Paljonko teillä jää niin sanottua käyttörahaa?

Anonyymi-ap

Siis sen jälkeen, kun asuminen, sähkö, ruoka, vakuutukset ja sellaiset on vähennetty. Itselläni ei ole isot menot, silti jää vain noin 780€.
Toki vähensin myös rahastoonkin menevän määrän, joka ei oikeastaan ole mikään lasku/meno.

Mutta nyt huomaan, kuinka iso rahareikä auto ja perhe aikoinaan oli. Silloin tienasin huomattavasti enemmän ja vaikka tili tuli 2:n viikon välein, ei tili toista nähnyt.

>simiti<

60

1022

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei sitä säästöön jää. Varasta valtiolta niin tuomiosi on sama kuin murhamiehen. Varastat valtiolta = Otat omasi vain takaisin.

• Anonyymi

Itsellä työttömänä miinusmerkkinen, kulutus syö säästöjä <100 euroa kk? Venytän senttejä niin pari vuotta pärjään tällai, jollei tilanne muutu paremmaksi? Pitäisikö pyrkiä mielenterveyden takia sairaseläkkeelle niin vähän helpottaisi, ku työmarkkinat on mitä on?

• Anonyymi

Voithan toki kokeilla sitä "sairaseläkkeelle" jäämistä. Se nyt ei kuitenkaan ole ihan yksinkertainen prosessi.

Itselläni kesti tutkimukset lähes vuoden fyysisestä aivovammasta huolimatta. Lopulta minulle myönnettiin osa-aika työkyvyttömyyseläke.

Vuosien taistelun ja jatkuvien lausuntojen jälkeen myönsivät koko eläkkeen. Tokikaan en aikoinaan kyennyt ollenkaan käymään entisessä työssäni.

Yritin sitten hakea kunnolleni sopivaa työtä. Kaikki haastattelijat olivat innoissaan kokemuksestani ja osaamisestani. Mutta aina hymy hyytyi, kun kerroin olevani osa-aika työkyvyttömyyseläkkeellä.

Kuulemma kaikki tarvitsivat kokoaikaista työntekijää, joka mielellään tekee yltsääkin täysillä. Joku taho ei kerro nyt totuutta.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voithan toki kokeilla sitä "sairaseläkkeelle" jäämistä. Se nyt ei kuitenkaan ole ihan yksinkertainen prosessi.

Itselläni kesti tutkimukset lähes vuoden fyysisestä aivovammasta huolimatta. Lopulta minulle myönnettiin osa-aika työkyvyttömyyseläke.

Vuosien taistelun ja jatkuvien lausuntojen jälkeen myönsivät koko eläkkeen. Tokikaan en aikoinaan kyennyt ollenkaan käymään entisessä työssäni.

Yritin sitten hakea kunnolleni sopivaa työtä. Kaikki haastattelijat olivat innoissaan kokemuksestani ja osaamisestani. Mutta aina hymy hyytyi, kun kerroin olevani osa-aika työkyvyttömyyseläkkeellä.

Kuulemma kaikki tarvitsivat kokoaikaista työntekijää, joka mielellään tekee yltsääkin täysillä. Joku taho ei kerro nyt totuutta.

>simiti<

Ja vielä tiedoksi, että ei mene veroista. Maksaja on eläkevakuutusyhtiö Varma.

Palkkatyöntekijöiden vero on niin paljon pienempi, että turha tulla vinkumaan, että nykyiset työntekijät maksavat nykyiset eläkkeet. Ette maksa, koska se pienentää verotustanne. Oma verotukseni on lähes 10% suurempi, kuin vastaavasta palkasta.

>simiti<

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Huomannut itsessä sen, että joudun taistelemaan passivoitumista vastaan, hakemuksia teen per kuukausi, mut eipä niistä paljoa mitään kuulu sen jälkeen. Liikun suht paljon, se on kun terapeutti tällä hetkellä, ilman sitä olisin aika heikossa hapessa?

Reilu 5300 km pyöräilyä jo tälle vuodelle, jonkun verran hyödynnän ulkokuntosaleja. Voimatreeniä ja aerobista, nämä pitää pään veden pinnalla. 60- v. Ikää ja viisi vuotta työttömänä, halu olisi työllistyä, mutku ei kelpaa oikein mihinkään pysyvämpään toimeen?

Renkaan vaihtajaksi en ole valmis, ei kausitöille vaan pysyvämpää pestiä toivon, mut uskoa koetellaan sen suhteen. Myyntitöillekin jo kyllästynyt. Olen fiilis ihminen, innostun hyvästä yhteishengestä ja lamaannu huonosta. Itsenäinen duuni enempi mieleen mun iässä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huomannut itsessä sen, että joudun taistelemaan passivoitumista vastaan, hakemuksia teen per kuukausi, mut eipä niistä paljoa mitään kuulu sen jälkeen. Liikun suht paljon, se on kun terapeutti tällä hetkellä, ilman sitä olisin aika heikossa hapessa?

Reilu 5300 km pyöräilyä jo tälle vuodelle, jonkun verran hyödynnän ulkokuntosaleja. Voimatreeniä ja aerobista, nämä pitää pään veden pinnalla. 60- v. Ikää ja viisi vuotta työttömänä, halu olisi työllistyä, mutku ei kelpaa oikein mihinkään pysyvämpään toimeen?

Renkaan vaihtajaksi en ole valmis, ei kausitöille vaan pysyvämpää pestiä toivon, mut uskoa koetellaan sen suhteen. Myyntitöillekin jo kyllästynyt. Olen fiilis ihminen, innostun hyvästä yhteishengestä ja lamaannu huonosta. Itsenäinen duuni enempi mieleen mun iässä.

Mun terapeutti, ei kun...? Korjaus 🫣

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sairaseläkkeestä puhuin vähän kieliposkessa. Siltä vaan tuntuu nykyisin, ku tuntuu ettei työelämässä nähdä minua potentiaalisena työntekijänä. Toivoton olo ja samalla harmi, kun ajattelen tulevaa eläkettä niin tätä menoa olen aika heikoilla myös sitten, kun alkaa terveys pettää.

Ei auta vaikka nostaisin kädet ylös tässä toivottomuuden keskellä. Vaikka monessa olen ollut ennakoiva ihminen tulevan suhteen. Työelämässä en osannut ennakoida nykytilannetta, etten kelpaisi enää työelämään.

Uusi kokema, jota vaikea ymmärtää. Yritysostot, Mun ikäluokan tai vähän vanhempien ihmisten irtautuminen työelämästä on heikentynyt mahdollisuuksia työllistyä (suhteet). Ukrainan sota on ollut moneen haittana viimeiset vuodet. Itse siitä paljon kärsinyt.

• Hmm. Itsellä jää palkasta käteen vuokran, puhelinlaskun, vakuutuksen ja sähkölaskun jälkeen hieman vähemmän ja siitä pitää ostaa vielä ruoka.

Teinit (x 2 kpl) on mun kans joka toinen viikko. Tiukkaa on enkä pärjäisi ilman määrätyn tahon (läheinen) taloudellista avustusta, eli velkataakka kasvaa vielä toistaiseksi. 😔

• Anonyymi

Höh. Mutta ehkä tulevaisuudessa on paremmin. Tai sitten asutaan kellareissa ja syödään peltipurkkiruokaa ydinsodan jäljiltä. 🤔

>simiti<

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Höh. Mutta ehkä tulevaisuudessa on paremmin. Tai sitten asutaan kellareissa ja syödään peltipurkkiruokaa ydinsodan jäljiltä. 🤔

>simiti<

Kyllä vain, jos saan itse siihen vaikuttaa. Olen toiveikas. Kiva kuitenkin, kun saat nauttia nyt, kun olet lapsesi kasvattanut. ☺️

• Anonyymi

Itselläni lokakuu meni 2.000 miinukselle. Viime vuosina joka vuosi on tullut miinusta, eli menot ovat suuremmat kuin tulot. Vauhti on sellaista 1.000 euroa/kk miinusta.

Miten se on mahdollista? Koska olen säästänyt parempina vuosina, kun yrittäjänä tienasin kohtuullisesti. Säästöjä riittää vielä, ja sain sitten äskettäin ison perinnönkin.

Nykyisin mietin, missä ajassa saan kaikki varani kulutettua, jotta kuolinpäivänä saldo näyttäisi nollaa. Se on hankalaa, ellei lukitse kuolinhetkeään johonkin päivämäärään.

Rahahuolia ei kuitenkaan ole!

• Anonyymi

Kantsii tilata rekka-autollinen kaljaa suoraan tehtaalta. Ihan sama milloin kuolee, mutta eipähän harmita.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kantsii tilata rekka-autollinen kaljaa suoraan tehtaalta. Ihan sama milloin kuolee, mutta eipähän harmita.

>simiti<

Hahah! Olet hauska. Ja kiehtova ehdotus, mutta olen huomannut ikääntymisen myötä alkoholi maistuu päivä päivältä vähemmän.

Viskikaapista en saa tavaraa kulutettua niin nopeasti, etten ehdi sinne uutta ostamaan enemmän kuin kuluu. Viskejä tulee ostettua, koska uudet maut houkuttavat niitä ostamaan, mutta ei ne pullot itsestään tyhjene. :(

• Anonyymi

Vastenmielinen💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahah! Olet hauska. Ja kiehtova ehdotus, mutta olen huomannut ikääntymisen myötä alkoholi maistuu päivä päivältä vähemmän.

Viskikaapista en saa tavaraa kulutettua niin nopeasti, etten ehdi sinne uutta ostamaan enemmän kuin kuluu. Viskejä tulee ostettua, koska uudet maut houkuttavat niitä ostamaan, mutta ei ne pullot itsestään tyhjene. :(

Kun mittarissa on 55 - 60 alkaa olla kaljottelut kaljoteltu, viinoihin ei tee mieli koskea ollenkaan, syöpäriskit, krapulat ja muut. Vihreän yrtin kanssa voi joskus viettää illan nautiskellen, on niin pirun paljon hauskempaa ja terveellisempää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vastenmielinen💩

Varmaankin kateellisen kommentti. :D

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Entä maksulliset naiset? Jokapäivä kokeilee vähän uutta. Kuolee sitten hymy kasvoilla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Entä maksulliset naiset? Jokapäivä kokeilee vähän uutta. Kuolee sitten hymy kasvoilla.

Taas hyviä ehdotuksia, mutta en koe niitä rahan arvoisiksi. Kokeiltu on sen verran, että Prahassa olin sylitanssissa.

Sen sijaan voisihan sitä tyttöystävän hankkia. Kustannuksia syntyy ihan seurustelustakin, kun pitää jotakin meininkiä kumppanin kanssa harjoittaa.

• Anonyymi
        UUSI

Isän isä ko kuali nii jäi NOLLA euroo. Isä ko kuali nii jäi vain vekseleitä ja maksamattomia elatusapuja. M I n ä p y r i n s a m a a n.

• Anonyymi
      • Anonyymi
        UUSI

Ei riitä kyllä tukea elämämkalluille.

• Anonyymi

Tällä hetkellä työkyvytön työnhakija. Eipä jää käteen kuin muutama kymppi ylimääräistä laskujen yms. jälkeen. Lottovoittoa odotellessa.

• Anonyymi

Tuo työnhakijana oleminen ei varmastikkaan ole kivaa. Pelkkää kurjuutta ja siihen päälle haukut ja aliarvioimiset.

Jotkut vielä kiljuu, että menisit töihin... itse en ole koskaan vain mennyt töihin. Silti olin onnekas, kun nyt hallituksen lopettaman aikuiskoulutuksen jälkeen pääsin heti töihin ja tein urani siinä hommassa, kunnes loukkaannuin pahasti mönkkäriturmassa.

Valtiovalta toki muisti minua siinä. Lähes tonnin sakoilla. Tietenkin lähes vuoden sairaalassaoloaikani maksoi vähän enemmän yhteiskunnalle.

>simiti<

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo työnhakijana oleminen ei varmastikkaan ole kivaa. Pelkkää kurjuutta ja siihen päälle haukut ja aliarvioimiset.

Jotkut vielä kiljuu, että menisit töihin... itse en ole koskaan vain mennyt töihin. Silti olin onnekas, kun nyt hallituksen lopettaman aikuiskoulutuksen jälkeen pääsin heti töihin ja tein urani siinä hommassa, kunnes loukkaannuin pahasti mönkkäriturmassa.

Valtiovalta toki muisti minua siinä. Lähes tonnin sakoilla. Tietenkin lähes vuoden sairaalassaoloaikani maksoi vähän enemmän yhteiskunnalle.

>simiti<

Orpo paska huutaa vaan menkää vittu töihin.
        Mitens menet,kun ei ole hommia.
        Maassa 400 000 työtöntä ja noin 100 000 avointa työpaikkaa.
        Työttömien jono kasvaa päiväpäivältä.
        Joka vitun päivä käydään,yt,sopuuttamis,tehostamis,
        uudelleen järjestely,ym,ym neuvotteluja,kuka vähntää 50,kun 300.

• Anonyymi
        UUSI

Mä olen myös työkyvytön työnhakija. Pitäisi yrittää päästä jo työkyvyttömyyseläkkeelle, työkykyä ei löydy enää tarpeeksi ja ikääkin liikaa, ei kannata edes kouluttaa uuteen ammattiin. Virallisesti jo osatyökyvyttömäksi todettu, pysyvän jalkavamman takia. Aivan järjettömäksi mennyt nykyhallituksen toimet työttömiä kohtaan, taitavat velvoittaa työkyvyttömänkin hakemaan töitä saadakseen päivärahaa, mihinkähän työhön ne rollaattorin kans kulkevan ottaa, kun ei edes terveemmillekään löydy töitä. Hemmetinmoinen rumba tulee eteen, jos rupeaa työkyvyttömyyseläkkeelle pyrkimään, ei ne edes hyväksynyt Kelalla ja työeläkefirmassa jatkohakemusta kuntoutustukea varten, eläkettä varten pitää olla melkoinen lääkärintodistus ett ne päästäisi työkyvyttömyyseläkkeelle. Mitenköhän nuoret on päässyt eläkkeelle masennuksen ja ahdistuksen takia, mutt paljon vanhempi henkilö ei pääse eläkkeelle alentuneen fyysisen kunnon ja pysyvien vammojen takia.

• Anonyymi

Vaihtelee aika paljon sen mukaan mitä laitan/menee ruokaan. Selviän tosi vähällä, mutta usein innostunut törsäämään. Karkea arvio, että käyttörahaa jää 1500 euroa. Se on kuitenkin kuvitteellinen summa, sillä luottokorttimaksut lohkaisee siitä etenkin joulun alla ja kesällä ison osan.

- Sheena

• Anonyymi

Kyllä joulukalaa, laatikoita ja suklaata pitää olla. Ihan sama viettääkö joulua, vai perinteistä pakanoiden juhlaa, jonka tilalle ristiretkeläiset väkivallalla pakottivat jeesuksen synttärit. Koko nykyinen joulu on siis suurta valhetta ja väkivallalla tehty.

Nykyaikainen joulu: Kristillinen joulu alkoi korvata pakanallisen juhlan, ja Paavi määräsi Jeesuksen syntymäpäiväjuhlan vietettäväksi 25. joulukuuta 300-luvulla. Suomen sana "joulu" on lainasana muinaisgermaanisesta yule-sanasta, joka tarkoitti keskitalven juhlaa.

>simiti<

• Anonyymi

Kun kaikki kiinteät kulut otetaan pois eli asuntolaina, vastike, sähkö, vakuutukset, netti, autolaina, bensat, ruoka, ammattiliiton jäsenmaksu, lapsen harrastuskulut.. Mitähän vielä.. 🤔 Puhdasta käyttörahaa jäänee tuon jälkeen noin 800-1000€/kk. Tästä makselen kaikki vaate- kosmetiikka-, harrastus-, ravintola- lomamatka- yms vaihtelevat kulut. Teiniin uppoaa melkoisesti rahaa, mutta sellaista se teinin kanssa on 😊

Aletheias

• Anonyymi

Jep. Teineihin meni aika paljon aikoinaan rahaa, joka päässäni soi höh, mitä nyt taas.

Toisaalta itse ovat nyt siinä tilanteessa ja minä huojentunut. Lällällää..

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Teineihin meni aika paljon aikoinaan rahaa, joka päässäni soi höh, mitä nyt taas.

Toisaalta itse ovat nyt siinä tilanteessa ja minä huojentunut. Lällällää..

>simiti<

Lapsen kasvattaminen ei ole mitään halpaa puuhaa, mutta mihinpä sitä mieluummin rahaa laittaa kuin omaan jälkikasvuunsa 😊 Mihinkään ihan hömppään en rahaa anna, mutta lapsen harrastukset vie paljon ja sellaiseen kyllä panostan mielelläni, jotta lapsi saa harrastaa itselleen mieluisia lajeja.

Nyt on sinun aikasi panostaa itseesi ja voit käyttää rahasi haluamallasi tavalla, kun lapset ovat omillaan.

Aletheias

• Anonyymi

Kaikki menee mitä tulee. Palkka on noin 2600 €/kk ja verojen jälkeen joku 2300 €. Siitä lainanlyhennykset 430 €/kk, muut asumisen maksut (sähköt, vakuutukset, lämmitykset, kiinteistövero) toiset mokomat, ruuat, työmatka 100 km/päivä ja siihen bensiinit ja muut autokulut.

Ei yhtään jää säästöön mitään!

• Anonyymi

Vaan 780€ jää 😳
      Täällä jäädään miinukselle joka kuukausi jos aikoo syödä ja maksaa kaiken mitä on.

• Anonyymi

No 560€ käteen, siitä ei jää yhtään mitään. Mutta en maksakkaan vuokraa, en sähköä enkä lainaa, enkä vesimaksua. Maksan vain automme kulut, toisen muksun ja oman puhelimen kulut, lääkkeeni, roskamaksut, lääkärikuluni mitä tulee kun käy polilla, fysioterapiassa, hammaslääkärissä ja ruokaa. Ja eläinten eväät. Ei jää mitään. Ihme että ylipäänsä riittää noihinkin. Tajuatte varmaan ettei mulla ole varaa hummailla ja upottaa itseeni penniäkään lääkkeitteni päälle.

Jasu

• Anonyymi

Jos nuokin kulut tulis joka kuukausi ei onnistuisi millään noin pienellä rahalla. Joutusi lähtee muualle asuu ja pummimaan yhteiskunnalta sen vuokran, veden, sähkön yms. Mitkä nyt puoliso kuittaa. Kiva että kuittaa. Ei siis läpimätä mies, vaikka laiskottaakin. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nuokin kulut tulis joka kuukausi ei onnistuisi millään noin pienellä rahalla. Joutusi lähtee muualle asuu ja pummimaan yhteiskunnalta sen vuokran, veden, sähkön yms. Mitkä nyt puoliso kuittaa. Kiva että kuittaa. Ei siis läpimätä mies, vaikka laiskottaakin. 😅

Jasu

Ja se vajaa 200€/kk se on lapsille.

Jasu

• Anonyymi

Voi widdu mee ny töihin!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi widdu mee ny töihin!

En mä oikein voi, sairaudet estää. Sairaspäivärahalla ollu toukokuusta asti.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En mä oikein voi, sairaudet estää. Sairaspäivärahalla ollu toukokuusta asti.

Jasu

Vaikka mun pääni leikkaa kadehdittavan hyvin ja moni hämääntyy sen vuoksi luulemaan minua terveeksi, niin ilman tervettä ja toimivaa fysiikkaa ei töihin mennä eikä päästä. Työkunto vaikuttaa. Kaikkia töitä ei tehdä loistavalla järjenjuoksulla eikä terävällä päälläkään.

Joten sellaiset mee ny töihin neuvot voi työntää neuvojan omaan haisevaan ryppyreikään. 😊
        Ymmärrän kyllä että vituttaa kun et saa olla yhtä kipeä.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka mun pääni leikkaa kadehdittavan hyvin ja moni hämääntyy sen vuoksi luulemaan minua terveeksi, niin ilman tervettä ja toimivaa fysiikkaa ei töihin mennä eikä päästä. Työkunto vaikuttaa. Kaikkia töitä ei tehdä loistavalla järjenjuoksulla eikä terävällä päälläkään.

Joten sellaiset mee ny töihin neuvot voi työntää neuvojan omaan haisevaan ryppyreikään. 😊
        Ymmärrän kyllä että vituttaa kun et saa olla yhtä kipeä.

Jasu

Ehkä tämän jota niin vituttaa tuo sairaana olosi pitäisi olla yhtä kipeänä kun sun tilanne näyttää suorastaan kadehdittavalta niin että pitää ihan pakosti huudella ”Mee ny töihin!” .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä tämän jota niin vituttaa tuo sairaana olosi pitäisi olla yhtä kipeänä kun sun tilanne näyttää suorastaan kadehdittavalta niin että pitää ihan pakosti huudella ”Mee ny töihin!” .

Ehkä se tosiaan ärsyttää, ettei itse saa kipuja seuraksi päivästä toiseen ja vuodesta toiseen. Saisi köllötellä kipeenä kotona. Mä voin kyllä mielelläni vaihtaa kaikki sairauteni hänen kanssaan niin, että pääsen helposti töihin ja hän ottaa vaivani itselleen.

En kuitenkaan huutele hälle widdu mee töihin, kun tiiän mitä on elämä kipujen kera versus terveenä elellä.

Onneksi parin viikon päästä tutkimukset taas jatkuu ja hermoradat tutkitaan vielä jaloista. Voimattomuus ja tuntopuutokset, muutokset.

Vuoden loppuun oon sairaslomalla, toivottavasti sitten olis tilanne jo niin hyvä, että jotain töitä pääsis tekemään. Edes sen verran, ettei mee kotimörköilyksi.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se tosiaan ärsyttää, ettei itse saa kipuja seuraksi päivästä toiseen ja vuodesta toiseen. Saisi köllötellä kipeenä kotona. Mä voin kyllä mielelläni vaihtaa kaikki sairauteni hänen kanssaan niin, että pääsen helposti töihin ja hän ottaa vaivani itselleen.

En kuitenkaan huutele hälle widdu mee töihin, kun tiiän mitä on elämä kipujen kera versus terveenä elellä.

Onneksi parin viikon päästä tutkimukset taas jatkuu ja hermoradat tutkitaan vielä jaloista. Voimattomuus ja tuntopuutokset, muutokset.

Vuoden loppuun oon sairaslomalla, toivottavasti sitten olis tilanne jo niin hyvä, että jotain töitä pääsis tekemään. Edes sen verran, ettei mee kotimörköilyksi.

Jasu

Tietysti saattaa jotain ärsyttää sekin, että terve puoliso kustantaa asumiseni eikä yhteiskunta toimeentulotukena. Ehkä se olisi parempi ottaa yhteiskunnakta rahat, eikä puolison siipien hoteissa ja suojissa elää.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti saattaa jotain ärsyttää sekin, että terve puoliso kustantaa asumiseni eikä yhteiskunta toimeentulotukena. Ehkä se olisi parempi ottaa yhteiskunnakta rahat, eikä puolison siipien hoteissa ja suojissa elää.

Jasu

Mun puolisolla vaan on sama käsitys kun mullakin, että puolisot kustantaa toistensa elämää tilanteuden eläessä ja mukaan. Se ikään kuin kuuluu parille. Ei yhteiskunnalle.

Jasu

• Anonyymi

Vuoden ajan jäänyt semmoset 1.5k. Siitä yleensä suunnilleen tonni säästöön.

• En edes tiedä. En juuri kuluta rahaa kuin perustarpeisiin. Hyvin raha on riittänyt leipään.

• Anonyymi

Minulla tilanne on se, että velkaa ei ole mihinkään suuntaan senttiäkään, auto on velaton ja kuukaudessa jää käteen noin nelisen tuhatta euroa verojen jälkeen.
      Muutaman kerran vuodessa tulee eri sijoituksista osinkoja, mutta ne sijoitan suoraan edelleen, eli en ota "ulos" mitään.

Sijoituksissa on kiinni jonkinmoinen läjä euroja, mutta sehän on mielikuvitusrahaa niin kauan kunnes lunastan ne ulos (jos lunastan, tai jätän jälkipolville).

Kuukausittain kuluu pari tankillista polttoainetta, ruokaan ehkä sellainen parisataa, sähköön muutama kymppi ja muihin asumiskuluihin 300.
      Oopperaan menee silloin tällöin satanen lippuun ja kakkukahviin.

Lapsille tulee annettua rahaa harrastuksiin, käyttöön ja auto-, moottoripyörä jne. kuluihin, maksavat sitten itse ne kun pääsevät töihin.

Aika halvalla sitä tulee eleltyä, ei huvita reissata ympäriinsä eikä rällätä ravintoloissa - joskin joskus tulee käytyä syömässä, vaikka en varsinaisesti pihi enkä saituri olekaan.

-Mies Linnunradalta-

• Anonyymi
      UUSI

Rahalla millä pitäisi pärjätä jo hyvin ainakin valtion päättäjien mielestä silti edes hekään eivät pärjää omilla palkoillaan

• Anonyymi
      UUSI

Ei jää yhtään mitään ja tiukkaa tekee ruuankin kanssa. Ei tämmöst hallitus koskaan enää. Kaikki rahat menee ja työmatkakorvauksia leikattiin 2 tonnii vuoteen.

Jäis ees viis kymppiä kuussa käteen ni vois vähän säästää, jos hajoo pesukone, tai auto.

• Anonyymi
      UUSI

ite en oo töitä tehny vuosiin, meen jonnekki varastoon päiväksi aina nakkipiiloon ettei kukaan löydä ja sit ku päivä on ohi niin hiivin seiniäpitki kotiin.

no ei valtiolla nyt muutenkaan paljoo töitä oo

mut oo joskus aatellu et tietääköhän kukaan et oon talossa töissä ollu jo 30 vuotta

Gunnar

• Anonyymi
      UUSI

Käyttövaraa jää 20€/kk

• Anonyymi
      UUSI

Sen jälkeen, kun asumismenot on vähennetty, kaikkeen muuhun jää noin 123 euroa!!! Sähköä minulla ei ole varaa ostaa; vakuutusta minulla ei ole.

• Anonyymi
        UUSI

HUPS! Unohdin yhden asumismenon. Kun vielä sen vähennän tuosta 123 e:sta, jää kaikkeen muuhun noin 117 e/kk!!!

• Anonyymi
      UUSI

On ollut aikoja jolloin on ollut hyvätkin tulot. Siitä olen pannut säästöön ja sijoittanutkin. Käytän niitä tarvittaessa ainakin matkustamiseen ja auton vaihtoon.

• Anonyymi
      UUSI

Älä osta mitään.

• Anonyymi
        UUSI

Pitää sitä ruokaa ostaa, ei sitä ilmaiseksi saa ja ilman ruokaa ei pärjää.

• Anonyymi
      UUSI

n. 4keuroa kulujen jälkeen jää.

• Anonyymi
      UUSI

about 2500€ laskujen ja ruokaostosten jälkeen
      vaimolla sitten omat ylijäämät

• Anonyymi
        UUSI

En ole mitenkään huipputienesteillä, ihan keskipalkkainen duunari. Lainaa ei ole ja omassa asunnossa asutaan. Yhteiselle tilile laitetaan rahaa about 1500€ kuukaudessa, eli 750€ per henkilö. Siitä maksetaan kaikki laskut ja bensat. Loput jää omaan käyttöön ja säästöön tonni.

• Anonyymi
      UUSI

Noin 2000€/ kk jää säästöön, kaikki tavarat ostetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan yms…

• Anonyymi
      UUSI

eläkkeellä jo olen, mutta semmoiset 2000€/kk jää kuitennii tuhlattavaksi

• Anonyymi
      UUSI

Sinullahan jää hyvin elämiseen ja huvituksiin. Minulla jää 390e/kk ruokaan, vaatteisiin, juhlimiseen ja ulkomaanmatkoihin, en valittaisi 780e jäävällä rahalla. Ja, olikohan aloittajan käteen jäävä osuus kahdessa viikossa, vai kuukaudessa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      129
      14280
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      27
      5908
    3. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      154
      5465
    4. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      298
      4319
    5. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      38
      4067
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      99
      3641
    7. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      2
      3551
    8. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      22
      3518
    9. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      59
      2601
    10. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      92
      1387
    Aihe