Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
demeter1
demeter1
demeter1
Liittynyt 11v sitten
0
aloitusta ·
7642
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Heh,+toi+oli+hyvä..))
21.02.2017 13:25
Heh,+minunkin+aurani+on+kuvattu+ja+käsien+chakrat.+Jotakin+mielenkiintoistahan+sieltä+tietenkin+irtosi..))+
Luin+tuon++puheena+olevan+kirjan+heti+sen+ilmestyttyä,++mutta+samaan+aikaan+ilmestyi+muutakin+"alan"+kirjallisuutta+ja+tämä+jäi+ehkä+siksi+liian+vähälle+huomiolle.+täytyypä+lukea+uudelleen...
Aloittajan+-+ja+aborginaalien+-+kanssa+olen+yhtä+mieltä+siitä,+että+ihmiset+"näkevät"+toisista+ihmisistä+ja+todellisuudesta+enemmän+olemalla+avoimia+.+Länsimaisessa+kulttuurissa+virikkeiden+tulva+vain+on+niin+valtava,+että+avoimena+oleminan+käy+työlääksi..))+Vähävirikkeisessä+ympäristössä+vaistot,+sisäinen+näkeminen,
toimivat+paremmin,+kun+niille+on+tilaa.+Siihen+kai+perustuu+erakkoisien+viisaus.
Ehkä+myös+vanhuuden+viisaus+?
Taas+tuli+taas+puheeksi+tuttu+teema:+negatiivisuus+ja+positiivisuus,+optimismi+ja+pessimismi.+Olen+itse+sanonut,+että+olen+optimisti+pessimistisyydestäni+huolimatta+ja+melkein+ajattelen,+että+jos+ihminen+pitää+tiukasti+yllä+jotakin+käsistystä+itsestään,+hän+on+puolustuskannalla,+itsensä+ja+toisten+suhteen.
Eli+jos+hän+esittelee+itsensä+optimistina+hänen+ei+sovi+ilmaista+negatiivisena+pidettyä+asioita/tunteita+itsestään+eikä+myöntää+niitä+edes+itselleen.
Sama+pätee+tietysti+pessimistiin.+Jotakin+ihminen+siitäkin+saa:+turvaa,+erottuvuutta,
tilaa+?+Kuka+nyt+pessimistin+kanssa+tykkäisi+kaveerata+?+..))
Tuntuu,+että+tuo+"hyvän"+ja+"pahan"+välinen+jännite+ja+vastakohtaisuus+vähenee+mitä+vanhemmaksi+tulee.+Mikään+ei+ole+enää+"joko+tai"+vaan+"sekä+että"...
21.02.2017 11:57
Samansuuntaisesti+ajattelen,+"meikällä+toimii".+Pahat+ajatukset+ovat+työkaluja,+joiden+avulla+päästään+hyvän+luo.
Jos+ihan+työkseen+viljelee+pahoja+ajatuksia+toisista+ihmistä,+ollaan+mielestäni+jo+patologian+puolella.+Kyllä+kai+ihmiset+lähtökohtaisesti+suhtautuvat+toisiinsa+myönteisesti,+ainakin+alkuun.+
Pahan+ja+pahan+tekemisen+määrittely+onkin+sitten+vaikeampaa+-+sitä+ei+taidettukaan+kysyä..))+Jos+kysyttiin,+täytyy+miettiä+lounasvierailun+jälkeen...
19.02.2017 13:30
Hieno+kirjoitus,+gollinen.+"Nykytieto"+murtaa+tabuja,+tekee++luonnottomana+pidetyn+asian/ilmiön+luonnolliseksi,+kielletyn+sallituksi.+
Mutta+onko+tämä+"kehitys"+ollut+ihmiselle+pelkästään+hyväksi+?+Romanttisen+rakkauden+katoamista+yritetään+kompensoida+ulkoisella+näyttävyydellä+(hääseromonia),+parisuhteeseen+sitoudutaan+höllemmin,+ääritapauksessa+ollaan+yhdessä+niin+kaun+kuin+on+"kivaa".+Pakkomielteistä+kumppanien+vaihtoa+pidetään+"vapauden"+ilmentymänä+jne.+
Tabuja,+ihmiselle+asetettuja+rajoja,+on+aikaisemmin+pidetty+tärkeinä,+ihmistä+suojelevina,+nyt+ne+mielestäni+nähdään+turhina,+esteenä+itsensä+rajattomalle+toteuttamiselle,+johon+meillä+on+kaikilla+lupa+ja+"oikeus".+
Näin+meille+opetetaan+ja+näin+halutaan+uskoa+mutta+kun+kaikki+padot+on+murrettu
mitä+ihmiselle+jää+?+Jääkö+hänelle+enemmän+vai+vähemmän+ja+onko+vähempi+tässäkin+enemmän+?
19.02.2017 11:42
Kiitos+hienosta+kirjoituksesta,+lumiäijä.+Osasit+valottaa+asiaa+niin,+että+minäkin+ymmärsin..))
18.02.2017 21:07
Aivan,+väkisin+ei+voi+uskoa,+eikä+kannata+uskoa+"varmuuden+vuoksi",+minustakaan.
Mika+Waltari,+joka+paljon+painiskeli+asian+kanssa+katsoi,+että+usko+on+armoa.
Sitä+se+minullekin+on.+
Jos+olet+ollut+laulamassa+kirkossa,+niin+etteköhän+te+ole+sujut+kirkon+kanssa..))+
Jos+jotakin+pikkuisen+suren,+niin+sitä,+että+ihmiset+eroavat+kirkosta+fiilispohjalta,+vähän+suutuksissaan+tai+sitten+ollakseen+"edistyksellisiä".+
Mutta+kuten+on+sanottu,+Jumala+ei+tarvitse+kirkkoa,+ihminen+tarvitsee,+ainakin+jotkut+meistä.+En+tunne+kirkon+sielunhoitopuolta,+mutta+tiedän+joitakuita,+jotka+ovat+saaneet+sieltä+avun+ja+kokevat+sen+toimivan+paremmin+kuin+esim.+julkisisen+puolen+palvelut.
18.02.2017 19:27
Tuota+pikkuinen+sivuhuomautus,+aina.i.ankeinen.+Sinulle+siis+kelpaavat+kirkon+ilmaispalvelut,+vaikka+kirkkoa+olet+ilmoittanut+boikotoivasi+?
Eikö+tuo+osoita+kaksinaismoralismia+?
18.02.2017 18:36
Kyllä+voi,+(rouva+lopettaa+lapselliset+yleistämiset).+Minähän+vain+kysyin+ja+ihmettelin.
18.02.2017 18:31
Tuossa+asiassa+arvostan+kirkkoa:+ketään+ei+käännytetä+ovelta+ja+diakonia+on+monille++se+viimeinen+oljenkorsi,+kun+"yhteiskuntakin"+on+hylännyt.++Kirkkohan+on+antanut+myös+turvapaikkoja+paperittomille+maahanmuuttajille.
Ja+vaikka+paljon+löytyy+uskovista+kritisoitavaa,+he+tekevät+ansiokasta+työtä+kriminaalien,+narkomaanien+ja+peliriippuvaisten+parissa...+Tehkööt+sen+vaikka+omaa+hyveellisyyttään+korostaen,+mutta+tekevät+kuitenkin...
18.02.2017 18:24
Uskon+tuon,+ja+onhan+sitä+moni+todistanut,+että+koira+on+hyvä+terapeutti.+Saattaa+olla+jopa+kuormankantaja+kun+aistii+isäntänsä+tunteet,+ottaa+niihin+osaa.
Ja+koiran+avulla+voi+tosiaan+tutustua+uusiin+ihmisiin.+Ja+vaikka+sanotaan,+että+koiran+ulkoilluttamista+ei+lasketa+kuntosuoritukseksi,+minusta+se+on+sitä.+Liikutaanhan+siinä+ja+tuttuni+kertoi+pudottaneensa+peräti+17+kiloa+painoa+koiralenkkiensä+ansiosta..+Siihen+eivät+välttämättä+kalliit+laihdutuskonstitkaan+yllä.
18.02.2017 18:14
Sama+minulla.+Pelkästään+positiivisia+kokemuksia+mieshomoista.+Pari+lesboa+olen+tuntenut.+Heitä+pidin+hiukan+takertuvina/komentelevina,+mutta+eihän+niiden+ominaisuuksien+tarvitse+lesbouteen+liittyä.
18.02.2017 18:03
Aivan+oikein,+niinhän+se+oli.+Mutta+hiukka+mutkikas+juttu+silti.+Kohdunvuokrausko+sitten+on+lain+suojaamaa+?
18.02.2017 17:58
Jos+seurakunnan+työntekijät+julistavat+voimakkaasti+omaa+kantaansa,+eivätkä+hyväksy+toisinajattelijoita,+heiltä+puuttuu+ammattitaitoa.+
Toisaalta:+eikö+sinunkin+kantasi+tullut+aika+voimallisesti+julistetuksi,+kun+erosit+kirkosta+?+..))+Kukin+luononsa+mukaan+?
18.02.2017 17:56
Totta+kai+homolasta+rakastaa+siinä+kuin+heteroakin.+Lähinnä+ajattelen+yleisiä+asenteita+(mitkä+eivät+mielestäni+muutu+lain+uudistuksella,+vaan+hyvin+hitaasti+jos+lainkaan),+ja+myös+mahdollisten+tulevien+lasten+osaa...
Mutta+samaa+mieltä+olen:+jos+rakkautta+on,+ollaan+vahvoilla...
18.02.2017 17:50
Niin.+Ja+eikös+Jani+Toivola+pitänyt+hoitavapaatakin?+Yksinäinen+homomies+saa+adoptoida,+vihkimättömät+homoparit+eivät+saa+?
Vaikeeksi+menee...
18.02.2017 17:34
No,+sehän+on+kiva,+että+löytää+oman+eläimensä,+1lesken.++Mutta+ylvästä+käytöstä+hoitokoiralta.+Hyvä,+että+tuntee+oman+arvonsa..))
18.02.2017 17:30
Heh,+ei+minun+elämäni+-+ainakaan+omasta+mielestäni+-+ole+mennyt+hukkaan,+vaikka+en+aina+ja+joka+tilanteessa+ole+voinut+olla+oma+itseni..))
Siteeraan+tässä+taas+pikkuisen+omaa+itseäni+takavuosilta:+jos+ihminen+tietää,+mitä+hän+on,+kukaan+ei+voi+häntä+loukata.+Jos+hän+elää+toisten+arvoiden+(tai+arvostuksen)+varassa,+hän+on+heikoilla+joka+hetki.
Vähän+pateettista,+mahtipontista,+julistustahan+tuo+on,+mutta+pikkuisen+överiksi+menee+minusta+tuo+"oikeuksien"+perääminenkin+niin+tässä+kuin+monessa+muussakin+asiassa.
18.02.2017 17:25
Jos+minulle+vastasit+aina+i+ankeinen+niin+johan+oli+napakkaa+toimintaa+sinulla.
Kuten+kaikilla+niillä,+jotka+syystä+tai+toisesta+äänestävät+jaloillaan+milloin+asiat+eivät+tapahdu+heidän+mielensä+mukaan.++Itse+olen+niin+vanhoillinen,+että+arvostan+jatkuvuutta+ja+perinteitä+silloinkin+kun+ne+eivät+kaikilta+osin+vastaa+omia+toiveitani.
18.02.2017 17:16
Hyvä+pointti,+eppu2.+Virtuaalin+ja+todellisuuden+välinen+ero++kun+saattaa+hämärtyä++vanhemmiltakin..))
18.02.2017 16:52
Sehän+on+hienoa,+eppu2.+En+ole+tiennytkään.+Joskushan+tuo+kuvattu+sovittelu+riittää,+mutta+ei+aina.
18.02.2017 16:30
358 / 383