Vapaa kuvaus

Aloituksia

35

Kommenttia

3230

1. Millä+tavalla?+Samallako,+jolla+se+todistaa+sinulle+moniavioisuusilmoituksen+puolesta?+Että+saat+hyviä+tuntemuksia?+Voin+paljastaa+sinulle,+että+se,+joka+sinulle+sellaisia+tuntemuksia+antaa,+ei+ole+Pyhä+Henki.
  2. Hyvätekeväisyyteen+käytetään+paastouhrivaroja,+jotka+ovat+vapaaehtoisia+ja+tulevat+siis+kymmenysten+lisäksi.+Tuon+tärkeämmän+eli+avustustoimintaan+käytettyjen+paastouhrivarojen+antamatta+jättäminen+ei+ole+korotuksen+este,+mutta+ostareihin+ja+muuhun+kirkon+ökytoimintaan+käytettävien+kymmenysten+antamatta+jättäminen+estää+pääsyn+korotukseen.+Minä+asettaisin+asian+toisin+päin.+Jos+ei+auta+lähimmäistään,+silloin+ei+anna+Jumalalle,+jos+ei+anna+kirkon+bisneksiin,+se+on+vain+hyvä+asia.+Raamatusta:Silloin+Kuningas+sanoo+oikealla+puolellaan+oleville:+'Tulkaa,+minun+Isäni+siunatut,+ja+omistakaa+se+valtakunta,+joka+on+ollut+teille+valmistettuna+maailman+perustamisesta+asti.+Sillä+minun+oli+nälkä,+ja+te+annoitte+minulle+syödä;+minun+oli+jano,+ja+te+annoitte+minulle+juoda;+minä+olin+outo,+ja+te+otitte+minut+huoneeseenne;+minä+olin+alaston,+ja+te+vaatetitte+minut;+minä+sairastin,+ja+te+kävitte+minua+katsomassa;+minä+olin+vankeudessa,+ja+te+tulitte+minun+tyköni.'Silloin+vanhurskaat+vastaavat+hänelle+sanoen:+'Herra,+milloin+me+näimme+sinut+nälkäisenä+ja+ruokimme+sinua,+tai+janoisena+ja+annoimme+sinulle+juoda?+Ja+milloin+me+näimme+sinut+outona+ja+otimme+sinut+huoneeseemme,+tai+alastonna+ja+vaatetimme+sinut?+Ja+milloin+me+näimme+sinun+sairastavan+tai+olevan+vankeudessa+ja+tulimme+sinun+tykösi?'+Niin+Kuningas+vastaa+ja+sanoo+heille:+'Totisesti+minä+sanon+teille:+kaikki,+mitä+olette+tehneet+yhdelle+näistä+minun+vähimmistä+veljistäni,+sen+te+olette+tehneet+minulle'.Ilmeisesti+Smithin+innoitetussa+Raamatussa+on+jotenkin:Silloin+Kuningas+sanoo+oikealla+puolellaan+oleville:+'Tulkaa,+minun+Isäni+siunatut,+ja+omistakaa+se+valtakunta,+joka+on+ollut+teille+valmistettuna+maailman+perustamisesta+asti.+Sillä+minä+tarvitsin+rahaa+ja+te+annoitte.'Silloin+vanhurskaat+vastaavat+hänelle+sanoen:+'Milloin+me+näimme+sinut+rahattomana+ja+annoimme+sinulle+rahaa?'+Niin+Kuningas+vastaa+ja+sanoo+heille:+'Totisesti+minä+sanon+teille:+kaikki,+mitä+olette+antaneet+mormonikirkon+bisneksiin+ja+muuhun+ökytoimintaa,+sen+te+olette+antaneet+minulle'.