Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
profiilit
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
7560
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+Kanannahan+ja+muut+paljon+tyydyttynyttä+rasvaa+sisältävät+ravintoaineet.
17.09.2020 12:55
Ravitsemussuositukset+tekevät+ravitsemustutkijat+eikä+niissä+suositella+lainkaan+sokeria,+kovaa+rasvaa+tai+alkoholia.+Pieniä+määriä+saa+käyttää.
Täysjyvätuotteissa,+vähärasvaisissa+maitotaloustuotteissa,+broilerissa,+juureksista,+vihanneksissa,+hedelmissä+ja+palkokasveissa+pyörii+ehkä+10%+elintarvikketeollisuuden+rahoista+eli++on+aika+turha+puhua+lahjonnasta.
17.09.2020 12:53
En+ymmärrä+miksi+eivät+käytä+vähänatriumista+suolaa.+Alle+0.8%+suolaa+leivässä+on+minullekin+liian+vähän.+Tietysti+jos+käyttää+suolaisia+päällysteitä+niin+adia+on+eri.
17.09.2020 09:02
En+harrasta+pikkujouluja.+Ihan+hyvää+on+kun+samalla+juurella+ja+leipäkoneella+on+tullut+tehtyä+leipää+ennenkin.+Tulee+myös+vaihtelua+kun+voi+välillä+tehdä+täysjyvävehnäleipää.
17.09.2020 08:59
Sama+Suomessa+eli+suolan+saanti+väheni+reilusti+1970-luvulla+Suomessa.+Toinen+tekijä+saattaa+olla+nitraatin+saannin+lisääntyminen.
17.09.2020 08:20
Tulevat+kuidusta+jotka+ovat+kylläkin+hiilihydraatteja.
Olen+kuvioinut+IBS-leivän+vähäkuituisesta+jauhosta+ja+psylliumista,+kuka+lähtee+rahoittajaksi?
17.09.2020 08:17
Ihmisten+herkkyys+suolalle+vaihtelee.+Jos+on+korkea+verenpaine+niin+suolan+vähentämistä+kannattaa+kokeilla.+Samaten+kuin+jos+on+huonot+kolesteroliarvot+niin+kannattaa+kokeilla+(eri+aikaan)+kananmunien+välttämistä,++huonojen+hiilihydraattien+vaihtamista+hyviin+ja+kovan+rasvan+vaihtamista+pehmeään.+Näin+ei+joudu+kieltämään+turhaan+mistään.
Oma+HDL+on+suunilleen+2+mmol/l+ja+triglyseridit+matalat.+LDL+3+mmol/l.+Tämä+siis+dieetillä,+jossa+on+vähän+tyydyttynyttä+rasvaa,+kohtuullisesti+kasviöljyjä+ja+suurin+osa+hiilihydraatista+tulee+täysjyvästä.+Tänään+poikkeuksellisesti+vehnäleipää+kun+testaan+uutta+leipäkonetta+ja+juuri+(San+Fransoskolainen+vehnäleivän+juuri,+käy+hyvin+myös+ruisleivän+tekoon)+on+vasta+postissa+ja+ruisleivän+teko+kestää+myös+päivän.+Hapattaminen+muuten+vähentää+viljan+fytaatteja.
17.09.2020 08:14
No+minulla+natriumarvot+ovat+alakantissa+mutta+ongelmia+ei+ole+näin+talvikaudella.+Kuumalla+ilmalla+vaihdan+sitten+tavalliseen+suolaan+ja+suolaan+mineraamiveteni+runsaammin.+Teen+tuon+siis+itse+Aarken+hiilihapottimella.+Suoloina+vaihtelevasti+kipsiä,+ruokasuolaa,+vähänatriumista+suolaa,+ruokasoodaa+ja+glaubersuolaa.+Näin++duunikämpillä+soodaa+vähänatriumista+ruokasuolaa.
17.09.2020 08:01
Näinpä.+Laihdutuskuurilla+voi+kyllä+laskea+painoa+nopeasti+mutta+terveellisen+ruokavalion+noudattaminen+sen+jälkeen+voi+olla+vaikeaa.+Mitä+rajoittavampi+laihdutuskuuri+niin+sitä+todennäköisemmin+kilot+tulevat+takaisin.+Itse+kyllä+tiputin+nutraamalla+10+kg+eikä+se+tullut+takaisin.
Ainakin+karppaajat+ovat+katkeria+minulle+kun+tiputan+painoa+liki+suositusten+mukaisella+ruokavaliolla+ja+kykenen+jopa+säätelemään+oluen+käyttöäni.+
Itse+en+ole+katkera+siitä,+että+joku+laihtuu+karppaamalla.+Osoitan+vain+että+suurin+osa+siitä+perustuu+huuhaaseen+ja+diabeetikkona+ettei+se+toimi+diabeteksen+hoidossa+tutkitusti.+Meikäläinen+karppaus+tyyli+on+myös+potentiaalisesti+terveyttä+vaarantava.
17.09.2020 06:06
No+sittenhän+täysjyväleipää+voi+syödä+ihan+vapaasti.+En+nyt+yhden+tutkimuksen+mukaan+lähtisi+muuttamaan+ravitsemussuosituksia.
17.09.2020 05:49
Minun+suolan+saantini+on+hiukan+yli+5+g+päivässä+(normaalisti,+koronan+aikana+vähemmän)+ja+kun+siirryn+taas+itse+leivottuun+ruisleipään+ja+käytän+siinä+vähänatriumista+suolaa+niin+pääsen+alle+5+g:n.
17.09.2020 05:46
Diabeetikoillekin+suositellaan+täysjyväleipää.
17.09.2020 05:42
Kun+ihmiset+syövät+epäterveellisesti+eli+syövät+sokeria,+kovaa+rasvaa+ja+puhdistettua+viljaa+niin+kova+rasva+ei+ole+sen+huonompi+vaihtoehto+kun+nuo+kaksi+muutakaan.+
Tässä+suhteessa+voi+ajatella+niin+että+pehmeä+rasva+edistää+terveyttä+samoin+kuin+sokerin+ja+puhdistetun+viljan+vaihto+Täysjyvään.
17.09.2020 05:40
Veren+rasvat+ovat+normaalit+jo+nyt+ilman+lääkkeitä+joskaan+ei+diabeetikkojen+ohjearvoissa.+Verenpaine+on+reilusti+liian+korkea+ilman+lääkkeitä.
Aika+hyvin+kuitenkin+pelkästään+laihduttamalla.
17.09.2020 05:33
Jos+kaurapuuro+nostaa+verensokeria+noin+paljon+niin+kyseessä+on+ykköstyypin+diabeetikko.
Verensokerin+nousu+ruokailun+jälkeen+on+täysin+normaalia+ja+ihmisen+elimistö+valmistaa+glukoosia+jopa+sisäelimistä+jos+sitä+ei+saada+ravinnosta.
17.09.2020 05:27
Tässä+on+vaan+se+ongelma+että+karppauspiireissä+täytyy+tutkimuksen+olla+karppausmyönteinen+ollakseen+uskottava.+Jos+RCT+toteaa+että+LCHF+nostaa+LDL-kolesterolia+keskimäärin+44%+niin+se+on+nollatutkimus.
16.09.2020 15:34
Huonot+hiilihydraatit+eli+puhdistettu+vilja+ja+pussisokeri+ovat+haitallisia+terveydelle+kuten+tyydyttynyt+rasvakin.+Sen+sijaan+täysjyvävilja+ja+kasviöljyt+edistävät+terveyttä.
Suomalaisten+eliniänodote+ja+terveys+ovat+parantuneet+suuresti+vuodesta+1970+jolloin+ikävakioitu+sydäntautikuolleisuus+oli+viisinkertaistaa.
16.09.2020 15:06
Sokeri+eli+sakkaroosi+on+haitallista+suurisdä+määrin.+Täysjyvä+on+taas+hyödyllistä.+Ihan+tutkitusti.
16.09.2020 15:02
Ruisleipä+nostaa+verensokeria+maltillisesti+mutta+pitkään.+Antaa+siis+energiaa+ja+pitää+nälän+poissa+pitkään.
Kakkostyypin+diabetesta+aiheuttaa+pääasiassa+lihominen.
16.09.2020 14:07
Jos+söisin+kaksinkertaisia+kaurapuuro+annoksia+niin+painoindeksini+laskisi+liian+matalaksi+Osempiciin+parissa+viikossa.
16.09.2020 13:54
247 / 378