Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Häähähäähä!
Tässä+malliksi+tuolta+ulkomaailman+poliitisilta+medioilta,+miten+esimerkiksi+itse+USA'ssa+kirjoitetaan+Trumpista🤷♀️
https://www.yahoo.com/lifestyle/narcissist-chief-meets-global-pandemic-154054336.html
13.03.2020 22:34
Australiassa+on,+kuten+tiedämme+myös+niitä+hirmuisia+rekkajunia,+joissa+yksi+nuppi+vettä+viittäkin+täyspitusta+perävaunua.+Ne+sopivat+Australian+suurille+ja+mittaamattomille+joettomille+lakeuksille.
Tämän+nyt++jo+historiaan+jääneen+hirmuisen+kolijunan+näytän+siksi+että+tuo+mahtava+letka+vetää+12000+tonnia+mikä+on+vielä+melko+pienehkön+laivan+vetoisuus.+Esimerkiksi+Helsingin+kaupungin+hiilivoimaloiden+laitureissa+kolia+kippaa+laiturille+sellaiset+25000+tonniset+ESL+bulkkerit+ja+kukaties+ne+yhtiön+suuremmatkin+jotka+taitavat+olla+luokassa+80000+tonnia,+tarkistamattomana+muistikuvana.
Tuo+raide+ja+tuo+hiili+kulkee+siis+vain+yhdelle+suurelle+hiilivoimalalle.
Ajatelkaapas+jos+esimerkiksi+sellainen+Helsingin+perus+hiilivoimala+kuten+Salmisaari+laitettaisiinkin+polttamaan+puuta,+turvetta+ja+pellettiä+niin+mikä+rekkaralli+siitä+siitä+syntyisi+ympäri+vuorokauden+kun+yksi+rekallinen+palaisi+keskimäärin+12+minuutissa.+Tämä+historiaan+jäänyt+raide+osoittaa+ihan+suhteellisestikin+miten+paljon+itse+asiassa+poltamme+jo+sidottua+hiiltäkin+takaisin+ilmaan+ja+mitä+kuljetusralleja+sellaisen+toiminnan+jatkaminen+muualla+kuin+hyvän+laivakuljetuksen+satamassa+ja+voimalassa+aiheuttaisi.
Näkehän+tässä+lisäksi+ilmaiseksi+Australian+outbackin+maisemiakin.++Kuivakkaa+on+siellä+Australian+eteläpuolella
https://www.youtube.com/watch?v=X0iy7wNoBZ0
13.03.2020 22:17
Musicantti+juuri+meilaili+käyneensä+Larun+Liidelissä+ja+makaroni,+liha+ja+vessapaperihyllyt+olivat+tyhjinä!+Eli+kuyllä+todellakin+jonkinlainen+sopulihysteria+on+nyt+puhjennut+kun+mediassakaan+ei+ole+muuta+kuin+tuutin+täydeltä+koronaa+ja+miten+maat+sulkevat+rajojaan.
Ihan+hiljan+tullut+Tanskan+ilmoitus+sulkea+rajansa+kokonaan+joka+suuntaan+muulta+paitsi+lääke+ja+elintarvikeliikenteeltä+on+kyllä+jo+kovan+luokan+hysteerinen+toimenpide.
Kyllä+sillä+varmaan+tuonkin+taudin+leviämistä+saadaan+hidastumaan,+mutta+riittääkö+se+sen+katkaisemiseen+jää+nähtäväksi.
Mitäs+sitten+jos+panevat+netin+kiinni+ettei+virus+leviäisi+sitä+kautta?
Kenen+juttuja+sitten+sitten+esimerkiksi+mummot+lukisivat,+jos+mekään+ei+päästäis+kirjoittamaan+virologiaa.+Pitäis+oikeastaan+kysyä+itse+mummoilta+sillä+nehän+meidän+juttuja+tarkemmin+lukevat+kuin+itse+edes+teemme+tai+olemme+edes+tarkoittaneet.
Ihan+rautalangasta:+En+siis+tarkoita+ketään+yksittäistä+mummoa+vaan+yleensä+mummoja+perinteellisessä+mielessä+missä+mummojen+huvi+on+ollut+aina+naapureiden+tarkkailu+ja+parjailla+jopa+sivupeili+ikkunassa+jotta+näkee+mitä+esimerkiksi+englantilaisen+pikkukaupungin+kadulla+tai+kylänraitilla+liikkuu
Siitäkin+meidän+pitää+kantaa+vastuuta,+että+mummoilla+riittää+luettavaa+ja+olemmehan+me+sitä+aika+hyvin+kantaneetkin.
Minäkin+tuolla+varaketjulla+olen+jemmaillut+yleiskommentteja+ihan+oksien+yläpäihin+ihan+järjestääkseni+mummoille+hiukan+liikuntaa+jotta+löytävät+kaikki+jutut.+Ihan+yleistietoutta+vaan+mitä+voi+silläkin+ketjulla+käydä+tekemisen+puutteessa+availemassa+ja+pähkäilemässä.
Se+on+ihan+hyvä+ketju+eräänlaisena+tiedon+laarina+olemassa+ja+kun+tämä+ketju+tulee+sinne+500+kieppeille+missä+se+alkaa+olla+aika+hidas+kelailtavaksi+niin++sille+varastoketjulle+voidaan+vaikka+siirtyä+ja+jatklaa+se+täyteen+tai+sitten+Edsonperän+novelisti,+ei+sentään+nobelisti,+avaa+taas+uuden+ketjun
Vielä+kun+päästäisiin+joskus+sellaiseen+kirjoitusmaailmaan+missä+ei+koko+ajan+tarvitsisi+vahti+selkäänsä,+mitä+kirjoittaa+ja+kirjoittaa+vaikka+henkilökohtaisista+asioista+ja+tuntemuksista+hiukan+laveammin+luottaen+ettei+se+joudu+hiilihanhgon+hakattavaksi+niin+sittenhän+maailmassa+palaset+olisivat+paikoillaan.+Se+on+kuitenkin+sen+utopian+ihannemaailma+mihin+nykyisillä+eväillä+on+yhtä+vaikea+päästä+kuin+EU+päätöksentekokykyyn,+eller+hyr?
Se+on+muuten+ollut+Perjantai+13+päivä+koko+päivän!
Nyt+poikkean+välillä+metsästämässä+villisikoja+ja+kuvittelen+grillaavani+sellaisen+Obeliskin+tapaan+nuotion+hiillosen+ideaaliss+lihan+kypsennyslämpötilassa+ja+lämpösäteiden+optimaalisessa+aallonpituudessa+mikä+parhaiten+säilyttää+kaikki+aromit+ja+umamit
13.03.2020 21:41
No+kuha+irvailin+siitä+vessapaperista+ku+en+itekään+sorru+mihinkään+hetken+hamstrausrysäykseen+ja+kun+ei+ole+edes+tarvetta.+Mutta+oli+tuo+paskapaerin+loppuminen+tavallaan+surkuhupaisa+sopulikansalaisilmiö+jolle+oli+pakko+vähän+naareskella.+Mitä+ihmiset+oikein+ajattelevat?+No+sitä+että+kriisin+tullessa+vessapaperi+on+kaikkein+tärkein+hyödyke+kun+on+paskat+housuissa!
Mutta+piru+vieköön,+vanhuus+ei+tule+yksin.+Onhan+tässä+ennenkin+ollut+ihmisen+näön+eriasteisista+ongelmista+puhetta.+Vanhemmilla+kaikilla+vielä+kaihi+mikä+jossain+vaihessa+alkaa+pikkusen+näkymää+sumentamaan+ja+pahana+vaatii+oikein+korjausta+mikä+onneksi+on+pieni+rutiinioperaatio+ja+kaikilla+ei+kaihi+niin+pahaksi+koskaan+kehity.+Itsellänikin+orastava+kaihi+on+todettu+jo+vuosia+sitten.+Minua+enemmän+haittaa+se+taittovihre+ja+tietyssä+valo+olossa+tietyt+lääkkeet+otettuna+hetken+kestävä+näön+sumeneminen.+Se+on+onneksi+vain+lyhytkestoista+ja+liittyy++tiettyyn+lääkityskomboon+illalla/iltayöstä.
Mutta+olen+havainnut+että+telkka+on+näyttänyt+hiukan+suttuisemmalta+ja+niinpä+päätin+kokeilla+ihan+viihteekseni+käyttää+ihan+tavallisia+pienimmän+mahdollisen+suurennuksen++1+lukulaseja+ja+kappas+vaan+heti+muuttui+TV+kuva+täysin+kirkkaaksi+ja+teräväksi!
Siis+se+lähinäköongelma+on+alkanut+jo+vaikuttaa+3+metrinkin+sisällä.+Töllööni+kun+on+katsojan+päästä+noin+3+metriä.+Sitä+kauemmaksi+katsottuna+kaikki+on+vieölä+ihan+tarkkapiirtoista+ja+tullekin+matkalle+vielä+kuitenkin+melko+selvää.+Tällä+kirjoitusetäisyydellä+eli+puolen+metrin+näköetäisyydellä+se+lähinäköongelma+pääasiassa+pesii+ja+poikii
13.03.2020 20:59
EU'lla+on+ilmiselvä+ongelma+päätöksenteon+kanssa.+Sillä+ei+yksinkertaisesti+ole+mitään+elintä+tai+mandaattia+joka+voisi+yhteisen+asemoinnin+ja+politiikan+antaa+olipa+se+sitten+minkäsisältöinen+tahansa.
Se+on+kuitenkin+parasta+mihin+osalliset+EU+jäsenvaltiot+ovat+yhdessä+pystyneet+eli+jotain+kaikkia+ainakin+periaatteessa+koskevia+direktiivejä+ja+sisäisiä+sääntöjä+joillain+elämänalueiklla+on+saatu+aikaan.
Arvelen+että+tilannetta+ei+saada+edes+parannettua+nykyisellä+EU+sopimuksella+vaan+se+olisi+aivan+kokonaan+muokattava+uusiksi+ja+lähteä+ihan+oikeasti+liittovaltiomallista+kuten+USA+tai+Jopa+Saksakin+joko+on+oikeasti+liittovaltio+vaikka+Saksan+osavaltioilla+on+vielä+vähemmän+sanottavaa+kuin+USA+osavaltioila.
Yhteinen+raha+,+puolustus-ja+ulkopolitiikka+pitäisi+kuitenkin+olla+EU+liittovaltiollakin+US+tyyliin.
Osavaltioilla+olisi+sitten+myös+sisäisissä+asioissaan+paljon+liikkumavaraa+kuten+jenkkilässä+on.
Meillä+taas+osa+väestöä+pelkää+juuri+oikeaa+liittovaltiota+ja+siksi+siihen+on+vähän+kuin+kautta+rantain+yritetty+muiluttaa+ja+tuloksena+huijausyrityksestä+sutta+ja+sekundaa.
Mutta+asia+on+suuri+ja+vaikea+ja+paha+on+,mennä+sanomaan+mikä+olisi+mahdollista.+Sen+aina+voi+sanoa+mikä+omasta+mielestään+olisi+oikein+sillä+se+on+juuri+se+kuuluisa+mielipide+ja+sen+vapaus.
13.03.2020 20:45
Juttelen+tässä+ihan+lämpimikseni+kun+herrat+ovat+töissä.
Kun+alkaa+tulemaan+tämän+kaltaisia+pääuutisia:
https://yle.fi/uutiset/3-11254907
Niin+herää+kysymys,+että+alkavatkohan+jo+tietynlaiset+poliittiset+tavoiteasettelut+vaikuttamaan+myös+coronan+varjolla+uutisoinnissa+ja+pelottelussa.
Eläkerahastojen+surkastuminen+nimittäin+on+kovan+luokan+asia+ja+sillä+ei+pitäisi+pelleillä.+Se+on+jo+luokkaa+vaarallisempaa+kuin+vessapaperin+hamstraus
13.03.2020 17:18
No+nyt+on+viimein+saatu+galluppi+tuosta+Kreikan+rajatapauklsestakin.
Se+nyt+oli+odotetun+lainen+eli+selkeä+enemmistö+hyväksyi+Kreikan+toimet
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006435887.html
Jos+minua+olisi+pyydetty+veikkaamaan+kannatusosuuksia+niin+olisin+veikannut+vielä+suurempaa+eli+jopa+85-90%+kannatusta+ja+jotain+10-15%+vastustusta+nyt+gallupissa+todetun+25%+sijasta.
Tuo+kannatus-vastustus+suhde+saattaa+epäsuorasti+kertoa+myös+maassa+vallitsevasta+yleisen+poliittisen+asennoitumisjakautumisen+suhteista.
13.03.2020 17:08
Tämä+kauppalehden+artikkeli+tuosta+vessapaperihamstrauksesta+ja+sen+psykologiasta+voisi+olla+hyvää+luettavaa+herroille+jotka+vähän+asiayhteyksistä+yleensä+ymmärtävät
http://bot.fi/37eq
Siinä+on+nimittäin+jonkin+verran+sellaista+objektiivistakin,+eikä+pelkää+miltä+mä+näytän+peilissä+tai+naapureiden+silmissä+psykologiaa,+Tai+miltä+musta+tuntuu,+kuinka+kaikki+vaikuttaa+minuun+ja+geeniperiytymiseeni!
13.03.2020 16:37
Hesarissa+oli+sopiva+virtuaalinen+kuvaus+tästä+päivien+puheenaiheesta+itse+coronasta.+Oli+sovan+kammottavan+tuntuinen+siksi+toistan+sen+täällä+kun+Heari+lähetti+sähköpostiin+ilmoituksen+huomenna+tulevasta+Corona+koostelmasta.
Paljon+on+tullut+ohjeita.+Esimerkiksi+tallinkkiltä+korttiasiakkailleen+ja+minulle+vielä+vanhoista+matkustajatiedoista+Arabian+Airin+ohjeet+ja+yhtiön+toimenpiteet+coronan+taltuttamiseksi.
Paljon+se+on+tapetilla.+Ehkä+liikaakin,+eli+mahdollisen+liioitellun+hysterian+aiheuttamiseksi
http://but.fi/8ft
13.03.2020 16:30
Huumori+ei++ole+läheskään+kaikille+aukeava+taiteen+tai+kommunikaation+laji,+mutta+minä+huvikseni+eli+siis+autisteille+rautalangasta+väännettyä++(autisteilla+tarkoitan+nyt+äärettömän+olemattoman+huumori-ja+tilannetajun+kansalaisia,+en+tämän+ketjun+Herroja)+huumorimielessä+pohdiskellut+että+onko++Herra+Edson+aamurutiineistaan+poiketen+joutunut+corona+hämmenyksen+valtaan+ja+hypännyt+kauppa+toyotaansa,+ajanut+Jämsän+K+markettiin+hamstraamaan+vessapaperia+mikä+nyt+on+lähes+pääuutisia+parempien+puuttuessa.
Minä+en+ole+vielä+hamsterimatkoille+lähtenyt+kun+minulla+on+aina+ollut+varsin+kattava+kotivara.+En+tiedä+mistä+sellainen+elinikäinen+käytäntö+on+syntynyt.
Luultavasti+johtaa+sinne+lapsuuden+50+luvulle+mistä+on+ne+täysterävät+muisto+ja+miten+silloin+Kemissä+keräsimme+sienet+ja+marjat+ja+säilöimme+niitä+ja+myös+juureksia+niin+että+niitä+riitti+talvenkin+yli.
Se+orava+tapa+kai+jotenkin+jäi+päälle+selviytymis+perusoppina+mutta+tietenkin+nykyaikaan+suhteutettuna.
Maalla+varmaan,+myös+Edsolventin+taloustavassa+ymmärretään+tällainen+kotivara+miksi+sitä+hienosti+yleisöohjeissa+ilmaistaa.+Minulla+on+jopa+se+toimiva+transistoriradiokin+ja+aina+pattereita+varalla.
Tärkeää+on+tietysti+myös+olla+se+rommivara.+Siitäkin+pidän+huolta.
13.03.2020 16:15
Eiole+aamun+virkku+Eds-Onnikaan+käynyt+vierailemassa.+On+tainnut+corona+riistää+kaikki+kirjoitusaiheet.+No+kohta+ilmestyy+uusia.+Siitä+pitää+huolen+ainakin+Trump+jos+ei+kukaan+muu.
Näkisittepä+miten+sitä+analysoi+esimerkiksi+CNN.+Siinä+ei+kaunistella+vaan+kerrotaab+faktat+juuri+niinkuin+ne+ovat+ja+silloin+Trump+vaikuttaa+ihan+bonobolta.
13.03.2020 14:32
Uutiset+ovat+olleet+niin+täynnä+koronaa+joka+välineessä+ettei+siihewn+jaksa+ottaa+kantaa.
Hallitus+ottaa+siihen+kantaa+ja+jussit+mättää+pelloille+lantaa+minkä+kevätsateet+ojaan+pyyhkii+ja+sieltä+aurajokeen+tai+muuhun+jokeen+huuhtoo+ja+meret+typestä+ja+muusta+nyyhkii,+kun+aurajoki+ja+muut+joet+jussin+typellä+ja+fosforilla+merenrantoja+ja+poukamia+täyttä+jotta+levät+elokuussa+voisivat+voimansa+näyttää!
12.03.2020 23:15
Kun+on+kerran+minun+työvuoroni+niin+päivän+laiskottelun+ja+kuuntelun+asemesta+yritän+nyt+korjat+sen+tuottamalla+tehokkassti+mitä+vaan+,+tosin+toisten+tietojen+avustuksella+ihan+kuin+muuten+opettajakin+tekevät.+Eivät+keksi+kaikkea+tietoa+itse+vaan+välittävät+toisten+keksimää+hyväksi+todettua+tietoa++muille+ja+muut+sitten+sitä+käyttävät+tai+eivät,+eillei+tarvetta+ole.
Tässä+kuitenkin+siitä+potaatin+korjaamisesta+ja+säilyttämisestä+ihan+korkean+tason+tietoa+esimerkiksi+Puosulle+joka+on+pottumiehiä.+Ei+siis+pottuilu+vaan+pottumiehiä+hyövyllisessä+mielessä.+Pottuilijathan+eivät+välttämättä+ole+edes+miehiä!,+Eller+hyr?
https://www.youtube.com/watch?v=8y-rSJvuuQM
Enjoy+your+well+stored+tasty+potato+from+Idaho
12.03.2020 23:11
Kävin+pitkästä+aikaa+omalla+mp3+formaatti+playlistallani+sellaisen+musiikkikokoelman+parissa+mikä+minulla+oli+ennen+u+tube+kautta+matkamusiikkina+mukana+mp3+soittimelta+nukkumamusiikkina+kuunneltuna+yksinäisissä+hotelli-motelli+yöpymisissä+jonkun+matkan+varrella.+Jossain+vaiheessa+myös+läppäriltä+kuunneltuna.+Siellä+oli+tunteja+vuosikymmeninä+valikoitunutta+mielimusiikkiani.
Poimin+tästä+mukaan+muutaman+esimerkin+sadoista+kappaleista+joista+myös+klassisia+oli+matkamusassani+monta+kiekollista.
Kaikki+jonain+historiallisena+aikan+oman+hetkensä+huippuja,+joithin+ei+nyky+musiikkimaailmassa+juurikaan+enää+törmää.+Ehkä+nykyihmisen+musiikkimaku+on+muuttunut+meistä+neandertalilaisista
https://www.youtube.com/watch?v=TuLoaQUl1vM
Cugat+Ahi+viene+la+conga
https://www.youtube.com/watch?v=sLjl8bwZbFQ
Nana+Mouskouri+Enas+mythos
https://www.youtube.com/watch?v=LC_yCrOUp2Y
Roberto+Delgado+en+Mehico
https://www.youtube.com/watch?v=9muzyOd4Lh8
Nights+in+white+satin,+Moody+blues
Saa+nähdä+päästääkö+robo+näin+monta+vanhaa+veisua+kerrasta+läpi!
12.03.2020 22:52
Silakasta+puheenollen,+paljon+eli+suurin+osa+vesiltämme+eestiläisten+pyytämästä+pikkusilakasta+päätyy+esimerkiksi+Riikaan+savustettavaksi+ja+tällä+tavalla+öljyyn+säilykepurkitetuksi.+Suurte+herkkua,+jota+hyvin+vähän+koskaan+näemme+itse+silakan+lähtömaassa+eli+Suomen+kaupissa+ja+keittiöissä.
https://www.marinamarket.com/groceries/canned-seafood/herring/riga-gold-smoked-herring/
Aina+kannattaa+kysyä+miksi+näin+on.+Miksi+joku+tekee+suurta+herkkua+sellaisesta+mistä+suomalainen+jauhaa+isolla+koneella+minkin+ja+ketun+rehua?
Samaa+kyselen+edelleenkin+myös+valtaosan+järvikalojemme+käytöstä+vaikka+tiedän+että+jostain+"Kuusamon+Erästä"+saa+purkitettua+särkeäkin+ja+mahdollisesti+ulkomailta+tuotua+riistaa+purkitettuna.
Poroa+mitä+on+paksusti+tuettuna+Lappi+niin+pullollaan+ettei+jäkälän+juurtakaan+ole+jäänyt+jäljelle+ei+sen+sijaan+tahdo+millään+rahalla+löytää+kaupasta.
Mihin+lie+aslakit+lihan+piilottaneet+sen+jälkeen+kun+ovat+sadoista+tuhansiosta+kadonneeksi+tai+ahman+syömiksi+ilmoitetuista+poroista+tuet+ja+vahinkorahat+nostaneet.+No+ehkä+lukuja+hiukan+karrikoin,+mutta+asiasta"
12.03.2020 17:25
Kahtokee+hyvät+herrat,
Suomi+ja+Saimaa+ovat+päässeet+kanmsainväliseen+ympäristökeskusteluun.
KLohta+varmaan+pääsee+Pulkkilanharjunkin+tulevaisuuus.+Missä+hitossa+on+Pulkkilanharju.+Tuli+vaan+sana+mieleen+kun+Pehmoisia+ajattelin!+;)
https://www.bbc.com/news/av/science-environment-51762863/can-finland-s-saimaa-seals-survive-climate-change
12.03.2020 17:13
Herra+Puosu+teki+itseasiassa+synkän+pessimistisrealistisen+näkymäarvion+ihmisten+ja+yhteiskuntien+kyvystä+oppia+ja+ennusteen+mitä+tehdää+huminan+uhreille+ja+miten+jatketaan.
Käytti+vielä+kammottavaa+Kalmo+sanaa+mitä+muuten+itsekin+ole+kaikkein+kammottavinta+kuvatessani+käyttänyt.
Muuten+noin+perusluonteeltani+olen+kuitenkin+toiveikas+aina,+ehkä+jossain+määrin+epäreasiltisen+toiveikas+ihmisten+ja+yhteiskuntie+suhteen,+että+he+jotain+kovan+pään+seinään+hakkaamisen+myötä+oppisivat.+Ei+toki+ilman+sitä+vaan+pään+seinään+hakkaaminen+on+tunnetusti+suomalainen+oppimistapa+ja+johtamistaidon+ykkösohje!
Tämän+viime+vuosisadan+sisäällä+tapahtuneen+oppimisoptimismini+perustan+itseasiassa+kokemuksiin+entisten+diktaattorien+hallitsemista+maista+kuten+Saksa+ja+Indonesia+joissa+olen+asunut+ja+nähnyt+suuren+yhteiskunnallisen+muutoksen+jopa+ajatustavassa+toteutuneet.+Varsinkin+Saksassa+Aatu+kun+kaatu+jälkeen.
Myös+Indonesiassa+ehdin+asua+vielä+Sukarnon+jälkeisen+diktaattori+Suharton+aikana+ja+hänen+kuoltuaan+uuden+demokraattisen+Indonesian+syntymisen+ihan+paikanpäällä.+Tuo+melko+siedettävä+demokratia+otti+juuren+Suharton+jälkeen+ja+on+pikkuhiljaa+vahvistunut.+Tosin+vasta+parisenkymmentä+vuotta+mikä+on+kansakunnan+kehityksessä+silmänräpäys.+Suunta+on+kuitenkin+positiivinen.
No+niin+optimistinen+en+kuitenkaan+ole+että+uskoisin+rähinöiden+ja+näytelmien+kokonaan+ohi+olevan+Rähinöinti+ja+röyhistely+tuntuvat+istuvan+aika+sitkeästi+ihmisen+yksilöissä+ja+montaa+rähisijäähän+ei+tarvita+jotta+suurikin+kokonaisuus+hapatetaan.
Vaikka+se+on+usein+epärealistista+niin+minusta+itsestäni+on+lohdullista+edes+epärealistisesti+toivoa+ihmisten+joskus+oppivan+ja+korjaavan+virheensä.++Mutta+mehän+olemme+itse+pelipaikalla+ja+näemme+ihan+omin+silmin,+että+osa+ihmisistä+ja+yhteiskunnista+ei+koskaan+myönnä+omia+virheitään+ja+vikaantunutta+ajattelumaailmaansa.++
Sihen+ei+tarvitse+edes+siteerata+suo,+kuokka+ja+jussia+vaan+sihen+riittää+ikivanha+kokonaistotuuden+muuttumattomuus+eli:+Ryssä+on+ryssä+vaikka+voissa+paistais!
12.03.2020 15:19
Herrat+ovat+monipuolisesti+käsitelleet+yhteiskunnan+asioita+ja+tehneet+niiden+hoitoon+parannua+tai+sieto+arvioita.
Minä+olen+tässä+vähän+laiskana+ollut+kun+olen+murehtinut+"sijoitusteni"+hupenemista+Nasdaqissa+;)
Melkoisia+operaatioita+on+kansainvälisesti+ja+kansallisesti+menossa+tämän+uuden+flunssan+vuoksi.+Kaikki+nämä+toimet+ja+reaktiot+itseasiassa+johtuvat+nopeutuneesta+kommunikoinnista,+mediasta+ja+matkustamisesta+mikä+jopa+edellisen+Sarsin+aikoihin+oli+mittavasti+pienempää+kun+nettikin+oli+ollut+aktiivikäytössä+vasta+runsaat+kymmenen+vuotta.+Itse+toki+olin+jo+silloin+netissä,+mutta+se+milleniumin+vaihteen+tienoon+netti+oli+vielä+aika+suppeaa+nykyiseen+verrattuna+ja+lähes+kaikki+sosiaaliset+alustat+vielä+puuttuivat.
Se+on+kuitenkin+jo+selvää,+että+kyllä+tästä+kuten+herratkin+jo+totesivat+tulee+hyvä+opetus+ihmiskunnalla+sekä+sen+pienuudesta,+että+kaikkien+asioiden+suhteellisuudesta.+Kun+luonto+tai+sanotaanko+juhlallisesti+luoja+astuu+peliin,+niin+mahtavimmatkin+diktaattorit+kuten+Saudien+Mohammed,+Turkin+Erdokaani,+Yankeidern+Trumppi+ja+Tsaari+Pjutin+muuttuvat+pillipiipareiksi+ja+vikisijöiksi.+Jopa+suomalainen+myytti,+suota+kuokkiva+Jussi+eli+altailaisesti+Yussuf+saa+yhtä+suuren+arvon+ja+äänen.+Noin+kuvainnollisesdti+siis.+
Herrat+onneksi+ymmärtävät+virtuaalista+ja+kuvainnollista+ilmaisua!
12.03.2020 14:59
Paljon+olen+täällä+sisävesi+infrasta+kirjoitellut+ja+vain+siksi+että+olemme++muusta+maailmasta+täysin+ppoiketen+jättäneet+erinomaisen+sisävesi+infran+hyödyntämättä+lähes+täysi+saimaan+kanavan+lopulta+melko+vähäiseksi+jäänyttä+liikennettä+lukuunottamatta.
Meillä+liikkuu+metsäteollisuutemme+vuoksi+erittäin+merkittävä+puuraaka+ainemäärä+ja+nyt+lähes+täysin+rekoilla.+Uitto+on+jäänyt+aivan+minimaaliseen+asemaan+ja+proomu+tai+puubulkkialus+liikennettä+ei+ole+laisinkaan+vaikks+proomujakelu+sopisi+kuin+tikku+silmään+metsäteollisuudellemme+ja+sen+puun+massakuljetustarpeelle
Tässä+vähän+proomu+ja+raakapuun+varastokäsittelyvälineitä+isommasta+maailmasta:
https://www.youtube.com/watch?v=Xv-hYmKgZfo
https://www.youtube.com/watch?v=k-PhsVu_mLo
https://www.youtube.com/watch?v=jr6hKpYbIUY
Kaksi+ensimmäistä+ovat+US+-+Kanada+rannikon+puunsiirtokalustoa+ja+viimeinen+ihan+tavallinen+puuproomu+millainen+voisi+toimia+Suomenkin+järvillä+minkälaisessa+rannassa+tahansa+ilman+rakennettuja+satamia+ja+teitä+muuta+kuin+sen+verran+että+puu+pääsee+metsästä+rantaan+ja+että+rannassa+oleva+kone+voi+tukit+nostella+proomun+omalle+nosturille.
11.03.2020 21:18
No+enpä+tiedä+onko+BBC'llä+persutoimittajia.+Tuskinpa+sentään.+Kyllä+ovast+tietonsa+ihan+itse+kehittäneet.+Se+kuitenkin+osoittaa+ettei+Putkonen+ja+mikä+se+nyt+oli,+Huhkasaari+olleet+ihan+yksi+vaikka+heillä+noista+lepakoista+ja+niiden+kuolintavasta+oli+varsin+omintakeinen+selitys.+Huhkasaarella+useammastakin+asiasta+ihan+ikioma+selitys,+kuten+maan+litteydestä.
Tähän+väliin+täytyy+kuitenkin+laittaa+taas+erilainen+maisemafilmi+ja+ihan+naapurimaastamme+Norjasta.+Kyllä+on+sielläkin+ihan+maailmanmaisemia.+Etenkin+länsirannikolla+ja+niiden+kaupungeista.+Vain+Bergenissä+kuitenkin+kävin+Lofoottien+paikkojen+lisäksi+Länsirannikolla.+Oslossa+ja+Oslosta+etelään+itärannikolla+tuli+useamminkin+käytyä.
https://www.youtube.com/watch?v=8fR8NztLkMk
11.03.2020 20:58
42 / 129