Syötkö yli yön huoneenlämmössä

Anonyymi

15

70

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kalan kanssa on oltava tarkkana. Pikajäähdyttämisen ongelmana on, että missä jäähdytät. Paras paikka on talvella ulkona hangessa ja muulloin tiskiallas. Hanasta tuleva kylmä vesi on kuitenkin vähintään 20 asteista, paljon jääkaappilämpötilaa korkeampi.

• Riippuu ruuasta. Ja riippuu ns. maalaisjärjestä.

Itse koen, että on hyödyllisempää olla survivalisti kuin elämänpelkääjä. Jos esi-isät pärjäsivät ilman jääkaappia, niin miksei nykyihminenkin aika pitkälle? Kalat ja kanat tosin syödään heti, senhän sanoo järkikin. Kun lihan tai kalan kuivattaa oikeoppisesti, se säilyy hyvin.

Tarvitseeko ruuan aina olla hyvää ja nautinto? Kun on tarpeeksi nälkä, kelpaa mikä vain, ja se on todella voimaannuttavaa.

• Anonyymi

No sen kanan voi tuosta nostaa erilleen; menee hyvin muutaman päivän. Minulle on sen opettanut arkijärki.

• Anonyymi

Ihmeellistä on vain se, että olemme vielä hengissä. Jääkaapiton sukupolvi taisi olla aika sitkeähenkistä? Nykyään onkin pakastesukupolvi syömässä.
      Ihmisiä syntyy pakastesiittiöistä ja pakastemunasoluista. Kuoleman jälkeen taas joutuu pakastimeen, kun ruumista säilytetään kylmäkaapissa ennen hautaamista!
      Tämä on sitä ihmisen elämänkaarta ja kiertokulkua!

• Olen ajatellut, että kun tunnen kuoleman lähestyvän, menen metsään puun juurelle odottamaan voimien hiipumista. Kenenkään en soisi löytävän minua ja vievän pakastimeen. Hyi olkoon.

Olen syntynyt luomumenetelmillä, ja olen valmis siirtymään luonnon kiertokulkuun ilman pakastimia ja peijaisia.

• Anonyymi

No jaa, viime vuonna kyllä vähän tyrmistyin kuin luin ettei joulukinkkua saisi säilyttää huoneen lämmössä edes yön yli. Aina olen tehnyt niin että joulukinkku on paistettu aaton aattona joskus klo 5- 6 aikaan uuniin ja sitten saa ottaa pois joskus puolen yön aikoihin. Sitten mennään nukkumaan ja kinnku jää yön ylitse hautumaan. Se on liian kuumaa ettei sitä voi panna jääkaappiin ja yleensä se on ollut huoneen lämmössä myös koko aaton ja vasta joskus aatto yönä tai jopa joulupäivänä olen laittanut sen sitten jääkaappiin. Ihan hyvää on ollut enkä ole sairastunut, mutta nyt mietin että pitäisikö tämä tapa lopettaa.

• Kinkuissa on niin paljon suolaa, etteivät ne yhdessä yössä pilaannu ilmavassa huoneenlämmössä. Jos niin olisi, kai tämä tapa olisi lopetettu monia sukupolvia sitten.

Jos paljosta kinkunsyönnistä jotain tulee, niin sappivaivoja ja tukala olo, vaikka se olisi kuinka nopeasti jäähdytettyä.

• Anonyymi

Ei ennen ollut jääkaappeja eikä pakastimia. Eteisessä ruokakomero mikä ei ollut paljonkaan huonelämpöä viileämpi ainakaan kesällä. Kun ei ollut maakellariakaan niin maahan kaivettiin kuoppa ja tehtiin siihen kansi. Rikkaammilla oli joku sementti rengas. Hyvin säilyi tinkimaitokin siellä viikonlopun yli.

• Anonyymi

Aloittajalle. Älä ikinä missään tilanteessa koskaan yleistä omia kokemuksiasi ja rupea neuvomaan ketään niiden perusteella. Suurin sinun kokemuksistasi on ihan yksittäisiä tapahtumia ja osa väärinymmärryksiä.

Jo pelkästään "huoneenlämmön" (18...25 c) erot aiheuttavat tässä tapauksessa monikymmenkertaisia eroja. Ja kymmenet muut seikat, joista sinulla ei ole (eikä edes voi olla) harmaintakaan aavistusta eikä koskaan tule olemaan.

• Anonyymi

No hyvä ja suo anteeksi, että kolautin itsetuntoasi , kun sanoin vain mielipiteeni ja kokemukseni, jotka ymmärsit "neuvomiseksi".
        Kerro nuo kuitenkin väärinymmärrykseni, olen aidosti kiinnostunut kuulemaan. Monta hyvä asiaa olen täältä oppinut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hyvä ja suo anteeksi, että kolautin itsetuntoasi , kun sanoin vain mielipiteeni ja kokemukseni, jotka ymmärsit "neuvomiseksi".
        Kerro nuo kuitenkin väärinymmärrykseni, olen aidosti kiinnostunut kuulemaan. Monta hyvä asiaa olen täältä oppinut.

Jatka vaan huuhatasi ja muiden haukkumista. Miten sinulla voi edes olla mielipidettä asiasta, josta et todistettavasti tiedä yhtikäs mitään? Et edes vaivaudu ottaaan selvää.

Yli 90 % prosenttia sairauksista parantuu ihan itsestään. Jos joku idiootti tuon yleistää ja alkaa omalla "kokemuksellaan" sitten neuvomaan muita, kyse on rikoksesta.

• Anonyymi

Parasta ennen - päiväyksetkään eivät estä käyttöä.
      Hapanmaitotuotteet kestävät hyvinkin pitkään muuttumatta ja ruisleipä vain paranee vanhetessaan. Kananmunatkin säilyvät kauan hyvinä.
      Omat aistit ja oma järki kertovat mikä on pilallista ja sellaista ei tietenkään pidä syödä mutta kaupassa punaisella lapulla myytävät elintarvikkeet ovat vain edullisia, eivät vaarallisia.

• Anonyymi

Syön, tämä kämppä on niin kylmä, kun nurkat vetää että sama mekein kuin pitäisi kylmäkaapissa. Yhtiön vanhusten mielestä on tärkeempää pitää saunamaksu 5 eurossa kuukaudessa ja pesutupa melkein ilmaisena kun tehdä kunnon remontteja.

• Anonyymi

Nykään suositellaan tai ravitola maailmassa pitää säiyttää kaikki elintarvikkeet noi 2 asteessa.
      Joten monen jääkaappi kaappi on liian. lämm i n noin 6 -8 astetta omån lian lömmin ruuan säilytyksen.

Nim. Hygieeniapassi

• Anonyymi

Nuorena poikana 70luvun alussa palvelin jungmannina yhdessä
      norjalaislaivassa mv/Leikvinissä.
      Ollessamme portugalissa menimme tietenkin kapakkaan koska miehistö ei saanut
      tippaakaan olutta eikä viinaa ns.ulosvientiin.

Istuessamme baaritiskin ääressä norjalaistyyliin käsin Rødmixistä sätkiä
      pyöritellen kiinnitin huomion päämme yläpuolella roikkuviin tupakansavussa roikkuviin kinkkuihin.

Baarimikko leikkeli kinkusta isoja siivuja meille oluen kanssa nautittavaksi ja niin hyvää kinkkua en ole saanut kotonakaan edes jouluna.

Brasilialainen matruusi Francisco Cayol sanoi että kinkku saattoi olla
      minua vanhempi ja olin juuri täyttänyt 18.

Seuraavana aamuna oli kova päänsärky ja jano, mutta luulen
      että se ei johtunut kinkunsyömisestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      215
      1449
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1286
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      4
      1088
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1076
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      900
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      61
      852
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      840
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      778
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      770
    Aihe