Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7331

1. Ei+hävetä+isommin.+Koulut+rakennettiin+tulevia+sukupolvia,+ei+meitä,+siis+suuria+ikäluokkia,++varten.+Me+maksoimme+opintomme+itse,+emme+saaneet+välttämättä+edes+opintolainaa+muista+etuuksista+puhumattakaan.Työttömyydestä+meidän+ei+välttämättä+tarvinnut+kärsiä,+mutta+jos+se+sattui+hollille,+se+kärsittiin+omissa+nahoissa.+Ainakaan+ansiosidonnaisilla+ei+juhlittu.70-luvulla+syntyneet+lapsemme+eivät+saaneet+kummoisiakaan+neuvolapalveluja,+hoidosta+maksettiin+itse,+kunnallinen+päivähoito+-+jos+sitä+ylipäänsä+sai+-+alkoi+tulla+vasta+silloin,+eikä+lapsilisilläkään+juhlittu.Lapsemme+saivat+tietysti+ilmaisen+peruskoulutuksen+ja+kouluterveydenhuollon+siinä+missä+nykyinenkin+sukupolvi,+olisiko+heidät+pitänyt+jättää+sen+ulkopuolelle+ja+millä+perusteella+?Se+täytyy+myöntää,+että+kunnallinen+terveydenhoito+on+palvellut+meitä+suuria+ikäluokkia+ja+kun+katselen+ympärilleni,+sitä+pidetään+kyllä+saavutettuna+etuna+ja+sitä+käytetään+surutta.+Tosin+saamme+myös+kuulla+siitä++joka+käänteessä:+me+olemme+"suunnaton"+kuluerä,+eläkepommi,+joka+räjähtää+käsiin+milloin+vain,+mutta+onhan+eutanasialain+puuhaaminen+jo+hyvässä+nosteessa.+Sitä+kai+kannattavat+ensi+sijassa+nuoret..))
  2. Kirjoitit+epäselvästi,+mielikki-mummo+?+Sinähän+olet+palstan+selväsanaisimpia.+Ilo+lukea,+kun+ei+koskaan+tarvitse+pinnistellä.+Itselläni+on+kyllä+joskus+vaikeutta+hahmottaa+vastauksia,+kuten+tätä+aloitustakin,+eikä+sen+tarvitse+olla+aloittajan/toisen+kirjoittajan+vika.Minustakaan+ihminen+ei+ole+ihan+suoraviivainen+vaan+pikemminkin+monikerroksinen,+muuttumaan+kykenevä+jos+niin+tahtoo.Äitini+oli+avarasti+uskovainen+kun+olin+pieni+ja+minut+on+kyllä+viety+"väkisin"+kirkkoon.+Se+ei+minua+ahdistanut,+mutta+tylsää+siellä+oli.+Saattaa+olla,+että+kiinnostukseni+hengellisyyteen+on+kuitenkin+perua+sieltä.+Hengellisyys/henkisyys+ei+ole+minulle+pakkomielteistä+vaan+pikemminkin+eräänlaista+mielen+avartamista.+Uskon,+uskomusten+vanki,+en+kyllä+koe+olevani.