Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ensin+vastausta+usko.vainen+sinulle
Muutama+tarkennus+jo+senkin+vuoksi+kun+yrittää+lyhyesti+jää+tietenkin+vajaaksi
Puhun+vain+omasta+puolestani.
Se+osa+joka+meissä+on+"taivasten+valtakunta"+siltä+osin+olemme+kaikki+Jumalan+luomia+ja+Hänelle+rakkaita.+Aatamikin+kietäytyi+ohjeesta+(solvasi)
sitten+taivastenvaltakunta+sinulle
En+mitenkään+ymmärrä+ruumiillista+ylösnousemusta,+jos+se+on+mahdollista+niin+olkoon.+Itse+ajattelen+hengen,+tietoisuuden,+mielen,+käyttäytymistä.
Kun+on+totuus+(hengen+ylösnousemus)+se+ei+voi+olla+pakanauskonnoisssa+erilainen+kuin+missään+ikinä,+silloin+se+EI+olisi+totuus.+Jumalan+luomistyöstä+alkaen+on+ollut+vain+TOTUUS+ja+aina+on+muutamilla+ollut+myös+tieto+totuudesta,+jonkun+nimeäminen+mitralaiseksi+tai+heimolaiseksi+jne...+ei+muuta+totuutta+eikä+estä+tietoa+siitä
Ilmestyskirja+on+täysin+symboliikkaa,+monethan+sanovat+ymmärtävänsä+sitä,+hyvä+niin+heille
""kukaan+ulkopuolinen+ei+voi+sanoa,+että+onko+se+hän+vai+onko+se+sittenkin+hän.+-+sinä+et+sitä+tiedä,+etkä+pysty+tunnistamaan""++Aivan+niin.+Puhun+vain+omasta+puolestani+ja+kun+näen+jonkun+arvostelevan+jotakuta+ajattelen+Jeesuksen+sanoja+"he+eivät+tiedä+mitä+he+tekevät"++en+minäkään.
Paavali+tietää+mitä+tarkoitti,++tietääkö+kukaan+muu++++"kukaan+ulkopuolinen+ei+voi+sanoa....."
"Jeesuksen+ristinkuolema+ja+uskonto+onkin+ollut+teille+vain+ajatteluasia+"
""-kukaan+ulkopuolinen+ei+voi+sanoa,+että+onko+se+hän+vai+onko+se+sittenkin+hän.+-+sinä+et+sitä+tiedä,+etkä+pysty+tunnistamaan."
Toisaalta+en+oikein+pääse+jyvälle+parjaanko+kristinuskoa.
Kuitenkaan+mitään+ei+ole+ellei+ole+ajatusta+siitä.+Ensin+ajattelen+jotakin+puuhastelua,+tai+ideaa,+sitten+joitakin+ideoita+lähden+konkreettisesti+tekemän+eikä+päinvastoin.
15.04.2018 18:12
Ylösnousemus+oli+Jeesuksen+sanoma.
usko.vainen++kulkee+oma+polkuaan+kuten+jokainen,+se+ei+ole+oikein+eikä+väärin+se+on+hänen.....
Aatamista+alkanen+jokainen+valitsee+joka+hetki+oman+ajattelutapansa,+jos+se+olisi+ollut+väärin+sitä+ei+olisi+tapahtunut.+Olemme+tullet+valitsemaan.+Sitä+sanotaan+elämäksi.
Jos+kirkon+opetukset+muttuu+se+ei+olisi+ensimäinen+kerta.+Raamatun+lukija+lukee+oman+ajattelunsa+avulla,+niin+vain+on,+ei+voi+ajatella+kaverin+aivoilla.
Sopiiko+kysyä+mitä+mieltä+olisi+jos+jokainen+kirjoittasi+sanasta+sanaan+täsmälleen+kuten+kaikki+toiset.
Tätä+kysyessäni+itseltäni+tulee+yksiselitteinen+vastaus.+Jokainen+on+Jumalan+Lapsi+ja+Kaikki+olemme+Hänelle+Rakkaita.
Kaiki+ovat+kutsutut+mutta+harvat+ovat+vielä+vastaneet+kutsuun
15.04.2018 13:20
""Näistä+puitteista:+"Rakasta+Herraa,+sinun+Jumalaasi+YLI+KAIKEN+ja+lähimmäistäsi+kuten+itseäsi""
Onko+erilaista+rakkautta.+Haluaisitko+oikaista,+eli+olenko+väärässä.
Kaikkea+en+voi+tietää,+siksi+on+rakkaus,+armo,+anteeksianto.
15.04.2018 12:58
Jumalaa+voi+rakastaa+vai+rakastamalla+itseän,+se+on+käsky
VIIDES+KÄSKY+5+
Älä+tapa.
Koska+Jumala+on+rakkaus,+hän+tahtoo,+että+rakastamme+lähimmäistämme+niin+kuin+itseämme.
14.04.2018 21:23
Tunnetulla+elämällä+on+tapana+sopeutua+olosuhteisiin,
Ajatelijalla+on+halu+selittä+näkemänsä+itselleen+järkevältä+tuntuvalla+selityksellä.+Jokainen+elää+itse+luomassaan+kuplassa.+Ihminen+näkee+sen+minkä+uskoo+olevan+nähtävissä....+
Lue+Hawkinsia+tai+raamattua
Ei+siinä+Jumalalla+tai+olemattomuudella+ole+mitään+tekemistä,+mitä+sillä+tarkoitetaankaan??
Sillä+tarkoitan+että+jokainen+luo+tarkoituksen+kaikelle+kokemalleen+ja+havainnoilleen.+Voiko+elää+toisen+henkilön+ajatuksin?
Matematiika+on+ikänkuin+tieteellistä,+kuitenkin+tultiin+hyvin+toimeen+ilman+0+nollaa.+Sitten+sovittin+että+sehän+on+ihan+kiva+juttu.
Asioilla+(uskolla+ja+uskomatomuudella)+on+se+merkitys+jonka+ajattelija+sille+antaa.
14.04.2018 21:17
Koska+jokainen+tekoni+antaa+vastauksen+mitä+olen+tehnyt+ja+puhunut+on+oltava+jokin+laajempi+tietoisuus+joka+tuo+vastauksen+mitä+olen+tehnyt+ja+puhastellut.
Olen+tässä+juuri+siitä+syystä+että+näin+on.
14.04.2018 18:32
Mielen+tasolla+kukaan+ei+ole+mitään+velkaa,+on+mahdollisuus+valita+uudelleen.+Kun+näyttää+että+tiedät+mitä+olet+valinnut+ja+mitä+on+valittavissa+"hyvä+-+paha"+sinun+näkökykysi+näkee+tilaisuuksia+kaikkialla.
Kuten+luettelit+sukulaiset,+jehovat,+hallitus.+
Valitse+uudelleen.+Näe+kohtaamiset/elämä+mahdollisuutena.+Siinä+mitä+kohtaat+koet+vastauksen+mitä+olet+valinnut.+(hyvä-paha)+Valitsematta+jättämien+vain+siirtää+ratkaisua
14.04.2018 18:26
Miten+voit+tietää+syntymäsi+tarkoituksen?
Vaikka+et+ikinä+koko+elämäsi+aikana+tekisi+muuta+kuin++tämän+yhden+kysymyksen:+"+Mitä+järkeä+tai+tarkoitusta+on+koko+elämässä?"+Siinä+on+merkitystä+koko+elämäksi.
Miksi+päättelet+että+se+kysymys+on+tarkoitukseton?+Samaa+voi+soveltaa+kaikkeen+muuhun.+Kun+olet+se+joka+olet+sinulla+on+merkitys+kaikelle+ketä+kohtaat+ja+miten+itsesi+märittelet+vaikka+väittäisit+itseäsi+kuinka+merkityksetömäksi.
Itse+koen+että+olen+valinnut+syntyä+tähän+elämään+valitsemaan+näistä+vaihtoehdoista+hyväksynnän+ja+ilon+koska+valitsemalla+vihaa+pelkoa+ja+syyttelyä+kiusaan+itseäni+aivan+omasta+tahdostani.
14.04.2018 18:06
Olen+samaa+mieltä+tuosta+Jeesuksen+opetuksesta:
"+Jeesus+esitetään+jumalallisten+salaisuuksien+opettajana,+mutta+ei+pelastajana"++Opetuksen+sisäistäminen+on+pelastuksen+avain,+ei+Jeesuksen+kuolema.
Narsismia+en+tässä+oikein+ymmärrä.++Mitä+muuta+voisin+muuttaa+kuin+omaa+ajatteluani.+Koska+on+käsky++"Rakasta+(lähimmäistä+niin+kuin)+itseäsi"+Missä+on+itseni+rakastaminen+ellen+itse+anna+itselleni+anteeksi+että+näen+asiat+omalla+tavallani.
Menen+enkä+enää+osu+ohi,+en+koe+erillisyyttä+Jumalastani.++En+tee+enää+sitä+syntiä+(Agricolan+käännöksen+mukaan)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Synti
14.04.2018 09:32
On+aina+ollut+niitä+jotka+tietävät+mitä+se+naapuri+tarkoitti+puhuessaan+siitä+tai+siitä+toisesta.+Mielenkiintoista+on+että+ne+kaikki+kerääntyvät+näille+sivuille++ja+varsinkin+ne+jotka+tietävät+että+kaveri+ei+tiedä:
Varmaan+maailma+pysähtyisi+jos+tämä+totuus+muuttuisi.
13.04.2018 20:29
Sanoisin+ettei+pahoja+uskontoja+ole+on+ihmisiä+jotka+haluavat+että+joku+ajattelee+heidän+puolestaan.+Vakavana+pohdiskelijana+tiedät+varsin+hyvin+että+ihmisen+on+opittava+kuuntelemaan+sisäistä+totuuttaan.+
Muinaisuudesta+ei+voi+tietää,+en+kuitenkaan+pois+sulkisi+hypnoosin+tapaista+auktoriteettisysteemiä+käytetyn+jo+paljon+ennen+kirjoitustaidon+oppimista.+Toinen+tapa+tehdä+henkimaailma+todelliseksi+on+yhdistää+jokin+sairaus+tiettyjen++"luonnonhenkien"+aikaansaannokseksi+koska+sana+bakteeri+ei+ollut+käytössä.
Mitä+eroa+itse+asialla+on+sanotaanko+"lintuinfluenssa+vai+luonnonhenki+numero+5++"?+esimerkin+vuoksi+vain.+Olisiko+sana++espanjantauti+parempi.
Luonnossa+on+jokin+systeemi+ja+tulokset+näkyy.+Plasebo+paljastaa+systeemin+todellisen+luonteen,+se+tapahtuu+mihin+uskot.
Jeesus+sanoi+"sinulle+tapahtuu+sinun+uskosi+mukaan"
Tälläkin+hetkellä+on+tietäjiä+jotka+kertovat+tulevaisuudessa+tapahtuvista+asioista.+Ei+profeetat+mihinkään+ole+hävinneet,+nimitykset+vaihtelee.
13.04.2018 19:54
ja+vain+Veksi+Salmi+kirjoitti:++Sydämeeni+joulun+teen+ja+lähes+kaikki+suomalaiset+yhtyvät+samoihin+ajatuksiin++--++samaan+lauluun.
Miten+sydän+lihaksessa+voi+olla+joulu???
Älä+ota+loukkauksena.+Olen+liki+jokaisessa+viestissäni+korostanut+että+sanat+ovat+symboleja+.+Et+sinä+eikä+kukaan+ole+syyllinen+siihen+että+sanoilla+saa+enemmän+värinymmärrystä+kuin+millään+muulla+kommunikoinnilla.
Osmo+A+Viio:
Wiion+lait+
Wiion+lait+inhimillisestä+viestinnästä+(1976-78)
1.+++Viestintä+yleensä+epäonnistuu+–+paitsi+sattumalta.
1.1+Jos+viestintä+voi+epäonnistua,+niin+se+epäonnistuu.
1.2+Jos+viestintä+ei+voi+epäonnistua,+niin+se+kuitenkin+tavallisimmin+epäonnistuu.
1.3+Jos+viestintä++näyttää+onnistuvan+toivotulla+tavalla,+niin+kyseessä+on+väärinkäsitys.
13.04.2018 19:31
Usko+syntyy+elämänkokemuksesta.+Uskonto+syntyy+mm.+siksi+että+uskotaan+kokemuksien+siirtämisen+olevan+mahdollista.
Jokaisen+kuitenkin+on+koettava+(elettävä)+oma+elämänsä+ja+niiden+kokemusten+avulla+uskoo+mitä+milloinkin+ja+joku+uskoo+että+yhteinen+uskonto+hoitaa+homman+kotiin.
13.04.2018 11:27
Kyllä+toki+Olet+aivan+oikeassa.+Vanhurskas+on+ajattelutapa/elämäntapa.+Oikeudenmukainen+voidaan+ajatella+oikeuslaitoksen+vaatimuksenmukaiseksi.
Aivan+kuten+"maallikko"+ymärtää+oikeuslaitoksen+tekevän+oikeuden+mukaisia+päätöksiä.+Silloin+sovelletaan+lakia+joka+ei+aina+ole+oikeudenmukaista+kansalaisen+kannalta.+Siitä+aiheesta+on+tehty+paljon+elokuvia+romaaneja...+ties+mitä
En+lainkaan+väitä+sinun+esitystäsi+vastaan.
Rakastan+tulkintaa++"Jumalan+oikeudenmukaisuus+antaa+tuomioita+rakkauteen."++Eli+vahurskas+jakaa+ja+näkee+vain+rakkautta.+Viimeinen+tuomio+on+tuomio+Rakkauteen.
Silloin+sana+Tuomio+tarkoitta+pikemminkin+päätöstä+ei+lainkaan+rangaistusta.
Kun+tällaiset+sanat+kännetään+monien+kiihkeidenkin+opetuslasten+teksteistä+uudelleen+ja+uudelleen+monille+eri+kielille,+minulle+jää+ainoaksi+valinnaksi+antaa+ITSELLENI+anteeksi+käsitykseni+niistä+teksteistä+koska+Jumalan+totuus+on+Rakkaus+minun+mielessäni.
13.04.2018 11:14
Vanhurskas.+=+Jumalanoikeuden++mukainen
Ehkäpä+Agricola+tiesi+että+ihmisen+oikeus+jakaa+tuomioita+ei+oikeutta+joten+hän+halusi+erottaa+inhimillisen+"oikeuden"++Jumalan+oikeudenmukaisuudesta.
Kun+sanat+ovat+symboleita,+ei+totuus.
12.04.2018 19:25
Minä+uskon+anteeksiantoon.+Siksi+annan+anteeksi+itselleni.
12.04.2018 14:14
Pohdintaa:
+Turun+puukottajaa,+hän+kertoo+naureskellen,+että+halusi+katkoa+päitä.
Tekoa+en+mitenkään+voi+hyväksyä.
Kuitenkin+kysyn+itseltäni+miten+orjuus,+alistaminen+ja+kaikenlainen+hyväksikäyyttö+olisi+voitu+kyseenalaistaa+muutoin+kuin+viedä+alistaminen+niin+pitkälle+että+joku+avaa+suunsa.
Miten+hyvin+on+jollakin+oltava+kaikenlaista+hyvää+että+hän+rupeaisi+jakamaan+sitä.
Köyhä+antaa+vähästään+++rikas....
Miljadi+luokan+asevarusteluun+tarvitaan+pari+miljardia+lsää+ettei+tule+sotilaallista+tyhjiötä+
Kuka+siis+heittää+ensimmäisen+kiven.+
Ihmisellä+on+ihmisarvonsa+tekoa++ei+voi+hyväksyä.+Ne+on+kaksi+eri+asiaa.
Piiskaatko+lapsesi+kun+se+ei+osaa+potalle??+Siitä+on+hyvä+lähteä.
12.04.2018 14:11
Kyllä+hyvinkin+noin+ja+kun+koen+että+kaikilla+asiassa+mukana+olevilla+on+iloinen+ja+tyytyväinen+olo,+silloin+juuri+vastaus+on+PH.n+antama.
Ne+tietyt+lainalaisudet+on+opetettuja+ja+itselleni+opettamia+ja+hyväksymiäni+uskomuksia.+Niissä+on+mahdollisesti+myös+oikeita+todellisesta+rakkaudesta+lähtöisin+olevia+asioita.
Vähitellen+opin+välttämään+"minätiedän"+asennetta+ja+pyydän+rakkauden+eli+PH.n+vastausta+tilanteeseen.+Tätä+minä+tarkoitan+oman+todellisuuteni+äänen+kuuntelemisella.
Kyllä+kaveri+sitten+vasta+jossa+vastauksessa+kuulen+mitä+tulin+sanoneeksi+tai+tehneeksi+hänen+mielestään?!
Joskus+oli+tapana+sanoa+"laske+kymeneen+ennenkuin+sanot+tai+teet..."+
Lopputuloksena+minulle+on+että+itseni+vähentäminen+ja+syyttäminen+ja+syyllistäminen+on+Jumalan+pilkkaa.+Eli+se+pyhä+mikä+on+jokaisessa+on+myös+Paavalissa++ja+minussa+ja+jokaisessa.+Eerikassakin.
Maltanko+ja+haluanko+näin+ajatella+tai+tehdä+tällaista+valintaa,+hyväksynkö+että+kaiki+on+aina+ollut+saatavilla,+siinä+on+minun+elämäntehtäväni,+en+tiedä+muilla
12.04.2018 13:55
"Todisteet+yksinkertaisesti+puuttuvat+kaikilta."
Kun+muuta+todistetta+ei+ole+kuin+tämä.++-Sen+saat+minkä+kylvät.+-++Miten+muuten+voisikaan+todistaa+mitään.+Kun+vain+ihminen+itse+tietää+tekemisensä,+olemisensa,+uskon+tai+uskottomuden.+Kun+näen+mitä+olen+saanut,+tiedän+mitä+olen+kylvänyt.
Kuka+voi+tietää+kenenkään+ajatuksia,+motiiveja,+tahtoa???
suomi24+sivut+ovat+väärällään+"kaikki+uskovaiset,+kaikki+ateistit"+kuitenkaan+kukaan+ei+usko+ennustuksiin+eikä+selvännäkemiseen.
+"Kaikki+uskovat+mielestään+oikeaan+jumaluuteen+tai+sen+versioon.+Jos+olisit+varttunut+toisessa+kulttuurissa+niin+todennäköisesti+uskoisit+aivan+toisin."
En+puhu+"kaikkien"+äänellä+mutta+sallitko+kysyä+tiedätkö+kaikkien+uskontojen+todellisen+ydin+opetuksen.
Luterilaisudesta+on+hyvin+vaikea+saada+yhtenäistä+kuvaa,+ei+ainakaan+näiltä+sivuilta+kootuista+raamatun+lainauksista.+Miten+sitten+muista.
Jeesus++vältti+jättämästä+kirjoituksia+koska+näki+miten+jokainen+teksti+pystytään+ymmärtämään+jokaisesa+mielessä+eri+tavoin.
Tällaisen+totuuden+hyväksyminen+on+puolimatkaa+taivaaseen.+Anteeksiantoon+joka+on+minun+mielestäni+Jeesuksen+opetuksen+ydin.
12.04.2018 11:16
Paavali+näyttää+ymmärtäneen,+ettei+meistä+itsessämme+täydellisiä+tule+tässä+elämässä.
Sitten+on+ajattelemisen+paikka.+Taivasten+valtakunta+on+sisäisesti+teissä.
On+vältämättä+ajateltava+että+minun+ITSENI+on+aivan+muuta+kuin+Paavalin+tarkoittama+minä.
Jos+tällainen+ajatus+olisi+mahdollinen+keskustelu+pääsisi+eteenpäin.
Ihmismielessä+on+kuitenkin++kakaksi+valintaa,+itsekkyys,+pelko,+viha+eli+kaikki+kielteisys.+Se+toinen+eli+Rakkaus+sanan+laajimmassa+merkityksessään.
12.04.2018 10:57
66 / 121