Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. *Oletan kanssakeskustelijan kysyvän vain sellaisia kysymyksiä joihin en ole aiemmin kertonut jo mielipidettäni.*

Ei hyvää päivää taas tuota yksinkertaisuutta. Jos et ole sattumoisin huomannut, käytät vaihtonikkiä.

Jos haluat että muutkin tietävät mitkä kaikki viestit ovat SINUN kirjoittamiasi, käytä nyt hyvänen aika edes samaa nikkiä. Varmin tapa tähän on rekisteröidä nimimerkki, jolloin kukaan muu ei voi kirjoittaa nimissäsi.

Sinähän nimenomaan haluat nikkiä vaihtelemalla peittää jälkesi.

*Luomiseen kuului oleellisesti yksilölliset erot niin että jälkeläiset eivät ole toistensa klooneja.*

Jumala luo siis sinun kuvitelmiesi mukaan jatkuvasti uudenlaisia yksilöitä, jotka ovat luonnonvalinnan alaisina. Tuota kautta eliöt myös sopeutuvat jatkuvasti ympäristöönsä, kun sopivimmat geeneineen pääsevät jatkoon. Koska jumalasta ei ole minkään sortin havaintoja, jää jäljelle itse ilmiö, jota kutsutaan evoluutioksi.

Hienoa että olet samaa mieltä siitä että eliöt eivät pysy ikuisesti muuttumattomina. Se minkä kuvittelet tuon muuntumisen aiheuttavan ei ole oleellista, koska itse muuntuminen on tosiasia.

*Sitäpaitsi kysymyksesi klooneista oli absurdi ja kuvaa vastapuolen väheksyntääsi.
    Se ei normaalissa keskustelussa ansaitsekaan tulla vastatuksi.*

Miten niin oli absurdi kysymys, miten niin väheksyn opponettia ja miksei saisi kysyä muuntelusta, kun keskustellaan biologisesta evoluutiosta?

Jälkeläisissä on muuntelua = fakta, jälkeläiset ovat luonnonvalinnan alaisia = fakta. Koska muuntelu ja luonnonvalinta ovat faktaa ja ilmiötä kutsutaan evoluutioksi, on evoluutio faktuaalinen luonnonilmiö.

*Mitä kemian liittäminen biologian kysymykseeni tulee niin fysiikka ja kemia ovat ainoat tieteenalat jotka voidaan tositieteistä liittää aasinsillalla tämän aiheen keskusteluun.
    Muutenhan evoluutioteoria pseudotieteenä on muista oikeista tieteistä irrallaan.*

On todella arroganttia väittää ettei elämään ja eliöihin liittyvä evoluutio ja sen tutkimustyö olisi biologiaa ja tiedettä. Ota selvää mitä biologia tarkoittaa, palataan sitten asiaan.
  2. *Olen asunut sähköttömässäkin taloudessa yhteensä vuosikymmeniä.*

Hienoa. Kyllä sähköttäkin pärjää, mutta kynttilänvalossa sivistys tahtoo jäädä ohuenlaiseksi. Ei paljon katsella suorana lähetyksenä kun tulivuori purkautuu Islannissa, tai kun ihminen joskus lähivuosikymmeninä tallaa Marsin pintaa. Ei haeta hetkessä puuttuvaa tietoa internetistä. Kirjepostina hevoskyydillä saapuvat uutiset tulevat viikkoja myöhässä. Autot ja lentokoneet kun ovat nekin tieteen saavutukseksi lasketavia. Ja traktori. Ei muuta kuin hevospelillä peltoa raivaamaan, kaskihommiin.

Olet oikeassa siinä että yhteiskuntarakenteen muutos on ollut karu koettelemus maaseuduille, ja maaseudun autioituminen jatkuu. Olen itse maalta kotoisin ja maalle paluumuuton tehnyt, joten tiedän mistä puhun.

Agraariyhteiskunnan ja sähköttömyyden perään haikailu ei kuitenkaan toimi tilanteessa jossa valtio on muuttunut teollisuusvaltioksi (ja teollisuudella vaurastunut) ja sen jälkeen tietoyhteiskunnaksi, jossa suurin osa elinkeinoista on palvelualalla. Lanttua ja perunaa myymällä ei pitkälle pötkitä, hyvä että saadaan oma porukka ruokittua jos sattuu katovuosi tulemaan.

Minulla ei ole omavaraisuutta vastaan mitään, mutta tieteen hyödyt hylkäämällä elämä olisi paluuta monta sataa vuotta ajassa taaksepäin, aikaan jolloin kulkutaudit niittivät porukkaa hengiltä tämän tästä. Muun muassa polio, isorokko, lavantauti, hinkuyskä, kurkkumätä, punatauti, verenmyrkytys, tuberkuloosi, keuhkokuume, jäykkäkouristus ja pneomokokkibakteerin aiheuttama aivokalvontulehdus olisivat vakivieraita suomalaisten keskuudessa. Noita sairauksia ei Suomesta hävittänyt Jeesus, vaan rokotteet kehittänyt lääketiede.

Auttaako Jeesus, jos saat lapamadon suolistoosi? Kihomatoja? Trikiinin? Ei auta, vaan lääketieteen kehittämät lääkkeet. Auttaako Jeesus, jos syntyvä lapsi jumittuu synnytyskanavaan ja sekä äiti että lapsi ovat vaarassa menehtyä? Ei auta, vaan hätäsektion rekevä synnytyslääkäri. Leikkaako Jeesus sinulta pahanlaatuisen syöpäkasvaimen pois? Ei leikkaa, vaan asiansa osaavat huippukirurgit. Ja niitä leikkauksia ei enää yritetä säheltää kynttilänvalossa, siitä ei tulisi mitään.

Jopa erittäin yleinen, nykyään tähystysleikkauksella hoidettava umpilisäkkeen tulehtuminen olisi tuossa sinun "ihanneyhteiskunnassasi" hengenvaarallinen tilanne kaikille joille se tulisi. Sitäkö sinä haluat?
  3. *Sinun viestisikö pitää lukea?
    Sanoppa yksikin hyvä syy?*

Tämä on keskustelupalsta, jossa ainakin periaatteessa luetaan ja ymmärretään ensin viesti johon aiotaan vastata, ja vastataan vasta sitten. Ehkä sinulla on eri käsitys asiasta.

Multinikki vastasi viestiini näin:

*Koskas amerikkalaiset ovat muuttuneet musulimaaneiksi?
    Irakissako?*

Merkillinen kysymys, koska en viestissäni väittänyt mitään tuon suuntaistakaan. Siksi pyysin vastaajaa lukemaan ja ymmärtämään sen mitä kirjoitin.

*Sinä vastasit ohi ja inunko juoksuttamista pitää seurata?*

Niin, hankala sanoa kun en tiedä kenelle multinikille nytkin vastaan, ja kenen pitäisi seurata ja mitä. Kreationistien / uskovaisten pelko ja vastuun pakoilu omista kirjoituksista näkyyn mm. multinikin takaa huuteluna.

*Itsenäiseen valtioon Irakiin länsimaat menivät ihmisten tappaminen ja jopa hirttäminen mielessään. Osanhan te hirtitte...*

Olisikohan ollut fiksua - ennenkuin aloitat tuollaisen vähämielisen vauhkoamisen ja syyttelyn - kysyä mitä mieltä olen Irakin sodasta ja sen oikeutuksesta?.

Millä perusteilla olet vakuuttunut siitä että kannatan NATOa, sotimista ja varsinkin Irakin sotaa, kysymättä asiaa minulta?

Ja millä perusteella alat syyttämään minua Irakin sodan uhreista ja jostakin kansainvälisen oikeuden rikkomisesta ? Häh? Saatanan idiootti. Minä olen vastustanut Irakin sotaa jo kauan ennen sodan alkamista, kahvasin netissä sotahullujen jenkkien kanssa ja yritin vääntää rautalangasta ettei Saddamin touhut liittyneet mitenkään 9/11 -iskuun ja Al Qaedaan. Ei paljon auttanut, kun olivat ihan yhtä sekaisin houreidensa kanssa kuin sinä.

Jenkit aloittivat sodan öljynkiilto silmissä, eikä väitetyistä joukkotuhoaseista löytynyt jälkeäkään. Saddamin sortamien shiojen päästyä valtaan alkoi sunnien lahtaaminen ja koston kierre, joka jatkuu edelleen.
  4. *Miksi maksamme yhä enemmän veroja kun niillä ei tehdään yhä vähenevämmässä määrin jotain hyödyllistä?
    Evokkiuteen koulutus siitä hyödyttömimmästä päästä.*

Eli evoluution opetuksen kieltäminen kouluissa, silläkö ajattelit verovaroja säästettävän? 99% biologian tunneista on jotain muuta kuin evoluutiota. Saako perusbiologiaa opettaa, vai onko uskovaisella palkokasvin osia heti nokassa jos esim. sienen ja puun symbioosista puhutaan? Mitä kaikkia luonnontieteitä pitää kieltää perkeleellisinä?

Ja mitä olisi tuo "hyödyllinen" verovarojen käyttö? Raamattukouluja? Siveyspoliisi, joka vahtisi ettei esim. perkeleestä olevaa Rock'n Roll -musiikkia kuultaisi enää missään? Eheytyshoitoja homoille? Kerro toki, maltan tuskitta odottaa.