Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
juu, Kassam-rakettien osumatarkkuus on tuollaista 0,02 % luokkaa, mutta niiden suurin vaikutus onkin kai lähinnä sisäpoliittinen. Hamas yrittää tehdä niillä itsensä tarpeelliseksi.Tähän asti sympatiani ovat olleet suurelta osin arabien puolella kun olen nähnyt omin silmin tuhoa ja sortoa mitä Israel joukkoineen ja uudisasukkaineen on tehnyt Länsirannan puolella.
Nyt Hamas on kuitenkin mennnyt liian pitkälle kun se on alkanut pommittaa tai ainakin uhata Tel Avivia ja Jerusalemia. Kun lopputulos on melko lailla selvä, miksi ihmeessä...? Tässä tilanteessa Israelilla tuskin on vaihtoehtoja. Tällä en ota kantaa muuhun kuin tähän akuuttiin tilanteeseen, en esimerkiksi siihen kun tämä jumalan luvattu kansa tarvitsi lebensraumia ja ajoi miljoona arabia vuosisataisilta asuinsijoiltaan.
18.11.2012 09:05
Kiitos edelleen, iaurwen. Vähän oudoksun tuollaista ajattelutapaa, jossa kuvitellaan kaikella ystävällisyydellä ja myönteisyydellä olevan joku salattu, paha päämäärä.
Olipa hyvä että jäin tänne Jerusalemiin! Jännä mennä ekan kerran elämässä pommisuojaan vähän kuin tositilanteessa. Naapurin synagoogassa olleet vanhat pitkäpartaiset juutalaisukot tulivat sinne myös, autoin monia heistä jyrkkiä portaita. Nyt en lähtisi mistään hinnasta...
17.11.2012 21:23
" Niin sinä olet polttanut kaikki sillat takanasi. Eli siis tulitko sinä joskus ihan oikeasti uskoon siis uudestisynnyit ylhäältä kuten Raamattu sanoo vai olitko ainoastaan etsijä."
Hit.ostako minä sen tiedän olinko "vain" etsijä. Yksi on kuitenkin varma: ihminen ei voi rakastaa Jumalaa palavammin ja koko'sydämisemmin' kuin minä rakastin. Tuskin kukaan luottaa varmemmin Jumalan lupauksiin kuin minä tuolloin.
Ehkä olin sitten kuitenkin etsijä, sinun määritelmääsi käyttääkseni. Kun epäilykset alkoivat vallata mieltäni, yritin aluksi karkottaa niitä, mutta kun todisteet, joita yritin löytää Jumalan hyväki, näyttivät päinvastaista, olin peloissani.
Jumala ei tuolloinkaan vastannut mitään rukouksiini kuten ei ole tehnyt muutenkaan. Todellinen ystävä on näkyvänä ja koettavana silloin kun häntä tarvitaan. Jumala senkun leikkii kuurupiiloa. Hän saattaa 'auttaa' siten että kadonnut lompakko löytyy tai mummun pelakuu vielä kerran virkistyy, mutta TODELLISIA näyttöjä rukouksen merkityksestä ja vaikutuksesta ei ole. Rukous on pelkkää henkistä masturbaatiota.
17.11.2012 10:39
Melko turha selittää asetelmaa heteropunaniskalle joka ei ymmärrä muura kuin sen mitä on Kälviän raamattuopistolla kuullut.
"AVIOLIITTO onkin MIEHEN JA NAISEN VÄLINEN LIITTO. "
Avioliitto on sitä, miksi lainsäädäntö sen määrittelee.
15.11.2012 10:43
" Niin eihän ateisti raamatun kirjoituksiin usko, kuitenkin jos nämä raamatun ihmiset kokivat tuon, niin miksi he eivät uskoneet, kokonainen kansa lähti egyptistä, mutta lähes kaikki aikuisista kuolivat autiomaahan, he eivät koskaan päässeet luvattuun maahan."
Kyse ei osaltani ollut alunperin ateismista, koska halusin uskoa. Kun todisteet vaan vääjäämättä osoittivat ettei raamatun sana vastannut todellisia historiallisia ja luonnonhistoriallisia tapahtumia, en voinut enkä voi luottaa sellaiseen sanaan. Kävi vähän samalla tavoin kuin "Herra tekee ihmeitä ilman määrää" -tutkimuksen tekijöille. Toivoin toisenlaista tulosta.
Tuossa sinunkin puheenvuorossasi mainitusta Egyptistä lähdöstä orjuuskauden jälkeen ei ole mitään historiallisia todisteita, ei muuta kuin myyttiset raamatun kertomukset. Egyptissä oli ajan oloon verrattuna korkeatasoinen kulttuuri ja tapahtumien muistiin merkitsemistä, mutta israelilaisista, vitsauksista ja sotajoukon uppoamisesta Punaiseen mereen ei ole mitään mainintoja. Tapahtumat olivat siinä määrin merkittäviä, että jumalia kunnioittavat egyptiläiset olisivat jättäneet asiasta jälkeensä jotakin.
Kun tällaisia aukkoja tulee toinen toisensa perästä, miksi ihmeessä heittäisin normaalisti elämässäni käyttämäni kriittisyyden ja arviointikyvyn romukoppaan? Pitäisikö raamatun ja uskon asioille antaa jotain tasoituspisteitä?
Mikä koskee uuden raajan kasvamista tuhoutunedn tai poikki menneen tilalle, tapahtuma olisi niin käsittämättömän erikoinen, että perusteellisten todisteiden vaatiminen on mielestäni ihan paikallaan. Niin tekisin monessa muussakin asiassa. Mutta jos ihmiselle kasvaa uusi raaja, ei todisteiden saaminenole mikään kummoinen juttu. Kyllä sen ihmisen aiemman vamman ovat todenneet kymmenet ellei sadat ihmiset.
Jos minä kertoisin tavanneeni Jeesuksen K-marketin kassalla ja siitä olisi kassatytön tai -pojan allekirjoittama todistus, uskoizitko ihansaman tien?
Olin kyllä "löytänyt" sen mutta siitä ei ole enää mitään jäljellä, ei niin kiveä kiven päällä. Sitä paitsi tuo asetelma on vähän erinoinen: ihmisen, joka ei tunne mitään jumalkaipuuta eikä haikaile iankaikkisuuden perään, pitäisi rukoilla ja etsiä sellaista mitä hän ei kaipaa. Miksi ihmeessä?
15.11.2012 09:15
"exhellari86 Ehkä sun kannattaisi ihan jättää nyt nuo teini-ateistiset argumentointisi Raamatusta."
On hiukkasen eri asia kommentoida itse asiaa tai henkilöä. Itse olen pyrkinyt edelliseen, sinä näytät toteuttavan jälkimmäistä.
"On näet kuin lukutaidoton kommentoisi kirjoitettua sanaa, ja kun sitten joskus oppii lukemaan niin kyllä hävettää ne entiset kommentit, usko pois."
Edelleen, yritäpä hiukan kommentoida edellä esittämiäni väitteitä. Useimmiten käy niin, että kun asia-argumentit loppuvat, käydään henkilön kimppuun. Eihän sinulle ole käynyt niin?
14.11.2012 18:00
"Perusvirhe kysymyksessäsi on, että esität sen aivan väärille henkilöille ja väärässä paikkassa."
Miten niin väärässä paikassa? Täällähän lestadiolaiset vastaavat. Jos kysyjä ei uskalla lähestyä ihastuksensa kohdetta suoraan, kysyminen voi olla vaikeaa. Sinulla on vain niin pitkän aikaa noista asioista, ettet enää pysty asettumaan toisen asemaan.
14.11.2012 07:01
"antoi sataa ruokaa taivaasta, kulki päivällä pilvipatsaana kansan edelle ja yöllä tulipatsaana kansan edellä, olisiko tämä riittänyt sinulle??"
Olisi riitt'nyt huomattavasti vähempikin, kunhan se todistetaan asianmukaisesti. Vaikka pari raajansa menettänyttä saa sen takaisin, lääkärintodistukset ennen ja jälkeen jne. Mutta kun herrasi ei salli tällaista.
" siksi on turha väittää että asiat muuttuisivat jos Jumala ilmaisisi itsensä näkyvämmin, jos ihminen ei halua seurata Jumalaa, niin ei hän seuraa vaikka ihmeitä näkisikin."
Puhut noista raamatun kuvailemista tapahtumista kuten ne olisivat oletusarvoisesti tosia. Ei niistä voi mitenkään päätellä miten ihmiset yleensä suhtautuvat, Vaikkapa Punaisen meren poikki kulkeminen tuollaista käytävää pitkin olisi melkoinen näyttö.
Tarkoitat siis että kaikkivaltias ei pysty tekemään itseään millään järkevällä tavalla uskottavaksi ihmiselle? Ja ei välitä riittävästi ihmisestä tehdäkseen sen?
Kun esitetään jotain todella uskomatonta, todisteiden vaatiminen on pelkästään johdonmukaista. Jos raamattuun ja jumalaan uskotaan ihan tuosta vain, kuka tahansa kadulla kävelijä voi vaatia mukaansa uskomaan mitä vaan ja väittää että vaikkapa punahilkkahan tämän kaiken toissa torstaina loi.
14.11.2012 06:52
"Olen kuullut, että moni homo olisi mieluumin hetero, koska se olisi paljon helpompaa tässä yhteiskunnassa."
Näin se menee; kysymys on useimmiten ympäristön paineesta ja hetero-olettamasta. Jos heterouden oikeellisuus ei olisi niin sisällä kaikissa yhteiskunnan rakenteissa, tilanne olisi luultavasti toinen.
14.11.2012 06:44
"Isoäiti, miksi sinulla on noin suuret hampaat?"
Siteerasin juuri Punahilkkaa.
14.11.2012 06:41
Juu, muistan kyllä nuo kertomukset. Edelleen - kaikkivaltiaalla olisi kyllä kenot tehdä itsensä uskottavaksi ihmiselle, jota hän niin mahdottomasti rakastaa. Eipä ole kummoiset kaikkivaltiaan yritysten tulokset, suunnattomasta rakkauden määrästä huolimatta.
Amalekilaistenkin vapaata tahtoa tunnuttiin kunnioittavan ihan mahdottomasti kun koko kansa tapettiin.
13.11.2012 18:00
"Suomen Mielenterveysseura ja Seta ei ota ollenkaan huomioon sitä, että moni homoseksuaali on tullut elämässään siihen pisteeseen, että haluaa vaihtaa homoseksuaalisuuden heteroseksuaalisuuteen ja sen seurauksena hakeutuu eheytyshoitoon."
Kyllä ympäristön paine ja uskonnon aiheuttamat perusteettomat syytökset saavat tällaisia haluja aikaan. Olin itsekin niiden vankina pitkään. Onneksi tajusinraamatun saduksi, jota ei tarvitse totella sen enempää kuin Punahilkkakaan. Punahilkasta voi tosin oppia, että susia pitää varoa, mutta raamattu opettaa varomaan monia asioita joilla ei ole oikean ja väärän kanssa mitään tekemistä.
Artikkeli on todella puhutteleva. Se tuo kammottavana painajaisunena mieleen ajan jolloin itse yritin muuttua.
13.11.2012 17:58
"Osalle olisi parempi olla vankilassa koko elämä, ihan pelkästään siitä syystä että normaalit ihmiset saisivat elää ilman pelkoja."
Ottaen huomioon vankipäivän hinnan tuo on aika kallis ehdotus. Olet vissiin valmis osallistumaan verotalkoisiin?
12.11.2012 23:13
"Siis olemalla homo ei voi olla uskossa? Mutta olemalla hetero, niin on ainakin mahdollisuus uskoa? "
Näitä ääliöitä kuunnellessa tulisi juuri sellaiseen päätelmään, koska heidän mielestään homous on valinta. Minä tiedän että sukupuolinen suuntaus ei ole valinta. Ihminen pystyy jossain rajoissa säätämään käyttäytymistään, mutta se on sitten eri asia. Ja umpihomokin saattaa pystyä siittämään lapsia.
12.11.2012 23:07
Kyllä siinä on vielä melkoinen matka mihinkään aseelliseen yhteenottoon, sodasta puhumattakaan. Niillä on sitäpaitsi sen verran tekemistä omiensa kanssa, ettei siitä mihinkään ulkoilemaan ehdi. Jordaniassa on hyvin rauhallinen, länsimielinen kuningashuone.
12.11.2012 19:16
"Lopetin kanssa homostelun ja homoseksualistinä olemisen vuosi sitten kun tajusin että se on luonnotonta ja väärin."
Kerropas vähän tarkemmin, miten sinä pääsit eroon homoseksualismista.
12.11.2012 18:11
"Muistanet rikkaan nuorukaisen joka kävi Jeesuksen luona, mutta joka lähti murheellisena pois, koska rikkaus oli hänen todellinen rakkautensa, ei hän enää voinut rakastaa Jumalaa koska hänen sydämessään oli jo muuta."
Muistan kyllä. Ja kaikkivaltiaalla, jolla on keinoja käytettävissään enemmän kuin me edes tiedämme, loppuvat keinot kesken vaikka rakastaa ihmistä niin valtavasti. Sitten hän tyytyy leikkimään kuurupiiloa kun voisi yhdellä kunnon näyttäytymisellä tehdä olemassaolonsa kerralla uskottavaksi.
Eikö tuon sadun ristiriidat haise nokkaasi yhtään?
12.11.2012 18:10
"Tosissaan jeesukseen uskossa oleva ihminen ei voi kyllä homo olla"
Eli syntymälahjanaan homoseksuaalisuuden saanut kaveri on auttamatta tuomittu helvettiin?
Onneksi moista mielikuvitusjumalaa ei ole olemassa.
12.11.2012 18:06
"Uskon Jumalaan ja Hänen vaikutukseensa. Jumala varmasti pyrkii ohjaamaan harhautuneita totuuteen, mutta ihminen voi silti valita väärin. Valitettavasti moni ei tiedä, mikä on oikea tie vaan lankeaa heikkouttaan."
Jumala jopa valemurhautti oman poikansa ihmisen pelastaakseen. Jumala siis haluaa valtavasti että ihminen pelastuisi. Näyttää kuitenkin olevan kaikkivaltiaalle tekemätön paikka - ainakin nyt ennakoitavan lopputuloksen perusteella.
12.11.2012 06:59
"Mitä sinulla on tunnollasi kun etsit itsellesi oikeutusta jolla voit todistaa omatunnon olemisen valeeksi??"
Alunperin tunnollani oli se kun oletettu jumalasi oletettavasti loi minut umpihimoksi.
"Mikäli elämässäsi on ateismillesi motiivi, et olekaan valinnut sitä älyllisin vaan tunneperäisin syin."
Päin vastoin - se on pitkän ja perusteellisen tutkimustyön tulos, tutkimustyön, jossa uskonto hävisi 0-6 (se oli silloin vielä uskonnon kotiottelu).
12.11.2012 06:31
112 / 132