Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
siis+antikristuksesta
16.05.2018 21:45
Tässä+taas+on+rovasti+Peltolan+saarna+antikrisutksesta.
http://rovasti.fi/node/251
16.05.2018 21:45
<<Kuinka+monet?+Ovatko+he+oikeasti+Juutalaisia+jos+uskovat+jonhonkin+mihin+heidän+uskossaan+ei+uskota?>>
Olin+vastannut+jo+tähän+kysymykseen,+mutta+kertaus+on+opintojen+äiti.+Vuonna+2012+Messiaanisten+juutalaisten+määrän+arvioitiin+olevan+n.+350+000.+Tarkkaa+määrää+on+mahdotonta+arvioida.+Messiaanisia+juutalaisia+on+paljon+enemmän+nykyään+ja+määrä+kasvaa+koko+ajan.
<<Entäs+ne+Juutalaiset+ketkä+eivät+uskoa+Jeesukseen,+he+ovat+siis+joka+tapauksessa+antikristuksia?+Eli+suurin+osa+Isralilaisista+on+siis+antikristuksia?+>>
En+ole+kuullut,+että+kukaan+nimittäisi+juutalaisia+antikistukseksi.+Lainaan+Wikipedian+sivulta+seuraavan+lainaukset:+"Martti+Luther+katsoi+paavin+olevan+antikristus+ja+käsitys+olikin+pienin+erotuksin+vallalla+protestanttisissa+kirkoissa+1900-luvun+alkuun+asti."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Antikristus
Toinen+lainaus+samasta+linkistä,+jossa+on+mm.+kaikki+UT:n+kohdat,+joissa+sana+mainitaan
"Anti-"+sanassa+Antikristus+tarkoittaa+"olla+jonkun+sijasta"+ja+"jotakuta+vastaan".+Vastoin+yleistä+käsitystä,+ja+myös+monien+kristittyjen+ja+ei-kristittyjen+yllätykseksi,+varsinaiset+sanat+"antikristus"+ja+monikkomuoto+"antikristukset",+eivät+sellaisenaan+esiinny+kertaakaan+Ilmestyskirjassa,+Danielin+kirjan+apokalypseissa,+Paavalin+tessalonikalaiskirjeen+viittauksissa+"laittomuuden+ihmiseen",+tai+Jeesuksen+puheessa+aikojen+lopun+merkeistä.+Vaikka+sanaa+"antikristus"+ei+mainita+näissä+kohdissa,+ne+on+yleensä+yhdistetty+kristillisessä+traditiossa+sanaan,+mutta+Raamatussa+yhteyttä+ei+varsinaisesti+ole.+Raamatun+Ilmestyskirjassa+esimerkiksi+luvussa+13.+mainitaan+kuitenkin+viimeisinä+päivinä+ilmestyvä+peto,+joka+nousee+merestä.+Monissa+tulkinnoissa+Ilmestyskirjassa+mainittu+"merestä+nouseva+peto",+"lopun+ajan+viimeisinä+päivinä+maailmaan+ilmaantuva+synnin+mies",+"kadotuksen+lapsi",+"laiton"+ja+"pieni+sarvi"+olisivat+Raamatussa+mainittuja+nimityksiä+tälle+viimeiselle+Antikristukselle.+
Sana+"antikristus"+kaikissa+muodoissaan+esiintyy+vain+viisi+kertaa+Raamatussa,+kahdessa+apostoli+Johanneksen+kirjeessä+Uudessa+Testamentissa:+
Kuka+on+valhettelija,+ellei+se,+joka+kieltää+sen,+että+Jeesus+on+Kristus?+Hän+on+antikristus,+se,+joka+kieltää+Isän+ja+Pojan.+(1.+Joh.+2:22)
Lapsukaiset,+nyt+on+viimeinen+aika.+Ja+niin+kuin+te+olette+kuulleet,+että+antikristus+tulee,+niin+onkin+nyt+monta+antikristusta+ilmaantunut;+siitä+me+tiedämme,+että+nyt+on+viimeinen+aika.+(1.+Joh.+2:18)
ja+yksikään+henki,+joka+ei+tunnusta+Jeesusta,+ei+ole+Jumalasta;+se+on+antikristuksen+henki,+jonka+olette+kuulleet+olevan+tulossa,+ja+se+on+jo+nyt+maailmassa.+(1.+Joh.+4:3)
Sillä+monta+villitsijää+on+lähtenyt+maailmaan,+jotka+eivät+tunnusta+Jeesusta+Kristukseksi,+joka+oli+lihaan+tuleva;+tämä+tämmöinen+on+villitsijä+ja+antikristus.+(2.+Joh.+1:7)
16.05.2018 21:29
<<Tarkoitat+pientä+määrää+harhaoppisia+juutalaisia?+>>
Kuitenkin+Raamatussa+juuri+he+ovat+OIKEITA+Israelilaisia+ja+oikeita+juutalaisia.
<<Pääosinhan+juutalaiset+eivät+piittaa+Jeesuksesta+mitään.+>>
Näin+vielä+tänään,+mutta+huomenna+voi+olla+jo+toisin.
16.05.2018 21:00
Et+sinä+kirjoittanut+tyhmästi+vaan+minä.
16.05.2018 20:51
Ei+ole+olemassa.+Jonkun+verran+on+ensimmäisen+päivän+adventisteja.
16.05.2018 17:56
<<Eikä+Jeesus+ole+sanonut+olevansa+"Jumalan+Sana".+>>
No,+varmaan+tiedät,+että+Jeesuksen+nimi+on+Immanuel+eli+Jumala+meidän+kanssamme.+Jeesus+käytti+itsestään+nimeä+Minä+olen,+mikä+on+sama+kuin+JHWH.+Raamatussa+Johanneksen+evankeliumissa+kerrotaan+Jeesuksesta+Jumalan+Sanana.+Mitä+todisteita+vielä+kaipaat?
15.05.2018 20:46
Jeesus+sanoi+olevansa+Jumala+JHWH+eli+Minä+olen.+Sen+vuoksi+hänet+yritettiin+kivittää.+Valitettavasti+meidän+Raamatussamme+on+käännösvirhe+tältä+osin.
Joh.+8:58
58+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti:+jo+ennen+kuin+Abraham+syntyi+--+minä+olin."
Kopioin+alla+olevan+tekstin++Michael+L.+Brownin+kirjassa+AITO+Kosher+Jeesus.+Suosittelen+muuten+tuota+kirjaa.
”Uuden+testamentin+kirjoittajat+ymmärsivät,+että+Jumalan+itsensä+ilmituominen+oli+syvällinen+salaisuus.+He+eivät+koskaan+sanoneet,+että+Jumala+tuli+ihmiseksi.+Se+olisi+antanut+väärän+ja+harjaanjohtavan+vaikutelman.+Ikään+kuin+Herra+ei+enää+olisi+hallinnut+taivaista+ja+täyttänyt+maailmankaikkeutta.+Ikään+kuin+Hän+olisi+hylännyt+valtaistuimensa+asustaakseen+maan+päällä.+Sen+sijaan+Johannes+kertoo+meille,+että+taivaallinen+Sana+tuli+ihmiseksi+ja+Sanan+kautta+me+tunnemme+Jumalan+henkilökohtaisesti.+Siksi+Johannes+pystyi+kirjoittamaan+”Ei+kukaan+ole+Jumalaa+milloinkaan+nähnyt;+ainokainen+Poika,+joka+on+Isän+helmassa,+on+hänet+ilmoittanut”+(Joh.+1:18).+
Siksi+myös+Jeesus,+joka+syntyi+vähän+yli+kaksituhatta+vuotta+sitten,+kykeni+sanomaan+aikalaisilleen:+”Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olen”+(Joh.+8:58+Kuningas+Jaakon+käännöksen+mukaan).+Hän+ei+sanonut:+”Ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olin.”+Se+olisi+sinällään+jo+ollut+tarpeeksi+järkyttävää,+koska+Aabraham+oli+syntynyt+parituhatta+vuotta+aikaisemmin!+Sanomalla+”minä+olen”+Hän+liitti+itsensä+YHVH:en,+jonka+Israel+tunteen+nimellä+”Minä+olen”.
Voit+tarkistaa+alla+olevasta+linkistä+tuon+käännösvirheen.
http://biblehub.com/interlinear/john/8-58.htm
<<-+Jumalasi+sanoisi+Jeesusta+Jumalaksi
-+Jumalasi+sanoisi+jotain+Pyhästä+Hengestä
-+Jeesus+sanoisi+olevansa+Jumala>>
Koska+Jeesus+on+JHWH+eli+Minä+olen+eli+Jumala,+joka+lähetti+Henkensä+meille+avuksi+antamaan+meille+tietoa+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin,+niin+ei+ole+mitään+kilpailevaa+Poika-Jumalaa.+On+vain+yksi+Jumala,+jolla+on+monta+ilmenemismuotoa.
15.05.2018 20:43
<<Älä+valehtele+koko+ajan!+Vain+kristityt+ja+muslimit+ovat+uskoneet+Jeesukseen.+Mutta+eivät+juutalaiset+koskaan+ikinä.>>
En+valehtelekaan.+Muslimit+uskovat+Jeesukseen+profeettana.+Sen+sijaan+ei-messiaaniset+juutalaiset+uskovat+Jeesukseen+rabbina.+Mutta+messiaaniset+juutalaiset+uskovat+Jeesukseen+Jumalana,+Messiaana,+JHWH:na.++Jeesus+oli+juutalainen.+Juutalaiset+olivat+juuri+niitä,+jotka+levittivät+evankeliumi.+Juutalaiset+olivat+niitä,+joille+vuodatettiin+Pyhä+Henki.+Juutalaiset+ovat+myös+niitä,+joille+vuodatetaan+myöhäissade,+Pyhä+Henki+vuodatetaan+ennen+Jeshuan+paluuta+vieläkin+voimakkammin+kuin+alkuun.+Tämä+on+nyt+juuri+myöhäissateen+aikaa.+Aikaa,+kun+juutalaiset+kääntyvät.+Aikaa+ennen+Jeshuan+paluuta.+Lopun+aikaa.
15.05.2018 20:27
Aina+vain+enemmän+juutalaisia+uskoo+Jeesus+-+Jeshuaan.+Juutalaisten+Jeshuaan+uskovien+määrä+on+lisääntynyt+valtavasti.+Vuonna+2012+Messiaanisten+juutalaisten+määrän+arvioitiin+olevan+n.+350+000.+Määrä+kasvaa+koko+ajan.+Ajatteleppa+kasvunopeutta,+tämä+kasvu+on+tapahtunut+suurin+piirtein+viimeisen+10-15+vuoden+aikana!
Tässä+on+Wikipedian+linkki+koskien+Messiaanisia+juutalaisia,+josta+otin+nuo+luvut.
https://en.wikipedia.org/wiki/Messianic_Judaism
Tuohon+antikristus-nimeen+en+ota+kantaa.+En+ala+nimittelemään+Herran+omaa+kansaa+ja+silmäterää.+Siunaan+Israelia+ja+rukoilen+Israelilaisten+puolesta.
<<+Ovatko+he+oikeasti+Juutalaisia+jos+uskovat+jonhonkin+mihin+heidän+uskossaan+ei+uskota?>>
Totta+kait+Messiaaniset+juutalaiset+ovat+juutalaisia.+Jeesuskin+oli+juutalainen.+Alkuaan+Jeesukseen+uskovat+olivat+pelkästään+juutalaisia.
15.05.2018 20:20
Nyt+tuli+voitto+USA:sta+6-2+ja+lohkovoitto!+Hyvä+Leijonat!!!
15.05.2018 19:21
Kyllä+tämä+tieto+Sanasta+löytyy.+Itsellenikin+Jeesuksen+täydellinen+Jumaluus+(=JHWH)+on+kirkastunut+Messiaanisten+juutalaisten+kirjoja+lukiessani.+Suosittelen+Messiaanisen+juutalaisen+Michael+Brownin+kirjaa+aito+kosher-Jeesus.+Eipä+asia+jää+epäselväksi.+Hän+tutkii+asiaa+juutalaisen+kirjallisuuden+valossa.+Kyllä+juutalaiset+ovat+sitten+viisaita.+Yksi+juutalainen+on+viisaampi+kuin+kaikki+kristityt+yhteensä.
15.05.2018 18:17
Haagar+oli+muuten+Saaran+orja+tai+palvelija.
15.05.2018 18:11
Höpsis.+Monet+juutalaiset+uskovat+Jeesus+-+Jeshuaan.
15.05.2018 18:10
<<Voi!+Jumala+itse+ei+sano+Raamatussa+muuta+rakkaudesta+kuin+että+häntä+itseäään+pitää+rakastaa+kaikesta+sielusta.+>>
Jeesus+itse+on+se+Jumalan+Sana+ja+juuri+Jeesus+sanoi+paljonkin+rakkaudesta.+Muistat+varmaan+esim.+rakkauden+kaksoiskäskyn?+Jumala+Kaikkivaltias+JHWH+teki+itsensä+näkyväksi+Jeesus+-+Jeshuassa.+Se+mitä+Jeesus+puhui+on+Jumalan+sanaa.+JHWH:n+sanat+ovat+niitä+timantteja,+jotka+meidän+kuuluu+kätkeä+sydämeemme.+Ne+ovat+parasta+maailmassa.+Jeesus+-+Jeshua+=+Jumala+=+JHWH+alensi+itsensä+ja+kärsi+kuolemaansa+asti,+jotta+me,+sinä+ja+minä,+voisimme+pelastua.+Sen+suurempaa+rakkautta+ja+epäitsekkyyttä+ei+voi+olla+maailmassa.+Jumala+on+niin+käsittämätön,+niin+suuri,+niin+täydellinen,+niin+rakastava,+niin+nöyrä+jne...+positiivisesti+ylistävät+adjektiivit+loppuisivat+aivan+alkuunsa,+vaikka+käyttäisimme+kaikki+maailman+positiiviset+adjektiivit+kuvaamaan+Herraamme+Jeesusta,+täydellistä+Jumalaa.
15.05.2018 17:55
Kiitos+ojennuksestasi.
15.05.2018 17:44
Anteeksi+muuten+tuo+pösilö-kommenttini.+Itse+tietenkin+olen+pösilö,+kun+tuollaista+kirjoitan.+Mutta+totuus+on,+että+monet+oppineet+ja+omasta+mielestään+viisaat+ja+nokkelat+eivät+ymmärrä+Raamattua+vaikka+kuinka+haluaisivat.+Toisaalta+toisten+mielestä+tyhmäkin+voi+ymmärtää+Raamattua.+Miten+se+on+mahdollista?+Pyhä+Henki+antaa+ymmärrystä+sille,+jolla+on+nöyrä+sydän+ja+viisaus+Jumalan+silmissä+on+sydämen+viisautta+ja+uskoa+Kaikkivaltiaaseen+Luojaan.+Jos+henkeä+ei+ole,+niin+omat+yritykset+ovat+turhia.+
Jumala+sanoo+paljonkin+Pyhästä+Hengestä,+nimittäin+Jeesus+-+Jeshua+on+Jumala.+Hän,+siis+Jumala+JHWH+lähetti+oman+henkensä,+Pyhän+Henkensä+olemaan+meidän+kanssamme.
15.05.2018 17:43
Natsit+eivät+kuvaa+mitenkään+kristittyjä.
15.05.2018 07:42
Qumranin+lahko+oli+aika+poikkeuksellinen+verrattuna+juutalaiskristittyihin.+Heidän+tehtävänsä+oli+kopioida+Raamattuja+ja+säilyttää+Raamatun+kirjoitukset.+He+eivät+esim.+avioituneet,+kävivät+kasteella+joka+päivä+jne...
15.05.2018 07:40
Siis+alkuun+Jeesukseen+uskovat+(=kristityt)+olivat+pelkästään+juutalaisia.+He+kuuluivat+juutalaisuuteen,+sen+Nasarealaisena+lahkona.+Sen+sijaan+Muhammed+tappoi+Medinassa+kaikki+juutalaiset+eli+teki+kansanmurhan.+Kumpien+suhde+on+sopuisampi?
14.05.2018 23:15
226 / 305