Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bg-ope
profiilit
bg-ope
bg-ope
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
6997
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
*Oletan kanssakeskustelijan kysyvän vain sellaisia kysymyksiä joihin en ole aiemmin kertonut jo mielipidettäni.*
Ei hyvää päivää taas tuota yksinkertaisuutta. Jos et ole sattumoisin huomannut, käytät vaihtonikkiä.
Jos haluat että muutkin tietävät mitkä kaikki viestit ovat SINUN kirjoittamiasi, käytä nyt hyvänen aika edes samaa nikkiä. Varmin tapa tähän on rekisteröidä nimimerkki, jolloin kukaan muu ei voi kirjoittaa nimissäsi.
Sinähän nimenomaan haluat nikkiä vaihtelemalla peittää jälkesi.
*Luomiseen kuului oleellisesti yksilölliset erot niin että jälkeläiset eivät ole toistensa klooneja.*
Jumala luo siis sinun kuvitelmiesi mukaan jatkuvasti uudenlaisia yksilöitä, jotka ovat luonnonvalinnan alaisina. Tuota kautta eliöt myös sopeutuvat jatkuvasti ympäristöönsä, kun sopivimmat geeneineen pääsevät jatkoon. Koska jumalasta ei ole minkään sortin havaintoja, jää jäljelle itse ilmiö, jota kutsutaan evoluutioksi.
Hienoa että olet samaa mieltä siitä että eliöt eivät pysy ikuisesti muuttumattomina. Se minkä kuvittelet tuon muuntumisen aiheuttavan ei ole oleellista, koska itse muuntuminen on tosiasia.
*Sitäpaitsi kysymyksesi klooneista oli absurdi ja kuvaa vastapuolen väheksyntääsi.
Se ei normaalissa keskustelussa ansaitsekaan tulla vastatuksi.*
Miten niin oli absurdi kysymys, miten niin väheksyn opponettia ja miksei saisi kysyä muuntelusta, kun keskustellaan biologisesta evoluutiosta?
Jälkeläisissä on muuntelua = fakta, jälkeläiset ovat luonnonvalinnan alaisia = fakta. Koska muuntelu ja luonnonvalinta ovat faktaa ja ilmiötä kutsutaan evoluutioksi, on evoluutio faktuaalinen luonnonilmiö.
*Mitä kemian liittäminen biologian kysymykseeni tulee niin fysiikka ja kemia ovat ainoat tieteenalat jotka voidaan tositieteistä liittää aasinsillalla tämän aiheen keskusteluun.
Muutenhan evoluutioteoria pseudotieteenä on muista oikeista tieteistä irrallaan.*
On todella arroganttia väittää ettei elämään ja eliöihin liittyvä evoluutio ja sen tutkimustyö olisi biologiaa ja tiedettä. Ota selvää mitä biologia tarkoittaa, palataan sitten asiaan.
13.09.2014 17:10
*Lapseni saavat valita vapaasti kuin taivaan linnut.*
Hyvä, jos todella on niin.
Hieman kummastuttaa tuo kirjoittamasi versus tämä aiemmin kirjoittamasi:
"Onneksi laki sallii vielä koulun vaihdot"
Alaikänen ei päätä itse mihin kouluun menee, vaan hänen vanhempansa. Jos lapsi laitetaan vanhempien päätöksellä opiskelemaan esim. kristilliseen kouluun, lapsi ei todellakaan ole "vapaa kuin taivaan linnut".
13.09.2014 16:23
*Onneksi laki sallii vielä koulun vaihdot.*
Niin. Te pelkäätte niin kovin tosiasioita, ettette halua lastenne altistuvan niille.
Minun lapseni käyvät uskontotunneilla, koska annan heidän tehdä omat ratkaisunsa uskonnon suhteen. Heillä on vapaus uskoa tai olla uskomatta. Minä en vaikuta asiaan mitenkään, he saavat tehdä omat päätöksensä vaihtoehdot opittuaan. Paras ase uskontoja vastaan ovat uskontojen dogmit ja uskovaiset itse.
Millaiset vapaudet sinä annat lapsillesi uskon ja tiedon suhteen? Oletko kertonut heille jo pienestä pitäen, millaisen rangaistuksen uskot siitä seuraavan jos he eivät usko niin kuin SINÄ uskot? Oletko uhannut heitä muulla tavoin (laittavasi välit poikki tms. hulluutta, jos he eivät jaa sinun uskoasi)? Miksi et luota lastesi omaan arvostelukykyyn, vaan yrität pimittää heiltä tietoa?
Minä tiedän miksi. Sinä pelkäät. Pelkäät aivan samalla tavalla kuin Taliban, Boko Haram ja Isis. Pelkäätte tietoa, ja siksi hyökkäätte sitä vastaan.
13.09.2014 12:06
*Olen asunut sähköttömässäkin taloudessa yhteensä vuosikymmeniä.*
Hienoa. Kyllä sähköttäkin pärjää, mutta kynttilänvalossa sivistys tahtoo jäädä ohuenlaiseksi. Ei paljon katsella suorana lähetyksenä kun tulivuori purkautuu Islannissa, tai kun ihminen joskus lähivuosikymmeninä tallaa Marsin pintaa. Ei haeta hetkessä puuttuvaa tietoa internetistä. Kirjepostina hevoskyydillä saapuvat uutiset tulevat viikkoja myöhässä. Autot ja lentokoneet kun ovat nekin tieteen saavutukseksi lasketavia. Ja traktori. Ei muuta kuin hevospelillä peltoa raivaamaan, kaskihommiin.
Olet oikeassa siinä että yhteiskuntarakenteen muutos on ollut karu koettelemus maaseuduille, ja maaseudun autioituminen jatkuu. Olen itse maalta kotoisin ja maalle paluumuuton tehnyt, joten tiedän mistä puhun.
Agraariyhteiskunnan ja sähköttömyyden perään haikailu ei kuitenkaan toimi tilanteessa jossa valtio on muuttunut teollisuusvaltioksi (ja teollisuudella vaurastunut) ja sen jälkeen tietoyhteiskunnaksi, jossa suurin osa elinkeinoista on palvelualalla. Lanttua ja perunaa myymällä ei pitkälle pötkitä, hyvä että saadaan oma porukka ruokittua jos sattuu katovuosi tulemaan.
Minulla ei ole omavaraisuutta vastaan mitään, mutta tieteen hyödyt hylkäämällä elämä olisi paluuta monta sataa vuotta ajassa taaksepäin, aikaan jolloin kulkutaudit niittivät porukkaa hengiltä tämän tästä. Muun muassa polio, isorokko, lavantauti, hinkuyskä, kurkkumätä, punatauti, verenmyrkytys, tuberkuloosi, keuhkokuume, jäykkäkouristus ja pneomokokkibakteerin aiheuttama aivokalvontulehdus olisivat vakivieraita suomalaisten keskuudessa. Noita sairauksia ei Suomesta hävittänyt Jeesus, vaan rokotteet kehittänyt lääketiede.
Auttaako Jeesus, jos saat lapamadon suolistoosi? Kihomatoja? Trikiinin? Ei auta, vaan lääketieteen kehittämät lääkkeet. Auttaako Jeesus, jos syntyvä lapsi jumittuu synnytyskanavaan ja sekä äiti että lapsi ovat vaarassa menehtyä? Ei auta, vaan hätäsektion rekevä synnytyslääkäri. Leikkaako Jeesus sinulta pahanlaatuisen syöpäkasvaimen pois? Ei leikkaa, vaan asiansa osaavat huippukirurgit. Ja niitä leikkauksia ei enää yritetä säheltää kynttilänvalossa, siitä ei tulisi mitään.
Jopa erittäin yleinen, nykyään tähystysleikkauksella hoidettava umpilisäkkeen tulehtuminen olisi tuossa sinun "ihanneyhteiskunnassasi" hengenvaarallinen tilanne kaikille joille se tulisi. Sitäkö sinä haluat?
13.09.2014 11:39
*Homoilla on oma ele ja puhetyylinsä joka poikkeaa normaalista.
Ja jos heille ei selvästi osoita että he ovat vastenmielisiä he alkavat esiintyä liian tuttavallisina kuin ääliöt.
Heistä ei löydy viisaita eikä sivistyneitä.*
Etunimesi lienee Urpo. Se kuvaa varsin hyvin tuota luolamiesmäistä asennettasi erilaisuutta kohtaan sekä sitä alhaista tietotasoa jolla teet yleistäviä ja mustamaalaavia päätelmiä homoseksuaaleista ihmisistä.
Olet vastenmielinen tollo, jota vastaan on onneksi Suomessa olemassa laki jos toinenkin. Et sinä muuhun pysty kuin anonyymiin nettimärinään. Reaalimaailmassa homoseksuaali voi pyrkiä tasavertaisesti vaikka presidentiksi, ilman että nettiurpot voivat ehdokkuutta estää.
13.09.2014 01:24
*Monet ihmiset ajattelevat ja uskovat homoseksuaalisuuden olevan synnynnäinen asia, jonka tähden homoseksuaali ei pystyisi muuttumaan heteroseksuaaliseksi ihmiseksi.*
No niin uskova mies, sitten ei muuta sanat teoiksi: Demonstroi käytännössä kuinka helppoa oman seksuaalisuutensa vaihtaminen on, ja vietä vuosi homona.
13.09.2014 01:13
*Eräs Kälviän opettaja on ihan tuttu tapaus*
Eli teet koko opettajakuntaa koskevia päätelmiä ja yleistyksiä yhden esimerkin perusteella?
Oletko todella noin armottoman tyhmä, vai näytteletkö vain sellaista?
12.09.2014 23:22
*Otan silti vapauden kommentoida kenen tahansa viestiin omalla mielipiteelläni.*
Ota toki. Tämä on keskustelupalsta, joten perusteltujen mielipiteiden kertominen on peräti toivottavaa.
Valitettavasti keskustelijoiden joukossa on trolleja, joita ei kiinnosta perusteltujen mielipiteiden esittäminen tai lukea ja ymmärtää vastaamansa viestin sisältöä. Heitä ei kiinnosta keskustelu. Trollit eivät vastaa kysymyksiin, eikä heidän viestinsä liity keskusteltavaan aiheeseen välttämättämättä mitenkään.
Älä trollaa, vaan keskustele.
12.09.2014 23:13
*Sinun viestisikö pitää lukea?
Sanoppa yksikin hyvä syy?*
Tämä on keskustelupalsta, jossa ainakin periaatteessa luetaan ja ymmärretään ensin viesti johon aiotaan vastata, ja vastataan vasta sitten. Ehkä sinulla on eri käsitys asiasta.
Multinikki vastasi viestiini näin:
*Koskas amerikkalaiset ovat muuttuneet musulimaaneiksi?
Irakissako?*
Merkillinen kysymys, koska en viestissäni väittänyt mitään tuon suuntaistakaan. Siksi pyysin vastaajaa lukemaan ja ymmärtämään sen mitä kirjoitin.
*Sinä vastasit ohi ja inunko juoksuttamista pitää seurata?*
Niin, hankala sanoa kun en tiedä kenelle multinikille nytkin vastaan, ja kenen pitäisi seurata ja mitä. Kreationistien / uskovaisten pelko ja vastuun pakoilu omista kirjoituksista näkyyn mm. multinikin takaa huuteluna.
*Itsenäiseen valtioon Irakiin länsimaat menivät ihmisten tappaminen ja jopa hirttäminen mielessään. Osanhan te hirtitte...*
Olisikohan ollut fiksua - ennenkuin aloitat tuollaisen vähämielisen vauhkoamisen ja syyttelyn - kysyä mitä mieltä olen Irakin sodasta ja sen oikeutuksesta?.
Millä perusteilla olet vakuuttunut siitä että kannatan NATOa, sotimista ja varsinkin Irakin sotaa, kysymättä asiaa minulta?
Ja millä perusteella alat syyttämään minua Irakin sodan uhreista ja jostakin kansainvälisen oikeuden rikkomisesta ? Häh? Saatanan idiootti. Minä olen vastustanut Irakin sotaa jo kauan ennen sodan alkamista, kahvasin netissä sotahullujen jenkkien kanssa ja yritin vääntää rautalangasta ettei Saddamin touhut liittyneet mitenkään 9/11 -iskuun ja Al Qaedaan. Ei paljon auttanut, kun olivat ihan yhtä sekaisin houreidensa kanssa kuin sinä.
Jenkit aloittivat sodan öljynkiilto silmissä, eikä väitetyistä joukkotuhoaseista löytynyt jälkeäkään. Saddamin sortamien shiojen päästyä valtaan alkoi sunnien lahtaaminen ja koston kierre, joka jatkuu edelleen.
12.09.2014 22:44
*Kun olen erilainen kuin vanhempani se ei kaipaa sinun valistustasi.*
Evoluution kannalta on täysin merkityksetöntä mitä sinä olet siitä mieltä. Eivät muutkaan luonnonilmiöt välitä siitä mitä tietämättömät niistä tuumaavat.
Olet osa evoluutiota, halusit tai et. Ja täysin riippumatta siitä ymmärrätkö asiaa koskaan.
Uskovaisille tuntuu olevan kaikki muutos perkeleestä. Siksi eliöiden muuttuminenkin yritetään kieltää, ymmärtämättä että eliöiden muuttuminen on luonnonilmiö johon ei voi mielipiteillä vaikuttaa.
Niin pitkään kuin tilanne on tämä (ja kreationistien ymmärtämättömys asian suhteen jatkuu), ei kreationisteja ole tarvetta ottaa tosissaan.
12.09.2014 21:59
*Kaikki todisteenne puuttuvat.*
Ehei Jyrtsi. Jos ei ole olemassa niin simppeliä todistetta että sinäkin sen ymmärtäisit ei tarkoita etteikö todisteita evoluutiolle olisi olemassa. Ne ovat sinun käsityskykysi tavoittamattomissa.
Vai yritätkö sinä säälittävä narri väittää, ettei mikään eliö koskaan muutu mitenkään? Oletko sinä ja muut uskonhoureilijat luonnonoikkuja, jotka voivat kloonata itsestään kopioita jälkeläisiksi? Jos olette, miksi ette julkista asiaa (koska se olisi jotain mitä ei ole luonnosta vielä koskaan suvullisesti lisääntyvillä eliöillä havaittu)?
Todellisuudessa tekään ette ole evoluution ulkopuolella, vaikka sitä niin perkeleesti pelkäätte. Ette poloiset ymmärrä, että olette itse välimuotoja, luonnonvalinnan alaisia muuntelun tuloksia ja uniikkeja yhdistelmiä vanhempienne ja heidän edeltäjiensä geeneistä. Samoin ovat lapsenne.
He toivon mukaan ymmärtävät teitä paremmin (ellette saa aivopestyä heitä luulemaan toisin), ettei evoluutiossa ole mitään pelättävää.
12.09.2014 19:46
*Oppimistuloshan mitataan kuinka tarkkaan toistaa oppikirjan sisältöä. Sillä ei ole sen enempää tekemistä oppimisen kanssa kuin sirkusapinoilla.*
Kun olet päässyt luulottelemasta millainen olen opettajana, luot jo seuraavaa olkiukkoa siitä miten luulet oppilaita kouluissa arvioitavan. Siinäpähän luulottelet.
12.09.2014 17:35
*Miksi maksamme yhä enemmän veroja kun niillä ei tehdään yhä vähenevämmässä määrin jotain hyödyllistä?
Evokkiuteen koulutus siitä hyödyttömimmästä päästä.*
Eli evoluution opetuksen kieltäminen kouluissa, silläkö ajattelit verovaroja säästettävän? 99% biologian tunneista on jotain muuta kuin evoluutiota. Saako perusbiologiaa opettaa, vai onko uskovaisella palkokasvin osia heti nokassa jos esim. sienen ja puun symbioosista puhutaan? Mitä kaikkia luonnontieteitä pitää kieltää perkeleellisinä?
Ja mitä olisi tuo "hyödyllinen" verovarojen käyttö? Raamattukouluja? Siveyspoliisi, joka vahtisi ettei esim. perkeleestä olevaa Rock'n Roll -musiikkia kuultaisi enää missään? Eheytyshoitoja homoille? Kerro toki, maltan tuskitta odottaa.
12.09.2014 16:19
*Et selvästikään ole valio opettaja ainesta.*
Oppimistulokset ovat olleet hyvät ja oppillaat viihtyvät tunneillani, se riittää minulle.
Voit spekuloida mielesi mukaan, niinhän teet muidenkin asioiden suhteen. Luulemiseen kun ei tarvita tietoa, vaan tiedon aukkoja.
12.09.2014 16:02
*Ainetta tutkitaan fysiikan ja kemian keinoin...*
Jos haluat keskustella, suosittelen että vastatessasi viestiini osoitat että olet lukenut ja ymmärtäyt viestin johon vastaat.
Vastauksesi ei liity mitenkään siihen mitä kirjoitin, eli saatko sinä jälkeläisinä klooneja vai etkö sinä saa. Asiaa kiertämällä annat itsestäsi trollin kuvan, eli ettei sinua kiinnosta lainkaan se mitä keskustelukumppani kirjoittaa.
Onko sinulla siis kommentoitavaa tuohon asiaan mitä kirjoitin?
12.09.2014 15:50
*Perähikiän oraakkeli teki temput nro 2 ja 4*
Jep. Trolli mikä trolli.
Ilmeisesti se "Juotko maitoa" -kysymyskin oli liian vaikea vastattavaksi.
12.09.2014 15:38
*Koskas amerikkalaiset ovat muuttuneet musulimaaneiksi?
Irakissako?*
1) Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi.
2) Lue viestini uudelleen ja tällä kertaa niin että myös ymmärrät sen sisällön.
4) Ota selvää, mikä taho on vastuussa suurimmasta osasta Irakin sodan siviiliurhreista. Toisin sanoen, tappanut eniten siviilejä Irakissa varsinkin varsinaisen sodan päätyttyä.
3) Jos näet edelleen tarpeelliseksi vastata viestiini, vastaa.
12.09.2014 15:27
*Ei riitä.*
Niin, eihän se riitä kun se mitä hourailet evoluution olevan on varsin kaukana siitä millainen luonnonilmiö evoluutio oikeasti on, ja mitä kaikkea evoluutioon kuuluu.
Jos ja kun saat jälkikasvua joka ei ole täydellinen kloonisi, olet tuottanut itse todisteen evoluutiosta. Voit toistaa kokeen niin monta kertaa kuin haluat (toki kannattaa keskustella asiasta kumppanisi kanssa), ja havaita että sen lisäksi ettet pysty tuottamaan itsestäsi kloonia, jälkeläisesi eroavat ominaisuuksiltaan myös toisistaan. Se on muuntelua, eli evoluutiota.
Jos et noin yksinkertaista asiaa kykene ymmärtämään, en voi sinua auttaa.
12.09.2014 10:11
*Oliko tuo kaikki mihin pystyt?*
Ei. Se oli vain toteava vastaus siihen, kuinka kretuliinit eivät uskonhoureissaan huomaa tai ymmärrä edes sarkasmia.
12.09.2014 10:00
*Juuri noin, nisäkkäillä on nisäkkään nisät ja nisäkkään silmät ja nisäkkään korvat ja mstelijoilla ja liskoilla kullakin ihan omanlaisensa.
Ei siis ole tapahtunut mitään vähittäistä kehittymistä liskosta ihmiseksi.*
Ymmärtämättömyytesi asian suhteen todistaa vain sen ettet ymmärrä. Ei muuta.
12.09.2014 09:45
284 / 350