Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
92
Kommenttia
6119
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo Mahlen X35+ järjestelmä on tarkoitettu sähköavusteisiin pyöriin joissa lähtökohtana on mahdollisimman alhainen paino. Järjestelmä (moottori, akku sekä ohjainlaitteet) painaa kokonaisuudessaan vain noin 3.5kg. kun keskiömoottorilliset "täysitehoiset"ratkaisut ovat akkuineen luokkaa 6-8kg. järjestelmästä ja akkukoosta riippuen.
Tuota X35+ järjestelmää löytää useimmiten sähköavusteisista Maantie-, Gravel- taikka kaupunkipyöristä, joissa haetaan alhaista kokonaispainoa.
29.05.2026 11:06
Tuossa taas yksi väärinpäin asennetulla keulalla myynnissä oleva Triacle.
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/42121618
Olisi kyllä hauska kuulla minkälaiset kokemukset on ollut ajaa kyseisillä pyörillä (tai sitten niillä ei ole vain ajettu ollenkaan) kun keula on asennettu väärinpäin ja tällä keulan geometria on muuttunut aivan radikaalisti (ja ei todellakaan parempaan suuntaan).
29.05.2026 10:39
Niin, kerrotko millä sotilaallisella kaukovaikutuskyvyllä ei ole sitä mahollisuutta ettei tule "täysin hallitsemattomia" uhreja.
Tykistö voi ampua harhaan, ohjukset harhautuvat yms. eli mikä on sitten ratkaisusi?
28.05.2026 13:32
Tuo Triacle on siitä koominen (mutta myös vaarallinen) pyörä, että kun se tosiaan on lähinnä tullut tietyn kodinelectroniikkaketjun "kylkiäis"pyöränä ja se on toimitettu laatikossa asiakkaalle joka on joutunut loppukokoamisen tekemään itse, niin kyseistä mallia näkyy myynnissä jonkinverran niin että etuhaarukka on asennettu väärinpäin ja jos/kun polkupyörä geometriasta mitään tajuaa, niin tämä asennusvirhe tekee pyörästä todella arvaamattoman ja vaarallisen ajaa..
Esimerkkejä tästä löytyy nytkin kahdesta Torissa myynnissä olevasta pyörästä.
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/41583146
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/40398988?ci=3
Mutta kokonaisuudessaan kyseessä on laadullisesti yksi huonoimmista pyöristä mitä viimeisen kymmenen vuoden aikana on toimitettu kuluttajille ja sen "huonoutta" vielä tosiaan edesauttaa se että tuon lopullisen käyttöönotto kasauksen on tehneet pyörän ostajat jotka eivät yhtään ole tienneet mitä tekevät.
28.05.2026 13:10
Minä kysyn mielummin tämän palstan henkilöiltä jotka kertovat erinäisiä väitteitään, niin sillä tietää että onko heillä oikesti mitään tajua siitä mitä puhuvat kyseisistä pyöristä (hyvin harvoin ei).
28.05.2026 11:37
Kumpikin onnistuu sekä Phuketissa että Pattayalla, joten?
28.05.2026 11:12
Kun näyttää olevan asiantuntijaa paikalla, niin kerrotko miten sähköavusteisen pyörän rajoittimen saa maastossa kytkettyä pois ja paljonko tehot tuolloin nousevat?
28.05.2026 11:10
Itse viihdyn Phuketissa oikein mainiosti, tosin "perhematkailusta" ei ole kokemusta, mutta ihan heti en keksi isommin asioita mitä matkaileva perhe voi tehdä Pattayalla mutta ei voi tehdä Phuketissa?
Jos kyse "vesiurheilusta" niin tuolla Phuketissa ja sen lähivesistöissä sen harrastus mahdollisuudet ja ympäristö parempaa kuin Pattayalla.
Phuketista löytyy useampikin vesipuisto niistä pitäville.
Phuketin ja Krabin välinen saaristoalue on kuin tehty veneretkille ja sukellusreissulle.
Tuo Phuketin ja Krabin välinen merialue on kuin suoraan "postikorttimaisemista".
Etenkin Phuket Cityssä on hyvät ostosmahdollisuudet, että siitäkään asia ei jää kiinni.
Myös Phuketin ravintolatarjonta on vähintään "riittävä".
Phuketista löytyy ATV, Zipline, seikkailu yms. puistot isoina määrinä.
On norsuratsastusta, eläintarhaa, akvaarioita.
Löytyy hyvatasoisia saleja, Thainyrkkeilykeskuksia yms.
Miinuksena tietusti Phuketin kalliimpi hintataso.
Mutta nyt olisi mielenkiintoista saada selkeitä esimerkkejä siitä mitä Pattayalla voi tehdä mikä ei Phuketissa onnistu lomalaisen (etenkin perheen) näkökulmasta.
28.05.2026 10:57
Eli vaikuttaa hyvin vahvasti siltä että mitään PUUKOTUSTA ei ole tapahtunut kuten epäilinkin, haavan paikka ei vain sopinut puukotukseen.
Joku esine/osa osunut ohiajavasta ajoneuvosta.
28.05.2026 10:41
Sähköpyörätehdas Suomi oy:llä löytyy tällähetkellä asiakastiedon tietokannasta 11kpl trattaprotesteja maksamattomista laskuista, ja yrityksen riskiluokka on 5 (asteikolla 1-5).
Kohta tullee ulosottokelpoisia tuomioita laskuista ja sitten yrityksen tarina olikin siinä. Ei muuta kuin onnea sitten takuiden yms. kanssa.
28.05.2026 10:33
Jos/kun kiinnostus on pyöräily, niin miksi menisin sinne kävelemään...
Ja miksi kansallispuistoihin on muutenkin tehty pyräilyreittejä jos...
On tämä ihmeellinen palsta kyllä...
27.05.2026 20:37
Tuo on kyllä osittain totta.
En pyöräile "pelastaakseni maailmaa" enkä minkään muunkaan vastaavan syyn takia, vaan siitä yksinkertaisesta syystä että MINÄ tykkään kyseisestä puuhasta. En tiedä miksi jotain muuta syytä tuohon pitäisi olla kuin tuo.
Jollain muulla on joku muu syy, minulle se on tuo.
27.05.2026 20:34
Kerrotko kenelle liikuntavammaiselle tuollainen huippuosilla varustettu sähköavausteinen täysjoustomaastopyörä on tarkoitettu? Kummallisesti ainakin niiden markkinoinnissa ei tuota puolta ole missään vaiheessa käytetty hyväkseen...
27.05.2026 10:22
Voin kertoa miten itse päädyin tuohon valintaan, jokainen tietysti loppupelissä vastaa itse omista päätöksistään ja valinnoistaan (ja toisten valintoja on suhteellisen turha kritisoida).
Ensinnäkin sanon suoraan että mitkään ekologiset seikat eivät itselläni harrastukseni valinnassa paina juuri millään tavoin, jos vaikka haluan ostaa uuden pyörän, niin sitten ostan sen. Jos haluan ajaa autolla pyörä kyydissä satoja kilometrejä vain päästäkseni jollekkin uudelle kiinnostavalle ajokohteelle niin sitten teen sen.
Mutta toisaalta yritän "kunnioittaa" ajoympäristöä/luontoa niin että en aja alueilla missä ei saa ajaa, en sotke ja huomioin muut liikkujat.
Mutta miten itse olen nykyiseen harrastukseeni (mitä se hyvin vahvasti on) päätynyt.
Aikoinaanhaan oma vakavakin haarsutukseni oli ihan vakavankin/tuloshakuinen saliharjoittelu (jota tuli tehtyä luokkaa 25vuotta aloittaen alle kaksikymppisenä, nykyään tulee salilla käytyä vain aina silloin tällöin ja hyvin kevyesti) johon sitten mietin tuossa noin 15vuotta sitten jotain mielekästä aerobista tekemistä sen sivuun ja olikohan se vuonna 2013 kun mietin että maastopyöräily voisi olla sellainen aeroobinen juttu mistä voisin pitää ja hankin ensimmäisen "oikean" maastopyöräni (nuorena polkupyörä oli hyvin isossa osassa liikkumisessa paikasta paikkaan, sitten se jäi kun tuli auto yms. kuvioihin mukaan ja pyöräilyyn tuli sellainen 20v. tauko).
Muutaman vuoden siinä sitten kävinkin aina aika-ajoin maastopyöräilemässä "luomulla", periaatteessa tykkäsin lajista mutta silti en sitä täysin kokenut omakseni ja kiinnostus lajia kohtaan hiipui.
Sitten olikohan se vuonna kun 2018 ostin ensimmäisen sähköavusteisen maastopyörän ja sen myötä sitten tuo harrastus sai aivan uuden kipinän ja innon. Maastoajosta tulikin suhteessa hieman enemmän "ajamista" ja vastaavasti hieman vähemmän "polkemista". Olin noiden sähköavusteisella ajettujen lenkkien jälkeen ihan yhtä "poikki" kuin olin ollut manuaalipyörällä ajaessanikin, mutta ajon luonne oli muuttunut, keskinopeus noussut ja matkat pidentyneet, se mikä oli polkemisessa helpottut oli sitten korvautunut pyörän hallinnan ja ajamisen raskautumisena keskinopeuden ja ajetun matkan nousun myötä.
Tuo koronakesä oli sitten itselläni se viimeinen "sysäys" harrastuksen parissa, työt loppuivat tilapäisesti oli ensimmäisen kerran vuosiin aikaa harrastaa ja ajoinkin suht paljon, taidot karttuivat (aloitin homman vakavammin kuitenkin vasta yli nelikymppisenä), ajokalusto parani ja löysin tuosta "oman juttuni" mitä olenkin aktiivisesti harrastanut näihin päiviin asti. Ja on hyvin iso osa omaa vapaa-ajan ja lomien viettoa. Olen mm. hankkinut toiseksi autoksi pakettiauton (ja rakennellut sitä pyörien kuljetukseen sopivaksi) johon saa helposti useamman pyörän mukaan kulkemaan.
Samalla kuvioon tullut mukaan noiden pyörien parantelu ja rakentelu (kaikki kuitenkin noita 250w. luokiteltuja pyöriä) joka on omalta osin myös mielenkiintoista.
Tuo tosiaan oma "kehityskulkuni", jakaisella on varmastikkin omansa. Olen itse vienyt useitakin kavereitani (itselläni siis suht isohko pyöräkokelma) mukanani maastoon ajelemaan noilla sähköavusteisilla pyörillä ja kyllä lähes kaikkien kommentit olleet hyvinkin positiivisia ja useampikin on sittemmin omaa pyörää hankkinut.
Tuo on sellainen asia että se pitää itse ensin kokeilla että pystyy oikeasti oman mielipiteensä muodostamaan, pelkillä ennakkokäsityksillä se ei oikein onnistu. Ei tuo harrastus luonnollisestikkaan ole kaikille, mutta kehoitan silti testaamaan jos mahdollisuuksia siihen on.
27.05.2026 10:20
Eli ei siis ole kokemusta maastoajaosta, siltä vaikuttaa...
Maastossa ajaminen tarkoittaa:
Kivikoita, juurakoita, kuoppia, "hyppyreitä", hiekkaa, mutaa, huonoa pitoa, pujottelua, nopeita suunnan- sekä nopeuden vaihtoja, keulan sekä perän "hyppyyttämistä" esteiden yli, ajolinjojen etsimistä ja päättämistä vauhdissa, kehonpainopisteen siirtoja eri tilanteissa, jyrkkiä ala- ja ylämäkiä, kaatumisia, oksien "hakkaamista" eri puolille kehoa yms.
Maastoajo on myös hienoja maisemia ja onnistumisen elämyksiä, mutta siihen menee joku aika että oppii ajamaan haastavammassa maastossa. ja sitä ei oikeastaan muuten opi kuin ajamalla.
Sitä on maastoajo parhaimmillaan ja hauskimmillaan.
Maastoajo on mm. tätä:
https://i.ibb.co/MkVc1KtK/maasto1.jpg
https://i.ibb.co/MDjgz61K/maasto2.jpg
https://i.ibb.co/mVqMt10K/Maasto3.jpg
https://i.ibb.co/xKRFs7nb/maasto4.jpg
https://i.ibb.co/kgHG9CLc/maasto5.jpg
https://i.ibb.co/cM3wGxh/Maasto6.jpg
27.05.2026 00:29
Oho kerrotko lisää tästä pyörän akusta syttyneestä suopalosta, on mennyt täysin ohi.
Mutta sitten hieman laitetaan asioita oikeisiin mittakaavoihin, pelkästään Huhtikuussa pelastuslaitokset sammuttivat noin 750kpl maastopaloja. Niin JOS yksi olisikin akusta syttynyt, niin sekö se kaiken ongelma on?
26.05.2026 23:18
Kerrotko mikä se sinun ”kosketuspintasi” on:
A) Sähköavusteisiin polkupyöriin, minkälaisilla pyörillä olet ajanut ja paljonko sekä missä olosuhteissa?
B) Paljonko olet ajanut maastoajoa joko ”manuaalilla” taikka sähköavusteisella?
C) Paljonko olet liikkunut noilla hieman syrjäisemmällä reiteillä? Pyörällä/kävellen taikka talvella suksillla/lumikengillä?
Niin saadaan hieman paremmin kuvaa tuosta ”kosketuspinnastasi”.
26.05.2026 23:13
Juurihan kerrostalo sai pahat palovauriot Grillaamisen takia, mitä mieltä siitä?
26.05.2026 23:08
Miten muut asiat jotka ovat todella yleisempiä tulipalon alkulähteitä kuin nuo sähkö(avausteiset) pyörät? Kai sentään kolet kieltämässä niitäkin?
Ei ilmeissisti, koska eihän sinulla todellisuudessa ole kiinnostusta paloturvallisuuteen, vaan vain tuo älytän "ristiretki" noita sähköavusteisia pyöriä vastaan...
26.05.2026 20:25
Näinpä, ja kun lihasheikkousmiehellä ei muutenkaan ole oikeastaan mihinkään tämänkään keskustelun aiheeseen juuri mitään kosketuspintaa. Ei tiedä sähköavausteisista pyöristä, ei maastoajosta eikä näistä maastopoluista oikeastaan mitään.
26.05.2026 20:22
7 / 306