Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Höpsistä.+Juutalaiset+ottivat+vastaan+Jeshuan.+Olisivatpa+tehneet+Hänestä+kuninkaansa.+Jeshua+pidätettiinkin+yöllä,+koska+pelättiin+kansaa,+joka+oli+Jeshuan+puolella.+Miksi+Jeshua+ristiinnaulittiin?+Siksi,+koska+ylipapit+pelkäsivät,+että+pian+koko+kansa+uskoo+Jeshuaan,+ja+että+Rooma+ei+siitä+pidä.
27.04.2018 22:08
<<Kerropa+miksi+Jeesus+ei+kelvannut+juutalaisille+?>>
Kyllä+kelpasi.+Kun+Pyhä+Henki+vuodatettiin+alkoi+todellinen+herätys+nimenomaan+juutalaisten+keskuudessa.+Paavalikin+kirjoittaa,+kuinka+tuhansia+kastettiin+samanakin+päivänä.+Juutalaiset+todella+ottivat+Jeshuan+vastaan.+Mutta+siellä,+missä+evankeliumi+etenee,+niin+myös+sarvipää+riehuu.+Tästä+on+hyvät+Kalle+Venäläisen+luennoimat+sarjat+Kaksi+todistajaa,+TV7:lla.+Aihetta+käsitellään+myös+Bacchioccin+kirjassa+Sapatti+ja+sunnuntai.
Erot+juutalaisten+ja+kristittyjen+kesken+muodostuivat+pikku+hiljaa.+Korvausteologia+ajoi+juutalaiset+lopulta+pois.+Alkoi+juutaisvastaisuus+ja+antiseminismi.+Tämä+johti+sitten+keskitysleireihin...
27.04.2018 22:04
Sinun+mielestäsikö+voidaan+sanoa+Pyhän+Hengen+olevan+yksi+kolmesta+saastaisesta+riivaajahengestä?+Alla+kopio+jälleen+kirjoituksestasi:
"Pyhän+hengen+pilkkaa+eli+Jumalan+pilkkaa+ei+ole+myöskään+se,+että+sanotaan+”Jumalan+kolmannen+persoonan”+eli+”Pyhän+Hengen”+olevan+yksi+niistä+kolmesta+saastaisesta+sammakonmuotoisesta+riivaajahengestä,+jotka+mainitaan+jakeessa+Ilm+16:13.+Silloin+ei+pilkata+isää+Jumalaa+(hänen+henkeään)+vaan+sanotaan+sen+hengen+olevan+saastainen+valheen+henki,+joka+väittää+olevansa+Jumalan+kolmas+persoona+tai+sitten+–+niin+kuin+minun+tapauksessani+–+arvellaan+sen+hengen+olevan+sellainen+riivaajahenki,+ellei+kyse+ole+pelkästä+kielikuvasta,+jolla+kuvataan+sielullista+ja+totuudenvastaista+kolmiyhteisen+jumalan+oppia."
Oletko+ihan+tosissasi+tuon+kirjoituksesi+suhteen?+Sinustako+voidaan+pilkata+Jeesusta+ja+Pyhää+Henkeä+ilman,+että+silloin+samalla+pilkattaisiin+Jumalaa+eli+JHWH:ta?+Kehottaisin+sinua+jättämään+Unitaarien+opit+ja+keskittymään+Messiaanisten+juutalaisten+oikeahenkiseen+opetukseen.
27.04.2018 21:53
Kaikkivaltiaalle+Jumalalle+ei+ole+mikään+konsti+syntyä+seimen+lapseksi+ja+olla+samalla+myös+Jumala+taivaassa.+Tämä+on+selvää,+kun+Messiaaniset+juutalaiset+tämän+asian+selostavat.
27.04.2018 21:41
<<Mitä+mieltä+olet+Jeesuksesta+ja+apostoleista,+jotka+väittivät+tuntevansa+Jumalan?+Jeesus+sanoi+jopa,+että+hän+on+ilmoittanut+Jumalan+opetuslapsilleen+ja+maailmalle.+Jeesus+sanoi+tuntevansa+Jumalan+ja+opetti+myös+opetuslapsiaan+tuntemaan+Jumalan.+>>
Tämä+Raamatun+kohta+on+selvääkin+selvempi+Messiaanisten+juutalaisten+opetuksia+kuunneltuani.+On+täysin+selvää,+että+Jeshua+ilmoitti+Jumalan+opetuslapsilleen+ja+maailmalle,+koska+Hän+itse+oli+ja+on+JHWH.+Hän,+siis+Jeshua,+on+itse+JHWH.+On+selvää,+että+kuka+vain+tuntee+Jeshuan,+niin+tuntee+silloin+Jumalan.+Jeshua+on+JHWH.+Tämä+on+selvääkin+selvempi.+Jos+tämä+asia+ei+ole+vielä+valjennut,+niin+suosittelen+lämpimästä+lukemaan+Messiaanisen+juutalaisen,+Michael+Brownin+kirjan+Aito+kosher-Jeesus.+Ei+ole+todellakaan+mitään+kilpailevia+(kolmea)+Jumalaa.+On+vain+Yksi+Jumala.
27.04.2018 21:39
Sen+tietää+ja+siitä+päättää+yksin+Jumala,+JHWH.+Hän,+joka+on+itse+tehnyt+itsensä+näkyväksi+Jeshuassa,+ja+joka+itse+on+meidän+kanssamme+Pyhässä+Hengessä.
27.04.2018 21:17
<<Niin,+mikä+on+pyhän+hengen+pilkkaa+ja+mikä+ei?+
Markuksen+evankeliumin+mukaan+pyhän+hengen+pilkkaa+näyttäisi+olevan+se,+että+joku+sanoo+Jeesuksen+tehneen+voimallisia+tekoja+ja+parantaneen+sairaita+riivaajien+päämiehen+voimalla:+että+Jeesuksessa+kristuksessa+oli+saastainen+henki.+On+perin+kummallista,+että+en+ole+koskaan+kuullut+kenenkään+ihmisen+sanovan,+että+Jeesuksessa+kristuksessa,+Nasaretilaisessa,+olisi+ollut+saastainen+riivaajahenki.+Niinpä+en+tiedä+ketään+sellaista+ihmistä,+joka+olisi+tuolla+tavalla+syyllistynyt+"pyhän+hengen+pilkkaan".+>>
Onko+tuo+Raamatun+paikka+vaikea+ymmärtää?+Jeesuksen+Henki+on+Pyhä+Henki.+Jeesus+sanoin+lähettävänsä+Henkensä+tänne.+Totta+kait,+jos+joku+sanoo+Jeshun+tekevän+ihmetekoja+riivaajien+päämiehen+voimalla,+on+Jumalan+pilkkaa.+Jeshua+teki+ihmetekoja+Pyhän+Henkensä+voimalla.+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki;+sama+Jumala+eli+JHWH,+mutta+eri+olomuoto.+Helppoa+tuo+Messiaanisten+juutalaisten+opetus,+eikö+vain?
27.04.2018 20:54
Juutalaiset+kun+ovat+Jumalan+valittu+kansa+ja+silmäterä.+Heidän+tehtävä+on+ollut+säilyttää+oikea+usko,+niin+kuin+he+ovat+tehneetkin.+Heidän+tehtävä+on++myös+evankelioida,+niin+kuin+Messiaaniset+juutalaiset+nyt+tekevätkin.+Niin,+että+kun+heitä+kuunnellaan,+niin+pysytään+taatusti+oikealla+tiellä.+
Heillä+on+niin+syvällistä+opetusta+koko+Raamatusta.+Sitä+viisautta+ja+tietoa+voin+vain+ihaille.+Herra+siunatkoon+heitä+runsaasti!+Kiitos+Herralle+evankeliumin+totuudesta+ja+siitä,+että+juutalaiset+ovat+kaikista+vainoista+huolimatta+selviytyneet+ja+nyt+julistavat+iankaikkista+evankeliumia!
27.04.2018 20:44
Sinä+et+tunne+alkuunkaan+Raamattua+niin+kuin+Messiaaniset+juutalaiset.+Heillä+on+tietoa+enemmän+kuin+muilla+yhteensä.+Jos+Messiaaniset+juutalaiset+ovat+sitä+mieltä,+että+Jeshua+on+JHWH,+ja+sen+erinomaisesti+perustelevat+Raamatulla,+ei+ole+syytä+epäillä.+Heillä+kun+sattuu+olemaan+se+TIETO,+muilla+pakanoilla+on+vain+LUULO.
27.04.2018 20:38
En+halua+tyrmätä+synninpäästöäkään,+mutta+tuo+kohta,+johon+viittasit+koskee+jalkojen+pesua+ehtoollisella.+No,+jokainen+voi+minun+puolestani+tulkita+tuon+niin+kuin+haluaa,+mutta+minä+osallistun+kyllä+ehtoollisella+jalkojen+pesuun.+Siihen+liittyy+myös+autuuslupaus.+
Alla+on+Raamatunkohta,+jossa+Jeesus+pesee+opetuslastensa+jalat.+Jeesus+sanoi:+"12+Pestyään+heidän+jalkansa+Jeesus+puki+viitan+ylleen+ja+asettui+taas+aterialle.+Hän+sanoi+heille:+
"Ymmärrättekö+te,+mitä+teille+tein?+13+Te+puhuttelette+minua+opettajaksi+ja+herraksi,+ja+oikein+teette:+sehän+minä+olen.+14+Jos+nyt+minä,+teidän+herranne+ja+opettajanne,+olen+pessyt+teidän+jalkanne,+tulee+myös+teidän+pestä+toistenne+jalat.+15+Minä+annoin+teille+esimerkin,+jotta+tekisitte+saman+minkä+minä+tein+teille.+16+Totisesti,+totisesti:+ei+palvelija+ole+herraansa+suurempi+eikä+lähettiläs+lähettäjäänsä+suurempi.+17+Kun+te+tämän+tiedätte+ja+myös+toimitte+sen+mukaisesti,+te+olette+autuaat.+"
Joh.+13:1-19
1+Pääsiäisjuhla+oli+jo+tulossa,+ja+Jeesus+tiesi,+että+oli+tullut+se+hetki,+jolloin+hänen+oli+määrä+siirtyä+tästä+maailmasta+Isän+luo.+Hän+oli+rakastanut+omiaan,+jotka+olivat+tässä+maailmassa,+ja+hän+osoitti+heille+täydellistä+rakkautta+loppuun+asti.+
2+He+olivat+kokoontuneet+aterialle,+ja+Paholainen+oli+jo+pannut+Juudaksen,+Simon+Iskariotin+pojan,+sydämeen+ajatuksen,+että+tämä+kavaltaisi+Jeesuksen.+3+Jeesus+tiesi,+että+Isä+oli+antanut+kaiken+hänen+valtaansa+ja+että+hän+oli+tullut+Jumalan+luota+ja+oli+nyt+palaamassa+hänen+luokseen.+4+Niinpä+hän+nousi+aterialta,+riisui+viittansa+ja+kietoi+vyötäisilleen+pellavaliinan.+5+Sitten+hän+kaatoi+vettä+pesuastiaan,+rupesi+pesemään+opetuslasten+jalkoja+ja+kuivasi+ne+vyötäisillään+olevalla+liinalla.+
6+Kun+Jeesus+tuli+Simon+Pietarin+kohdalle,+tämä+sanoi:+"Herra,+sinäkö+peset+minun+jalkani?"+7+Jeesus+vastasi:+"Tätä,+minkä+nyt+teen,+sinä+et+vielä+käsitä,+mutta+myöhemmin+sinä+sen+ymmärrät."+8+Pietari+sanoi+hänelle:+"Sinä+et+ikinä+saa+pestä+minun+jalkojani!"+Jeesus+vastasi:+"Jos+minä+en+pese+sinua,+ei+sinulla+ole+sijaa+minun+luonani."+9+Silloin+Simon+Pietari+sanoi:+"Herra,+älä+pese+vain+jalkojani,+pese+myös+kädet+ja+pää."+10++Tähän+Jeesus+vastasi:+"Se,+joka+on+kylpenyt,+ei+tarvitse+pesua,+hän+on+jo+puhdas.*+Ja+te+olette+puhtaita,+ette+kuitenkaan+kaikki."+11+Jeesus+tiesi,+kuka+hänet+kavaltaisi,+ja+siksi+hän+sanoi,+etteivät+he+kaikki+olleet+puhtaita.+
12+Pestyään+heidän+jalkansa+Jeesus+puki+viitan+ylleen+ja+asettui+taas+aterialle.+Hän+sanoi+heille:+
"Ymmärrättekö+te,+mitä+teille+tein?+13+Te+puhuttelette+minua+opettajaksi+ja+herraksi,+ja+oikein+teette:+sehän+minä+olen.+14+Jos+nyt+minä,+teidän+herranne+ja+opettajanne,+olen+pessyt+teidän+jalkanne,+tulee+myös+teidän+pestä+toistenne+jalat.+15+Minä+annoin+teille+esimerkin,+jotta+tekisitte+saman+minkä+minä+tein+teille.+16+Totisesti,+totisesti:+ei+palvelija+ole+herraansa+suurempi+eikä+lähettiläs+lähettäjäänsä+suurempi.+17+Kun+te+tämän+tiedätte+ja+myös+toimitte+sen+mukaisesti,+te+olette+autuaat.+
18+"Minä+en+sano+tätä+teistä+kaikista.+Tiedän+kyllä,+ketkä+olen+valinnut.+Tämän+kirjoitusten+sanan+on+käytävä+toteen:+'Ystäväni,+joka+söi+minun+pöydässäni,+on+kääntynyt+minua+vastaan.'+19+Minä+sanon+tämän+teille+jo+nyt,+ennen+kuin+ennustus+toteutuu,+jotta+sen+toteutuessa+uskoisitte,+että+minä+olen+se+joka+olen.+20+Totisesti,+totisesti:+joka+ottaa+vastaan+sen,+jonka+minä+lähetän,+ottaa+vastaan+minut,+ja+joka+ottaa+minut+vastaan,+ottaa+vastaan+sen,+joka+on+minut+lähettänyt."
24.04.2018 20:07
<<Me+siunataan+Israelia,+lestadiolaiset+nuoret+ovat+vieneet+sinne+elävän+evankeliumin.>>
On+hyvä,+että+siunaatte+Israelia,+mutta+jos+Israelilaisilta+kysytään,+niin+luulenpa,+etteivät+he+tiedä+lestadiolaisista+mitään.+Mutta+te+voitte+ottaa+sen+elävän+evankeliumin+Messiaanisilta+juutalaisilta.
22.04.2018 22:25
Anteeksi.+Tämä+asia+ei+ole+vielä+minulle+täysin+selvinnyt.+Olet+oikeassa,+sillä+Sakarja+kirjoittaa+12:10,+13+seuraavaa:
"Ja+minä+vuodatan+Daavidin+suvun+päälle+ja+Jerusalemin+asukasten+päälle+armon+ja+rukouksen+hengen.+He+katsovat+minuun,+jonka+he+ovat+lävistäneet.+Ja+he+valittavat+häntä,+niin+kuin+valitetaan+ainokaista,+murehtivat+häntä+katkerasti,+niin+kuin+murehditaan+katkerasti+esikoista."
"Sinä+päivänä+on+Daavidin+suvulla+ja+Jerusalemin+asukkailla+oleva+avoin+lähde+syntiä+ja+saastaisuutta+vastaan."
22.04.2018 22:09
Samat+sanat.+En+jaksa+enää+jauhaa+asiaa,+kun+on+käsitelty+niin+miljoona+kertaa.
22.04.2018 21:56
<<+tulkitsevat+aiheesta+asiat+toisin>>
Se+on+juuri+mitä+suurinta+ylpeyttä+ja+koppavuutta,+nimittäin+tulkita+Raamatun+selkeät+totuudet+omien+perinteiden+valossa.+Tällöin+omat+perinteet+ja+tulkinnat+syrjäyttävät+Jumalan+selvän+sanan+eikä+se+ole+tietenkään+Raamatunmukaista.+Eikä+myöskään+oikein.
22.04.2018 21:52
Jeshua+itse+pyhitti+sapattia,+eikä+syönyt+sikaa.
22.04.2018 21:48
<<Jeesuksen+jumaluuden+kieltäminen+ei+liene+sitä+"Pyhän+Hengen+pilkkaa",+josta+ketjun+aloittaja+minua+syyttää.+Vai+onko?+Jos+on,+niin+sitten+aika+moni+ihminen+"pilkkaa+Pyhää+Henkeä"+ja+jos+sitä+ei+voi+saada+koskaan+anteeksi,+niin+miten+heidän+käy?+>>
Minä+kyllä+uskon+tismalleen+niin+kun+Messiaaniset+juutalaiset+opettavat.+Jos+kiellät+Jeshuan,+kiellät+myös+Isän.+Jos+kiellät+Pyhän+Hengen,+kiellät+myös+Isän.+On+kysymys+yhdestä+Jumalasta,+sen+erilaisista+ominaisuuksista.+Ei+ole+siis+kilpailevaa+Jumalaa.
22.04.2018 21:39
<<Kiitos+linkeistä,+mutta+en+aio+katsoa+niitä.+Luulen+tietäväni+jo+tarpeeksi...+>>
Sitä,+että+et+aio+katsoa+linkkejä,++ei+ollut+lainkaan+vaikea+arvata.+Olet+yksi+seurakuntaasi+kuuluva,+joka+toitottaa+muka+sitä+omaa+suurta+ja+ihmeellista+"totuuttaan"+eli+niitä+omia+perinteitään.+
Laitan+kuitenki+yhdestä+videosta+yhden+ajatuksen:+Jumala+on+tehnyt+itsensä+tunnetuksi+Pojassaan+ja+Pyhä+Henki+on+kanssamme.+On+kyse+siis+yhdestä+Jumalasta+tai+Jumaluudesta.+Tämän+osaavat+Messiaaniset+juutalaiset+selostaa+niin+hyvin,+että+unitaarien+opetukset+joutavat+roskakoriin.+Ne+eivät+ole+oikeita.
2+Kor+13:13+"Herran+Jeesuksen+armo+ja+Jumalan+rakkaus+ja+Pyhän+Hengen+osallisuus+olkoon+teidän+kaikkien+kanssa."
22.04.2018 21:35
Hei+unitaari-nimimerkki.+Oletko+tietoinen,+että+myös+Messiaaninen+juutalainen+Michael+Brownilla+on+hyviä+videoita+kolminaisuus-aiheesta.+Laitan+niihin+linkkejä.
https://www.youtube.com/watch?v=v0KM8zGS7Cc
https://www.youtube.com/watch?v=kYhaH0ftujI
https://www.youtube.com/watch?v=6TNz1pBmhOE
https://www.youtube.com/watch?v=_HaPRccvPLc
Tässä+on+enemmänkin+linkkejä+aiheeseen.
https://www.youtube.com/results?search_query=ask+dr+brown+trinity
Kannattaa+katsoa+ainakin+joku,+jos+kiinnostaa.+Näyttäisi+kiinnostavan+ainakin+tuoda+yksipuolisesti+esille+omia+kopioita+aiheesta.
22.04.2018 21:12
Ei+ole+tulkintaa.+Tässä+on+unitaarin+omasta+kommentista+lainaus:"Ilmestyskirjan+kolme+saastaista+henkeä+ovat+"Isä+ja+Poika+ja+Pyhä+Henki",+jotka+eivät+ole+Raamatun+ilmoittaman+Jumalan+yksi+pyhä+henki+ja+se+henki,+joka+yhdistää+isän+ja+pojan+ja+kaikki+valitut+toisiinsa.+Kyseeessä+ovat+saastaiset+riivaajien+henget,+joita+lähes+koko+nimeltään+kristitty+maailma+seuraa+ja+kumartaa+jumalanaan.+(Ilm+16:13ss.;+vrt.+9:1ss.)+"
22.04.2018 20:54
<<Minä+voin+aivan+hyvillä+mielin+yhtyä+siihen,+että+Jeesus+ei+ole+Jumala.+Samoin+siihen,+että+Raamatun+jokainen+sana+ei+ole+Jumalan+sanaa.+>>
En+yhdy+ajatukseen,+että+Jeesus+ei+olisi+itse+Jumala+eli+JHWH.+Tämä+on+selvää+ja+sen+ovat+Messiaaniset+juutalaiset+erinomaisesti+selvittäneet.+En+kaipaa+siihen+lainkaan+unitaarin+oppeja.+Se,+että+Raamatussa+on+käännösvirheitä+(niitä+kai+tarkoitat?)+ei+tarkoita+sitä,+että+Raamattu+ei+olisi+Jumalan+sanaa.+Raamattu+on+kirjoitettu+Pyhän+Hengen+johdossa.+Toistan,+että+henkilöt,+jotka+ovat+kirjoittaneet+Raamattua,+ovat+olleet+Pyhän+Hengen+johdossa.+Raamattu+on+siis+kauttaaltaan+Jumalan+sanaa.
22.04.2018 20:42
238 / 305