on+todella+voimaannuttavaa.
10.11.2019 09:41
Mitä+juhlia+Suomessa+on+kielletty?++En+tiedä+että+onko+edes+noitasapattia+kielletty.
10.11.2019 09:31
Niin+että+kenen+mielestä+pitäisi+olla+polttohautaukset?
10.11.2019 09:30
Perinteet+ja+vanhat+tavat+olivat+aikanaan+uusinta+uutta+ja+uusia+tapoja.++Kulttuurievoluutiolle+ei+voi+mitään.
10.11.2019 09:24
Joka+valittaa+kristinuskon+"tuhoamisesta",+käyköön+itse+ahkerasti+kirkossa+tai+jonkin+kristillisen+seurakunnan+tilaisuuksissa.++Ei+kristinusko+siitä+vahvistu,+että+lapset+pakotetaan+kirkkosaliin+pari+kertaa+vuodessa.
++En+kyllä+käy+kirkossa+minäkään.
09.11.2019 16:04
Näissä+pikkukaupoissa+ei+ollut+itsepalvelukassoja.++Henkilökunta+oli+tuttua,+kauppiaskin+oli+usein+näkyvillä.++Oli+sosiaalista+kanssakäymistä+niille,+jotka+halusivat+vaihtaa+pari+sanaa+henkilökunnan+kanssa.++Oli+vähemmän+käveltävää+huonollekin+kävelijälle+ja+lyhyt+matka+kotiin+ostosten+kanssa.
09.11.2019 15:40
Kristillinen+joulu+on+lähtöisin+Rooman+keisarikunnasta+300-luvulta.++On+sitä+siellä+aina+saanut+viettää.
09.11.2019 15:33
En+liioittele.++Sellaistahan+kaupoissa+oli+vielä+muutama+vuosikymmen+sitten.++Työpaikkoja+riitti+alalla.++Tämän+itsepalvelukassakäytännönkö+nyt+sitten+viimein+pitäisi+hävettää+käyttäjäänsä?
++++Eivätkö+häpeä+ne,+jotka+hylkäsivät+lähikaupan,+jossa+maitolitra+oli+5+senttiä+kalliimpa+kuin+kymmenen+kilometrin+päässä+olevassa+marketissa?++Lähikaupan+hylkääjät+aiheuttivat+kauppiaan+liiketoiminnan+loppumisen+ja+hänen+henkilökuntansa+jäämisen+työttömäksi.
09.11.2019 15:24
Aivan.++Ehdotan,+että+kaikki+suomalaiset+yritykset+ja+julkiset+laitokset+vievät+työntekijänsä+joulun+alla+kirkkoon.++Herättääkö+vastalauseita?
09.11.2019 15:18
Kyllähän+Isisin+palvominen+on+loppunut+jo+aikaa+sitten.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Isis
09.11.2019 15:04
Vaaditaan+samantien+itsepalvelumyymälät+pois.++Kaikki+tavarat+ovat+silloin+myyjien+ja+tiskin+takana.+Mitään+ei+itse+poimita+hyllyistä.+Kyllä+tulee+valtavasti+lisää+työpaikkoja.++Itsepalvelumarkettien+tulo+Suomeen+on+syössyt+monen+ihmisen+kurjuuteen.
09.11.2019 14:53
Niin,+ilman+kristinuskoa+ja+kirkkoa+ei+olisi+joulua.++
+++Mutta+mihin+kristinusko+ja+kirkko+katoaisivat,+jollei+olisi+joulua?++Jouluhan+on+kristinuskon+kannalta+täysin+keinotekoinen+juhla,+joka+asetettiin+pakanallisten+Saturnalia-juhlien+tilalle,+jotta+ne+vähitellen+unohtuisivat+ihmisten+mielistä.
09.11.2019 14:46
Näin+onkin+hyvä.++Moni+kuitenkin+haikailee+entisenlaisiin+opetussuunnitelmiin.
09.11.2019 14:40
Tontut+perustuvatkin+vanhoihin+perisuomalaisiin+uskomuksiin.++Liekö+perisuomalaisten+uskomusten+pyhäkköjä+missään?++
+++Tontut+eivät+kuulu+kristilliseen+kirkkoon+eivätkä+kristillisiin+juhliin.++Mahdotonta+tämä+uskontojen+sekaisin+meno.++Niin+siinä+käy,+kun+tulee+liikaa+perinnelastia.
++Jos+koulujen+joulujuhliin+kuuluu+tonttuja+ja+joulupukkeja,+niin+joulujuhlat+on+pidettävä+muualla+kuin+kirkossa.
09.11.2019 14:35
Uusi+hallitus+syntyisi,+kun+vaalien+jälkeen+alettaisiin+väsätä+uutta+hallitusta.++Uudet+hallitukset+ovat+kuin+vastasyntyneet+vauvat:+kyllä+niiltä+aina+paljon+odotetaan.+++
+++Kansa+on+väsynyt,+kun+"vauva"+valvottaa.++Tuleeko+siitä+miestä+milloinkaan?
09.11.2019 14:30
47 / 358