Mikä on vl-liikkeen kanta Israeliin

PookinKuuntelijatar

Olen kuunnellut seurapuheita paljonkin netin kautta ja on alkanut askarruttamaan, mikä on virallinen suhtautuminen Israeliin, Jumalan omaisuuskansaan ?

En muista kuulleeni, että olisi rukoiltu Israelin ja/tai juutalaisten puolesta tai saaranttu positiivisessa hengessä.

Kun muistaa mitä Pyhä Jumala sanoi Aabrhamille;
1. Moos. 12:3

Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Kannattaisi siunata ja rukoilla Israelin kansan ja juutalaisten puolesta.

43

1181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on.
      Jumalan silmäterää tulee rukoilla aamuin illoin, minä sen teen Jumalan ohjeen mukaan Jeesuksessa, aina rukoukseni alussa.
      Näin myös tekevät Kristilliset seurakunnat.
      Kerhossa on vallalla korvausteologia, joka on kaapannut Israelin esikoisaseman, asia joka on hyvin paha ja pakanallinen.
      Hyvä aloitus.
      Kiitos.

• VLliikkeenkanta

Kanta on selvä. Israelilaisten tulee tehdä parannus ja uskoa jonkun uskovaisen ihmisen kautta synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Ja tämä vaatimus tosin koskee maapallon kaikkia muitakin ihmisiä. Vl-liikkeen näkökulmasta israelilaiset ovat epäuskoisia joiden on tehtävä parannus, välimuotoja ei ole edes israelilaisten kohdalla.

• Oikein.Siioni

Loppuu sitten israelilaisilla viininjuonti ja korvakilluttimet kun tulevat meille.

• onkoseliianvaikeaa

Raamatussa EI uskota syntejä anteeksi vaan aletaan seuraamaan Jeesusta uudestisyntymisen kautta, jolloin Jeesus puhdistaa samalla kaikesta synnistä.

milloin tämä perustieto saavuttaa veeäljoukon edes puhujien osalta, meneekö vielä sata vuotta vaiko kaks sataa!

• PookinKuuntelijatar

Miki ei vl-puheissa rukoilla isralilaisten puolesta ? Kai se tunnustetaan että on kyseessä Jumalan valittu kansa kuten Raamatu sen ilmoittaa.

• VLliikkeenkanta
        PookinKuuntelijatar kirjoitti:

Miki ei vl-puheissa rukoilla isralilaisten puolesta ? Kai se tunnustetaan että on kyseessä Jumalan valittu kansa kuten Raamatu sen ilmoittaa.

Israel raamatunmukaisena kansana on langennut kansa ja hengelliset kielikuvat Israelista koskevat ainoastaan vanhoillislestadiolaisia jotka ovat tämän ajan Israel tahi Jumalan valtakunta, tämän ajan Jumalan lapsia jne. Ihmiset eivät taida oikein käsittää että vanhoillislestadiolainen ydinorganisaatio SRK johdolla on oikeasti ihan 100% varmuudella sitä mieltä että oma joukko on Jumalan valtakunta, uskovaisten joukko, tämän ajan Israel ja kaikki muut ihmisolennot ovat sielunvihollisen valtakunnassa.

Ei kaikki vanhoillislestadiolaiset ole eksulsiivisuudessa oikeasti 100% jyrkkiä mutta jos tässä asiassa näkyy päällepäin epäröintiä tietää se lähtöä rauhanyhdistyksen tehtävistä, tämä on nähty tällä vuosituhannella monia kertoja.

• etsivä-xxx
        onkoseliianvaikeaa kirjoitti:

Raamatussa EI uskota syntejä anteeksi vaan aletaan seuraamaan Jeesusta uudestisyntymisen kautta, jolloin Jeesus puhdistaa samalla kaikesta synnistä.

milloin tämä perustieto saavuttaa veeäljoukon edes puhujien osalta, meneekö vielä sata vuotta vaiko kaks sataa!

Ap. t. 10:43
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi." [Jer. 31:34; Miika 7:18; Sak. 13:1]

Kehotus "usko Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi"
        Ei Ramatun jakeita tarvitse sanasta sanaan käyttää, riittää että on kansankielellä sanottu ajatus mikä mikä jakeissa on.

se toinen osa tässä on mm tässä jakeessa
        Ef. 1:7
        Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto. Näin Jumala on antanut armonsa rikkauden [Ap. t. 20:28; Kol. 1:14; Hepr. 9:12; 1. Piet. 1:18,19]

Syntien anteeksiantoon uskomisen liittyy tähän jakeeseen

Ap. t. 13:38
        (13:38-39) Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi,

jakeita löytyy sitten kymmenittäin jos hakee vastaavat muut jakeet, missä syntien anteeksi saamisesta kirjoitetaan.

on vain toisen ryhmän käyttämä ilmaus "aletaan seuraamaan Kristusta" mutta tätähän itse asiassa ei sanota enää Jeesuksen kuoleman jälkeen. Siitä puhutaan silloin kun opetuslapset lähtivät häntä seuraamaan.

Jeesuksen kuoleman jälkeen on kohta missä puhutaan Jeesuksen seuraamisesta mutta sekään ei valaise tätä seuraamisasiaa vaan kertoo jakeissa opetuksesta.
        1. Korinttolaiskirje 11
        1 Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. [1. Kor. 4:16 ]
        2 Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille.

Jeesuksen kuoleman jälkeen puhutaan Raamatussa siitä että Kristus on meissä. Emme me häntä seuraa kun hän on meissä, hän ohjaa tietämme. Kristus on meissä kun uskomme häneen. Kyse on elämisestä Kristuksessa. Meidän ei tarvitse lähteä mihinkään kun kysessä on meissä olevasta.
        Gal. 2:20
        Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani.

• 44010
        etsivä-xxx kirjoitti:

Ap. t. 10:43
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi." [Jer. 31:34; Miika 7:18; Sak. 13:1]

Kehotus "usko Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi"
        Ei Ramatun jakeita tarvitse sanasta sanaan käyttää, riittää että on kansankielellä sanottu ajatus mikä mikä jakeissa on.

se toinen osa tässä on mm tässä jakeessa
        Ef. 1:7
        Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto. Näin Jumala on antanut armonsa rikkauden [Ap. t. 20:28; Kol. 1:14; Hepr. 9:12; 1. Piet. 1:18,19]

Syntien anteeksiantoon uskomisen liittyy tähän jakeeseen

Ap. t. 13:38
        (13:38-39) Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi,

jakeita löytyy sitten kymmenittäin jos hakee vastaavat muut jakeet, missä syntien anteeksi saamisesta kirjoitetaan.

on vain toisen ryhmän käyttämä ilmaus "aletaan seuraamaan Kristusta" mutta tätähän itse asiassa ei sanota enää Jeesuksen kuoleman jälkeen. Siitä puhutaan silloin kun opetuslapset lähtivät häntä seuraamaan.

Jeesuksen kuoleman jälkeen on kohta missä puhutaan Jeesuksen seuraamisesta mutta sekään ei valaise tätä seuraamisasiaa vaan kertoo jakeissa opetuksesta.
        1. Korinttolaiskirje 11
        1 Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. [1. Kor. 4:16 ]
        2 Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille.

Jeesuksen kuoleman jälkeen puhutaan Raamatussa siitä että Kristus on meissä. Emme me häntä seuraa kun hän on meissä, hän ohjaa tietämme. Kristus on meissä kun uskomme häneen. Kyse on elämisestä Kristuksessa. Meidän ei tarvitse lähteä mihinkään kun kysessä on meissä olevasta.
        Gal. 2:20
        Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani.

Hyvä kommentti. Luepa sinäkin Kes.

• VLliikkeenkanta kirjoitti:

Israel raamatunmukaisena kansana on langennut kansa ja hengelliset kielikuvat Israelista koskevat ainoastaan vanhoillislestadiolaisia jotka ovat tämän ajan Israel tahi Jumalan valtakunta, tämän ajan Jumalan lapsia jne. Ihmiset eivät taida oikein käsittää että vanhoillislestadiolainen ydinorganisaatio SRK johdolla on oikeasti ihan 100% varmuudella sitä mieltä että oma joukko on Jumalan valtakunta, uskovaisten joukko, tämän ajan Israel ja kaikki muut ihmisolennot ovat sielunvihollisen valtakunnassa.

Ei kaikki vanhoillislestadiolaiset ole eksulsiivisuudessa oikeasti 100% jyrkkiä mutta jos tässä asiassa näkyy päällepäin epäröintiä tietää se lähtöä rauhanyhdistyksen tehtävistä, tämä on nähty tällä vuosituhannella monia kertoja.

Kerrot, että Israel on langennut kansa?
        Eikö Kerho ole langennut pahemmin, naimalla omia lapsiaan, tupakkaa, valahteluun sekä taloudelliseen kieroiluun.

Jos Israelissa tapahtuu lapsien raiskaus Isänsä toimesta, Hänet kivitetään alle aika yksikö.
        Heidän moraali on kuitenkin kunnossa ja Jumalan silmäterä, Israel saa lopulta pelastuksen, joka ikinen henkilö, lue Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Onko Kerholla näin suurta siunausta Raamatussa luvattu, ei käsittääkseni, miten Sinun mielestä.

Samoin Israel, siellä Jerusalem tulee olemaan lopun ajan Paratiisi, joka on ikuinen. Onko tällistä Nivalassa, tai Oulussa. Epäilen.
        Siellä tulee todentumaan oikea Jumalan Valtakunta, jota johtaa Jumala? Johtaako Kerhon valtakuntaa Jumala? Epäilen.

Mitä horiset Israelin hengellisistä kielikuvista?? Hyvänen aika, laitako kohdan Raamatusta, missä se hengellinen kielikuva on. Israel on tosi Israel aina, sen näkee siellä käydessä.

Vain saatanan agentti puhuu noin tyhmiä Jumalan omaisuuskansasta.
        Jumala sanoo sinunlaisille näin. 1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus.
        3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

Onko tuttua Jumalan kirous; ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat
        Siinä se hengellisyytesi, vaikka olet jumalien valtakunnan jäsen (Ry, raha, tupakka ja valehtelu).

Vaikka se on 100% varmuus, että olette ”jumalan valtakunta”, mutta se samalla on 200% suuruinen valhe, saatanan suoltama valhe. Jumalan Valtakuntaa johtaa 100% varmuudella jumala, ei kukaan ihminen, ei edes Kerholainen.

Ei ole suurempaa Jumalan pilkkaa kun väittää että pedofiilinen jengi on Jumalan valtakunta, etkö todella häpeä?
        Tuntien teidät, et häpeä, mutta olet ällöttävä.
        Ilmeisesti sinulla on paljon Raamattua siteeraavana paikat Kirjasta, mihin ne muut ihmisolennot ovat sielunvihollisen kyydissä?

Eivät kaikki todellakaan ole eksklusiivisia, heillähän jo toinen jalka Kristillisissä seurakunnissa, ja hajonta on alkanut, joten ketähän sinne jää? Ehkä itkupuhujat, kasikymppiset dementoituneet ihmiset.

• valoalisää
        44010 kirjoitti:

>Ei se ollut niin hyvä kommentti kun siinä vietiin taas kerraan painopiste sivuun kuten on xxx tapan a kovin usein.

Raamatussa julistetaan evankeliumi, jonka tarkoitus on että tehdään parannus ja aletaan seurata Jeesusta joka taas tarkoitaa sitä, että pysytään siinä opetuksessa jonka Hän ja Apostolit ovat esimerkeillä ja opin esiin tuomiselal meille jättänyt.
        Vaikeaa se on Jeesusta seurata kun Hän on noussut ylös, pitäis se nyt xxx kin ymmärtää.

Edelleen mitään syntien anteeksiuskomisia ei taphdu noin vain, vaan kyse on aina parannuksen teista ja oman syntisyyden tuntemuksesta joka panee huutamaan avuksi herran nimeä, siihen tautiin Jeesus vastaa uudestisynnyttämällä avun huutajan, joka on automaattinen puhdistus synneistä ei niitä erikseen pyydellä että kun olin sillolinkin toukokuun viides päivä epäuskoa täynnä ja niin ja kuudeskin päivä....!
        JOS on tehtyjä syntejä ja jopa rikoksia ne erikseen sovitetaan Sakkeuksen lailla ja siihenkin Jumala vastaa anteeksiannolla omalta osaltaan.

Kirkolliset ei paljoa puhu uudestisyntymästä koska se on heille enimmäkseen ihan vieras asia ja omakohataisuus puuttuu lähes jokaiselta normiluterilaiselta ja jopa ns kirkkouskovaiselta, ollaan vaan hartauduttu vähän enemmän istumaan seuroissa ja luullaan että toki tässä nyt uskovia ollaan kun pappikin niin vakuuttaa vaika ei ol eitsekkään koskaan uudestisyntynyt.

• 44010 kirjoitti:

Luin. Olen 100% samaa mieltä.
        xxx on Jeesuksessa, Hänen seuraajansa.
        Lue myös minun kannanottoni, siinä käytetään avuksi Raamatun sanaa, kuten XXX teksteissä, mutta tuo Kerhon pelle ei ollut nähnytkään Raamattua.

• nyteikesitäsmääkaikki
        Kesitas kirjoitti:

Luin. Olen 100% samaa mieltä.
        xxx on Jeesuksessa, Hänen seuraajansa.
        Lue myös minun kannanottoni, siinä käytetään avuksi Raamatun sanaa, kuten XXX teksteissä, mutta tuo Kerhon pelle ei ollut nähnytkään Raamattua.

Oho minä kun olen aina luullut lukevani että xxx on vauvakasteen armossa huseeraava ikuinen etsijä.

• etsivä-xxx
        valoalisää kirjoitti:

>Ei se ollut niin hyvä kommentti kun siinä vietiin taas kerraan painopiste sivuun kuten on xxx tapan a kovin usein.

Raamatussa julistetaan evankeliumi, jonka tarkoitus on että tehdään parannus ja aletaan seurata Jeesusta joka taas tarkoitaa sitä, että pysytään siinä opetuksessa jonka Hän ja Apostolit ovat esimerkeillä ja opin esiin tuomiselal meille jättänyt.
        Vaikeaa se on Jeesusta seurata kun Hän on noussut ylös, pitäis se nyt xxx kin ymmärtää.

Edelleen mitään syntien anteeksiuskomisia ei taphdu noin vain, vaan kyse on aina parannuksen teista ja oman syntisyyden tuntemuksesta joka panee huutamaan avuksi herran nimeä, siihen tautiin Jeesus vastaa uudestisynnyttämällä avun huutajan, joka on automaattinen puhdistus synneistä ei niitä erikseen pyydellä että kun olin sillolinkin toukokuun viides päivä epäuskoa täynnä ja niin ja kuudeskin päivä....!
        JOS on tehtyjä syntejä ja jopa rikoksia ne erikseen sovitetaan Sakkeuksen lailla ja siihenkin Jumala vastaa anteeksiannolla omalta osaltaan.

Kirkolliset ei paljoa puhu uudestisyntymästä koska se on heille enimmäkseen ihan vieras asia ja omakohataisuus puuttuu lähes jokaiselta normiluterilaiselta ja jopa ns kirkkouskovaiselta, ollaan vaan hartauduttu vähän enemmän istumaan seuroissa ja luullaan että toki tässä nyt uskovia ollaan kun pappikin niin vakuuttaa vaika ei ol eitsekkään koskaan uudestisyntynyt.

Haluaisin jatkaa kanssasi keskustelua tästä kohdastasi.
        "Edelleen mitään syntien anteeksiuskomisia ei taphdu noin vain, vaan kyse on aina parannuksen teista ja oman syntisyyden tuntemuksesta joka panee huutamaan avuksi herran nimeä, siihen tautiin Jeesus vastaa uudestisynnyttämällä avun huutajan, joka on automaattinen puhdistus synneistä ei niitä erikseen pyydellä että kun olin sillolinkin toukokuun viides päivä epäuskoa täynnä ja niin ja kuudeskin päivä....!
        JOS on tehtyjä syntejä ja jopa rikoksia ne erikseen sovitetaan Sakkeuksen lailla ja siihenkin Jumala vastaa anteeksiannolla omalta osaltaan."

Miten ihmeessä ajattelet, että ilman uskoa voisi uskoa, että synnit on annettu anteeksi Kristuksen sovitustyön ansiosta. Mitä on parannuksen tie mielestäsi, kun Timoteuskin on saanut uskoa lapsuudestaan asti, miksi kiellät sen muilta. On todettu, että sellaiset liikeet, joissa on vallalla tämä ajatus siitä, että jokaisella pitää olla uskon kriisi tai että pitää tuntea riittävästi henkistä hätää, on johtanut erityisesti nuorten ihmisten henkiseen rikkomiseen, tätä on mm viidesläinen liike myöntänyt tehneensä. Näitä näin kohdeltuja ihmisiä on ollut sitten hoidettavana.

Paavali ei suinkaan opeta hoitamaan seurakuntaa näin. Olen itsekin kuunnellut viidesläisen liikkeen omassa messussa Kauniaisten opistolla, että ennen vanhaa paimenet rikkoivat liian vilkkaiden karitsoiden jalkojen luut. Sitten paimen kantoi tätä karitsee harteillaan. Tällainen karitse ei luiden parantamisen jälkeen lähtenyt enää koskaan pois paimenen läheltä. Tällä teologisella näyllä sitten lasten ja nuorten sielu rikotaan, jotta saataisiin tämä rikottu karitsa. Nämä liikeet kyllä menestyvät vankiloissa ja huumeiden käyttäjien piirissä. Minä ainakin kertäisin siis todellakin kaukaa kaikki hengelliset liikeet, jotka tätä parannuksen teologiaa opettaa ja vaatii.

Terve seurakunta on sellainen, että lapsuudestaan kristitty voi niissä kasvaa uskossaan, niin kuin Paavali hoiti Timoteuksen, opetti Timoteusta neuvoillaan ja kannusti. Niin tulee meidänkin toimia.

• <<Kanta on selvä. Israelilaisten tulee tehdä parannus ja uskoa jonkun uskovaisen ihmisen kautta synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Ja tämä vaatimus tosin koskee maapallon kaikkia muitakin ihmisiä. Vl-liikkeen näkökulmasta israelilaiset ovat epäuskoisia joiden on tehtävä parannus, välimuotoja ei ole edes israelilaisten kohdalla>>

Kun Jeesus - Jeshua antaa synnit anteeksi, niin siihen ei taatusti ketään välimiehiä tarvita. Yleensä henkilö, joka on saanut synnit anteeksi, haluaa pyytää anteeksi myös henkilöltä henkilökohtaisesti, jota vastaan on rikkonut. Näin niin kuin tervehenkisesti ajatellen.

Mutta eipäs sentään tuomita Herran omaa kansaa ja silmäterää. Sanassa ja Isossa Kirjassa kun sanotaan, että Hän (= Jumala) ei ole hyljännyt kansaansa. Tämä ei tarkoita muuta kuin juuri juutalaisia. Sitä sopisi miettiä. Ei kannata olla kovin herkkä tuomitsemaan.

• Yksi_usko kirjoitti:

<<Kanta on selvä. Israelilaisten tulee tehdä parannus ja uskoa jonkun uskovaisen ihmisen kautta synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Ja tämä vaatimus tosin koskee maapallon kaikkia muitakin ihmisiä. Vl-liikkeen näkökulmasta israelilaiset ovat epäuskoisia joiden on tehtävä parannus, välimuotoja ei ole edes israelilaisten kohdalla>>

Kun Jeesus - Jeshua antaa synnit anteeksi, niin siihen ei taatusti ketään välimiehiä tarvita. Yleensä henkilö, joka on saanut synnit anteeksi, haluaa pyytää anteeksi myös henkilöltä henkilökohtaisesti, jota vastaan on rikkonut. Näin niin kuin tervehenkisesti ajatellen.

Mutta eipäs sentään tuomita Herran omaa kansaa ja silmäterää. Sanassa ja Isossa Kirjassa kun sanotaan, että Hän (= Jumala) ei ole hyljännyt kansaansa. Tämä ei tarkoita muuta kuin juuri juutalaisia. Sitä sopisi miettiä. Ei kannata olla kovin herkkä tuomitsemaan.

Kaikkien on tehtävä parannus, jolleivat seuraa Jeesusta, oli Israel, tai oli Kerho.

Synninannossa kirjoitat täyttä asiaa, kiitos. Siinä on oppia Kerholle. Syntien sovitus on kaksinainen, Jeesukselta ja rikotulta lähimmäiseltä.

Valitettavasti juutalaislasista on messiaanisia jotain luokkaa 5%, israelilaisista ei ole tilastoa, lienee samaa luokkaa, mitä heidän kanssa juttelee.

• Kesitas kirjoitti:

Kaikkien on tehtävä parannus, jolleivat seuraa Jeesusta, oli Israel, tai oli Kerho.

Synninannossa kirjoitat täyttä asiaa, kiitos. Siinä on oppia Kerholle. Syntien sovitus on kaksinainen, Jeesukselta ja rikotulta lähimmäiseltä.

Valitettavasti juutalaislasista on messiaanisia jotain luokkaa 5%, israelilaisista ei ole tilastoa, lienee samaa luokkaa, mitä heidän kanssa juttelee.

Messiaaniset juutalaiset julistavat nyt niin voimallisesti ja heidän sydämellään on juutalaisten evankelioiminen. Uskon, että Raamatun lupaus toteutuu. Ei varmaankaan ihan jokaisen juutalaisen kohdalla, mutta toivottavasti mahdollisimman monen kohdalla.

Room. 11:23-24
        "Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa?"

• Yksi_usko kirjoitti:

Messiaaniset juutalaiset julistavat nyt niin voimallisesti ja heidän sydämellään on juutalaisten evankelioiminen. Uskon, että Raamatun lupaus toteutuu. Ei varmaankaan ihan jokaisen juutalaisen kohdalla, mutta toivottavasti mahdollisimman monen kohdalla.

Room. 11:23-24
        "Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa?"

Kirjoitat; Ei varmaankaan ihan jokaisen juutalaisen kohdalla, mutta toivottavasti mahdollisimman monen kohdalla.

Raamattu kyllä sanoo selvästi; Room. 11:26
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä

Se on vahvistettu Jes 59; 20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra.

Tämä on Raamatun sana.

• Kesitas kirjoitti:

Kirjoitat; Ei varmaankaan ihan jokaisen juutalaisen kohdalla, mutta toivottavasti mahdollisimman monen kohdalla.

Raamattu kyllä sanoo selvästi; Room. 11:26
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä

Se on vahvistettu Jes 59; 20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra.

Tämä on Raamatun sana.

Anteeksi. Tämä asia ei ole vielä minulle täysin selvinnyt. Olet oikeassa, sillä Sakarja kirjoittaa 12:10, 13 seuraavaa:
        "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niin kuin murehditaan katkerasti esikoista."
        "Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan."

• Yksi_usko kirjoitti:

Anteeksi. Tämä asia ei ole vielä minulle täysin selvinnyt. Olet oikeassa, sillä Sakarja kirjoittaa 12:10, 13 seuraavaa:
        "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niin kuin murehditaan katkerasti esikoista."
        "Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan."

Amen.

• ennustuksia.Jeesuksesta

Tuossa Sakarjan kohdassa puhutaan ennustuksista, jotka täyttyivät Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen lunastusuhrissaan ja sen perusteella solmitussa uudessa liitossa. Se solmittiin hengellisen Israelin kanssa.
        Esim. apostoli Johannes todistaa Johannes 19:
        "33. Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan,
        34. vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.
        35. Ja joka sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte.
        36. Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako".
        37. Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet"."

• Jumalan.Israel

Hengelliseen Israeliin tulivat kuulumaan myös pakanakristityt, jotka Jumala valitsi ja synnytti uudelleen Hengellään, niin että he voivat päästä taivaalliseen Valtakuntaan.

• etsivä-xxx

Kes kirjoitta yleisemmästä kristittyjen kirkkojen teologisesta kahtiajakautumisesta. Eipä juutalaisia käsitellä eikä heitä missään rukouksissa mainita, kun on evl kirkon tavallinen messu. Jotkut herätysliikkeet taas ovat kovin juutalaisiin suuntautuvia ja innokkaita Jerusalemissa kävijöitä tai tekevät siellä innokkaasti lähetystyötä. Kirjo on jo siis evl kirkon sisällä suuri. Mutta nekin, jotka suuntautuvat sinne juutalaisiin päin kuitenkin myös ajattelevat olevansa itse osa Abrahamin lapsista.

perusteluna on mm tämä
      Jesaja 60
      Jeesuksen lähetyskäsky
      Matt. 28:19
      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      Galatalaiskirje 3
      Ilm. 7:9
      Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, Ilm. 4:4, Ilm. 6:11]

Se ero on olemassa että luterilaiset kirkot eivät yleesä sotke asioita niin kuin vanhoillislestadiolaisuus sotkee surutta ja se on yksi syy muiden joukossa miksi itse olen ottanut etäisyyttä viime aikoina. Kun aletaan esittämään, että juutalaisen historian kokoontumiset ovat olleet seuroja, ja kyse on ollut samoista uskovaisten kokoontumisista kuin nyt ja kun Suviseuratelttakin ilmaantuu sinne, niin silloin on jauhot ja vellit sekaisin. Vanhan testamentin kokoontumiset ovat vanhan liiton aikaa. Toki profeetoilla on ollut usko lupaukseen ja profetiat mutta ei juutalaisten kokoontumisessa ollut kyse kristillisestä Kristuksen ylösnousemuksesta lähtevästä julistuksesta. Kesin kirjoitus korvausteologiasta on siinä valossa totuudenmukainen. Mutta ei siis ole koko totuus kuitenkaan. Osallisuus Abrahamin lapsena olemisesta on meille luvattu, eikä sitä lupausta voi juutalaiset viedä pois.

• xxx. Ei kirkoissa mainita, mutta Jumalan Sanassa rukouksia on mielin määrin.

Minulle joka aamun ja illan rukous Israelin puolesta on vakio.
        Gen 12:1-3 1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
        2 joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
        3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!

Mutta xxx isojen kirkkojen tarkoitushan oli varastaa Israelin paikka Jumalan edessä, joka on suurin pakanallinen harha, samoin kun Jeesuksen myöhäis- syntyminen.

Korvausteologialle jo nauretaan, poisluettuna katolisuus ja lestadiolaisuus.

Puhut herätysliikkeistä, joille Raamatun sana Isrelista on elävää ja toimivaa hieman halveksitusti.

Helluntailaisia on maailmassa useampi sata miljoonaa, Baptisteja n 200 miljoonaa jne, mutta luterilaisia n 60-63 miljoonaa ja jäsenmäärä ei nouse yhtään.

Kerhossa on 34 tuhatta jäsentä, ja vastavuoroisesti suurissa helluntaiseurakunnissa kokoontuu viikoittain jopa 240 tuhatta Jeesuksen seuraajaa, yhdessä seurakunnassa?

Siitä huolimatta koen, ettei volyymi ole laadun tae, mutta suunta on vakuuttava.

Kukahan se herätysliike lienee.

Ei yksin Jerusalemissa, vaan koko Israelin kansa, joita on lähes 30 miljoonaa yhteensä, odottavat evankelistoja, tarvetta on, että Messias löytyy.

>>Kirjo on jo siis evl kirkon sisällä suuri. Mutta nekin, jotka suuntautuvat sinne juutalaisiin päin kuitenkin myös ajattelevat olevansa itse osa Abrahamin lapsista.** Totta. Jos ajatellaan liberaaleja homoja vihkiviä pappeja, ja toisaalta Lain alla elävät, johon myös Kerho lukeutuu, erot ovat suuremmat, mitä monen sadan miljoonan ”herätysliikkeellä”.

Kerhollahan ei ole yhtään lähetyntekijää ja pienneimmälläkin Vapiksella niitä on ainakin yksi, joka on useamman vuoden pestillä.

Iankaikkisuudessa ei ole kansojen rajoja, siellä on ainoastaan uudestisyntyneet Jeesuksen omat.
        Jeesus pelastaa vain omansa, ei toisten omia.

Ilmestyksen lopussa kerrotaan, että pelastuneita on vain 1/3 ihmiskunnasta.

Muistan, kun ensimmäiset teologiset opinnot, kolme vuotta niin yksi teema oli.
        Niin kauan, kun kirkkokuntia johtaa koulutetut, Raamattua tuntevat teologit, hajaannusta ei juuri tapahdu, ja oppi on mahdollista pysyä linjassaan.

Se on totta.

Kerhon hajoaminenhan alkoi juuri taulumyyjästä, joka ei Raamattuja tarvinnut.

>>>>Kun aletaan esittämään, että juutalaisen historian kokoontumiset ovat olleet seuroja, ja kyse on ollut samoista uskovaisten kokoontumisista kuin nyt ja kun Suviseuratelttakin ilmaantuu sinne, niin silloin on jauhot ja vellit sekaisin. ** Juuri näin. Se on sitä korvausteologiaa pahimmasta päästä, jonka on mobilisoinut sielunvihollinen yksinomaan. Kerho on ainoa Suomessa, joka sitä harrastaa, ja juuri pappien lähdön jälkeen.

>>Vanhan testamentin kokoontumiset ovat vanhan liiton aikaa. ** Juuri näin, pakanoilla siihen asiaan ei voi olla mitään osaa.

Kuitenkin kaiken aikaa odotettiin Messiasta, joka panee asiat järjestykseen.

Ylipäätään vanhan Israelin juhlat pohjautuivat Jumalan sanomiin, kuten pääsiäinen, juhla Egyptin lähdöstä.

Se on sen kansan juhla, samoin kun Riemuvuosijuhlat.

Olet oikeassa sanoessasi; Kesin kirjoitus korvausteologiasta on siinä valossa totuudenmukainen. Mutta ei siis ole koko totuus kuitenkaan. Osallisuus Abrahamin lapsena olemisesta on meille luvattu, eikä sitä lupausta voi juutalaiset viedä pois, mutta kuitenkaan se ei kumoa Israelin paikkaa Jumalan sydämessä.

Kiitos ja siunausta xxx.

Kes.

• <<Osallisuus Abrahamin lapsena olemisesta on meille luvattu, eikä sitä lupausta voi juutalaiset viedä pois. >>

Valitettavasti teille ei ole luvattu mitään juutalaisten asemaa. Sori vaan. Sinut, jos olet elävässä uskossa, voidaan oksastaa jaloon öljypuuhun.

Lainaan tähän Richard E. Freemannin kirjasta: Apostolin sydän seuraavan lainauksen, jossa kerrotaan mm. oksastuksesta jaloon oliivipuuhun.

"... On erittäin tärkeää panna merkille, että nuo oksat oksastettiin juutalaisten uskovien jäännöksen joukkoon, ei heidän paikalleen. Nämä uudet pakanuudesta kääntyneet eivät korvanneet Israelin jäännöstä, vaan havaitsivat pikemminkin tulleensa heidän joukkoonsa kantamaan hedelmää yhdessä heidän kanssaan. Tässä on edelleen tarkennettu se, mitä Paavali on sanonut 11. luvun jakeilla 5 ja 7; oli olemassa Israelin uskollinen jäännös, joka kantoi hedelmää. Juuri tuo uskollinen jäännös julisti hyvän sanoman Israelin Messiaasta pakanoille. Nyt nuo uudet pakanauskovat oksastetaan heidän joukkoonsa ja pääsevät osallisiksi kaikesta puun suomasta hyvästä. "

Mitä Raamatussa sanotaan sellaisista, jotka ylvästelevät? Pakanauskovien pitäisi ylvästelyn sijasta paremminkin pelätä. Luetaanpa Raamattua vähän.

Room. 11:18 "Alä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua."

Miten niille voi käydä, jotka kovin ylvästelevät ja kerskailevat. Tuomitsevat ja aliarvioivat Herran omaa kansaa...

Room. 11:19-20 "Sinä kaiketi sanot: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin. Oikein: epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ylpeile, vaan pelkää."

"Paavali selittää Roomalaiskirjeen 11. luvun jakeessa 21, miksi pakanauskovien tulisi pelätä. "Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan." Paavali varoitti pakanoita, että he olivat kiitollisuudenvelassa Israelille, koska heidät oli oksastettu puuhun ja sen juuret kannattivat heitä. Sen tähden heidän ei tulisi kerskua uudella hengellisellä asemallaan, vaan pyrkiä elämään niin esimerkillisesti, että yllyttäisivät Israelin kateuteen. Pakanat olivat saaneet pelastuksen Jumalalta uskon tähden, eivät sen tähden, että olisivat tehneet mitään hyvää. Paavali puhui tässä pakanoista yleisesti, ei kenenkään yksityisen uskovan kokemuksista. Warren Wiersbe kirjoittaa:

"On syytä huomata, että Raamatun ennustusten mukaan tunnustava ei-juutalainen kirkko ´taitetaan pois´ luopumuksen tähden. 1. Tim. 4, 2. Tim. 3 ja 2. Tess. 2 ilmoittavat yhdessä, että viimeisinä aikoina tunnustava kirkko luopuu uskosta. LUOPIOKIRKOLLA EI OLE TOIVOA, MUTTA LUOPUNEELLA ISRAELILLA ON TOIVO! Miksi? Öljypuun juurien vuoksi. Jumala pitää lupauksensa kantaisille, mutta hakkaa pois pakanat heidän epäuskonsa tähden".

Elämme nyt lopunaikaa ja meitä seulotaan. Rakastatko Jumalaa ja Jumalan kansaa, rukoiletko juutalaisten ja Israelin puolesta vai oletko röyhkeästi rohmunnut Herran omaisuuskansan aseman? Hyi, hyi!

Muistutan vielä, että ETTE Jumalan omaisuuskansa. Te ette ole vieneet juutalaiseten erikoisasemaa. Älkää kuvitelkokaan!

• Me siunataan Israelia, lestadiolaiset nuoret ovat vieneet sinne elävän evankeliumin. He ovat ottaneet siellä nimen , Kristuksen seuraajat. Heitä on jo aika paljon.

• älänauratanytenää

Onko lestalaisissa ainuttakaan uudestisyntynyttä Jumalan Hengestä!?

miten sellaine joukko mitään evankeliumia vie ja vielä hullumpaa jos sitä viedään veeälopeilla ei tule mitään sellaisesta.

• Paljonko?
        Missä kaupungissa?
        Ketkä ovat vetäjiä?
        Et ole vastannut näihin kysymyksiin ennekään, joten asia on täyttä soopaa, ellet vastaanoihin kysmyksiin, tarkistan sen jälkeen sp;llä totuuden.

• Olen nuori ja en vastaa Sinulle. Sinä olet niin ilkeä meille lestadiolaisille. Ja oon uudestisyntynyt.

• TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Olen nuori ja en vastaa Sinulle. Sinä olet niin ilkeä meille lestadiolaisille. Ja oon uudestisyntynyt.

Kumpihan se suurempi vaara on olla tyttö Kerhossa, vai vastata asialliseen kysmykseen?
        Et valehtele, jos ole uudestisyntynyt.
        Olen käynyt sillä jonkin verran, ja nähnyt sen kun Kerhon jäsenet kulkevat ryhmissä, eikä yksikään koskaan ole jakanut Uutta Testamenttia, israelilaisille, joka heiltä uupuu.

Olet liian nuori kertomaan uutisia Kerhon saavutuksista Israelissa.

En ole ilkeä, vaan rehellinen, kuten Jeesukin oli. Ja Hän puhui aina suoraan, ei mieistellyt.

En minä Sinua vihaa, mutta järki pitää olla mukana.

Kes.

• <<Me siunataan Israelia, lestadiolaiset nuoret ovat vieneet sinne elävän evankeliumin.>>

On hyvä, että siunaatte Israelia, mutta jos Israelilaisilta kysytään, niin luulenpa, etteivät he tiedä lestadiolaisista mitään. Mutta te voitte ottaa sen elävän evankeliumin Messiaanisilta juutalaisilta.

• SeOnTerroristejä

Israel on ehkäpä maailman pahin terroristivaltio. Käyttää hirvittävää sotilaallista voimaa koko ajan naapureita kohti.

• Perehdy vähän tilanteeseen, ummikko.

• FaktatFaktoina

Itseasiassa minä olen perehtynyt, ehkä vähän liikaakin. Teen gradua asiasta ja kyllähän Israel hyväksikäyttää aivan järkyttävää sotilasvoimaa, muusta voimasta puhumattakaan. Ei edes Auschwitch ole kohta mitään nykymeininkiä katsellessa. Viattomia siviilejä, lapsia ja naisia pommitetaan. Israelilaiset ovat kohta jo pahempia kuin natsit koskaan!!!

• FaktatFaktoina kirjoitti:

Itseasiassa minä olen perehtynyt, ehkä vähän liikaakin. Teen gradua asiasta ja kyllähän Israel hyväksikäyttää aivan järkyttävää sotilasvoimaa, muusta voimasta puhumattakaan. Ei edes Auschwitch ole kohta mitään nykymeininkiä katsellessa. Viattomia siviilejä, lapsia ja naisia pommitetaan. Israelilaiset ovat kohta jo pahempia kuin natsit koskaan!!!

Tuolla otteella, voin luvata, ettei mene läpi.

• Lähetyshiippakuntalainen

Päivämiehestä muistaakseni luin joskus muutama vuosi sitten näkemyksen, että Roomalaiskirjeen 9, 10, ja 11. luvut tulevat aivan kirjaimellisesti toteutumaan luonnollisen Israelin kohdalla tulevaisuudessa. Olen saanut käsityksen, ettei Vl-kristillisyys edusta Israelin ja juutalaisuuden suhteen ns. korvausteologiaa kuitenkaan. Oikaiskaa asiallisesti, mikäli käsitykseni on väärä. Kiitos!

• Olet oikeassa. Kristityt VL;t tekevät usein matkoja Pyhään maahan.
        Eivät evankelioi, vaan kiertelevät ryhmissä nähtävyyksiä ja maksavat matkoistaan lähes 3 kertaisen hinnan, verrattuna omatoimimatkaan.
        He ovat lähellä sitä, että tunnustavat Israelin Israeliksi, eivätkä hengellistä mitään.

Mutta kuten Seppo Lohi kertoi, että puolet on niitä "mätiä kaloja", heiltä voi näin odottaa mitä hyvänsä.

Israel on Israel, eneään ei erotellä Juudaa, eikä Jaakobia. Kaikki on Israelia.

• Roomalaiskirjeen 11. luku on käymässä parasta aikaa toteen, Israelin etsikkoaika on alkanut.

• Lähetyshiippakuntalainen
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Roomalaiskirjeen 11. luku on käymässä parasta aikaa toteen, Israelin etsikkoaika on alkanut.

Kiitos näistä vastauksista.

• TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Roomalaiskirjeen 11. luku on käymässä parasta aikaa toteen, Israelin etsikkoaika on alkanut.

En halua olla "ilkeä", mutta Roomalaiskirjeess ei ylipäätään puhuta etsikkoajasta, ei ainakaan 11 luvussa.
        Siinä puhutaan enemmän pelastuksesta, ja siitä miten Jumala on säästänyt piilossa 7000 miestä, yms positiivista.

• Kotihissukka
        Kesitas kirjoitti:

Olet oikeassa. Kristityt VL;t tekevät usein matkoja Pyhään maahan.
        Eivät evankelioi, vaan kiertelevät ryhmissä nähtävyyksiä ja maksavat matkoistaan lähes 3 kertaisen hinnan, verrattuna omatoimimatkaan.
        He ovat lähellä sitä, että tunnustavat Israelin Israeliksi, eivätkä hengellistä mitään.

Mutta kuten Seppo Lohi kertoi, että puolet on niitä "mätiä kaloja", heiltä voi näin odottaa mitä hyvänsä.

Israel on Israel, eneään ei erotellä Juudaa, eikä Jaakobia. Kaikki on Israelia.

Tässä pitää tilata nyt sitten matka Israeliin teidän keskustelujen perusteella!

• Kotihissukka kirjoitti:

Tässä pitää tilata nyt sitten matka Israeliin teidän keskustelujen perusteella!

Hyvä niin,
        טיול טוב

• ummikolta

Kun ihmiselle on annettu vapaa tahto, niin ei heitä väkisin pakoteta ottamaan Jeesusta Kuninkaakseen. Ja vapaaehtoisesti he eivät ota.
      Syyrian armeija on operaatioissaan al-Salehiyehin, al-Dowayerin, al-Kashmehin ja Sabikhanin kyliin itäisessä Deir ez-Zor kuvernaatissa, löytänyt useita voimakkaita Daesh (ISIS) aseita ja ampumatarvikevarastoja, jotka ovat lähtöisin Israelista ja NATO:lta, Syyrian Arab News raportoi, ja antaa videolla todisteita näistä löydöistä.

• Raamattuon

Raamattu on vaikuttanut asioihin jo 2000 vuotta negatiivisesti.
      Raamattu on täysin kyvytön luuseriopaskirja tulevaisuuden uhkakuvia vastaan, ja raamatun mukaan psykopaatti-jumalkrääpäle syyttää surkeasta epäonnistiumisestaan ihmisiä.
      Jumala loi ihmisen; näin surkean, ja syyttää sitten omasta luomiuksestaan syyttömiä(ihmisiä)?
      Jumala ei voi olla niin sadistinen ja psykopaattinen, kuin raamattu ja koraani kertoo, vaan on oikeasti luonut paljon hyvää ja on hyvä.

Juutalaiset ovat kirjoittaneet vanhan ja uuden testamentin sekä koraanin.
      Raamattu kertoo monista juutalaisten tekemistä järjettömistä veriteoista ja jeesuksen tarinat ovat täysin ristiriitaiset puolesta ja vastaan.
      Jeesus kääntää ensin toisen posken, mutta menee sitten jo kohta itse riehumaan temppeliin.
      Lähetyskäskykin voidaan katsoa olevan lähinnä sodanjulistus muita uskontoja vastaan ja ilmestyskirjan luuseriasenne tuhoaa ihmismieltä.
      Juutalaisten kirjoitukset ovat pääasiassa plagioituja Babylonian, Egyptin ja heettiläisten kansantarustoista.
      Raamattu ja koraani ovat aikansa Valitut Palat, joiden sairas kiihko on näkynyt noitavainoina ja islami- ja kristisaatioina.
      Raamattu on propagandaa siitä, että juutalaiset olisivat muka herrakansaa, ja siitä Adolf Hitler kopioi arjalaiskultin.
      Raamattu on rasismin alkuteos.

Nykyjuutalaisilla ei ole mitään tekemistä raamatunaikaisten juutalaisten kanssa paitsi väkivaltaisuus.
      Eivät ole seemiläisiä, eivätkä juurikaan alkuperäisväestöä, toisin kuten palestiinalaiset joita "juutalaiset" vainoavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      550
      2112
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      386
      1709
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1539
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1408
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1116
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1092
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1077
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      858
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      12
      833
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe