Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
2805
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo+Honda+Wave+taitaa+olla+paikallisten+keskuudessa+varmastikkin+se+suosituin+kaksipyöräinen+menopeli.+Itse+olen+kerran+sellaisen+vuokrannut+ja+en+tykäänyt.
Noista+"pikkuskoottereista"+otan+itse+yleensä+tuon+Honda+PCX:n+(ja+juurikin+tuolla+150cc+koneella,+koska+se+"ylimääräinen++25cc+ja++2hv.+antaa+juuri+tarvittavan+"lisäpotkun"+ajamiseen+verrattuna+tuohon+pienempään+125cc.+versioon+),+kun+se+on+hieman+suurempi+ja+tukevampi+kuin+aivan+pienimmät+perusajopelit+(vaikkapa+Honda+Click+yms).+
Myös+tuo+uusi+Yamahan+Nmax155+pitää+joskus+mielenkiinnosta+ottaa+ajoon,+sehän+on+asemoitu+juuri+suoraan+tuon+huippusuositun+PCX:n+kilpailijaksi.
26.02.2018 12:28
Todella+mukava+nimimerkin+"varastus"++taas+kerran,+mutta+huomaathan+ettei+se+toimi,+kun+minulla+on+nykyään+tuo+rekisteröity+nimimerkki...
Mutta+vai+nyt+on+kyse+Pattayan+"motskari+vuokrauksesta".+
No,+Pattaya+on+yksi+niitä+kohteita+mistä+minun+ei+tarvitse+kysellä+tuon+MP-vuokrauksen+osalta,+kun+nykyään+on+"vakivuokraamo"+(tuossa+rantakadun+ja++13/4+kulmassa),+josta+otan+pyörän+jos+isompaa+menopeliä+Pattayalla+haluan+itselleni+ajoon.+Löytyy+hyvin+minun+mieleistä+kalustoa+suhteellisen+hyvällä+hinta/laatu+suhteella+ja+jos+juuri+sillä+hetkellä+ei+heiltä+löydy+minulle+sopivaa+ajokalustoa,+niin+esitteistä+katsotaan+sopiva+malli+ja+sellainen+tuodaan+näytille+sellaisen+15min.+sisällä.+Kertaakaan+eivät+ole+millään+tavalla+yrittäneet+huijata+ja+hinta+on+aina+ollut+erittäin+kilpailukykyinen,+todennäköisesti+siksi+koska+minut+on+esitellyt+tuohon+vuokraamoon+aivan+heidän+lähellään+toimiva+paikallinen+yrittäjä,+johon+taasen+osa-omistamallani+yrityksellä+on+useita+vuosia+kestänyt+liikesuhde+ja+jolle+olemme+isohko+asiakas.
Jos+taasen+ajopeliksi+otan+"tavallisen"+perus+skootterin+(Vaikkapa+Honda+PCX150+yms.),+niin+silloin+vuokraamoksi+kelpaa+mikä+tahansa+sen+kertaisen+hotellin+lähellä+oleva+vuokrauspiste,+niitä+kun+Pattayalla+riittää.
26.02.2018 04:50
Itse+olen+myös+koittanut+(kolmesti+lentänyt+tähän+mennessä+Qatarilla+tuon+H:ki-Doha-BKK-Doha-H:ki+välin),+löytää+sellaisen+lentoyhdistelmän,+että+olisi+päässyt+kokemaan+tuon+A380:n+tuolla+Doha-BKK+välillä,+mutta+noilla+omilla+lennoillani+ei+tuo+A380:ntä+ollut+"käytettävissä"+millään+vähänkään+järkevällä+vaihto-aikataululla.
Itse+valitsen+tuon+Qatarin+Dohan+välilaskullisen+lennon+suoran+Finnairin+lennon+sijasta,+jos+hintaero+alkaa+olemaan+Qatrin+eduksi+tuollainen++150-200€+(nuuka+kun+olen...)+JA+tuon+Qatarin+vaihtoaika+dohassa+on+maksimissaan+kohtuullisen+2-3h.+luokkaa.
25.02.2018 14:02
Miten+perustelet+väitteesi?
Agoda:n+vahvinta+aluetta+on+ASEAN+(Association+of+Southeast+Asian+Nations)+maat+Kaakkois-aasiassa+ja+on+useassa+kyseisistä+maista+käytetyin+Hotellien+varaussivusto+(Agodan+pääkonttori+on+Singaporessa,+ja+isoin+osa+työntekijöistä+Bangkokissa).
Itse+olen+Agodan+kautta+tehnyt+Kevään+2015+jälkeen+yhteensä+yhdeksän+eri+hotellivarusta+(katsoin+juuri+oman+varaushistoriani+Agodan+sivuilta)+Thaimaassa+(ja+kaksi+on+varattuna+Toukokuulle)+ja+yhdenkään+varauksen+kanssa+ei+ole+ollut+ongelmia,+vaan+kaikki+hotellit+ovat+olleet+suurin+piirtein+sivuilla+luvatun+kaltaisia+(luonnollisesti+tutustun+hotelleihin+muistakin+lähteistä+etukäteen+ennen+varausta).
25.02.2018 13:52
Niin,+mutta+sanoikin+että+koskee+vain+SUHTEELLISEN+pientä+ryhmää+ulkolaisia,+siis+vaikkapa+niistä+130000:sta+suomalaisesta+taikka+noin+35miljoonasta+"muunmaalaisesta"(turistista)+jotka+käyvät+vuosittain+Thaimaassa.+Näistä+yllämainitusta+ryhmistä+kun+varmastikkin+noin+80-90%+on+maassa+alle+30/päivää+ja+varmastikkin+pitkälti+yli+95%:a+on+sen+alle+3kk.
Eli+nämä+"viikkoturistit"+kuitenkin+muodostavat+sen+aivan+ylivoimaisesti+isoimman+ulkomaalaisryhmän+Thaimaassa+(ja+heitä+tämä+uudistus+ei+koske+yhtään+millään+tavalla),+ja+nämä+vaikkapa+yli+puolet+vuodesta+Thaimaassa+aikaansa+viettävät+länsimaalaiset+ovat+sitten+vain+pieni+tilastollinen+poikkeus+tuossa+isossa+mittakaavassa+kun+matkailusta/ulkolaisista+Thaimaassa+puhutaan.
24.02.2018 16:50
Onko+kokemusta+miten+näissä+Changille+menevissä+pikkubusseissa+on+yleensä+tilaa,+kun+nettisivuilta+en+löydä+mahdollisuutta+tehdä+etukäteistä+paikkavarausta,+ainakaan+tämän+yhtiön+kuljetuksiin+(jonka+klo+9:30+Suvanabhumilta+lähtevä+lähtö+olisi+hyvin+sopiva+aikataulullisesti.+Ehtisi+kentällä+syödä+ennen+bussimatkaa).
www.bussuvarnabhumikohchang.com/lonely-beach-express-bus.html
24.02.2018 15:53
Pitää+muistaa+että+tämä+suunniteltu+(ihan+asialliselta+kuulostava)+uudistus+koskee+vain+ja+ainoastaan+suhteellisen+pientä+ryhmää+ulkolaisia,+eli+heitä+jotka+asuvat+maassa+"pysyvästi"+ja+näin+ollen+joutuvat+hakemaan+itsellensä+paikallisen+Thai-ajokortin.
Tavallista+"viikkomatkaajaa"+ei+kosketa+millään+lailla.
24.02.2018 13:22
On+se+näköjään+niin+hauskaa+käyttää+toisten+vakiintuneita+nimimerkkejä+palstalla+ja+tehdä+aloituksia+niillä...
Onneksi+tuli+vihdoin+(kun+kyllästyin+juuri+tähän+"identiteetti+varkauteen")+muutama+kuukausi+sitten+rekisteröityä+nimimerkki,+niin+ei+sitten+enään+haittaa+niin+paljoa.
Mutta+vastataan+nyt+sitten+sinullekkin,+kuka+"santtu"+nyt+lienetkin.
Pattayalla+pää-asiallisesti+tarkenee+Toukokuussa+ilman+mitään+kauhean+"lämmintä+päällepantavaa",+mutta+kyllä+silti+illoiksi+on+hyvä+varata+mukaan+jotain+pitkahihaisempaa+paitaa+ja+pitkää+housua.
Itse+etenkin+kun+iltaisin/alkuyöstä+saatan+käydä+heittämässä+tunnin/parin+moottoripyörälenkin+lähiympäristössä,+niin+silloin+sattaa+hyvinkin+olla+paikallaan+laittaa+jotain+hieman+lämpimämpää+päälle,+kuin+shortsit+ja+t-paita.
23.02.2018 17:28
Kerrotko+minkä+katujen+kohdilta+tämä++60m.+leveyden+omaava+ranta-osuus+löytyy?+Karttapalvelut+kun+sitä+eivät+näytä+tuntevan,+ainakaan+tämän+Jomtienin+rantakadun+osuudelta.+Jo+puoltakin+(30m)+tuosta+olevaa+leveyttä+ei+tunnu+löytyvän+kuin+muutamasta+paikasta.
Ja+tosiaan+Toukokuussa+voin+sitten+paikan+vaikka+itse+katsomassa,+jos+karttapalveluiden+tidot+mielestäsi+ovat+väärässä.
Noh,+aika+epäolennaiseen+seikkaan+nyt+kyllä+takerruin+ja+tuskin+tästä+aiheesta+(Jomtienin+rannan+leveys)+enempää+tulen+keskustelemaan.
23.02.2018 14:50
Kerrotko+missä+kohdin+Jomtien+Beachin+ranta+alue+on+60m.+leveä+tuon+rantabulevardin+osalta?+Oli+itse+pakko+asia+tarkastaa+vielä+Google+Earth:n+mittatyökalulla,+kun+tuossakin+kohtaa+on+kuitenkin+muutamaan+otteeseen+tullut+ajettua+ja+noin+leveitä+osioita+en+muista+missään+tuolla+olleen.+ja+näin+tuo+karttapalvelu+myös+vahvistaa+muistikuvani+oikeaksi.+Tuolla+alueella+ei+yli+30m.+rantakaistaleita+näytä+olevan,+rannan+keskileveys+on+siinä+15-25m+välillä+koko+rannan+pituudelta+(tietysti+rannan+leveys+vaihtelee+vuoroveden+mukaan).
No,+Toukokuussa+seuraavan+kerran+sitten+näen+omin+silmin+(majoitun+Jomtienilla+5yötä)+josko+asiat+ovat+toisin+kuin+kartta+kertoo.
23.02.2018 13:18
Niin,+kuinka+monelle+Pattayalle+matkustavalla+kyseessä+on+ensisijaisesti+RANTALOMAKOHDE+(eli+kohde+minkä+yksi+pää-asioita+on+nimenomaan+tuo+ranta/rannalla+oleilu)+vai+onkohan+kyseessä+kuitenkin+LOMAKOHDE+jossa+on+myös+ranta+(nyt+siis+puhutaan+henkilöstä+joka+on+käynyt+Pattayalla+aikaisemminkin+ja+tietää+rannan/rantojen+todellisen+tilanteen,+koska+kyllähän+matkatoimistojen+esitteissa/sivuilla+Pattaya+rantakohteiden+kategoriassa+on).
Osalle+matkaajista+rannalla+olo+nyt+vain+kuuluu+osana+lomanviettoa+(vaikka+olisi+hotellilla+hyvät+uima-altaat+yms.)+ja+se+heille+suotakoon.+Ja+pattayan+rannalla+riittää+väkeä+vaikka+siellä+kävisi+Pattayan+lomailijoista+pieni+prosentti,+johtuen+alueen+erittäin+isosta+matkailijamäärästä.
Uimisen+ja+auringonoton+lisäksi+Pattayan+rannalla+riittää+muitakin+aktiviteettejä+(vesiskootterien+vuokraus,+liitovarjoilu+ja+"banaaniveneet"+nyt+ainakin+mainitakseni).
Niin,+onhan+se+varmaan+sitten+kummallista,+että+osa+lomailijoista+kuluttaa+päiväänsä+rannalla,+varjossa+vaikka+eivät+uimassa(kaan)+käy,+mutta+hei+onko+tämä+muiden+ongelma?+Eiköhän+jokainen+vietä+lomaansa+niinkuin+itse+parhaakseen+näkee+ja+miksi+se+jotain+toista+henkilöä+haittaisi?
23.02.2018 11:32
Anteeksi+että+muutimme+suunnitelmamme+ja+näin+ollen+näytin+auheuttaneeni+mielipahaa+sinulle.
Jos+hotelleista+ei+saa+matkailupalstalla+kysyä+suosituksia/mielipiteitä,+niin+kerrotko+mitkä+ovat+aiheet+mitä+matkailupalstalla+saa+keskustella?
Minua+ei+ainakaan+kiinnosta+huora/"leidari"/"lerppa"/peräkammari/läski+jutut+mitä+tällä+palstalla+useat+tuntuvat+pitävän+palstan+tärkeimpänä+sisältönä.
Toukokuussa+sitten+Koh+Chang+++Pattaya+ihan+sinun+mielipiteestäsi+välittämättä.
21.02.2018 13:49
Changilla+on++Sea+View+Resort+and+spa+hotelli+Panorama+Sviitillä+ja+Pattayalla+(Jomtienilla)+on+Fifth+Jomtien+Pattaya+hotel+perus+superior+studio+huoneella.
Jos+nyt+ihan+hotellit+nimeltä+haluaa.
21.02.2018 13:45
Nyt+sitten+"kävikin"+niin,+että+hommattiinkin+reissun+alkuosaan,+Koh+Changille+parempi+hotelli+ja+huone+(=kalliimpi+kuin+alunperin+suunnittelimme),+joten+Pattayalla+päädyttiin+ihan+asialliselta+vaikuttavaan+uudehkoon+neljän+tähden+"perushotelliin"+ja+"perushuoneeseen"+joka+maksoi+aamiaisella+alle+40€/yö.+Nyt+itselläni+ensimmäisen+kerran+majoitus+mielenkiinnosta+Jomtienin+puolelta.
21.02.2018 12:43
Vai+katso+Momondosta...
No+mitäs+luulet+ettenkö+muka+katso.+Mutta+Pattayankin+kohdalla+tilanne+on+se,+että+matkapäivillemme+Momondo+antaa+yli+150kpl+4/5+tähden+hotelleja+(joista+olen+vain+kolmessa+hotellissa+aikaisemmin+Pattayalla+majoittunut),+joten+mielestäni+vinkkien/neuvojen+antaminen+omasta+mielestä+hyvällä+hinta/laatu+suhteella+olevasta+hotellista+on+ihan+asianmukaista+toimintaa+matkailu-aiheisella+keskustelupalstalla+ja+liittyy+matkailuun+enemmän+kuin+iso+osa+tämän+palstan+aiheista+ja+viesteistä.
19.02.2018 14:10
Pakko+kyseisen+keskusteluketjun+aloittajana+kyllä+taas+todeta,+että+yksikään+tämän+päivän+viesteistä+ei+käytännössä+koskenut+millään+tavalla+ketjun+aihetta,+eli+kysymystäni+"hieman+paremmasta+hotellista"+Pattayalla.
Jos+haluatte+jauhaa+tuota+keskinäistä+paskanjauhantaanne,+niin+miksi+että+tee+niihin+omia+keskusteluketjujanne+ja+jatka+niitä+siellä.
Miksi+pitää+pilata+toisten+keskusteluita/kysymyksiä+tuolla+lapsellisella+toiminnalla?
18.02.2018 16:01
Niin,+tarkoittaisikohan+aloittaja+ennemmin+kysyä+kokemuksia+Karonista,+eli+rannasta+(alueesta)+missä+tuo+kyseinen+hotelli+sijaitsee.
16.02.2018 11:30
Itsellämme+tuo+Pattayan+osuu+kestää+vain+neljä+taikka+viisi+yötä+(riippuen+menemmekö+viimeiseksi+yöksi+Bangkokiin+vaiko+emme)+joten+nuo+Condojen+vuokrakuviot+ovat+hieman+liian+ongelmallisia+noin+lyhellä+vierailulla.+
Pidempiaikaisesti+(vaikkapa+pariviikkoa+ja+siitä+eteenpäin)+sitten+olisivatkin+erittäin+varteenotettava+vaihtoehto.+Nuo+Hotellimajoitukset+ovat+vain+"yksinkertaisempia"+tai+näin+ainakin+uskon,+kun+ikinä+en+ole+tuota+Condon+vuokrausta+tehnyt.
14.02.2018 11:52
"Mitä+sinä+Teet+Pattayalla+?"
No,+miksikäs+ei+Pattaya?+Kun+ollaan+loman+ensimmäinen+osoi+rauhallisehkolla+Ko+Changilla,+niin+toinen+(lyhyempi)+osia+sitten+ns."menomestassa"+(pattaya+on+ihan+"Nasta+mesta",+vaikkei+siellä+kävisikään+maksullisissa+naisissa+taikka+ryyppäisi).+Jos+et+ole+asiaa+tiennyt,+niin+iso+osa+Pattayan+matkaajista+on+perheitä/pariskuntia,+sen+näkee+Pattayan+katukuvassa+hyvin+selvästi+jos/kun+siellä+liikkuu.
"Minua+ainakin+oksettaisi+sinun+juttusi+ja+sinun+tyylisi+ja+minä+takaan+ja+
alleviivaan,+että+noilla+eväillä+noilla+puheilla+saat+olla+ihan+yksin."
Yksin?+No,+kuten+sanoin+niin+tuon+naisystäväni+kanssa+liikkeellä+tuo+tuleva+reissu,+niin+mitään+muuta+seuraa+sieltä+hakemassakaan,+ja+silloinkin+kun+olen+yksin+Thaimaassa+reissussa+(noin+1krt.vuosi+yksin+ja+1krt/vuosi+naisystävän+kanssa),+niin+silloinkaan+en+kauheasti+ole+mitään+seuraa+haemassa,+vaan+teen+ihan+yksin+omia+juttujani+(esimerkiksi+reissaan+moottoripyörällä+"ei+turisti-alueilla).
"Vaikka+kuinka+olisi+rahaa,+niin+Thaimaassa+juuri+elämä+ja+ihmisten+läheisyys+ja
kaikki+mitä+siihen+kuuluu+on+juuri+sitä+tärkeintä.+Minä+takaan+ja+alleviivaan,+että
minä+en+edes+tykkää+asua+missään+5+tähden+läävässä+jossa+kaikki+on+teennäistä."
Itse+olen+majoittunut+Thaimaassa+suhteellisen+monentasoisissa+majoituksissa,+mutta+aina+kun+ollaan+kahdestaan+liikkeellä,+niin+valintana+paremmantasoinen+hotelli+(mielummin+myös+hieman+isommalla+huoneella)+kivalla+allasalueella+(sielläkin+kun+tulee+jonkin+verran+aikaa+vietettyä)+jossa+on+kiva+rentoutua.
Ja+kun+kohtuullisesti+toimeentuleva+suomalainen+lapseton+pariskunta+on+lomalla+ja+koko+Thaimaan+matkan+(12pv.)++Budjetti+Lentoineen,+hotelleineen+ja+käyttörahoineen+on+yhteensä+noin+2200-2600€+(eli+1100-1300€/hlö),+niin+en+nyt+mistää+kauheasta+rahankäytöstä+ja+Thaimaalaisesta+elämästä+eriytymisestä+puhuisi,+vaikka+majoitukseen+käyttäisikin+vähän+enemmän+rahaa+(ja+silloinkin+koittaa+etsiä+erittäin+hyvää+hinta/laatusuhdetta,+eli+ei+maksa+mitä+hyvänsä).
"En+viitsi+pahemmin+enään+sinusta+sanoa.+En+nuole+sinun+rahojasi+tai+en+kunniota+
tuollaisia+ihmisiä+muutenkaan+ja+monet+ovat+varmasti+samaa+mieltä.+
Minä+rakastan+Thaimaata+ja+rakastan+Thaimaan+ihmisiä."
Nyt+pakko+sanoa+että+en+käsitä+mihin+asioihin+tämä(kään)+kommentti+oikein+liittyy?
14.02.2018 10:21
Minkä+maan/maat+olet+sitten+ottanut+Thaimaan+tilalle+matkakohteeksesi?+Vai+onko+matkustaminen+jäänyt+kokonaa?
13.02.2018 23:32
139 / 141