Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

2805

1. Tuo+Honda+Wave+taitaa+olla+paikallisten+keskuudessa+varmastikkin+se+suosituin+kaksipyöräinen+menopeli.+Itse+olen+kerran+sellaisen+vuokrannut+ja+en+tykäänyt.Noista+"pikkuskoottereista"+otan+itse+yleensä+tuon+Honda+PCX:n+(ja+juurikin+tuolla+150cc+koneella,+koska+se+"ylimääräinen++25cc+ja++2hv.+antaa+juuri+tarvittavan+"lisäpotkun"+ajamiseen+verrattuna+tuohon+pienempään+125cc.+versioon+),+kun+se+on+hieman+suurempi+ja+tukevampi+kuin+aivan+pienimmät+perusajopelit+(vaikkapa+Honda+Click+yms).+Myös+tuo+uusi+Yamahan+Nmax155+pitää+joskus+mielenkiinnosta+ottaa+ajoon,+sehän+on+asemoitu+juuri+suoraan+tuon+huippusuositun+PCX:n+kilpailijaksi.
  2. "Mitä+sinä+Teet+Pattayalla+?"No,+miksikäs+ei+Pattaya?+Kun+ollaan+loman+ensimmäinen+osoi+rauhallisehkolla+Ko+Changilla,+niin+toinen+(lyhyempi)+osia+sitten+ns."menomestassa"+(pattaya+on+ihan+"Nasta+mesta",+vaikkei+siellä+kävisikään+maksullisissa+naisissa+taikka+ryyppäisi).+Jos+et+ole+asiaa+tiennyt,+niin+iso+osa+Pattayan+matkaajista+on+perheitä/pariskuntia,+sen+näkee+Pattayan+katukuvassa+hyvin+selvästi+jos/kun+siellä+liikkuu."Minua+ainakin+oksettaisi+sinun+juttusi+ja+sinun+tyylisi+ja+minä+takaan+ja+alleviivaan,+että+noilla+eväillä+noilla+puheilla+saat+olla+ihan+yksin."Yksin?+No,+kuten+sanoin+niin+tuon+naisystäväni+kanssa+liikkeellä+tuo+tuleva+reissu,+niin+mitään+muuta+seuraa+sieltä+hakemassakaan,+ja+silloinkin+kun+olen+yksin+Thaimaassa+reissussa+(noin+1krt.vuosi+yksin+ja+1krt/vuosi+naisystävän+kanssa),+niin+silloinkaan+en+kauheasti+ole+mitään+seuraa+haemassa,+vaan+teen+ihan+yksin+omia+juttujani+(esimerkiksi+reissaan+moottoripyörällä+"ei+turisti-alueilla)."Vaikka+kuinka+olisi+rahaa,+niin+Thaimaassa+juuri+elämä+ja+ihmisten+läheisyys+jakaikki+mitä+siihen+kuuluu+on+juuri+sitä+tärkeintä.+Minä+takaan+ja+alleviivaan,+ettäminä+en+edes+tykkää+asua+missään+5+tähden+läävässä+jossa+kaikki+on+teennäistä."Itse+olen+majoittunut+Thaimaassa+suhteellisen+monentasoisissa+majoituksissa,+mutta+aina+kun+ollaan+kahdestaan+liikkeellä,+niin+valintana+paremmantasoinen+hotelli+(mielummin+myös+hieman+isommalla+huoneella)+kivalla+allasalueella+(sielläkin+kun+tulee+jonkin+verran+aikaa+vietettyä)+jossa+on+kiva+rentoutua.Ja+kun+kohtuullisesti+toimeentuleva+suomalainen+lapseton+pariskunta+on+lomalla+ja+koko+Thaimaan+matkan+(12pv.)++Budjetti+Lentoineen,+hotelleineen+ja+käyttörahoineen+on+yhteensä+noin+2200-2600€+(eli+1100-1300€/hlö),+niin+en+nyt+mistää+kauheasta+rahankäytöstä+ja+Thaimaalaisesta+elämästä+eriytymisestä+puhuisi,+vaikka+majoitukseen+käyttäisikin+vähän+enemmän+rahaa+(ja+silloinkin+koittaa+etsiä+erittäin+hyvää+hinta/laatusuhdetta,+eli+ei+maksa+mitä+hyvänsä)."En+viitsi+pahemmin+enään+sinusta+sanoa.+En+nuole+sinun+rahojasi+tai+en+kunniota+tuollaisia+ihmisiä+muutenkaan+ja+monet+ovat+varmasti+samaa+mieltä.+Minä+rakastan+Thaimaata+ja+rakastan+Thaimaan+ihmisiä."Nyt+pakko+sanoa+että+en+käsitä+mihin+asioihin+tämä(kään)+kommentti+oikein+liittyy?