Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Kun nyt olet käynyt kysymässä puoluejohtajalta joka selittää missä on paha ja toisen puolueen johtaja kumoaa edellisen, kuten kaikkialla koko ajan tapahtuu, eikö joku käsitys hämärästi nouse mieleesi että jokainen luo itse oman pahansa.
    Näin ainakin itse tuon ymmärrän.

Entä jos näin ei olisi. Jokainen toimisi jokaisen hyväksi koko ajan, siinäpä se mihin ihmeeseen tunkisin kaiken sen hyvän jonka jokainen minulle kaksin käsi ja kaikin voimin antaa. ollakseni hyvä tuossa yhteisössä jakaisin tietenkin kaiken kokemani hyvän koska minulla ei olisi mitään muuta kuin hyvää.

Katselemme ikään kuin peilistä:

Naapurivaltio hyökkää sotilaallisella voimalla tehdäkseen ainoaa oikeaa hyvää valtakuntaa, niinpä heille vastataan samanlaisella sodalla koska mekin haluamme ainoaa oikea hyvää, mikä uskotaan hyökkäämällä löytyvän.
    Kaikki tämä on yksilöiden välillä aivan sama, usein vain sanotaan että teen tämän sinulle koska rakastan sinua ja tiedän mikä on sinulle parasta.
  2. Olisiko aivan mahdoton ajatella että minä,- ihminen,- ymmärrän väärin. Tai paremminkin en ymmärrä lainkaan.

Menestyvälle hyvinvoivalle nuorukaiselle tällainen ajattelu on täysin? mahdotonta, ettenkö ymmärtäisi? Puhun omasta kokemuksestani.
    Iän karttuessa vähitellen huomaan että kaikki vitsaukset eivät olekaan kaverin aiheuttamia.
    Näinollen "viisaus" voittaa yhä useammin ja lopulta jäljelle jää kysymys onko mikään oma havaintoni todellinen hengen tasolla.
    Kristinuskon maailmanselitys antaa tähän kohtaan ,- minun mielestäni,- puutteellisen vastauksen.

Elämäni tässä vaiheessa olen väistämättä tullut siihen johtopäätökseen että olipa kokemukseni tai havaintoni MITÄ TAHANSA vain minä voin tietää mitä kokemukseni ja havaintoni minulle opettaa.
    Joten miksi syyllistäisin Luojaani siitä mitä itse mielessäni ymmärrän tai tulkitsen? Vielä vähemmän olen itse SYYLLINEN, mutta minulla on mahdollisuus oppia ja nähdä syyttömyys jokaisessa, myös itsessäni.
    Tähän kohtaan sopii UT.n sanat rakasta itseäsi. Jos tähän hetkeksikään pysähtyy ? ainakin minä joudun päätelmään että mitään dilemmaa ei minulla ole. Kristinuskolla sellainen kenties on.

Onko kukaan kokeillut mitä itsensä rakastaminen voisi olla.

Esimerkkihenkilönä voisin itse nähdä Jeesus Nasaretilaisen. Millainen olisi maailma hänen laillaan elettynä?

Kristinusko ja Jeesuksen elämänasenne eivät välttämättä kohtaa kuten tuolla Eläjä jo esitti??
  3. Erittäinkin voimakkaasti korostuu kurssin käsittämätön puoli kun meikäläisen tyyppiset ihmettelijät kommentoivat ja vastaavat juuri itselle sopivilla ihmeellisyyksillä kirjasta sekaisessa järjestyksessä.

Vertaa matematiikkaan. Ei kukaan opeta neliöjuuri tai potensseja tai suurinta yhteistä nimittäjää sellaiselle joka ei tiedä mitä kertolasku tai murtoluku tarkoittaa. Tällä ne menevät samaan putkeen suloisessa riemusaatossa?

harjoituksia yritteli tuolla toisaalla... järjestyksessä. Eipä ollut kiinnostusta juurikaan.

Jos nyt aivan välttämättä haluaa saada jotain tolkkua voin suositella että aloita osasta Opettajan käsikirja.

Eranova (kustantaja) ilmoitti että seuraava painos ilmesty elokuun alussa.

Omakohtaisesta ymmärryksestäni sen verran että varmuus ja tieto ihmis-elon, sielun, tietoisuuden, ikuisesta jatkuvuudesta minulla oli jo ammoin ennen Kurssia.

On perus totuuksia joita ei äänestämällä pysty muuttamaan kuten:
    - Mitä itsestäsi aattelet sitä eteesi saattelet.
    - Toisen tontille ei voi rakentaa. (kukaan ei elä puolestasi, kenenkään puolesta et voi elää)