Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minun kokemukseni mukaan ihmiset alkavat suhtautua myönteisesti eutanasiaan jos ovat joutuneet näkemään jonkun läheisen kärsimystä, kuolinkamppailua.
Ja vaikka periaatteessa kipua voidaan hoitaa hyvin, aina se riitä ja silloin kyllä eutanasia tulee mieleen...
11.12.2023 17:34
Tykkäätkö, aloittaja, että täällä puhutaan "koko ajan" kuolemasta ?
Minusta siitä puhutaan aika vähän, kun huomioidaan tuo ikäviite: 80+.
Ajattelen, että kun meidän ajassa kaikki tabut on rikottu, niin eikö voisi ajatella, että myös kuolemasta voisi puhua avoimesti, ilman torjuntaa ja vahvaa tunnelatausta ?
(joka aloittajalla mielestäni oli ..))
No. Pieni provohan tuo aloitus taisi olla ja se kuvastaa tietysti tätä aikaa, jossa Ihminen on kuolematon niin kauan kuin siitä tulee muistutus omalle kohdalle.
demeter1
11.12.2023 17:08
Sanos muuta brinkkala. Kyllä SkillaN, Sel-la, on meille se äiti aurinkoinen, joka jaksaa jakaa meille lämpöään vuodesta toiseen.
Heh, ollaanpas me taas tasavertaisia: seurannassa mikäkin olen..))
Seuraajista olen kuitenkin vapaa...
10.12.2023 18:12
brinkkala@ Olen vieläkin vähän toistaitoinen tässä kirjoittelussa. Vasta huomasin sinun viestisi "täällä kaukana".
Otan osaa vastoinkäymisiisi, (liian) paljon niitä on ollut yhdelle vuodelle, vaan minkäs teemme ? Ja että nuori lähtee täältä (ennen meitä) tuntuu aina kohtuutomalta,
virheeltä suorastaan. Sanattomaksi vetää kuten tietysti muutkin isot surut.
Minäkin kuvittelin olevani pätevä saattohoitaja, mutta niin vain vajosin täysin avuttomaksi kun rankin tilanne osui omalle kohdalle. Ei ollut tarjota kuin hapuileva läsnäolo. Onneksi en ollut yksin ja saatoin jättää kuolevan varmempiin käsiin.
Toivottavasti olet itse selvinnyt omista vaivoistasi, asenne ainakin pitää: "pienin askelin eteenpäin"..)) Ja kun mieli on avoin, löytää "vaikka mitä" kuten itse totesit.
Matkalla ja löytöretkellä ollaan ja kiva, että olet taas matkaseurana..))
10.12.2023 12:52
No niin. Toimin mielestäni kuten ennenkin, mutta soheltamista tämä nyt on.
Pääpointtini kadonneessa viestissä oli kuitenkin kiitos ! Siis kaikille niille, jotka ovat jaksaneet muistaa ja kannustaa, olla hengessä mukana.
Se on merkinnyt minulle paljon ja todistanut taas sen, että myös virtuaalisesti voi välittää tunteita ja ne voimaannuttavat siinä kuin muillakin tavoin esitetyt, ainakin minulla.
Ja niinkin, että kenelle tahansa osoitettu ystävällisyys lisää mielestäni aina myös yhteistä hyvää palstalla.
Hyvää jatkoa joulun valmisteluun kaikille. Vaikka itsellä olisi siihen vain vähäiset mahdollisuudet, muiden kertomukset voivat ruokkia, auttaa pitämään kosketusta omaankin arkeen...
demeter1
09.12.2023 15:19
Nyt en ala ! Kirjoitin tänne pitkän viestin, sydänverellä kirjoitetun, kopioin sen, mutta liitä-toiminto ei tällä nyt toiminut.
Olivatkohan "henget" asialla, totesivat, ettei noin intiimiä eikä aiheeltaan soveliasta tekstiä ole tänne syytä laittaa ?
Toista kertaa en jaksa viestiä kirjoittaa
09.12.2023 14:57
Vai niin, että Eppu on jo "kissojen taivaassa". Minkäs ikäinen Niilo on ? Kiva kun kertoilet hänestä. Kissaihminen olen itsekin.
03.12.2023 20:50
Kiitos sinullekin Eliaana. Laihtuminen on huono merkki plus matala Hb. Yhden verikokeen tulos puuttuu vielä. Ehkä se selvittää jotakin.
Vai on Eppu ruvennut häiriköimään..)) ilmeikäs kaveri ! Eikös kaihileikkaus oli nykyisin läpihuutojuttu. Minulla leikattiin molemmat silmät yhtäaikaa, kymmenen minuuttia per silmä ja kyllä maisema kirkastui kummasti. Vieläkään en tarvitse kuin lukulasit.
03.12.2023 19:37
Kiitos Neeasa ja korppis. Kaikilla meillä on omat vaivamme. Ehkä yhteinen toive voisi olla että kivut pysyisivät kohtuuden rajoissa. Teillä molemmilla on kuitenkin parempaa odotettavissa, polvet ja lonkat voidaan uusia..))
Lääkäri oli tarjoamassa minulle lääkettä käsien vapinaan, mutta ajattelin vielä sinnitellä ja katsoa jospa se asettuisi itsestään.
03.12.2023 19:24
Näin minäkin olen ymmärtänyt Ano 14.36, että siihen on lääkkeet eikä sen tarvitse kovasti elämää rajoittaa. Vähän harmittaa, ettei minulla ole sitä..)) Kun jotakin vaivaa kuitenkin tulee tai on jo.
03.12.2023 15:54
Ai olet laittanut naaman muistiin, Ano 16.22 ! Eli vanhoja tuttuja ollaan..)
Sovitaan näin, että en ymmärrä. Surkea tapaus - minuun ei kannata tuhlata ruutia..))
02.12.2023 17:28
Niin, Ano 14.07. Joku julkkis, taisi olla edesmennyt Erno Paasilinna, katsoi, että nämä julkkikset, jotka "kansa" ottaa hampaisiinsa - syystä tai syyttä - lopulta palvelevat meitä, koska me voimme sijoittaa heihin omaa varjoamme, nähdä itsemme hyveellisinä heihin verrattuna.
02.12.2023 17:02
En ole tarkasti seurannut Hirviniemen vaiheita, mutta jos noin on kuin kirjoitat, Ano 12.43, niin kai meidän "supersuosikista" on nyt "vain" paljastunut se pimeä puoli ja asianosaisten
mitta on tullut täyteen kun asioista tehtiin julkisia. Näin "positiivisesti" kai asian voisi tulkita ?
Pelkkiin törkyviesteihin kohdistuva kritiikki voisi minusta olla myös ylireagointia tai tarkoitushakuista mustamaalaamista kun "uhreilla" oli kuitenkin mahdollisuus viheltää peli poikki.
Niin. Kai tämä myllytys, asioiden julkinen käsittely, on tätä päivää. Oliko ennen sittenkin paremmin, kun tietyt asiat käsiteltiin kulisseissa, pienessä piirissä, eikä niitä tuotu katutuomioistuinten käsittelyyn kuten tänään tehdään, median suosiollisella avustuksella?
02.12.2023 13:53
Ehkä olet oikeassa, Ano 01.57. Itse ajattelen, että tuo "vellominen" olisi yritys ymmärtää enemmän tuomalla esiin asian eri puolia. Ja antaahan se myös tilaisuuden korostaa omaa hyveellisyyttään tuomitsemalla väärintekijä..))
Yhtä kaikki. Tuo Sillanpään dokumentti ja sen seurausvaikutukset paljastivat mielestäni sen, että ihmiset pysyvät kannassaan, vaikka asiaa yritetään taustoittaa, katsoa tarkemmin.
Ehkä tuo on sitä pitkävihaisuutta, kovuutta, mitä Sirpa Kähkönenkin puheessaan kuvasi ?
02.12.2023 09:53
Ikävää maalittamista, Anot 22.43 ja 22.48. Ajattelen, että meidän ikäiset eivät määrittelisi hyvää ja pahaa noin kategorisesti ja ennen muuta jättäisivät arvioimatta toisen kirjoittajan ymmärrystä siksi, etteivät ymmärrä hänen tarkoitustaan.
01.12.2023 23:40
Minä en kokenut kirjoitusta noin, Ano 23.18. Näistä kahdesta (Hirviniemi, Sillanpää) on nyt kirjoitettu muualla väsyksiin saakka ja kai täälläkin "ajankohtaiseen aiheeseen" voisi ottaa kantaa...
Kaksinaismoraalia en aloituksessa nähnnyt pikemminkin yritystä ymmärtää ja pohtia miten Hirviniemen käytös vaikuttaa muihin.
01.12.2023 23:29
Ei Kähkönen minulle mikään profeetta ole, Ano 23.07, mutta sanoi mielestäni osuvasti tuosta huutokuorosta. Vai oletko itse eri mieltä ?
Vasta kuulin hänen taustastaan. Punikkisuvusta on tullut muitakin hyviä kirjailijoita, vaikka Paasilinnan veljekset.
01.12.2023 23:18
Niin minäkin olen lukenut ja kuullut, Ano 21.52.. Olisiko häntä armahdettu jos olisi (muodollisesti) katunut ? Enpä usko. Kuten aloittaja kirjoitti: "kansan tuomio on aina raju ja muisti pitkä".
01.12.2023 22:51
Hetkinen Anot 14.38 ja 14.42. Luitteko nyt ollenkaan tuota aloitusta ? Jos luitte, kirjoititte sen kyllä uudelleen omassa päässänne ja siltä pohjalta maalititte ikävästi aloituksen tekijää.
Sirpa Kähkösen puhe Finlandiapalkinnon jakotilaisuudessa sopisi hyvin kuvaamaan tätäkin keskustelua. Hän puhui huutokuoroista ja katsoi, että ne tuomitsevat paitsi väärät teot myös koko ihmisen ja hänen elämänsä. Armoa ei anneta. Ihminen tuomitaan nopeasti. Tunnustus, katuminen, parannuksen tekeminen, toivo muutoksesta - nämä eivät merkitse mitään "
01.12.2023 21:39
Kiva kuulla että Waltteri ja Martha ovat vielä täydessä iskussa ja pitävät puolensa harakoiden kanssa..))
Ja onnekkaita ovat, että heillä on luotettava ihmisystävä. Terveisiä koko jengille..))
29.11.2023 16:26
1 / 342