Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. No+lähtökohtaisesti+ny+ajattelin+tuossa++heitä,+jotka+vierailevat+vanhempiensa+luona,+vievät+jopa+kukkia/lahjoja+ja+pettyvät+kun+vanhempi+ei+arvosta+vierailua,+puhumattakaan+kukista+ja+muista+lahjoista.+Esimerkki+kertomuksia+on+noista+täällä+ollu,+kiitosta+ei+ole+saanut,+eikä+lahjoja+ole+edes+avattu+ja+kukat+olleet+vääränlaisia,+heitetty+roskiin+yms.+Että+jos+tilanne+on+tuo+ja+haluaa+silti+tavatta+vanhempaansa,+niin+ei+kannata+odottaa+mitään,+niin+ei+joudu+pettymään,+yhä+uudelleen+ja+uudelleen.+Mitä+sitten+tulee+siihen,+että+vanhempi+tulee+aikuisen+lapsensa+luokse,+vaikka+aikuinen+lapsi+ei+halua+häntä+tavata+ja+tulee+jopa+vahingoittamistarkoituksessa,+niin+lähestymiskiellon+voi+hakea+myös+perheenjäsenelle.+En+ihan+tiedä,+miten+noita+on+haettu,+mutta+esimerkkejä+on+kyllä+olemassa+toisinpäinkin.+Jotkut+vanhemmat+ovat+ainakin+joutuneet+hakemaan+lähestysmiskieltoa+aikuiselle+lapselleen.+Että+mahdollisesti+voi+olla+toisinkin+päin.Joillekkin+toki+voi+riittää,+että+kieltäytyy+tapaamasta+ja+kaikesta+kontaktista+vanhempiensa+kanssa.+Sellaisia+esimerkkejä+olen+lukenut+täältä+ja+muualtakin+ja+jotkut+isovanhemmat+ovat+tulleet+myös+julkisuuten+sen+asian+tiimoilta+etteivät+ole+saaneet+edes+tavata+lapsenlapsiaan+kun+välit+sen+oman+jälkikasvun+kanssa+on+niin+tulehtuneet.+Sinun+tapauksessasi+olen+ymmärtäny,+että+itsekin+olet+ainakin+ollut+aktiivinen+pitämään+yhteyttä+vanhempiisi.+Olet+myös+kertonut,+että+rakastat+vanhempiasi+kaikesta+huolimatta,+ettei+nää+mun+jutut+ny+tässä+kohtaa+varsinaisesti+koske+sua.
  2. Niin+jäin+ny+vähä+kyllä+miettiin,+että+mihin+pyritään+näillä++lastensuojeluun+liittyvillä+kommenteilla+ja+esimerkki+tuntui+viittavaan+minuun.+Mutta+joo,+tosiaan+lapset+on+hirveän+lojaaleja+vanhemmilleen+myös+hankalissakin+tilanteissa,+koska+he+rakastavat+ovat+kiintyneitä+vanhempiinsa."–+Lapsi+on+hyvin+lojaali+vanhemmilleen.+Vanhassa+sananlaskussa+puhutaankin,+että+äitiinsä+voi+luottaa,+vaikka+hän+olisi+hyeena,+Kronqvist+sanoo."https://yle.fi/uutiset/3-9307953On+ihan+yleistä,+etteivät+lapset+helposti+kerro+mitä+kotona+tapahtuu+tai+vähättelevät+tapahtumia.+Lasten+suojelussakin+kyllä+tiedetään,+että+näin+on,+että+lapset+suojelevat+omia+vanhempiaan.+Sen+vuoksi+tarvitaankin+joskus+niitä+ulkopuolisia+ihmisiä/tahoja,+(sukulaiset,+naapurit,+koulu,+terveyshuolto,+poliisi+yms.)+jotka+tuovat+lastensuojelutarpeen+myös+viranomaisten+tietoon+,+koska+ko.+vanhemmat+itse+,+saati+lapsi+siitä+kertoisi.+Tässä+ny+tarkoitan+nimenomaan+lapsia+jotka+vielä+ovat+riippuvaisia+vanhemmistaan.Nää+aikuisten+lasten+tarinat+on+sitte+asia+eriksen,+he+eivät+enää+ole+ns.+lastensuojelun+piirisissä,++kun+ovat+jo+aikuisia,+vaan+heidän+pitäisi+itse+hakea+apua+lapsuutensa+aiheuttamiin+traumoihin+jos+ja+kun+ne++haittaavat+elämää+vielä+aikuisenakin.+Toki+joskus+on+noita+tarinoita+täällä+lukiessa+on+pistänyt+silmään,+että+vaikka+ollaan+tiedostettu+että+se+vanhempi+on+narsisti,+niin+kuitenkin+tunnutaan+loukkaantuvan+ja+pettyvän+siihen+vanhempaan+yhä+uudestaan+ja+uudestaan+jokaisen+tapaamisen/kontaktin+yhteydessä.Ikäänkuin+siellä+taustalla+kuitenkin+olisi+se+pieni+lapsi+joka+uskoo+ja+toivoo,+että+kaikki+kääntyy+vielä+hyväksi,+vanhempi+myöntää+virheensä+ja+pahat+tekonsa,+pyytää+anteeksi+ja+muuttuu+sitten+normaalimmaksi+vanhemmaksi.+Ikäänkuin+ei+voisi+millään+hyväksyä+sitä,+ettei+se+vanhempi+kyennyt/kykene+siihen,+rakastamaan+lastaan,+eikä+sitä+aikuistaakaan+jollainen+lapsesta+on+kasvanut.+Mikään+ei+kyllä+estä+aikuista+lasta+antamasta+anteeksi+vanhemmalleen+sitten+kun+ymmärtää+paremmin,+ettei+se+ihminen+tosiaan+kyennyt+olemaan+parempi+ihminen/vanhempi+kuin+oli+ja+sitä+kautta+sitten+kykenee+tuohon+anteeksiantoon.+Eikä+ns.+odota+enää+vanhemman+muuttuvan+jolloin+ei+enää+tarvitse+pettyä+yhä+uudelleen+ja+uudelleen.Noihin+hiekkarantoihin+en+ny+ota+kantaa.+Kukin+tyylillään+ohjaa+ajatteluaan+ja+toki+on+hyvä+joskus+ihan+tietoisestikin+siirtää+ajatukset+negatiivisista+asioista+hieman+positiivisempiin.+Itsellä+työ,+ihmisten+tapaaminen,+lukeminen+,+puuhastelu+ja+ulkoilu+toimii+myös+hyvin.
  3. "Se,+onko+joku+keskustelu+järkevää+tai+ei,+ei+ollenkaan+ole+yhteydessä+kenekään+keskustelijan+älykkyyteen,+sitä+kun+voi+jankuttaa+ihan+ajankulukseenkin."Niin+tuossa+olen+samaa+mieltä,+enkä+ole+edes+viitannut+kenenkään+älykkyyteen,+enkä+ole+edes+älykäs+sanaa+maininnut+kuin+tuossa+vastineessani+jossa+joku+heitti+palstan+aiheeseen,+tuohon+eroonnarsistista+sivustoon+liittyen+kommentin,+että+taidottomat+hoitaa+älyttömiä,+johon+vastasin+etten+tiedä+miten+älyttömiä+siellä+kävijät+ovat.+Että+viittasin+ny+tässä+kohtaa+tuolla+termillä+"järjen+jättiläisistä"+ihan+ny+vaan+tän+keskustelun+tasoon.+kun+aikas+kaukana+ollaan+ny+alkuperäisestä+aiheestakin+ja+jos+huomasit+niin+muita+tämmöset+tän+tyyppiset+jankaamiset+saattaa++jopa+tympiä.Mutta+tosiaan+edelleen+on+huomattavissa,+että+pyrit+laittamaan+sanoja+minun+suuhuni.+Kommenttejani+saa+toki+arvostella,+mutta+mieluusti+niin,+ettei+niihin+ny+itse+lähde+niihin+keksimään+mitään,+mitä+niissä+ei+oleYleisesti+ottaen+uskon+kyllä,+että+älykkäätkin+ihmiset+saattavat+käyttätyä+järjettömästi+ja+harkitsemattomasti+syystä+tai+toisesta.+Aina+kun+ei+viitsi+ees+pohtia+onks+aina+kaikki+mitä+teen++tai++ja+sanon+ny+niin+järkevää.+Tunne-ja+vireystasokin+vaikuttaa,+uskoisin,+että+monellakin+on+kokemusta+siitä,++että++suuttuneena++helpostikin+tulee+sanottua+jotain+sellaista+jota+myöhemmin+katuu.Katoin+vielä,+että+toi+itseään+älykkäänä+pitävä+poiukin+on+osallistunut++tähän+karkeloon+vääntämään+asiasta+tähän+tapaan,+"Mun+mielestä+tuollainen+on+huono+suggestio,+jos+me+kaikki+palstalaiset+alamme+mielessämme+hokea:+"En+ole+järjen+jättiläinen,+en+ole+järjen+jättiläinen..."Ainakaan+sillä+tavalla+meistä+kenestäkään+ei+koskaan+tulekaan."Hieman+ny+kummastelin+tuotakin,+oikein+ei+ny+sovi+ton+poiun+suuhun+noi+sanat+"me+kaikki+palstalaiset,+eikä+meistä+kenestäkään".+Muutenkin+kommennti+kuullosti+jotenkin++väkisin+väännetyltä,+et+pitä+ny+jotain+keskisä,+et+voi+osaalistua.++Henk.+koht,+en+usko+kenenkään+tuon+tyyppiseen++suggestioon+lähtevän,+mutta+kannattaa+toki+kuunnella+sitä+omaa+"sisäistä"+puhettaan,+uskomuksistaan+ja+ennen+kaikkea+niitä+tunteitaan.+Itse+en+ny+usko+ainakaan+kovin+hyvä+itsetuntoisen+kovinkaan+hätkähtävän/ottavan+itseensä++jos+joku+täällä+hieman+arvostelee+ny+keskustelun+tasoa.Mutta+joo,+tosiaan+jopa+yllättynyt,+et+poiukin++tykkää+osaliistua+tän+tyyppisiin+juttuihin,+mutta+sitä+kai+pitkään+palstalla+oleminen+teettää,+varsinkaan+kun+täällä+ei+ny+nykyään+enää+ole+montaa+kirjoittajaa,+et+helposti+sit+menee+tämmöseksi+kahden++asioista+erimieltä+olevan+ihmisen+keskeiseksi+väittelyksi.+Joskus+jopa+luulen,+ettei+täällä+enää+muita+juuri+olekkaan,+kuin+me+kaksi+ja+joskus+joku+satunnainen+kulkija,+mut+ei+ny+tän+tyyppiset+keskustelut+ny+ainakaan+ihmisten+kiinnostusta+tähän+palstaan+lisää,+et+hyvin+ymmärrän,+et+joku+haluaa+mennä+muualle
  4. "Pidät+toisia+kirjoittajia+tyhminä,+sanot+sen+selvästi+sanoin,+etsit+heille+diagnooseja+eri+mielensairauksista+vaikkeivat+ole+moista+pyytäneet+eivätkä+ansainneet.."Jaa+näköjään+jatkat+taas+samalla+linjalla+ja+tunget+omia+ajatuksiasi+minun+sanomiseksi.+Jotain+häikkää+sulla+täytyy+olla,+että+vääntelet+kommentteja+omaan+malliisi+omien+ajatustesi+pohjalta.+Äläs+ny+kuitenkaan+viitti+taas+niin+kovin+uhriutua.+Kuule+kun+minäkin+luen+itseni+tuohon+samaan+kööriin,+noihin+"ei+niin+järjen+jättiläisiin"+vai+väitätkö+et+esim.+tämmönen+keskustelu+tässä+olis+kauheen++järkevääMitä+tulee+mielisairaan+diagnooseihin+niin+en+ole+ketään+mielisairaaksi+nimittänyt.+Eiköhän+sitä+ny+kuka+tahansa+ihminenkin+voi+vähän+seota+ihmisissä+ja+asioissa+++varsinkin+tämmösillä+palstoilla,+jotkut+vaan+ei+pysty+sitäkään+myöntämään
  5. Joo,+en+tiiä+käyttääkö+joku+tuota+puhelin+palvelua,+mutta+jos+käyttää+niin+kaiketi+saa+rahoilleen+vastinetta+tai+lopettaa+siihen+ensimmäiseen+kertaan.+Mutta+kuten+joku+jo+totesikin,+ei+se+terapiakaan+mitään+halpaa+hommaa+ole.Onhan+noita+kaikenlaisia+yrittäjiä+maailma+täynnään,+jotkut+saavat+niistä+apua+ja+jotkut+eivät+ja+jotkut+pitävät+niitä+huuhaanaa.+Tuskin+tuollakaan+ketään+pakotetaan+mihinkään+ja+jos+ny+oikein+olen+ymmärtänyt+niin+sivustoon+tyytyväisiäkin+ihmisiä+onAinakin+he+esiintyvät+omilla+nimillään+ja+toiminta+on+julkista,+mikä+on+mielestä+hyvä+asia.+On+sitte+joku+jolta+voi+yrittää+hakea+korvauksia++jos+kokee+tulleensa+huijatuksiSilloin+aikoinaan+kun+tuo+tuli,+niin+uteliaisuuttani+kävin+katsomassa+sivustoja+ja+jonkun+videonkin+katsoin,+mutta+en+pitänyt+naisen+teatraalisesta+tyylistä+ja+mitä+siihen+Mikkoon+tulee.+Niin+kovin+nuori+kaverihan+hän+näyttää+olevan,+etten+mun+kans+varmaan+yhteistä+säveltä+olisi+löytynyt,+mut+ehkä+nuoremmat+vois+saadakin,+ja+varsinkin+nrsistien+lapset,+kun+otaksun+että+hänen+kokemuksensa+tulee+sieltäMutta+joo,+mua+vaan+harmittaa,+et+kovasti+mollataan+vaikka+ei+oo+omaa+kokemustakaan+tuon+siuston+toiminnasta+ja+taidetaan+kadehtia+niitä+kymppejäkin+tajuamatta+et+kaikki+maksaa.+Ikäänkuin+toi+noiden+toiminta+olis+jollain+tavalla++itseltä+poisEdelleen+oon+myös+sitä+mieltä,+että+toki+varovainen+kannattaa+olla+näissä+jutuissa,+yleensäkin+tän+aihealueen+piirissä,+kun+sanotaanhan+et+narsismi+on+petkuttamisen+taidetta.