Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täsmälleen+niin.+Siksipä+ei+voi+sanoa,+että+vain+naiset+pulisivat.
04.05.2018 16:52
Varmasti+se+tapa+oli+joillain+miehilläkin,+ihan+kuin+nykyaikanakin.
04.05.2018 16:48
Siinä+mättää+se,+että+sinä+väitit,+että:+"vain+naisilla+oli+tapana+pulista".+Niinhän+ei+Raamatussa+sanota.
04.05.2018 16:43
Raamattu+ei+perustu+luuloon.
04.05.2018 16:41
Eli+sitä+ei+Raamatussa+ole+sellaista+sanottu+vaan+olet+sen+jostain+tulkinnut.
En+ole+muuten+nälvinyt+ketään,+mutta+hauskaa+lukea,+että+olen+siinäkin+huono.+:)
04.05.2018 16:38
Vaan+jospa+se+mies+ei+tiedä+vastausta+tai+vastaa+väärin,+omien+korvasyyhyjensä+mukaan?
04.05.2018 16:35
Ehkä+sääntöjen+noudattaminen+ei+ole+kaikille+kristityille+tärkeää?+Kuuntelin+jotain+opetusta,+jossa+puhuttiin+juuri+tuosta.+Kuinka+moni+uskova+esim.+surffailee+netissä+työnantajan+ajalla,+kuinka+moni+ajaa+ylinopeutta+jne.?
04.05.2018 16:30
Mutta+mistä+päättelit,+että+vain+naisilla+oli+tapana+pulista?+Sanooko+Raamattu+niin+jossain+kohtaa+vai+oletko+tehnyt+tulkinnan?
04.05.2018 16:23
Kiusalliset+kysymykset+olisi+tosiaan+helppo+verhota+häpeälliseksi.+Tietenkin+voi+ajatella+niin,+että+jos+niitä+kysymyksiä+tekee+kesken+kokouksen,+niin+kokous+voi+siitä+häiriintyä.+Mutta+miksi+se+koskisi+vain+naisia?+Ja+tuo,+että+pitää+kysyä+omalta+mieheltään.+Entäs+jos+se+mies+ei+tiedä+oikeaa+vastausta?+Entä+jos+ei+ole+miestä?+Eikö+opettajan+pitäisi+opettaa+kaikkia,+ei+vaan+miehiä?
04.05.2018 16:22
"Vain+naisilla+oli+tapana+pulista+seurakunnassa+josta+Paavali+puhui."
Missä+Raamatun+kohdassa+tuo+todetaan?
04.05.2018 16:13
Tuo+kohta+herättää+kyllä+kysymyksiä+ja+olet+löytänyt+aika+oleelliset+niistä.++On+tosi+mielenkiintoista,+että+vain+naiset+pulisivat.+Oma+kokemus+kun+puhuu+vähän+muuta.+Mutta+onhan+se+niinkin,+että+naiset+juoruavat+kun+taas+miehet+vain+keskustelevat.+Kertoo+tavasta+suhtautua+naisiin,+eikä+kunnioitus+ole+se+tapa.
04.05.2018 15:49
Tulkitset+siis+asiaa+jonkun+Raamatun+ulkopuolisen+tahon+mukaan?
04.05.2018 15:35
"Hienoa+että+korjasit+väärinkäsitykseni:"
Harmi+vaan,+että+teit+taas+omia+tulkintojasi+vastauksistani.+Miten+se+on+niin+vaikeaa+lukea,+mitä+toinen+kirjoittaa+sen+sijaan,+että+lukee+mitä+itse+haluaa?+Luetko+Raamattuakin+niin,+että+vetelet+johtopäätöksiä+siitä,+mitä+haluaisit+siellä+olevan?
"+Pidät+siis+naispappeutta+syntinä+ja+raamatunvastaisena!"
Tuota+noin,+En+ole+ottanut+kantaa+naispappeuteen,+joten+siis+et+tiedä+kantaani+naispappeuteen.
"Jumalan+sana+ilmoittaa+että+luominen+tapahtui+6+päivässä.+Hienoa+että+selvensit+itsekin+uskovasi+tähän+Raamatun+totuuteen!"
Kyllä,+mutta+meidän+6+päiväämme+ei+välttämättä+ole+sama+kuin+Jumalan+6+päivää.
"Olet+ollut+vähän+sekava+ja+moniselitteinen+mutta+hienoa+että+yhdyt+varauksettomasti+Raamatun+ilmoitukseen+että+homoseksualismi+on+syntiä!"
Minulla+ei+ole+edelleenkään+tuohon+mitään+kantaa,+joten+älä+vedä+omasta+päästäsi+tulkintoja+tekstistäni.
"Hienoa+että+vihdoinkin+tunnustat+selvästi+ilman+sarvia+ja+hampaita+että+KOKO+Raamattu+kannesta+kanteen+on+erehtymätöntä+ja+kaikkina+aikoina+kaikia+ihmisiä+sitovaa!"
Et+vastannut,+mitä+tarkoitat+kaikkia+ihmisiä+sitovaa:lla.
"Täytyy+sanoa+että+tähän+asti+olet+ollut+asiassa+kyllä+mahdollisimman+epäselvä+ja+moniselitteinen+mutta+hienoa+että+asia+on+nyt+sinulle+kirkastunut+ja+tunnustat+että+kaikki+epäuskoiset+ja+liberaalit+ovat+kristinuskon+ulkopuolella+ja+taivaaseen+päästään+vain+yhtä+tietä,+-eikä+liberaalien+monia+teitä."
Olen+kyllä+ollut+varsin+selkeä+tässä+asiassa+koko+ajan.+Kumma,+että+et+ole+sitä+huomannut.+
"Kiitos+sinulle+kun+noin+selvästi+kaikki+tunnustit+mutta+miksi+olet+tähän+asti+ikäänkuin+pitänyt+lamppuasi+vakan+alla?+Et+ole+selvästi+ilmoittanut+väriäsi+ja+siksi+sinusta+on+saanut+käsityksen+että+hännystelet+liberaaleja+ja+pidät+niiden+uskoa+kristillisyytenä?+No,+ei+tarvitse+kertoa+minulle,+sinulla+on+varmaan+siihen+syysi,+mutta+hienoa+kun+asiat+on+sinulle+nyt+kirkastuneet!"
Asiat+ovat+olleet+minulle+kirkkaana+koko+ajan.+Minulla+ei+ole+mitään+tarvetta+ilmoittaa+väriäni+tällä+palstalla.+Minä+en+hännystele+enkä+arvostele+toisten+uskoa,+se+ei+ole+minun+tehtäväni.+Jotkut+asiat+ovat+minulle+epäselviä,+jotkut+taas+selviä.+Ja+muuten,+tuo+alentuva+sävysi+on+hieman+ikävää+luettavaa.
04.05.2018 15:32
"Vain+naisilla+oli+tapana+pulista+seurakunnassa+josta+Paavali+puhui."
Niinkö+Raamattu+sanoo+vai+olisiko+tulkintaa+mukana?
04.05.2018 15:14
Olet+tainnut+lukea+vähän+huolimattomasti.
"Etkös+sinä+esim.+hyväksy+naispappeuden?"
En+ole+muistaakseni+kertaakaan+täällä+ottanut+kantaa+naispappeuteen.
"Sinä+olet+taipunut+maailman+mielipiteeseen+myös+sillä+tavoin+että+kiellät+luomisopin+niinkuin+Jumalan+sana+sen+ilmoittaa?"
Jumalan+sana+ei+ilmoita+luomisen+mekanismia+kovin+selvästi,+joten+en+ole+kieltänyt+luomisoppia.
"Etkös+sinä+ole+täällä+paljon+puolustanut+esim.+homouden+syntiä+ja+muutenkin+vastustellut+tavan+mukaan+hyviä+hengellisiä+kirjoituksia?"
Sekoitat+minut+varmaan+johonkin+toiseen.+En+ole+ottanut+kantaa+homoseksuaalisiin+tekoihin,+olen+puolustanut+ihmisiä.+En+ole+vastustellut+hyviä+hengellisiä+kirjoituksia.+Jos+sinulla+on+joku+esimerkki+tuosta,+niin+olisi+mukavaa+nähdä+se,+niin+tietäisin,+mistä+kirjoitat.
+"Sinähän+et+kaiketi+usko+koko+Raamattua+erehtymättömäksi+Jumalan+sanaksi+joka+sitoo+kaikkia+ihmisiä+kaikkina+aikoina?"
Uskon+Raamattuun+ja+siihen,+että+se+on+Jumalan+sanaa.+Sitoo+millä+tavalla?+Uskon,+että+se+on+kaikille+tarkoitettu.
+"Sinä+uskot+että+monella+tavalla+uskomalla+voi+päästä+taivaaseen,+ettei+ole+mitä''n+yhtä+ainoaa+oikeaa+kristinoppia?"
Ja+taas+pieleen.+Taivaaseen+on+vain+yksi+tie.
04.05.2018 14:37
Totta.+On+vaikeaa+keskustella+kun+toinen+puhuu+aidasta+ja+toinen+aidanseipäästä.
04.05.2018 14:26
Miksi+sitä+kysyt?
04.05.2018 13:28
Ei+ole.
04.05.2018 13:17
Ei+ole.
04.05.2018 13:16
Nimenomaan.
04.05.2018 13:12
86 / 308