Vapaa kuvaus

Aloituksia

92

Kommenttia

5829

1. Kannattaa aina pitää tietty lähdekritiikki voimassa.
    Olen tuota Kharg:n saarta aikaisemmin Google maps:lta katsonut ja pitänyt realistisena vastauskohteena USA:n joukoille. Ja jotenkin tuo 1491km2 pinta-ala ei oikein kohdannut omien muistikuvieni kanssa.
    Kyllä, suomenkielinen Wikipedia kertoo sivuillan "yhteenvetolaatikossa" saaren pinta-alaksi tuon 1491m2.
    Mutta suomenkielisen wikipedian teksti saaresta kertoo sen pinta-alaksi vain 210m2 mutta tuokaan ei yhtynyt todellisuuteen mitä katsoin ja mittasin Google maps:sta saarta.
    Saari on pisimmiillään kartasta mittaamalla noin 8km. ja noin 3km, leveä. eli pisimmältä ja leveimmältä kohdalta mitattuna noin 24km2.
    Mutta englannikielinen Wikipedia kertaa saaren pinta-alaksi vain voin 20km2 eli vain noin 1:75-osa tuosta kertomastasi 1491m2 pinta-alasta.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Kharg_Island

Tuo on juurikin sopivankokoinen saari noin 2500miehen valtaus-osatolle millä on täysi ilmaherruus alueella ja kyky estää kaikki Iranin huolto ja täydennyskuljetukset saarelle.
  2. Se mielikuva mitä H.O.G haluaa antaa ja mikä on todellisuus ei minun omien havaintojen mukaan kohtaa.
    Kuten sanoin, olen ollut itse töissä muutamassakin H-DCF:n tapahtumassa ja ei, siellä ei nuorempaa polvea juuri näy vaikka H.O.G:n mainossivujen kuvissa heitä näkyykin, enkä heidä juuri missään tienpäälläkään itse havainnoi.

H-D:n pitää uudistaa (=nuorentaa) Brändinsä ja mallistonsa jos haluavat olla varteenotettava moottoripyörävalmistaja myös tulevaisuudessakin (heidän myyntilukunsa kertovat ongelmista).
    Sitten on oma asiansa väki joka pelaa ja rakentaa vanhoja pyöriä ja elää "sitä maailmaa" (eli samaa kuin 50-70vuotta vanhojen autojen rakentelijat, kiva harrastus mutta siinä se), heidän kuvionsa ovat ihan omat.