Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kannattaa+lukea+Ruth+Stoutin+aiheesta+kirjoittama+kirja.+Itse+luin+sen+vuosikymmeniä+sitten.+Johdannossa+kerrotaan+muistaakseni,+että+viljely+on+niin+vaivatonta,+että+ei+tarvitse+tehdä+mitään+ja+viljeltyjen+tuotteiden+laatu+on+niin+hyvä,+että+niitä+syövä+Ruth+jaksaa+vielä+94-vuotiaanakin+raataa+päiväkaudet+kateviljelmillään...+No,+ehkä+muistini+pettää+jossain+määrin,+mutta+jotain+tuollaista+siinä+oli.
08.06.2019 15:09
Tänään+tein+vielä+potun+istutusta,+mutta+täysin+ilman+apuvoimia.+Koska+asia+melkein+liittyy+mormonismiin,+tässä+muillekin+ilmainen+vinkki.+Potut+suoraan+muokatun+maan+pinnalle,+ei+mullan+alle.+Maanmuokkaus+tarvitaan+vain+ensimmäisenä+vuonna.+Voi+myös+laittaa+sanomalehtiä+pohjalle+ja+kastella+ne.+
Päälle+30+-+50+cm+heiniä+tai+olkia.+Niiden+vajetessa+voi+lisätä,+mutta+jos+pysyy+20+sentissä,+lisäystä+ei+tarvita.+Katteen+määrä+on+nimenomaan+perunalle+tärkeä+sikäli,+että+mukulat+eivät+saa+saada+valoa,+koska+silloin+ne+vihertyvät+ja+niihin+muodostuu+myrkyllistä+solaniinia.+
Rikkaruohot+eivät+helposti+kasva+katteen+läpi+ja+jos+kasvavat,+ne+on+helppo+nyppäistä+pois.+Perunoista+tulee+puhtaita+ja+isoja.+Saa+enemmän+pienemmältä+alalta.+Kyseessä+suomeksi+sanottuna+kateviljely.
08.06.2019 15:00
Odotamme+innolla+Ollin+kommenttia.+Ehkä+hän+ei+oe+ehtinyt+vielä+rukoilla+eikä+saada+todistusta.+Kaikkein+tyhmintä+tällaisessa+tilanteessa+olisi+jäädä+odottamaan+kirkon+virallista+kantaa+asiaan.+Kirkkohan+voi+pahimmassa+tapauksessa+mennä+harhaan+ja+jättää+uskomatta+ilmiselvään+jumalliseen+totuuteen.+Niinhän+kävi+monella+Jeesuksen+suhteen+ja+Joseph+Smithin+suhteen.
08.06.2019 14:33
Anteeksi,+mutta+tuo+"tänään"+särähti+korvaani+samoin+kun+särähtää+"tänä+päivänä".+Itse+käyttäisin+ilmaisua+"nykyisin".
07.06.2019 20:48
Lienee+lyhenne+ilmaisusta:+oli+vähällä+tipahtaa.+Tipahtamisesta+tuli+mieleen+tippua-sanan+käyttäminen+myös+klönteistä+(esim.+ihminen+tai+kukkaruukku),+vaikka+se+sopii+vain+nesteisiin,+hiekkaan+yms.
06.06.2019 08:34
Minun+korvaani+särähti+kun+joskus+vuosikymmeniä+sitten+TV:ssä+alettiin+sanoa:+"Näkemiin+huomenna".+Mutta+sehän+on+sinänsä+ihan+oikein+kun+merkitystä+ajattelee.
Sen+sjaan+jossain+laulussa+lauletaan:+"Näkemiin+nyt+oikein+paljon".+Se+kuulostaa+hassulta.+
Ja+eräässä+laulussa+lauletaan:+"Rakkauden+tunnetta,+kosketuksen+puutetta+mikään+ei+voi+korvata".+Siis+rakkauden+tunne+ja+kosketuksen+puute+ovat+niin+ihania+asioita,+että+niitä+ei+voi+mikään+korvata...
Klassikko+on+tietenkin:+"Mä+näitä+polkuja+tallaan+kai+viimeiseen+asti,
jos+sä+rakkaani+seisot+mun+vierelläin".+Jokainen+voi+miettiä,+että+miten+tuo+on+mahdollista.+Itselleni+tulee+mieleen+kaksi+hassua+mahdollisuutta.+
Minulle+kello+on+kymmentä+vailla+yksi+tai+kymmenen+yli+yksi.+Siksi+aluksi+särähti+korvaan+kun+kuulin+ilmaisun:+kymmentä+yli+yksi.+Jotain+voi+olla+vailla+(kissaa+vailla),+mutta+kaipa+sitten+voi+olla+jotakin+ylikin.++
Kun+mormonismipalstalla+ollaan,+melkoisesti+särähtää+korvaan+kun+mormonikirkon+nimeen+ympätään+Jeesusta+ja+pyhää+ja+kun+mormonit+puhuvat+evenkeliumista,+vaikka+eivät+sitä+tarkoita.
06.06.2019 08:25
Myöskin+kirjakieleen+kuuluva+ilmasu+"oli+tipahtaa"+särähtää+minun+kielikorvaani.
05.06.2019 20:37
Minä+en+koskaan+omaksunut+omituista+isäni+ja+kotiseutuni+käyttämää+ilmaisua+"mennä+kotia".+Minä+menin+aina+kotiin,+kuten+myös+äitini.
05.06.2019 20:35
Myös+asunnonmyynti-ilmoituksia+täytyy+lukea+ajatuksen+kanssa.+Jos+myydään+"remonttitaitoisen+unelma",+se+on+suomeksi+täysi+paska.+"Rauhallinen+sijainti"+merkitsee,+että+talo+on+jossain+hevonkuusessa.+
Oma+juttunsa+ovat+sanojen+muuntelut.+Ennen+käytettiin+selvästi-sanaa,+nyt+selkeästi.+Minusta+selkeästi+viittaa+vain+tiettyihin+merkityksiin.+Ennen+saatiin+aikaan,+nykyisin+saadaan+aikaiSEKSI.+Miksi+tuohon+sanaan+on+pakko+tunkea+seksiä?+Minusta+vain+herätyskellon+soiton+voi+saada+aikaiseksi+säätämällä+herätysaikaa.+
Se+ketä+lukee+tätä,+saattaa+vierastaa+myös+joidenkin+murrealueiden+erikoisten+sanontojen+leviämistä+yleiskieleen.+Siis+se+JOKA+lukee+tätä...+Ennen+lähdettiin+kotoa,+nyt+yhä+useampi+lähtee+kotonta.+
Luomuviljely+on+terveellisempää+perinteiseen+viljelyyn+verrattuna.+Niin+-+kumpi+oikeastaan+on+perinteisempi?
05.06.2019 20:25
>+...koska+juoruja+on+myös+kirjoitettu+ylös,+on+ikäänkuin+historiallisia+todisteita.
Niin,+Smith+on+kirjoittanut+omakätisesti+painostuskirjeitä+tytöille+ja+näiden+vanhemmille,+"profeetat"+ovat+päästelleet+hanuristaan+kuka+mitäkin+ja+ne+on+kirjattu+ylös+kirkon+omaan+julkaisuun+Journal+of+Discourses.+
Se+on+Ollille+hyvin+kiusallista+ja+hän+yrittää+kääntää+dokumentoidut+asiat+vastustajien+panetteluiksi.+
>+Kanoninen+todistus+Josephista+on.+Hän+oli+viaton,+syntinsä+anteeksisaanut+ihminen+kuollessaan.+Se+riittää.+
Etkö+huomaa+eräänlaista+kehäpäätelmää?+Kimin+hallinto+on+antanut+Kimille+synninpäästön+siitä,+että+hän+tapatti+tätinsä+miehen+ja+velipuolensa.+Mitä+arvoa+on+muka+rikollisten+itsensä+antamalla+armahduksella?
05.06.2019 16:03
Miksi+Olli+valehtelet?+"Avioliittojen"+seksuaalisesta+toteutumisesta+on+naisten+valaehtoisia+lausuntoja.+Myös+Smithin+omakätisesti+kirjoittamat+painostuskirjeet+puhuvat+karua+kieltään.+Myöskin+TV-ohjelmassa+Sisarvaimot+porukka+vieraili+Smithin+vanhoila+asuinpaikoilla+ja+MAP-kirkkoon+kuulunut+opas+sanoi+Kodylle+ja+tämän+vaimoille,+että+kyllä+Smithin+avioliitot+toteutuivat+muutoinkin+kuin+hengellisesti.+Siis+amerikkalainen+MAP-kirkon+edustaja+sen+myönsi,+mutta+Olli+valehtelee+edelleenkin+jotain+ihan+muuta.+
Toisaalta+Olli+jättää+takaportin,+että+jos+Smith+on+irstaillut,+hän+on+saanut+kaiken+anteeksi+itse+perustamaltaan+kirkolta...
05.06.2019 08:25
Kerro+sinä+Olli,+että+miten+se+todellisuudessa+meni+Kimin++hallinnon...+ei+kun+siis+mormonikirkon+selitysten+mukaan.
04.06.2019 16:10
Smith+ja+kumppanit+väittivät,+että+naisen+ja+pikkutytön+saa+onnelliSEKSI+naimalla+tätä,+mutta+tässä+on+päinvastaista+tietoa:
https://www.nainen.com/naimattomat-lapsettomat-naiset-ovat-kaikista-onnellisimpia-vaittaa-asiantuntija/
03.06.2019 18:24
Sokea+luottamus+Kim+Jong-uniin+tai+Joseph+SMithiin+on+tdoella+vaarallista.+Lukijoiden+harhauttamiSEKSI+käytät+kaksoiskieltänne+ja+puhut+uskomisesta+Jeesukseen+Kristukseen+vaikka+kyse+on+uskosta+Joseph+Smithiin.
Olet+sentään+rehellinen+kun+sanot+Smthin+satujen+menevän+sekulaarin+tieteen+edelle!
Pahaa+vastaan+täytyy+taistella.+Mormonismi+edustaa+mekoista+pahuutta.+Luonnollisesti+joskus+itsekin+Smithin+satuihin+uskoneet+ovat+ammattitaitoisia+kirkon+kauheuksista+puhujia,+mutta+kyllä+me+aina+ulkopuolisinakin+pysyneet+voimma+havaita+mormonismin+kauheudet.
03.06.2019 15:21
Varma+asia+on,+että+Joseph+Smith+paneskeli.
03.06.2019 15:15
Väärin+nykyisessä+katsannossa?+Mutta+enne+rotusorto+ja+pikkutyttöjen+moninainti+olivat+ihan+oikein+eivätkä+sellaisten+harjoittajat+tehneet+mitään+väärää?
Fataalisia+virheitä+toki+löytyy,+mm.+Abrahamin+kirja+ja+hieroglyfien+"käännökset",+intiaanien+alkuperä,+pikkutyttöjen+moninainti,...
02.06.2019 21:49
Ethän+sinä+Olli+suostu+edes+lukemaan+mormonihistorioitsijoiden+nimenomaan+mm.+tuota+aihetta+käsittelevää+kirjaa!+Josephin+uskottomuus+oli+aivan+ilmeinen+tosiasia.
02.06.2019 20:35
Ei+ole+kysymys+rasismin+määritelmästä.+Tosin+rasismi+on+kyllä+aina+määritelty+rotusorroksi,+vaikka+annat+ymmärtää+muuta.+Rasismia+on+vastustettu+rasismina+niin+kauan+kuin+rasismia+on+ollut,+myös+silloin+kun+kirkkonne+"profeetta"+kannatti+avoimesti+arsismia.+
Eräs+tällä+palstalla+kirjoittanut+mormoni+sanoi,+että+lasten+ruumillisessa+kurittamisessa+ei+ollut+mitään+väärää+silloin+kun+se+ei+ollut+rikos!+
Etkö+Olli+tajua,+että+miten+järkyttäviä+ja+typeriä+sammakoita+päästät+hanuristasi?
"Kiroukset"+eivät+ole+Jumalalta+vaan+kirkkosi+imbesilliltä+johdolta!+Ei+kukaan+täysijärkinen+sano+tummaa+ihoa+kiroukseksi+johtuen+ihon+omistajan+aiemmista+tekosista.+Ja+edelleen+pilkkaat+Jeesusta+väittäen+kirkkosi+rasismin+olleen+hänen+syytään!+
>+Joka+paikassa+voi+elää+Jumalan+tavalla+tai+jollakin+toisella+tavalla.+
Niin+voi.+Sinä+elät+sillä+toisella+tavalla+hyväksyessäsi+kauheudet.
02.06.2019 20:34
Eli+jumala+oli+täsmälleen+mniin+julma+VT:n+aikaan+kuin+VT+antaa+ymmärtää,+mutta+sivistyi+jonkin+verran+UT:n+myötä?
02.06.2019 20:20
Valehtelet.+Edelleen+tuomitset.+Väärin+uskovat,+homot,+buddhalaiset,+ilmeisesti+naispppeuden+kannattajatkin,+ym.+ym.+
Jos+et+ole+valmis+antamaan+taivaspaikkaasi+toiselle,+olet+äärimmäisen+ITSEKÄS.+Jos+kunnon+kristityn+täytyy+sinun+mielestäsi+olla+itsekäs,+se+on+sinun+tulkintasi.+
>+Voihan+homoseksuaalisuuden+harjoittaja+olla+mukava+mutta+Jumalan+Sana+tosiaankin+tuomitsee+kaiken+synnin,mukaan+lukien+homoilu
SINÄ+ja+SINUN+jumalasi+tuomitsette+homot.+Jos+sinä+pystyt+nauttimaan+taivaan+loista,+vaikka+mukavat+homot+kärsisivät+ikuisessa+kidutuksessa,+olet+itsekäs+ja+psykologisesti+täysin+kieroutunut+henkilö,+kuten+myös+jumalasi.+
Jaahas,+olen+siis+sinun+mielestäsi+tyhmä,+koska+olen+liian+kiltti+uskomaan+sadistiseen+jumalaasi.+Okei,+ei+siinä+mitään.+Saat+pitää+minua+hulluna,+tyhmänä+tai+minä+hyvänsä.+Se+kertoo+sinun+uskonnostasi.+
Nimenomaan+SINÄ+tuomitset.+En+ole+koskaan+kuullut+Jumalan+tuomitsevan.+
Jos+sinun+mielestäsi+eläimilläkin+varsin+yleinen+(mm.+kädellisillä,+eniten+bonoboapinoilla)+ilmenevä+homoseksualisuus,+joksa+siis+on+täysin+luonnollista,+on+synti,+se+kertoo+sinusta+ja+kieroutuneisuudestasi.
02.06.2019 20:19
100 / 162