Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7389
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minusta taas meidän tavisten kritiikki on aika subjektiivistä, Ano 15.09, liikkuu yleensä sillä hyvä/huono-akselilla. Ehkä voisi mieluummin puhua mieltymyksestä ? Tykkää/ei tykkää...
Ja jos arvostelusta puhutaan niin sehän tunnetusti kertoo myös arvostelijasta..))
14.12.2023 16:35
Hyvä kun muistutit Collianderista Ano 14.35. Kun puoliso kääntyi Ortodoksiksi hankimme niitä Collianderin kirjoja, joissa hän kuvaa omaa hengellistä polkuaan. Lukematta ne ainakin minulta jäivät, mutta ne ovat kyllä alkaneet vetää minua puoleensa, ehkä joulun aika luo otollisen ilmapiirin niiden lukemiseen - tai ehkä niitä on lähestyttävä tutkien ?
14.12.2023 16:26
Melkein kateeksi käy tuo kirjallinen harrastuneisuus siellä, Paloma. Paljon aktiivista joukkoa?
Juuri totesimme tuttuni kanssa, että täällä osallistuminen erilaisiin kirjallisuustapahtumiin on todella vähäistä, kirjailijavierailut saattavat vetää väkeä, lukupiirit eivät.
Tuttuni on mukana parissakin lukupiirissä, osallistujia on 2-6 per kerta
ja kunta on kuitenkin Uudenmaan isoimpia.
Paljon tekee kulttuuriväki työtä sielläkin, muutamalle harvalle harrastajalle.
14.12.2023 15:52
Lundbergiltä en ole lukenut muuta kuin tuon Jään. Mutta hyvä kuulla hänen hänen muustakin tuotannostaan.
Saaristolaiskuvauksista Myrskyluodon Maija teki aikanaan
sellaisen vaikutuksen, että se jätti varjoonsa muut. Siitähän tehtiin TV-sarjakin ja kai sekin osaltaan vahvisti sen vaikuttavuutta, kuten tietysti Lasse Märtenssonin ikivihreä sävellyskin Jukka Virtasen sanoituksin.
Joonatan Tola on ollut aika paljon esillä, hänen haastatteluitaan olen lukenut/kuullut.Kyllä erilaiset kehitys- ja selviytymistarinat ovat aina kiinnostaneet, varmasti tämäkin.
Uskomattomista kohtaloista ihmislapsi kuitenkin selviää - eivät tietenkään kaikki - mutta yksikin selviytyjä voi antaa toivoa ja rohkaisua muille.
14.12.2023 15:16
Ammatti-ihmisille minäkin kuolinpesäni jätän (Makriina). melkein kaikki joutaa täältäkin kaatopaikalle, myös kirjat, koska kirjoja ei enää lueta. Se sattuu minuun kipeimmin.
Äänilevyt, kasetit, elokuvat (DVD), astiat, tekstiilit - mikään ei enää kelpaa minnekään.
Jos olisi aikaa, jäämistöstä voisi sorteerata sellaista, mikä kelpaisi keräilijöille tai antiikkiliikkeseen. Pari kuormaa olen kyllä niihin vienytkin. kirjoja ja astioita...
Kun meillä on parin vuoden aikana ollut kaksikin isoa pesänselvitystä, ei enemmästä olisi enää väliä.
13.12.2023 14:45
Taidan olla samassa tilanteessa kanssasi, Ano 12.19. Monista aktiviteeteistä olen joutunut luopumaan tänä syksynä, osin läheisten sairastelun ja osin oman kuntoni vuoksi.
Vanhuus tuli kuin puun takaa, ei antanut harjoitella..))
Samat mielenkiinnon kohteet olen löytänyt mitkä sinäkin mainitset: vasta olen alkanut kuunnella radiotakin ja vanhoja luettuja kirjoja löydän uudelleen.
Vaikka monet moittivat telkkarin antia, itse löydän sieltä kyllä ajanvietettä riittävästi.
13.12.2023 14:29
Minäkin vähän huolestuin Neeasan selkävaivoista, sentään puuhaa kaikenlaista...
Brinkkalan joulusuunnitelmat myötäilevät omiani.
Vanhin poika on ottanut vastuulleen jouluaterian, kutsunut sinne myös veljen perheen.
Mikä helpotus näille vapiseville käsille..))
(Osittain) yksin sujuu minunkin jouluni ja se sopii minulle oikein hyvin. Eheytymisen aikaa joulu on minulle aina ollut ja parhaiten sitä "eheytyy" omassa seurassaan..))
13.12.2023 14:14
Heh, taisi olla Makriinalle osoitettu tuo Anon 12. kysymys, mutta minäkin vastasin, varmuuden vuoksi..))
13.12.2023 13:35
Voi että, Makriina. Ihan jännittää puolestasi. Pitkä matka (edestakaisin) sinulla
ja huomennakin ohjelmaa tiedossa. Näin nämä rautarouvat elävät..))
Minulle teki tiukkaa pysyä pystyssä apteekkireissulla: auraamaton tie, jäätä lumen alla.
Pojan kyydillä pääsin, mutta vähän askellettavaakin jäi.
Onneksi saan pojasta avun lumitöihin; kymmenen senttiä oli lunta tullut yön aikana.
"Eteenpäin sanoi mummo lumessa" ! Niinhän se oli ?
13.12.2023 11:57
Heh, Ano 17.39. En nyt kyllä ymmärrä tuota totuuttasi, mutta jos näin on, niin hyvähän se on, jos "maailma pyörii muutaman naisen ympärillä"..))
Ilmeisesti kuitenkin viittaat nojatuoliin ja sen kirjoittajiin. Jos ovat sinulle häiriöksi niin sanahan on vapaa: voit tulla mukaan tai aloittaa ihan oman nojatuolin. Kukaan ei sinua estä.
12.12.2023 18:48
Aivan, Ano 17.34. Olisin voinut ja sinäkin olisit voinut (raapustaa viestin tänne).
Niin ei vain kumpikaan tehnyt, joten eiköhän olla tasoissa ?
12.12.2023 18:33
Ihan jo ehdin huolestua, kun Nojatuolissa ei ollut ketään. Piti tarkistaa pitkin päivää joko Sel-la oli tullut paikalle..))
Aika harmillisia ovat nämä tekniset ongelmat täällä. Ihan kuin kukaan ei piittaisi.
Itsekin olen ilmoittanut niistä ylläpidolle, mutta eipä se mitään ole auttanut.
Toivotaan kuitenkin, että huomenna kaikki olisi toisin...
demeter1
12.12.2023 17:20
Minun kokemukseni mukaan ihmiset alkavat suhtautua myönteisesti eutanasiaan jos ovat joutuneet näkemään jonkun läheisen kärsimystä, kuolinkamppailua.
Ja vaikka periaatteessa kipua voidaan hoitaa hyvin, aina se riitä ja silloin kyllä eutanasia tulee mieleen...
11.12.2023 17:34
Tykkäätkö, aloittaja, että täällä puhutaan "koko ajan" kuolemasta ?
Minusta siitä puhutaan aika vähän, kun huomioidaan tuo ikäviite: 80+.
Ajattelen, että kun meidän ajassa kaikki tabut on rikottu, niin eikö voisi ajatella, että myös kuolemasta voisi puhua avoimesti, ilman torjuntaa ja vahvaa tunnelatausta ?
(joka aloittajalla mielestäni oli ..))
No. Pieni provohan tuo aloitus taisi olla ja se kuvastaa tietysti tätä aikaa, jossa Ihminen on kuolematon niin kauan kuin siitä tulee muistutus omalle kohdalle.
demeter1
11.12.2023 17:08
Sanos muuta brinkkala. Kyllä SkillaN, Sel-la, on meille se äiti aurinkoinen, joka jaksaa jakaa meille lämpöään vuodesta toiseen.
Heh, ollaanpas me taas tasavertaisia: seurannassa mikäkin olen..))
Seuraajista olen kuitenkin vapaa...
10.12.2023 18:12
brinkkala@ Olen vieläkin vähän toistaitoinen tässä kirjoittelussa. Vasta huomasin sinun viestisi "täällä kaukana".
Otan osaa vastoinkäymisiisi, (liian) paljon niitä on ollut yhdelle vuodelle, vaan minkäs teemme ? Ja että nuori lähtee täältä (ennen meitä) tuntuu aina kohtuutomalta,
virheeltä suorastaan. Sanattomaksi vetää kuten tietysti muutkin isot surut.
Minäkin kuvittelin olevani pätevä saattohoitaja, mutta niin vain vajosin täysin avuttomaksi kun rankin tilanne osui omalle kohdalle. Ei ollut tarjota kuin hapuileva läsnäolo. Onneksi en ollut yksin ja saatoin jättää kuolevan varmempiin käsiin.
Toivottavasti olet itse selvinnyt omista vaivoistasi, asenne ainakin pitää: "pienin askelin eteenpäin"..)) Ja kun mieli on avoin, löytää "vaikka mitä" kuten itse totesit.
Matkalla ja löytöretkellä ollaan ja kiva, että olet taas matkaseurana..))
10.12.2023 12:52
No niin. Toimin mielestäni kuten ennenkin, mutta soheltamista tämä nyt on.
Pääpointtini kadonneessa viestissä oli kuitenkin kiitos ! Siis kaikille niille, jotka ovat jaksaneet muistaa ja kannustaa, olla hengessä mukana.
Se on merkinnyt minulle paljon ja todistanut taas sen, että myös virtuaalisesti voi välittää tunteita ja ne voimaannuttavat siinä kuin muillakin tavoin esitetyt, ainakin minulla.
Ja niinkin, että kenelle tahansa osoitettu ystävällisyys lisää mielestäni aina myös yhteistä hyvää palstalla.
Hyvää jatkoa joulun valmisteluun kaikille. Vaikka itsellä olisi siihen vain vähäiset mahdollisuudet, muiden kertomukset voivat ruokkia, auttaa pitämään kosketusta omaankin arkeen...
demeter1
09.12.2023 15:19
Nyt en ala ! Kirjoitin tänne pitkän viestin, sydänverellä kirjoitetun, kopioin sen, mutta liitä-toiminto ei tällä nyt toiminut.
Olivatkohan "henget" asialla, totesivat, ettei noin intiimiä eikä aiheeltaan soveliasta tekstiä ole tänne syytä laittaa ?
Toista kertaa en jaksa viestiä kirjoittaa
09.12.2023 14:57
Vai niin, että Eppu on jo "kissojen taivaassa". Minkäs ikäinen Niilo on ? Kiva kun kertoilet hänestä. Kissaihminen olen itsekin.
03.12.2023 20:50
Kiitos sinullekin Eliaana. Laihtuminen on huono merkki plus matala Hb. Yhden verikokeen tulos puuttuu vielä. Ehkä se selvittää jotakin.
Vai on Eppu ruvennut häiriköimään..)) ilmeikäs kaveri ! Eikös kaihileikkaus oli nykyisin läpihuutojuttu. Minulla leikattiin molemmat silmät yhtäaikaa, kymmenen minuuttia per silmä ja kyllä maisema kirkastui kummasti. Vieläkään en tarvitse kuin lukulasit.
03.12.2023 19:37
28 / 370