Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Fat_Earth
profiilit
Fat_Earth
Fat_Earth
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
2154
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Et+taida+edes+tajuta+miten+röyhkeä+olet.+
Esität+väitteitä+ja+kun+pyydän+viittaamiasi+todisteita,+vastaat+että+etsi+itse.+
+-+Jos+sinä+oikeudessa+ajaisit+asiaasi+tuolla+tavalla,+saisit+sakot+oikeuden+halventamisesta.+
Koska+et+kykene+antamaan+näitä+todisteita,+et+ole+itsekään+niitä+nähnyt.+Levität+kuulopuheita+ja+huhuja+tosiasioina.+Eli+uskot+kritiikittä+kaiken+mitä+sinulle+syötetään+arvioimatta+lähteen+luotettavuutta+ja+tarkistamatta,+onko+tieto+oikea.+Taitaa+olla+valmista+tämä+keskustelu.
03.04.2019 10:28
Monimutkaista+se+on,+mutta+sen+voi+kyllä+ymmärtää.+
Noin+suoraviivaista+nyrkkisääntöä+ei+voi+antaa,+että+merenpinta+nousee+sitä+enemmän+mitä+lähempänä+se+on.+
Nouseeko+se+ollenkaan,+riippuu+ainoastaan+kohteen+(esim+tuon+merenpinnankin)+ja+katsojan+välissä+olevan+ilman+tiheyden+kerrostuneisuudesta.+Se+voi+olla+lyhyelläkin+matkalla+hyvinkin+monella+tavalla+sekoittunutta+kylmempää+ja+lämpimämpää+ilmaa.+
Valonsäde+taittuu+viileämpään+ilmaan+päin,+se+on+tiheämpää.+Alaspäin+taittunut+valonsäde+näyttää+kumpareenkin+takana+olevia+kohteita,+valonsäde+"kaartuu+kumpareen+yli".+
Kesäpäivinä+ihan+merenpinnan+tasolla+on+usein+viileämpi+ilmakerros,+joka+on+luovuttanut+lämpöänsä+pintaveteen.+Sen+ja+yläpuolisen+lämpimämmän+ilman+rajapinnassa+valo+taittuu+alaspäin,+eli+sen+kohdan+takana+olevat+kohteet+nousevat.+Tämä+toimii+kuitenkin+vain+tyynellä,+kun+tuuli+ei+sekoita+ilmaa.
Mutta+samalla+tavoinhan+nousevat+kaikki+taempana+olevat+kohteet,+myös+Tallinnan+kuvajainen+nousee+mukana.+++
Sekoittuneessa+ilmassa+vaikutus+on+ennalta+arvaamaton,+valo+voi+mutkitella+kummallisesti,+osa+kohteesta+voi+olla+ylösalaisin+muiden+osien+ollessa+oikeinpäin+jne.+
Merimiesjutuissa+kerrotaan+"Lentävistä+Hollantilaisista",+repaleisista+aavelaivoista+jotka+ilmestyvät+ja+katoavat,+kulkevat+taivaalla+ja+joskus+ylösalaisin.+Ne+eivät+ole+houreita+eivätkä+aaveita.+Kaikki+johtuu+refraktioista.
03.04.2019 01:08
Hoaxia+myydään+nimenomaan+todisteilla.+Ja+sitä+nimenomaan+myydään.+Sillä+tehdään+rutosti+rahaa+ja+sitä+rahaa+nimenomaan+näillä+todisteiksi+väitetyillä+itse+editoiduilla,+dramaattisemmiksi+parannelluilla+ja+harhaanjohtaviin+yhteyksiin+saatetuilla+videoilla.+Joka+klikkaus+on+lantti+kassaan.+
Jos+minulle+annetaan+linkki+videoon+nasan+sivuilla+ja+huomautetaan,+että+siinä+kohdassa+xx+on+se+ja+se+virhe,+editointi,+outo+leikkaus+tai+muu+moka,+joka+todistaa,+että+se+ei+ole+aito,+niin+siinä+tapauksessa+minä+katson+itse+ja+päätän+itse,+pidänkö+sitä+väärennöksenä.++Minä+en+osta+mitään+salaliittotarinoita+ihmisiltä,+jotka+ansaitsevat+rahaa+sillä,+että+joku+avaa+heidän+tarjoamansa+editoitua+aineistoa+tietokoneellaan.+Mielestäni+tämän+asenteen+nimi+on+"jäitä+hattuun"+ja+mielestäni+se+on+terve+asenne+ja+lisäksi+mielestäni+kaikkien+ihmisten+pitäisi+noudattaa+tätä+kaavaa.++
Jo+ilmaisu+"vähän+todisteita,+että+siellä+käytiin"+kertoo,+että+ilman+todisteita+kuussa+ei+tänään+saa+uskoa+käydyn.+Kun+ne+miehet+siellä+kävivät,+ei+kukaan+ajatellut,+että+joskus+ruvettaisiin+tarvitsemaan+erityisiä+"todisteita".+Siellä+käytiin,+siitä+uutisoitiin+ja+sitä+seurattiin+ennennäkemättömän+innokkaasti+kaikkialla+maailmassa,+sieltä+tuotiin+näytteitä+tieteelle+ja+tultiin+terveinä+kotiin.+Mitä+todisteita+siihen+vielä+tarvitaan?+
Minulle+ei+tarvitse+kertoa,+millainen+maailma+tuolloin+oli,+olin+jo+kahden+lapsen+isä+kun+kuussa+käytiin.+Parempi+olisi+selittää+minulle+tämän+päivän+maailmaa+ja+mentaliteettia,+esimerkiksi+tiedon+ja+tietämisen+hylkimistä+ja+halveksuntaa.+Realiteettien+tajun+ja+arvostelukyvyn+puuttumista.+Että+valeiden+ja+olettamusten++julkinen+levittäminen+tosiasioina+ei+ole+mikään+paha+juttu+vaan+kuuluu+asiaan.+Mihin+asiaan+se+kuuluu?+
Asianosaisten+käytöksen+tulkitseminen+harrastelijatasolla+ja+näin+pitkän+ajan+jälkeen+ei+ole+edes+hyvää+viihdettä.+Syitä+outoon+käytökseen+voi+olla+monia.+Miten+kävi+Nykäsen+Matille+kun+joutui/pääsi+yhtäkkiä+maailmanjulkisuuteen?+Liika+julkisuus+pilaa+ihmisen.+Ei+Mattikaan++käyttäytynyt+enää+koskaan+normaalisti.+Silti+kukaan+ei+ole+epäillyt+että+hänen+hyppynsä+olisivat+manipuloituja+ja+vääryydellä+hankittua+mainetta.+
Apollo+1-+onnettomuuden+jälkikäteen+attentaatiksi+väittäminen+kuuluu+jo+kuuhoaxilla+rahaa+tekevien+rekvisiittaan+ja+on+mahdollista+vain+pitämällä+joukko+muita+etukäteisolettamuksia+totena.+Paitsi+faktoilla+perustelematon+se+on+kylmä+ja+kyyninen+väite+-+ja+palvelee+rahantekoa+sekin.+
Kuten+sanottu,+odotan,+että+todisteet,+joihin+täällä+yllä+ja+muissa+ketjuissa+on+jatkuvasti+viitattu,+myös+esitetään+uhalla,+että+kuuhoax+muuten+on+ameriikan+paskapuhetta.
02.04.2019 23:13
No+katohan.+
Mulle+ei+ole+tullut+laskua.+
Ei+taida+olla+ala-asteen+laskuoppi+ihan+hallinnassa?+
Täysaikaiseen+vakoiluun+tarvitaan+jokaista+vakoiltavaa+kohti+vähintään+kolme+täysaikaista+vakoilijaa,+muuten+menee+työajat+laittomiksi+ja+vakoilijat+voi+mennä+lakkoon.+
Tämän+laskuopin+mukaan+olisi+teoreettisestikin+mahdollista+vakoilla+vain+joka+neljättä+kansalaista.+siis+25%+kansasta+on+vakoiltuja+ja+75%+on+vakoilijoita.+Sen+lisäksi+kukaan+ei+sitten+ehdikään+tehdä+mitään+muuta.+Ehkä+ne+vakoilijat+vakoilevat+siellä+vakoilukeskuksessaan+myös+toinen+toisiaan,+oman+työn+ohella?
Kun+nyt+kuitenkin+93.3%+työikäisistä+ja+-kykyisistä+on+töissä+muualla+kuin+vakoilijoina,+niin+mistä+helvetistä+sinä+nämä+vakoojat+tempaiset?
02.04.2019 20:33
Haloo!+
Odotan+yhä+niitä+todisteiden+suoria+linkkejä+USA:n+hallituksen+ja+NASA:n+sivuille.+
Odotan+linkkiä,+että+NASA+on+myöntänyt+tehneensä+feikkivideot+"varmuuden+vuoksi".
Odotan+yhä+niitä+tohtorismiehiä+,+astronomeja,+fyysikoita+ja+matemaatikkoja+nimeltä+mainiten.+
Odotan+yhä+niitä+"tieteellisiä+todisteita+kymmenien+NASAn+kuvien+olevan+väärennöksiä"
Nehän+pitäisi+joka+salkkarilla+olla+kirjanmerkkinä.+
Mikä+pitelee,+herrat+LaihaMaa,+bosteljoon,+feikkiheikki,+lottapee,+kepsap,+nazi,++SaakulkkariX+,+HoaxProofed+et+consortes?
02.04.2019 19:59
Minun+versio?+Älkäähän+nyt,+hra+LaihaMaa.
No+mutta+nyt+ei+Baronia+enää+tapettukaan,+vaan+hän+teki+itsemurhan+tai+joutui+onnettomuuteen.+Koeta+jo+päättää,+tapettiin,+itsemurha+vai+onnettimuus.+Sinunhan+se+asia+kuuluu+ratkaista.+
Baron+oli+Kongressin+kuultavana+hänen+muistiossaan+olevien+rahankäyttöä+koskevien+huomautusten+takia.+NAA:n+sisäisessä+tutkinnassa+kuultiin+myös+hänen+tietolähteitään.+Miten+se+sinun+versiossasi+olisi+mahdollista?+Varmaan+kaikki+lahjottuja+todistajia+ja+senaattoreita?+
Kennedyn+murha+ei+kiinnosta+minua+enää+pätkääkään.+Mutta+kun+kysyt,+niin+ei+varmaankaan+ollut+yksin,+eikä+ainakaan+toiminut+oma-aloitteisesti.+Sehän+oli+selvää+jo+silloin+heti+perään,+kun+hänet+tapettiin+ennen+oikeudenkäyntiä.
02.04.2019 19:10
Perehdyin+Apollo-projektiin+oikein+hyvin+teekkarina+alusta+asti+silloin+kun+se+oli+käynnissä.
02.04.2019 17:25
Tyypillistä.+
Väärän+väitteen+esittäjä+kehoittaa+vastapuolta+etsimään+tukea+väitteelle.+Hehheh.+
Nasan+linkit+kehiin,+niin+katson+itse.+
Minä+en+tykkää+amerikkalaisten+pullistelusta+olleskaan.+Siskon+mieskin+on+sellainen.++Linssit+on+kirkkaat+ja+tummuu+auringossa.+
Kukahan+se+täällä+ketä+fanittaa?+
Pallopäät+ei+ole+aloittaneet+väittelyä+maan+muodosta.+Eikä+väittelyä+kuuhuijauksesta+ole+aloittaneet+kelpo+tavikset.
02.04.2019 17:20
Maailmassa+on+noin+4,5+miljardia+nettiliittymää.+
Kyllä+se+vielä+on+ihan+marginaalista.
02.04.2019 17:07
Tuossa+laatimassani+aurinkolaskurissa+on+nyt+mahdollisuus+mitata+etäisyyksiä+Geasonin+kartalla.++
Tulokset+näyttävät+sekä+litteän+maan+tulkinnan+mukaiset+etäisyydet+että+myös+paikan+pituus-+ja+leveyspiiriin+perustuvan+pallomallin+mukaisen+etäisyyden+(pallon+isoympyrän+kaaren+pituuden).+
http://www.automatch.de/cgi-bin/flatearth.php
02.04.2019 16:51
Tämä+pallopää+myöntää,+että+
lättäreiden+nasan+julkaisemiksi+väittämät+kuvat+ovat+heidän+itsensä+tekemiä+töherryksiä.+
Nasan+julkaisemiin+kuviin+pitää+laittaa+nasan+oma+linkki.+
Muuten+se+ei+ole+nasan+julkaisema+kuva.+
Onko+liian+vaikeaa?
02.04.2019 16:41
Tuntitolkulla+niitä+tarjotaan+eikä+niistä+ainoakaan+ole+nasan+julkaisema+video,+josta+tietäisi,+mitä+siinä+videolla+oikeasti+on.+
Nämä+"todisteet"+on+kaikki+salkkareiden+koostamia+ja+itse+nimeämiä+katkelmia+ilman+luotettavaa+lähdeviitettä+ja+tarkistusmahdollisuutta.+Pidän+suurinta+osaa+niistä+salkkareiden+itse+manipuloimina,+feikkaamina+ja+leikkaamina+sekä+uudelleen+heidän+tarkoituksiinsa+sopivaksi+nimettyinä/otsikoituina.++
Ei+tällä+tavalla+voi+mitään+muuta+todistaa+kuin+sen+että+hinku+on+kova.+
Tarkoitushan+onkin,+että+asia+ei+tule+selväksi,+vaan+entistä+epäselvemmäksi,+jotta+klikkauksia+kertyisi+myös+tuleville+uusille+videoille+-+ja+sitä+mukaa+provisiot+nousee.+
-+Ja+meidän+hyväuskoiset+hoaxin+vapaakyytiläiset+klikkaa+ja+klikkaa+ja+klikkaa+ja+linkkaa+ja+linkkaa+ja+linkkaa+....
02.04.2019 16:33
Mites+se+nyt+menikään:+"kun+jää+jostain+valheesta+kiinni,+niin+kaikki+muukin+ov+sitten+valetta"...+
-+Koskee+myös+ja+nimenomaan+näitä+salkkareita+itseään.
02.04.2019 16:23
Tuo+väite+turvatarkastajasta+on+myöskin+vale.+Olen+tätä+yksityiskohtaa+kommentoinut+tällä+sivulla+
+Fat_Earth++31.3.2019+17:26+
Baron+ei+ollut+mikään+turvatarkastaja+vaan+tilintarkastaja,+hän+ei+ollut+NASAN+vaan+NAA:n+palkkalistoilla,+hän+-+päinvastoin+kuin+väitetään+-+julkisti+"raporttinsa"+,+mutta+se+ei+koskenut+lentojen+turvallisuutta+eikä+mitään+salaliittoa,+vaan+työilmapiiriä,+työnjakoa,+tehtävistä+toisiin+siirtoja,+johtamistapoja+jne+marinaa.+Hän+pyysi+ja+sai+eron+jo+2+vuotta+ennen+ensimmäistä+lentoa.+
Tässä+tuo+ihmeellinen+"raportti+on+kokonaisuudessaan:+
https://history.nasa.gov/Apollo204/barron.html+
Hoaxaajat+ovat+häikäilemättä+käyttäneet+hyväkseen+Baronin+ja+perheensä+menehtymistä+raportin+julkistamisen+JÄLKEEN.+heidän+ajettuaan+junan+eteen.
02.04.2019 16:19
Hollannille+sattui+tässä+oma+moka.+Silloisen+Hollannin+vanhan+pääministerin+USA:n+suurlähettiläältä+lahjaksi+saama+kivettynyt+puufossiili+löytyi+ministerin+maatilalta+hänen+kuolemansa+jälkeen.+Mies+oli+pitänyt+sitä+kuukivenä,+koska+sen+lahjoitus+osui+samoihin+kuussakäynnin+jälkeisiin+aikoihin,+ja+merkinnyt+sen+kuukiveksi+ja+säilyttänyt+sitä+"arvonsa"+mukaisella+tavalla.+Jäämistöstä+se+otettiin+museoon+näytteille+erheellisesti+kuukivenä.+
https://en.wikipedia.org/wiki/Netherlands_lunar_sample_displays
02.04.2019 16:03
Tottakai+ne+ovat+niitä,+ei+kukaan+ole+sitä+kiistämässä.+
Kerropa+miksi+Antarktikselta+löytyneet+meteoriitit+ovat+samoja+kiviä,+joita+tarjotaan+kuusta+haetuiksi?+
Antarktiksellakaan+ei+loju+meteoriitteja+kuin+pottuja+pellossa.+Jos+sellaisen+löytää,+niin+ollut+onnea.+Sellaisen+löydön+ottaa+mielellään+mukaan.+Kaikki+Antarktikselta+löytyvät+meteoriitit+eivät+ole+peräisin+kuusta,+niitä+tulee+joka+puolelta+universumia,+usein+komeettojenkin+tuomina.+
Sieltä+löytyy+tosin+helpommin,+koska+pehmeää+maaperää+on+vähän+ja+meteoriitti+iskeytyy+usein+joko+jäätikköön,+jolloin+se+voi+säilyä+ehjänäkin,+tai+sitten+kallioon,+jolloin+se+hajoaa+tuusan+nuuskaksi+ja+sirpaleita+löytyy+sitten+paljon.
02.04.2019 14:43
No+voi+herranen+aika.+
Herrat+siis+kävivät+Antarktiksella.+No+asiahan+on+sitten+täysin+selvä.+
Kuuohjelman+korkein+johto+siis+keräili+kiviä+reppuihinsa+käydessään+2,5v+ennen+sittemmin+toteutunutta+lähtölaskentaa+varmistaakseen,+että+-+jo+silloin+huijukseksi+suunnitellulta+-+tulevalta+kuulennolta+olisi+tuomisia?+
+-++He+jo+paikan+päällä+varmaan+erottelivat+pois+sellaiset,+jotka+eivät+voi+olla+kuusta+peräisin?+
+-+Ja+nämä+matkamuistot+on+tunnistettu+samoiksi+kiviksi,+jotka+tuotiin+kuulennoilta+maahan?+
+-+Tunnistus+on+varmaankin+tehty+oikein:+kivet+rivissä+valaistuina+ja+numeroituina+ja+tunnistajat+tummennetun+lasiseinän+takana+pimeässä?+
Todistaja+n:o+18+varmaankin+lausui:+"Joo+numerot+295,+3149+ja+18537+on+täysin+varmasti+ihan+samat+kivet+mitkä+minä+itse+näin+von+Braunin+ottavan+repustaan+heti+reissun+jälkeen".++jne.+Huhheijaa!+
A)+Kuusta+tuotiin+mineraalinäytteitä+yhteensä+382+kiloa.+Isot+reput+oli+pomoilla+kyllä,+täytyy+myöntää.+
B)+Maasta+löytyvät+kuuperäiset+kivet+ovat+meteoriitteja.+Eli+maan+ilmakehän+läpi+syöksyessään+hehkuneita,+osin+sulaneita,+ja+se+on+selvästi+paljainkin+silmin+havaittavissa.+Ja+maailman+etevimmät+geologit+ja+mineralogit+-+mm+Birger+Wiik+-+eivät+huomanneet,+että+heille+annettiin+maasta+löytyneitä+meteoriitteja+tutkittaviksi?++Kyllä+on+pöllöä+väkeä.+
C)+Kuuhun+iskeytyneet+ulkoavaruuden+meteoriitit+tai+kuun+alkuperäinen+materiaali+eivät+ole+hehkuneet+missään+ilmakehässä.+Ei++myöskään+isommista+lohkareista+kuussa+lohkomalla+irroitetut+eikä+hiekka-+ja+soranäytteet++varsinkaan.+
Tulipa+mieleeni,+minulla+on+pieni+pala+Kiinan+muuria.+Mutta+olen+valitettavasti+käynyt+myös+Somerolla+soramontulla.+Ikävä+juttu.+Tuomiseni+Kiinasta+ja+koko+reissuni+on+siten+siis+todistettu+huijaukseksi.++
PS:+Myös+venäläiset+hakivat+pienen+määrän+kuunäytteitä+70-luvulla+miehittämättömillä+keräimillä.+Olisko+videota,+joka+todistaa,+että+nekin+on+von+Braunin+matkamuistoja?
02.04.2019 14:24
Pitkään+on+mielessä+pyörinyt+kysymyksiä+litteänmaan+auringosta.+
1)+Mikä+voima+pitää+aurinkoa+siellä+ylhäällä?+Sen+läpimittahan+ihan+vähintäänkin+70+kilometriä,+ei+se+mikään+vappuilmapallo+ole.+Miksei+se+rojahda+maahan?+
2)+Entä+millä+voimalla+se+aurinko+siellä+kuvun+alla+kiertää?+Mikä+sitä+työntää+tai+vetää?+
3)+Miksi+se+ei+linkoudu+pois+radaltaan,+sehän+kiitää+parhaimmillaan+(Kauriin+kääntöpiirillä)+3306+km+tunnissa!+Se+on+iso+klöntti.+Keskipakovoimat+on+mahtavat.+Jokin+voimahan+täytyy+olla,+mikä+sen+pitää+silti+radallaan.+Mikä+voima+se+voisi+olla?+
Eikä+siinä+vielä+kaikki.+
4)+Aurinkohan+vaeltaa+vuoden+kierrossa+kerran+Ravun+kääntöpiiriltä+Kauriin+kääntöpiirille+ja+takaisin.+Mikä+sitä+tällä+tavoin+ohjaa?+Miksi+se+kääntyy+aina+takaisin+ja+miten+sen+kiertosäde+sillä+tavoin+pitenee+ja+lyhenee?+
Mitäänhän+ei+kappaleille+tapahdu,+ellei+niihin+jokin+voima+vaikuta.+Tässä+ollaan+ilmeisesti+tekemisissä+täysin+tuntemattomien+voimien+kanssa+-+niille+ei+varmaan+ole+edes+nimeä.+Kummallista.+
5)+Mistä+litteänmaan+auringon+säteilemä+energia+on+peräisin?+Valon+väristä+ja+spektristä+tiedetään,+että+sen+pintalämpötila+on+noin+5770°+Kelviniä.+Ja+tiedetään,+että+se+on+paistanut+samalla+tavalla+hamasta+muinaisuudesta+asti.+Siinä+on+säteilty+koko+hirmuinen+määrä+energiaa+joka+suuntaan.+Mikä+ehtymätön+lähde+siellä+sitä+energiaa+oikein+tuottaa?+
Mutta+taivaankupu+kupu+se+vasta+ihmeellinen+on.
6)+Jos+kerran+maan+päällä+on+taivaankupu,+joka+sulkee+maanpiirin+sisäänsä+ja+aurinko+kiertää+tällaisen+kuvun+sisällä,+niin+kyllä+täällä+pitäisi+olla+jo+ihan+hemmetin+kuumat+oltavat+kun+tuollainen+ikuisesti+päällä+oleva+miilu+on+"samassa+huoneessa"+meidän+kanssa.++-+Ja+jos+nyt+joku+sanoo,+että+aurinko+onkin+kuvun+ulkopuolella,+niin+vastaan+jo,+että+aha,+mutta+silti+täällä+pitäisi+olla+ihan+hemmetin+kuuma,+kasvihuonehan+tämä+olisi.+
Auringon+lämpö+ei+pääse+mihinkään+haihtumaan+vaan+kertyy+ja+kertyy+kuin+mummon+säästöt.+Aurinkohan+paistaa+koko+ajan+taukoamatta+jonnekin+osaan+maata,+ja+jos+on+pilviä,+niin+lämpösäteily++jää+pilvien+yläpuolelle+-+mutta+yhä+kuvun+sisään!+Jäätiköt+olisi+sulaneet+jo+kymmeniä+tuhansia+vuosia+sitten!+Ei+olisi+voinut+ollakaan+edes+mitään+jääkausia!++
Kyllä+tähän+aurinkoasiaan+pitäisi+jostain+päin+litteän+maan+puolelta+tulla+vastauksia,+kun+kuulemma+litteää+maata+niin+kovasti+on+siellä+tutkittu.+
Mehän+uskotaan+jo,+että+littarit+pystyy+tuottamaan+videoita,+joiden+tarkoitus+on+todistella,+että+maa+on+litteä.+Mutta+pystyykö+littarit+tuottamaan+videoita,+joissa+selitetään+tarkasti+tällaisia+aika+oleellisia+asioita+litteästä+maasta?+-+En+ole+ainakaan+nähnyt.
01.04.2019 22:37
Niin,+aprillipäivänä.
01.04.2019 21:13
Kaikki+itä-länsisuuntaiset+etäisyydet+ovat+Gleasonin+kartalla+venyneet,+käytetystä+projektiosta+johtuen.+
Virhe+kasvaa+etelään+mennessä,+päiväntasaajalta+etelään+rajusti.+
Esimerkki
Lissabon+-+New+Delhi+välimatka+on+pohjoisella+pallonpuoliskolla:+
Gleason+8621+km
Google++7774+km+
http://www.automatch.de/cgi-bin/flatearth.php?ldate=2019-04-01+17:10:39&location=Lisbon&lats=38.7227&longs=-9.1449&orbitheimin=3212.384&orbitheimax=3212.384&sundia=74.703&unit=Km&step=minute
01.04.2019 17:15
101 / 108