Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jjeeves
profiilit
jjeeves
jjeeves
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
7144
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vietnam+merkitsi+Yhdysvalloille+sotilaallista+ja+ideologista+kyykytystä.+Viime+vuosikymmenten+touhu+Lähi-Idässä+taas+on+merkinnyt+sille+jotakin+pahempaa+kaikkine+väärinarviointineen.+Mietin+nyt,+miten+tuota+oikein+kuvaisi.
14.10.2019 09:45
Eikö+Venäjä+tätä+ennen+ole+levittäytynyt+etelään+päin?+
Voisitteko+vaihteeksi+lukea+Qumranin+tekstejä?+Niissäkin+on+kaikenlaista+ihmeellistä.
14.10.2019 09:32
Kuusi+poikaa+nahistelee+olohuoneessa.+Yksi+lähtee+toiseen+huoneeseen+ja+sanoo:+minä+olen+kiltti+poika+enkä+tappele.
++Olohuoneessa+nyrkit+heiluvat+edelleen+ja+veret+valuvat+nenistä.+Tuskin+huomataan,+että+se+yksi+poika+lähti.
14.10.2019 09:27
Joskus+olisi+parempi,+että+maailman+johtajilta+menisivät+puhevälit.
14.10.2019 09:11
Oho,+ihminenkö+"maailman+napa",+jota+varten+luonnonlaitkin+ovat?
Taidan+räjähtää+tästä+mahtavuudentunteesta!
13.10.2019 15:46
Tuskin+Pohjois-Syyrian+vanhakantaiset+kristityt+kiinnostavat+patmoslaisia.+Pitävät+heitä+vääräoppisina+idän+katolilaisina.
13.10.2019 12:47
Oletko+miettinyt+mahdollisuutta,+että+persut+kyllästyisivät+Halla-Ahoonkin?+Tämä+tapahtuisi+viimeistään+silloin,+kun+he+olisivat+hallituksessa+tekemässä+kompromisseja.
13.10.2019 12:29
Olethan+huomannut,+että+pitkään+aikaan+maailmanpolitiikasta+keskusteltaessa+ei+ole+puhuttu+siitä,+mitä+Yhdysvallat+(tuo+vapaan+maailman+demokratian+esikuva)+tekee,+vaan+siitä,+mitä+Donald+Trumpf+tekee.
13.10.2019 11:52
Kantasuomalaiset+taas+töihin+ravintola-alalle,+bussinkuljettajiksi,+siivoojiksi,+kaupan+kassoille,+raksalle!
+Mutta+haluaako+kunnon+kantasuomalainen+vaihtaa+ehkä+paikkakuntaakin+päästäkseen+tekemään+phashkahommia?+Noloo.
13.10.2019 11:28
Pohjoisnavan-Korea+se+siinä.
13.10.2019 11:25
Itse+pystyn+uskoman+sellaiseen,+että+psykologisesti+taitava+ja+empaattinen+ihminen+voisi+auttaa+"pahojen+henkien"+vallassa+olevia+ja+psykosomaattisesti+oireilevia.+Tällaisia+saattavat+olla+myös+tietynlaiset+iho-oireet,+joiden+kantajia+antiikin+aikana+pidettiin+saastaisina.+Huomioiduksi+tuleminen,+asenteen+muuttuminen+(ns.+usko?)+ja+suuri+helpotuksen+tunne+voivat+muuttaa+elämän+suunnan,+miksei+sitä+voisi+sanoa+parantumiseksi?
+++Oma+jumalakäsitykseni+vierastaa+"tuttavallisuutta"+Jumalan+kanssa,+sitä,+että+muka+tietäsimmme+hänestä+jotain,+mikäli+hän+on+olemassa.+Teologiani+on+apofaattista.
++++"+Apofaattinen+teologia+tarkoittaa+ajattelutapaa,+jossa+Jumalan+katsotaan+olevan+enemmän+kuin+mitä+sanat+tai+järki+voivat+tavoittaa.+Tämän+vuoksi+on+parempi+kieltää+(kr.+apofasis)+että+Jumala+vastaisi+mitään+käsitettä+kuin+myöntää,+että+hän+vastaisi.+Jumala+ylittää+kaiken;+Jumala+on+Kaiken+Luoja+ja+Syy,+eikä+Hän+itse+jumaluudessaan+kuulu+luomansa+piiriin.+Jumala+on+ennen+kaikkea+tuntematon.+"+(Wikipediasta.+Oli+vaikea+löytää+sopivaa+määritelmää+valmiina.+Toki+niitä+kirjoissa+on.)
13.10.2019 11:14
Uskotko+yhteenkään+niistä,+ja+millä+perusteella?
13.10.2019 10:41
Mitä+tiedät+nikolaiitoista?
Mistä+päättelet,+että+fariseuksilla+ja+kirjanoppineilla+oli+tekemistä+heidän+kanssaan?
Linkkisi+kirjoittajan+tulkinta+nikolaiitoista+on+hassuin+mitä+olen+nähnyt.
13.10.2019 10:32
No+mutta+sehän+mainiota.+Mistähän+olen+saanut+mielikuvan,+että+elinajanodote+Rooman+valtakunnassa+oli+melko+surkea.+Arkeologia+on+todennut+ihmisten+olevan+täynnä+loisia.+lapsikuolleisuus+oli+suuri,+hygienia+puutteellinen,+jätehuolto+olematon,+kulkutudit+riehuivat+kun+sillä+päällä+olivat+jne.
13.10.2019 09:51
Miksi+Lasarus-tarina+on+vain+Johanneksen+evankeliumissa?
13.10.2019 09:39
Kun+tautien+parannuskeinoja+siiheen+maailmanaikaan+ei+oikein+ollut,+onnistuneet+parantamiset+-+ja+yleensäkin+rohkaiseva+ja+optimismia+antava+kontakti+-+antoivat+vakuuttavuutta+henkilön+muulle+esiintymiselle.
13.10.2019 09:27
Mikäs+Turkkia+estää+irtoamasta+Natosta?+Kenties+löytyy+parempi+liittosuhde?+Näyttävät+Venäjä,+Kiina+ja+Pohjois-Korea+pärjäävän+ilman+Natoakin.
+Sitä+ennen+Aku+(Donald)-setä+twiittaa+päivittäiset+kääk-avaukset+ja+järjestelee+asioita.
++Ei+Turkki+enää+haikaile+Euroopan+Unioniinkaan.
13.10.2019 09:15
Itse+en+haluaisi+minkäänlaiseen+"yhden+totuuden+yhteiskuntaan".+Entä+sinä?
13.10.2019 08:28
Patmoslaiset+tuskin+jaksavat+odottaa,+että+Patmos-saari+menee+takaisin+Turkin+omistukseen.+Turkki+menetti+saaren+vähän+yli+sata+vuotta+sitten.+"Suuri+ja+mahtava+osmanivalta"!
13.10.2019 08:22
Kurdien+tulisi+saada+oma+valtionsa.+Sehän+nyt+ei+maailmalle+passaa.+Sen+asian+järjestäjälle+(ilman+sotia+tietysti)+kuuluisi+Nobelin+rauhanpalkinto.
+Turkki+havittelee+takaisin+Suur-Turkkia.+Eurooppaan+takaisin+laajeneminen+on+hankalaa+(vrt.+Pohjois-Kypros).+Muualle+sen+sadan+vuoden+takaisille+alueille+kuitenkin+riittää+lääniä+ja+mahdollisuuksia,+kunhan+osaa+jippoilla+kansainvälisen+yhteisön+kanssa.
12.10.2019 13:44
54 / 358