Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+tietenkään.+Kuka+tahansa+voi+sanoa+olevansa+kristitty,+vaikka+olisi+ateisti.+Tällaistakin+tapahtuu.
18.03.2019 13:31
<<vaan+erästä+sen+suuntausta.>>
Ei+todellakaan+edusta+mitään+kristillistä+suuntausta.+Yksittäinen+teko+niin+kuin+Breivikinkin+teko.
18.03.2019 13:25
Vielä+aloitukseen.+Ei+ole+tavallinen+kristitty+eikä+kristitty+lainkaan.+Aivan+höpö+ajatuskin.+Vaikka+olisi+sitten+vaikka+nimellisesti+kristitty,+niin+ei+tarkoita+sitä+että+on+kristitty.
18.03.2019 12:20
<<Eli+kuka+tahansa+joka+tekee+väkivaltaa+voi+olla+vapaustaistelija+eikä+ole+siis+terroristo+jos+itse+näin+katsoo?>>
Ei+se+ole+siitä+kiinni,+että+miten+itse+katsoo.+Terroristi+on+terroristi.+Teot+sen+kertovat.
18.03.2019 12:13
<<Sinäkö+määrittelet+sen+kuka+ymmärtää+raamattua+ja+kuka+ei?>>
Olen+sitä+mieltä,+että+Jeesukseen+uskovat+juutalaiset+ymmärtävät+Raamattua.+He+osaavat+linkittää+Vanha+ja+Uuden+testamentin+sopusointuiseksi+kokonaisuudeksi.:)
<<Kuka+sinulle+on+antanut+oikeden+olla+tuon+asian+määrittelijä?+>>
Eiköhän+se+ole+Pyhä+Henki,+joka+on+myös+Jumala,+ja+joka+asuu+jokaisessa+Jeesukseen+uskovassa.+Pyhä+Henki+ohjaa+ymmärtämään+Raamattua.+Muiden+on+turha+vaivautua.
18.03.2019 11:55
Juutalaiset+pyysivät+todistamaan,+että+millä+oikeudella+Hän+(siis+Jeesus)+tekee+ihmetekoja.+Tähän+Jeesus+vastasi:
Joh.2:19
Jeesus+vastasi:+"Hajottakaa+tämä+temppeli,+niin+minä+saan+sen+nousemaan+kolmessa+päivässä."
Joh.+2:21
Jeesus+tarkoitti+kuitenkin+temppelillä+omaa+ruumistaan.
Juutalainen+Baruch+Korman+opettaa+tämänkin+kohdan+erinomaisesti:+https://www.youtube.com/watch?v=dEhC4UzkTsA
18.03.2019 11:51
<<Miten+sinä+määrittelet+sen+kuka+on+kristitty+ja+kuka+ei?>>
Kristitty-nimeä+käyttävät+sellaisetkin+itsestään,+jotka+eivät+aina+tiedä+edes+Jeesuksesta+tai+usko+Häneen.+Kristitty-nimi+on+siksi+aika+kulunut+ja+ei+kerro+oikeastaan+juuri+mitään.+Kun+minä+puhun+kristitystä,+tarkoitan+Jeesukseen+uskovaa+ihmistä.+Sen+vuoksi+tällaisen+teon+tekijä+ei+voi+olla+tosi+kristitty.
<<Onko+sinulle+annettu+oikeus+määritellä+asia?>>
Kristitty-nimi+ole+sellainen,+jota+ei+voisi+määritellä.+Alla+Wikipedian+linkki,+jossa+kerrotaan+kristinuskosta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinusko
<<Jos+on+niin+kuka+tuon+oikeuden+on+sinulle+antanut+ja+koska+ja+missä?+>>
Jumalan+nimi+on+pyhä.+Juutalaiset+eivät+esim.+halunneet+sanoa+Jumalan+nimeä+(JHWH).+Kristitty-nimi+puolestaan+on+hyvin+moninainen.+On+kristityitä,+jotka+elävät+synnissä+jne...+Monet+sanovat+olevansa+kristityitä,+vaikka+heidän+elämänsä+on+aivan+muuta+kuin+mitä+Raamatussa+sanotaan.
<<Rasismia+on+siis+se+että+johonkin+uskontokuntaan+kuuluminen+otetaan+esille+tässä+tai+vastaavassa+yhteydessä?+>>
Wikipedian+mukaan+"Rasismi+on+oppi+tai+ideologia,+jonka+mukaan+rodulliset+tai+etniset+erot+ihmisryhmien+välillä+oikeuttavat+ryhmien+välisen+epätasa-arvon".
Uskontokuntaan+kuulumisella+tässä+tapauksessa+ei+ole++mitään+tekemistä+rikoksen+kanssa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi
18.03.2019 11:03
Siis+jos+otetaan+tämän+ketjun+esimerkkitapaus,+niin+joukkomurhaaja+oli+täysi+hullu.+Päästä+vialla+täydellisesti.+Yksikään+järjestö+ei+ole+ollut+teon+takana+eikä+teosta+riemuinnut.+Kaikki+tuomitsevat+teon,+myös+kristityt+ja+juutalaiset+ja+kaikki+muutkin.+Tämän+teon+takana+ei+ole+mitään+toista+järjestöä,+joka+yllyttäisi+tällaisiin+tekoihin.
18.03.2019 10:31
Wikipedian+mukaan+"Terrorismi+on+yksilön+tai+ryhmän+harjoittamaa+väkivaltaa,+jonka+tarkoitus+on+viranomaisten+uhkaamisen+ja+yleisöön+kohdistuvan+pelon+avulla+vaikuttaa+päätöksentekoon".+Onko+tarkoitus+vaikuttaa+pelon+avulla?+Siitä+kait+on+kysymys.
18.03.2019 10:27
Kristinuskossa+seurataan+Jeesusta,+joka+paransi+kaikki+sairaudet.+Ei+tappanut+ketään,+vaan+paransi.+Jeesus+sanoi,+että+meidän+tulee+rakastaa+myös+vihamiestämme.+Muslimit+seuraavat+taas+omaa+johtajaansa...
18.03.2019 10:20
<<Kuitenkin+teikäläiset+yleistävät+yksittäistapaukset+islaminuskon+kohdalla+koskemaan+koko+uskontoa.+>>
Islaminusko+on+päinvastainen+kuin+kristinusko.+Tosi+kristitty+ei+tee+veritekoja+lainkaan.+Kristillisiin+kirkkoihin+ja+seurakuntiin+saattaa+kuulua+jos+jonkinlaisia+hörhöjä,+jotka+eivät+ole+mitenkään+uskossa.+Jos+joku+tällainen+johonkin+kristilliseen+seurakuntaan+kuuluva+hullu+tekee+veriteon,+niin+siitä+ei+kukaan+kristillinen+järjestö+ota+kunniaa+itselleen.+Päin+vastoin.
18.03.2019 10:17
Kristityt+eivät+suinkaan+iloitse+tuosta+veriteosta.
18.03.2019 10:03
En+ole,+vaikka+vastasinkin+hänelle+esitettyyn+kysymykseen.+Minusta+on+pelkästään+mukavaa,+että+hän+kirjoittelee+tänne.+:)
18.03.2019 10:01
Terroristi-sanan+käyttö+on+Suomen+kielessä+on+epätarkkaa.+En+hyväksy+väkivaltaa+tekipä+sitä+kuka+tahansa+ja+missä+tahansa.
18.03.2019 09:48
Täällä+saa+kirjoittaa+kuka+tahansa.+Suurin+kirjoittajien+ryhmä+täällä+on+ateistit+ja+jumalattomat.+Mikähän+heidän+motiivinsa+mahtaa+olla?
18.03.2019 09:32
<<Ovatko+nimimerkki+"viiminen.tuomio.2"+kommentit+hengen+hedelmiä:+Hengen+hedelmiä+ovat+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys...+>>
Jokainen+vastaa+omista+kirjoituksistaan.+Minä+en+olisi+kirjoittanut+tuohon+sävyyn.
<<Mutta+edelleenkin+sinä+siis+pelastut,+jumalasi+ei+voi+päättää+asiaa+toisin?+>>
Kirjoitin,+että+olen+varma+pelastumisestani.+Se+on+Raamatunmukaistakin.+Jos+ei+ole+varma,+että+pelastuu,+niin+silloin+on+tehtävä+parannus.+Pelastumisen+pitää+olla+varmaa.+Eikä+siihen+tarvita+muuta+kuin+uskoa+Jeesukseen.+Uskon+hedelmänä+tulee+sitten+Jumalan+tahdon+noudattaminen.+Eli+Rakasta+Jumalaa+yli+kaiken+ja+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi.+Raamatussa+rakastaminen+on+periaate,+jossa+rakkaus+ulottuu+myös+vihollisen+rakastamiseen+(siis+sellaisenkin+rakastamiseen+joka+vihaa+sinua+tai+minua).
<<Sinä+siis,+jumalasi+sijaan,+päätät+jo+senkin+mikä+on+ylentämistä+ja+mikä+ei?+>>
Jumala,+joka+on+kaikkivaltias,+tietää+kaiken.+Myös+sen,+mitä+ihminen+päättää.+Minä+en+tee+Jumalan+sijaan+mitään.+Mutta+ihmisellä+on+vapaus+valita,+ihan+loppuun+saakka.+Joko+valitsemme+Jeesuksen+tai+emme+valitse.+Tästä+on+kysymys.+Jeesus+on+tulossa+tuomitsemaan,+ja+Hän+ei+tunnusta+niitä,+jotka+eivät+ole+Häntä+tunnustaneet.
<<Ps.+tapasi+kirjoittaa+hymiö+on+sama+miten+nimimerkki+"viimeinen.tuomio.2":lla.+Erikoinen+sattuma+varmaan.>>
Enpä+ole+seurannut+kenenkään+hymiöitä.+Hymiöt+ovat+niin+tavallisia,+että+melko+monet+niitä+käyttävät.+Itse+olen+oppinut+hymiöiden+käytön+lapsiltani.+;)
18.03.2019 09:15
Mitä+tarkoittaa+sana:+terrorismi?+Kopioin+hieman+Wikipedian+sivulta:
"Terrorismi+on+yksilön+tai+ryhmän+harjoittamaa+väkivaltaa,+jonka+tarkoitus+on+viranomaisten+uhkaamisen+ja+yleisöön+kohdistuvan+pelon+avulla+vaikuttaa+päätöksentekoon.+Suomen+kielessä+terrorismilla+yleensä+tarkoitetaan+yksittäisten+henkilöiden+tai+epävirallisten+lain+ulkopuolella+toimivien+järjestöjen+toimintaa.
Terrorismin+määritteleminen+on+yksittäistapauksissa+vaikeaa.+Joukkomurhaa+saatetaan+nimittää+tiedotusvälineissä+terrorismiksi.+On+ehdotettu,+että+terrorismi-käsitteestä+luovuttaisiin+kokonaan+sen+epätarkkuuden+vuoksi.+"
(lähde:+https://fi.wikipedia.org/wiki/Terrorismi)
18.03.2019 08:58
<<+joka+ylentää+itsensä>>
Ei+ole+itsensä+ylentämistä,+jos+tietää+pelastuvansa.+Sinunkin+pitäisi+olla+varma+pelastuksestasi,+jos+uskot+Jeesukseen.+Ellet+ole,+niin+tee+sitten+parannus.
<<Jumalasi+ei+siis+päätä+asiasta+vaan+koska+tiedät+oman+hengellisen+tilasi+se+riittää?+>>
Jumala+säätää,+ihminen+päättää.+Jokainen+itse+päätetään,+että+otetaanko+me+Jeesus+vastaan+vai+ei.+Tästä+riippuu+pelastus.
<<Muutkin+siis+voivat+sen+perusteella+että+tietävät+oman+hengellisen+tilanansa+pelastua.+Kuten+esim.+tämä+terrori-iskun+tekijä.>>
Ovatko+tällaiset+teot+Hengen+tekoja?+Eivät+ole.+Hengen+hedelmiä+ovat+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys...+Tällä+terroristilla+hänen+"Jumalansa"+oli+antanut+hänelle+sellaisia+hengen+hedelmiä,+kuin+viha,+suru,+rauhattomuus...+Siis+päin+vastaisia.
18.03.2019 08:38
Vaikka+tiedän+oman+hengellisen+tilani,+niin+en+tiedä+kenenkään+toisen+hengellistä+tilaa.+Sen+vuoksi+en+voi+todellakaan+tuomita+ketään+toista.
18.03.2019 08:24
Kyllä.+Olen+siitä+täysin+varma.+:)
Jeesus+on+kärsinyt+minun+syntini+ristillä.
18.03.2019 08:23
86 / 305