Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hahahah, "mikäs piru pahan tappais"
tai jotain sinnepäin taitaa olla joku vanha sananlasku tms.
Mutta joo, en juurikaan enää käy täällä suomi kaksneloses, vaikka mulla toi nimmari vielä on käytettävissä. Nytkin piti kaivaa salasana jostain iänikuisesta paperista et pääsin kirjautumaan ja katoin et mulle oli tullu viesti.
Narsisteistakaan ei oo enää sen kummemmin ajatusta, ne ajat ja asiat on ollu ja menny.
Mulle tuli hiljan eläkeikä täyteen, et täs ny nautitaan niistä, työvuosia kun on 45, et hetkeksi riittää. Toki ei oo poissuljettu, ettenkö viä ehkä keikkahommiin lähtisi. Mutta ny ootellaan ja valmistellaan joulua kaikessa rauhassa, kun ei tarvi jouluna töissäkään olla.
Että tämmöstä, kaikkea hyvää vaan teille kaikille !
Tiedä sitte mahtaneeko tää mu viesti ees mennä kaiu,lle perille, kun on anonyymi, ettei näe kirjautuessa et kuka on vastannut.
21.11.2022 19:14
Pitkästä+aikaa+tuli+vilkaistua+taas+tänne.+
Tuossa+jotain+samaa,+mitä+minäkin+aikoinaan+ihmettelin.++Sitä+en+tiedä+tunsiko,+tiesikö++oikeasti+ne+ihmiset+vai+oliko+vaan+tietävinään.
+Toisaalta+taas+saattoi+puolihuolimattomasti+kysäistä+minultakin+tunsinko/tiesinkö++jostain+ihmisestä+jotain.+Muistan+myös+hänen+kertoneen,+että+oli+tehnyt+etukäteis+tiedusteluja+minustakin+joltain+yhteiseltä+tuttavalta.
08.09.2020 16:56
"Tunne-elämän+vaikeita+vaurioita+on+todella+vaikea+ratkoa+yksin,+osin+asiat+pahenee."
Vastaan+nyt+tähän+vaikka+näyttää,+että+edellisestä+on+jo+aikaa+kulunut,+mutta+jos+sattuu+joku+asianosainen++sattuisi+minun+laillani+silloin+tällöin+tänne+vilkaisemaan.++
Tosiasiahan+se++on,+että+mm.+lapsuuden+taakkkoja+on+vaikea+ratkoa+yksin+varsinkin+kun+ne+tunteetkin+siellä+taustalla+vaikuttavat.+Eikä+oikein+ole+ketään+keltä+kysyisi,+jonka+kanssa+keskustelisi,+kun+harvemmin+vanhemmat+kykenevät+sellaiseen+keskusteluun,+että+helpostikin+ne+ajatukset+sitten+pyörii+ympyrää+jos+ei+ole+rinnalla+ketään
Itselleni+aikoinaan+eron+jälkeen+90-luvun+loppupuolella+tarjoutui+mahdollisuus+päästä+psykologin+juttusille.++Lähtökohtana+oli+pariterpia,+mutta+ent.+puoliso+ei+käynyt+kuin+kerran,+kun+hermostui+jo+eka+kerrasta,+että+mitä+sitä+mennyttä+vatvomaan.++Jatkoin+käymistä+sitten+yksin.,+kun+sitä+minulle+ehdotettiin.
Ihan+terveyskeskuksen+psykologilla+kävin+vuoden+verran,+ettei+tarvinnu+maksaa+erikseen,+meni+vuosimaksun+piikkiin.+Ettei+se+terapia+välttämättä+mitään+ihmeellistä+ole,+kunhan+keskustellaan+asiakkaan+esille+tuomista+ongelmista+jotka+osin+vaikuttavat+tiedostamattakin.+
Ihan+normisti+istutaankin,+ettei+se+sellaista+ole+kuin+elokuvissa,+jossa+asiakas+makaa+ja+puhuu+enimmäkseen+itsekseen+ja+vastapuoli+tekee+omia+analyysejaan.+Minkäänlaista+diagnoosiakaan+siellä+ei+tehdä,+saati+lääkkeitä+määrätä,+se+on+sitte+lääkärin/psykiatrin+heiniä.
Mutta+jotenkin+vaan+ne+monetkin+solmukohdat+lähtivät+aukeamaan,+kun+ammatti+ihminen+osaa+kysyä+oikeita+kysymyksiä.++Joiden+pohjalta+sitä+sitten+joutui+itsekin+miettimään+mikä+mihinkin+vaikuttaa+ja+miten+niitä+ongelmia+voisi+ratkaista
Noin+vuoden+verran+kävin+siellä+suht+säännöllisesti+ja+sen+lisäksi+luin+kasapäin+aiheeseen+liittyvää+kirjallisuutta.+Alkuun+tosiaan+hivenen+niitä+menneitä,+mutta+jatkossa+sitten+enemmänkin+mietittiin+ratkaisuja+ja+kartoitettiin+voimavaroja+ja+pyrittiin+enemmänkin+suuntaamaan+tulevaan.
Tuon+oman+kokemuksen+perusteella+voisin+suositella+jotain+tuollaista+jos+on+itse+valmis+keskustelemaan+mieltään+painavista+asioista.+Liittyivät+ne+nyt+sitte+menneisyyteen+tai+nykyisyyteen+ja+haluaa+jotain+muutosta
Ei+sieltäkään+toki+miksikään+valmiiksi+tulla,+saati+alati+onnelliseksi.+Elämä+tuo+eteen++uusia+haasteita++ja+vastoinkäymisiä,+toki+myös+paljon+hyvää+ja+kaunista.++
+
Mutta+jotain+mullekkin+siittäkin+kokemuksesta+jäi,++jonka+vuoksi+osaa+paremmin+itse+itseään+auttaa.+Että+ennemminkin+nykyään+koen+lapsuuden+kokemukseni+voimavarana,+kuin+että+se+määrittäisi+elämäni+kulkua+hamaan+tappiin+asti.
14.07.2020 14:28
Vanha+vuosien+takainen+ketju.+
Välttämättä+aloittaja+ei+enää+näitä+luekkaan,+mutta+edelliseen+kommenttiin+liittyen,+tuli+mieleen+jostain+lukemani++hajatelma+"Vain+yksi+henkilö+voi+muuttaa+elämäsi+ja+se+olet+SINÄ"
Liian+paljon+ihmiset+luulevat,+että+toista+ihmistä+voi+muuttaa.+Kyselevät+neuvoja,+millä+keinoin+voi+yrittää+muuttaa+toisen+ihmisen+mieleisekseen.
Voihan+se+toinen+toki+muuttua+mutta+vain+silloin+jos+ihminen+itse+haluaa+muuttua.
09.06.2020 21:03
Niinku+mikä+valvoja.+
+Mun+käsittääkseni+jokainen+voi+omalta+osaltaan+toimia+"palstavahtina"+niin+halutessaan.+
Kommenttien+yläreunassa+on+kolme+pistettä,+siitä+kun+klikkaa,+niin+avautuu+kohta,+ilmoita+asiattomasta+linkistä,+ylläpito+sit+poistaa+jos+katsoo+tarpeelliseksi.
Mun+mielestä+ei+oo+hyvä+vaihtoehto,+et+joku+yksittäinen+henkilö+toimisi+valvojana,+kun+se+saattais+johtaa+johonkin+"en+tykkää+jonkun+yksittäisen+kirjoittajan+kommenteista"+jolloin+saattais+käydä+niin,+et+siinä+sit+ikäänkin+torpattaisiin+jonkun+tietyn+henkilön+osallistuminen+kokonaan.+
Muutenkin+käsittääkseni+tää+suomi24+keskustelupalsta+on+paisunu+niin+suureksi,+et+tuskin+mikään+instanssi+laittais+kovinkaan+paljon+rahaa+likoon+tarkistaakseen+jokaisen+tänne+postatun+kommentin.
Että+näilä+mennään,+robotti+poistaa+kommentteja+joidenkin+sanojen+perusteella+ja+moderaattorit+sit+käy+lävitse+niitä+kävijöiden+lähettämiä+ilmiantoja.+Muuten+sana+on+vapaa,+puhui+sit+aiheesta+tai+aiheen+vierestä.
26.05.2020 10:22
No+minäkin+käyn+silloin+tällöin+vilkaisemassa+ja+tullessani+ny+katoin+et+oli+tullu+kahdeksan+vastausta+edelliseen+kommenttiini+ketjuun+jonka+otsikko+oli+ristiriitaista.+Kaikki+samalta+henkilöltä,+jonka+johdosta+tää+palsta+on+näivettynyt.+
Tuo+jappaista+sana+oli+sen+verran+outo+et+piti+hieman+googlettaa,+et+on+murre+sana+Pohjois-Pohjanmaan+suunnasta,+joka+tairkoittaneen+jankutusta+tai+saman+asian+toistamista.
Aloitustakin+kattelin+sillä+silmällä,+et+näytti+olevan+ikäänkuin+joku+kysely+tyyppinen+ilman+oman+kokemuksen+esiintuomista.+Että+olisko+aloittaja+ny+sit+halunnu+jostain+syystä+vaan+pelkästään+lueskella+toisten+kokemuksia/tyydyttää+uteliaisuuttaan.+Vai+oliko+kyseessä+sit+vaan+ns.+fleimi,+sana+joka+sekin+on+tullu+tutuksi+tän+palstailun+myötä.+
No+tää+on+tämmöstä+nykyään.+
Olettasin,+et+ihmiset+on+huomannu,+ettei+tää+oo+mikään+auttamiskanava+sinällään+ja+he+joilla+tilanne+on+akuutti+ja+jotka++pelkäävät++eivätkä+uskalla+tehdä+mitään+ovat+siirtyneet+paremmille+saiteille,+joissa+ehkä+hieman+paremmin+valvotaan,+et+pysytään+asiassa.
25.05.2020 18:47
No+nyt+olet+oikeilla+jäljillä,+vielä+kun+ymmärtäisit+ettei+sinun+pitäisi+myöskään+soitella+mihinkään+luureihinkaan,+koska+koet+et+niistä+tulee+sinulle+vaan+ongelmia+ja+huono+olo.
Elämämme+on+suurimmalta+osalta+sellaista+millaiseksi+itse+sen+omilla+valinnoillamme+teemme.++
Vaali+niitä+asioita+ja+ihmisiä,+joista+sinulle+tulee+hyvä+olo+ja+välttele+niitä+asioita+ja+ihmisiä+jotka+tuovat+sinulle+huonoa+oloa
16.05.2020 08:55
Niin+jos+sinulla+on+vakavia+oireita,+liittyi+ne+sitten+sydänoireisiin,+halvaantumiseen+tai+koronaan.+
Niin+ns.+luurit+ei+ole+oikea+paikka+soittaa+vaan+pitää+soittaa+ajanvaraukseen,+että+pääsee+lääkäriin+tai+akuutissa+tapauksessa+pitää+mennä+päivystykseen.
Oli+nyt+se+ponttini.+Niinhän+tuossa+linkissäkin+ohjeistetaan
En+näe+siinä+mitään+pilkkaa
15.05.2020 17:41
Kuule+kun+tuo+artikkeli+käsittelee+ihan+muuta+asiaa,+kuin+sinun+luurisoitteluasi.+
Mitäs+jos+soittasit+seuraavalla+kerralla+terveyskeskuksen+ajanvaraukseen+ja+tilaisit+ajan+lääkärille+ja+kertoisit+kasvotusten+vastaanotolla+lääkärille+kaikki+nämä+ongelmasi.
Sinulla+on+väärä+käsitys+jos+kuvittelet,+että+luureissa+pystyttäisiin+konkreettisesti+auttamaan,+kun+siellä+on+vaikea+tietää+ihmistä+tuntematta/näkemättä+mikä+se+todellinen+tilanne+on.
Että+toimi+niin+kuin+tuossa+linkissä+ohjeistetaan,+mene+lääkäriin
14.05.2020 09:50
"Minusta+infantiilisuus+on+kuvaavampi+narsistisesta+käytöksestä+kuin+autistisuus."
Näin+ajattelen+itsekin,++jostain+muistin+lokeroista+muistan+lukeneeni,+että+narsistin+tunne+elämä+saattaa+olla+3+-vuotiaan+tasolla.
12.05.2020 18:38
Minun+mielestäni+ei+kannata,+varsinkaan+jos+et+ole+täysin+varma,+että+ko.+henkilön+terveystiedoissa+sellainen+diagnoosi+lukee.
Kaikki+muu+on+ihmisen+itsensä+omaa+arvelua,+mikä+toki+joissain+tapauksissa+osuu+oikeaankin,+mutta+ei+siltikään+kannata+lähteä+ketään+julkisesti,+eikä+henk.+koht.+leimaamaan.++
Kun+toki+on+mahdollista,+että+jonkun+mielestä+leimaaja+itse+on+narsisti,+mikä+sekin+saattaa+olla+totta,+kun+narsistithan+tunnetusti+projisoivat+huonot+ominaisuutensa+toiseen.
Mutta+joo,+paljonhan+puhetta+tästä+aiheesta+on+vuosien+saatossa+ollut,+kun+narsisti+sana++tuli+suuren+yleisön+tietoon,+jonka+johdosta+ihmiset+alkoivat+pohtimaan,+että+voisiko+se+ilkeä+ihminen+olla+narsisti
Totta+on+myös,+että+meissä+kaikissa+ihmisissä+on+sitä+pahaakin+narsismia,+juurkin+niitä+samoja+piirteitä+joiden+pohjalta++narstisuuden+tasoa+diagnosoidaan.
Joku+tuolla+ylempänä+vastasikin+hyvin+tähän+tapaan,+että+"narsistille+ei+ole+mitään+väliä+sillä+mitä+sinä+ajattelet+tai+mitä+mieltä+olet."
Mikä+mielestäni+tukee+sitä+ajatusta+ettei+kannata.
11.05.2020 10:18
Joo+en+huomoinut+linkkiäsi,+kun+en+ny+ihan+ymmärrä+miksi+olisi+pitänyt+ruveta+keskustelemaan+lasten+älyllisestä+kehityksestä,+saati+vammaisuudesta.+
Mutta+tosia+on,+että+jostain+syystä+ny+halusit+yhteyttä+nimimerkkini+tuon+koronan+varjolla,+motiiviasi+toki+voi+vain+arvailla.
Mitä+tulee+muistiini+tämän+palstan+suhteen,+niin+en+tokikaan+voi+kaikkea+muistaa.+
Mutta+minulla+ny+kuitenkin+on+mahdollisuus++palata+niihin+keskusteluihin+joissa+olen+ollut+mukana.++Koska+mulla+on+tää+rekattu+nimmari,+niin+tää+systeemi+arkistoi+kaikki+ne+keskustelut+joihin++olen+itse+osallistunut.
28.04.2020 20:27
"Eli+sinun+kohdallasi+nyt+ihan+kyse+vain+sellaisesta+ärsyttämishalusta+kun+et+muuten+enää+pysty+sanomaan+oikein+mitään+noista+keskustelun+aiemmista+aiheista"
No+kyllä+noi+mun+kommentit+jotka+liittyvät+aloitukseen+ovat+hyvinkin+näkyvissä,+että+aloitutusta+tuli+pohdittua+noin+pari+kuukautta+sitten.+
Sinulla+sitten+tuli+ilmeisesti++tarve+yrittää+saada+joku+yhteys+minuun,+kuten+kirjoitit
"+Alunperin+jäin+lukemaan+tätä+ketjua+yltin+osalta+etsien+sopivaa+välystä+missä+voisin+kysyä+vointia+että+onko+selvinnyt+koronatta.+"+
Aloitusta+tosiaan+olen+kommentoinut+aikoinaan+ja+sinunkin+esille+tuomiisi+asioihin+on+omasta+mielestäni+ihan+liikaakin+tullut+kommentoitua.
Sen+kummemmin+ny+en+välitä+vanhoja+tonkia,+saati+aloituksessa+mainituja+sontaläjiä.+
Mutta+kun+googlen+haku++joitain+vanhoja+tyrkkää+näytille,+niin+tulee+silloin+tällöin+vilkaistua+mitä+silloin+kirjoitettiin.
Joku+päivä+täs+tuli+luettua+kans+joku+ketju+ja+kun+tän+ketjun+loppupuolella+kysyt,+
"Mutta+miksi+ihmeessä+pitäisi+saada+jotain+hyvää+siitä+irti?+"+
Niin+tuli+mieleen+se+vanha,++jonka+lukaisin,+jossa+näytit++löytäneen+siitä+"paatistasi"+paljonkin+hyvää.+Mietin+vaan,+että+eiköhän+ne+silloiset+hyvät+ominaisuudet+ole+mahdollisesti+olemassa+vieläkin.+?
Mutta+joo,+joskus+sitä+toisinaan++innostuu+näihin+juttuihin,+mut+koitan+taas+enemmän+ryhdistäytyä.
Sinäkin+voisit+ajatella+vaikka,+että+minkä+hemmetin+takia+taas+tuli++sekaannuttua+ylt,iin,+kun+ei+se+miksikään+muutu,++yhtä+ärsyttävä+ja+veemäinen+kuin+aina.
Jahas+
Näköjään+tuohon+jatkoksi+tuli+lisäkommenttia,+että+vastaan+samalla+siihenkin.+
Mutta+joo+tuota+kirjoittaessani+näytti+tullee+kommentointia+liittyen+heittoosi,+siitä,+että+minun+pitäisi+mennä+muistitestiin.+
Kommentoin+siinä+etten+katso+tarvitsevani,+perusteena+esitin,+että+koska+noi+mun+ammattiin+liittyvät+tentitkin+jotka+uusitaan+viiden+vuoden+välein+meni+vielä+ykkösillä+läpi,+niin+en+usko,+että+että+ainakaan+tällä+hetkellä+tarvisin+muistitestiä.+++Muistitestejä+toki+tulee+itsekin+tehtyä+silloin+tällöin.
Se,+että+noi+testit+ny+meni+läpi+ykkösillä,+oli+minulle+iloinen+asia.+Kun+ainahan+kun+ikää+tulee+lisää+ja+jatkuvasti+tulee+uusia+asioita+opeteltavaksi+niin+aina+vanha+ei+enää+meinaa+pysyä+perässä.
28.04.2020 14:09
"Kyllä+nyt+olet+tempaissut+hatusta+tuon+kaksi+viikkoa.+Ei+ole+minun+lukuni,+ei+missään+suhteessa+muistaakseni+ollut+koskaan."
Kyllä+se+jossain+lukee,+että+kehuskelit+viettäneesi+kaksi+viikkoa+24/7+olosuhteissa.+
Muistan+sen+niin+elävästi+syystä+että+ylpeilit+sillä,+liittyy+tuohon+sinun+tapaasi+vertailla,+halusit+panna+paremmaksi+siinä+kun+minä+puhuin+tapailusuhteesta.
Olet+tuonut+esiin+sitä+jälkeenkinpäin,+ikäänkuin+todisteena+siitä,+että+jos+ei+ole+viettänyt+kahta+viikkoa+narsistin+kanssa+24/7+olosuhteissa,+niin+ei+voi+puhua/saati+tietää+narsisteista+mitään.+Vaikka+tosiasiassa+monet+ihmiset+ovat+joutuneet+vuosikausiksi+narsistin+uhriksi+työelämässäkin.
27.04.2020 09:46
"Tai+tee+se+muistitesti.+Ikävää+sinänsä+jos+on+jotain+tullut+muistiin+ongelmia,+ymmärrän+kyllä+sitten+sen+jos+niin+on."
Jaa,+en+ny+itse+kuin+sen+kummemmin+kuin+lähipiirinikään+olisi+moista+havainnut.+
Juuri+hiljattain++meni+niin+love,+lääkelaskut,+kuin+pvk+ja+ger+tentitkin+ihan+ykkösellä+läpi.++Ne+kun+joutuu+aina+viides+vuoden+välein+uusimaan.+
Että+joutunee+vieläkin+vuorollaan+vastuuta+ns.+vuorovastaavana+kantamaan+koko+osaston+asukkaiden+helahoidosta.+
Mieluusti+toki+jo+toivoisi+ettei+tarvitsisi,+että+saisi+jo+vapautuksen,+mutta+pakkohan+se+on+kun+kuuluu+työn+kuvaan.++No+lohduttaudun+sillä,+että+eläkepäivätkin+kohta+koittaa,+vaikka+tiedä+sitten.+
Esimieskin+kun+jo+kyseli,+että+kai+sä+jatkat+vielä+töitä+eläkeiän++jälkeenkin.+Johon+vastasinkin,+että+aion+jäädä+eläkkeelle+ja+aion+juhliakkin++sitä,+mutta+osa+aikainen+työ+saattasi+olla+mahdollista+jos+terveenä+pysyy,+mutta+tosiaan+sitte+ilman+sitä+vastuuta+kaikesta.+
Että+suotta+ny+kuvittelet+kaikenlaista,+mikä+ei+pidä+tällä+hetkellä+paikkaansa.+
Tuo+kaksiviikkoa+24/7+ny+on+jäänyt+vaan+elävästi+mieleen,+kun+sillä+aikoinaan+ylpeilit+sillä.+
Olet+aikoinaan+maininnut+siittä+useampaankin+kertaan+tällä+palstalla.+
Vuosi+moista+läheisyyttä+vuorokaudet+ympäri+kuullostaa+liioittelulta.+Aikuisten+oikeasti+en+hevin+moiseen+usko,+että+kukaan+niin+pystyy+elämään,+vaikka+kuinka+olisi+rakastunut.
26.04.2020 23:02
"Että+sikäli+aika+erikoinen+lausunto,+jällkken+kerran+pyrkimys+nostaa+itseäsi+ylemmäs."
Niin,+kun+ny+toit+esiin+tuon+"pyrkimys+nostaa+itseäsi+ylemmäs"+niin+eiliseltä+muistan+kyllä+hyvän+esimerkin,+jossa+esiintyy+vertailua,+kuvaamaasi+pyrkimystä
"Jään+usein+miettimään+sitä+tosiseikkaa+että+mikä+oikeutus+on+tähän,+kun+minulla+ilmeisesti+aika+paljonkin+enemmän+koulutusta+kuin+hällä,+myöskin+harrastelen+reippaasti+monenmoista,+olen+työelämässä+mukana."
Mikä+hieman+ihmetyttikin,+kun+ei+nyt+sen+kummemmin+liittynyt+aiheeseenkaan.+
Sen+enempää+kuin+tyhmyys+tai+älykkyys.+
Lähinnä+ny+puhetta+oli+siitä+onko+mahdollista+varmaksi+tietää+mitä+toinen+ihminen+ajattelee+tai+tekee+varsinkin+jos+ei+edes+mitään+kontaktia+ole+ollut+pitkään+aikaan.+Josta+olen+sitä+mieltä+ettei+sellainen+ole+mahdollista.
Se,+että+joku+on+eri+mieltä+jostain+asiasta,+ei+tarkoita+sen+kummemmin+ylemmyyttä+kuin+alemmuuttakaan.+On+vain+erilaisia+mielipiteitä
26.04.2020 08:35
"Ihmisillä+on+kaikenlaisia+kykyjä."
Niin,+minä+vaan+en+oikein+usko,+että+tietää+varmasti+toisen+ajatukset+ja+tekemiset+,+vaikka+kanssakäymistä+ei+ole,+puhumattakaan+siittä+että+jos+ei++edes+tiedä+onko+ko.+henkilö+elossa,+kuten+itse+kerroit.
Enkä+usko+siihenkään,+että+joku+voisi+tuntea+toisen+ihmisen+läpikotaisin,+kun+ihminen+itsekään+välttämättä+ole+tietoinen+kaikista+puolistaan.++Puhumattakaan+narsisteista,+jotka+ny+esiintyvät+milloin+minkäkinlaisia+riippuen+tilanteesta+tai+kenen+kanssa+kulloinkin+ovat+tekemisissä.+
Narsisteista+puhuttaessa+toki+heihin+liitetään+joitain+tiettyjä+piirteitä,+joiden+vuoksi+heitä+tunnistetaan+ja+diagnosoidaan,+mutta+en+ole+milloinkaan+törmännyt+narsisteista+tietoa+hakiessani++törmännyt+sellaiseen,+että+toinen+ihminen+voisi+lukea+hänen+ajatuksiaan,+saati+tietää+mitä+hän+milloinkin+tekee+jos+ei+ole+ko.+henkilö+ei+ole+itse+paikalla.
Mitä+tulee+tuohon+ennakointiin,+niin+joo,+kyllä+itselläkin+on+tuosta+kokemusta.+Toki+jos+tilanne+on+uhkaava+ja+akuutti+ja+toistuva.+Niin+toki+on+hyvä+ennakoida.+Minullakin+oli+aikoinaan+laukku+pakattuna,+joskus+"nukuin"+jopa+kengät+jalassa.+Kun+elää+sellaisissa+oloissa+niin+sellainen+saattaa+jäädä+päälle
+Ko.+asiaa+käsiteltiinkin+silloin+parisenkymmentä+vuotta++sitten+kun+kävin+psykologin+juttusilla.++Jolloin+hän+toi+esiin,+että+ihmismielellä+on+tällaisissa+tapauksissa+tapana+kehitellä+erilaisia+kauhuskenaroita,+mikä+lisää+pelkoa+ja+saa+ihmisen+jatkuvasti+valppaaksi,+olemaan+varuillaan.++Hän+neuvoi+minua+poisopetteleman+sellaisesta+tavasta+ja+enemmänkin+ajattelemaan+sellaisia+asioita,+jotka+lisäävät+hyvinvointia+ja+vievät+elämää+eteenpäin.
Elämä+itsessään+ny+kuitenkin+on+epävarmaa,+vaikka+miten+yritttäisi+ennakoida+ja+konroilloida.+Sama+pätee+myös+muihin+ihmisiin,+he+eivät+välttämättä+toimi+haluamallani+tavalla+,+saati+että+he+ajattelisivat+samoin+kuin+minä.+
+Mutta+joo,+ihan+saat+pitää+oman+uskosi+että+vuorenvarmasti+tiedät+narsisti-psykopaattisi+kulloisetkin+ajatukset+ja+tekemiset+ja+elää+elämääsi+sen+mukaan.+
Kuhan+ny+vaan+kerroin+etten+itse+usko+moiseen,+toki+minäkin+saatan+joskus+kuvitella+kaikenlaista,+mutta+pyrin+kuitenkin+erottamaan+milloin+on+kyse+omista+ajatuksistani/kuvitelmistani+ja+milloin+on+kyse+siitä+mitä+todellisuudessa+tapahtuu/on+tapahtunut.
25.04.2020 12:49
"Ja+siksi+tiedän+vuorenvarmasti+mitä+narsisti-psykopaattini+puuhaa+ja+ajattelee,+jos+on+hengissä."
Niin+vaikuttaa+ny+tosiaan+siltä,+että+omasta+mielestäsi+tiedät+vuorenvarmasti+mitä+narsisti-psykopaattisi+puuhaa+ja+ajattelee+jos+on+hengissä.++
Sivullisen+silmin+tuo+toki+vaikuttaa+oudolta+ja+pähkäilenkinkin+tässä+miten+sellainen+voi+olla+mahdollista.++Mieleen+tuli+sana+telepatia/ajatuksensiirto.+
Narsisteista+puhuttaessa++muistan+kyllä+että++nimenomaan+maaginen+ajattelu++kuuluu+narsistien+repertuaariin.+
Sellaistakin+mietin,+et+mun+mielestä+tuollainen+että+tietäisin+toisen+ihmisen+ajatukset+ja+tekemiset+olisi+hyvinkin+rasittavaa.++Että+hyvinkin+olen+tyytyväinen+ettei+minulla+ainakaan+ole+tuollaista+kykyä
25.04.2020 08:01
No+kovin+paljon+ny+ainakin+ajattelet+häntä,+käytät+hänestä+omistusliitettä.+Kirjoitat+että+hän+ilmeisesti+suunnittelee+sitä+ja+tätä,+ajattelee+niin+ja+näin,+voisi+tehdä+niin+ja+näin.++Maalailet+mielessäsi+jopa+kuvioita,+että+jos+jonkun+eksän+uusi+tekisi+niin+tain+näin+niin+sitten+hän...jne
Ikäänkuin+päässäsi+eläisit+hänen+elämäänsä,+uskotko+tietäväsi+mitä+hän+ajattelee+ja+suunittelee.+Vai+ajatteletko+että+teillä+on+joku+yhteys,+vaikka+fyysisesti+ettet+tapaisikaan.+
Onko+hän+kertonut+sinulle+tämän+korona+ajan+ajatuksistaan+ja+elämästään.+Vai+ajatteletko+sinulla+olevan+jotain+maagisia+kykyjä,+että+tiedät+mitä+milloinkin+hänen+päässään+liikkuu+ja+mitä+hän+suunnittelee
Eiköhän+se+"sinunkin+paattisi"+ole+kuitenkin+erillinen+ihminen,+elää+omaa+elämäänsä+ja+hänellä+on+omat+ajatuksensa+ja+suunitelmansa.+Edelleen+miksi+ajattelet,+että+ikäänkuin+sinä+olisit+hänelle+jotenkin+merkityksellinen+ihminen,+että+hänen+ajatuksensa+ja++toimensa+kohdistusivat+nimenomaan+sinuun.
Omasta+kokemustani+ainakin+ymmärsin,+kun+suoraan+sanottiin,+etten+merkinnyt+mitään.+Kun+sinä+taas+tunnut+ajattelevan,+että+olisit+hänelle+hyvinkin+tärkeä+ihminen.++
Toki+vaikuttaa+siltä,+että+vastapuoli++on+hyvinkin+tärkeä+ihminen+sinulle+vaikka+muuta+yrität+väittää.+Pidät+hänestä+kiinni+ainakin+ajatustesi+osalta.
23.04.2020 18:05
No+tunnut+itse+ajattelevan+sen++"oman+paattisi"+aivoituksia+niin+paljon,+ettei+ole+ihme+jos+huomaamattas+tulit+käyttäneeksi+samaa+konstia+/"koronalla+ratsastamista",+minkä+otaksut+narstillakin+olevan.
23.04.2020 14:48
1 / 223