Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. *Evoluutiota ei ole ihmiselämän mittakaavassa.*

Jos ymmärtäisit jotain vastustamastasi asiasta, tietäisit että on.

Tuota samankaltaista tietämättömyyttä ja/tai väärää tietoa evoluutiosta sinä haluat lapsenlapsillesi tarjota?

*Kemiallisesta evoluutiosta oppikirjoissa valehdellaan.*

Siitä esitetään teoria, aivan kuten alkuräjähdyksestäkin. Se on eri asia kuin valehdella. Valehtelemista olisi väittää omaavansa absoluuttinen totuus, ja sitä ei tiede tee.

*Ja evokit siinä mukana kun inttävät, ettei elämän synty liity evoluutioteoriaan.*

No kun se ei ole koskaan biologiseen evoluutioon kuulunut, eikä kuulu. Ole hyvä ja ota lainaus yhdestäkin evoluutionkirjasta, joka väittää että biologinen evoluutio selittää miten elämä syntyi maapallolle. Sellaista teosta ei ole.

Kyse on kreationistien luomasta olkiukosta.

Jos haluat vastustaa tiedettä elämän synnyn selittäjänä, vastusta KEMIALLISTA EVOLUUTIOTA tai MOLEKYYLIEVOLUUTIOTA.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Elämän_alkuperä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Molekyylievoluutio

Jos haluat vastustaa tieteen selittämää maailmankaikkeuden syntyä, vastusta ALKURÄJÄHDYSTEORIAA tai KOSMISTA EVOLUUTIOTA.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkuräjähdys

https://www.cfa.harvard.edu/~ejchaisson/cosmic_evolution/docs/splash.html

Mutta älkää viitsikö toistaa sitä olkiukkoa että (biologinen) evoluutio pyrkisi selittämään elämän synnyn yms. joka ei kuulu biologisen evoluution alaan.

*Evoluutioteoriaan käytetty vaivannäkö ei tuo takaisin kustannusta.
    Turhan asian pitäminen puheenaiheena vie tärkeämmiltä asioilta pontta.
    Opettajan intohimo ei saa olla opetusta viemässä pseudotieteen opettamiseen.*

Olet täysin vapaa kertomaan, mikä biologisessa evoluutiossa ei pidä paikkaansa. Väität evoluutiota pseudotieteeksi, millä perusteella?

*Eikä patologista antipatiaa sairastava opettaja saa olla uskonnon tai maailmankatsomuksensa opettajana.*

Mikä evoluutiossa sinua eniten pelottaa, kun sinun pitää väittää että luonnonilmiöstä kertominen on maailmankatsomuksen opettamista?

*Eikä lapsista saa kasvattaa alamaisia.*

Panettelua, jolle sinulla ei ole taaskaan mitään näyttöä esittää. Hourailet ja luulet opetuksesta ihan puuta heinää.

Antipatiaa minulla tosiaan on niitä vastaan jotka yrittävät tunkea tiedon tielle uskomuksineen.

Mikä evoluutiossa pelottaa?
  2. *Mistä se johtuu, että mikäli olet ateisti, sinulla ja teillä evokkijumalattomilla yleensäkin, on paljon voimakkaampi tarve käännyttää uskosta pois kuin mikään lahko käännyttää uskoonpäin?*

Sinulla on täysi vapaus uskoa ihan niin kuin itse haluat. Sinulla EI ole täyttä vapautta tulla uskomustesi pohjalta kieltämään minua opettamasta luonnontieteitä. Tästä on kyse.

Minulla ei ole mitään syytä eikä yritystä käännyttää ketään pois uskostaan. Minulla on velvollisuus opettaa ja kertoa mekanismeista miten luonto toimii, uskomuksia en saa opettaa totena.

*Itse jumalaan uskovaisena olen yllättynyt kielenkäyttönne valheellisuudesta ja hyökkäävyydestä.*

Minua taas yllättää se kuinka melkein poikkeuksetta uskovaiset kirjoittajat tälläkin palstalla kirjoittavat vaihtonikin takaa. Minulle se on viesti epärehellisyydestä ja haluttomuudesta ottaa vastuuta kirjoittamistaan asioista.

Jos puhut "kielenkäytön valheellisuudesta", olisi ihan kohteliasta esittää näyttöä väitteen tueksi. Missä olen valehdellut?

*Te ette näköjään kunnioita mitään lain ettekä suvaitsevaisuuden piirteitä kun pääsette himopuuhaanne muita pilkkaamaan.*

Mitä lakia olen rikkonut, ja mitä en suvaitse?

*Jos olet, kuten nimimerkkisi antaa ymmärtää, opettaja, kummastukseni ei siitä ainakaan vähene. Onko teillä sivistäviä oppiaineita ollut koskaan opiskelunne kuluessa?*

Luulet siis että opetustyylini on prikulleen samanlainen kuin se millä kirjoitan umpikalloisille kreationisteille tällä palstalla? Luulo ei ole tiedon väärti, varsinkaan tässä tapauksessa, jossa olet karkeasti väärässä.
  3. *sitähän mä jo sanoin*

Tarkalleen lainaten sanoit näin, viestissäsi jonka kirjoitit 23.9.2014 klo 12:39:

"Kaikki kansaa aiemmin sivistäneet vapaa-ajan opiskelu mahdollisuudetkin ovat lopetetut kuten kansalaisopistot."

Miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi ottaa mitään väitettäsi todesta, kun et kerran tarkoita sitä mitä väität?

Miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi ottaa mitään väitettäsi todesta, koska jos satut vaikka tarkoittamaankin sitä mitä väität, väität ihan puuta heinää?

Mitä tulee tuohon muuhun valitukseesi, tilität minulle aivan kuin koko Suomen rakennemuutos olisi MINUN syytäni. Maaseudut autioituvat, kyllä, mutta h e l v e t i n k ö minä sille mitään mahdan?

Ja oletko kysynyt minun mielipidettäni TÄHÄNKÄÄN ASIAAN?

ET OLE.

Tähän mennessä minua on syytetty tällä palstalla täysin aiheetta ja sen kummemmin mielipidettä kyselemättä Irakin sodan aiheuttamisesta ja tukemisesta, NATO:n sekä ydinvoiman kannattamisesta, ja kutakuinkin kaikista tieteen aiheuttamista negatiivisista asioista. Nyt siis myös siitä että Perähikiältä ei saa enää palveluja entiseen malliin.

Minä olen maaseudulla asunut lapsuuteni ja asun tälläkin hetkellä maalla, ja opetan työkseni Suomen maantieteen kurssilla sitä mitä ongelmia yhteiskuntarakenteen muutos on haja-asutusalueille aiheuttanut ja edelleen aiheuttaa. Luuletko sinä perkeleen hyväkäs etten minä tiedä mitä on tapahtumassa ja minkä takia? Ja olisiko kannattanut KYSYÄ mitä mieltä minä maaseudun autioitumisesta olen, ennen kuin aloit minulle asiasta tilittämään?

Toivottavasti sait kuitenkin paremman mielen siitä että sait purkaa pahaa oloasi. Toivoisin että asiat kääntyisivät paremmaksi siellä Perähikiällä. Yhteiskuntarakenteen muutokset eivät valitettavasti yhden opettajan voimin kovin paljon muutu, vaikka kuinka kannustaisin kaupunkinuoria tukemaan maaseutua ja vaikka muuttamaan haja-asutusalueelle. Suomessa on paljon ihmisiä jotka haluaisivat asua maaseudun rauhassa, ja nykyään etätyömahdollisuus mahdollistaa sen monille. Ihan keskelle korpea ei kuitenkaan haluta, ja pitkään jatkunut palveluiden alasajo on ehtinyt näivettää monet kylät kuoliaaksi.

Semmoista se vain on, ja tämän tilanteen (muutoksen) kanssa on elettävä. Agraariyhteiskunnan perään on kuitenkin ihan turha itkeä, se on historiaa. Jos maaseudusta halutaan uudelleen elävä, se tulee jollakin muulla tavoin kuin lanttua viljelemällä.
  4. *Evoluutio on keksitty juttu jolle ei ollut perusteluja.*

Tuo ei ole vastaus kysymykseeni. Kerro mitä biologinen evoluutio tarkoittaa.

Jos väität että se on keksitty juttu, sinun tulee kertoa miltä osin evoluutiota luonnonilmiönä ei ole. Tai että miltä osin evoluutioteoria ei pidä paikkaansa.

*Kerroin että se on sana jota jotkut käyttävät kun tutkivat asioita joista he eivät tiedä juuri mitään.*

Kysyin että mitä sinä siitä evoluutiosta tiedät. Ei vastausta. Et siis tiedä siitä mitään.

*Samoin tuon sanan käyttäjät puolestaan eivät ymmärrä minkälaisena me pidämme nähtävänämme olevaa maailmaa käyttäen niitä sanoja joita käytetään jokapäiväisesti asioista puhuttaessa.*

Millä tavoin se Raamatun Sana selittää sen miksi harmaaleppä tiputtaa lehtensä, ja miksi se tiputtaa ne vihreänä?

*Evoluutio ei pääse ihmisiän kuluessa karkaamaan mihinkään johon ihminen ei olisi ollut varautunut jo tänne syntyessään ilman puhetaitoakin.
    Biologista evoluutiota ei siis käytännössä ole.*

No niin, ei siis vieläkään löytynyt ensimmäistä kreationistia joka tietäisi mitä biologinen evoluutio tarkoittaa.

*Kauhea määrä sukupuuttoja ihmisten jäljiltä sensijaan aikaansaadaan ajan potenssiin.Näin valistin nuorta miestä. Ja muistutin, ettei opettajat voi opettaa vaan he joutuvat muihin töihin eikä sentakia ehdi. Joten opetus jää. papan vastuulle.*

Sinä olet ollut koulussa viimeksi joskus viime vuosituhannella. Kirjoittamallasi todistat, että luulet koulun olevan edelleen samanlainen kuin silloin kun sinä sitä kävit, monta vuosikymmentä sitten. Ethän sinä tiedä nykykoulusta mitään.

*Ilman muuta muistutin vielä, että vaikka me tiedämme jopa opettajan tunnilla sumeilematta ja kirkkain silmin valehtelevan, koulu ei ole se paikka jossa siitä alettaisiin riitelemään.*

Vai että tiedätte. Mistä minä valehtelen?

*Sukupolvet ylittävä yhteisymmärrys on jaloin asia.*

Toki. Onneksi lapsenlapsi voi itse päätellä varttuessaan mikä paapparan kertomista luuloista on totta ja mikä täyttä palturia. Sinä viet mukanasi tuon tietämättömyyden ja denialismin - lapsenlapsesi saa maailmasta enemmän tietoa kuin sinä, etkä mahda tuolle kehitykselle mitään.