Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. <<Kerropa+miksi+Jeesus+ei+kelvannut+juutalaisille+?>>Kyllä+kelpasi.+Kun+Pyhä+Henki+vuodatettiin+alkoi+todellinen+herätys+nimenomaan+juutalaisten+keskuudessa.+Paavalikin+kirjoittaa,+kuinka+tuhansia+kastettiin+samanakin+päivänä.+Juutalaiset+todella+ottivat+Jeshuan+vastaan.+Mutta+siellä,+missä+evankeliumi+etenee,+niin+myös+sarvipää+riehuu.+Tästä+on+hyvät+Kalle+Venäläisen+luennoimat+sarjat+Kaksi+todistajaa,+TV7:lla.+Aihetta+käsitellään+myös+Bacchioccin+kirjassa+Sapatti+ja+sunnuntai.Erot+juutalaisten+ja+kristittyjen+kesken+muodostuivat+pikku+hiljaa.+Korvausteologia+ajoi+juutalaiset+lopulta+pois.+Alkoi+juutaisvastaisuus+ja+antiseminismi.+Tämä+johti+sitten+keskitysleireihin...
  2. En+halua+tyrmätä+synninpäästöäkään,+mutta+tuo+kohta,+johon+viittasit+koskee+jalkojen+pesua+ehtoollisella.+No,+jokainen+voi+minun+puolestani+tulkita+tuon+niin+kuin+haluaa,+mutta+minä+osallistun+kyllä+ehtoollisella+jalkojen+pesuun.+Siihen+liittyy+myös+autuuslupaus.+Alla+on+Raamatunkohta,+jossa+Jeesus+pesee+opetuslastensa+jalat.+Jeesus+sanoi:+"12+Pestyään+heidän+jalkansa+Jeesus+puki+viitan+ylleen+ja+asettui+taas+aterialle.+Hän+sanoi+heille:+"Ymmärrättekö+te,+mitä+teille+tein?+13+Te+puhuttelette+minua+opettajaksi+ja+herraksi,+ja+oikein+teette:+sehän+minä+olen.+14+Jos+nyt+minä,+teidän+herranne+ja+opettajanne,+olen+pessyt+teidän+jalkanne,+tulee+myös+teidän+pestä+toistenne+jalat.+15+Minä+annoin+teille+esimerkin,+jotta+tekisitte+saman+minkä+minä+tein+teille.+16+Totisesti,+totisesti:+ei+palvelija+ole+herraansa+suurempi+eikä+lähettiläs+lähettäjäänsä+suurempi.+17+Kun+te+tämän+tiedätte+ja+myös+toimitte+sen+mukaisesti,+te+olette+autuaat.+"Joh.+13:1-191+Pääsiäisjuhla+oli+jo+tulossa,+ja+Jeesus+tiesi,+että+oli+tullut+se+hetki,+jolloin+hänen+oli+määrä+siirtyä+tästä+maailmasta+Isän+luo.+Hän+oli+rakastanut+omiaan,+jotka+olivat+tässä+maailmassa,+ja+hän+osoitti+heille+täydellistä+rakkautta+loppuun+asti.+2+He+olivat+kokoontuneet+aterialle,+ja+Paholainen+oli+jo+pannut+Juudaksen,+Simon+Iskariotin+pojan,+sydämeen+ajatuksen,+että+tämä+kavaltaisi+Jeesuksen.+3+Jeesus+tiesi,+että+Isä+oli+antanut+kaiken+hänen+valtaansa+ja+että+hän+oli+tullut+Jumalan+luota+ja+oli+nyt+palaamassa+hänen+luokseen.+4+Niinpä+hän+nousi+aterialta,+riisui+viittansa+ja+kietoi+vyötäisilleen+pellavaliinan.+5+Sitten+hän+kaatoi+vettä+pesuastiaan,+rupesi+pesemään+opetuslasten+jalkoja+ja+kuivasi+ne+vyötäisillään+olevalla+liinalla.+6+Kun+Jeesus+tuli+Simon+Pietarin+kohdalle,+tämä+sanoi:+"Herra,+sinäkö+peset+minun+jalkani?"+7+Jeesus+vastasi:+"Tätä,+minkä+nyt+teen,+sinä+et+vielä+käsitä,+mutta+myöhemmin+sinä+sen+ymmärrät."+8+Pietari+sanoi+hänelle:+"Sinä+et+ikinä+saa+pestä+minun+jalkojani!"+Jeesus+vastasi:+"Jos+minä+en+pese+sinua,+ei+sinulla+ole+sijaa+minun+luonani."+9+Silloin+Simon+Pietari+sanoi:+"Herra,+älä+pese+vain+jalkojani,+pese+myös+kädet+ja+pää."+10++Tähän+Jeesus+vastasi:+"Se,+joka+on+kylpenyt,+ei+tarvitse+pesua,+hän+on+jo+puhdas.*+Ja+te+olette+puhtaita,+ette+kuitenkaan+kaikki."+11+Jeesus+tiesi,+kuka+hänet+kavaltaisi,+ja+siksi+hän+sanoi,+etteivät+he+kaikki+olleet+puhtaita.+12+Pestyään+heidän+jalkansa+Jeesus+puki+viitan+ylleen+ja+asettui+taas+aterialle.+Hän+sanoi+heille:+"Ymmärrättekö+te,+mitä+teille+tein?+13+Te+puhuttelette+minua+opettajaksi+ja+herraksi,+ja+oikein+teette:+sehän+minä+olen.+14+Jos+nyt+minä,+teidän+herranne+ja+opettajanne,+olen+pessyt+teidän+jalkanne,+tulee+myös+teidän+pestä+toistenne+jalat.+15+Minä+annoin+teille+esimerkin,+jotta+tekisitte+saman+minkä+minä+tein+teille.+16+Totisesti,+totisesti:+ei+palvelija+ole+herraansa+suurempi+eikä+lähettiläs+lähettäjäänsä+suurempi.+17+Kun+te+tämän+tiedätte+ja+myös+toimitte+sen+mukaisesti,+te+olette+autuaat.+18+"Minä+en+sano+tätä+teistä+kaikista.+Tiedän+kyllä,+ketkä+olen+valinnut.+Tämän+kirjoitusten+sanan+on+käytävä+toteen:+'Ystäväni,+joka+söi+minun+pöydässäni,+on+kääntynyt+minua+vastaan.'+19+Minä+sanon+tämän+teille+jo+nyt,+ennen+kuin+ennustus+toteutuu,+jotta+sen+toteutuessa+uskoisitte,+että+minä+olen+se+joka+olen.+20+Totisesti,+totisesti:+joka+ottaa+vastaan+sen,+jonka+minä+lähetän,+ottaa+vastaan+minut,+ja+joka+ottaa+minut+vastaan,+ottaa+vastaan+sen,+joka+on+minut+lähettänyt."
  3. <<Jeesuksen+jumaluuden+kieltäminen+ei+liene+sitä+"Pyhän+Hengen+pilkkaa",+josta+ketjun+aloittaja+minua+syyttää.+Vai+onko?+Jos+on,+niin+sitten+aika+moni+ihminen+"pilkkaa+Pyhää+Henkeä"+ja+jos+sitä+ei+voi+saada+koskaan+anteeksi,+niin+miten+heidän+käy?+>>Minä+kyllä+uskon+tismalleen+niin+kun+Messiaaniset+juutalaiset+opettavat.+Jos+kiellät+Jeshuan,+kiellät+myös+Isän.+Jos+kiellät+Pyhän+Hengen,+kiellät+myös+Isän.+On+kysymys+yhdestä+Jumalasta,+sen+erilaisista+ominaisuuksista.+Ei+ole+siis+kilpailevaa+Jumalaa.