Vapaa kuvaus

Aloituksia

31

Kommenttia

920

1. Niin+no+tuli+varmaankin+vasta+nyt+esille+koska+vaalit+on+tulossa
  2. Miksi?241+Ja+Jeesus+lähti+ulos+pyhäköstä+ja+meni+pois;+ja+hänen+opetuslapsensa+tulivat+hänen+tykönsä+näyttämään+hänelle+pyhäkön+rakennuksia.+2Niin+hän+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Ettekö+näe+näitä+kaikkia?+Totisesti+minä+sanon+teille:+tähän+ei+ole+jäävä+kiveä+kiven+päälle,+maahan+jaottamatta."3+Ja+kun+hän+istui+Öljymäellä,+tulivat+opetuslapset+erikseen+hänen+tykönsä+ja+sanoivat:+"Sano+meille:+milloin+se+tapahtuu,+ja+mikä+on+sinun+tulemuksesi+ja+maailman+lopun+merkki?"+4Silloin+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Katsokaa,+ettei+kukaan+teitä+eksytä.+5Sillä+monta+tulee+minun+nimessäni+sanoen:+'Minä+olen+Kristus',+ja+he+eksyttävät+monta.+6+Ja+te+saatte+kuulla+sotien+melskettä+ja+sanomia+sodista;+katsokaa,+ettette+peljästy.+Sillä+näin+täytyy+tapahtua,+mutta+tämä+ei+ole+vielä+loppu.+7Sillä+kansa+nousee+kansaa+vastaan+ja+valtakunta+valtakuntaa+vastaan,+ja+nälänhätää+ja+maanjäristyksiä+tulee+monin+paikoin.+8+Mutta+kaikki+tämä+on+synnytystuskien+alkua.+9Silloin+teidät+annetaan+vaivaan,+ja+teitä+tapetaan,+ja+te+joudutte+kaikkien+kansojen+vihattaviksi+minun+nimeni+tähden.+10+Ja+silloin+monet+lankeavat+pois,+ja+he+antavat+toisensa+alttiiksi+ja+vihaavat+toinen+toistaan.+11Ja+monta+väärää+profeettaa+nousee,+ja+he+eksyttävät+monta.+12Ja+sentähden,+että+laittomuus+pääsee+valtaan,+kylmenee+useimpien+rakkaus.+13Mutta+joka+vahvana+pysyy+loppuun+asti,+se+pelastuu.+14Ja+tämä+valtakunnan+evankeliumi+pitää+saarnattaman+kaikessa+maailmassa,+todistukseksi+kaikille+kansoille;+ja+sitten+tulee+loppu.15Kun+te+siis+näette+hävityksen+kauhistuksen,+josta+on+puhuttu+profeetta+Danielin+kautta,+seisovan+pyhässä+paikassa+—+joka+tämän+lukee,+se+tarkatkoon+—+16+silloin+ne,+jotka+Juudeassa+ovat,+paetkoot+vuorille;+17joka+on+katolla,+älköön+astuko+alas+noutamaan,+mitä+hänen+huoneessansa+on,+18+ja+joka+on+pellolla,+älköön+palatko+takaisin+noutamaan+vaippaansa.+19Voi+raskaita+ja+imettäväisiä+niinä+päivinä!+20Mutta+rukoilkaa,+ettei+teidän+pakonne+tapahtuisi+talvella+eikä+sapattina.+21Sillä+silloin+on+oleva+suuri+ahdistus,+jonka+kaltaista+ei+ole+ollut+maailman+alusta+hamaan+tähän+asti+eikä+milloinkaan+tule.+22+Ja+ellei+niitä+päiviä+olisi+lyhennetty,+ei+mikään+liha+pelastuisi;+mutta+valittujen+tähden+ne+päivät+lyhennetään.23Jos+silloin+joku+sanoo+teille:+'Katso,+täällä+on+Kristus',+tahi:+'Tuolla',+niin+älkää+uskoko.+24Sillä+vääriä+kristuksia+ja+vääriä+profeettoja+nousee,+ja+he+tekevät+suuria+tunnustekoja+ja+ihmeitä,+niin+että+eksyttävät,+jos+mahdollista,+valitutkin.+25+Katso,+minä+olen+sen+teille+edeltä+sanonut.+26Sentähden,+jos+teille+sanotaan:+'Katso,+hän+on+erämaassa',+niin+älkää+menkö+sinne,+tahi:+'Katso,+hän+on+kammiossa',+niin+älkää+uskoko.+27Sillä+niinkuin+salama+leimahtaa+idästä+ja+näkyy+hamaan+länteen,+niin+on+oleva+Ihmisen+Pojan+tulemus.+28Missä+raato+on,+sinne+kotkat+kokoontuvat.29Mutta+kohta+niiden+päivien+ahdistuksen+jälkeen+aurinko+pimenee,+eikä+kuu+anna+valoansa,+ja+tähdet+putoavat+taivaalta,+ja+taivaitten+voimat+järkkyvät.+30Ja+silloin+Ihmisen+Pojan+merkki+näkyy+taivaalla,+ja+silloin+kaikki+maan+sukukunnat+parkuvat;+ja+he+näkevät+Ihmisen+Pojan+tulevan+taivaan+pilvien+päällä+suurella+voimalla+ja+kirkkaudella.+31Ja+hän+lähettää+enkelinsä+suuren+pasunan+pauhatessa,+ja+he+kokoavat+hänen+valittunsa+neljältä+ilmalta,+taivasten+ääristä+hamaan+toisiin+ääriin.32+Mutta+oppikaa+viikunapuusta+vertaus:+kun+sen+oksa+jo+on+tuore+ja+lehdet+puhkeavat,+niin+te+tiedätte,+että+kesä+on+lähellä.+33+Samoin+te+myös,+kun+näette+tämän+kaiken,+tietäkää,+että+se+on+lähellä,+oven+edessä.34+Totisesti+minä+sanon+teille:+tämä+sukupolvi+ei+katoa,+ennenkuin+kaikki+nämä+tapahtuvat.+35Taivas+ja+maa+katoavat,+mutta+minun+sanani+eivät+koskaan+katoa.+36Mutta+siitä+päivästä+ja+hetkestä+ei+tiedä+kukaan,+eivät+taivasten+enkelit,+eikä+myöskään+Poika,+vaan+Isä+yksin.+37Sillä+niinkuin+oli+Nooan+päivinä,+niin+on+Ihmisen+Pojan+tulemus+oleva.+38Sillä+niinkuin+ihmiset+olivat+niinä+päivinä+ennen+vedenpaisumusta:+söivät+ja+joivat,+naivat+ja+naittivat,+aina+siihen+päivään+asti,+jona+Nooa+meni+arkkiin,+39+eivätkä+tienneet,+ennenkuin+vedenpaisumus+tuli+ja+vei+heidät+kaikki;+niin+on+myös+Ihmisen+Pojan+tulemus+oleva.+40Silloin+on+kaksi+miestä+pellolla;+toinen+korjataan+talteen,+ja+toinen+jätetään.(V.+24:42-51+;+vert.+Luuk.+12:35-46+)41+Kaksi+naista+on+jauhamassa+käsikivillä;+toinen+korjataan+talteen,+ja+toinen+jätetään.+42Valvokaa+siis,+sillä+ette+tiedä,+minä+päivänä+teidän+Herranne+tulee.+43Mutta+se+tietäkää:+jos+perheenisäntä+tietäisi,+millä+yövartiolla+varas+tulee,+totta+hän+valvoisi,+eikä+sallisi+taloonsa+murtauduttavan.+44+Sentähden+olkaa+tekin+valmiit,+sillä+sinä+hetkenä,+jona+ette+luule,+Ihmisen+Poika+tulee.45Kuka+siis+on+se+uskollinen+ja+ymmärtäväinen+palvelija,+jonka+hänen+herransa+on+asettanut+pitämään+huolta+palvelusväestään,+antamaan+heille+ruokaa+ajallansa?+46
  3. Onko+täällä+kellään+tarkkoja+faktoja+siitä+mitä+tapahtui?+Melkoista+arvuuttelua+vaikuttaa+olevan+tämä+ketju