Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2624
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pari juttua tulee mieleen.
1. Väite siitä, että kuvattu sähkölämmitys ei juuri näkyisi sähkölaskussa, on puppua. Se edellyttäisi erään tärkeän fysiikan lain kumoamista, nimittäin energian häviämättömyyden lain. Laitteen pitäisi tuottaa lämpöä ihan kuin itsestään, mikä on mahdotonta. Lämpö tarvitsee aina energiansa. Aina.
2. Jos tuollainen keksintö olisi tehty, se käytännössä ratkaisisi koko Länsi-Euroopan nykyisen energiapula. Töpseli seinään ja lähes ilmaista lämpöä alkaa virrata? Ei kuules, jos joku kuulostaa liian hyvälle ollakseen totta, se ei ole totta.
26.12.2022 09:30
Luutnantti ja vänrikki suurelta osin allekirjoittavat Jeesuksen sanomiksi väitetyt asiat, jotka mainitsit. Molemmat olemme kuitenkin valmiita maan ja lähimmäistemme puolustamiseksi ääritapauksessa tappamaan, jos se on välttämätöntä.
Tämän tappamisen välttämättömyyden samoin kuin Raamatun sekä saarnatun sanan totuudellisuuden arviointia emme ole pariin vuosikymmeneen ulkoistaneet millekään lahkolle tai kirkolle, vaan arvioimme sen arvopohjamme mukaisesti ihan itse. Olemme olleet yhdessä siitä lähtien kun rippikoulussa tapasimme (vanhempani helluntailaisuudestamme huolimatta laittoivat minut evlut rippikouluun, mieheni on taustaltaan lestadiolainen).
28.09.2022 21:14
En ole stalinisti enkä kommari, pikemminkin päinvastoin, mutta vastaan silti. JT:t ovat saaneet vastata, mikä on ihan oikein. Minä kommentoin heidän vastaustaan, ja sekin on oikein.
Minäkin olen sananvapauden ystävä. Niin vähän kuin pidänkin esim. Päivi Räsäsestä ja hänen mielipiteistään, olen sitä mieltä, että hänen tulee saada esittää ne ja muiden tulee saada kommentoida niitä.
Minä ja puolisoni olemme molemmat reservin upseereita, minä luutnantti ja hän vänrikki, sekä konservatiiveja ja uskollisia toisillemme.
28.09.2022 15:16
Tuota… miten ja milloin itse valitsit olla hetero (näin oletan)?
28.09.2022 15:10
Superlyhyt versio: annoin itselleni luvan kriittiseen raamatuntutkimiseen enkä pitänyt mitään raamatullista asiaa aksiomaattisesti totena. Siitä se lähti.
28.09.2022 12:20
Niin olen. Sen hyväksymättömyys on suunnilleen sama kuin ei hyväksyisi painovoimaa tai ruskeasilmäisyyttä. Sielläkin on ääliöitä, jotka kuvittelevat, että homoseksuaalisuus (katso tästä miten sana kirjoitetaan) olisi oma valinta. Toiminta on oma valinta, ominaisuus ei. Mutta senhän varmaan jo tiesitkin.
28.09.2022 12:15
Juu, kyllä siellä taitaa valinnanvapaudet loppua siihen kun on tullut jäseneksi. Ei tosiaan musiikkia, vaatetusta, ajankäyttöä eikä sitä, kenen kanssa viettää aikaansa saa itse valita. Myös huomattava osa vapaa-ajan aktiviteeteista on jo organisoitu etukäteen, nimittäin käännyttämistyö. Tule sellaisena kuin olet, teemme sinut sellaiseksi miksi me haluamme.
28.09.2022 11:36
Hei
Tiedoksi:+onnistui+seuraavan+artikkelin+tiedoilla:
https://docs.microsoft.com/en-us/office/troubleshoot/access/decimal-value-rounded-up-down-integer
Luvun+muodoksi+piti+muuttaa+”kaksoistarkkuus”+suomenkielisessä+Accessissa.
17.09.2021 22:56
Muchas+gracias,+kokeilen+heti+kun+pääsen+illalla+kotiin!
17.09.2021 09:10
Näitä+individualisteja,+jotka+ajattelevat+niin+tarkkaan+tietävänsä,+mitä+milläkin+raamatunpaikalla+oikeasti+tarkoitetaan,+on+maailma+väärällään.+Sinä+yhtenä+niistä.+En+tosin+usko,+että+hellarit+ovat+tässä+ketään+muita+parempia.
11.05.2021 18:04
”Nyt+jo+nuoriso+aika+suuressa+määrin+on+erilaisten+päihteiden+pakonomaisen+käytön+kierteessä,+ovat+jo+alkaneet+tuskissaan+tappamaan+toinen+toisiaan.”
Päinvastoin+kuin+voisi+uutisia+lukemalla+päätellä,+yllä+oleva+lainaus+ei+vastaa+todellisuutta.+THL:n+laajojen+tutkimusten+mukaan+nuorison+päihteiden+käytön+trendi+on+ollut+laskeva+koko+2000-luvun,+joskin+lasku+on+hidastunut+viime+vuosina.++Lisäksi+ongelmat+kohdistuvat+hyvin+pieneen+osaan+nuorisoa.+Toki+huolta+aiheuttaa+se,+että+mietojen+huumeiden+käyttöön+suhtaudutaan+huomattavasti+sallivammin+kuin+aikaisemmin.
Olen+kohdannut+usein+tuota+yllä+olevan+kirjoittajankin+päivittelyä+siitä,+että+maailma+olisi+aina+vaan+pahempi+kuin+ennen.+Se+ei+pidä+paikkaansa,+ainakaan+kaikilta+osin.+Suomessa+on+menneinä+vuosikymmeninä+ollut+huomattavasti+enemmän+väkivaltaa+kuin+nyt.++On+eräänlaista+uskonnollista+populismia+väittää+kaiken+menevän+entistä+huonompaan+suuntaan.
10.05.2021 08:26
Pihon+suhteellisen+suuri+luotettavuus+onkin+vahvistettu+jo+useaan+kertaan+toteutuneiden+profetioiden+muodossa.++(Siis+tämä+on+sarkasmia.+Pakko+sanoa,+koska+joku+voisi+luulla+todeksi.)
05.05.2021 22:21
Kyllä+tämä+’debatti’+on+hyödyllistä.+Olen+itsekin+evoluutioteoriaan+luottavana+löytänyt+paljon+uusia+näkökulmia,+kun+te+osaavammat+olette+puolustaneet+tiedettä+ja+sen+metodeja.
Koska+olen+tällä+alalla+täysin+diletantti,+seuraan+tarkoin+sitä,+millä+ja+miten+eri+keskustelijat+argumentoivat.+Silloin+tilanne+on+täysin+selvä:+kreationismi+häviää+6-0.
24.05.2020 15:08
”Minä+tein+näin+kalterien+takan+50+v.+sitten+ja+viisastuin.”
Jyrihän+se+käsialasta+päätellen+töräyttelee.+Sairautensa+jossain+vaiheessa+hän+kertoi+olleensa+poliisinakin.+Syvään+homoaddiktioon+ja+ylivilkkaaseen+mielikuvitukseen+(kultakalat,+enkelien+selässä+lentävät+kengurut+ja+laiskiaiset,+hirvinauta+omassa+navetassa)+yhdistyy+nähtävästi+myös+dementia.
Missä+vankilassa+”olit”+lusinut?
16.05.2020 09:09
”Ettekö+te+ateistit+todella+huomaa,kuinka+Raamatun+Jumala+rakastaa+myös+teitä?+”
Emme.+Mistä+se+pitäisi+huomata?
”Vankilat+ovat+täynnä+uskoon+kääntyneitä,+jotka+armollinen+Jumalamme+on+pelastanut,kun+he+ovat+Häntä+avukseen+huutaneet.”
Älä+puhu+sontaa.+Työni+vuoksi+tunnen+vankilat.+Ne+eivät+suinkaan+ole+täynnä+uskoon+kääntyneitä.+Mistä+tuollaisen+aivopierun+keksit?
09.05.2020 09:14
Missä+niin+sanotaan,+vai+onko+tämä+vain+oma+tulkintasi?+Onko+300-luvulla+äänestyspäätöksin+vahvistettu+Raamatun+kaanon+jotenkin+vahvistettu+ainoaksi+voimassa+olevaksi+totuudeksi?
08.05.2020 06:34
”Jumalan+kuva+tarkoittaa+sitä+että+me+ihmiset+ollaan+ikäänkuin+Jumalan+edustus+maan+päällä.+”
”Jumalan+kuva+ei+tarkoita+sitä+että+Jumala+näyttäisi+ihmiseltä.+Se+vain+tarkoittaa+meidän+erityisasemaa+täsä+luomakunnassa+ja+että+meillä+on+oikeudentaju,+kyky+rakastaa,+moraali+kuten+Jumalallakin.”
Missä+noin+sanotaan,+vai+onko+tämä+vain+ihan+oma+tulkintasi,+jota+esittelet+totuutena?
08.05.2020 06:32
”Jos+joku+panee+niihin+jotakin+lisää,+niin+Jumala+on+paneva+hänen+päällensä+ne+vitsaukset,+jotka+ovat+kirjoitetut+tähän+kirjaan;+
19.+ja+jos+joku+ottaa+pois+jotakin+tämän+profetian+kirjan+sanoista,+niin+Jumala+on+ottava+pois+sen+osan,+mikä+hänellä+on+elämän+puuhun+ja+pyhään+kaupunkiin,+joista+tässä+kirjassa+on+kirjoitettu.”
Silloin+kun+tuo+kirjoitettiin,+ei+ollut+vielä+Raamatuin+kaanonia,+joka+vahvistettiin+vasta+300-luvulla.+Lainauksen+sanat+viittaavat+siis+ainoastaan+siihen,+mitä+Johanneksen+Ilmestyksen+kirjoittaja+on+sienipöllyssään+raapustanut.
02.05.2020 06:40
”Eikös+tämän,+että+suomalainen+oppimaton+julli+kumoaa+evoluutioteorian+pitäisi+olla+mahdottoman+noloa+noille+evoluutiotutkijoille?+Kyllä.”
Juuri+näin,+jos+se+olisi+totta.+Edes+murto-osaltaan.+Pitää+taas+esittää+se+vanha+mutta+ah+niin+ajankohtainen+kysymys+vertaisarvioidusta+tutkimuksesta.+Ai+ei+vielä?+No,+sitä+odotellessa...
22.03.2020 21:00
Taitaa+olla+samansuuntainen+kuin+se+kreationistien+taannoinen+aivopieru+tietokoneen+punaisesta+lampusta+joka+jäi+palamaan+kun+yksi+päivä+puuttui.+
Mutta+siis+ihan+mahdottoman+paljon+kiitoksia+kun+nyt+LOPULTA+evoluutioteoria+on+kumottu.+Minua+erityisesti+puhuttelee+se,+miten+(oikeiden)+tutkijoiden+miljoonat+henkilötyövuodet+mitätöi+suomalainen+oppimaton+julli.+Aivan+erinomaisen+uskottavaa.
22.03.2020 19:05
1 / 132