Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Mark5
profiilit
Mark5
Mark5
Vapaa kuvaus
Aloituksia
555
Kommenttia
9053
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Mistä päättelet, että nämä asiat on luotu jonkin ylimaagikon toimesta?"
Koska millään muulla ei ole kykyä luoda mitään olemattomuudesta ja tyhjyydestä.
Koska maailmankaikkeus on luotu tyhjästä ja olemattomuudesta, sen Luoja ei itse ole voinut sijaita maailmankaikkeudessa, vaan Hänen on täytynyt olla ennen sitä ja sen ulkopuolella eli hengen maailmassa. Toiseksi Jumala on itse kertonut luomisestaan. Kolmanneksi Jumala on pannut ihmisen sisimpään tietoisuuden olemassaolostaan ja että Hän on kaiken Luoja. Neljänneksi, järki jo sanoo, että Jumala on Luoja.
07.10.2015 20:28
"KUKAAN ei luonut maailmankaikkeutta tyhjyydestä EIKÄ olemattomuudesta. Ennen alkuräjähdystä koko maailmankaikkeus oli yhdessä äärettömän pienessä pisteessä, jossa massansa takia ei ollut edes aikaa (tai se kulki äärettömän hitaasti). Sitä emme voi tietää mitä ennen sitä pistettä oli, voimme vain arvailla."
Kuka loi sen pisteen ja missä piste sijaitsi, jos maailmankaikkeutta ei vielä ollut olemassa?
"Luonnonlait taas ovat hiukkasten ja aineiden ominaisuuksia, ei mitään "lakeja" jotka joku olisi määrännyt aineille ja hiukkasille."
Kuka loi ne ominaisuudet hiukkasille tyhjästä ja olemattomuudesta?
07.10.2015 20:19
"Juuri näin. Ja tuollaiseenhan kreationistit uskoo!"
Uskon, että Jumala on luonut maailmankaikkeuden ja luonnonlait. Jos olet eri mieltä, anna uskottava vaihtoehto maailman ja luonnonlakien synnylle tyhjästä ja olemattomuudesta.
07.10.2015 19:02
"Aloittaja puhuu täyttä roskaa - hän elää uskonnollisessa harhassa"
Selitä ensin, kuinka maailmankaikkeus ja luonnonlait ovat voineet luoda itse itsensä tyhjästä ja olemattomuudesta ilman Jumalaa?
07.10.2015 19:00
"Jumalasta". Vai onko sinun mielestäsi Jumala kuvattavissa samalla lailla kuin sähkömagnetismi?"
Ei, vaan nimenomaan haluan korostaa sitä, että Jumala on yliluonnollinen. Siksi Häntä ei voida selittää luonnontieteen menetelmin ja juuri siksi ainoastaan Hänellä, yliluonnollisella persoonalla, on kyky luoda maailmankaikkeus ja kaikki luonnonlait ja myös mainitut 4 voimaa.
07.10.2015 18:58
"Jos Jumala on voinut olla olemassa aina, on aivan yhtä järkeenkäypää väittää että maailmankaikkeus on ollut olemassa aina."
Sekä tiede että Raamattu ovat yhtä mieltä siitä, että maailmankaikkeudella on alku. Ero on vain siinä, milloin se alku oli. Sekulaarisen tieteen mukaan se oli noin 14 miljardia vuotta sitten. Raamatun perusteella korkeintaan 10.000 vuotta sitten. Jumala ei sijaitse fyysisessä maailmankaikkeudessa, vaan hengen maailmassa. Siksi Hän on voinut olla aina olemassa.
07.10.2015 18:54
Odottelen edelleen vastausta siihen, kuka tai mikä on luonut maailmankaikkeuden ja luonnonlait tyhjästä ja olemattomuudesta?
Missä piileksii nyt se suuri tieteellinen viisaus, jota kuulemma opetetaan lähes kaikissa arvostetuissa yliopistoissa ja josta lähes kaikki tiedemiehet ja professorit ovat yhtäpitävästi todistaneet?
07.10.2015 17:47
"Millaista ihmistä (tai eläintä) tarkoitat aloituksessasi käyttämälläsi evolutionisti-sanalla?"
Tarkoitan ihmistä, joka uskoo, että kaikki on syntynyt ja kehittynyt ilman Jumalaa.
07.10.2015 17:42
"Joo, he eivät usko edes itseensä kun eivät uskoa minuun, olinhan todellinen henkilö, kuten Jeesuskin, Venäjällä olin PAKKASUKKO;......"
Kuka tai mikä siis loi maailmankaikkeuden ja luonnonlait tyhjästä ja olemattomuudesta??????
07.10.2015 17:38
"Liian suuri kysymys. Ei siihen saada koskaan vastausta."
Liian suuri kysymys niille, joilla on Jumalfobia, mutta ei niille, jotka uskovat Jumalaan.
07.10.2015 17:37
"Jos haet maailmankaikkeuden luojaa, niin kaikki ovat yhtä uskottavia. Kamppaat itseäsi takertumalla tuohon luomiseen."
Kuka tai mikä siis loi maailmankaikkeuden ja luonnonlait tyhjästä ja olemattomuudesta???????
07.10.2015 17:35
"Ai mutta Jumala se vasta hassu otus onkin: jotain joka on olemassa vaikkei se ole koskaan syntynytkään"
Kuka tai mikä siis loi maailmankaikkeuden tyhjyydestä ja olemattomuudesta???????
07.10.2015 17:34
" Rinnastuksen tarkoitus on ainoastaan saada uskikset ymmärtämään, miten naurettavaa on pitää jotenkin itsestäänselvänä ja jopa todistettuna uskoa maailman luojaksi jonkin koskaanhavaitsemattoman yliluonnollisen taikaukon"
Kerro siis, kuka tai mikä loi maailmankaikkeuden ja luonnonlait tyhjästä ja olemattomuudesta????????
07.10.2015 17:32
Kaikki puheet Jumala-myytistä tai Jeesus-myytistä ovat lähtöisin Jumalfobiasta. Ylpeä ihminen, joka ei halua alistua Jumalan auktoriteetin alle ja olla siten vastuussa Jumalalle elämästään ja teoistaan, yrittää paeta Jumalaa. Näin tekivät jo ensimmäiset ihmiset paratiisissa ja sama meno jatkuu tänäkin päivänä.
Kieltämällä Jumalan olemassaolon, tällainen ihminen kuvittelee voivansa paeta Jumalaa. Hän on ilmeisesti laskelmoinut, että heti jos hän tunnustaa Jumalan olemassaolon, hän myös joutuu vastuuseen Jumalan edessä. Hän ei lyhytnäköisyydessään tajua, että joka tapauksessa hän kerran joutuu seisomaan Jumalan tuomioistuimen edessä, riippumatta siitä, onko hän tunnustanut Jumalan olemassaolon tahi ei. Hän ei millään pääse pakoon tuota tilannetta. Hän voi tämän maallisen elämän ajan aina jotenkin keplutella jopa siihen asti kunnes kuolee, mutta siihen hänen pakomatkansa viimeistään päättyy.
Jos hän olisi järkevä, hän tunnustaisi rehellisesti Jumalan olemassaolon ja ottaisi Jeesuksen Kristuksen omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen ja saisi näin kaikki syntinsä anteeksi. Silloin hän pääsisi taivastielle, eikä tarvitsisi juosta pakoon, keksimällä erilaisia tekosyitä, tarinoita myyteistä tai vetoamalla pakanauskontojen tapoihin ja uskomuksiin, joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan olemassaolon ja Jeesuksen historiallisuuden kanssa.
"Jumalattomat pakenevat, vaikka ei kenkään aja takaa, mutta vanhurskaat ovat turvassa kuin nuori jalopeura." (Snl.28:1)
07.10.2015 17:21
"Jumalan yliluonnollinen voima tarkoittaa paranormaalia taikavoimaa."
Sinun mielestäsi paranormaalinen taikavoima on siis luonut maailmankaikkeuden ja kaikki luonnonlait tyhjyydestä ja olemattomuudesta? Se vasta paranormaalia ajattelua onkin!
07.10.2015 16:21
Ennen kuin kukaan voi sanoa, että Jumala on myytti, hänen pitäisi pystyä selittämään, kuinka joku myytti on voinut luoda maailmankaikkeuden tyhjyydestä ja olemattomuudesta? Kuinka joku myytti on voinut luoda luonnonlait tyhjyydestä ja olemattomuudesta? Jos myytti pystyisi saamaan kaiken sen aikaan, niin silloin sitä ei enää kutsuttaisikaan myytiksi, vaan Jumalaksi.
07.10.2015 16:15
"Ei hyvä, jos uskonnolliset hihhulit pyrkisivät valtaamaan ja pilaamaan kaikki tiedepalstat."
Ilman Jumalan yliluonnollista voimaa, ei olisi olemassa maailmankaikkeutta, yhtään luonnonlakia, eikä tiedettä missään muodossa. Siksi Jumala ja Hänen voimansa huomioonottamisen tulee olla tärkein lähtökohta kaikelle tieteelliselle tutkimukselle. Tiedemies, joka ei niin tee, on tyhmä eikä mielestäni ansaitse tiedemiehen titteliä.
06.10.2015 22:44
"Sinun viidennestä perusvoimastasi ei ole minkäänlaista näyttöä eli todistetta, toisin kuin luonnon neljästä perusvoimasta on."
4 perusvoimaa ovat todisteet Jumalan yliluonnollisesta voimasta.
"Ei fysiikka tarvitse teologiaa"
Ilman Jumalan yliluonnollista voimaa, ei olisi ainuttakaan fysiikan lakia, fysiikkaa, eikä ainuttakaan fyysikkoa.
06.10.2015 22:38
Evoluutioteoriaa on uskallettava ja saatava kritisoida. On myös oikeus kyseenalaistaa sen teoriat ja väitteet. Jos evolutionistit eivät kestä kuulla puhetta Jumalasta ja luomisesta, heidän teoriansa on hyvin heikolla perustalla.
05.10.2015 22:10
[" En tiedä ymmärsitkö kaiken sanomani täysin pieleen, vai mikä on. Esimerkkinä vaikka kohta 2 nöyryydestä. Minä kirjoitin että:
"Minulla ei ole absoluuttisen varmaa tietoa, että olen ymmärtänyt Jumalan tahdon ja ilmoituksen Raamatussa edes likimain oikein, voin vain uskoa ja toivoa, että näin olisi." ]
Anteeksi! Olen varmaankin todella ymmärtänyt väärin. Tulkitsin väärin sanat "Minulla ei ole...." jne. Luulin sinun tarkoittavan, että minun tulisi ajatella siten, että Minulla ei ole absoluuttisen varmaa tietoa jne. En arvannut, että tarkoitat sillä itseäsi.
Vaikka joku julistus ei saisikaan vastapuolta vakuuttuneeksi esim. Jumalan olemassaolosta, niin se ei ole merkki, että minulla itselläni ei olisi varmaa tietoa asiasta. Toiseksi kaikki eivät HALUA uskoa, vaikka olisi kuinka varma tieto asiasta. Olipa syy mikä tahansa, meillä on Jumalan käsky tarjota Jumalan sanaa kaikille ihmisille huolimatta siitä, että toiset ihastuvat ja toiset vihastuvat. Näin oli Raamatunkin aikana.
05.10.2015 21:51
431 / 453