Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mutta+sillä+kertaa+jätätte+rukoilematta+kokonaan?
06.05.2018 18:04
Se+on+kyllä+totta.
Mitä+sinun+seurakunnassasi+tapahtuu,+jos+sinne+tulee+joku+uusi+ihminen?
06.05.2018 18:01
Ei+ole,+mutta+sen+rajoittaminen,+kuka+kelpaa+uskovaksi,+on+rajoittunutta.
06.05.2018 17:56
Se,+että+auttaa+odottelematta+mitään+sitä+tukevia+tunteita,+on+sitä+rakkautta.+Näin+minä+ajattelen.
06.05.2018 17:53
Olemalla+ystävällinen+toisille,+myös+sinulle,+"ääliölle",+riippumatta+siitä,+ollaanko+minulle+ystävällisiä+vai+epäystävällisiä.+:)
06.05.2018 17:52
On+se+luonnollista.+Mutta+onko+yksi+sinun+arvoistasi+se,+että+kaikkien+pitää+olla+samaa+mieltä+kanssasi+Raamatun+kaikissa+kohdin?
06.05.2018 17:49
Itse+asiassa+en+voi,+mutta+se+siitä.+
Minusta+sinun+kommenteistasi+jotenkin+välittyy+hyvin+rajattu+elämänpiiri.+Sinä+torjut+ihmiset,+jotka+ajattelevat+jostain+Raamatun+kohdasta+eri+tavalla+kuin+sinä.+Minä+luulen,+että+jos+käyt+Raamatun+läpi+niiden+uskonveljiesi+kanssa,+joku+kohta+löytyy,+jonka+toinen+ajattelee+eri+tavalla+kuin+sinä.+Hylkäätkö+sinä+sellaisen+sitten+yhteydestäsi?+Jollain+lailla+sinun+elämäsi+vaikuttaa+ankaralta+ja+raskaalta,+jos+sinun+täytyy+aina+tarkistaa+uuden+ihmisen+kohdatessasi,+että+hänellä+on+oikeat+sukupuolielimet+ja+että+hän+uskoo+Raamatun+kaikki+kohdat+täsmälleen+samalla+tavalla+kuin+sinä.+Minusta+se+on+surullista.
06.05.2018 17:47
Minulta+ei+muistaakseni+koskaan+ole+kysytty+ehtoollisella+mitään.
06.05.2018 17:40
Siis+joku+suljettu+piiri?
06.05.2018 17:38
Ei+minusta+ole+tullut+opettajaa+eikä+saarnaajaa.+Enkä+ole+läheskään+rajoitukseton.+Yritän+noudattaa+Jumalan+tahtoa+kohdatessani+ihmisiä,+olivatpa+he+uskovia+tai+ei.
"Mutta+kärsivällisyyden+ja+lohdutuksen+Jumala+suokoon+teille,+että+olisitte+yksimieliset+keskenänne,+Kristuksen+Jeesuksen+mielen+mukaan,+niin+että+te+yksimielisesti+ja+yhdestä+suusta+ylistäisitte+Jumalaa+ja+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+isää."
"Heikkouskoista+hoivatkaa,+rupeamatta+väittelemään+mielipiteistä.+Toinen+uskoo+saavansa+syödä+kaikkea,+mutta+toinen,+joka+on+heikko,+syö+vihanneksia.+Joka+syö,+älköön+halveksiko+sitä,+joka+ei+syö;+ja+joka+ei+syö,+älköön+tuomitko+sitä,+joka+syö,+sillä+Jumala+on+ottanut+hänet+hoivaansa.+Mikä+sinä+olet+tuomitsemaan+toisen+palvelijaa?"
"Niin+tavoitelkaamme+siis+sitä,+mikä+edistää+rauhaa+ja+keskinäistä+rakentumistamme.+"
"Kristus+on+niin+kuin+ihmisruumis,+joka+on+yksi+kokonaisuus+mutta+jossa+on+monta+jäsentä;+vaikka+jäseniä+on+monta,+ne+kaikki+yhdessä+muodostavat+yhden+ruumiin.+Meidät+kaikki,+olimmepa+juutalaisia+tai+kreikkalaisia,+orjia+tai+vapaita,+on+kastettu+yhdeksi+ruumiiksi.+Yksi+ja+sama+Henki+on+yhdistänyt+meidät,+kaikki+me+olemme+saaneet+juoda+samaa+Henkeä."
"Mikä+sinä+olet+tuomitsemaan+toisen+palvelijaa?"+Tämä+erityisesti+on+mielenkiintoinen+kohta+tähän+yhteyteen.
06.05.2018 17:36
Onpa+huvittava+aloitus.+Muuten,+mikä+on+liberaalis-uususkoinen+(olisi+ihan+hyvä+tietää,+jos+kerran+ole+sellainen)?
06.05.2018 17:01
Ehkä+usko.vaisella+on+joku+ihan+oma+rajattu+seurakuntansa,+johon+pääsee+vain+harvat+ja+valitut.+Voihan+sekin+tietysti+olla+mahdollista.
06.05.2018 16:57
Mielenkiintoista,+kuinka+sinulla+on+rajoitteita.+Sinusta+ei+voi+siis+koskaan+tulla+ainakaan+saarnaajaa+tai+opettajaa.
06.05.2018 16:55
Minä+jaan+kanssasi+yhteisen+uskon+Jumalaan+ja+Jeesukseen+meidän+pelastajana+sekä+Pyhään+Henkeen.+Vai+etkö+sinä+uskokaan+samaan?+Minä+uskon+myös+luomiskertomukseen.
06.05.2018 16:52
Minä+en+valikoi+niitä,+joiden+kanssa+rukoilen.+Minä+käyn+kirkossa+enkä+todellakaan+tunne+kaikkia+siellä+istuvia.
06.05.2018 16:40
"Ja+kokouksissa+niiden+kanssa+jotka+jakavat+minun+kanssani+yhteisen+uskon."
Mistä+tiedät+varmasti,+että+he+kaikki+jakavat+sinun+kanssasi+yhteisen+uskon?+Tunnetko+heidät+kaikki?+Oletko+kaikilta+tentannut+homostelut+ja+luomiskertomukset+ym.+asiat?
Minäkin+muuten+jaan+sinun+kanssasi+yhteisen+uskon,+vaikka+meillä+joistain+kohdista+onkin+erilaiset+ajatukset.
06.05.2018 16:38
Minä+rukoilen+niiden+kanssa,+jotka+ovat+samassa+tilassa+tai+yhteydessä+kanssani+ja+rukoilevat+kristinuskon+Jumalaa.+Tosin+jos+siinä+tilassa+on+joku+joka+samalla+itsekseen+rukoilee+jotain+muuta,+niin+sitähän+minä+en+voi+tietää,+ellei+hän+ole+kovaääninen+ääneen+rukoilija.
Jos+koko+ajan+pelkää,+että+seurakuntaan+on+tullut+joku,+jolla+on+vähän+eri+käsitys+jostain+Raamatun+kohdasta+kuin+sinulla,+niin+aika+vaikeaksi+menee.+Mitä+sinä+pelkäät?
06.05.2018 16:34
Tosi+vaikeeta+on+tämä+keskustelu+välillä.+:)
06.05.2018 16:29
Onpa+surullista.+Pystytkö+sinä+käymään+seurakunnassa+tai+kirkossa+lainkaan?+Ethän+voi+tietää+kaikkien+sydämen+tilaa+ja+joskushan+siellä+voi+olla+jopa+ei-uskovaisia+tai+väärin+uskovia.+Aika+yksinäiseltä+vaikuttaa.
06.05.2018 16:27
Olisihan+se+jopa+hankalaa,+jos+pitäisi+kaikki+tentata+ennen+kuin+voisi+olla+tehdä+työtä+toisen+kanssa.
06.05.2018 16:23
82 / 308