Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. siis+antikristuksesta
  2. Tässä+taas+on+rovasti+Peltolan+saarna+antikrisutksesta.http://rovasti.fi/node/251
  3. <<Kuinka+monet?+Ovatko+he+oikeasti+Juutalaisia+jos+uskovat+jonhonkin+mihin+heidän+uskossaan+ei+uskota?>>Olin+vastannut+jo+tähän+kysymykseen,+mutta+kertaus+on+opintojen+äiti.+Vuonna+2012+Messiaanisten+juutalaisten+määrän+arvioitiin+olevan+n.+350+000.+Tarkkaa+määrää+on+mahdotonta+arvioida.+Messiaanisia+juutalaisia+on+paljon+enemmän+nykyään+ja+määrä+kasvaa+koko+ajan.<<Entäs+ne+Juutalaiset+ketkä+eivät+uskoa+Jeesukseen,+he+ovat+siis+joka+tapauksessa+antikristuksia?+Eli+suurin+osa+Isralilaisista+on+siis+antikristuksia?+>>En+ole+kuullut,+että+kukaan+nimittäisi+juutalaisia+antikistukseksi.+Lainaan+Wikipedian+sivulta+seuraavan+lainaukset:+"Martti+Luther+katsoi+paavin+olevan+antikristus+ja+käsitys+olikin+pienin+erotuksin+vallalla+protestanttisissa+kirkoissa+1900-luvun+alkuun+asti."https://fi.wikipedia.org/wiki/AntikristusToinen+lainaus+samasta+linkistä,+jossa+on+mm.+kaikki+UT:n+kohdat,+joissa+sana+mainitaan"Anti-"+sanassa+Antikristus+tarkoittaa+"olla+jonkun+sijasta"+ja+"jotakuta+vastaan".+Vastoin+yleistä+käsitystä,+ja+myös+monien+kristittyjen+ja+ei-kristittyjen+yllätykseksi,+varsinaiset+sanat+"antikristus"+ja+monikkomuoto+"antikristukset",+eivät+sellaisenaan+esiinny+kertaakaan+Ilmestyskirjassa,+Danielin+kirjan+apokalypseissa,+Paavalin+tessalonikalaiskirjeen+viittauksissa+"laittomuuden+ihmiseen",+tai+Jeesuksen+puheessa+aikojen+lopun+merkeistä.+Vaikka+sanaa+"antikristus"+ei+mainita+näissä+kohdissa,+ne+on+yleensä+yhdistetty+kristillisessä+traditiossa+sanaan,+mutta+Raamatussa+yhteyttä+ei+varsinaisesti+ole.+Raamatun+Ilmestyskirjassa+esimerkiksi+luvussa+13.+mainitaan+kuitenkin+viimeisinä+päivinä+ilmestyvä+peto,+joka+nousee+merestä.+Monissa+tulkinnoissa+Ilmestyskirjassa+mainittu+"merestä+nouseva+peto",+"lopun+ajan+viimeisinä+päivinä+maailmaan+ilmaantuva+synnin+mies",+"kadotuksen+lapsi",+"laiton"+ja+"pieni+sarvi"+olisivat+Raamatussa+mainittuja+nimityksiä+tälle+viimeiselle+Antikristukselle.+Sana+"antikristus"+kaikissa+muodoissaan+esiintyy+vain+viisi+kertaa+Raamatussa,+kahdessa+apostoli+Johanneksen+kirjeessä+Uudessa+Testamentissa:+Kuka+on+valhettelija,+ellei+se,+joka+kieltää+sen,+että+Jeesus+on+Kristus?+Hän+on+antikristus,+se,+joka+kieltää+Isän+ja+Pojan.+(1.+Joh.+2:22)Lapsukaiset,+nyt+on+viimeinen+aika.+Ja+niin+kuin+te+olette+kuulleet,+että+antikristus+tulee,+niin+onkin+nyt+monta+antikristusta+ilmaantunut;+siitä+me+tiedämme,+että+nyt+on+viimeinen+aika.+(1.+Joh.+2:18)ja+yksikään+henki,+joka+ei+tunnusta+Jeesusta,+ei+ole+Jumalasta;+se+on+antikristuksen+henki,+jonka+olette+kuulleet+olevan+tulossa,+ja+se+on+jo+nyt+maailmassa.+(1.+Joh.+4:3)Sillä+monta+villitsijää+on+lähtenyt+maailmaan,+jotka+eivät+tunnusta+Jeesusta+Kristukseksi,+joka+oli+lihaan+tuleva;+tämä+tämmöinen+on+villitsijä+ja+antikristus.+(2.+Joh.+1:7)
  4. Jeesus+sanoi+olevansa+Jumala+JHWH+eli+Minä+olen.+Sen+vuoksi+hänet+yritettiin+kivittää.+Valitettavasti+meidän+Raamatussamme+on+käännösvirhe+tältä+osin.Joh.+8:5858+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti:+jo+ennen+kuin+Abraham+syntyi+--+minä+olin."Kopioin+alla+olevan+tekstin++Michael+L.+Brownin+kirjassa+AITO+Kosher+Jeesus.+Suosittelen+muuten+tuota+kirjaa.”Uuden+testamentin+kirjoittajat+ymmärsivät,+että+Jumalan+itsensä+ilmituominen+oli+syvällinen+salaisuus.+He+eivät+koskaan+sanoneet,+että+Jumala+tuli+ihmiseksi.+Se+olisi+antanut+väärän+ja+harjaanjohtavan+vaikutelman.+Ikään+kuin+Herra+ei+enää+olisi+hallinnut+taivaista+ja+täyttänyt+maailmankaikkeutta.+Ikään+kuin+Hän+olisi+hylännyt+valtaistuimensa+asustaakseen+maan+päällä.+Sen+sijaan+Johannes+kertoo+meille,+että+taivaallinen+Sana+tuli+ihmiseksi+ja+Sanan+kautta+me+tunnemme+Jumalan+henkilökohtaisesti.+Siksi+Johannes+pystyi+kirjoittamaan+”Ei+kukaan+ole+Jumalaa+milloinkaan+nähnyt;+ainokainen+Poika,+joka+on+Isän+helmassa,+on+hänet+ilmoittanut”+(Joh.+1:18).+Siksi+myös+Jeesus,+joka+syntyi+vähän+yli+kaksituhatta+vuotta+sitten,+kykeni+sanomaan+aikalaisilleen:+”Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olen”+(Joh.+8:58+Kuningas+Jaakon+käännöksen+mukaan).+Hän+ei+sanonut:+”Ennen+kuin+Aabraham+syntyi,+minä+olin.”+Se+olisi+sinällään+jo+ollut+tarpeeksi+järkyttävää,+koska+Aabraham+oli+syntynyt+parituhatta+vuotta+aikaisemmin!+Sanomalla+”minä+olen”+Hän+liitti+itsensä+YHVH:en,+jonka+Israel+tunteen+nimellä+”Minä+olen”.Voit+tarkistaa+alla+olevasta+linkistä+tuon+käännösvirheen.http://biblehub.com/interlinear/john/8-58.htm<<-+Jumalasi+sanoisi+Jeesusta+Jumalaksi-+Jumalasi+sanoisi+jotain+Pyhästä+Hengestä-+Jeesus+sanoisi+olevansa+Jumala>>Koska+Jeesus+on+JHWH+eli+Minä+olen+eli+Jumala,+joka+lähetti+Henkensä+meille+avuksi+antamaan+meille+tietoa+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin,+niin+ei+ole+mitään+kilpailevaa+Poika-Jumalaa.+On+vain+yksi+Jumala,+jolla+on+monta+ilmenemismuotoa.
  5. Kiitos+ojennuksestasi.
  6. Anteeksi+muuten+tuo+pösilö-kommenttini.+Itse+tietenkin+olen+pösilö,+kun+tuollaista+kirjoitan.+Mutta+totuus+on,+että+monet+oppineet+ja+omasta+mielestään+viisaat+ja+nokkelat+eivät+ymmärrä+Raamattua+vaikka+kuinka+haluaisivat.+Toisaalta+toisten+mielestä+tyhmäkin+voi+ymmärtää+Raamattua.+Miten+se+on+mahdollista?+Pyhä+Henki+antaa+ymmärrystä+sille,+jolla+on+nöyrä+sydän+ja+viisaus+Jumalan+silmissä+on+sydämen+viisautta+ja+uskoa+Kaikkivaltiaaseen+Luojaan.+Jos+henkeä+ei+ole,+niin+omat+yritykset+ovat+turhia.+Jumala+sanoo+paljonkin+Pyhästä+Hengestä,+nimittäin+Jeesus+-+Jeshua+on+Jumala.+Hän,+siis+Jumala+JHWH+lähetti+oman+henkensä,+Pyhän+Henkensä+olemaan+meidän+kanssamme.