Vapaa kuvaus

Aloituksia

555

Kommenttia

9053

1. "Ihan vakavasti kommentoiden. Miten joku voi pitää tuollaista asiaa todisteena? Subjektiivinen näkemys, jota uskonnollinen aivopesu on kenties vuosikymmenten ajan vahvistanut."
    Kun teet elämäsi tärkeimmän ratkaisun ja tulet uskoon, saat itsekin todisteen Jumalasta ja näet että kyse ei ole aivopesusta, vaan todellisuudesta, joka muuttaa ihmisen. Sinä uudestisynnyt ja sinusta tulee uusi luomus Kristuksessa.
  2. Aloittajan esittämät todisteet Jumalasta edustavat älyllistä tapaa yrittää todistaa Jumalan olemassaolo. Kaikissa niissä on aineksia, jotka voivat vahvistaa ihmisen uskoa Jumalan olemassaoloon. En ole ajatellut, mikä niistä parhaiten sen tekisi. Ne eivät kuitenkaan ole absoluuttisia todisteita. Todellinen todiste Jumalasta on Jumalan itsensä antama todiste ihmisen sisimmässä. Jumala on jo luodessaan ihmisen pannut hänen sisimpäänsä tietoisuuden olemassaolostaan. Sen lisäksi, kun ihminen tulee uskoon, Jumala tulee Pyhän Hengen kautta asumaan ihmisen sisimpään. "Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristuksessa ja joka on voidellut meidät on Jumala, joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme." (2.Kor.1:21-22)
    Joku nyt varmasti kysyy, mistä tiedän, että kyseessä on "oikea Jumala." Sen tietää siitä, että oikea Jumala on elävä ja voi siksi lähettää Henkensä asumaan ihmiseen. Epäjumalat ovat elottomia tai ihmisiä, jotka kummatkaan eivät voi lähettää omaa henkeään uskoviin todisteeksi olemassaolostaan ja jumaluudestaan.
    Jeesus: "Mutta kun Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, Hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut." (Joh.14:25)
    Jeesus: "Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, Totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin Hän on todistava minusta." (Joh.15:26)