Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7388
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos Paloma ! Katsomista (ja lukemista) riittää..))
28.03.2024 09:46
heh, mikähän fiba taas sattui, kun toivotusten jälkeen tuli toistoa tuonne loppuun ? ..))
Olen aikaisemminkin sanonut, etten juuri jaksa korjailla näitä virheitä - minulla ei ole oikolukuohjelmaa ja elämänmittainen lukihäiriö - jonkinasteinen sanasokeus - tuntuu aktivoituneen vanhana.
Erästä sotaveteraania lainatakseni: mies (=ihminen) vanhenee mutta vamma nuortuu...
28.03.2024 09:43
Kiitos vinkistä, aloittaja, ja "käyttöohjeesta" !
Minun suosikkini "kautta aikojen" on ollut Pier Paolo Passolinin "Matteuksen evankeliumi" (1964). Mustavalkoversio, amatöörinäyttelijät - Mariana Passolinin oma äiti, vuorosanat suoraan evankeliumista.
Yksinkertaisuudessan kaunis ja vaikuttava.
28.03.2024 08:30
Koivun mahlaa tai kuusen kerkkiä en ole kerännyt (liian työlästä näillä vuosin, ajattelen).
Edes teeaineksia (koivun-, mustaherukan-, vadelman lehdet) en ole viime vuosina kerännyt enkä kuivannut. Marjat ja sienet sensijaan kuuluvat agendalle edelleen. Nokkonen on pihakasveista edelleen käytössä. Sitä käytän tuoreena ja kuivattuna.
Voikukkaa en juuri käytä, horsma ja Väinönputki käyvät salaattiin ?
Pitäisi kyllä aktivoitua tuossakin asiassa. Oppaita minultakaan ei puutu. Toivo Rautavaaran "Mihin kasvimme kelpaavat" ja "Miten luonto parantaa" ovat minulla edelleen alan perusteoksina. Sinikka Piipon kirjaa en tunne - aika uusi taitaa olla ?
demeter1
21.03.2024 16:56
Huomenta ! Osaisinpa minäkin alkaa aamuni yhtä avoimin ja luottavaisin mielin kuin Sel-la tekee. Sentään olen häneltä oppinut tuon "aamuviruttelun" ja "ilmapolkupyörällä ajon" - kiitos niistä !
Vaikka aerobinen kunto on palautunut, lihaskunnossa on parantamisen varaa ja myös entisen mielentyyneyden saavuttamisessa.
Kivaa keskustelua täällä on ollut, mukava lukea, vaikka itse ei mukaan "ehtisikään".
Tänäänkin olisi kaksi tapahtumaa, kyläkerho ja lukupiiri. Vähän liikaa, kun olen ottanut tavoitteekseni mennä niihin jalan....
Hyvää päivää itse kullekin,
demeter1
21.03.2024 10:34
No voi, brinkkala, minkälaisen riesan nyt sait vaivoksesi, sinä, reipas ja mukava ihminen..))
Toimi nyt niin kuin sinulle on hyvä ! Viittaan tuohon tartuntavaaraan. Ei sairaana jaksa muita ottaa huomioon ja niinkin, että kaikki me ollaan potentiaalisia tartuttajia, onneksi emme sitä tiedä.
Pidetään peukkuja sulle !
Makriina tuota jo ehdotti - "kilpirauhasepidemiaa". Tuttu, kun kerroin omasta tilanteestani, kysyi heti, onko vaikuttanut mielialaan. Toistaiseksi on oireena ollut vain "mania", yliaktiivisuus, mutta pahempaakin voi olla tulossa. Tai no. Kyllä huomaan kognitiivisten toimintojen heikkenemistä ja muutakin outoutta omassa olossani, mutta ehkä kyse on vain "vanhenemisen seikkailusta".
Kevät on nyt kuitenkin meillä "päällä" ja kesää odotellaan. Lasketaan niiden varaan !
demeter1
21.03.2024 10:18
Minä olen minä ja niin ovat muutkin. Mikä minä olen muita määrittelemään ?..))
Vai pitäiskö ajatella kuten Remu Aaltonen "Jos sä koko ajan tiedät mitä sä teet, sä olet sinä. Jos sä kysyt sitä muilta, sua ei ole olemassakaan. Jos sä kysyt kerran, sä kysyt aina"...
18.03.2024 17:32
Aamupäivää ! Avun vastaanottamisen opettelu on minullakin työn alla. Siivoojan tilaamista olen pähkäillyt pitkään mutta isoin ongelma on tuo, mistä Sel-lakin kertoi: kuka nyt osaisi siivota niin että minulle kelpaa..)) Ei siis ole kyse kenenkään osaamattomuudesta vaan siitä, että tahtoo itse pitää kiinni omasta osaamisestaan..)) Vähän kuin toinen tuppaisi omalle reviirille, toisi sinne omat näkemyksensä ja tapansa, ohittaisi minut. Näin siis minulla.
Ja sitäpaitsi kyllä siivous on myös verratonta hyötyliikuntaa ja yleensä siitä saa hyvän mielen ja jos unohtaa suorittamisen, laskee itsensä vapaalle, se käy vaikka meditaatiosta.
Ikävä kuulla, brinkkala, että tuollaisen taudin nyt sait. Tuttuni maalla kertoi samantyyppisistä oireista ja ihmetteli, mistä taudin sai, kun ei juuri missään "seuroissa" liiku. Perusterve, hyväkuntoinen hänkin on - ikäisekseen..))
Itse olen jo kolme vuotta ottanut kausi-influenssarokotuksen - se lienee varjellut tartunnoilta tai sitten on ollut vain hyvä tuuri.
Paranemista sinulle, kuuntele itseäsi (!) ja ota vastaan kaikki apu mitä tarjotaan..))
Mummot eivät neuvo vaan muistuttavat siitä, minkä toinen hyvin tietää.
18.03.2024 11:05
Kiitos Mira noista tiedoista. Kiva olla näin musiikkitietoisten kollegoiden joukossa ja todistaa, että näinkin vanhana voi vielä löytää "uutta", saada täydennystä tunne- ja elämysmaailmaansa.
Yksikään musiikkikappale ei innoita minua liikkumaan niin kuin Malaguenia. Niin paljon tunnetta, intohimoa, se sisältää että tulee taviksellekin ilmaisun, liikkumisen pakko !..))
18.03.2024 10:29
Hyvä te, Ano 20.36. Kun niin pitkään olette saaneet nauttia heidän musiikistaan ja minä löydän heidät vasta nyt..))
Mutta Palomalle kiitos noista eri versioista, kyllä se vanhempi (1944) pesee uudemmen, mielestäni..))
Ajatella Paloma, olet saanut elää tuossa värikylläisessä kulttuurissa - varmasti musiikkikin puhuttelee sinua vielä syvemmin kun meitä, kylmän maan lapsia.
18.03.2024 10:15
Varmasti unohtumaton elämys, Mira. Nähdä tuo trio livenä ja vielä tulla erityisesti noteeratuksi ! ..)) Näkisinpä kuvasi !
Itse en ole heitä aikaisemmin samalla tavalla noteerannut, vasta nyt kun olen etsinyt sopivaa säestystä yksintanssilleni (!) olen ollut heistä aivan haltioissani. Mitkä äänet,
mikä rytmi, mikä rento läsnäolo !
17.03.2024 17:00
Niin, Ano 17.15. Tuo kuvaamasi tilanne on ikävän tavallinen tänä päivänä: asutaan kaukana harvoin nähdään.
Silti uskon, että jokainen isovanhempi kantaa lastenlapsiaan sydämessään, on läsnä "etänä" jos muu ei ole mahdollista.
17.03.2024 16:09
Heh, vasta katsahdin kelloa ..)) Aika myöhäinen ajankohta toivottaa huomenta, mutta sallittakoon se meille, joiden ei enää tarvitse elää kellon orjuudessa.
Ajatelkaa mikä etuoikeus ! Kaikki aika omassa käytössä, ainakin tänään, minulla..))
16.03.2024 12:44
Anteeksi pyytäminen nyt vain taitaa olla maantapa. Sillä pääsee helpommalla ja antaa itsestään paremman kuvan.
En siis väitä, että Sanna Marinkin anteeksipyyntö olisi ollut muuta kuin vilpitön. Yleiseen käytäntöön vain viittaan...
14.03.2024 11:52
Niin, Ano 10.47. Itse en ollut mukana tuota kuvaa otettaessa, enkä todistamassa Riikka Purran hiljaista hyväksymistä sille, mutta lottovoittohan se oli hallituksenvastaisille voimille.
Kyllä nyt persut saivat kyytiä ja sehän on niille ihan oikein..)) Eläköön demokratia !
14.03.2024 11:24
Ennen tuo "kolmas valtiomahti" oli puolueeton lehdistö. Monien arvioiden mukaan se ei ole sitä enää vaan valta on siirtynyt sosiaaliselle medialle. Siinä tämä saksikuvakin käsittääkseni ensimmäisenä julkaistiin sillä oli uskomaton voima mielipiteiden muokkaajana.
Aivan niinkuin Sanna Marinin biletyskuva aikanaan: sisäpiirin juhlintaa, josta Marin sai maksaa mainehaittana ja nöyryytyksenä (huumetesti, leimaava lehtikirjoittelu).
14.03.2024 10:35
Tuon saksikuvan ympärille on syntynyt monenlaista tarinaa. Saksikuva ei ollut Riikka Purran julkaisema (Johannes Ijäs/Demari 13.3.) vaan yhteyksistään irti leikattu, ehkä jonkinlaista sisäpiirihuumoria, mitä monissa yhteyksissä käytetään keventämään liian ison kuorman painoa.
Eli jos jotakin pitää haukkua niin sitä tahoa, mikä tuon kuvan julkaisi ilmeisen tarkoitushakuisesti vahvistamaan vallitsevaa hallitusvastaisuutta ja demonisoimaan vihattua valtiovarainministeriä.
Aina tulee kysyneeksi: ketä tai mitä tämä "kolmannen valtiomahdin" vallankäyttö lopulta palvelee ?
14.03.2024 10:06
Juuri näin, Ano 20.10. Julkinen nöyryytys EU-parlamentissa jäsenmaan pääministerille.
Tuskin tämä Espanjan edustaja kovin tarkkaan on Suomen sisäpolitiikkaa ja taloutta seurannut kunhan tarttuu populistisesti tarjottuun täkyyn: "äärioikeiston" uhkaan ja paisuttelee sitä.
Aika outo näytelmä tämä oli: toinen jäsenmaa puuttuu toisen jäsenmaan sisäpolitiikkaan. Jos tuolle tielle lähdetään, koko unioni hajoaa omaan mahdottomuuteensa.
Miten meidän omat mepit ? Miksi he eivät puuttuneet puheeseen, miksi eivät käyttäneet puheenvuoroja, olivat vain mukana likaamassa omaa pesäänsä.
Ja täällä ilakoidaan Orpon saamista nuhteista: mitäs me sanoimme ? Kyllä me vain olimme oikeassa kun Espanjan meppikin niin sanoi...
14.03.2024 08:41
Niin. kansan muisti on pitkä ja "joka kerran keksitään, sitä aina epäillään". Useimmat sentään ymmärtävät, että sen epäkiitollisempaa työtä kuin olla valtiovarainministeri tällaisina aikoina ei juuri taida löytyä. Aina teet väärin teet miten tahansa ja ikuinen totuus taitaa olla se, köyhä kärsii aina...
Mediaseksikkyys on tämän ajan arvoja, enkä ihan ymmärrä, miksi se olisi valiontalouden hoidossa jotenkin ratkaisevaa.
12.03.2024 12:10
Niin. Paloma, mutta surullista on, että tuo yhden (tai kahden!) ihmisen demonisointi kertoo ihmisen (ihmisten?) alkeellisesta ajattelusta: Ikäänkuin kansan valitsema edustaja olisi diktaattori, joka tahtoo vain käyttää valtaa, vaikka toimii yhdessä asetun tavoitteen mukaisesti yhteistyössä asiantuntijoitten kanssa...
12.03.2024 11:30
22 / 370