Vapaa kuvaus

Aloituksia

555

Kommenttia

9053

1. "Mistä päättelet, että nämä asiat on luotu jonkin ylimaagikon toimesta?"
    Koska millään muulla ei ole kykyä luoda mitään olemattomuudesta ja tyhjyydestä.
    Koska maailmankaikkeus on luotu tyhjästä ja olemattomuudesta, sen Luoja ei itse ole voinut sijaita maailmankaikkeudessa, vaan Hänen on täytynyt olla ennen sitä ja sen ulkopuolella eli hengen maailmassa. Toiseksi Jumala on itse kertonut luomisestaan. Kolmanneksi Jumala on pannut ihmisen sisimpään tietoisuuden olemassaolostaan ja että Hän on kaiken Luoja. Neljänneksi, järki jo sanoo, että Jumala on Luoja.
  2. Kaikki puheet Jumala-myytistä tai Jeesus-myytistä ovat lähtöisin Jumalfobiasta. Ylpeä ihminen, joka ei halua alistua Jumalan auktoriteetin alle ja olla siten vastuussa Jumalalle elämästään ja teoistaan, yrittää paeta Jumalaa. Näin tekivät jo ensimmäiset ihmiset paratiisissa ja sama meno jatkuu tänäkin päivänä.
    Kieltämällä Jumalan olemassaolon, tällainen ihminen kuvittelee voivansa paeta Jumalaa. Hän on ilmeisesti laskelmoinut, että heti jos hän tunnustaa Jumalan olemassaolon, hän myös joutuu vastuuseen Jumalan edessä. Hän ei lyhytnäköisyydessään tajua, että joka tapauksessa hän kerran joutuu seisomaan Jumalan tuomioistuimen edessä, riippumatta siitä, onko hän tunnustanut Jumalan olemassaolon tahi ei. Hän ei millään pääse pakoon tuota tilannetta. Hän voi tämän maallisen elämän ajan aina jotenkin keplutella jopa siihen asti kunnes kuolee, mutta siihen hänen pakomatkansa viimeistään päättyy.
    Jos hän olisi järkevä, hän tunnustaisi rehellisesti Jumalan olemassaolon ja ottaisi Jeesuksen Kristuksen omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen ja saisi näin kaikki syntinsä anteeksi. Silloin hän pääsisi taivastielle, eikä tarvitsisi juosta pakoon, keksimällä erilaisia tekosyitä, tarinoita myyteistä tai vetoamalla pakanauskontojen tapoihin ja uskomuksiin, joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan olemassaolon ja Jeesuksen historiallisuuden kanssa.
    "Jumalattomat pakenevat, vaikka ei kenkään aja takaa, mutta vanhurskaat ovat turvassa kuin nuori jalopeura." (Snl.28:1)
  3. [" En tiedä ymmärsitkö kaiken sanomani täysin pieleen, vai mikä on. Esimerkkinä vaikka kohta 2 nöyryydestä. Minä kirjoitin että:

"Minulla ei ole absoluuttisen varmaa tietoa, että olen ymmärtänyt Jumalan tahdon ja ilmoituksen Raamatussa edes likimain oikein, voin vain uskoa ja toivoa, että näin olisi." ]

Anteeksi! Olen varmaankin todella ymmärtänyt väärin. Tulkitsin väärin sanat "Minulla ei ole...." jne. Luulin sinun tarkoittavan, että minun tulisi ajatella siten, että Minulla ei ole absoluuttisen varmaa tietoa jne. En arvannut, että tarkoitat sillä itseäsi.
    Vaikka joku julistus ei saisikaan vastapuolta vakuuttuneeksi esim. Jumalan olemassaolosta, niin se ei ole merkki, että minulla itselläni ei olisi varmaa tietoa asiasta. Toiseksi kaikki eivät HALUA uskoa, vaikka olisi kuinka varma tieto asiasta. Olipa syy mikä tahansa, meillä on Jumalan käsky tarjota Jumalan sanaa kaikille ihmisille huolimatta siitä, että toiset ihastuvat ja toiset vihastuvat. Näin oli Raamatunkin aikana.