Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
profiilit
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
7560
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pumpernikkeliä+gi+on+50+ja+meikäläisen+ruisleivän+noin+55.+Gi+nousee+kun+vilja+jauhetaan+hienommaksi.
Fytaateilla+ei+ole+merkitystä+eivätkä+ne+estä+ravinteiden+imeytymistä+vaan+korkeintaan+heikentävät+sitä.
Ravitsemustutkimukset+tehdään+joko+lyhyinä+syöttökokeina+tai+pitkinä+seurantatutkimuksina.+Molempien+mukaan+täysjyvän+runsas+käyttö+edistää+terveyttä+merkittävästi.
16.09.2020 13:01
Ruuan+tuottajat+tuottavat+myös+maitoa+ja+lihaa.+Vain+täysjyväviljaa+suositellaan.+Ihmiset+syövät+hyvin+vähän+täysjyväviljaa+mutta+paljon+puhdistettua+viljaa.+Tuottajan+osuus+leivästä+on+muutama+prosentti.+
Ravitsemussuositukset+perustuvat+yhteiskunnan+varoilla+tehtyihin+ravitsemustutkimuksiin.
16.09.2020 11:33
No+minulla+laskee+paino+suunilleen+kilon+kuussa+yhdistelmällä+XigDuo+korona.+Helppo+syödä+terveellisesti+kun+kotona/mökillä/duunikämpillä+ei+ole+mitään+epäterveellistä.
Itsekin+jätin+insuliinin+pois+kun+tuli+pari+hypoa+ja+paasto+on+6+-0.5+mmol/l.+Pitkä+sokeri+nousi+hiukan+mutta+ilman+muuta+siirryn+Osempiciin+jos+tulee+päätös.+
Nuo+tarkistus+nesteet+ovat+glukoosia+vedessä.
16.09.2020 11:15
Täysjyväleipä+pitää+verensokerin+korkealla+pitkään.+Erikoisesti+ruisleipä+aiheuttaa+matalamman+insuliini+asteen+eli+se+on+tavallaan+hidas+hiilihydraatti+vaikka+se+glykeeminen+indeksi+on+keskinopea.
16.09.2020 11:05
Suomalaisten+lihavuus+on+lisääntynyt+ja+viljan+sekä+perunan+kulutus+romahtanut.+Revipä+siitä.
16.09.2020 10:08
Siis+karppaajien+mukaan+täysjyväleipä+ja+kaurapuuro+ovat+verrattavissa+pussisokeriin.+Samaa+väitettä+esitetään+uudestaan+ja+uudestaan+ja+yritetään+näin+vahvistaa+omaa+mielipidettä.+Tuosta+käytetään+ilmaisua+uskonvahvistusilluusio.
Kaurapuuro+saattaa+olla+terveellisempää+kuin+täysjyväleipä.+Itse+syön+molempia.
16.09.2020 10:07
Ehtona+on+myös+että+diabeteksen+hoitoa+ei+ole+saatu+hyvälle+tasolle+muilla+diabeteslääkkeillä.+Hyvä+taso+taas+on+pitkä+sokeri+alle+53.+Edelliselläkin+kerralla+yritettiin+perustella+hypoilla+mutta+niitä+ei+ollut+juuri+silloin.+Nyt+alkoivat+taas+heinäkuussa.
16.09.2020 07:30
No+leipä+kuuluu+suomalaiseen+kulttuuriin+mutta+itsekin+ihmettelen+epämääräisen+leipäviipaleen+käyttöä+esimerkkinä.+Minulla+leipäviipaleen+paino+vaihtelee+välillä+15+g+(Oululaisen+jälkiuuniviipale)+ja+100+g+(itse+leivottu+ruisleipä).
Suosituksissa+suositellaan+tosissaan+täysjyväviljaa,+ei+leipää.
16.09.2020 07:21
Eihän+tuo+ole+diagnoosi+vaan+tutkimustulos.+Jos+sen+lukeminen+kiinnostaa+niin+se+löytyy+googlaamalla+'Effect+of+low+carbohydrate+high+fat+diet+on+LDL+cholesterol+and+gene+expression+in+normal-weight,+young+adults:+A+randomized+controlled+study'.+LDL+nousi+LCHF-ryhmässä+5-107%.
Olet+itse+varmaan+lääkäri+kun+suositat+LCHF-dieettiä+diabeteksen+hoitoon?++Ruotsissakin+suositellaan+maltillista+karppausta+vain+diabeetikoiden+painonhallintaan+eli+suomeksi+laihduttamiseen.
16.09.2020 07:09
No+pitkä+sokeri+oli+tammikuussa+50+niin+tuli+hylkäävä+päätös.+Nyt+oli+taas+hypoja+ja+pitkä+sokeri+60+niin+toivottavasti+tulee+myönteinen+päätös.
16.09.2020 06:56
Diabetesta+aiheuttaa+ylipaino+eikä+hiilihydraatit.+Kakkostyypin+diabetes+on+ollut+puhtaasti+länsimaiden+ongelma+ja+esimerkiksi+Aasiassa+ei+ole+ollut+juurikaan+sitä+ja+ravinto+on+suuri+malta+osaltaan+hiilihydraattia.
Seurantatutkimuksissa+taas+on+selvinnyt+että+eniten+täysjyvää+syövät+ovat+merkittävästi+terveempiä+kuin+muut.+Diabetekseen+sairastuminen+on+myöskin+vähäisempää.+Lue+vaikka+tämä+'Eating+more+whole+grains+linked+with+lower+mortality+rates'.
Jos+leivässä+on+mielestäsi+liikaa+suolaa+niin+tee+kaurapuuroa+ja+käytä+vähänatriumista+suolaa.
16.09.2020 06:50
Näinhän+Karppauspiireissä+Väitetään+mutta+syöpäsoluille+kelpaa+kyllä+rasva+ja+proteiini.+Karppaus+ei+lisäksi+poista+sokeria+elimistöstä.
16.09.2020 06:36
ALAT+ja+ASAT+ovat+reilusti+normaalialueen+keskitason+alapuolella.+Pitäisi+ultrata+maksa+mutta+epäilisin+sen+rasvan+olevan+aika+matala.+Entäs+itselläsi?+
Sinulla+on+muuten+kumman+paljon+tietoa+alkoholismista.+Kuinka+lihoit?+Yleensä+vastaus+on+noudattamalla+suosituksia+mutta+ei+edes+tiedetä+mikä+suositusruokavalio+on.
15.09.2020 18:26
LCHF+nostaa+LDL-kolesterolia+keskimäärin+44%+verrattuna+normaalisti+syöviin+eivätkä+hekään+syö+terveellisesti.+Ei+ole+kivaa.
Karppauksen+edut+tulevat+pelkästään+laihtumisesta.+Joku+puoli+vuotta+on+ok+mutta+loppuelämä+ei.+
Moore+sitten+osoittaa+ettei+verensokerilla+tai+insuliinilla+ole+merkitystä+lihomisen+kannalta.+Kaloreilla+on+väliä.
15.09.2020 18:19
Toki+liittyy.+Keskustelija+väittää+että+täysjyvä+nostaa+verenpainetta+ja+kolesteroli+kuten+Heikkilä+väittää.+Asiantuntijat+ovat+täysin+eri+mieltä.
Juu,+Heikkilä+on+patologinen+valehtelija.
15.09.2020 16:28
Myös+Neuvostoliitossa+eri+mieltä+olevia+kutsuttiin+mielenvikaisiksi.+Missä+ovat+asia-argumentit?
Jimmy+Moore+on+sairaalloisen+lihava+ultrakarppauksella.+Tuo+sitten+todistaa+ettei+pelkällä+rasvalla+laihdu.+Hänellä+on+myöskin+kokonaiskolesteroli+8.5+mmol/l.+Todistaa+aika+sitovasti+että+rasva+lihottaa+ja+voi+huonontaa+kolesteroliarvoja+reilusti.
15.09.2020 16:25
En+nyt+pitäisi+itseäni+epäonnistuneena+vaikka+karppaus+ei+minulla+toimikaan.+Sen+sijaan+olen+muuten+laihduttanut+50+kg.
15.09.2020 15:40
En+laihdu+karppauksella+ja+sillä+joutuisin+luopumaan+hedelmistä,+täysjyväleivästä,+juureksista+ja+luonnollisesti+leivästä.+Salaattiakin+pitäisi+vähentää.
15.09.2020 15:39
Ei+insuliini+tuo+nälän+tunnetta+saati+lihota.+Liika+insuliini+laskee+verensokerin+liian+alas+ja+se+nälättää.
Minä+olen+laihtunut+25+kg+insuliinin+aloituksen+jälkeen.+Fung+myy+dieetti+oppaita+joten+kannattaa+suhtautua+häneen+varovasti.
15.09.2020 15:36
Ei+täysjyväleipä+nosta+kolesterolia+tai+verenpainetta+vaan+laskee+sitä.+Sokeri+tekee+noin+vaan+karppaajien+uskomusten+vastaisesti+hiilihydraateissa+on+eroja.+Myös+rasvoissa+on+eroja.+Voi+nostaa+kolesterolia+verrattuna+rypsiöljyyn+eli+jos+haluaa+parantaa+kolesteroliarvojaan+niin+kannattaa+vaihtaa+voi+rypsiöljyyn.+Hyvä+vertailu+rasvojen+vaikutuksesta+kolesteroliin+löytyy+laatikaisen+artikkelista+'Eri+rasvojen+vaikutus+kolesteroliin,+rypsiöljy+vahvoilla'.
DASH-dieetti+on+suuniteltu+verenpaineen+laskemiseksi.+Täysjyvävilja+on+keskeisessä+asemassa+siinä.+Se+on+täysin+käänteinen+Heikkilän+dieetin+kkanssa.
15.09.2020 15:02
248 / 378