Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

221

1. Ensinnäkin:+Lapin+Maria+ei+antanut+Laestadiukselle+syntejä+anteeksi,+vaan+hän+kertoi+oman+todistuksensa,+kuinka+sai+syntinsä+anteeksi+ja+se+kosketti+Laestadiusta+ja+avasti+myös+hänelle+evankeliumin.+Mitään+synninpäästöä+ei+käytetty+tuolloin+Lapin+Marian+toimesta.Toisena:+Katolinen+kirkko+kylläkin+opettaa,+että+jos+on+tehnyt+raskaita+syntejä,+niin+niistä+kuuluu+ripittäytyä+ja+saada+synninpäästö+ja+lievissäkin+synneissä+tähän+kehoitetaan,+vaikka+lievät+synnit+voi,+niinkuin+lestadiolaisittainkin,+uskoa+anteeksi+Kristuksen+sovitustyön+tähden+milloin+ja+missä+vain+(riittää,+että+ne+tunnistaa+ja+tunnustaa+Jumalalle)+tai+vaikkapa+yleisestä+saarnasta+ilman+rippiä,+koska+uskovainen+ihminen+on+aina+vanhurskas,+ennen+ja+jälkeen+ripinkin,+näin+vl-liike+opettaa.+Loppujenlopuksi+katolinen+ja+lestadiolainen+oppi+on+tässä+kohtaa+käytännön+tasolla+hyvinkin+samankaltainen.Sitten+kysymys+sinulle:+Luuletko+todellakin,+että+on+olemassa+mitään+täysin+Raamatun+mukaista+uskoa?+Jos+ottaisit+ne+vl-lasit+pois+silmiltä+ja+antaisit+Jumalan+sanan+totuuden+loistaa,+niin+näkisit,+että+vl-liike+opettaa+monessa+kohtaa+eri+tavalla+kuin+Raamattu.+Miksei+vl-liikkeessä+esimerkiksi+opeteta,+että+ehtoollisessa+voi+saada+synnit+anteeksi,+vaikka+Jeesus+niin+sanoo+aivan+selvästi?+Tai+miksei+siellä+opeteta,+että+kasteessa+voi+saada+synnit+anteeksi,+vaikka+Ananias+niin+sanoi+Paavalille+aivan+selvästi,+samoin+Pietari+Helluntaina?+Jos+kysymys+olisi+oikeassa+olemisesta,+niin+kukaan+ei+pelastuisi,+koska+kukaan+ei+ole+oikeassa.+Jos+olet+syntinen,+niin+silloin+et+voi+olla+täysin+oikeassa,+koska+olet+epätäydellinen.+Jos+olisit+rehellinen+niin+lukisit+Laestadiuksen+saarnoja+nyt+ja+voisit+itse+todeta,+ettei+hän+julista,+niinkuin+lestadiolaiset+tänään+julistavat.+Raamattu+opettaa,+että+Jumala+pelastaa+ihmisiä+siitä+huolimatta,+että+nämä+eivät+ole+aina+oikeassa.+Teet+kristinuskosta+omavanhurskauden+hengellisyyden+tuolla+oikeassa+olemisellasi.+Kysymys+oli+Laestadiuksella+parannuksen+ja+evankeliumin+julistamisesta,+ei+mistään+oikeassaolemisesta.+Ja+mitä+tulee+siihen,+että+mihin+tarvitsee+muita+kristittyjä,+jos+voi+rukoilemalla+saada+synnit+anteeksi?+Miten+kävi+alkulestadiolaisuudessa+ja+miten+käy+nykyäänkin,+kun+joku+uudestisyntyy+yksinäisyydessä?+Pyhä+Henki+johtaa+seurakuntaan,+vaikka+ei+se+aina+lestadiolainen+seurakunta+ole.+Ei+ole+mitään+yksinäistä+kristittyä.+Raamatussa+on+jatkuvasti+kohtia,+missä+ihmiset+rukoilevat+Jumalalta+syntejään+anteeksi,+jos+se+ei+pitäisi+paikkaansa,+niin+mikä+sitten?+Elävä+usko+ja+kristinusko+on+niin+paljon+enemmän+kuin+vain+jokin+"synnit+anteeksi+ja+tässä+joukossa+meidän+on+mukava+talostella"+-juttu,+että+on+varmasti+vaikea+ymmärtää+monia+asioita,+kun+on+oppinut+tuohon.+Itse+tarvitsen+ainakin+toisia+kristittyjä+siihen,+että+joskus+elämässä+on+vaikeaa+ja+tarvitsen+tukea.+Joskus+en+ole+varma,+mikä+olisi+oikein+tehdä.+Joskus+tarvitsen+ripittäytyä,+vaikka+voinkin+tunnustaa+kaiken+Jumalalle,+jotkut+asiat+vain+ovat+sellaisia,+että+niistä+pääsee+parhaiten+yli+ja+voi+parhaiten+kokea+Jumalan+anteeksiantamuksen+kun+tunnustaa+ne+toiselle.Miten+Jeesus+opettaa+rukouksesta+ja+syntien+anteeksisaamisesta+siinä?+Markus+11:24+Niinpä+minä+sanon+teille:+Mitä+ikinä+te+rukouksessa+pyydätte,+uskokaa,+että+olette+sen+jo+saaneet,+ja+se+on+teidän.25+Ja+kun+seisotte+rukoilemassa,+antakaa+anteeksi+kaikki+mitä+teillä+on+jotakuta+vastaan.+Silloin+myös+teidän+Isänne,+joka+on+taivaissa,+antaa+teille+rikkomuksenne+anteeksi.Eikö+Jeesus+tuossa+sano,+että+mikä+ikinä+pyydätte,+sen+saatte+jos+uskotte+sen+saaneenne?+Eikö+silloin+se+toimi+myös+niin,+että+kun+rukoilen+Jeesukselta+syntejäni+anteeksi+ja+uskon+Jeesuksen+sovitustyön+päälle,+niin+saan+syntini+anteeksi,+aivan+niinkuin+Jeesus+itse+opetti+aivan+jatkuvasti+evankeliumeissa:+se+joka+uskoo,+saa+synnit+anteeksi+ja+pelastuu.+Eikö+Jeesus+myös+itse+sano,+että+kun+sitten+rukoilen,+niin+minun+tulee+antaa+anteeksi+sydämessäni+lähimmäiselleni,+niin+myös+taivaallinen+Isä+antaa+minulle+silloin+anteeksi+ne+synnit,+mitä+olen+tehnyt?Tuolta+voit+itse+lukea+Laestadiuksen+saarnoja,+siellä+on+suunilleen+kaikki+hänen+saarnansa:http://laestadiustexter.se/
  2. Mielestäni+täällä+tuon+vanhoillislestadiolaisen+henkilön+opetuksessa+on+se+ongelma,+että+keskiössä+on+vanhoillislestadiolainen+yhteisö,+eikä+Jeesus+Kristus,+vaikka+Jeesus+itse+sanoi,+että+Pyhä+Henki+kirkastaa+Hänen+nimeään.+Lisäksi+hänen+tietämyksensä+lestadiolaisuuden+historiasta+on+lähes+mitätön+selvästi,+koska+ilmeisesti+sama+tyyppi+kirjoitti+toisen+postauksen+tuonne,+jossa+hän+selittää+asiaa,+eikä+se+nyt+aivan+putkeen+mennyt.+Laestadiuksen+saarnoissa+kun+ei+ole+yhtäkään+synninpäästöä+löydettävissä,+eikä+hänen+saarnansa+keskittynyt+mihinkään+joukko-oppiin+tai+Pyhän+Hengen+virkaoppiin,+vaan+yksinkertaiseen+parannuksen+julistukseen,+jossa+samalla+kehotettiin+huokaamaan+Jeesuksen/Taivaallisen+Vanhimman+puoleen,+jotta+saisi+synnit+anteeksi.Lisäksi,+niinkuin+jo+tuolla+toisessa+sanoin,+lestadiolaisuuden+alussa+oli+useita+puhujia,+jotka+tulivat+yksinäisyydessä+uskoon+ja+se+kelpasi+Laestadiukselle,+joka+esimerkiksi+vahvisti+Pekka+Raattamaalle,+että+hän+oli+uudestisyntynyt,+kun+kertoi,+mitä+hänelle+oli+yksinäisyydessä+tapahtunut.+Näitä+tyyppejähän+riittää+esim.+Erkki+Antti,+Pietari+Vasara,+Iisakki+Huhtasaari,+Abram+Hietanen,+Olli+Puljula+jne.+Lestadiolaisuuden+historia+ei+yksinkertaisesti+tue+vanhoillislestadiolaisten+käsitystä+seurakuntaopista+tai+syntien+anteeksisaamisesta+ja+välimiehen+välimiehen+pakollisuudesta,+vaikka+Jumala+useimmiten+toimiikin+välimiesten+kautta.+Lisäksi+kopiot+viesteistäni+toisessa+ketjussa:Jos+Jumala+lupaa+Raamatussa,+että+kuka+tahansa,+joka+etsii+Jumalaa,+löytää+Hänet+ja+pelastuu,+miksi+sitten+vain+vanhoillislestadiolaisuudessa+voisi+pelastua?+Väitätkö+todella,+ettei+kukaan+maailman+muista+kristityistä+vilpittömästi+etsi+Jumalaa?+Esimerkiksi+muslimimaissa+olevat+ex-muslimit,+jotka+henkensä+uhalla+ovat+kääntyneet+kristityiksi+ja+joista+monet+ovat+saaneet+ilmestyksen+itseltään+Herralta+Jeesukselta,+joka+on+kehoittanut+uskomaan+Häneen+tai+seuraamaan+Häntä?Lestadiolaisuudessa+sinänsä+voi+kyllä+pelastua,+mutta+oikeaan+Raamatunmukaiseen+uskoon,+tai+Jumalan+valtakuntaan+tai+synninpäästöön+uskomalla+ei+pelastu,+vaan+uskomalla+Jeesukseen.+Näin+Jeesus+itse+opettaa.+Synninpäästöllä+on+oma+roolinsa,+mutta+se+ei+ole+evankeliumi,+vaan+niinkuin+sanottu:+synninpäästö.+Apostolien+teoista+voidaan+lukea,+ettei+yksikään+apostoli+julistanut+synninpäästöä.+Lisäksi+Paavali+ja+Ananias+-kertomusta,+jota+käytetään+prooftekstinä+yleensä,+ei+voi+käyttää+vl-opin+tukemiseen,+koska+niissä+kohdissa,+joissa+Paavali+tästä+kertoo,+ei+ole+synninpäästön,+vaan+kaste+ja+Herran+puoleen+huutaminen+(+=+rukoilu)+,+johon+Ananias+Paavalia+kehottaa,+jotta+tämä+saisi+syntinsä+anteeksi.+Tämänkin+voi+jokainen+itse+tarkistaa.Lisäksi:+tiedän+useita+henkilöitä,+jotka+ovat+rukoilleet+Jumalaa,+että+pelastuisivat,+joiden+luokse+Jumala+on+lähettänyt+uskovaisen+ihmisen.+Mutta+se+on+voinut+olla+Baptisti,+luterilainen+tai+metodisti+siinä+missä+lestadiolainenkin.+Kaikki+edellisethän+julistavat+oikeaa+evankeliumia+Jeesuksesta+Kristuksesta.Itse+olen+myös+entinen+vanhoillislestadiolainen,+joka+en+löytänyt+rauhaa+vl-liikkeestä,+vaan+erään+toisen+porukan+youtube+-saarnojen+kautta,+vieläpä+yksinäisyydessä.+Tämän+takia+aloinkin+ottamaan+selvää+lestadiolaisuuden+historiasta,+ja+minulle+selvisi,+että+silloin+tapahtuneet+uskoontulot+(yksinäisyydessä)+olivat+kokemuksellisella+tasolla+täysin+vastaavia+kuin+omani,+ainut+vain,+ettei+silloin+ollu+Youtube+-saarnoja,+vaan+hengellisiä+hartauskirjoja,+joita+pietistit+(lue:+lestadiolaisten+edeltäjät,+jotka+olivat+ekumeenisia+ja+ajattelivat,+että+uskoon+voi+tulla+myös+lukemalla)+levittivät.
  3. Ja+Laestadius+ei+julistanut+synninpäästöä+muuten+kuin+yksityisessä+ripissä+ja+silloinkin+se+oli+tiukassa.+Laestadiuksen+saarnoja+lukeneena+voin+kertoa,+että+yhtään+synninpäästöä+niissä+ei+ole+ja+saarnat+on+muutenkin+aivan+eri+tasoa+kuin+vl-liikkeessä.+Laestadius+julisti+eri+evankeliumia,+kuin+vl-liike+tänään.+Hän+ei+julistanut+Jumalan+valtakunta+(+=vanhoillislestadiolaisuus)+-oppia,+vaan+yksinkertaista+kääntymystä+ja+uskoa+Jeesukseen+Kristukseen.+Hänelle+ei+myöskään+ollut+väliä,+oliko+uskoontulo+tapahtunut+yksinäisyydessä+tai+ei.+Tästä+on+todisteena+hänen+omat+sanansa+esimerkiksi+Pekka+Raattamaalle,+samoin+siitä,+että+useita+alkulestadiolaisuuden+puhujia+tuli+elävään+uskoon+yksinöisyydessä.+Näiden+puhujien+omia+uskoontulotodistuksia+meille+on+säilynyt+vielä+tähänkin+päivään.Laestadiuksen+saarnoja+voit+lukea+laestadiustexter.se+suomeksi.+Sieltä+löytyy+kaikki+saarnat.
  4. Yhtälailla+pedofiili+ei+opeta+varmasti+pedofiiliasta+lapselle+yhtään+mitään.+Hän+vain+käyttää+lasta+seksuaalisesti+hyväksi.Mikä+yhdistää+sinua+ja+pedofiilia,+on+edelleenkin+se,+että+molemmat+olette+tekopyhiä,+jos+tekevät+toista+mitä+opettavat.+Ja+tekopyhyys+on+juuri+se+pahin+syöpä+mikä+kristinuskosta+ja+mistä+tahansa+tekee+vitsin.+Juuri+se+on+se,+mikä+näyttää+lapselle,+että+ei+tätä+oikeasti+tarvitse+ottaa+niin+vakavasti.+Riittää+kun+ihmisten+edessä+on+hurskas+ja+puhuu+että+kyllä+minä+toimin+oikein+ja+lain+mukaisesti,+vaikka+et+edes+toimi.+Juuri+se+johdattaa+kaikkein+pahiten+lapsen+lankeemukseen+ja+pitämään+koko+juttua+ihan+vitsinä,+kun+ei+edes+omat+vanhemmat+ota+tosissaan.+"Te+ulkokullatut,+oikein+teistä+Esaias+ennusti,+sanoen:+++'Tämä+kansa+kunnioittaa+minua+huulillaan,+mutta+heidän+sydämensä+on+minusta+kaukana;+++mutta+turhaan+he+palvelevat+minua+opettaen+oppeja,+jotka+ovat+ihmiskäskyjä'."+(Matt.+15:7‭-‬9)Ja+Paavalia+mukaillen+voisin+sanoa:+sinäkö+joka+opetat,+ettei+ylinopeutta+saa+ajaa,+itse+ajat+ylinopeutta?+Sentähden+sinä,+oi+ihminen,+et+voi+millään+itseäsi+puolustaa,+olitpa+kuka+hyvänsä,+joka+tuomitset.+Sillä+mistä+toista+tuomitset,+siihen+sinä+itsesi+syypääksi+tuomitset,+koska+sinä,+joka+tuomitset,+teet+samoja+tekoja.+Ja+me+tiedämme,+että+Jumalan+tuomio+on+totuuden+mukainen+niille,+jotka+senkaltaisia+tekevät.+Vai+luuletko,+ihminen,+sinä,+joka+tuomitset+niitä,+jotka+senkaltaisia+tekevät,+ja+itse+samoja+teet,+että+sinä+vältät+Jumalan+tuomion?+Vai+halveksitko+hänen+hyvyytensä+ja+kärsivällisyytensä+ja+pitkämielisyytensä+runsautta,+etkä+tiedä,+että+Jumalan+hyvyys+vetää+sinua+parannukseen?Synti+on+synti+ja+jos+tahallaan+teet+sitä+ja+silti+opetat+ettei+saisi+tehdä,+olet+tekopyhä.+As+simple+as+that.+Myös+yhteiskunnallinen+tekopyhyys+mädättää+yhteiskuntaa+sisältä+päin,+kun+tärkeimmäksi+asiaksi+tulee,+että+lakia+voi+rikkoa,+kunhan+ei+vain+jää+kiinni.+Tottakai+pieni+tekee+perässä+sen+minkä+iso+edellä.+Mielestäni+yrityksesi+oikeuttaa+itseäsi+on+epätoivoinen+ja+tuhoon+tuomittu.+Olet+tekopyhä+siinä+missä+pedofiilikin,+enkä+edes+tuomitse+sinua+tässä,+vaan+itse+juuri+myönsit+sen.
  5. Ensinnäkin:+missä+tuossa+puhutaan+pedofiliasta?Toisena:+kuka+meistä+ei+olisi+pahentanut+jotakuta,+kuka+meistä+ei+olisi+saattanut+ketään+toista+lankeemukseen?+Vastaus+on:+jokainen+meistä+on+näin+tehnyt,+ainakin+minä.+Jos+ärsytän+pikkuveljeäni+tai+ystävääni+niin+että+hän+suuttuu+minulle+tai+alkaa+vihata+minua,+niin+hän+on+Jeesuksen+mukaan+ansainnut+jo+helvetin+tuomion.+Ja+niin+olen+minäkin,+ellen+pyri+sovittamaan+tekoani,+koska+todellakin+olen+saattanut+toisen+lankeemukseen.Mielestäni+Raamatuntulkintasi+menee+pahasti+harhaan.+Kysymys+ei+ole+siitä,+onko+joku+saattanut+jonkun+toisen+lankeemukseen,+koska+jokainen+meistä+on.+Kysymys+on+siitä,+mikä+olisi+ollut+parempi+vaihtoehto,+kuin+toisen+lankeemukseen+saattaminen.+Näin+myös+jokaiselle+meistä+olisi+parempi+siksi,+että+myllynkivi+olisi+sidottu+meidän+kaulaan+ja+meidät+olisi+heitetty+meren+syvyyksiin+ennenkuin+kerkesimme+tehdä+näitä+tekoja,+koska+olisimme+säästyneet+helvetiltä.+Toistan:+Siksi+olisi+ollut+parempi,+että+meidät+olisi+upotettu+myllynkivi+kaulassa+meren+syvyyksiin+ennenkuin+tulemme+tehneeksi+mitään+noin+typerää,+koska+siitä+on+palkkana+kadotus.Kouluampujallekin+olisi+parempi,+että+hän+ampuisi+vain+itsensä,+eikä+muita.+Vähemmän+siitä+tulee+tuomiopäivänä+vastattavaa,+jos+ampuu+vain+itsensä.Kysymys+ei+siis+ole+siitä,+etteikö+syntiä+saa+anteeksi.+Niinkuin+Jeesus+sanoi,+KAIKKI+SYNNIT+saa+anteeksi,+paitsi+Pyhän+Hengen+pilkan+ja+siitä+ei+pedofiliassa+ole+todennäköisesti+kysymys.+Jokainen+meistä+on+tehnyt+sellaisia+tekoja,+joiden+johdosta+olisi+parempi,+että+olisimme+kuolleet+ennenkuin+teimme+ne,+koska+ne+ansaitsevat+meille+helvetin+kärsimykset+ikuisesti+ja+johdattavat+muita+myös+mukanamme+helvettiin.Mutta+juuri+siksi+Jeesus+kuoli+ristillä,+että+me,+joiden+olisi+parempi+ollut+hypätä+myllynkivi+kaulassa+mereen+kuin+saattaa+ketään+lankeemukseen+tai+ylipäänsä+tehdä+syntiä,+voisimme+pelastua.+Jos+kysymyksessä+on+pedofilia,+varkaus+tai+vastaava+toiseen+ihmiseen+liittyvä+teko,+se+pitää+aina+pyrkiä+sovittamaan+myös+tämän+ihmisen+kanssa,+jotta+aiheutettu+pahennus+saataisiin+minimoitua.Mielestäni+on+tekopyhää+täällä+puhua+pedofiileista+noiden+ottamiesi+jakeiden+valossa.+Jos+menisit+sinne+peilin+eteen,+niin+sieltä+löytyy+myös+se,+jolle+olisi+jo+kauan+sitten+ollut+parempi+hypätä+myllynkivi+kaulassa+mereen,+kuin+että+saatat+täällä+pahennukseen+ihmisiä+näillä+harhaisilla+Raamatuntulkinnoillasi.+Mutta+sinunkaan+ei+sitä+tarvitse+tehdä,+koska+Kristus+teki+sen+sinun+puolestasi.+Anteeksiantamatta+jättäminen+sensijaan+kyllä+on+kuolemansynti,+jota+ei+koskaan+saa+anteeksi:+Ellet+anna+anteeksi,+et+voi+saada+anteeksi,+se+on+selvä+Raamatun+opetus.+Ja+niin+kauan+kuin+olet+antamatta+anteeksi,+et+saa+anteeksi,+ellet+anna+koskaan+anteeksi,+et+saa+koskaan+anteeksi.+Ja+sinä+juuri+pahennat+ja+saatat+lankeemukseen+täällä+muita+opettamalla,+että+jotain+ei+tarvitse+antaa+anteeksi.+Muista,+että+Jeesus+rakastaa+siitä+huolimatta+myös+sinua.+Kaikki+synnit+voi+saada+anteeksi,+niin+anteeksiantamattomuuden+kuin+toisen+pahentamisenkin.
  6. Ei+tuossa+Johanneksen+kirjeen+kohdassa+edes+puhuta+mitään+anteeksi+antamisesta.+Sensijaan+Matteuksen+evankeliumissa+kyllä+puhutaan:"Sillä+jos+te+annatte+anteeksi+ihmisille+heidän+rikkomuksensa,+niin+teidän+taivaallinen+Isänne+myös+antaa+teille+anteeksi;+mutta+jos+te+ette+anna+ihmisille+anteeksi,+niin+ei+myöskään+teidän+Isänne+anna+anteeksi+teidän+rikkomuksianne."+(Matt.+6:14,+15)Matt.+18:24+Ja+kun+hän+rupesi+tilintekoon,+tuotiin+hänen+eteensä+eräs,+joka+oli+hänelle+velkaa+kymmenentuhatta+leiviskää.25+Mutta+kun+tällä+ei+ollut,+millä+maksaa,+niin+hänen+herransa+määräsi+myytäväksi+hänet+ja+hänen+vaimonsa+ja+lapsensa+ja+kaikki,+mitä+hänellä+oli,+ja+velan+maksettavaksi.26+Silloin+palvelija+lankesi+maahan+ja+rukoili+häntä+sanoen:+'Ole+pitkämielinen+minua+kohtaan,+niin+minä+maksan+sinulle+kaikki'.27+Niin+herran+kävi+sääliksi+sitä+palvelijaa,+ja+hän+päästi+hänet+ja+antoi+hänelle+velan+anteeksi.28+Mutta+mentyään+ulos+se+palvelija+tapasi+erään+kanssapalvelijoistaan,+joka+oli+hänelle+velkaa+sata+denaria;+ja+hän+tarttui+häneen,+kuristi+häntä+kurkusta+ja+sanoi:+'Maksa,+minkä+olet+velkaa'.29+Niin+hänen+kanssapalvelijansa+lankesi+maahan+ja+pyysi+häntä+sanoen:+'Ole+pitkämielinen+minua+kohtaan,+niin+minä+maksan+sinulle'.30+Mutta+hän+ei+tahtonut,+vaan+meni+ja+heitti+hänet+vankeuteen,+kunnes+hän+maksaisi+velkansa.31+Kun+nyt+hänen+kanssapalvelijansa+näkivät,+mitä+tapahtui,+tulivat+he+kovin+murheellisiksi+ja+menivät+ja+ilmoittivat+herrallensa+kaiken,+mitä+oli+tapahtunut.32+Silloin+hänen+herransa+kutsui+hänet+eteensä+ja+sanoi+hänelle:+'Sinä+paha+palvelija!+Minä+annoin+sinulle+anteeksi+kaiken+sen+velan,+koska+sitä+minulta+pyysit;33+eikö+sinunkin+olisi+pitänyt+armahtaa+kanssapalvelijaasi,+niinkuin+minäkin+sinua+armahdin?'34+Ja+hänen+herransa+vihastui+ja+antoi+hänet+vanginvartijan+käsiin,+kunnes+hän+maksaisi+kaiken,+minkä+oli+hänelle+velkaa.35+Näin+myös+minun+taivaallinen+Isäni+tekee+teille,+ellette+anna+kukin+veljellenne+sydämestänne+anteeksi."Kaikki+synnit+pitää+siis+valmis+olla+antamaan+toiselle+anteeksi,+oli+se+sitten+pedofilia+tai+mikä+muu+hyvänsä.+Vaikeaa+se+voi+olla,+mutta+Jumala+antaa+siihen+voiman,+jos+joku+tahtoo+antaa+anteeksi.+Tosiasia+on,+että+jos+joku+ei+anna+anteeksi+pedofiliaa,+ei+hän+tule+saamaan+myöskään+omia+syntejään+anteeksi.+Meidän+tulee+olla,+niinkuin+Kristus+oli+ja+Hän+meni+ristille+syyttömänä,+pilkattuna,+rikkinäisenä+ja+kärsivänä,+meidän+takia+ja+vieläpä+antoi+ja+antaa+kaiken+anteeksi.+Samoin+meidän+tulee+tehdä,+"sillä+sellainen+kuin+hän+on,+sellaisia+mekin+olemme+tässä+maailmassa."+(1.+Joh.+4:17)Ja+mitä+tulee+synnin+anteeksi+saamiseen,+niin+KAIKKI+synnit,+myös+pedofilia,+sarjamurha,+massamurha,+nekrofilia+ja+mitälie+Jumala+antaa+anteeksi,+paitsi+Pyhän+Hengen+pilkan:"Totisesti+minä+sanon+teille:+kaikki+synnit+annetaan+ihmisten+lapsille+anteeksi,+pilkkaamisetkin,+kuinka+paljon+pilkannevatkin;+mutta+joka+pilkkaa+Pyhää+Henkeä,+se+ei+saa+ikinä+anteeksi,+vaan+on+vikapää+iankaikkiseen+syntiin."+(Mark.+3:28,+29)
  7. Laitoin+osan+tästä+toiseen+keskusteluun+Pyhän+Hengen+pilkasta:"Kaikki,+minkä+Isä+antaa+minulle,+tulee+minun+tyköni;+ja+sitä,+joka+minun+tyköni+tulee,+minä+en+heitä+ulos."+(Joh+6:37)"Ei+kukaan+voi+tulla+minun+tyköni,+ellei+Isä,+joka+on+minut+lähettänyt,+häntä+vedä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä."+(Joh+6:44)Jos+ihminen+on+tehnyt+Pyhän+Hengen+pilkan,+ei+Isä+enää+vedä+häntä+ja+hän+ei+enää+edes+tahdo+tehdä+parannusta+eikä+siis+koskaan+edes+huolehdi+asiasta.Ei+siis+kannata+ajatella+sitä,+miltä+tuntuu+tai+muuta+vastaavaa.+Raamattu+lupaa,+että+sinä+päivänä+kun+syntinen+kääntyy,+ei+hänen+syntiään+enää+muistella+(Hes.+18).+Ja+jos+ihminen+kääntyy+ja+tahtoo+tulla+Jeesuksen+tykö,+ei+Jeesus+aja+häntä+pois+(Joh.+6:37).+Eli+jos+käännyt+synnistä+ja+uskossa+turvaat+Jeesukseen,+pelastut.Ihmisen+synnintunto+ei+koskaan+ole+täydellinen,+toisilla+se+on+suurempi+kuin+toisilla.+Olennaista+on+kääntyminen+pois+synnistä,+ei+se,+miltä+tuntuu.+Jumalan+tahto+on,+että+jokainen,+joka+uskoo,+pelastuu."Sillä+minun+Isäni+tahto+on+se,+että+jokaisella,+joka+näkee+Pojan+ja+uskoo+häneen,+on+iankaikkinen+elämä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä."+(Joh.+6:40)Jeesus+lupaa:"Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä."+(Joh.+3:16)Se+joka+ei+usko,+ei+pelastu.+Joka+uskoo,+pelastuu.+Jumala+tahtoo,+että+jokainen+pelastuu.+Näinollen+jokainen,+joka+uskoo,+pelastuu.Jos+olet+huolestunut+asiasta,+silloin+et+ole+tehnyt+Pyhän+Hengen+pilkkaa+ja+teet+Jumalasta+valehtelijan,+jos+et+halua+uskoa+Kristukseen+pelastuaksesi.+Todennäköisesti+et+edes+ymmärrä+tarpeeksi+Pyhän+Hengen+pilkkaamisesta,+että+voisit+sen+tehdä.+Sen+lisäksi+masennus+turruttaa+ihmisen+muutenkin,+jolloin+helposti+henkinen+ja+hengellinen+sekoittuu,+samoin+tunteet+menevät+miten+menevät.+Parasta+on+vain+kääntyä+synnistä,+jota+näet+elämässäsi+ja+turvata+Kristukseen,+välittämättä+tunteista.+Usko+pois,+todennäköisesti+et+ole+mitenkään+kovin+erityinen+tapaus.++Voit+kysyä+itseltäsi:+Oletko+nähnyt+Jeesuksen+ja+oletko+nähnyt+Hänen+tekevän+ihmeitä+ja+ollut+varma,+että+nämä+ihmeet+ja+Jeesus+ovat+Jumalasta+ja+silti+pitänyt+Jeesusta+perkeleen+riivaamana,+siis+että+Jeesuksessa+on+Perkele+eikä+Pyhä+Henki?+En+usko,+että+olet.+Ehkä+joskus+olet+lipsauttanut+jotain+tai+ajatellut+jotain,+jota+luulet+Pyhän+Hengen+pilkakasi?+Useimmiten+ihminen+ei+edes+tarkoita,+mitä+sanoo+ja+vaikka+tarkoittaakin,+ei+hän+edes+ymmärrä,+mitä+hänen+sanomansa+asia+todellisuudessa+tarkoittaa.+Mutta+että+olisit+aktiivisesti+vastustanut+Pyhää+Henkeä?+Epäilen+että+et+ole.+Sitä+kyllä+teet,+ellet+usko+Kristukseen,+koska+käytännössä+ainoa+asia,+mikä+estää+ihmistä+pelastumasta,+on+se,+ettei+hän+usko+Kristukseen+ja+näin+epäuskollaan+tekee+Hänestä+valehtelijan+ja+todellakin+siinä+tapauksessa+on+sitä+mieltä,+että+Jeesuksessa+oli+perkele,+koska+Hän+ei+olekkaan+pelastaja,+joka+puhuu+totuutta.++Apostoli+Johannes+sanoi:"Joka+uskoo+Jumalan+Poikaan,+hänellä+on+todistus+itsessänsä;+joka+ei+usko+Jumalaa,+tekee+hänet+valhettelijaksi,+koska+hän+ei+usko+sitä+todistusta,+jonka+Jumala+on+todistanut+Pojastansa.+Ja+tämä+on+se+todistus:+Jumala+on+antanut+meille+iankaikkisen+elämän,+ja+tämä+elämä+on+hänen+Pojassansa.+Jolla+Poika+on,+sillä+on+elämä;+jolla+Jumalan+Poikaa+ei+ole,+sillä+ei+ole+elämää."+(1.+Joh.+5:10-12)Sinun+ongelmasi,+koska+olet+selvästi+huolestunut+asiasta,+on+ilmiselvästi+se,+ettet+vain+haluaisi+tehdä+parannusta.+Ajattelet,+että+usko+tuntuu+joltakin,+ja+kun+se+ei+enää+tunnu,+niin+sinulla+ei+voi+olla+uskoa,+tai+sitten+ylpeytesi+tai+jokin+muu+synti+tulee+parannuksen+esteeksi.+Teet+uskon+perustaksi+tunteesi+Kristuksen+sijaan+ja+näin+teet+Kristuksen+työn+tyhjäksi,+siinä+on+sinun+ongelmasi.+Ei+siinä,+että+olisit+todellisuudessa+tehnyt+Pyhän+Hengen+pilkkaa.+Suurin+Pyhän+Hengen+pilkka+on+olla+uskomatta+Kristukseen,+koska+silloin+tekee+tyhjäksi+Pyhän+Hengen+työn.++Ja+jos+ihminen+vastustaa+Pyhän+Hengen+työtä,+joka+kirkastaa+ihmiselle+Kristuksen+sovituksen,+ei+hänellä+ole+pelastusta,+"sillä+ei+ole+taivaan+alla+muuta+nimeä+ihmisille+annettu,+jossa+meidän+pitäisi+pelastuman"+(Apt.+4:12).Jeesushan+sanoi+tuolla+ylläolevassa+jakeessa,+ettei+kukaan+tule+Hänen+luokseen,+ellei+Isä+vedä+häntä.+Eli+kukaan+ei+tule+Hänen+luokseen,+ellei+ole+huolissaan+pelastuksestaan.+Sitten+Hän+jatkaa,+että+sitä,+joka+Hänen+luokseen+tulee,+Hän+ei+aja+pois.+Käänny+siis+Kristuksen+puoleen,+pyydä+Häneltä+vaikka+rukouksessa+anteeksi+epäuskoasi+ja+syntejäsi+ja+pyydä+Häntä+elämääsi+ja+turvaa+Kristuksen+täydelliseen+sovitukseen,+älä+omiin+tunteisiisi+tai+luuloihisi.+Lisäksi+voit+pyytää+synninpäästöä,+jos+haluat,+mutta+tärkeää+on,+että+tunnustat+syntisi+nimenomaan+Jumalalle,+koska+Häntä+vastaan+rikot,+jos+olet+epäuskoinen+tai+mitä+hyvänsä+syntiä+oletkaan+tehnyt.Jeesus+ei+aja+sinua+pois,+jos+käännyt+Hänen+puoleensa,+se+on+varma+Raamatun+lupaus.+Et+voi+edes+kääntyä+Jeesuksen+puoleen,+jos+olet+tehnyt+Pyhän+Hengen+pilkan,+niin+Jeesus+sanoo.