LuterilaisuusVastattu 8 v

Luterilaisen tunnustus

Meillä on rajallinen aika täällä maanpäällä. Olen elänyt ihan hyvän elämän ja nyt minun aikani on lopuillaan. Olisin voinut tehdä enemmän, olla enemmän avuksi muille, olla jotain enemmän, parempi. Uskovana olen ollut la…
LuterilaisuusEi vastauksia

Hyvää sanomaa

Efesolaiskirjeen neljännessä luvussa sanotaan näin: "Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut." Tä…

Hyvää sanomaa

Efesolaiskirjeen neljännessä luvussa sanotaan näin: "Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut." Tä…

Tanssijoista

Katselin tänään jotain ylistysohjelmaa. Siinä etualalla oli muutama nainen, jotka hyppelivät ja heiluttelivat jotain liinoja, lippuja, nauhoja yms. Siitä tuli vähän mieleen naisvoimistelu. Olen nähnyt tuota joskus ennen…

Helatorstai

Tänään on jo lehdet puissa havaittavissa ja aurinko paistaa. Siunattua Kristuksen taivaaseenastumisen päivää kaikille.

Kysymys ekumeniasta

Wikipedian mukaan ekumenia tarkoittaa eri kristillisten kirkkojen ja tunnustuskuntien yhteistyötä ja pyrkimyksiä läheisempään yhteyteen. Olen ajatellut, että se on hyvä asia. Nyt kuitenkin kuulin erään julistajan sanova…

Palmusunnuntai

Kävikö virpojia virpomassa? Täällä kävi pari, oikein suloiset pikkutytöt ja hyvin tehdyt vitsat. Mitä ajattelette tästä perinteestä?

Rukouksesta

Olen pohtinut rukousta viime aikoina. Raamatussa on paljon kohtia rukoilusta. Tässä muutamia: Mark. 11: 24. Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.…

Ollaan onnellisia

Nyt kun olemme tutkimuksenkin mukaan onnellisia niin lienee paikallaan kysyä, että mikä tekee sinut onnelliseksi? Mitä se onnellisuus pohjimmiltaan on?

Mietiskelyä

Moni viisaaksi tunnettu ihminen uskoo kristinuskon Jumalaan. Moni viisaaksi tunnettu ihminen ei usko kristinuskon Jumalaan. Mikä saa jonkun uskomaan ja jotain toista ei?

Aloita uusi keskustelu

Tajunnan virtaa tältä yöltä siirrä maalia missä olen sanonut että olet sanonut että olen sanonut että olet sanonut siirrä maalia valkoisesta punaiseen missä olen sanonut punaiseen heitä olkiukolla punaiseen missä olen s…

Hyvää kynttilänpäivän loppua

Tänään oli kynttilänpäivä. Aurinkokin paistoi ja ilma oli rapsakan viileä. Kynttilänpäivä muistuttaa, että Jeesuksessa tuli maailmaan jumalallinen kirkkaus. Voisimmepa olla valona toisillemme.

Uskon herättäjä

Lähdin tänään iltakirkkoon. Ilta alkoi jo hieman hämärtää. Puiden oksat olivat kauniin huurteiset ja maa oli valkoinen. Ilma oli raikas pakkasesta. Aiheena tänään oli: Jeesus herättää uskon. Kotimatkalla katselin kuun s…

Rakkaudellisuudesta

Joskus täällä saa lukea kommentteja, että rakkaudellinen suhtautuminen toisiin olisi jotenkin huono asia. Tai että se tarkoittaisi sitä, että hyväksyy kaiken tai yrittää mielistellä kaikkia. Se on mielenkiintoinen tulki…

Tällaista tänään mietteissä

Olen ollut siinä luulossa, että olen uskossa ja menossa taivaaseen. Välillä tosin on tullut epäilyksen hetkiä ja toivoisin, että tuntisin Pyhän Hengen vaikutuksen jotenkin vahvemmin. Olen lukenut Raamatusta, että usko r…

Hyvää itsenäisyyspäivää

Käytiin ajelemassa lähitienoon kirkot vuorokauden vaihtuessa itsenäisyyspäivään. Kirkot olivat kauniisti valaistut. Yhdellä hautuumaalla kävimme vähän kävelemässä, paljon oli kynttilöitä haudoilla. Samalla seurailin mat…