Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yleensä on ollut vaikea tietää, onko suolalla tehoa vai ei. Nyt oli selkeä testi, kun oli kosteina syksyinä sama paikka ilman suolaa ja suolan kanssa. Oma uskoni suolan tehoon sai tästä sen verran vahvistusta, että laitan sellaisen keräimen vessaan ensi talvenakin. Kulumisella tarkoitan sitä, että ne suolapussit tyhjenevät, kun ne imevät suolaa, ja suolavesi kerääntyy alusastiaan. Kaliumkloridin kanssa vesi pisaroi suolan pinnalla ja tippuu astiaan, mutta suolan määrä ei vähene, joten kaliumkloridi kestää kauemmin.
01.02.2016 11:24
Joo, joskus mulla on ollut kaliumkloridiakin, jossa on se etu, että se ei itse kulu, mutta sen saatavuus on heikompaa.
01.02.2016 08:22
Meillä seurassa oli yhdellä tyypillä veneen pohja täysin vailla levää, limaa tai rokkoa. Hän kertoi maalaavansa sen joka neljäs vuosi hard racingilla.
31.01.2016 21:20
Ei ainakaan täällä Lounais-Suomessa käytetä kokkaa edes soutuveneestä puhuttaessa, vaikka sana sinällään ymmärretään.
31.01.2016 21:15
Ei tämä ole kysymys-vastaus-palsta, vaan keskustelupalsta. Täällä on sallittua keskustella aiheista jonkun aloituksen perusteella.
31.01.2016 14:35
Pietari nyt tulee ekana mieleen. Taisi olla ennen ruotsalaisten pitämä, mutta venäläiset valloitti sen sodassa ja laittoi uudet laiturit ja suihkut.
31.01.2016 07:14
Itse asiassa niillä purjelaivoilla oli tiukka kisa joka vuosi vehnäreitillä Australiasta Englantiin. Heti kun ihmiset sai ekat haapiot vesille alkoi kova kisa, kuka meloi nopeiten.
30.01.2016 15:09
Silloin mittaat nopeutta.
29.01.2016 14:47
Solmua tunnissa =(mpk/h)/(h/1)=(mpk/h)*(1/h)=mpk/h^2, eli se on tosiaan kiihtyvyyden yksikkö.
29.01.2016 09:10
Kuka nyt tuolta purjeveneen ostaisikaan, kun sen saa vasta vuoden ja neljän kuukauden päästä. Syksyn messuilta sen saa puolen vuoden päästä.
29.01.2016 08:20
Onhan se monikäyttöisempi, mutta vesitiiviit läppärit ovat harvinaisempia kuin vesitiiviit tabletit, joihin saa lisäksi vesitiiviitä pusseja ja läppärit vie enemmän sähköä. Tämä on kätevää, jos haluaa navigoida ulkona. Androidiin ainakin saa ohjelmia (tether gps), joilla voi android-kännykän gps-tiedon jakaa wifin yli. Varmaan iphonessakin se on mahdollista. Tällöin selviää ilman ulkoista gps:ää piuhoineen. En ole varma, toimiiko se vain toisen android-laitteen kanssa, vai myös windowsin kanssa.
28.01.2016 21:36
Turun messuilla syksyllä oli kaksi purjevenettä, joista toinen oli 8-metrinen vanha puuvene. Toinen oli muistaakseni Bavaria 37 tms. Moottorivenekauppiaat jaksavat tuoda paattejaan esille. Vaikka kyllä nekin ovat siksi kalliita, että luulisi purjeveneilläkin olevan sitten kysyntää. Sisältä karu ja ilman matkavarustusta oleva TG 6.9x maksoi alkaen 60000 euroa. Samanlainen vene alumiinisena (Arronet 23) oli 80000 euroa. Purjeveneissä saa todella paljon venettä samalla rahalla.
28.01.2016 13:39
Saahan jostain halpakaupasta 200 eurolla koneita. En ymmärrä, miten tähän mopoautot liittyy. Romuttamosta saat varmaan autonmoottorin satasella tai ostamalla jonkun vanhan auton muutamalla satasella.
Tässä pari esimerkkiä. Ongelmina on vaihteisto, hallintalaitteet, pakokaasut ja jäähdytys.
agropoint.fi/kauppa/product_info.php?cPath=115_117&products_id=815
agropoint.fi/kauppa/product_info.php?cPath=115_117&products_id=819
agropoint.fi/kauppa/product_info.php?cPath=115_116&products_id=1050
28.01.2016 13:07
Näin on. Toisaalta minä asun Etelä-Airiston alueella, ja hitaalla veneelläkin pääsen jonnekin Brännskäriin kotiovelta kolmessa tunnissa. Jos olisi aina päivän parin sama tylsä siirtymä reissun alkuun, niin sen pätkän haluaisi tietysti mennä nopeammin. Mutta jos tietää, että aikoo viettää aikaa Kasnäs-Maarianhamina-Uusikaupunki-alueella, niin se on sama, onko yön tuossa vai tässä saaressa.
27.01.2016 11:51
Viime kesänä oli tavallinen häkävaroitin veneessä. Hyvin toimi, eli ei antanut virhehälyjä.
27.01.2016 09:42
En kiellä, etteikö ole hauskempaa päästä kovempaa, mutta nopeaa venettä täytyy yleensä myös purjehtia aktiivisemmin. Itse en ole trimmaamisesta kovinkaan kiinnostunut, joten ei se nopea vene ole sikälikään kiinnostava. Oma veneeni on hidas, mutta vakaa menijä, pitkäkölinen ketsi. Arvostan sellaisia juttuja, kuten että saan veneen helposti kulkemaan mukavasti vielä kun tuulta on 15 m/s. Se on minun veneessäni helppoa, vaikka olenkin usein yksin vastuussa purjehdusmanöövereistä.
26.01.2016 21:40
Miksipä ei maistuisi, mutta ei ole niin tärkeää, että se ohjaisi veneen valintaa.
26.01.2016 14:51
Mä olen laituriparlamenteissa hyvin harvoin puhunut veneiden nopeuksista, vaikken vielä vanha olekaan. Mutta purjehtijoita on monia porukoita. Yhdet viettää yönsä Helsinki-Maarianhamina-reitin suosituissa satamissa, toiset taas Houtskärin pienissä kyläsatamissa. Niissä satamissa on erilaiset veneet ja erilaiset purjehtijat noin niinkun keskimäärin, ja jututkin on eri.
26.01.2016 14:48
Vanhat windows-läppärit on nykyisin yleensä todella hitaita ja syö paljon virtaa, kun kovalevy swappaa koko ajan muistia levylle, kun Windows on päivittänyt eli lihottanut itseään vuosikaudet. Lisäksi XP on haavoittuvassa tilassa, kun sitä ei enää korjailla, eli verkon käytön kanssa saa olla tarkkana. Linux olisi vaihtoehto keventämiseen, mutta sitten joutuu winellä emuloimaan navigointisoftaa. Ainakin oziexplorerin saa pelaamaan winen kanssa.
26.01.2016 13:40
Se on muuten tavallinen kattila, mutta kannessa on kahdessa kohtaa u:n muotoinen kouru. Kattilassa oli vähän leveämpi reunus, mutta kahdessa kohtaa oli kapeampi kohta, johon sai kannen u-kohdan sovitettua. Sitten kantta pyöräytetään puoli kierrosta ja se ei lähde itsestään irti. Sama perusidea siis kuin letkujen paloliittimissä. En ole nähnyt sellaisia myynnissä, sain sen appiukolta.
www.salhydro.fi/fi/paloliittimet-2/fkag-paloliitin-ulkokierteella
26.01.2016 13:15
157 / 177