Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

2154

1. Aina+vain+hauskempaa.Palloprojektio+tai+litteä+projektio,+leveyspiirien+etäisyydet+toisistaan+ovat+aina+samat.+Projektio+voi+muuttaa+graafista+ulkoasua,+mutta+se+ei+muuta+paikanmääritykseen+kaikissa+karttaprojektioissa+samoin+kuin+käytännön+elämässäkin+käytettäviä+leveys-+ja+pituuspiirejä+eikä+niiden+keskinäisiä+etäisyyksiä.+Puhut+"väiteyistä+viivaväleistä".+Et+siis+edes+tiedä+mitä+ovat+leveys-+ja+pituuspiirit?+Millä+tavoin+sinun+mielestäsi+paikkoja+[maan+päällä]+määritellään,+ellei+leveys-+ja+pituuspiireillä?+Millä+tavoin+hypoteettisessa,+virallisesta+tiedosta+puhdistetussa+litteässä+maassa+paikkoja+määritetään?+Mitä+tulee+kysymykseesi+kerhosta,+jonka+jäsenyydellä+sinun+on+jatkuvasti+muun+näytön+puuttuessa+pakko+ylvästellä,+mitä+kuitenkin+tähänastisen+esiintymisesi+valossa+syvästi+epäilen,+vastaan+tähän+kohtaan+harvinaisen+täsmällisesti++istuvin++Groucho+Marxin+sanoin:+"+Ei+tulisi+mieleenikään+pyrkiä+kerhoon,+joka+hyväksyy+jäsenikseen+minun+kaltaisiani+ihmisiä."+.
  2. No+miten+laskit?
  3. >"Jos+olisit+pysähtynyt+hetkeksi+miettimään,+niin+olisit+varmasti+ajallaan+hoksannut,+että+tähdistä+navigointia+on+käytetty+maailman+sivu.+Nämä+etevimmät+navigoijat+olivat+litteän+maan+todellisuudessa+eläviä+ihmisiä.Kiintopistenavigointi+toimii+yhtä+hyvin+pallon+päältä+ja+pöydän+päältä,+kahdella+reunaehdolla.+..."+-+Jos+sinä+taas+olisit+pysähtynyt+hetkeksi+lukemaan,+mitä+olen+tähtien+avulla+naviogoinnista+kirjoittanut,+olisit+hoksannut,+että+nyt+puhut+pehmosia,+ja+ihan+tahallasi+ja+tarkoituksella.+Tämä+jo+Himawariketjussa+linkkaamani+Pohjantähtitodistuksen+kuva,+jota+et+ymmärrä,+sisältää+tekstin+"Tämä+riippuvuuvuus+on+empiirinen+havainto+jo+tuhansien+vuosien+takainen++ja+se+mahdollisti+navigoinnin+avomerellä."+Sekä+7.9.2019+2:02+"Nämä+Pohjantähden+kulmat+nyt+vaan+on+mitattu+pari+tuhatta+vuotta+samoin+tuloksin,+nimittäin+samoiksi+kuin+havaitsijan+leveyspiiri,+joten+eiköhän+ne+ole+jo+päässeet+uskonasian+statuksesta+faktaksi+asti.+"+Lähes+kaikissa+pohjantähteä+koskevissa+kirjoituksissani+viittaan+sen+ikiaikaiseen+käyttöön+navigoinnissa.++-+Mutta+herra+Anonyymihän+kätevästi+ei+voi+lukea+kaikkea,+koska+ei+anonyyminä+saa+tietoa,+että+hänelle+on+vastattu.+Itse+edustan+sitä+kantaa,+että+jos+osallistuu+keskusteluun,+pitää+itse+lukea+kaikki+siihen+kirjoitetut+viestit.+Ehkä+tämä+on+omituista,+mutta+minä+pidän+sitä+aika+luonnollisena.+.