Omaisuusden jako

Anonyymi-ap

Avoliiton erossa kumpikin ottaa omansa, mutta jos toinen ei suostu lunastamaan taloa ja viivyttää myyntiä? Oikeuteenko? Asuu talossa ja toinen maksaa vuokra-asunnossa ja samalla lainaa talosta. Mitä asialle voi tehdä?

53

2343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuulostaa tutulta. Olin aiemmin ihan tasan samassa tilanteessa ja mies raahasi vielä uuden naisenkin siihen taloon. Ei se nainen mitään, siitä olin tyytyväinen, mutta kun ei se edelleenkään saanut aikaiseksi lunastaa osuuttani talosta.

Jos toinen vetkuttaa, niin käräjöinti on ainoa mahdollisuus. Ei sitä muutoin saa eteenpäin.

• Anonyymi

Harmi kun se nainen ei ostanut osuutta. Tässäkin oli yksi nainen kuvioissa mutta ymmärsi parhaansa ja katosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmi kun se nainen ei ostanut osuutta. Tässäkin oli yksi nainen kuvioissa mutta ymmärsi parhaansa ja katosi.

Juu ei. Se yritti pikemmin pistää mulle viestiä ja vaatia multa rahaa johonkin remonttiin, jota he muka tarvivat. Arvaa annoinko rahaa?😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ei. Se yritti pikemmin pistää mulle viestiä ja vaatia multa rahaa johonkin remonttiin, jota he muka tarvivat. Arvaa annoinko rahaa?😁

Annoit😄Uskomatonta röyhkeyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, en antanut. En vastannut siihen viestiin yhtään mitään. Minusta se ei ollut sen arvoinen, että olisin vaivautunut edes haukkumaan hänet pystyyn. 😀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mieli teki pistää se oma osuuteni vuokralle. Kyllä mä olisin löytänyt siihen sellaisen vuokralaisen, jonka kanssa heidän olisi ollut "kivaa" asua. Päätin sitten kuitenkin, että en halunnut lähteä sille tielle ja pistin mielummin juristin asialle, kun ei toinen osapuoli muuten tajunnut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mieli teki pistää se oma osuuteni vuokralle. Kyllä mä olisin löytänyt siihen sellaisen vuokralaisen, jonka kanssa heidän olisi ollut "kivaa" asua. Päätin sitten kuitenkin, että en halunnut lähteä sille tielle ja pistin mielummin juristin asialle, kun ei toinen osapuoli muuten tajunnut.

Mitä juristi teki? Oliko siis avio vai avo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avoero. Lopulta riitti se, että hankin siihen ihmisen, joka alkoi hoitaa asiaa virallisesti. Se sai toisen osapuolen tajuamaan, että olen nyt tosissani ja sen homman pitää alkaa hoitua. Mulle laadittiin paperit siitä mitä toinen osapuoli on kohtuullisin taksoin mulle velkaa, kun itse asui siinä talossa ja minä vuokralla (eikä mulla ollut mahdollisuutta ostaa omaa, kun sen talon velka jne.) ja kirjelmöi muutenkin, että miten se homma seuraavaksi etenee, ellei eksä ala itse hoitaa hommaa. Siihen oltiin jo hakemassa uskottua miestä ja että talo lähtee nyt myyntiin, vaikka sitten tappiolla, sillä haluan yhteisestä lainasta eroon jne. Käytyään itse juttelemassa oman lakimiehen kanssa eksäkin tajusi viimein, että siitä tulee rutkasti takkiin ja lunasti mut ulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tilanne oli kestänyt jo muutaman vuoden, kun yritin olla kiltti ja antaa aikaa hoitaa se. Eksä oli siis onnistunut kerryttämään melkoisen määrän velkaa mua kohtaan sillä asumisellaan ilmaiseksi, jotka olis siellä käräjillä suurella todennäköisyydellä langenneet maksettaviksi. Mä tarjosin porkkanaksi, että jätän niiden perimisen sikseen, kunhan mut lunastetaan ulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tilanne oli kestänyt jo muutaman vuoden, kun yritin olla kiltti ja antaa aikaa hoitaa se. Eksä oli siis onnistunut kerryttämään melkoisen määrän velkaa mua kohtaan sillä asumisellaan ilmaiseksi, jotka olis siellä käräjillä suurella todennäköisyydellä langenneet maksettaviksi. Mä tarjosin porkkanaksi, että jätän niiden perimisen sikseen, kunhan mut lunastetaan ulos.

Muutaman vuoden! Ei h:tti. Pitänee ottaa heti asianhoitaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutaman vuoden! Ei h:tti. Pitänee ottaa heti asianhoitaja.

Suosittelen, että pistät asian heti eteenpäin. Mulla oli silloin hankala tilanne, eikä voimavaroja olla heti riittävän tiukka siinä asiassa, joten se jäi roikkumaan. Siihen ei kannata uskoa, että toinen osapuoli hoitaisi sen tilanteen ilman painetta. Itse olin liian kiltti ja annoin liikaa aikaa ja tilaa ja siksi se touhu venyi ja vanui. Näissä asioissa kannattaa olla tiukka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, en antanut. En vastannut siihen viestiin yhtään mitään. Minusta se ei ollut sen arvoinen, että olisin vaivautunut edes haukkumaan hänet pystyyn. 😀

Jotenkin tulee mieleen eilen yle tv:stä tullut ohjelma "KUSETUS", löytyiskö komppista, naiset on ehkä liian uuvatteja, uskotaan mitä mies suustaan söheltää, v***u en uskoisi, mut tyhmiä ÄMMIÄ löytyy, kun se mukava "Tesla" man kutsuu, se jo riittää epäilemään "tarkoitusperiä", juu, niin just.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin tulee mieleen eilen yle tv:stä tullut ohjelma "KUSETUS", löytyiskö komppista, naiset on ehkä liian uuvatteja, uskotaan mitä mies suustaan söheltää, v***u en uskoisi, mut tyhmiä ÄMMIÄ löytyy, kun se mukava "Tesla" man kutsuu, se jo riittää epäilemään "tarkoitusperiä", juu, niin just.

Mitähän ihmettä tuokin viesti nyt mahtaa tarkottaa?

• Anonyymi

Pitäisikö piruuttaan jäädä kämppäkaveriksi taloon siihen asti kun rahat tilillä. Noloa varmaan jos tulee joku nainen yöksi..

• Anonyymi

Kyllä. Saa aikaan päätöksiä kuin itsestään 😁😁

• Anonyymi

Jotkut on pistäneet talon vuokralle myynnin ajaksi.

• Anonyymi

Jaa, mutta jos ex ei lähde. Olisi periaatteessa velvollinen maksaan puolikkaasta vuokraa.

• Anonyymi

Kyyditykset

• Anonyymi

"Avoliiton erossa kumpikin ottaa omansa,"

Vain jos on laadittu sellainen avioehto. Muuten kaikki menee 50/50.

• Anonyymi

No ei mene. Avioerossa kyllä, jos on oltu yli 5 v naimisissa.

• Asianajaja mukaan kuvioihin,
      ja avioero ositus vai mikä se olikaan nimeltään...
      Noin niiku asiallisesti,ystävällisesti ja väleissä
      jos haluaa hoitaa asian...

• Anonyymi

AVOero, ei avio. Ei ole mitään ositusta.

• Anonyymi kirjoitti:

AVOero, ei avio. Ei ole mitään ositusta.

Juu juu huomasin sen itsekin lähetyksen jälkeen en vaan vielä pyytänyt anteeksi virhettäni.

Ei tunnu sille et tähän saan edes sanoa mitään..
        Joten antaa olla...

• Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

Juu juu huomasin sen itsekin lähetyksen jälkeen en vaan vielä pyytänyt anteeksi virhettäni.

Ei tunnu sille et tähän saan edes sanoa mitään..
        Joten antaa olla...

Ei pahalla! Ja itseasiassa laki on muuttunut 2012, jos on ollut pitkään avoliitossa, tasausta saatetaan kohtuullistaa, sinakin jos on lapsia.

• Anonyymi

Avioehto

• Anonyymi

Tämä maksaa joka jää asuntoon asumaan,se joka muuttaa,voi irtisanoa asuntonsa
      myyntiin,sekä määrätä vuokran,omasta osuudestaan asuntoon jäävälle,asukkaalle.
      Seuraava vaihe on perintä toimisto jos siinne asti joutuu. Lultavasti joutuukin jossain vaiheessa.Käräjillä joutuu kumminkin käymään,varaton oikeusaputoimiston kautta tai ottamaan asianajajan. Itsevaltiaat eivät yleensä pysty asioista sopimaan. Kotivakuutuksissa on yleensä oikeusaputurva.

• Anonyymi

Oikeusturvavakuutuksen hyödyn saa se jonka nimissä kotivakuutus on. Ei siis molemmat vaikka kuunka olisi yhdessä maksettu laskut ja yhteinen kiinteistö ja koti vakuutettuna.

• Anonyymi

Kiinteistön ja asunnon omistus määritellään kauppakirjoissa, siihen ei paljon ole narisemista. Mahdollinen avoliitossa eläminen, vaikka pitkäänkin, ei muuta vanhoja kauppakirjoja mihinkään suuntaan, omistus on OMISTAJALLA!

• Anonyymi

Molemmat aloittajan mukaan omistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molemmat aloittajan mukaan omistaa.

Kyllä, milemmilla on lainhuuto puolikkaaseen. Omat lainat niihin.

• Anonyymi

Tuttu homma mulle vuosien takaa. Jouduin odottamaan melkein 3 vuotta kun en halunnut asiaa käräjille viedä, siinä kun on riski että uskotun miehen kautta häviää paljon rahaa myydessä. Olihan se rankkaa aikaa ja jätti jälkensä, en ole yhteenkään mieheen kyennyt sen jälkeen luottamaan.

• Anonyymi

Avoliitostako oli kyse. Ei uskotuun "Mieheen" pidäkään luottaa.

• Anonyymi

Meillä on niin riitaista, että luultavasti uskotut miehet hoitavat myynnin.
        Asia vaiheessa ja pelottaa myös, että kalliiksi tulee.
        Mutta pakkohan tästä tilanteesta on päästä pois.

Onnea sulle, että asia hoidettu, vaikka raskasta ollut.

• Anonyymi

Jos talosta velkaa voi pankin kautta saada lakimies apua.
      Oman osuuden voi myös myydä.
      Jos toinen osapuoli ei suostu tasinkoa maksamaan on se tottakai mahdollista riitauttaa lakiteitse ja silloin oikeudenkäynti kulut ym maksaa tämä toinen osapuoli lähes kokonaan.

• Anonyymi

Ei siis tasinkoa vaan toivon että ostaa osuuteni käypään hintaan. Tai suostuu että laitamme myyntiin. Tuskin toista puolikasta kukaan pelkästään ostaa ellei satu nyt löytämään uutta puolisoa joka heti yhteen muuttaa. Ep tod näk.

• Anonyymi

Kun ei sovussa onnistunut omaisuuden jako, nyt alkaa onnistua.
      Meillä jäi talo seisomaan tyhjilleen.
      Ex kuvittelee, että en voi mitään, kun hän piruaa oman puolikkaansa kanssa.

Ei myy mulle omaa puolikastaan, eikä kenellekään. Mun puolikkaasta tarjoaa mulle alihintaa.

Otin yhteyttä asianajajaan. Nyt käymme keskustelua asianajajan välityksellä.
      Lain mukaan menee niin, että jos sopua ei löydy, hommataan uskotut miehet myymään myymään molempien puolikkaat kokonaisuutena.

Tämä tulee tietysti kalliiksi. Muut keinot eivät ole onnistuneet. Pakko päästä tästä eroon, että voi jatkaa elämää.

Enpä olisi uskonut, että ex ei voi päästää minusta irti, vaikka itse löysi uuden suhteen.

• Anonyymi

Aloituksessa on kyse avoliitosta! Ihan ensimmäisenä pitäisi tietää edes onko asunto ylipäätään yhteisomistuksessa eli onko se yhdessä hankittu tai onko toinen osapuoli ostanut osuuden toiselta, näistä löytyvät kauppakirjat, lainhuudatukset tms. Tämän peruslähtökohdan jättää aloittaja iloisesti kertomatta, neuvo siinä sitten...

• Anonyymi

Ap tässä taas. Kuten aikaisemmin jo kerroin talo on puoliksi, molemmilla oma puolikas ja omat velat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap tässä taas. Kuten aikaisemmin jo kerroin talo on puoliksi, molemmilla oma puolikas ja omat velat.

Myy omaosuutesi sijoitajalle.!Niin minäkin tein,sain saman hinnan mitä olin maksanut.
        pystyin maksamaan ostovelkani pois ja jäikin vielä itselle ihan hyvä osuus,jo maksetuista lyhennyksistä.Puolison jatkoista ei olle havaintoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myy omaosuutesi sijoitajalle.!Niin minäkin tein,sain saman hinnan mitä olin maksanut.
        pystyin maksamaan ostovelkani pois ja jäikin vielä itselle ihan hyvä osuus,jo maksetuista lyhennyksistä.Puolison jatkoista ei olle havaintoja.

Voiko niinkin tehdä? Mielenkiintoista! Mistä niitä löytää? En ole nähnyt yhtään ilmoitusta missä myydään puolikasta taloa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Oikeesti! Miten kukaan on niin "kiltti", lue tyhmä, että antaa exän jäädä ilmaiseksi asumaan yhteiseen asuntoon? Eron kohdalla kaikki asiat pitää hoitaa heti pois ja naisten tulisi myös huolehtia omista osuuksistaan ja rahoistaan ja liiton aikana.

• Anonyymi

En tiedä tuon kiltin tulsnnetta, mutta ymmärrän että joskus on pakko vaan lähteä heti että mielenterveys säilyy.

• Anonyymi

Ottaa yhteyttä asianajajaan ositus on nääs jokatapuksessa tuossa kohti tehtävä kun on kyse yhdessä hankitusta omaisuudesta mu lopputuloksena jos ei tuo onnistu sovussa ni toinen haluaa mitä ilmeisemmin roikkua mielummin menneessä kuin mennä elämässään etiäpäi

• Anonyymi

Niinpä täytyy ottaa lakimies jos ei sopu löydy.

• Anonyymi

Yhteisomistussuhteen purku huutokaupalla. Taloudellisesti huono vaihtoehto molemmille, mutta ainoa, jos ei sopua synny.

• Anonyymi

Avopuoliso joutuu maksamaan vuokraa silta ajalta kun asuu yhteisessa asunnossa jos toinen on muuttanut pois ja tästä on oikeuden päätös olemassa.

• Anonyymi

Hmm... näin jälkiviisaana sanoisin, että TEHKÄÄ AINA SOPIMUS, MITEN YHTEINEN "YHDESSÄ KERÄTTY OMAISUUS" JAETAAN.

• Anonyymi

Mhh . . . Eilen tuli tv:stä ohjelma, jossa "petetyksi" tulleet ..no tytöt/naiset, lähtivät kimppaan ns. Kusettajan kanssa, oikeasti ihmettelin naisten sitoutumista Kusettajaan, vaikka jo pahimmillaan VIIKON / KAHDEN tapaamisen jälkeen olivat valmiina tyhjentämään pankkitilinsä "kusettajan tarpeisiin", ei v***u sentään, näin en tekis,i vaikka luvattaisiin pimppiä milloin/missä tahansa, varsinkin nuorikoitten osalta, no olkoon, kuten "Jörkka (Jörn Donner) " teki filmejään, pääosan esittäjä oli Jörkka, kun kerran ohjasi elokuvan, aika sovinisti suomenruotsalainen, fak, syst fittan jävla finne.

• Anonyymi

Jörn, Jörn , de kommar och hjelpa dig mannm! Skål¥

• Anonyymi

Älkää miehet, tai harvemmin nainen, joka tuo rahat ja varallisuuden, menkö ikinä kimppaan talon omistuksessa, sen persaukisemman kanssa.

• Anonyymi

Komppaan. Sen toisen päärsaukisuus ei estä saman kurkihirren alla asumista, mutta kengänkärkien osoittaessa 180 astetta suuntaansa on helpompi sanoa hei vaan ja onnea. Talouden sakatessa on keskimäärin kevyempi hoitaa vain oma osuutensa, joten yhteisessä käytössä oleva oma asunto on järkevää talouspolitiikkaa ja riskien minimoimista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Komppaan. Sen toisen päärsaukisuus ei estä saman kurkihirren alla asumista, mutta kengänkärkien osoittaessa 180 astetta suuntaansa on helpompi sanoa hei vaan ja onnea. Talouden sakatessa on keskimäärin kevyempi hoitaa vain oma osuutensa, joten yhteisessä käytössä oleva oma asunto on järkevää talouspolitiikkaa ja riskien minimoimista.

Ap kommentoi: tässä ei ole kumpikaan p-aukinen vaan tasan puolet omistaa molemmat. Pitäisi vaan saada se raha nyt ulos ja jatkaa elämää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      7274
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      125
      4005
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      27
      3311
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2798
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2433
    6. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2302
    7. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      371
      1977
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1960
    9. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      47
      1950
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1888
    Aihe